Greenypie Skrevet 10. juni 2011 #18561 Skrevet 10. juni 2011 Hei hei Etter mye tenking og fundering har jeg funnet utav at jeg vil ta silikon:) Jeg er 163 og veier ca 52kg.. Jeg har veldig små pupper, fyller ikke 70a engang, noe jeg syns er veldig kjedelig.. er så mange topper og klær jeg ikke kan bruke pga det.. Har en stor og fyldig rumpe, så kroppen min ser veldig rar ut med flatt frontparti.. Vet at detta er noe jeg ville ha blitt veldig fornøyd med, vil ikke ha de store store.. bare en stor B cup eller C.. Da ville jeg ha følt meg perfekt! Har noen spm da.. Tenkte å ta i Oslo, hvilken klinikk er mest anbefalt? Ser fornebu klinikken går om og om igjen! og er det to andre klinikker som anbefales? Jeg tenkte å ta under muskelen for å få mest mulig naturlig utseende.. vil det være helt j...? Jeg må vel ta meg fri fra butikkjobben min uka etter operasjonen? jeg er så spent, skal ringe å forsøke å få konsulasjonstime om 20 dager da jeg skal til oslo for da har jeg fri og vil ha langhelj der inne!
Greenypie Skrevet 10. juni 2011 #18562 Skrevet 10. juni 2011 Hei hei Etter mye tenking og fundering har jeg funnet utav at jeg vil ta silikon:) Jeg er 163 og veier ca 52kg.. Jeg har veldig små pupper, fyller ikke 70a engang, noe jeg syns er veldig kjedelig.. er så mange topper og klær jeg ikke kan bruke pga det.. Har en stor og fyldig rumpe, så kroppen min ser veldig rar ut med flatt frontparti.. Vet at detta er noe jeg ville ha blitt veldig fornøyd med, vil ikke ha de store store.. bare en stor B cup eller C.. Da ville jeg ha følt meg perfekt! Har noen spm da.. Tenkte å ta i Oslo, hvilken klinikk er mest anbefalt? Ser fornebu klinikken går om og om igjen! og er det to andre klinikker som anbefales? Jeg tenkte å ta under muskelen for å få mest mulig naturlig utseende.. vil det være helt j...? Jeg må vel ta meg fri fra butikkjobben min uka etter operasjonen? jeg er så spent, skal ringe å forsøke å få konsulasjonstime om 20 dager da jeg skal til oslo for da har jeg fri og vil ha langhelj der inne!
Jetamio Skrevet 10. juni 2011 #18563 Skrevet 10. juni 2011 dette lurer jeg og på :) jobber på sykehjem og myyyye tunge løft hele dagen. de sier jo at man ikke kan tren på 4-6 (?) uker,og de tunge løftene på jobb er tyngre enn trening til tider Hei Linamor Når skal du opereres? Og hvor mye skal du legge inn? Helt enig, til tider mye tyngre løft enn trening, og er man først på jobb så kan man jo liksom ikke la vær og gjøre det.. Spes akutte situasjoner osv..
Stitzh Skrevet 10. juni 2011 #18564 Skrevet 10. juni 2011 Takk for svar:-) Da skal jeg se om jeg kan finne noe se. Mine pupper blir ikke presset sammen syns jeg. Er det det som er meningen med den sportsbh en? De blir jo presset inn da, men ikke sammen akkurat. Bruker den jeg fikk på klinikken. Formulerte meg kanskje litt feil der. Puppene ble pressa flate i den følte jeg, var hvertfall ikke noe push up tendenser med sports bhen på...
linamor Skrevet 10. juni 2011 #18565 Skrevet 10. juni 2011 Hei Linamor Når skal du opereres? Og hvor mye skal du legge inn? Helt enig, til tider mye tyngre løft enn trening, og er man først på jobb så kan man jo liksom ikke la vær og gjøre det.. Spes akutte situasjoner osv.. hei har fått time 5 september. har da permisjon forsatt,begynner på jobb 3-4 uker etter op. de sier ca 250-280 under muskel. vil fylle godt ut en C håper jeg er A nå. var C før vekttap og amming to slappe hundeører ble resultatet hvor mye skal du ha og når skal du operere? og hvor? ja i den jobben kan man jo ikke la være å løfte. konsulenten på klinikken sa de burde tilrettelegge for meg,at jeg kunne underholde pasientene istedefor stell ol. men det er jo ikke slik det fungerer på sykehjem vertfall ikke der jeg jobber ser ikke det føre meg,spørre sjefen om å la være å stelle,bare aktivisere pasientene,pga puppeoperasjon :)
Jetamio Skrevet 10. juni 2011 #18566 Skrevet 10. juni 2011 hei har fått time 5 september. har da permisjon forsatt,begynner på jobb 3-4 uker etter op. de sier ca 250-280 under muskel. vil fylle godt ut en C håper jeg er A nå. var C før vekttap og amming to slappe hundeører ble resultatet hvor mye skal du ha og når skal du operere? og hvor? ja i den jobben kan man jo ikke la være å løfte. konsulenten på klinikken sa de burde tilrettelegge for meg,at jeg kunne underholde pasientene istedefor stell ol. men det er jo ikke slik det fungerer på sykehjem vertfall ikke der jeg jobber ser ikke det føre meg,spørre sjefen om å la være å stelle,bare aktivisere pasientene,pga puppeoperasjon :) Jeg skal operere 14 oktober på Fornebuklinikken.. Hvilken klinikk skal du på? Skal legge inn 250-300 under muskel.. Er ganske spedbygd.. 70 b (så vidt) nå.. Håper på en full c Ammet 2 barn! 27 år.. Hvor gammel er du? Jobber natt i Hj.spl (er alene på vakt), så jeg MÅ jo være fullt funksjonell når jeg er på jobb.. "Underholde" pas ja.. For helsevesenet er jo ikke underbemannet fra før hehe.. Barsel permisjon eller?
jeannie Skrevet 11. juni 2011 #18567 Skrevet 11. juni 2011 Formulerte meg kanskje litt feil der. Puppene ble pressa flate i den følte jeg, var hvertfall ikke noe push up tendenser med sports bhen på... Å sånn ja:-) Vet nesten ikke om jeg trenger push upjeg, for de står rett bra ut, som de gjør nå. Skjønner ikke helt det, for han kirurgen sa at jeg ikke kunne forvente noen "rett ut Pupper", for jeg hadde jo noe heng...?? De ser ihvertfall veldig fine ut nå, og har gjort det fra jeg våknet etter operasjonen De blir vel bare enda mer myke, og enda penere etter noen uker. Mine er en uke og en dag i dag. Superfornøyd
Mumsebums Skrevet 11. juni 2011 #18568 Skrevet 11. juni 2011 (endret) Heihei alle sammen! Jeg melder min forsiktige ankomst.. Jeg skal opereres på Nobel clinic torsdag den 16. juni, og gleder meg! Er som flere andre har vært usikker på størrelse. Jeg var hos konsultasjon hos Nils Lykke med det lille jeg har å vise frem (en liten 75B). Han var først i tvil på om jeg burde ha et løft før vi legger inn proteser. Jeg har visst heng grad 2 på den ene puppen. Hvor mange grader heng finnes? Etter å ha snakket litt mer og jeg fikk se diverse bilder ble vi enige om at et løft ikke er nødvendig. Jeg er i midten av 30- årene og skal bare vise meg frem for mannen min. Jeg prøvde ulike størrelser og Lykke mener vi kan gå for innlegg mellom 280 og 360 g. Jeg syns 330 så fint ut. Han ba meg tenke meg godt om. Med tid og stunder kan de henge mer, og iallefall om jeg velger litt tyngre proteser. Jeg er så usikker!! Når jeg først går til steget og opererer vil jeg jo legge inn litt, jeg er så lei av å føle meg flat. Men på den annen side, jeg har ikke lyst til å ha pupper "på navlen". Noen som har råd? Edit: Glemte å nevne at jeg er 166 cm og veier 65, ferdig med barn. Endret 11. juni 2011 av Mumsebums
linamor Skrevet 11. juni 2011 #18569 Skrevet 11. juni 2011 Jeg skal operere 14 oktober på Fornebuklinikken.. Hvilken klinikk skal du på? Skal legge inn 250-300 under muskel.. Er ganske spedbygd.. 70 b (så vidt) nå.. Håper på en full c Ammet 2 barn! 27 år.. Hvor gammel er du? Jobber natt i Hj.spl (er alene på vakt), så jeg MÅ jo være fullt funksjonell når jeg er på jobb.. "Underholde" pas ja.. For helsevesenet er jo ikke underbemannet fra før hehe.. Barsel permisjon eller? klinikk haugesund skal jeg på. har ikke sett noen som har tatt der før,så jeg vet ikke så mye om klinikken,er utenlandsk kirurg,men håper de er dyktige er et team med kirurg,anestesilege o.l som reiser til norge hver 5 uke og opererer i haugesund. er jo SUPER nervøs for narkosen jeg da :/ er 24 år,og de henger allerede ned på knærne er så gale at min mann aldri har sett dem :/ du jobber alene ja :/ ja då har du jo ikke noe valg viss det skulle komme situasjoner med løft. hvor lenge skulle du ha fri etter op? jepp mammaperm+noen mnd ulønnet
linamor Skrevet 11. juni 2011 #18570 Skrevet 11. juni 2011 Heihei alle sammen! Jeg melder min forsiktige ankomst.. Jeg skal opereres på Nobel clinic torsdag den 16. juni, og gleder meg! Er som flere andre har vært usikker på størrelse. Jeg var hos konsultasjon hos Nils Lykke med det lille jeg har å vise frem (en liten 75B). Han var først i tvil på om jeg burde ha et løft før vi legger inn proteser. Jeg har visst heng grad 2 på den ene puppen. Hvor mange grader heng finnes? Etter å ha snakket litt mer og jeg fikk se diverse bilder ble vi enige om at et løft ikke er nødvendig. Jeg er i midten av 30- årene og skal bare vise meg frem for mannen min. Jeg prøvde ulike størrelser og Lykke mener vi kan gå for innlegg mellom 280 og 360 g. Jeg syns 330 så fint ut. Han ba meg tenke meg godt om. Med tid og stunder kan de henge mer, og iallefall om jeg velger litt tyngre proteser. Jeg er så usikker!! Når jeg først går til steget og opererer vil jeg jo legge inn litt, jeg er så lei av å føle meg flat. Men på den annen side, jeg har ikke lyst til å ha pupper "på navlen". Noen som har råd? Edit: Glemte å nevne at jeg er 166 cm og veier 65, ferdig med barn. hei :) nå sa ikke kirurgen noe om grader i "henging",men kirurgen sa til meg at jeg hadde 23 cm. normalen var fra 18-20. grensen for løft låg på ca 24 cm. så jeg var akkurat på grensen. han sa jeg kunne la være å ta løft nå,å heller løfte etter jeg er ferdig med barn,og skal bytte de ut. når jeg på den andre konsultasjonen,snakket med assistenten,sa hun at brystvorten kunne peke litt nedover viss jeg ikke tok løft. og anbefalte meg å si til kirugen at han fikk avgjøre om jeg trenger løft under operasjonen.¨ men vil helst ikke ta løft :/ er så mye mer arr og bedringtid. men vil jo ikke ende opp med hengesilikon pupper jeg heller
linamor Skrevet 11. juni 2011 #18571 Skrevet 11. juni 2011 hei dere som har vært på konsultasjonstime,har dere snakket med selve kirurgen,eller assistent eller lignende? jeg var først på en liten konsultasjon,da kom kirurgen såvidt innom å kikket på meg,målte,sa str å gikk så fikk jeg komme på en time igjen,da snakket jeg bare med en konsulent. som gir info o.l. ville hatt mer tid med kirurgen,følte alt gikk så fort :/ hvor lenge varte deres konsultasjon?
Mumsebums Skrevet 11. juni 2011 #18572 Skrevet 11. juni 2011 Takk for svar, linamor! Jeg var vel inne i ca 45 minutter tilsammen, kanskje. Først til samtale med kirurgen. Vi snakket litt først, så undersøkte han meg og tok bilder. Vi diskuterte ulike muligheter, så på mine bilder (æsj) og andres før og etter- bilder og så fikk jeg prøve ulike størrelser. Han ga meg kortet sitt og fulgte meg til konsulenten for praktiske avtaler. Jeg syns konsultasjonen var bra.
Cecilie20 Skrevet 11. juni 2011 #18573 Skrevet 11. juni 2011 Hei hei Etter mye tenking og fundering har jeg funnet utav at jeg vil ta silikon:) Jeg er 163 og veier ca 52kg.. Jeg har veldig små pupper, fyller ikke 70a engang, noe jeg syns er veldig kjedelig.. er så mange topper og klær jeg ikke kan bruke pga det.. Har en stor og fyldig rumpe, så kroppen min ser veldig rar ut med flatt frontparti.. Vet at detta er noe jeg ville ha blitt veldig fornøyd med, vil ikke ha de store store.. bare en stor B cup eller C.. Da ville jeg ha følt meg perfekt! Har noen spm da.. Tenkte å ta i Oslo, hvilken klinikk er mest anbefalt? Ser fornebu klinikken går om og om igjen! og er det to andre klinikker som anbefales? Jeg tenkte å ta under muskelen for å få mest mulig naturlig utseende.. vil det være helt j...? Jeg må vel ta meg fri fra butikkjobben min uka etter operasjonen? jeg er så spent, skal ringe å forsøke å få konsulasjonstime om 20 dager da jeg skal til oslo for da har jeg fri og vil ha langhelj der inne! Hei Jeg opererte hos Nobel Clinic i Oslo, de kan jeg på det varmeste anbefale! Jeg ble operert hos Dr. Morten H. Haug, en kjempedyktig mann! Jeg tok under muskelen, og en del smerter må man nok regne med, men når det er sagt så svarte ikke smertene til forventningene i det hele tatt! Så lenge du forholder deg rolig isåfall den første uka, så vil det gå helt fint! Vi er like høye og veier det samme forresten. Jeg la inn 375 gram under muskelen og mine bryster er bare to uker gamle, så det er vanskelig å si hvilken cup jeg har endt på (hadde en a cup før op) men jeg er mellom C og liten D. Kanskje noe mellom 290-330? Jeg anbefaler Nobel
Cecilie20 Skrevet 11. juni 2011 #18574 Skrevet 11. juni 2011 Hei hei Etter mye tenking og fundering har jeg funnet utav at jeg vil ta silikon:) Jeg er 163 og veier ca 52kg.. Jeg har veldig små pupper, fyller ikke 70a engang, noe jeg syns er veldig kjedelig.. er så mange topper og klær jeg ikke kan bruke pga det.. Har en stor og fyldig rumpe, så kroppen min ser veldig rar ut med flatt frontparti.. Vet at detta er noe jeg ville ha blitt veldig fornøyd med, vil ikke ha de store store.. bare en stor B cup eller C.. Da ville jeg ha følt meg perfekt! Har noen spm da.. Tenkte å ta i Oslo, hvilken klinikk er mest anbefalt? Ser fornebu klinikken går om og om igjen! og er det to andre klinikker som anbefales? Jeg tenkte å ta under muskelen for å få mest mulig naturlig utseende.. vil det være helt j...? Jeg må vel ta meg fri fra butikkjobben min uka etter operasjonen? jeg er så spent, skal ringe å forsøke å få konsulasjonstime om 20 dager da jeg skal til oslo for da har jeg fri og vil ha langhelj der inne! Hei Jeg opererte hos Nobel Clinic i Oslo, de kan jeg på det varmeste anbefale! Jeg ble operert hos Dr. Morten H. Haug, en kjempedyktig mann! Jeg tok under muskelen, og en del smerter må man nok regne med, men når det er sagt så svarte ikke smertene til forventningene i det hele tatt! Så lenge du forholder deg rolig isåfall den første uka, så vil det gå helt fint! Vi er like høye og veier det samme forresten. Jeg la inn 375 gram under muskelen og mine bryster er bare to uker gamle, så det er vanskelig å si hvilken cup jeg har endt på (hadde en a cup før op) men jeg er mellom C og liten D. Kanskje noe mellom 290-330? Jeg anbefaler Nobel
Cecilie20 Skrevet 11. juni 2011 #18575 Skrevet 11. juni 2011 Hei hei;) Helt ny her, men har lest flittig lenge UTROLIG mye nyttig info her! Jeg skal opereres i midten av oktober på Fornebuklinikken. Skal legge inn 250-300 ml under muskel.. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar og "komme" seg igjen når man har lagt under muskel.. Veit jo at dette er veldig individuelt, men har lyst til å høre andres erfaringer... Jobber i helsevesenet, endel tungt arbeid til tider. Pk anbefalte minst 2 uker fri, muligens 3. Driver og jobber inn nå Hva tror dere? Andre i helsevesenet her? Jeg la under muskel og lever normalt i dag, bare etter 2 uker. Men jeg kan ikke trene, danse osv, så alt bortsett fra slike ting. Nå føler jeg ikke smerte inni brystene slik jeg gjorde før, nå har følelsen begynt å komme tilbake utenpå, så det er ømt bare utenpå nå. Alt har gått kjempefint fram til nå Jeg ville nok se an situasjonen om jeg var deg. Vanskelig å si, heelingsprosessen er så individuelt. Jeg ville nok ikke løftet på noen uker.
Cecilie20 Skrevet 11. juni 2011 #18576 Skrevet 11. juni 2011 Heihei alle sammen! Jeg melder min forsiktige ankomst.. Jeg skal opereres på Nobel clinic torsdag den 16. juni, og gleder meg! Er som flere andre har vært usikker på størrelse. Jeg var hos konsultasjon hos Nils Lykke med det lille jeg har å vise frem (en liten 75B). Han var først i tvil på om jeg burde ha et løft før vi legger inn proteser. Jeg har visst heng grad 2 på den ene puppen. Hvor mange grader heng finnes? Etter å ha snakket litt mer og jeg fikk se diverse bilder ble vi enige om at et løft ikke er nødvendig. Jeg er i midten av 30- årene og skal bare vise meg frem for mannen min. Jeg prøvde ulike størrelser og Lykke mener vi kan gå for innlegg mellom 280 og 360 g. Jeg syns 330 så fint ut. Han ba meg tenke meg godt om. Med tid og stunder kan de henge mer, og iallefall om jeg velger litt tyngre proteser. Jeg er så usikker!! Når jeg først går til steget og opererer vil jeg jo legge inn litt, jeg er så lei av å føle meg flat. Men på den annen side, jeg har ikke lyst til å ha pupper "på navlen". Noen som har råd? Edit: Glemte å nevne at jeg er 166 cm og veier 65, ferdig med barn. Hei, åå så morsomt å høre at du skal operere hos Nobel, de er meget dyktige og vet hva de gjør Hvis du vil ha 330, så gå for det. Skal du operere over eller under muskel? Det kan ha noe å si hvordan størrelsen blir seende ut. Så vidt jeg vet, blir størrelsen på implantatet redusert med opptil 30% om man legger under.. (?) Men en ting er sikkert.. Står du mellom to størrelser, velg den største. Jeg har 375, og hadde hadde det vært plass til mer ville jeg definitivt gått for 410-450 gram. Men man skal ikke klage når man ikke har plass til mer Når det kommer til hengingen, så tror jeg ikke at du vil slite med dette om du tar et løft før Da kan du helt sikkert fylle på
jeannie Skrevet 12. juni 2011 #18578 Skrevet 12. juni 2011 (endret) Forresten, hvordan går det med Jeannie? Flotters Syns det går veldig bra. Er nok ikke like forsiktig som jeg burde vært da Det blir litt smårydding og vasking av tøy, men mannen bærer kleskurven for meg. ( Vi har bad i 2. etg. og vaskerom i kjelleren) Prøver å ikke bære så tungt da. I dag er det endelig sol igjen, og jeg håper det blir så fint at jeg kan sitte litt på verandaen utover dagen. Fint å ha god samvittighet for å sitte rolig Kanskje kan jeg ta frem litt håndarbeid også Gleder meg til jeg kan begynne å trene litt igjen da, bare fem uker til. Merker fort at kiloene henger seg på når man bare later seg på spiser :is: og og drikker . Best å ikke gå på denne enda Endret 12. juni 2011 av jeannie
jeannie Skrevet 12. juni 2011 #18579 Skrevet 12. juni 2011 Heihei alle sammen! Jeg melder min forsiktige ankomst.. Jeg skal opereres på Nobel clinic torsdag den 16. juni, og gleder meg! Er som flere andre har vært usikker på størrelse. Jeg var hos konsultasjon hos Nils Lykke med det lille jeg har å vise frem (en liten 75B). Han var først i tvil på om jeg burde ha et løft før vi legger inn proteser. Jeg har visst heng grad 2 på den ene puppen. Hvor mange grader heng finnes? Etter å ha snakket litt mer og jeg fikk se diverse bilder ble vi enige om at et løft ikke er nødvendig. Jeg er i midten av 30- årene og skal bare vise meg frem for mannen min. Jeg prøvde ulike størrelser og Lykke mener vi kan gå for innlegg mellom 280 og 360 g. Jeg syns 330 så fint ut. Han ba meg tenke meg godt om. Med tid og stunder kan de henge mer, og iallefall om jeg velger litt tyngre proteser. Jeg er så usikker!! Når jeg først går til steget og opererer vil jeg jo legge inn litt, jeg er så lei av å føle meg flat. Men på den annen side, jeg har ikke lyst til å ha pupper "på navlen". Noen som har råd? Edit: Glemte å nevne at jeg er 166 cm og veier 65, ferdig med barn. Hei, og Jeg opererte på Nobel for en uke og to dager siden, og er kjempefornøyd. Det var Nils Lykke som opererte meg, kjempeflink! Arrene er bare to tynne streker!! Jeg var til konsultasjon hos Morten Haug, og han syntes jeg burde ha 335 gram i hver. Jeg sa egentlig ingenting om str. jeg ønsket, bare at jeg ville fylle opp etter tomme ammupupper. Jeg fikk prøve forskjellige str. (begynte vel med 280, så 310 og 335, og han syntes klart jeg kunne ha 335, kanskje enda mer også, men det fikk vi se an under operasjonen). Nå ble det jo ikke Morten som skulle operere meg, (siden det passet ikke med den dagen jeg ville opereres på) men Nils istedet. Han lurte først på om jeg kanskje skulle ha litt mindre enn det som var avtalt, siden jeg også hadde noe heng ( nesten på grensen til å måtte ha løft) og han tenkte også på at det kanskje ville henge mer med større proteser.) Jeg hadde jo sett for meg 335 gr, og syntes det passet bra, så da ble vi enige om det. DET er jeg VELDIG glad for. De er nemlig ikke noe for store syns jeg. Ikke henger de noe heller, men det vil vel kanskje forandre seg litt etter som tiden går. ( De er jo bare ni dager gammle Vi er omtrent like store (jeg er 160cm og 67 kg) Er nok litt rundere enn deg jeg da. Du har jo noen dager til på deg, til å bestemme deg hvor mye du vil legge inn. Skal du legge over eller under muskel? Prøv med risposer i bh en. (jeg kjøpte to bh er i større str. (Bare billige fra sånn tilbudsstativ) enn jeg brukte. Veide opp to brødposer med ris, og puttet de i bh ene, tok en sportsbh utenpå den igjen, og så klær utenpå (topp/genser). Det så absolutt fint ut med 335 gr.) Det blir ihvertfall tilnærmet hva du kan forvente. Masse lykke til. Det er bare å glede seg.
Cecilie20 Skrevet 12. juni 2011 #18580 Skrevet 12. juni 2011 Er det noen her som har operert brystene to ganger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå