Cecilie20 Skrevet 31. mai 2011 #18461 Skrevet 31. mai 2011 Våknet med noe mer grumset hals i dag, og fikk nesten angst. Stoppet i butikken på vei til jobb, og kjøpte et lite lager med diverse halspastiller. Knasket i vei på curamed ++. Håper det bremser det. (merker ikke noe spesiellt nå). Kan jo ikke bli syk nå!!! Bare tre dager igjen Sønnen min er syk med halsevondt og feber, så jeg holder meg på en liten avstand. Så dere får krysse fingrene for meg, så jeg ikke må utsette operasjonen. Har hentet ut medisinene som jeg skal ta til operasjonen. Mangler bare å finne passende klær til å ha på. Det er vel meldt varmt vær den dagen, så det blir kanskje for varmt med collegejakke. Må jo ha noe som kan åpnes helt foran da. Får se om jeg finner noe kortarmet som ikke er trangt. Tips mottas gjerne Ser ut som at du kanskje må svette på operasjonsdagen kanskje, for jeg anbefaler ikke tskjorte Uff, hold deg frisk! Du klarer det, bare si til deg selv at du skal forholde deg frisk så skal du se at det er din tur snart Kok deg vann og drikk det varmt, eller drikk sitronte
Cecilie20 Skrevet 31. mai 2011 #18462 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Åh, jeg gleder meg til jeg går "krokrygget", hadde det bare blitt september snart !!!! Blir nok å gjøre det jeg føler selv er best ja, men kjenner det er en stor avgjørelse som skal taes. Jeg er 100% sikker på at silikon, DET skal jeg ha, men bare 90% sikker på at det blir her i området. Kanskje jeg skal sende en mail til Fornebu, bare for å sjekke dem litt bedre. Men jeg lurer på et par ting, PK jeg har snakket med er veldig streng, her er listen over hva jeg må gjøre/ikke gjøre: - Nedpressbånd i 3 uker - Sportsbh dag og natt 6 uker - INGEN trening på 2 mnd - Ikke løfte hendene over brysthøgde de første 2 ukene - Ingen tunge løft den første mnd - Unngå trening av brystmuskel - Unngå bh med spile minst 6 mnd Sikkert mer også, men det har jeg glemt i farta. Han sa at dette reduserte faren for kapsel og ripling betraktelig, men 2 mnd uten trening vet jeg faktisk ikke om jeg klarer. Er det noen andre som har så "strenge" PK? Jeg skjønner at han er opptatt av best mulig resultat, men huff, er hekta på trening Han tok heller ingen bilder, eller målte opp. Bare kikket litt, og sa 290 anatomiske under muskel blir bra på deg. Når jeg sa jeg gjerne vil ha en c-cup, studerte han et skjema, regnet litt, og sa 295gr. Jeg vet ikke om han er såpass dyktig at han bare "ser" sånt, men synes det var litt rart. Hva tror dere? Jeg følte meg helt trygg på han, og han gav inntrykk av at han kunne faget sitt veldig bra. Skal inn igjen i slutten av juni, så da får jeg spørre litt mer Nå har jeg forresten straks kommet meg gjennom alle 900 sidene Det har blitt noen dager med lesing ja, men fader så masse bra info her er Jeg tok silikon hos Nobel Clinic i Oslo. Jeg er ufattelig fornøyd med all hjelpen jeg har fått, resultatet ser ut til å bli kjempebra, siden det er 6.dagen etter OP i dag, er det vanskelig å si men jeg elsker dem allerede. Jeg har hørt masse bra om Fornebu, og jeg er sikker på at du vil bli fornøyd. Du kan også sjekke ut Nobel om du ikke har bestemt deg helt enda Jeg har også like strenge regler som deg, jeg må gå med nedpressebåndet i 6 uker, og ikke 3.. Det er veldig slitsomt. Jeg tror jeg setter det på litt feil, så jeg presser innover og ikke nedover.. Jeg kaller nedpressebådet mitt "Blæstois" (den stygge i pokemon) rett og slett fordi det er veldig irriterende. Har akkurat de samme reglene, ingen spilebh i 6mnd.. Men jeg tror det går an å ta ut spilen i en vanlig bh, da kan du bruke den, så lenge det ikke er push up. De tar som regel bilder på OP dagen. Spør om du får prøve noen innlegg i en sportsbh før du opereres, da kan du si noe på det selv enn å satse på at det blir riktig for deg (sannsynligheten for at du vil bli fornøyd er meget meget stor uansett, de er virkelig dyktige.) Men det kan være fint å ha en anelse hvordan det vil bli før du legger deg på operasjonsbordet. Endret 31. mai 2011 av Cecilie20
jeannie Skrevet 31. mai 2011 #18463 Skrevet 31. mai 2011 Bilder ja. Det tok han av meg på kons. Dem har vel kanskje noen bilder liggende som går an å se på også, før jeg legger meg under kniven. Ellers noen som har noen linker eller tips til sider med før/etter bilder? Har googlet det, men det tar jo en hel evighet å lete gjennom alle de.
Mirri Skrevet 31. mai 2011 #18464 Skrevet 31. mai 2011 Er du gal, aldri hvitløk før operasjon! Nei, jeg er ikke gal! Bare det at hvitløk har jeg ikke blitt frarådet mot!
Mirri Skrevet 31. mai 2011 #18465 Skrevet 31. mai 2011 De fleste som opererer under muskel får nedpressebånd Det er ikke helt riktig. Kjenner mange som har operert inn under muskelen og ikke fått nedpressbånd, deriblant meg!
ramp Skrevet 31. mai 2011 #18466 Skrevet 31. mai 2011 Nå skrev hun: de fleste, og det er nok helt riktig. Om 60% av de som opererer under muskel får nedpressbånd, er jo det de fleste av dem. Og det er nok flere enn det også ;-)
jeannie Skrevet 31. mai 2011 #18467 Skrevet 31. mai 2011 tok dere mye smertestillende etter operasjonen? Mange dager? Tror ikke jeg har fått spesielt mange tabletter til å ta etterpå.
jeannie Skrevet 31. mai 2011 #18468 Skrevet 31. mai 2011 Hjelp, nå fant jeg plutselig ut at c-vitamin er jo også blodfortynnende! Det står det jo ingenting om i papirene. Jeg har jo knasket i meg litt curamed i dag kan man si.... Det er jo ikke ren c vitamin da, men ... best å ringe klinikken i morra da. Hvis det skulle ha noen betydning burde det jo stå skrevet, syns nå jeg. det er jo liksom HALSPASTILLER da.
jeannie Skrevet 1. juni 2011 #18469 Skrevet 1. juni 2011 Da har jeg ringt Nobel, og spurt. Det var visst ikke veldig farlig i de mengdene der, men jeg skulle ikke fortsette å ta mer curamed. så da var det på apoteket å kjøpe hydrogenperoksid eller noe sånnt. (gurglevann) det har jeg tatt en gang allerede, og straks skal jeg gurgle litt mer tenkte jeg. Skader sikkert ikke å gjøre det flere ganger i løpet av dagen. Bare å krysse fingrene for at alt skal gå riktig vei nå. Var å kjøpte meg en kortarmet skjorte i dag. Det er jo meldt veldig varmt på fredag, så da er det vel greit med en sånn. Ikke lett å finne heller faktisk. Ikke så mye som er fint, og som er knepping hele foran.
jeannie Skrevet 1. juni 2011 #18470 Skrevet 1. juni 2011 så stille det var her inne da. Åssen går det med deg cecilie20? Oppdateringer er hyggelig. Alltid koselig å lese
Jazne Skrevet 1. juni 2011 #18471 Skrevet 1. juni 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
Jenny A Skrevet 1. juni 2011 #18472 Skrevet 1. juni 2011 Hei-hei! Noen som har fått øvelser å gjøre etter operasjonen? Har sett på noen videoblogger fra USA hvor de har fått øvelser de skal gjøre etter OP. De skal strekke armene sakte opp over hodet, og noen har fått beskjed om å massere brystene. Har kun vært på konsultasjon på Fornebuklinikken og det ble ikke nevnt noe om det da. Virker ikke som om folk her inne har fått beskjed om det heller. Kan ikke huske å ha sett noen som har nevnt det?!
candelia31 Skrevet 1. juni 2011 #18473 Skrevet 1. juni 2011 Hei Jeg har også sett på div videosnutter fra amerikanere som har operert seg, hvor de tidlig starter med øvelser, eller drar på shopping samme dag. Jeg har fått streng beskjed om at hendene ikke skal løftes over brysthøyde, så når jeg er så heldig at jeg er operert (om en halv evighet....), skal jeg bruke dem minst mulig. <for meg hørtes det logisk ut at det er best å holde dem i ro slik de ikke snur seg (jeg skal ha anatomiske). Kanskje det er andre måter å operere på i USA?
candelia31 Skrevet 1. juni 2011 #18474 Skrevet 1. juni 2011 tok dere mye smertestillende etter operasjonen? Mange dager? Tror ikke jeg har fått spesielt mange tabletter til å ta etterpå. [/quote Jeg har da ikke vært i ilden, men jegantar at vi får det vi trenger, og trenger vi mer, skriver de vel ut flere. Spennende da nå når det nærmer seg, er en liten smule misunnelig
Jenny A Skrevet 1. juni 2011 #18475 Skrevet 1. juni 2011 Candelia31: Ser at vi skal operere så og si samtidig! Jeg skal opereres på Fornebuklinikken 30.september
candelia31 Skrevet 1. juni 2011 #18476 Skrevet 1. juni 2011 Candelia31: Ser at vi skal operere så og si samtidig! Jeg skal opereres på Fornebuklinikken 30.september Jepp, vi skal vel bli bra utålmodige etterhvert Jeg får vite i slutten av juni om jeg får den datoen som jeg ønsker, 29. sept. Men, har egentlig ikke helt bestemt meg om jeg skal gjøre det "her hjemme" eller om jeg skal dra til Oslo. Har vært på konsultasjon hos Fornebuklinikken, og følte at han virkelig hadde peiling. Men samtidig er det litt betryggende å velge Medi3, for da er det bare en times kjøring om det skulle være noe. Jammen ikke enkelt nei
candelia31 Skrevet 1. juni 2011 #18477 Skrevet 1. juni 2011 Er her forresten noen som har hørt om Bahram Shahidi? Om jeg velger Medi3, så er han kirurgen. Han sier han er en av de i Norge som utfører flest brystoperasjoner (stusset litt over den....) Men jeg har ikke funnet noe negativt om han, og han visste nøyaktig hva som ville bli finest, og hva jeg måtte gjøre/unngå for å få et best mulig resultat. Han er visst skulptør på fritiden sin, så da er han vel litt utradisjonell :gjeiper: Var litt morsomt da jeg skulle på konsultasjon, for den første legen som kom ut på venterommet var ganske så ung og attraktiv . Jeg tenkte med meg selv "aldri om jeg viser frem mine vrengte bukselommer til han der" Men så kom Bahram ut, det var noe helt annet ja, hehe.
sanssouci Skrevet 1. juni 2011 #18478 Skrevet 1. juni 2011 Jeg snakket med Schistad om dette med filmene på youtube og han sa at vi ikke skal følge det. Det er noe de praktiserer i USA, men som han mente var helt unødvendig. Så ikke gjør det!! Har nå postet nytt innlegg på bloggen min for de som følger med:) 3 MND DAG I DAG! Sykt!
Cecilie20 Skrevet 1. juni 2011 #18479 Skrevet 1. juni 2011 tok dere mye smertestillende etter operasjonen? Mange dager? Tror ikke jeg har fått spesielt mange tabletter til å ta etterpå. Skal jeg si deg noe fint? Greit, vi alle reagerer forskjellig, men jeg har ikke hatt så mye bruk for smertestillende som jeg trodde. Det var fordi jeg var full klar over smertene før inngrepet, så smertene samsvarte ikke til forventningene. Jeg gikk på sterke smertestillende en gang for dag i to dager, resten av dagene har jeg gått på paracet, to om morgenen og to om kvelden. Håper du er like heldig.
Cecilie20 Skrevet 1. juni 2011 #18480 Skrevet 1. juni 2011 så stille det var her inne da. Åssen går det med deg cecilie20? Oppdateringer er hyggelig. Alltid koselig å lese Å så hyggelig! Skal jeg si dere noe? Puppene mine er blitt kjempefine, allerede etter 6 dager! De er blitt rundere i kantene, og størrelsen passer meg kjempebra! Selv om jeg kunne ønsket dem litt større, så var det rett og slett ikke plass til mer, og jeg må si meg fornøyd med det! 375cc var ikke så mye i mitt tilfelle som jeg trodde, men jeg er utrolig fornøyd uansett. Mye mindre smerter enn forventet, og mye større bryster enn hva jeg hadde i utgangspunktet, koste hva det koste vil, jeg er utrolig fornøyd! I går tok jeg meg to glass vin. Det er egentlig men det var bare to glass, og formen ble ikke noe verre fordi. I dag har jeg vært på kjøpesenter og kjøpt meg kjole som puppene mine fyller helt perfekt. Ny bh blir det ikke enda, men når tiden nærmer seg 6 uker, skal jeg på Bik Bok å kjøpe sånn bh-topp. (Noen som har sett slike forresten?) De koster bare i underkant av 200kr, og finnes i mange farger. Er litt padding i dem, så dette tror jeg virkelig blir kjempebra! Såg meg i speilet idag, og guud så fornøyd jeg er Puppene er fremdeles litt Kim Possible aktig, men har ikke fått noe blåflekker ennda, og de blir rundere og rundere for hver dag. Jeannie, og alle sammen som skal operere, jeg er sikker på at dere kommer til å bli kjempefornøyd! <3 Uansett hvor vondt dere får, og hvor kjedelig det blir å være hjemme en uke, så skal jeg love dere at dere kommer til å bli kjempeglad!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå