Vicy Skrevet 25. mai 2011 #18381 Skrevet 25. mai 2011 Jeg bor 60mil unna klinikken og har nå kl 19.15 Kr 700 Kr å komme meg dit og hjem for, MEN GJETT hvem som skal operere i morgen? JEG:D <3 mulig jeg er optimist men den som aldri gir seg, kommer seg langt:) What baby wants, baby gets:) Får håpe pengene kommer inn på konto da. Det er ingen du kunne ha lånt litt av sånn i tilfelle da? eller du har ikke noe kredittkort liggende heller kanskje. Jeg tror støtte bh er innkludert i prisen, hvis det ikke er det er det helt sikkert mulig å få en faktura eller noe.. Skal du reise hjem igjen samme dag som du har operert?
Cecilie20 Skrevet 25. mai 2011 #18382 Skrevet 25. mai 2011 Ja, jeg tar en råsjans og setter meg på toget samme dag.. Om ikke det går, kan jeg helt sikkert ligge hos gammeltanten min:) Poenget var egentlig at ikke folk skulle vite det.. Ingen i familien vet det, så det er min og kjærestens hemmelighet. Jeg håper at dette går greit:) Nobel clinic har vært svært hyggelige og hjelpsomme og vært meget tolmodige, det skal dem virkelig ha! Hvor opererte du, hvor mye har du lagt inn? Hvordan var smertene den samme dagen? Føler jeg sitter med tusen spørsmål:)
Vicy Skrevet 25. mai 2011 #18383 Skrevet 25. mai 2011 Ja jeg skjønner, den eneste i familien min som vet det er mamma og søstra mi og jeg har store planer om å la det være sånn, også samboern vet det da selvsagt:) Jeg opererte på fornebuklinikken, men var også på konsultasjon hos nobelclinic faktisk, la forresten inn 265g i ene puppen og 290 i andre:) Smertene var slettes ikke ille første dag, heller ikke andre eller tredje, eneste smertestillende jeg tok var paracet og en som annen som jeg fikk på resepten. Fikk med noe sterkere greier hjem etter operasjonen men tok det aldri. Jeg tror faktisk jeg hadde klart å skjule det om noen i familien kom på besøk ved å si at jeg var syk og hadde vondt i ryggen da jeg gikk litt bøyd, men retta meg opp ganske fort da:) Jeg hadde faktisk ikke så vondt, kom meg opp av senga selv å, men jeg hadde jo masse puter bak ryggen da selvagt... Du må oppdatere om hvordan det har gått når du har mulighet til det da
jeannie Skrevet 25. mai 2011 #18384 Skrevet 25. mai 2011 Hibiscrub kan kjøpes uten resept også. ca. 100,- for 250 ml.
must Skrevet 25. mai 2011 #18385 Skrevet 25. mai 2011 Lykke til i morgen, Cecilie20! Går nok så fint skal du se. Ser frem til å få oppdatering på hvordan det går. Ellers ringte jeg Fornebuklinikken i dag. Var på konsultasjon der i helgen og de skulle kontakte meg i begynnelsen av uka for å avtale operasjonsdato. I dag er det onsdag og siden jeg ikke hadde hørt noe, ringte jeg selv. Ville ha time så fort som mulig i august og kunne få allerede på ettermiddagen den 2., men da valgte jeg heller å vente til morgenen den 3. så jeg slapp å faste hele dagen. Blir så vanvittig lett svimmel og har vært ekstra ille i det siste, så en dag med faste er neppe særlig smart. Og en halv dag fra eller til spiller neppe noen rolle...
Cecilie20 Skrevet 25. mai 2011 #18386 Skrevet 25. mai 2011 Tusentakk for at dere er tolmodige og hører på min uønskede negativitet Jeg fikk telefon fra kvinnen fra Nobel og hun sa at jeg ikke fikk opereres kl 15.30 som jeg håpet på, (håpet på å utsette det fordi det var perfekt med toget, hadde jeg ankommet oslo en time tidligere hadde de kunne operert meg!!) siden arbeidsdagen deres er over halv fire. Dette fikk meg til å gråte flere ganger istad, rett og slett fordi alt virker fordømt håpløst.. :kgbaby: Jeg trodde virkelig jeg hadde en sjans da jeg fant en billett fra Trondheim til Oslo kr 499 (tog) men da jeg fant ut at jeg ikke får meg fra Verdal til Trondheim iløpet av natta, var jeg bare helt.. Knust på en måte.. ALT jeg på en måte har kjempe for i hele dag. Jeg som har vært så flink og NESTEN ordnet det .. Nå hørte jeg det siste toget som går ikveld fra hjemplassen min tute avgårde forbi huset mitt, og her sitter jeg... Jeg skulle ønske jeg hadde sittet på det toget.. Om jeg så måtte ventet i 16 timer så hadde det ikke gjort noe.. Det ser ut til at jeg må utsette operasjonsdatoen min (veldig lite morsomt) til neste anledning så fort som mulig. For operasjonen er jo betalt, og alt venter på meg.. Det er bare jeg som sliter ræva av meg for å komme meg dit!! (Noe som i bunn og grunn skulle vært den enkleste saken). Jeg kunne tatt fly, men da hadde jeg ikke hatt penger til og dratt hjem. Jeg beklager at dette skikkelige negative innlegget kom her, det var ikke meningen.. Jeg er bare så utrolig skuffet, og jeg har ingen andre å dele det med.. Jeg prøver å finne et busselskap som kjører til Trondheim på natta (toget mitt fra Trondheim til Oslo går 05.40). Tenk at det er det eneste som hindrer meg! Det er bare snakk om 10 mil! Hadde jeg rukket det, hadde jeg pakket på meg veska og begynt og gått..
Cecilie20 Skrevet 25. mai 2011 #18387 Skrevet 25. mai 2011 Ok, jenter da prøver jeg på fredagen Setter meg på bussen og får buss fra Trondheim-Oslo til 319 kr.. Jatakk! Nå er jeg litt gladere igjen. Oppdatering kommer Hvem er nestemann på operasjonsbenken?
jeannie Skrevet 26. mai 2011 #18388 Skrevet 26. mai 2011 Uff og uff. Dette var jo kjedelig for deg. Håper det ordner seg på fredagen da Jeg venter jo selv på at tiden skal gå. Skal jo opereres neste fredag (3/6). Heldigvis blir jeg kjørt og hentet. Har ikke så lang vei jeg da. En times tid bare med bil. 1
Vicy Skrevet 26. mai 2011 #18389 Skrevet 26. mai 2011 Cecilie20: Da skjer det i morgen da hvis alt har gått i orden. Uansett så går det nok så bra så Var heldig jeg skjønner jeg, bare litt under to timer med bil.. LYKKE TIL
Cecilie20 Skrevet 26. mai 2011 #18390 Skrevet 26. mai 2011 Tusentakk! Venter på telefon fra Nobel, om jeg er så heldig å få time i morgen, settfer jeg meg på bussen i kveld :D
Xstrella Skrevet 26. mai 2011 #18391 Skrevet 26. mai 2011 Synes ikke man skal la seg operere når man egentlig ikke har råd jeg. Det er fullt mulig å spare de 30 000 dette koster, jeg selv måtte spare i 6 mnd. Var på konsultasjon før jul og operert halvt år senere, og da meg egne penger. Det føles så mye bedre når man vet en har råd. Å låne med dyre kredittkort er ikke verdt det pga renta også. Uansett, det nærmer seg 7 uker siden og det går kjempefint. Nå merker jeg veldig lite til dem og de er som før, bare litt større. Bruker sportsbh enda litt, men varierer med spile også. Har ikke kjøpt push up bh, for det trengs ikke.
jeannie Skrevet 26. mai 2011 #18392 Skrevet 26. mai 2011 Grrrr...Kjenner at kroppen har en forkjølelse på lur for meg, og jeg har INGEN planer om å bli syk nå. Skal jo operere om en uke i morgen. Vanligvis tar jeg en dose med forskjellige vitaminer etc. når jeg kjenner at det kommer noen basselusker snikende, men man kan jo ikke ta hva som helst av sånnt når man skal opereres i nær framtid heller. Noen som vet hva jeg kan ta, som hjelper fort???
Vicy Skrevet 26. mai 2011 #18393 Skrevet 26. mai 2011 Hm, vet ikke helt hva du kan ta som hjelper fort. Men hvis du holder deg litt i ro og ikke stresser og kanskje sover litt ekstra lenge, altså bli litt lenger under dyna enn vanlig så hjelper det muligens på
Mirri Skrevet 27. mai 2011 #18394 Skrevet 27. mai 2011 Grrrr...Kjenner at kroppen har en forkjølelse på lur for meg, og jeg har INGEN planer om å bli syk nå. Skal jo operere om en uke i morgen. Vanligvis tar jeg en dose med forskjellige vitaminer etc. når jeg kjenner at det kommer noen basselusker snikende, men man kan jo ikke ta hva som helst av sånnt når man skal opereres i nær framtid heller. Noen som vet hva jeg kan ta, som hjelper fort??? Drikk grønn te og MYE vann, ikke stress, hold deg rolig, mye hvitløk og ingefær hjelper også på Jeg leste at om man tar fersk hvitløk og ingefær, legger det i kasserolle med kokende vann, lar det trekke i en time, og så drikker det, så skal det knekke alt Er jo verdt et forsøk Og, det viktigste; vask hendene ofte
Gjest cilie91 Skrevet 27. mai 2011 #18395 Skrevet 27. mai 2011 Drikk grønn te og MYE vann, ikke stress, hold deg rolig, mye hvitløk og ingefær hjelper også på Jeg leste at om man tar fersk hvitløk og ingefær, legger det i kasserolle med kokende vann, lar det trekke i en time, og så drikker det, så skal det knekke alt Er jo verdt et forsøk Og, det viktigste; vask hendene ofte Er du gal, aldri hvitløk før operasjon!
jeannie Skrevet 27. mai 2011 #18396 Skrevet 27. mai 2011 Takk for tips Vicy og Mirri Tok på raggsokker, strikkejakke. Skjerf i halsen, for ikke å bli kald. Har ikke blitt verre, så får håpe det holder seg til etter operasjonen da. Teller dager nå. Om en uke nå så er jeg hjemme igjen, ferdig operert, og ligger å :sleeping: i senga sikkert.
jeannie Skrevet 27. mai 2011 #18397 Skrevet 27. mai 2011 Er du gal, aldri hvitløk før operasjon! Tenkte også på å ta hvitløk, men har ikke gjort det. Jammen bra jeg ikke gjorde det da. Men hvorfor ikke egentlig?
Gjest cilie91 Skrevet 27. mai 2011 #18398 Skrevet 27. mai 2011 Tenkte også på å ta hvitløk, men har ikke gjort det. Jammen bra jeg ikke gjorde det da. Men hvorfor ikke egentlig? Det påvirker antikoagulantika, altså blodfortynnende, blodet koagulerer ikke like effektivt. Kan gi økt sjanse for blødning! Står i mine papirer at bl.a. Hvitløk skal unngås to uker før OP
enne Skrevet 27. mai 2011 #18399 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Er du gal, aldri hvitløk før operasjon! Hmmm, aldri hvitløk før operasjon??? Det har jeg aldri hørt før. Regner jeg med operasjonen på puppene har jeg hatt fire operasjoner. Det jeg derimot glemte denne gangen var vitaminkapsler... Den gelatin kapselen kan føre til økt blødningsfare. Så hvitløks kapsler kan jeg forstå, men vanlig fersk hvitløk??? Endret 27. mai 2011 av enne
jeannie Skrevet 27. mai 2011 #18400 Skrevet 27. mai 2011 Det påvirker antikoagulantika, altså blodfortynnende, blodet koagulerer ikke like effektivt. Kan gi økt sjanse for blødning! Står i mine papirer at bl.a. Hvitløk skal unngås to uker før OP Hva mer står det i dine papirer som man ikke skal ta sånn rett før operasjonen? I mine står det mest om forskjellige tabletter og vitaminer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå