Cecilie20 Skrevet 12. mai 2011 #18261 Skrevet 12. mai 2011 Huff, nå var jeg idiotisk og så på brystoperasjoner på Youtube.. Så sykt stygt det var! Hahaha, men egentlig så var det bare ekkelt i begynnelsen. Nå vet jeg isåfall hva de skal gjøre med meg, jeg er mer lettet etter og ha sett de klippene faktisk. Ekkelt å se alt gugget i begynnelsen, men nå er jeg bevisst på hva som skal skje med meg den 24.mai. Er ekkelt og ikke ha kunnskap om slikt. Men nå som jeg har sett det med egne øyne føles det mer avslappende. Pasientene merker jo ikke noe til smertene der og da uansett. Da kan det få se så gørrete ut som det vil for meg!
Gjest cilie91 Skrevet 12. mai 2011 #18262 Skrevet 12. mai 2011 Hihi, jeg klarte det ikke Ble lån på meg, gitt.. Men jeg får det unnagjort! Jeg gleder meg! 12 dager igjen!!! :D Får jeg spørre hvilken cup du har nå før operasjonen? Ser du skal legge inn 450.. Jeg vil legge inn 400, men er en liten B, 162 cm og 55 kg, så jeg vet ikke om jeg får plass :/ Livredd for å havne under 350.. Jaja, greit med lån, jeg fikk ikke lån! 12 dager går fort!! :-D Jeg har to store halvtomme poser egentlig etter vekttap. Har vært jojo-slanker huff, endelig stabil. Brukte før stor D, og nå 70b/c, er dritstygt med bh på, stygg kløft, går helst med sportsbh :-( Jeg har god plass da, så håper det blir bra :-) kommer til å legge ut bilder når jeg har fått alt overstått! :-)
Snøfte Skrevet 12. mai 2011 #18263 Skrevet 12. mai 2011 5 uker i morgen, så bare 8 dager igjen med klinikk bh. Hva bruker man etter 6 uker? BH uten spiler? Har vært og kikket etter det, men har ikke funnet. Får lete litt mer. Gleder meg til å kunne bruke fine bh`r igjen. Jeg har brukt vanlig spile-bh etter de 6 ukene, men hjemme på kveldene pleier jeg å lufte dem litt:-) åpner bh-en og lar dem "henge" hihi:-)
Cecilie20 Skrevet 12. mai 2011 #18264 Skrevet 12. mai 2011 Jeg skjønner:) er det lenge til du skal i ilden?
Stitzh Skrevet 13. mai 2011 #18265 Skrevet 13. mai 2011 Hei, hei alle sammen! Jeg har snoket her i noen dager og har funnet mye hjelp i å lese i denne dagboken! Fant nå ut at det var på tide å registrere meg som medlem slik at jeg selv også kan stille alle de spørsmålene jeg lurer på :D Litt om meg (som er relevant for denne tråden): Jeg er 26 år gammel, og har født og ammet to barn (det synes...) Jeg er 171cm høy og veier vel sånn ca 65-66kg og bruker pr nå bh størrelse 75b, men synes det er så utrolig vanskelig å finne bh-er som sitter pent fordi jeg fyller de så dårlig opp i toppen. Fylden er i bunnen av brystet, mens de er slunkne litt lenger opp slik at cupen ser for stor ut selv om størrelsen under blir for liten, så jeg er rimelig sikker på at b-cup er det rette. Jeg har vel egentlig alltid ønsket meg litt større pupper, men hadde ikke seriøst vurdert å gjøre noe med det før inntil ganske nylig. Jeg vant nemlig plutselig litt penger og skulle som følge av det naturlig nok ut på en aldri så liten shoppingrunde. Det ble ingen morsom opplevelse. Jeg begynte nesten å grine av synet som møtte meg i prøverommene pga de slunkne brystene og det var da jeg bestemte meg for å gjøre noe med saken. Etter noen dager med intens googling bestilte jeg meg en konsultasjonstime hos Aviva helse på Økern. På denne timen kom jeg og legen frem til at 300cc på den ene siden og 260 på den andre som størrelse kom til å bli bra på meg. Det er litt forskjell på brystene mine, men ikke mye. Videre mente legen høyprofil passet best fordi det ville fylle opp det som er tomt bedre og jeg har ganske smale bryst så bredden på disse passet best. Jeg har nok brystvev til runde proteser og til at den kan legges over muskelen. Jeg ble også rimelig lykkelig over å høre at jeg pr definisjon ikke har hengepupper :D Etter at jeg kom hjem fra konsultasjonen har jeg tenkt masse på saken og jeg er fortsatt ikke 100% sikker. Jeg er sikker på at jeg vil operere, men usikker på størrelse og profil. Livredd for å bli misfornøyd. Vil ha et naturlig resultat, for jeg synes det er så grusomt stygt med damer som ser ut som de har to baller i bh-en. Det er særlig profilen som gjør meg bekymret for det. Samtidig vil jeg gjerne ha litt størrelse på de når jeg først skal betale såpass mye penger for en endring av utseende. Når jeg ser på bilder er det stort sett stor c eller d-cup jeg synes ser finest ut, så jeg ønsker meg jo helst den størrelsen selv også. Så for å bli litt mer sikker har jeg nå bestilt meg enda en konsultasjonstime på Fornebuklinikken. Da får jeg en annen leges vurdering og jeg har to steder å sammenligne og velge mellom. De kronene jeg kan spare på Aviva betyr ingenting dersom Fornebu gir meg et bedre inntrykk Har heldigvis litt tid å tenke på, kan ikke operere før i midten av juli-tidlig august pga ferie osv, samtidig må jeg være i form igjen til midten av august da jeg skal begynne i ny jobb etter å ha hatt svangerskapspermisjon. Så til ting jeg lurer på: - Noen som har erfaringer med å legge ulike størrelser på innleggene? - Erfaringer med høyprofilproteser? - Erfaringer med Fornebuklinikken eller Aviva helse? Hei, og velkommen. Jeg har også ammet to barn, og det var i et prøverom jeg bestemte meg for å legge inn silikon!! Jeg har alltid hatt ganske små pupper, men de har på en måte vært litt sprettne!! Når jeg ammet hadde jeg kjempe fine pupper, og da var jeg så glad og fornøyd med det. Men etter å ha ammet to barn, er ikke puppene så fine lengre. Jeg skulle kjøpe meg noen nye klær etter ferdig amming. Stod i prøverommet med en stram singlett på meg, og magen var større enn puppene. Og jeg har ikke så veldig stor mage egentlig, så det betyr sinnsykt små pupper eller ingen pupper. Kirurgen min sa det før jeg skulle opereres, at jeg faktisk ikke har pupper lengre og det lille jeg hadde hang... Jeg har lagt inn 450 cc, høyprofil og under muskel. Alt har gått kjempe fint, har vært i god form hele tiden og puppene har begynt å mykne litt. Jeg opererte meg for to uker siden på Colosseum klnikken, og jeg er kjempe fornøyd med de. Grunnen til at jeg la inn høyprofil er blant annet at jeg har såpass store proteser, også trengte jeg det for å få bygd ut puppene. De er fremdeles litt spisse og runde i overkant, men jeg håper de skal synke litt til og mykne litt. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet, absolutt!! Det er veldig viktig å finne en kirurg du føler du kan stole på. og så følge hans anbefalinger. Det er de som kan det her, de gjør det jo hver dag. Min kirurg var helt klar på hva jeg burde ha, og han hadde helt rett. Aviva helse har jeg ikke hørt noe om, så kan ikke si noe om de. Men fornebu klinikken er det mange her inne som har operert seg hos, og har bare hørt positivt om de. Sikkert lurt å skjekke flere steder! Lykke til med valget.
Cecilie20 Skrevet 13. mai 2011 #18266 Skrevet 13. mai 2011 Jeg teller og teller ned dagene. Får jeg sånn scrub såpe sendt i posten, hvor kjøper jeg det eventuelt? Og når får jeg resepten på medisinene, om jeg får det? Føler jeg sitter med mange spørsmål nå! :/
must Skrevet 13. mai 2011 #18267 Skrevet 13. mai 2011 Hei, og velkommen. Jeg har også ammet to barn, og det var i et prøverom jeg bestemte meg for å legge inn silikon!! Jeg har alltid hatt ganske små pupper, men de har på en måte vært litt sprettne!! Når jeg ammet hadde jeg kjempe fine pupper, og da var jeg så glad og fornøyd med det. Men etter å ha ammet to barn, er ikke puppene så fine lengre. Jeg skulle kjøpe meg noen nye klær etter ferdig amming. Stod i prøverommet med en stram singlett på meg, og magen var større enn puppene. Og jeg har ikke så veldig stor mage egentlig, så det betyr sinnsykt små pupper eller ingen pupper. Kirurgen min sa det før jeg skulle opereres, at jeg faktisk ikke har pupper lengre og det lille jeg hadde hang... Jeg har lagt inn 450 cc, høyprofil og under muskel. Alt har gått kjempe fint, har vært i god form hele tiden og puppene har begynt å mykne litt. Jeg opererte meg for to uker siden på Colosseum klnikken, og jeg er kjempe fornøyd med de. Grunnen til at jeg la inn høyprofil er blant annet at jeg har såpass store proteser, også trengte jeg det for å få bygd ut puppene. De er fremdeles litt spisse og runde i overkant, men jeg håper de skal synke litt til og mykne litt. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet, absolutt!! Det er veldig viktig å finne en kirurg du føler du kan stole på. og så følge hans anbefalinger. Det er de som kan det her, de gjør det jo hver dag. Min kirurg var helt klar på hva jeg burde ha, og han hadde helt rett. Aviva helse har jeg ikke hørt noe om, så kan ikke si noe om de. Men fornebu klinikken er det mange her inne som har operert seg hos, og har bare hørt positivt om de. Sikkert lurt å skjekke flere steder! Lykke til med valget. Tusen takk for velkomsten! Kjenner jeg er fryktelig spent på hva de sier på Fornebuklinikken nå altså. Hadde nesten vært greit med en avklaring snart, for kjæresten min holder på å bli gal av alt puppemaset mitt. Han føler han har sagt sitt og ferdig med det... Hihi. Han er vel faktisk mest redd for at det skal bli for stort han da. Han sier nemlig at han aldri har vært spesielt opptatt av store pupper og ønsker vel ikke at dama hans skal ha store pupper som oser silikon lang vei. Når jeg ser på bilder synes jeg ofte det er innlegg på mellom 3- og 400gram som ser ut til å gi et resultat jeg liker, mens han synes det kan bli litt i største laget. Kjenner at det også er med på å gjøre meg usikker, selv om både jeg og han er klare på at det er jeg som bestemmer, det er min kropp. Fordi jeg er så usikker på størrelsen skal det bli greit å få en fagpersons mening. Er du fornøyd med størrelsen på dine innlegg? Synes det høres så stort (og skummelt ut), men samtidig har det jo med hva man ønsker og utgangspunktet man har å gjøre hvor stor innleggsstørrelse man trenger. At du er fornøyd er supert! Synes det er betryggende å høre at de fleste blir det, hadde nok vært mye mer bekymret om flertallet hadde dårlige erfaringer
heipåådeg Skrevet 14. mai 2011 #18268 Skrevet 14. mai 2011 Hvor lang tid tok du før du fikk bikinien din fra victoria secret? Nå har jeg også fått bestilt noen bher derfra, men forventet leveringstid er ikke før om 4 uker. Jeg skulle helst hatt de i går... ikke noe særlig utålmodig;-) Ca 4 uker dessverre, men det er verdt det )
heipåådeg Skrevet 14. mai 2011 #18269 Skrevet 14. mai 2011 Skal man har sportstoppen i 3 mnd eller 6 uker? I mine papirer fra klinikken står det 6 uker. Og denne ømheten, når kan den gå bort? De er så ømme at jeg ikke kan ta på dem. Blir 5 uker til helgen nå. Når jeg tar av tapen er de mindre ømme, så er lei tapen og. Arrene er veldig fine, så kunne tenke meg å slutte med tape nå. I mine papirer stod det 4 - 6 uker. Min er nå litt over 5 uker gamle. Jeg sover fremdeles med sports bh og det tror jeg at jeg kommer til å gjøre lenge fordi jeg synes det er litt godt. Bruker spile-bh og push up jeg av og til, spesielt når jeg skal ha på singlett. Har også gått litt i bikini (vanlig trekant bikini). Prøver å få de til å slappe av på kveldene. Mine bryster er ikke hovne noe mer. Tror ikke det er farlig å bruke spile bh etter 6 uker altså. Det er selvfølgelig forskjell fra klinikk til klinikk. Jeg hadde ikke nedpressbånd feks. Er det noen andre som har rippling forresten? Jeg har gått ned 5 kg på 5 uker nå og jeg lurer på om det kan ha noen å si at det kjennes litt ruglene ut når jeg bøyer meg fremover på siden av puppen og i kløften på den ene. Det vises ikke, men det kjennes litt rart ut. Kommer ikke til å legge på meg de kg for å "miste" det, da greier jeg meg fint at det kjennes litt av og til :-) Bare lurer om noen andre har noe erfaring på det området?
Stitzh Skrevet 14. mai 2011 #18270 Skrevet 14. mai 2011 Jeg teller og teller ned dagene. Får jeg sånn scrub såpe sendt i posten, hvor kjøper jeg det eventuelt? Og når får jeg resepten på medisinene, om jeg får det? Føler jeg sitter med mange spørsmål nå! :/ Hibiscrub får du kjøpt på apoteket. Jeg fikk med meg resept på medisiner jeg skulle ta dagen før OP og på selve OP dagen, når jeg var på konsultasjon. Etter OP fikk jeg med meg smertestillende, i tillegg til resept på flere smertestillende. Hvis du ikke har fått noe resept, hadde jeg spurt klinikken om du skal ta noen med. før OP. Bare å spørre i vei her inne, ingen spørsmål er for dumme;-)
Stitzh Skrevet 14. mai 2011 #18271 Skrevet 14. mai 2011 Tusen takk for velkomsten! Kjenner jeg er fryktelig spent på hva de sier på Fornebuklinikken nå altså. Hadde nesten vært greit med en avklaring snart, for kjæresten min holder på å bli gal av alt puppemaset mitt. Han føler han har sagt sitt og ferdig med det... Hihi. Han er vel faktisk mest redd for at det skal bli for stort han da. Han sier nemlig at han aldri har vært spesielt opptatt av store pupper og ønsker vel ikke at dama hans skal ha store pupper som oser silikon lang vei. Når jeg ser på bilder synes jeg ofte det er innlegg på mellom 3- og 400gram som ser ut til å gi et resultat jeg liker, mens han synes det kan bli litt i største laget. Kjenner at det også er med på å gjøre meg usikker, selv om både jeg og han er klare på at det er jeg som bestemmer, det er min kropp. Fordi jeg er så usikker på størrelsen skal det bli greit å få en fagpersons mening. Er du fornøyd med størrelsen på dine innlegg? Synes det høres så stort (og skummelt ut), men samtidig har det jo med hva man ønsker og utgangspunktet man har å gjøre hvor stor innleggsstørrelse man trenger. At du er fornøyd er supert! Synes det er betryggende å høre at de fleste blir det, hadde nok vært mye mer bekymret om flertallet hadde dårlige erfaringer Jeg sluttet ikke å mase om pupper før etter OP, mannen min ble nok litt små rar... Jeg ombestemte meg angående str. på innlegg sikkert 3 ganger per dag!! Jeg skulle ha 400 eller 450, mannen min ville jeg skulle ta 450. Kirurgen min sa at hvis jeg var usikker på to str skulle jeg ta den største. Jeg var livredd for å få for store pupper, så jeg ville helst ha 400 cc. For jeg ville vært mer fornøyd med litt for små pupper enn litt for store pupper!! Jeg er ganske høy og bred i overkroppen, derfor har jeg mer å "fordele" det på. Jeg er absolutt fornøyd med str, er glad i tok 450 og ikke 400. Når jeg ikke har på klær ser de ganske store ut. Men med en gang jeg får på bh/bikini ser de ikke så store ut. Og i vanlige klær, ser de absolutt ikke store ut. Tror ingen ser forskjell på meg med klær, men så brukte jeg jo push up før OP også. Argumentet til mannen min var at når jeg først skulle gjøre dette, måtte jeg jo ha litt str. Silikonpupper ser også mindre ut enn "ekte" pupper. Og jeg har hørt om kjempe mange som sier at de godt kunne hatt litt større pupper, men kun et par stykker som kanskje kunne nøyd seg med litt mindre. Du må prøve å få kirurgen din til å få et inntrykk av hva du ønsker, for så å la han bestemme hva du skal gjøre. Jeg vet det er mange som tar med bilder på konsultasjon for å vise hva de vil ha. Jeg gjorde ikke det, men likevel klarte kirurgen min å finne akkurat det jeg ville ha!! Mine pupper kler kroppen min, jeg synes det ser mer riktig ut nå enn før jeg opererte:-) Når skal du til fornebuklnikken?
must Skrevet 14. mai 2011 #18272 Skrevet 14. mai 2011 Jeg sluttet ikke å mase om pupper før etter OP, mannen min ble nok litt små rar... Jeg ombestemte meg angående str. på innlegg sikkert 3 ganger per dag!! Jeg skulle ha 400 eller 450, mannen min ville jeg skulle ta 450. Kirurgen min sa at hvis jeg var usikker på to str skulle jeg ta den største. Jeg var livredd for å få for store pupper, så jeg ville helst ha 400 cc. For jeg ville vært mer fornøyd med litt for små pupper enn litt for store pupper!! Jeg er ganske høy og bred i overkroppen, derfor har jeg mer å "fordele" det på. Jeg er absolutt fornøyd med str, er glad i tok 450 og ikke 400. Når jeg ikke har på klær ser de ganske store ut. Men med en gang jeg får på bh/bikini ser de ikke så store ut. Og i vanlige klær, ser de absolutt ikke store ut. Tror ingen ser forskjell på meg med klær, men så brukte jeg jo push up før OP også. Argumentet til mannen min var at når jeg først skulle gjøre dette, måtte jeg jo ha litt str. Silikonpupper ser også mindre ut enn "ekte" pupper. Og jeg har hørt om kjempe mange som sier at de godt kunne hatt litt større pupper, men kun et par stykker som kanskje kunne nøyd seg med litt mindre. Du må prøve å få kirurgen din til å få et inntrykk av hva du ønsker, for så å la han bestemme hva du skal gjøre. Jeg vet det er mange som tar med bilder på konsultasjon for å vise hva de vil ha. Jeg gjorde ikke det, men likevel klarte kirurgen min å finne akkurat det jeg ville ha!! Mine pupper kler kroppen min, jeg synes det ser mer riktig ut nå enn før jeg opererte:-) Når skal du til fornebuklnikken? Jeg har også trøbbel med å bestemme meg for størrelse og tenker på det mer enn godt er, så håper det blir bedre etter konsultasjon nummer to :D Skal på klinikken nesten lørdag (21. mai) For jeg er redd for flere ting om jeg velger "feil": - får de unaturlig form, vil jeg angre på innleggstypen og kanskje størrelsen. Jo større innlegg man tar, jo mer risiko er det vel for at de får "ballongform"? (som jeg absolutt IKKE vil ha) - blir puppene for store vil jeg kanskje bli seende litt bimboaktig ut, og det vil bli veldig synlig at jeg har fiksa på de, men blir de for små, vil jeg nok føle at operasjonen var unødvendig. Og så er det jo det da at mannen ikke vil jeg skal få for store pupper... Samtidig hadde jeg en stor B/liten C før jeg fikk barn, siden jeg ønsker meg større pupper også den gangen, blir det jo litt dumt å ikke gjøre de større når jeg først skal operere. Videre hadde jeg en fyldig D-cup da jeg ammet førstemann, det gjør nok at jeg opplever det som mindre skummelt med store pupper enn det han gjør. Tenker dine pupper ble flotte, og BH-størrelsen er den samme som jeg ønsker meg! Vi er ikke så langt fra hverandre i størrelse (du er noen cm høyere og noen kg lettere), så det gjør også at jeg tenker at jeg kanskje bør ha litt størrelse på innleggene. Jeg er ingen liten dame, og det gjør meg også redd for å velge "for smått". I tillegg må jo innleggene klare å fylle opp det som er tomt, så helt små kan de jo heller ikke være. Det var jo en av grunnen til at legen på Aviva mente jeg burde ha høyprofil. Herregud, det skal ikke være enkelt det her! :D Veldig glad det finnes et slikt forum, så slipper mannen å bli helt gal før jeg er operert...
Stitzh Skrevet 14. mai 2011 #18273 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har også trøbbel med å bestemme meg for størrelse og tenker på det mer enn godt er, så håper det blir bedre etter konsultasjon nummer to :D Skal på klinikken nesten lørdag (21. mai) For jeg er redd for flere ting om jeg velger "feil": - får de unaturlig form, vil jeg angre på innleggstypen og kanskje størrelsen. Jo større innlegg man tar, jo mer risiko er det vel for at de får "ballongform"? (som jeg absolutt IKKE vil ha) - blir puppene for store vil jeg kanskje bli seende litt bimboaktig ut, og det vil bli veldig synlig at jeg har fiksa på de, men blir de for små, vil jeg nok føle at operasjonen var unødvendig. Og så er det jo det da at mannen ikke vil jeg skal få for store pupper... Samtidig hadde jeg en stor B/liten C før jeg fikk barn, siden jeg ønsker meg større pupper også den gangen, blir det jo litt dumt å ikke gjøre de større når jeg først skal operere. Videre hadde jeg en fyldig D-cup da jeg ammet førstemann, det gjør nok at jeg opplever det som mindre skummelt med store pupper enn det han gjør. Tenker dine pupper ble flotte, og BH-størrelsen er den samme som jeg ønsker meg! Vi er ikke så langt fra hverandre i størrelse (du er noen cm høyere og noen kg lettere), så det gjør også at jeg tenker at jeg kanskje bør ha litt størrelse på innleggene. Jeg er ingen liten dame, og det gjør meg også redd for å velge "for smått". I tillegg må jo innleggene klare å fylle opp det som er tomt, så helt små kan de jo heller ikke være. Det var jo en av grunnen til at legen på Aviva mente jeg burde ha høyprofil. Herregud, det skal ikke være enkelt det her! :D Veldig glad det finnes et slikt forum, så slipper mannen å bli helt gal før jeg er operert... Du har nok mere pupper enn meg i utgangspunktet, og derfor trenger du ikke legge inn så mye for å få samme resultat. Men hvis du er litt lavere enn meg, men litt tyngre, er jeg sikker på at du vil kle omtrent samme størrelse som jeg har fått. Jeg har litt større pupper nå enn når jeg ammet. Men var veldig godt å ha opplevd å ha så store pupper mens jeg ammet, for da var jeg ikke så redd før OP. For jeg hadde jo testet ut større pupper allerede, og visste det så bra ut. Kan jo være at mannen din er redd du skal få unaturlige pupper, eller det man ofte forbinder med silikonpupper. (altså glamormodell pupper). Og at det ikke er størrelsen i seg selv han er redd for. Synes han f.eks. at puppene dine var for store når du ammet? Hvis ikke, er det ikke noe problem å legge inn så du får så store. Jeg tror det er vanvittig mange flere enn man tror rundt oss som har tatt silikon. Det betyr ikke at folk har kjempe store ballong pupper, men at amme pupper har blitt fyllt opp eller at små pupper har blitt litt større. Jeg er sikker på at mannen din fort kommer til å venne seg til, og til å like, de nye puppene dine. Min mann er helt gal etter mine.... Det er jo som du sier, det er vår kropp og vi som til sist må få bestemme. Men vi vil jo at mennene våre skal like den også, så vi vil jo høre litt på deres mening. Blir gøy å høre hva de sier på forebuklinikken på lørdag.
must Skrevet 14. mai 2011 #18274 Skrevet 14. mai 2011 Du har nok mere pupper enn meg i utgangspunktet, og derfor trenger du ikke legge inn så mye for å få samme resultat. Men hvis du er litt lavere enn meg, men litt tyngre, er jeg sikker på at du vil kle omtrent samme størrelse som jeg har fått. Jeg har litt større pupper nå enn når jeg ammet. Men var veldig godt å ha opplevd å ha så store pupper mens jeg ammet, for da var jeg ikke så redd før OP. For jeg hadde jo testet ut større pupper allerede, og visste det så bra ut. Kan jo være at mannen din er redd du skal få unaturlige pupper, eller det man ofte forbinder med silikonpupper. (altså glamormodell pupper). Og at det ikke er størrelsen i seg selv han er redd for. Synes han f.eks. at puppene dine var for store når du ammet? Hvis ikke, er det ikke noe problem å legge inn så du får så store. Jeg tror det er vanvittig mange flere enn man tror rundt oss som har tatt silikon. Det betyr ikke at folk har kjempe store ballong pupper, men at amme pupper har blitt fyllt opp eller at små pupper har blitt litt større. Jeg er sikker på at mannen din fort kommer til å venne seg til, og til å like, de nye puppene dine. Min mann er helt gal etter mine.... Det er jo som du sier, det er vår kropp og vi som til sist må få bestemme. Men vi vil jo at mennene våre skal like den også, så vi vil jo høre litt på deres mening. Blir gøy å høre hva de sier på forebuklinikken på lørdag. Mannen sier vel egentlig at han aldri har vært så opphengt i store pupper, han liker de litt mindre. I tillegg hadde jeg mye større pupper da jeg ammet førstemann enn jeg hadde nå sist (han er ikke faren til den første), så han har vel ikke sett meg med skikkelig store pupper :D Men jeg tror også at han venner seg til størrelsen etterhvert, uansett hva jeg ender opp med. Godt å høre at din mann er fornøyd i hvert fall! Jeg tror også du har rett i at silikon er mer vanlig enn mange tror. Har snakka med et par venninner om saken i dag, og begge er rimelig sikker på at de vil ha når de har fått de barna de vil ha. Det hadde jeg faktisk ikke trodd! Så er nok flere som har og flere som vurderer det enn jeg hadde trodd i hvert fall Kjenner jeg er superspent på konsultasjonen nå altså! Jeg har laget meg en liten "puppecollage" i paint jeg skal ta med med bilder av pupper jeg synes er fine pluss et skrekkbilde på hva jeg absolutt ikke vil ha. Håper det kan hjelpe meg å få det resultatet jeg ønsker. Fornebuklinikken har også bilder av ulike BH-størrelser på nettsiden sin, og der liker jeg D-cupen best. Kommer nok til å nevne det også. Så får vi se hva resultatet blir!
ramp Skrevet 15. mai 2011 #18275 Skrevet 15. mai 2011 Nå er det litt over 2 mnd siden min operasjon. Jeg fikk lagt inn 360 under muskel, medium profil. Er kjempefornøyd med utseendet og de har blitt myke. MEN...følelsesmessig er det akkurat som dagen etter inngrepet. Jeg har ingen følelse i brystvortene, og er nummen/følelsesløs på store deler. Det er ubehagelig å bli tatt på, og for å være helt ærlig tror jeg ikke dette kommer til å forandre seg. Huden kjennes sår/nummen/følelsesløs ut. Det er ubehagelig å sove uten bh, jeg kjenner at jeg ligger på noe når jeg havner på siden eller magen. Jeg angrer ikke på operasjonen, men jeg vil heller ikke anbefale noen å gjennomføre en operasjon om det ikke er tungtveiende grunner for å få utført en. Resultatet er nydelig, men jeg savner virkelig å ha full følelse. Det kan ødelegge en del når det er ubehagelig å bli tatt på. Er det noen flere som har det slik?
Jazne Skrevet 15. mai 2011 #18276 Skrevet 15. mai 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
must Skrevet 15. mai 2011 #18277 Skrevet 15. mai 2011 Ramp: Så dumt at de ikke har fått følelsen ordentlig tilbake da. Det kan jo fortsatt endre seg, men skjønner at det er frustrerende. Skal krysse fingrene for at de blir bra, selv om du selv ikke tror det akkurat nå! Jazne: Godt å høre at du er fornøyd! Så et lite spørsmål fra meg: Mange med erfaring fra å legge innlegget over muskel her? Særlig mtp utseende etter operasjonen. Har inntrykk av at de fleste legger inn under muskel, men tviler på at det blir så pent med en løs B-cup "hengende utenfor" det som blit strammet opp av protesen på meg. På Aviva ville også legen legge over muskel, så regner egentlig med at jeg ender opp med å gjøre det med mindre Fornebuklinikken anbefaler noe helt annet.
ramp Skrevet 15. mai 2011 #18278 Skrevet 15. mai 2011 Must, jeg hadde en løs b, og la under muskel. Det ble veldig fint, for i og med at jeg har 360 medium profil (brede innlegg) blir puppen strekt på en måte. En venninne av meg tok for 4 mnd siden, over muskel. Vi hadde ca samme utgangspunkt. Og hun er ikke fornøyd, for hennes har begynt å henge allerede. Om en kirurg sier du kan ha under muskel, hadde jeg definitivt gått for det, jeg er veldig glad jeg har det, iallefall :-)
must Skrevet 15. mai 2011 #18279 Skrevet 15. mai 2011 Must, jeg hadde en løs b, og la under muskel. Det ble veldig fint, for i og med at jeg har 360 medium profil (brede innlegg) blir puppen strekt på en måte. En venninne av meg tok for 4 mnd siden, over muskel. Vi hadde ca samme utgangspunkt. Og hun er ikke fornøyd, for hennes har begynt å henge allerede. Om en kirurg sier du kan ha under muskel, hadde jeg definitivt gått for det, jeg er veldig glad jeg har det, iallefall :-) Hmmm, da får vi de hva de sier på Fornebu. Aviva ville legge over fordi jeg hadde nok eget brystvev til det og kirurgen mente det jeg hadde av eget bryst ville dekke en protese over muskelen fint, mens en under ville kunne gi brystet rar form. Grunnen til at han anbefalte høyprofil var vel pga diameteren til innlegget, bredere og lavere innlegg ville være bredere enn brystet jeg hadde fra før, og jeg vil jo ikke ha puppene under armen heller. Hehe :D
Betty84 Skrevet 15. mai 2011 #18280 Skrevet 15. mai 2011 Jeg må¨si meg uenig med ramp. Jeg har over muskel og jeg syntes jeg har fått et mye mer naturlig resultat enn det mine venninner med under muskel har, fordi jeg har fått et mer naturlig heng. Misforstå meg rett, ikke slik at dem henger men det ser ikke ut som de sitter fast på brystkassen og er mer bevegelige. MEN alle er forskjellige, så følg kirurgens råd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå