Jenny A Skrevet 21. mai 2011 #18341 Skrevet 21. mai 2011 Da har jeg vært på konsultasjon på Fornebuklinikken også, og fikk mildt sagt andre svar enn hos Aviva helse. Hjelpes! Aviva anbefalte: - 300/260cc - Runde proteser - Høyprofil - Øver muskel - Løft var ikke mulig/nødvendig, det var ingenting å løfte (Prise: 27.000) Marius Barstad ved Fornebuklinikken anbefalte: - 370-410 cc (muligens fordi jeg sa at jeg ønsket meg en D-cup?) - Anatomiske proteser - Høy profil - Under muskel - Løft var mulig, jeg var i grenseland (ikke nødvendig, men kunne gi meg et annet resultat enn uten) (Pris: 32.800) Snakker vi forskjellige anbefalinger eller? Jeg tenker at jeg får gå for den kirurgen jeg likte best, følte meg best tatt vare på hos og som begrunnet anbefalingene sine best. Da er jeg ikke i tvil, det blir Fornebuklinikken. Det var ikke noe galt med Aviva, men jeg følte at ting gikk litt fort der (de var 1,5time forsinka og følte at de skulle spare inn tid på meg), og anbefalingen med runde høyprofil proteser har jeg vært veldig usikker på siden jeg er livredd for ballongpupper. Så da håper jeg at jeg blir fornøyd... Jeg har også vært på konsultasjon på Fornebuklinikken og følte meg veldig godt tatt imot. Var hos Shistad. Har ikke vært noen andre steder så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men siden jeg var så fornøyd der så går jeg ikke andre steder. Er redd for å bli forvirret av motsigende råd. Jeg kjenner flere som er operert av Barstad og de har vært fornøyd. Shistad mente at jeg ville få en C med 350-375ml. Lykke til med valget og operasjon!
Jenny A Skrevet 21. mai 2011 #18342 Skrevet 21. mai 2011 250 over muskel, moderat profil. Er vel egentlig en A jeg også. Lurer på hvilken størrelse jeg vil ende opp med med 375ml?!!
Jenny A Skrevet 21. mai 2011 #18343 Skrevet 21. mai 2011 (endret) Vet ikke om dette fungere som jeg har tenkt, men om det gjør så har jeg laget en liten samling med bilder av pupper jeg synes er fine på størrelse og utseende. Endret 21. mai 2011 av Jenny A
Cecilie20 Skrevet 22. mai 2011 #18344 Skrevet 22. mai 2011 Jenny: Hvor høy er du og hva er vekta di? Vil også legge inn 375 gram, er redd jeg ikke får plass:/
must Skrevet 22. mai 2011 #18345 Skrevet 22. mai 2011 Vet ikke om dette fungere som jeg har tenkt, men om det gjør så har jeg laget en liten samling med bilder av pupper jeg synes er fine på størrelse og utseende. Fine! Jeg hadde med meg en "puppecollage" på konsultasjonstimen og det var veldig greit. Da kunne kirurgen si noe om hvilke resultater som var realistiske og hvilke alternativer jeg uansett ikke ville kunne få. Jeg kunne også vise hva jeg aboslutt ikke ville ha. Av og til er det lettere å vise hva man ikke ønsker seg... :D
Jenny A Skrevet 22. mai 2011 #18346 Skrevet 22. mai 2011 Jenny: Hvor høy er du og hva er vekta di? Vil også legge inn 375 gram, er redd jeg ikke får plass:/ Det står all info om meg under alle innleggene jeg skriver. Jeg er 170cm høy og 60 kg. Tror det er en del faktorer som spiller inn i forhold til hvor mye man har plass til. Jeg kunne lagt inn mer, men vil ha et naturlig utseende samtidig som jeg vil ha en viss størrelse.
Jenny A Skrevet 22. mai 2011 #18347 Skrevet 22. mai 2011 Dette er en samling med bilder av resultater jeg IKKE vil ha!
must Skrevet 22. mai 2011 #18348 Skrevet 22. mai 2011 Dette er en samling med bilder av resultater jeg IKKE vil ha! Nei, fy, det skjønner jeg! Grøss og gru... Pupper med enormt mellomrom, slik at de nesten havner under armene, eller hun siste som har sine under haka er jo rett og slett så stygt som du får det... Her snakker vi vel om folk som har vært veldig uheldige, eller fått dårlige råd fra kirurgen sin?
Stitzh Skrevet 23. mai 2011 #18349 Skrevet 23. mai 2011 Noen flere som har lagt inn høyprofil proteser her, og som vil dele bildet med meg??
Mirri Skrevet 23. mai 2011 #18350 Skrevet 23. mai 2011 Da har jeg vært på konsultasjon på Fornebuklinikken også, og fikk mildt sagt andre svar enn hos Aviva helse. Hjelpes! Aviva anbefalte: - 300/260cc - Runde proteser - Høyprofil - Øver muskel - Løft var ikke mulig/nødvendig, det var ingenting å løfte (Prise: 27.000) Marius Barstad ved Fornebuklinikken anbefalte: - 370-410 cc (muligens fordi jeg sa at jeg ønsket meg en D-cup?) - Anatomiske proteser - Høy profil - Under muskel - Løft var mulig, jeg var i grenseland (ikke nødvendig, men kunne gi meg et annet resultat enn uten) (Pris: 32.800) Snakker vi forskjellige anbefalinger eller? Jeg tenker at jeg får gå for den kirurgen jeg likte best, følte meg best tatt vare på hos og som begrunnet anbefalingene sine best. Da er jeg ikke i tvil, det blir Fornebuklinikken. Det var ikke noe galt med Aviva, men jeg følte at ting gikk litt fort der (de var 1,5time forsinka og følte at de skulle spare inn tid på meg), og anbefalingen med runde høyprofil proteser har jeg vært veldig usikker på siden jeg er livredd for ballongpupper. Så da håper jeg at jeg blir fornøyd... Jeg ble operert av Marius Barstad på Fornebuklinikken, og jeg er imponert over hans forståelse på hva jeg ønsket meg. Jeg ga beskjed at jeg ville ha så mye som jeg hadde plass til uten at det så falsk ut, for jeg ville ikke se ut som en typisk glamourmodell. Og da fikk jeg 325 i hvert bryst, for jeg hadde ikke plass til mer (dette var moderat profil). Han sa jeg kunne få høyprofil med mere, men da ville jeg få den kanten/skyggen over brystene, og da ble dem mer "falsk" i utseendet. Så han syns jeg gjorde et bra valg, og han var helt enig med meg. Han klappet meg tilogmed på skuldra hehe Så jeg er veldig fornøyd med både kirurgen, plassen og sykesøstrene. Det er så absolutt verdt de 5000 ekstra kronene. Jeg bor jo i Stavanger, men reiste til Oslo kun pga den klinikken. De har også Norges beste garanti. Garantien er på 5 år, om du får kapsling, pga eller ikke pga graviditet, samt om du rett og slett bare vil ta dem ut, så er alt dette kostandsfritt. Du får også sportsbh med gratis, samt medisiner. (Medisinene du får på resept som du må hente på forhånd må du betale for selv da). Ville bare gi deg mine erfaringer Lykke til
must Skrevet 23. mai 2011 #18351 Skrevet 23. mai 2011 Jeg ble operert av Marius Barstad på Fornebuklinikken, og jeg er imponert over hans forståelse på hva jeg ønsket meg. Jeg ga beskjed at jeg ville ha så mye som jeg hadde plass til uten at det så falsk ut, for jeg ville ikke se ut som en typisk glamourmodell. Og da fikk jeg 325 i hvert bryst, for jeg hadde ikke plass til mer (dette var moderat profil). Han sa jeg kunne få høyprofil med mere, men da ville jeg få den kanten/skyggen over brystene, og da ble dem mer "falsk" i utseendet. Så han syns jeg gjorde et bra valg, og han var helt enig med meg. Han klappet meg tilogmed på skuldra hehe Så jeg er veldig fornøyd med både kirurgen, plassen og sykesøstrene. Det er så absolutt verdt de 5000 ekstra kronene. Jeg bor jo i Stavanger, men reiste til Oslo kun pga den klinikken. De har også Norges beste garanti. Garantien er på 5 år, om du får kapsling, pga eller ikke pga graviditet, samt om du rett og slett bare vil ta dem ut, så er alt dette kostandsfritt. Du får også sportsbh med gratis, samt medisiner. (Medisinene du får på resept som du må hente på forhånd må du betale for selv da). Ville bare gi deg mine erfaringer Lykke til Tusen takk for deling av erfaring! Jeg sitter også igjen med samme inntrykk som deg, at Barstad hadde forståelse for hva jeg ønsket meg samtidig som han var ærlig med hvilket resultat som var realistisk for meg. Han hadde også gode begrunnelser for hvorfor han absolutt ikke ville gått for det første alternative (mtp på profil, fasong og over muskel). Syntes konsultasjonene var veldig forskjellige! Ikke bare mtp de ulike anbefalingene, men også at jeg måtte ta stilling til så mye mer selv på Aviva helse. Barstad fikk et inntrykkk av hva jeg ønsket og hadde raskt en konkret plan for å gi meg et resultat som samsvarte så mye som mulig med mine ønsker. Så får vi se om jeg blir fornøyd da :D. De er jo veldig erfarne på Fornebuklinikken, og jeg regner med at det er et gode :)Prisforskjellen er såpass liten at den bryr jeg meeg ikke noe om, resultatet er det viktigste!
Cecilie20 Skrevet 23. mai 2011 #18353 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er 1.62, 20 år, veier 55 kg og er 75b(liten). Jeg lurer på hvor mange gram jeg evt kan legge inn for å oppnå et resultat av naturlige/unaturlige? Jeg er vel en av de få som vil ha dem litt sånn glamouraktig men ikke ballong, slik at det på en måte blir en mellomting:) Jeg tenker runde proteser og 375 gram under muskelen. Hva tror dere? Sikkert vanskelig å svare på, men prøv? Ønsker en fyldig D.
must Skrevet 23. mai 2011 #18354 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er 1.62, 20 år, veier 55 kg og er 75b(liten). Jeg lurer på hvor mange gram jeg evt kan legge inn for å oppnå et resultat av naturlige/unaturlige? Jeg er vel en av de få som vil ha dem litt sånn glamouraktig men ikke ballong, slik at det på en måte blir en mellomting:) Jeg tenker runde proteser og 375 gram under muskelen. Hva tror dere? Sikkert vanskelig å svare på, men prøv? Ønsker en fyldig D. Det der tror jeg bare det er en erfaren kirurg som kan se på deg, ta mål osv som kan svare deg på... Ser folk som har fått D-cup etter å ha lagt inn 250gram, andre må opp i 450gram for samme størrelse.... Så for oss blir det bare synsing, tror nok du bør spørre en fagmann . Lykke til med operasjon!
Mirri Skrevet 24. mai 2011 #18355 Skrevet 24. mai 2011 Tusen takk for deling av erfaring! Jeg sitter også igjen med samme inntrykk som deg, at Barstad hadde forståelse for hva jeg ønsket meg samtidig som han var ærlig med hvilket resultat som var realistisk for meg. Han hadde også gode begrunnelser for hvorfor han absolutt ikke ville gått for det første alternative (mtp på profil, fasong og over muskel). Syntes konsultasjonene var veldig forskjellige! Ikke bare mtp de ulike anbefalingene, men også at jeg måtte ta stilling til så mye mer selv på Aviva helse. Barstad fikk et inntrykkk av hva jeg ønsket og hadde raskt en konkret plan for å gi meg et resultat som samsvarte så mye som mulig med mine ønsker. Så får vi se om jeg blir fornøyd da :D. De er jo veldig erfarne på Fornebuklinikken, og jeg regner med at det er et gode :)Prisforskjellen er såpass liten at den bryr jeg meeg ikke noe om, resultatet er det viktigste! Det er bra du føler det Å legge under muskelen er også bra i forhold til ripling, det er ikke like stor sannsynlighet å få det om du legger under Jeg har under, og jeg har nok fått ripling, mot de fleste odds. Jeg sendte en mail til Barstad der jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre for å få dem bort, og hvorfor jeg fikk dem. Jeg fikk til svar at det er utrolig sjeldent at man får ripling når man legger protesene under muskelen, men i enkelte tilfeller kan veldig tynne jenter med lite brystvev få det! De vises ikke med mindre jeg er naken og bøyer meg fremover, så jeg bryr meg ikke så mye om dem lengre Det som kan gjøre dem bedre er om jeg legger på meg. Hehe, hørtes så rart ut når han skrev det. Han svarte meg kjapt, og de er veldig behjelpelige, så du tar et bra valg om du velger Fornebuklinikken. (Så må jeg få frem at det er jo ikke deres feil at jeg fikk ripling )
Mirri Skrevet 24. mai 2011 #18356 Skrevet 24. mai 2011 Jeg er 1.62, 20 år, veier 55 kg og er 75b(liten). Jeg lurer på hvor mange gram jeg evt kan legge inn for å oppnå et resultat av naturlige/unaturlige? Jeg er vel en av de få som vil ha dem litt sånn glamouraktig men ikke ballong, slik at det på en måte blir en mellomting:) Jeg tenker runde proteser og 375 gram under muskelen. Hva tror dere? Sikkert vanskelig å svare på, men prøv? Ønsker en fyldig D. Det må nok en kirurg svare på ja Jeg la inn 325 i hvert bryst, og fikk beskjed om jeg ville få en C-cup. Jeg har målt meg hos Change etter operasjonen, og der fikk jeg beskjed om jeg har størrelse 65H!! Det høres jo gigantisk ut, men det er ikke det. Men disse str er vanskelige å finne, så jeg bruker 75DD, eller 70E. Det er så forskjellig.. Så det er så vanskelig å si, dessuten er det ikke sikkert kirurgen blir å legge inn så mye som du ønsker, med tanke på plass. Jeg hadde ikke plass til mer, så jeg kunne ikke få dem større. Da må jeg ha to operasjoner. Ta deg en konsultasjonstime å snakk med dem Jeg vet Fornebuklinikken har gratis konsultasjonstimer. De tar også konsultasjon over telefon om du bor en annen plass i landet enn Oslo Lykke til
jeannie Skrevet 24. mai 2011 #18357 Skrevet 24. mai 2011 Hei. Jeg må bare si jeg er superfornøyd med å ha funnet dette forumet. Skulle nesten ønske jeg oppdaget det litt før. Jeg har vært til konsultasjon, og har bestillt time for operasjon, som blir fredag 3. juni.(Nobel clinic) Bare tiden kunne gått litt fortere. Jeg har avtalt med kirurgen å legge inn 335 gr. i hver, over muskel. Jeg har ammet tre barn og var nesten på grensen til at det burde vært gjort løft først, men det var ikke noe problem. Prøvde først en protese å med 280, så 310, men kirurgen mente jeg fint kunne ha 335 og kanskje enda mer også. Jeg er ikke ute etter å få størst mulig pupper, bare fylle opp det "tomme". Det så absolutt ikke noe for mye ut når jeg prøvde protesene. Jeg er 160/67, og jeg lurer veldig på hvilken bh-størrelse det vil bli. Bruker 75b nå. Fint om noen har en viss peiling:-) På forhånd takk.
jeannie Skrevet 24. mai 2011 #18358 Skrevet 24. mai 2011 Hei. ser veldig mange her er operert på fornebu/colosseum. Selv skal jeg opereres på Nobel clinic av Nils Lykke. Noen med erfaringer derfra? Hadde konsultasjon med Morten Haug, men den dagen det passet for meg å ta operasjonen, så er det altså Nils Lykke som opererer.Noen her som har blitt operert av han?
Cecilie20 Skrevet 24. mai 2011 #18359 Skrevet 24. mai 2011 Jeg skal operere hos Nobel nå på torsdag, men er ikke sikker på hos hvem. Nils Lykke er kjempeflink, har sett drømmeresultatet gjort av ham hos en annen jente som fikk seg operert av ham! Håper på å få han, Mortens resultater har jeg ikke sett men de er sikkert like bra, jeannie:)
Cecilie20 Skrevet 24. mai 2011 #18360 Skrevet 24. mai 2011 Jeg skal operere hos Nobel nå på torsdag, men er ikke sikker på hos hvem. Nils Lykke er kjempeflink, har sett drømmeresultatet gjort av ham hos en annen jente som fikk seg operert av ham! Håper på å få han, Mortens resultater har jeg ikke sett men de er sikkert like bra, jeannie:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå