Mirri Skrevet 19. mai 2011 #18321 Skrevet 19. mai 2011 Er det noen som ikke taper lenge? Jeg klødde slik under tapen så i dag har jeg gått uten. Er veldig fornøyd med arrene så tenkte droppe tape nå. Blir 6 uker på fredag. Vet de anbefaler 3 mnd, men synes ikke det er behagelig å klø. Jeg tapet vel i 4-5 måneder. Jeg ville ha brukt tapen så lenge som mulig, men om det klør, så kan du bytte ut tapen med Aloe Vera Det sto det i papirene mine fra klinikken.
Mirri Skrevet 19. mai 2011 #18322 Skrevet 19. mai 2011 takk for svaret :-) kanskje et dumt spm men er dte mulig å holde de skjult liksom ? altså kan noen andre som kjenner på dem merke at det er silikon ? hva med hvis kjæresten merker det. har noen av dere hørt klager fra deres menn :gjeiper: Altså, det spørs som sagt hvor mye brystvev du har fra før av, og hvor liten overkropp du har, men jeg har kjent på 3-4 av mine venninner etter deres operasjon, og jeg kjente ikke protesene! Man kjenner dem selvfølgelig i begynnelsen.. Og arrene vil vises i nån uker/måneder etterpå, så jeg tror nok kjæresten din vil legge merke til det med mindre dere skal være fra hverandre i noen måneder Jeg kjenner ikke mine proteser, men jeg er litt hardere under brystet enn på andre steder, så det er isåfall kun der jeg kan kjenne det..
Xstrella Skrevet 19. mai 2011 #18323 Skrevet 19. mai 2011 Tar en tapepause til jeg klør mindre. Har fått røde prikker også, av tapen. 6 uker i morgen. Tiden har gått veldig fort, men puppene er enda ikke helt slik de var. Før kunne jeg kneppe dem helt flate uten at det gjorde meg noe. De er ikke vrengte bukselommer nå...hehe..
just me Skrevet 19. mai 2011 #18324 Skrevet 19. mai 2011 tips til dere som sliter med kløe og sår pga tapen, kjøp kelo-cote på apoteket Er en slag gele som danner en silikonbarriere over såret så du får en viss beskyttelse mot gnissing selv uten tape.. i tillegg skal den gjøre arr finere.. mindre røde og mykere.. det har hatt positiv effekt på mine arr i alle fall:) Jeg ble etterhvert skikkelig sår på all huden som var dekt av tapen og det klødde og var ubehagelig.. arrene ble heller ikke mindre synlige etterhvert og sammenlignet jeg med andre som hadde like gamle arr som meg var ikke mine kommet like langt i helingsprosessen. Men nå etter jeg har brukt geleen i noen uker ser de mye bedre ut og ubehaget fra tapen er helt borte var litt dyrt da, men verdt det! 1
enne Skrevet 20. mai 2011 #18325 Skrevet 20. mai 2011 Ramp: Så dumt at de ikke har fått følelsen ordentlig tilbake da. Det kan jo fortsatt endre seg, men skjønner at det er frustrerende. Skal krysse fingrene for at de blir bra, selv om du selv ikke tror det akkurat nå! Jazne: Godt å høre at du er fornøyd! Så et lite spørsmål fra meg: Mange med erfaring fra å legge innlegget over muskel her? Særlig mtp utseende etter operasjonen. Har inntrykk av at de fleste legger inn under muskel, men tviler på at det blir så pent med en løs B-cup "hengende utenfor" det som blit strammet opp av protesen på meg. På Aviva ville også legen legge over muskel, så regner egentlig med at jeg ender opp med å gjøre det med mindre Fornebuklinikken anbefaler noe helt annet. Jeg har over muskel, etter to svangerskap hadde jeg fått noe heng. Kirugen min sa at det henge vil ALDRI forsvinne selv om jeg legger inn silikon. Men jeg ville få mer volum på brystene.(brystvortene vile være på nøyaktig samme plass på kroppen etter operasjon, bare mer "fyll" under de) Han mente at under muskel ikke ville bli bra, heller ikke store proteser over muskel. Sist nevnte kunne fremheve henget og brystvortene kunne komme til å peke nedover. Jeg er kjempe glad kirugen min brukte tid på å forklare meg dette grundig, da hadde jeg ikke urealistiske forventninger til sluttresultatet . Siden jeg valgte 215cc, har det ikke fremhvet henget og jeg er kjempe fornøyd.
ramp Skrevet 20. mai 2011 #18326 Skrevet 20. mai 2011 Det siste er det nok en del sannhet i ja, tror jeg. Venninnen min har 380 fikk jeg vite i dag, høyprofil over muskel. De første mnd var hun fornøyd, men nå har de fått mer heng, og som du sier brystvortene peker mer retning ned. Jeg hadde 70b før op, og det er ikke akkurat stort. Så jeg kunne fint legge under muskel.
Me:-) Skrevet 20. mai 2011 #18327 Skrevet 20. mai 2011 Moderat, er ikke det det samme som medium profil da? Det ville jeg trodd... Har jo lav, medium, medium pluss, høy og ekstra høy profil tror jeg at jeg har lest. Hvis det er fire størrelser så er det sikkert medium ja. Men det varierer jo hva klinikkene bruker. Jeg har nok medium pluss og skulle ønske jeg hadde hatt lavere profil...
Vicy Skrevet 20. mai 2011 #18328 Skrevet 20. mai 2011 tips til dere som sliter med kløe og sår pga tapen, kjøp kelo-cote på apoteket Er en slag gele som danner en silikonbarriere over såret så du får en viss beskyttelse mot gnissing selv uten tape.. i tillegg skal den gjøre arr finere.. mindre røde og mykere.. det har hatt positiv effekt på mine arr i alle fall:) Jeg ble etterhvert skikkelig sår på all huden som var dekt av tapen og det klødde og var ubehagelig.. arrene ble heller ikke mindre synlige etterhvert og sammenlignet jeg med andre som hadde like gamle arr som meg var ikke mine kommet like langt i helingsprosessen. Men nå etter jeg har brukt geleen i noen uker ser de mye bedre ut og ubehaget fra tapen er helt borte var litt dyrt da, men verdt det! Takk for tipset:) Så den var litt dyrere ja, men sikkert absolutt verdt pengene!
must Skrevet 20. mai 2011 #18329 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har over muskel, etter to svangerskap hadde jeg fått noe heng. Kirugen min sa at det henge vil ALDRI forsvinne selv om jeg legger inn silikon. Men jeg ville få mer volum på brystene.(brystvortene vile være på nøyaktig samme plass på kroppen etter operasjon, bare mer "fyll" under de) Han mente at under muskel ikke ville bli bra, heller ikke store proteser over muskel. Sist nevnte kunne fremheve henget og brystvortene kunne komme til å peke nedover. Jeg er kjempe glad kirugen min brukte tid på å forklare meg dette grundig, da hadde jeg ikke urealistiske forventninger til sluttresultatet . Siden jeg valgte 215cc, har det ikke fremhvet henget og jeg er kjempe fornøyd. Takk for deling av erfaring! Kjekt å høre at andre også har blitt anbefalt over muskel med samme begrunnelse som jeg fikk . Ellers har ikke jeg heng da, i følge kirurgen. Det måler de visst etter hvordan brystvortene er plassert, lurer på om kirurgen kanskje målte fra kravebeinet? Og jeg er jo egentlig fornøyd med hvordan de er plassert, midt på uten å peke nedover. Det er bare fyllet under som mangler :D Akkurat slik du beskriver. Så da gjenstår det å se hvilken størrelse jeg får anbefalt i morgen...
Cecilie20 Skrevet 20. mai 2011 #18330 Skrevet 20. mai 2011 Går det an å få brystvortene plassert litt høyere opp? Sikkert rart spørsmål, men kan høyprofil gi litt mer oppoverbrystvorter?
Xstrella Skrevet 20. mai 2011 #18331 Skrevet 20. mai 2011 Man kan operere brystvortene, men da må man skjære i dem. Jeg har store areoler, men synes det ser bedre ut nå som det er fyll i puppene. Jeg har ikke lekre struttepupper ala modeller, men jeg har pupper med volum og ikke vrengte bukselonmmer. Jeg gleder meg over å endelig få litt kvinnelige former, siden jeg alltid har vært så flat. Man kan også redusere areola kirurgisk, men jeg vil ikke dette nå siden puppene mine ble så fine med silikon.
enne Skrevet 20. mai 2011 #18332 Skrevet 20. mai 2011 Takk for deling av erfaring! Kjekt å høre at andre også har blitt anbefalt over muskel med samme begrunnelse som jeg fikk . Ellers har ikke jeg heng da, i følge kirurgen. Det måler de visst etter hvordan brystvortene er plassert, lurer på om kirurgen kanskje målte fra kravebeinet? Og jeg er jo egentlig fornøyd med hvordan de er plassert, midt på uten å peke nedover. Det er bare fyllet under som mangler :D Akkurat slik du beskriver. Så da gjenstår det å se hvilken størrelse jeg får anbefalt i morgen... Jepp, det ble målt fra kragebene. I tillegg la han en linjal opp under brystfolden min, da ble brystvorten min liggende omtrent på linje med linjalen, kansje litt neden for linjalen.
Cecilie20 Skrevet 20. mai 2011 #18333 Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som vet hvor mange cm i diameter man må være for å få 350 gram i hvert bryst? Jeg synes jeg så en slik måletabell på nettet, men klarer ikke å finne den..
Cecilie20 Skrevet 20. mai 2011 #18334 Skrevet 20. mai 2011 Enda et spørsmål.. Ang teipen.. Får jeg dette på klinikken på opersjonsdagen eller er dette noe jeg må kjøpe, og hvor får jeg kjøpt den? Er det ikke vondt å skifte teip? Ser for meg at man river opp såret og alt renner ut Jeg ønsker meg 350 gram, folkens! Huff, dette med størrelse plager meg virkelig.. Det virker som at noen klinikker er "strengere" og anser en viss størrelse som mer forsvarlig enn andre klinikker. Har hørt om mange som får "presset" seg opp til 250 gram hos en klinikk, mens maks hos andre er kanskje 350.. Bare 4 dager igjen!!!!!
*magnolia Skrevet 20. mai 2011 #18335 Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som vet hvor mange cm i diameter man må være for å få 350 gram i hvert bryst? Jeg synes jeg så en slik måletabell på nettet, men klarer ikke å finne den.. Kirurgen jeg var hos hadde en slik måletabell.. Mine var 13cm og da kunne jeg ha opptil 420. :-)
must Skrevet 21. mai 2011 #18336 Skrevet 21. mai 2011 Da har jeg vært på konsultasjon på Fornebuklinikken også, og fikk mildt sagt andre svar enn hos Aviva helse. Hjelpes! Aviva anbefalte: - 300/260cc - Runde proteser - Høyprofil - Øver muskel - Løft var ikke mulig/nødvendig, det var ingenting å løfte (Prise: 27.000) Marius Barstad ved Fornebuklinikken anbefalte: - 370-410 cc (muligens fordi jeg sa at jeg ønsket meg en D-cup?) - Anatomiske proteser - Høy profil - Under muskel - Løft var mulig, jeg var i grenseland (ikke nødvendig, men kunne gi meg et annet resultat enn uten) (Pris: 32.800) Snakker vi forskjellige anbefalinger eller? Jeg tenker at jeg får gå for den kirurgen jeg likte best, følte meg best tatt vare på hos og som begrunnet anbefalingene sine best. Da er jeg ikke i tvil, det blir Fornebuklinikken. Det var ikke noe galt med Aviva, men jeg følte at ting gikk litt fort der (de var 1,5time forsinka og følte at de skulle spare inn tid på meg), og anbefalingen med runde høyprofil proteser har jeg vært veldig usikker på siden jeg er livredd for ballongpupper. Så da håper jeg at jeg blir fornøyd...
Gjest cilie91 Skrevet 21. mai 2011 #18337 Skrevet 21. mai 2011 (endret) Prisen på operasjonen med treningsbh blir for meg ca 29.000. Men hva betalte dere i legemidler??? Har fått resept på antibiotika nå, og regner med at jeg får resept på smertestillende etter OP + plaster og sånt. Hørte rykter om at ei jeg kjenner betalte i overkant av 1000 ??? Er litt bekymret ang. ekstrautgifter fordi samboeren har bestemt at hvis jeg skal bruke 30.000 kr på pupper, så skal han bruke 30.000 på tv og hjemmekinoanlegg, fair enough siden han får masse skattepenger tilbake. Men det blir jo LITT trangt i sommer... Endret 21. mai 2011 av cilie91
Xstrella Skrevet 21. mai 2011 #18338 Skrevet 21. mai 2011 Kjøpte for 400 kr i medisiner jeg, men kunne klart meg uten pinex forte. Jeg tok aldri dem, holdt med paracet. I går var jeg 6 uker og feira med bruk av spile BH. Jeg trodde jeg passet 75 C, men neida, jeg måtte bruke 75D Fra en tom a-cup til en d-cup er jo helt utrolig. Var kjempekjekt å bruke vanlig bh igjen, men har sportstoppen på nå. Er redd for hengepupper nå så får bruke gode bh`er.
Jenny A Skrevet 21. mai 2011 #18339 Skrevet 21. mai 2011 Kjøpte for 400 kr i medisiner jeg, men kunne klart meg uten pinex forte. Jeg tok aldri dem, holdt med paracet. I går var jeg 6 uker og feira med bruk av spile BH. Jeg trodde jeg passet 75 C, men neida, jeg måtte bruke 75D Fra en tom a-cup til en d-cup er jo helt utrolig. Var kjempekjekt å bruke vanlig bh igjen, men har sportstoppen på nå. Er redd for hengepupper nå så får bruke gode bh`er. Hvor mye la du inn, og hvilken profil og over eller under muskel?
Xstrella Skrevet 21. mai 2011 #18340 Skrevet 21. mai 2011 Hvor mye la du inn, og hvilken profil og over eller under muskel? 250 over muskel, moderat profil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå