Cecilie20 Skrevet 29. mai 2011 #18421 Skrevet 29. mai 2011 Hei alle sammen! Jeg er en jente på snart fylte 18 år, og jeg har lenge hatt et stort ønske om brystforstørring. Jeg har str 75a, og her ligger grunnen til hvorfor jeg ønsker å operere, da de knappe "brystene" jeg har går veldig utover selvtilliten min. Selvfølgelig er mye som må falle på plass før noe som dette blir avgjort (aller først må jeg jo fylle 18), men etter å ha gjort mye research står jeg igjen med noen spørsmål som jeg håper på å få svar på her inne Jeg har sett på en del klinikker, og foreløpig er det Nobel Clinic Oslo eller Fornebuklinikken det står mellom for en eventuell konsultasjon.. Noen andre tips til klinikker? Er det noen andre her som tok bf når dem var 18 år som vil dele sine erfaringer med dette? Må man vente med konsultasjon til etter man er fylt 18, eller er dette noe man kan gjøre før? Hadde vært greit å fått en konsultasjon for mer informasjon om en eventuell str som er aktuell, hvor implantatet bør plasseres, ru eller glatt osv., og også generell informasjon om operasjonen. Stopper her forløpig så håper jeg på svar, dukker helt sikkert opp fler spm underveis, hehe! Takk for et supert forum med masse nyttig informasjon! Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg gråt om natten i en alder av 16, fordi det var hele "to" år igjen til jeg skulle operere. Jeg opererte for 3 dager siden, og jeg er 20. Jeg har en venninne på 18 som opererte for et par måneder tilbake. Jeg ville anbefalt deg å kontakte en klinikk for å høre om de er intressert i å ta imot deg som 17 åring på en konsultasjon. Jeg vet ikke hvor lenge det er til du er fylt 18, men de kan helt sikkert vurdere deg. Om du er ferdig utviklet enda eller ikke, må kirurgen finne ut. Både Fornebu og Nobel Clinic opererer jenter under 20. Det er få klinikker som har 18års grense i Norge, men de er en av dem. Jeg opererte hos Nobel Clinic, og er utrolig fornøyd. Jeg er veldig fornøyd med all servicen og hvor godt de strakk seg etter mine ønsker! Jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg. De la inn så mye som var forsvarlig. Var hos konsultasjon hos en annen klinikk hvor kirurgen fortalte at "hvis det var plass kunne han legge inn 400". Nobel legger inn det som er forsvarlig. Jeg var 12 cm i diameter, og han fikk plass til 375cc. Han kunne sikkert lagt inn 400 som var ønsket mitt, men det ville ikke vært forsvarlig. Poenget er: Nobel er meget dyktige og jeg er superfornøyd! Om du skal vente til du er 20, er helt opp til deg. Dette er noe du og kirurgen imellom må finne ut, først og fremst deg selv. Hvis du er ferdig utviklet, ønsker deg større pupper som medfører en bedre selvtillit og du har penger, råd og tid så ville jeg kontaktet en klinikk om jeg var deg. Dette er ikke for å oppmuntre usikre 18åringer, men jeg VET hva du snakker om. Og jeg vet hvor vondt det er når kroppen ikke harmonerer. Jeg er heldig og er født med former, tynn midje, breie hofter, brei rumpe og nesten ikke noe pupper. Nå som jeg har fått lagt inn silikon, har jeg ordentlig timeglassfigur som jeg har ønsket meg hele livet Så lenge du har 100% kunnskap om hva du gjør, så mener jeg at du burde forsøke. Bruk litt tid på å finne ut om det er dette du virkelig ønsker, og ta det derifra. Lykke til, la oss få høre
Xstrella Skrevet 29. mai 2011 #18422 Skrevet 29. mai 2011 Jeg personlig synes det er trist at 18 åringer lar seg operere. Det er så tidlig, og kroppen forandrer seg så mye. Jeg har aldi hatt store pupper selv, så jeg vet det er kjipt altså. Men jeg valgte få ungene først og ble hele 34 år før jeg tok steget. Jeg fikk enda mindre etter endt amming, og to filler satt jeg igjen med. Da jeg var 18 var jeg også flat, men de hadde da litt mer volum. Jeg forstår dere altså, men jeg ville ventet. Se om de ikke vokser litt til, eller vent til en har fått baby og ammet. Bruk heller pengene på moro
Cecilie20 Skrevet 29. mai 2011 #18423 Skrevet 29. mai 2011 Kan jeg ta av nedpressebåndet i ca et kvarter eller noe? Jeg bare føler meg helt trøkt sammen, jeg får nesten angst inni det.. Jeg er livredd for at puppene mine skal begynne å henge lenger ned.. Eller, de henger ikke ned, men brystvortene er så hovne, det ser ut som de henger.. ÅH jeg vil ta av ! Forresten, leste om at de som tar silikon under muskelen kan av og til oppleve at brystene virker større etter at hevelsen har gått ned fordi muskelen "slapper av" (?).. Jeg håper dette er sant. For når jeg tenker meg om, så stemmer det faktisk veldig med et eksempel jeg har sett tidligere. Ei jente la inn 310 gram og hadde sånn passe med pupper inni sportsbh'en fra klinikken. En måned senere var de helt anneledes, hun bruker E og F cup nå, kan det stemme at de kan virke større etterhvert? Og et spørsmål til.. Jeg la inn 375 cc i hvert bryst, og på lappen i sportsbh'en står det 75C. Vil det si at jeg kommer til å bruke 75C som vanlig bhstørrelse eller kan det hende at jeg må mer opp i str? Håper på å ende på en D jeg altså..
linamor Skrevet 29. mai 2011 #18424 Skrevet 29. mai 2011 spør igjen jeg noen som har erfaring med klinikk haugesund? og dere som er alene med 1 åringer når dere tok operasjon,hvordan gikk det??
Gjest halebein Skrevet 29. mai 2011 #18425 Skrevet 29. mai 2011 spør igjen jeg noen som har erfaring med klinikk haugesund? og dere som er alene med 1 åringer når dere tok operasjon,hvordan gikk det?? Jeg har ikke erfaring med klinikken du spør om, men jeg har erfaring med barn etter operasjonen. Jeg er ikke alene, men har ei mammadaltjente av en 1 åring som ikke lot noe så "uvesentlig" som en operasjon stanse seg:) Det første døgnet etter operasjonen hadde jeg ikke klart å tatt meg av henne alene, da var jeg i "rus" av medisinene, og slet med å få på meg trusa etter dobesøk, anbefaler deg å prøve å få barnevakt det første døgnet etter, men dagen etter der var det ikke noe problem. Jeg klarte å kose og holde henne som ør, var forsiktig med løft. Jeg var ikke alene med henne, så er usikker om jeg hadde klart å få henne i senga og skite på henne på døgn 2. men jeg tror at må du, så klarer du:: Fra døgn 3 var alt helt fint, og jeg klarte fint å stelle henne og løfte litt. Bare pass på stillingen du bruker. Dag 6 etter operasjonen var jeg på jobb igjen, og hadde skidag med klassen min(er lærer) og klarte helt fint å gå rolig på ski, så ormen er ikke så helt ille hos alle. Men som sagt, prøv å få hjeøp det første døgnet. Enten barnvakt, eller en fra familien/en venninne hjemme hos deg som hjelp. Lykke til!
Gjest halebein Skrevet 29. mai 2011 #18426 Skrevet 29. mai 2011 herlighet så mye skrivefeil!!!! men håper du skjønte essensen i det, skriver på ekstremt lite tastatur:S hihi!
Stitzh Skrevet 29. mai 2011 #18427 Skrevet 29. mai 2011 spør igjen jeg noen som har erfaring med klinikk haugesund? og dere som er alene med 1 åringer når dere tok operasjon,hvordan gikk det?? Jeg er ikke alenemor, men har to gutter på 4 og 1 år, og 1 åringen går ikke i bhg. I tillegg eier og driver mannen min og jeg to butikker, så vi har ikke mulighet til å være borte lenge fra jobb. Jeg opererte meg på en torsdag. OP dagen og dagen etter tok mannen min alt ansvar for barna. På lørdagen var jeg med eldste gutten på besøk hos naboen, det værste med det var at jeg var litt svimmel pga medisinene. På søndagen var mannen min borte med unga. På mandag var jeg på jobb, har ikke en fysisk krevende jobb. Jobber som optiker, og hadde endel kunder den dagen. På tirsdagen var jeg alene med 1-åringen mens mannen min var på jobb. Jeg var veldig forsiktig med å løfte, men lærte meg en taktikk hvor jeg satte meg på huk og satte han oppå kneet mitt. Dermed vippet jeg han opp i stolen eller vogna!! Det værste den første uka var å trille tur (må det for at han skal sove), men la meg liksom over styret og dytta med kroppen. Bar han heller ikke rundt før ca 3-4 uker etter OP, og har hele tiden passet på å løfte han inntil kroppen. Jeg ville nok hatt hjelp de 2-3 første dagene, hvis du har mulighet til det. Hvertfall OP dagen og dagen etter. Siden vil du kunne klare deg fint, men litt slitsomt er det jo. Sønnen min går ikke, men jeg har forflyttet oss rundt ved at jeg har gått og holdt han i hendene. Slitsomt når han ikke vil, for da setter han seg bare ned og nekter å samarbeide. Da har det fristet og ta han under armen og gå, men har nå fått det til med litt lirking!! Utrolig hva man får til hvis man bare er innstilt på det. Jeg synes den første uken etter OP gikk kjempe sakte, men etter det gikk det fort og nå er det 4,5 uke siden. Vet ikke om noen klinikker i Haugesund, men vet noen her inne har operert i stavanger og bergen. Håper dette hjalp litt!
Stitzh Skrevet 29. mai 2011 #18428 Skrevet 29. mai 2011 Er jo litt forskjell på om du opererer under eller over muskelen også. Under muskelen er jo det som gjør mest vondt, og da skal du vel være litt mere forsiktig enn du trenger å være hvis du legger over. Jeg la under og synes ærlgtalt ikke det var så ille. Nå er det som sagt 4,5 uke etter OP, og jeg lever så og si som normalt. Og har vel gjort det i en uke nå. JHvis du bare innstiller deg på at dette skal du klare, så skal du nok se at du klarer det;-)
Cecilie20 Skrevet 29. mai 2011 #18429 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har sånn "lemus" rykninger under det høyre brystet. Gjør ikke vondt eller noe, hva er dette? Det er jo sånne kramper som man kan få på øyet av og til, men hvorfor ?
Cecilie20 Skrevet 30. mai 2011 #18430 Skrevet 30. mai 2011 Kan noen svare på disse spørsmålene? - Brystvortene mine er veldig hovne og oppblåste. Jeg har mistet følelsen i dem begge, og når jeg fryser, reagerer dem ikke. All smerten jeg har er på innsiden av brystene, jeg føler ikke noe utenpå. Hjelp? - Jeg er så redd for arrene mine. Når jeg ligger på ryggen ser jeg for meg at sårene skal revne.. Det river av og til litt i dem, jeg er vel ikke nære å revne dem fordi? - De føles så tunge, og det er så trangt.. Brystvortene som sagt er svært store, og de er så langt nede, selv om selve puppene er høyt oppe.. De ser ut som pyramider, de er så spisse. Noen som kjenner seg igjen og at dette kan være normalt? Skjønner at alle leges individuelt, men om noen kjenner seg igjen så hadde det vært fint om dere hadde strekt ut en hånd! Nå skal jeg og pyramidene legge oss.. Blir så glad for svar. Jeg elsker puppene mine!! natta :sove:
ramp Skrevet 30. mai 2011 #18431 Skrevet 30. mai 2011 Du er jo nyoperert, så at det sprenger er helt normalt. Det samme gjelder følelse, det er mange nervetråder som har blitt kuttet, og som trenger tid for å gro. Det kan ta opp til et år, og i noen tilfeller vil man ikke få igjen full følelse heller. Det er snart 3 mnd siden min op, og jeg har ikke full følelse tilbake. Ikke sikkert jeg vil få det heller.
jeannie Skrevet 30. mai 2011 #18432 Skrevet 30. mai 2011 Kan man ha på mascara på operasjonsdagen, eller er det INGEN sminke som gjelder?? Jeg er lys, og jeg ser ganske blek ut uten noe sminke. Føler meg mer vel med mascara liksom
Gjest cilie91 Skrevet 30. mai 2011 #18433 Skrevet 30. mai 2011 Kan man ha på mascara på operasjonsdagen, eller er det INGEN sminke som gjelder?? Jeg er lys, og jeg ser ganske blek ut uten noe sminke. Føler meg mer vel med mascara liksom Sminke er fy fy Har lest at noen her har hatt på, men er det ikke best å være på den sikre siden? (Hvis mascaraen drysser, du mister øyevipper med mascara på så er det jo bakterier der). Infeksjon er en lei komplikasjon, sant. Da må du fjerne innleggene igjen og vente 3 mnd på å opereres igjen. DET er jeg mest redd for!
nabokov Skrevet 30. mai 2011 #18434 Skrevet 30. mai 2011 Hei, Jeg er en jente på 22 år som holder på å bestemme meg for om jeg skal operere inn silikonimplantater. Jeg har alltid følt meg lite feminin fordi jeg ikke synes at størrelsen på puppene mine harmonerer med resten av kroppen. Jeg er 170 cm høy, veier 56kg og bruker str 65D. Er det noen av dere med liknende mål som vil dele detaljer om implantatstørrelse, plassering av protesen osv? Denne uken skal jeg på konsultasjon hos tre forskjellige klinikker i Bergen, og jeg lurer dermed på om dere har noen tips til spørsmål jeg bør stille kirurgene.
Cecilie20 Skrevet 30. mai 2011 #18435 Skrevet 30. mai 2011 Det er uten sminke bare for en dag.. Det er så mye som skjer iløpet av den dagen at jeg glemte helt åssen jeg så it i trynet xD
Xstrella Skrevet 30. mai 2011 #18436 Skrevet 30. mai 2011 Hei, Jeg er en jente på 22 år som holder på å bestemme meg for om jeg skal operere inn silikonimplantater. Jeg har alltid følt meg lite feminin fordi jeg ikke synes at størrelsen på puppene mine harmonerer med resten av kroppen. Jeg er 170 cm høy, veier 56kg og bruker str 65D. Er det noen av dere med liknende mål som vil dele detaljer om implantatstørrelse, plassering av protesen osv? Denne uken skal jeg på konsultasjon hos tre forskjellige klinikker i Bergen, og jeg lurer dermed på om dere har noen tips til spørsmål jeg bør stille kirurgene. Tøyser du nå? Du bruker 65 D og vil fylle på mer? Jeg brukte a-cup før, la inn 250 gr og bruker nå 70-75 D-cup. Jeg synes mine er blitt kjempestore. Jeg er også 168 høy og veier rundt 56-57 kg. Hvor store ønsker du da?
Cecilie20 Skrevet 30. mai 2011 #18437 Skrevet 30. mai 2011 Hadde jeg hatt 65D ville jeg vært meget fornøyd jeg isåfall:) Jeg har 75C i sportsbhen jeg fikk fra klinikken. Vil det si at jeg muligens ender på det i push up, eller? Vil gjerne være D:/ trodde at en b cup som ble fylt opp med 375 ville ende på større enn c. Hva tror dere?
Stitzh Skrevet 30. mai 2011 #18439 Skrevet 30. mai 2011 Tøyser du nå? Du bruker 65 D og vil fylle på mer? Jeg brukte a-cup før, la inn 250 gr og bruker nå 70-75 D-cup. Jeg synes mine er blitt kjempestore. Jeg er også 168 høy og veier rundt 56-57 kg. Hvor store ønsker du da? Cup str må sees i sammenheng med omkrets. Altså er en 65d det samme som 70c eller 75b, og er da mange her inne som har startet på en 75b!!!
Stitzh Skrevet 30. mai 2011 #18440 Skrevet 30. mai 2011 Hei, Jeg er en jente på 22 år som holder på å bestemme meg for om jeg skal operere inn silikonimplantater. Jeg har alltid følt meg lite feminin fordi jeg ikke synes at størrelsen på puppene mine harmonerer med resten av kroppen. Jeg er 170 cm høy, veier 56kg og bruker str 65D. Er det noen av dere med liknende mål som vil dele detaljer om implantatstørrelse, plassering av protesen osv? Denne uken skal jeg på konsultasjon hos tre forskjellige klinikker i Bergen, og jeg lurer dermed på om dere har noen tips til spørsmål jeg bør stille kirurgene. Ta med deg noen bilder av hva slags resultat du ønsker, og ellers må du bare høre hva kirurgen sier. Det er de som er ekspertisen!! Lurt å gå flere steder. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå