jeannie Skrevet 27. mai 2011 #18401 Skrevet 27. mai 2011 Jeg googlet litt, og fant dette på en helsekostside: "Skal du opereres? Før kirurgiske inngrep bør man generelt avstå fra kosttilskudd 2 uker før inngrepet samt stort inntak av hvitløk, ingefær og andre blodfortynnende matvarer som kan påvirke blødningstiden og øke risikoen for komplikasjoner. Husk at vitaminene E og K samt omega 3-fettsyrer påvirker blodets koagulering. Dette gjelder muligens også tempeltre (Ginkgo biloba) og asiatisk ginseng (Panax ginseng). Også før man skal ta blodprøver hos lege bør man kutte ut kosttilskudd 1 uke på forhånd for ikke å maskere mangler." Så da er det vel greit å følge disse rådene
Gjest cilie91 Skrevet 27. mai 2011 #18402 Skrevet 27. mai 2011 Jeg googlet litt, og fant dette på en helsekostside: "Skal du opereres? Før kirurgiske inngrep bør man generelt avstå fra kosttilskudd 2 uker før inngrepet samt stort inntak av hvitløk, ingefær og andre blodfortynnende matvarer som kan påvirke blødningstiden og øke risikoen for komplikasjoner. Husk at vitaminene E og K samt omega 3-fettsyrer påvirker blodets koagulering. Dette gjelder muligens også tempeltre (Ginkgo biloba) og asiatisk ginseng (Panax ginseng). Også før man skal ta blodprøver hos lege bør man kutte ut kosttilskudd 1 uke på forhånd for ikke å maskere mangler." Så da er det vel greit å følge disse rådene Ja, det står i papirene mine :-) best å være på den sikre siden!
Xstrella Skrevet 28. mai 2011 #18403 Skrevet 28. mai 2011 Synes ikke spileløse bh er så fine på meg. Jeg liker dem best med. Er det veldig farlig å bruke med spiler etter 7 uker?
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18404 Skrevet 28. mai 2011 Min suksesshistorie: Etter veldig mye om og men var det endelig min tur til å skaffe meg pupper, noe jeg har ønsket meg i så lang tid!! Nå sitter jeg med pc'n i fanget og ynker meg litt etter en meget lang hjemreise med nye pupper, og knasker litt paracet. På torsdagen klokken 21.00 tok jeg toget til Trondheim. Jeg bestemte meg for å ta nattbussen fra Trondheim til Oslo siden dette var mye billigere enn en flyreise nedover. Kl 23 satte jeg meg på bussen til Oslo og etter ni timer med spenning og tanker som surret i hodet mitt, var jeg endelig fremme. Jeg står helt alene på Oslo S.. Hvor i ** skal jeg gå for å finne klinikken? Jeg begynte å rusle fram og tilbake i gatene for å prøve å finne Enebakkvegen (der Nobel Clinic hører til). Vel.. Jeg spurte en taxisjåfør om veien, han sa at det var like rundt en sving, litt framover og til høyre. Men det var det sannelig ikke.. Jeg gikk den veien som jeg ble fortalt, men ingen Nobel dukket opp. Jeg spurte tilfeldigvis en kvinne om vien, og hun hadde aldri hørt om gata før. Men hun var så hyggelig at hun sa "Jeg vet ikke hvor det ligger, men jeg jobber rett ved siden av dette bygget, så om du vil så kan du få bli med opp, så søker vi det opp på Google Map så det er enklere for deg å finne!". I all hast og fortvilelse ble je utrolig glad da jeg fikk tilbudet, og det endte med at jeg ble med henne opp og vi fant veibeskrivelsen til klinikken. Hun fortalte meg hvor T-banen var, siden den var den enkleste måten å komme dit på. Og den rimeligste. (Vel, høres vel rart ut for dere som bor i Oslo å lese at jeg klarte å gå meg vill på Oslo S og at jeg hadde gått rundt bygget tre ganger før jeg innså at jeg hadde gått rundt meg selv, men det er det som er sant;) ) Jeg gikk ned til t-banen og dro mot et sted som het Bergkrystall(?) Jeg betale 27 kroner, og hadde et smil om munnen da jeg satte meg inn, for jeg trodde ikke t-bane var så billig, samtidig som at jeg hadde så mye sommerfugler i magen! Vi kjørte til mange påstigninger før vi kom avstigningen jeg skulle av. Reisen med t-banen tok bare ti minutter, men det føltes ut som en time etter all reisen på forhånd.. Jeg gikk oppover en liten bakke og fikk øye på en shell stasjon. Noen sekund senere var jeg kommet på toppen, og jeg fikk øye på et stort bygg med "Nobel Clinic" på. Da måtte jeg bare smile for meg selv. Jeg var så utrolig glad for at jeg først og fremst endelig kom fram (siden klokken var 9.00 og jeg hadde gått tullerusk i to timer i Oslo uten å vite veien), og jeg hadde time 9.15. I det jeg ankommer bygningen møter jeg en kjempehyggelig dame i døren, hun var en av de ansatte. Jeg registrerer meg inn og leverer all papirene som de skulle ha inn osv. Så var det en kvinne som førte meg inn på det lille venteværelset hvor jeg fikk noen tøfler på føttene, og jeg fikk beskjed om å vente her til Morten Haug var klar. Det tok ikke mer enn et minutt før Morten kom for å hilse. Morten (kirurgen) tok meg med inn på et rom og det første han gjorde etter og ha hilst og småpratet litt, var å be meg om å ta meg av på overkroppen. Jeg følte det var litt ekkelt der og da, men ved tanke på hvor mange pupper han ser for hver eneste uke, så var det ingen tegn til bekymring. Han tok noen bilder for vurdering, og deretter tok han fram en linjal for å måle mine brysters diameter. De var faktisk mye mindre enn hva jeg trodde, jeg hadde bare 12 cm. Han fortalte at siden jeg hadde så lite underhudsfett så kunne han bare legge inn max 300 gram i hvert bryst med lav/medium profil. Men han sa at hvis jeg ønsket høyprofil, så kunne jeg få litt mer. Jeg hadde jo håpet på 350, så da han spurte om hva jeg ønsket, var jeg veldig rask på å si "så stort som det er plass til, hva med 350?". Og det syntes han hørtes veldig fint ut. (Han tilpasset mine ønsker i en meget stor grad!). Men så hadde jeg jo egentlig ønsket meg litt større, siden vi ble enige om å legge under muskel (da resultatet vil bli noe mindre enn å legge over) så jeg sa at jeg helst ville ha 375 gram. Han sa at hvis han fikk plass, så skulle jeg få 375cc. Han sa at det mest sannsynlig ville gå fint, og da følte jeg sommerfuglene begynne å danse i magen! Jeg fikk på meg morgenskåpe og vi spaserte ut av rommet. På utsiden fikk jeg møte anestilegene, to kjempehyggelige mennesker, en kvinne og en mann. De tok meget godt vare på meg, i aller høyeste grad! Jeg fikk på meg en plastikkhette og la meg på operasjonsbordet. Hun ene kvinnen skulle vakse meg med sprit, mens mannen skulle sette narkosen. De gjorde begge ting samtidig slik at jeg ikke skulle merke så mye til begge deler. (kjempesmart! ) Mannen og kvinnen spurte meg om mine interesser og fikk meg til å prate. Det fikk meg til å glemme den kalde spriten for et øyeblikk. Mannen sa at det ville komme et lite stikk, og vips var det over. Han sa at jeg var kjempeflink og de var kjempeflinke selv til å oppmuntre meg og gi slipp på nervøsiteten min. For å være helt ærlig, så var jeg ikke i det spor like nervøs som jeg trodde jeg ville bli. Kvinnen sa "Nå får du pupper!" med en kjempelys og snill stemme, og mannen sa "Nå kommer du til å sovne innen et minutt". Jeg kikket tomt i lufta, og mer husker jeg ikke.. Jeg våknet i meget stille og rolige omgivelser inne på et rom, og en sykepleier kom inn for å høre hvordan jeg hadde det. Akkurat da var jeg rett og slett så dopa, at jeg begynte å gråte av glede da jeg kikket nedi bandasjen og sa "tusentakk!". Jeg fikk henne til å sjekke bhstørrelsen min som stod i en lapp bak på sportsbhen og der fortalte hun meg at det stod 75C Jeg fikk servert kjeks og vann. Jeg var kjempetørst og kjempesulten så jeg spiste all kjeksen hun hadde servert på fatet. Etter en halvtimes søvn ble jeg vekket av sykepleieren og vi gikk oss en liten tur for å føle på formen min. Akkurat da hadde jeg ingen smerter. Kunne liksågreit stått på hendene, jeg hadde ikke følt så mye akkurat da. Men sykepleieren ba meg om å være forsiktig alikevel, så jeg gjorde mitt beste. Jeg var veldig svimmel, men ikke i det spor kvalm. Etter en liten samtale i sengen med sykepleieren var jeg klar til å dra hjem. Jeg ble hentet med drosje og kjørt til Oslo S. Først nå kommer jeg hjem fra turen, med nattbuss tilbake i natt. Var ekkelt å sove på bussen, da sovestillingene blir meget begrenset i første omgang. Men den som er trett, får sove. Jeg ble hentet av kjæresten min på stasjonen i morges, og vi dro hjem og han gikk med veska mi. (Veksa var over 1 kg og i papirene mine så har du ikke lov til å løfte så tungt den første stunden). Jeg føler kroppen min har overanstrengt seg meget det siste døgnet. Med gåing, bæring, løfting og alt det der føler jeg meg litt mørbanket. Er til og med vondt å åpne døra, så jeg må finne spesielle metoder for å klare det. NÅ HAR JEG STORE PUPPER :D Vel, de minner meg om Madonna på åttitallet, de er meget spisse og jeg har mistet følelsen i begge brystvortene, men uansett.. Det er verdt det! Kunne skrevet enda lengre, men jeg får så vondt i puppene av anstrengelsen.. Nå har kjæresten min vært og handlet spagetti, så nå skal vi kose oss med middagsmat. Men når det er sagt: Til alle dere der ute som i nærmeste framtid skal opereres, det er ikke så ille som du tror. Hvis du følger all rådene til klinikken og din kirurg, vil du mest sannsynlig ha en normal heelingsprosess.
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18405 Skrevet 28. mai 2011 Hvor lang tid tar det før brystene mine blir rundere? Jeg har så spisse madonna-pupper, og har runde proteser i.. Noen som vet når de blir rundere?
ramp Skrevet 28. mai 2011 #18406 Skrevet 28. mai 2011 Vanskelig å si, hos meg ble de bedre etter 2 uker, då gradvis normale. Gratulerer med nye boobs!! :-)
Xstrella Skrevet 28. mai 2011 #18407 Skrevet 28. mai 2011 Hvor lang tid tar det før brystene mine blir rundere? Jeg har så spisse madonna-pupper, og har runde proteser i.. Noen som vet når de blir rundere? Gratulerer med nye boobs. Ja tiden etterpå var mye bedre enn fryktet her også. Hvor mye la du inn? Og ble det foran eller bak muskel? Jeg fikk ikke spisse pupper, de var veldig brede og hovne med det samme. Tok rundt 4-5 uker før de roet seg, etter 7 uker er de helt som før.
linamor Skrevet 28. mai 2011 #18408 Skrevet 28. mai 2011 hei hei :) Har fått time til operasjon i august. grunnen til at jeg skal gjøre det er at jeg har slanket meg mye+ammet, så det er kun hud igjen er 165cm høy, 69kg. legen anbefalte ca 235-255. noe jeg syntes hørtes lite ut? så til dere som har tatt silikon har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på )) gruer meg VELDIG til narkosen. så hvordan er det å ha narkose (før-etter)? er alenemamma til en gutt på 1 år, tenker på hvordan dette skal gå etter operasjonen. skal få hjelp av familie etterpå til løft og slik,men er det flere i men småbarn som har tatt silikon,og hvrdan gikk det? hvordan er tiden etterpå? hvilke smertestillende? over/under muskel? noen som har erfaring med klinikk haugesund? noen som har ammet med silikon,og hvordan såg de ut etterpå? hvor lang tid var du vekke fra jobb? ( har fysisk tung jobb) hvor mye la du inn? (+høyde+kg) håper noen kan svare meg å dele sine opplevelser vil så gjerne ha nye pupper,men er samtidig veldig redd for å dø(!) ja,teit tankegang,men er det ELSKER dette forumet!
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18409 Skrevet 28. mai 2011 Vanskelig å si, hos meg ble de bedre etter 2 uker, då gradvis normale. Gratulerer med nye boobs!! :-) Tusentakk! Jeg skal gå med nedpressebåndet i hele 6 uker.. Jeg kan ikke vente å få det av meg allerede! Lurer på.. Kan puppene bli litt hengete av det? Kan ha noe med at puppene mine er så hovne og sprengte, men synes de kanskje henger litt? Men så er de ikke to døgn gamle engang..
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18410 Skrevet 28. mai 2011 Gratulerer med nye boobs. Ja tiden etterpå var mye bedre enn fryktet her også. Hvor mye la du inn? Og ble det foran eller bak muskel? Jeg fikk ikke spisse pupper, de var veldig brede og hovne med det samme. Tok rundt 4-5 uker før de roet seg, etter 7 uker er de helt som før. Tusentakk for det! Jeg la inn 375 gram i hvert bryst, runde proteser, høyrprofil under muskel. Jeg har fått spissmus-pupper.. Kirurgen sa at det var helt normalt, men det er så stygt under tøy-bh'en
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18411 Skrevet 28. mai 2011 hei hei :) Har fått time til operasjon i august. grunnen til at jeg skal gjøre det er at jeg har slanket meg mye+ammet, så det er kun hud igjen er 165cm høy, 69kg. legen anbefalte ca 235-255. noe jeg syntes hørtes lite ut? så til dere som har tatt silikon har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på )) gruer meg VELDIG til narkosen. så hvordan er det å ha narkose (før-etter)? er alenemamma til en gutt på 1 år, tenker på hvordan dette skal gå etter operasjonen. skal få hjelp av familie etterpå til løft og slik,men er det flere i men småbarn som har tatt silikon,og hvrdan gikk det? hvordan er tiden etterpå? hvilke smertestillende? over/under muskel? noen som har erfaring med klinikk haugesund? noen som har ammet med silikon,og hvordan såg de ut etterpå? hvor lang tid var du vekke fra jobb? ( har fysisk tung jobb) hvor mye la du inn? (+høyde+kg) håper noen kan svare meg å dele sine opplevelser vil så gjerne ha nye pupper,men er samtidig veldig redd for å dø(!) ja,teit tankegang,men er det ELSKER dette forumet! Hei! Mine bryster er knapt to døgn gamle, men svarer alikevel. Om 235-255 høres lite ut, er helt individuelt egentlig. Kommer helt an på hvordan du rett og slett er bygd. Jeg trodde 375 ville bli kjempestort på meg (nå vet jeg ikke hvordan sluttresultatet blir) men slik de ser ut i dag, så er de ikke så veldig store. Fortell kirurgen din hvilken størrelse du ønsker ved å ta med et bilde av bryster du ønsker å ende med. En ting er sikkert.. Narkosen foregikk under rolige omgivelser, de har full kontroll på deg, så jeg kan love deg at det ikke er så ille som man tror. Jeg ble litt svimmel, men ikke det spor kvalm. Det kommer til å gå greit med narkosen. Du må ta de veldig med ro etterpå. Jeg reiste hjem samme kvelden, og dette var en enorm belastning på kroppen min. Ta deg god tid med god samvittighet å slappe av isåfall den første uken. Spis godt, drikk masse vann og få så mye hjelp du kan få, følg kirurgens råd, og du vil helt sikkert få en grei heelingsprosess. Jeg kan etter to dager si at å sitte stille og rolig går greit, men å gå på do, åpne døra osv kan være litt vondt. Men dette er helt individuelt. Venninna mi vasket gulv allerede tredje dagen Jeg bruker bare vanlig paracet. 2 paracet hver 4-5 time holder isåfall for meg så langt. Du får også med noen smertestillende hjem fra klinikken itilfelle du får varige smerter som vanlige painkillers har vanskeligheter med å ta. Jeg har 375 gram under muskelen, er 55 kg og 162 høy. Jeg kan godt forstå hva du mener, jeg var også livredd for og ikke våkne opp. Men det er ingenting å være redd for. Kirurgene er kjempedyktige, og passer på deg hele veien. Narkosen var bare som en vanlig søvn, litt svimmel etterpå, men jeg fikk kjeks og vann hos Nobel Clinic som hjalp veldig på. Lykke til, la oss få høre hvordan det blir!
jeannie Skrevet 28. mai 2011 #18412 Skrevet 28. mai 2011 Gratulerer med nye pupper. Gleder meg veldig til neste helg. Da har jeg fått mine nye også. bare 6 dager igjen:-)
Cecilie20 Skrevet 28. mai 2011 #18413 Skrevet 28. mai 2011 Gratulerer med nye pupper. Gleder meg veldig til neste helg. Da har jeg fått mine nye også. bare 6 dager igjen:-) Takk Det kan jeg godt forstå! Ikke noe å gruve seg for!
ebowie Skrevet 28. mai 2011 #18414 Skrevet 28. mai 2011 Hei alle sammen! Jeg er en jente på snart fylte 18 år, og jeg har lenge hatt et stort ønske om brystforstørring. Jeg har str 75a, og her ligger grunnen til hvorfor jeg ønsker å operere, da de knappe "brystene" jeg har går veldig utover selvtilliten min. Selvfølgelig er mye som må falle på plass før noe som dette blir avgjort (aller først må jeg jo fylle 18), men etter å ha gjort mye research står jeg igjen med noen spørsmål som jeg håper på å få svar på her inne Jeg har sett på en del klinikker, og foreløpig er det Nobel Clinic Oslo eller Fornebuklinikken det står mellom for en eventuell konsultasjon.. Noen andre tips til klinikker? Er det noen andre her som tok bf når dem var 18 år som vil dele sine erfaringer med dette? Må man vente med konsultasjon til etter man er fylt 18, eller er dette noe man kan gjøre før? Hadde vært greit å fått en konsultasjon for mer informasjon om en eventuell str som er aktuell, hvor implantatet bør plasseres, ru eller glatt osv., og også generell informasjon om operasjonen. Stopper her forløpig så håper jeg på svar, dukker helt sikkert opp fler spm underveis, hehe! Takk for et supert forum med masse nyttig informasjon!
jeannie Skrevet 28. mai 2011 #18415 Skrevet 28. mai 2011 Bare gleder meg faktisk. Begynner å få litt smånerver, men det er vel ikke uvanlig:-)
Gjest cilie91 Skrevet 29. mai 2011 #18416 Skrevet 29. mai 2011 Hei alle sammen! Jeg er en jente på snart fylte 18 år, og jeg har lenge hatt et stort ønske om brystforstørring. Jeg har str 75a, og her ligger grunnen til hvorfor jeg ønsker å operere, da de knappe "brystene" jeg har går veldig utover selvtilliten min. Selvfølgelig er mye som må falle på plass før noe som dette blir avgjort (aller først må jeg jo fylle 18), men etter å ha gjort mye research står jeg igjen med noen spørsmål som jeg håper på å få svar på her inne Jeg har sett på en del klinikker, og foreløpig er det Nobel Clinic Oslo eller Fornebuklinikken det står mellom for en eventuell konsultasjon.. Noen andre tips til klinikker? Er det noen andre her som tok bf når dem var 18 år som vil dele sine erfaringer med dette? Må man vente med konsultasjon til etter man er fylt 18, eller er dette noe man kan gjøre før? Hadde vært greit å fått en konsultasjon for mer informasjon om en eventuell str som er aktuell, hvor implantatet bør plasseres, ru eller glatt osv., og også generell informasjon om operasjonen. Stopper her forløpig så håper jeg på svar, dukker helt sikkert opp fler spm underveis, hehe! Takk for et supert forum med masse nyttig informasjon! Vent til du er 20. De fleste opererer vel ikke under 20? ellers må du ha samtykke fra foreldre/ psykolog om j har forstått det riktig. Dessuten vokser brystene dine ennå..
ramp Skrevet 29. mai 2011 #18417 Skrevet 29. mai 2011 Tusentakk! Jeg skal gå med nedpressebåndet i hele 6 uker.. Jeg kan ikke vente å få det av meg allerede! Lurer på.. Kan puppene bli litt hengete av det? Kan ha noe med at puppene mine er så hovne og sprengte, men synes de kanskje henger litt? Men så er de ikke to døgn gamle engang.. Nei du kan ikke få hengepupper av nedpredsbåndet, men det hindrer at brystet får en unaturlig form på toppen. Mao, sørge for at implantatene setter seg på plass :-) når det gjelder form/plassering på kroppen, forstørrer du bare det du har, såfremt du ikke har hatt løft. Mine pupper har det naturlige henget jeg hadde før op.
jeannie Skrevet 29. mai 2011 #18418 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Flere her nevner "nedpressbånd". Er det noe alle får, eller er det individuellt??? Endret 29. mai 2011 av jeannie
Cecilie20 Skrevet 29. mai 2011 #18419 Skrevet 29. mai 2011 Flere her nevner "nedpressbånd". Er det noe alle får, eller er det individuellt??? De fleste som opererer under muskel får nedpressebånd
Cecilie20 Skrevet 29. mai 2011 #18420 Skrevet 29. mai 2011 Nei du kan ikke få hengepupper av nedpredsbåndet, men det hindrer at brystet får en unaturlig form på toppen. Mao, sørge for at implantatene setter seg på plass :-) når det gjelder form/plassering på kroppen, forstørrer du bare det du har, såfremt du ikke har hatt løft. Mine pupper har det naturlige henget jeg hadde før op. Ok. Jeg vil tro at puppene mine kommer til å forandre seg veldig fra en tid til en annen. Nå er de struttende, spisse og hovne, har mistet følelsen i begge brystvortene, så kjenner bare smerte innvendig. Jeg hadde vel brystvortene plassert litt lengre ned enn jeg hadde håpet. Håpet på å få brystvortene lengre opp.. Men man vet aldri hvor mye de forandrer seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå