*magnolia Skrevet 9. mai 2011 #18241 Skrevet 9. mai 2011 Hei Jeg har aldri kommentert på et forum så jeg vet ikke om jeg får til dette, men jeg prøver. Synes dette er en helt fantastisk dagbok som har hjulpet meg masse. Jeg skal opereres på fornebuklinikken førstkommende torsdag og gleder meg kjempe masse. Var skikkelig flaks jeg kom over dette forumet siden jeg nå har fått svar på masse og føler meg bedre forberedt da kan man si Jeg håper jeg blir fornøyd i ettertid og slipper komplikasjoner, det er jeg litt redd for, men slikt kan man ikke vite.. Uansett, digger dette forumet og kommer til å lese her masse etter operasjonen også! Hei hei Jeg skal også opereres på fornebuklinikken! Hvem skal operere deg?
Vicy Skrevet 10. mai 2011 #18242 Skrevet 10. mai 2011 Hei hei Jeg skal også opereres på fornebuklinikken! Hvem skal operere deg? Jeg var på konsultasjon hos Pål Schistad, så jeg regner med det er han som skal operere meg? Håper hvertfall det er han siden jeg følte meg trygg på han og var hos han på konsultasjon. Men jeg jeg mener å ha lest at Barstad eller Schistad ikke har noe å si, de er nok like flinke begge to så for meg hadde det ikke spilt så stor rolle hvem av dem det ble. Hvem skal operere deg?
ztina88 Skrevet 10. mai 2011 #18243 Skrevet 10. mai 2011 Hei! Skal også operere ved fornebuklinikken i slutten av denne uken, av dr Barstad. Er veldig spent og kjenner at nervene snart begynner å komme! På konsultasjonen mente han at 330 medium pluss profil kom til å bli finest,og håper det blir bra! Er det noen her som er blitt operert av han? Er også veldig spent på medisineringen i etterkant, er veldig pysete til å svelge tabletter, og er usikker på om det er lurt å knuse tablettene(om virkningen blir forandret)?
Gjest cilie91 Skrevet 10. mai 2011 #18244 Skrevet 10. mai 2011 Hei! Skal også operere ved fornebuklinikken i slutten av denne uken, av dr Barstad. Er veldig spent og kjenner at nervene snart begynner å komme! På konsultasjonen mente han at 330 medium pluss profil kom til å bli finest,og håper det blir bra! Er det noen her som er blitt operert av han? Er også veldig spent på medisineringen i etterkant, er veldig pysete til å svelge tabletter, og er usikker på om det er lurt å knuse tablettene(om virkningen blir forandret)? Noen tabletter kan knuses/ deles, det ser du hvis det er delestrek midt på, eller så står det i bruksanvisningen. Noen tabletter skal ikke knuses, det har med virkning å gjøre ja. Hvis tbl er glasert (glatt blank overflate) er det fordi den ikke skal løse seg opp før den er langt nede i systemet (tarmen). Og det er det en grunn til. Men er jo smertestillende og evt antibiotika du får... Du får pakke det godt inn i nugatti eller noe hvis det ikke kan knuses/ deles :-)
*magnolia Skrevet 10. mai 2011 #18245 Skrevet 10. mai 2011 Jeg var på konsultasjon hos Pål Schistad, så jeg regner med det er han som skal operere meg? Håper hvertfall det er han siden jeg følte meg trygg på han og var hos han på konsultasjon. Men jeg jeg mener å ha lest at Barstad eller Schistad ikke har noe å si, de er nok like flinke begge to så for meg hadde det ikke spilt så stor rolle hvem av dem det ble. Hvem skal operere deg? Pål Scistad skal operere meg Hvor mye skal du legge inn?
Stitzh Skrevet 10. mai 2011 #18246 Skrevet 10. mai 2011 De er nå litt over 4 uker. Jeg har mottat min victoria secret bikini, kjøpt en bikini på tilbud og to push ups. Det er så digg med nye pupper, de er så fine Kunne faktisk hatt de litt større.. men regner med det ikke var så mye plass til det siden jeg faktisk ikke hadde pupper før jeg opererte meg Hvor lang tid tok du før du fikk bikinien din fra victoria secret? Nå har jeg også fått bestilt noen bher derfra, men forventet leveringstid er ikke før om 4 uker. Jeg skulle helst hatt de i går... ikke noe særlig utålmodig;-)
Xstrella Skrevet 10. mai 2011 #18247 Skrevet 10. mai 2011 Skal man har sportstoppen i 3 mnd eller 6 uker? I mine papirer fra klinikken står det 6 uker. Og denne ømheten, når kan den gå bort? De er så ømme at jeg ikke kan ta på dem. Blir 5 uker til helgen nå. Når jeg tar av tapen er de mindre ømme, så er lei tapen og. Arrene er veldig fine, så kunne tenke meg å slutte med tape nå.
Vicy Skrevet 10. mai 2011 #18248 Skrevet 10. mai 2011 Pål Scistad skal operere meg Hvor mye skal du legge inn? Skal legge in 265 ca. Vi ble enige om at han kunne legge inn mer dersom han så det ble finere, eller mindre. Jeg ønsker meg bare pupper som ser mest mulig naturlig ut og som passer til kroppen min. Er 165 høy og 64 kg så, 23 år... Nå er det ikke lenge til, ukene har jammen gått fort. Ser du skal opereres 1. juli, det er ikke lenge til det heller akkurat:)!
Stitzh Skrevet 10. mai 2011 #18249 Skrevet 10. mai 2011 Skal man har sportstoppen i 3 mnd eller 6 uker? I mine papirer fra klinikken står det 6 uker. Og denne ømheten, når kan den gå bort? De er så ømme at jeg ikke kan ta på dem. Blir 5 uker til helgen nå. Når jeg tar av tapen er de mindre ømme, så er lei tapen og. Arrene er veldig fine, så kunne tenke meg å slutte med tape nå. I mine papirer står det sportsbh i 6 uker, 2 uker dag og natt og 4 uker bare dag. Men jeg skal fortsette å sove med den litt lengre, synes ikke det er noe problem. I mine papirer står det ikke noe om spilebh og pushup bh, men jeg tenkt å vente med det siden "alle andre" gjør det... er jo ikke noe problem å bruke bh uten spile. Er det puppene eller arrene som er ømme? Vet ikke hvor lenge det vanligvis varer, er jo bare to uker siden jeg opererte. Mine arr er veldig ømme/vonde. Mens puppene er heller numne/følelsesløse... mens brystvorten på den ene puppen er ømm, er den andre helt følelsesløs. Skulle også gjerne vært "normal" igjen, men tror det kan gå flere mnd.... Ang tape, så står det 3 mnd i mine papirer.
Xstrella Skrevet 10. mai 2011 #18250 Skrevet 10. mai 2011 3 mnd tape her også. De er ømme over hele puppen, mens arrene er ikke så ømme eller såre. Kan fint stryke over dem uten at det er vondt. Er verre med selve puppen og brystvortene.
Kamikaze Skrevet 10. mai 2011 #18251 Skrevet 10. mai 2011 Er det vanlig å reagere på narkosen? Har hørt så mange skrekkhistorier at det gjør meg veldig nervøs! Spesielt siden jeg har en lang historie med merkelige reaksjoner på alt fra piller til kremer..
Snøfte Skrevet 10. mai 2011 #18252 Skrevet 10. mai 2011 Skal man har sportstoppen i 3 mnd eller 6 uker? I mine papirer fra klinikken står det 6 uker. Og denne ømheten, når kan den gå bort? De er så ømme at jeg ikke kan ta på dem. Blir 5 uker til helgen nå. Når jeg tar av tapen er de mindre ømme, så er lei tapen og. Arrene er veldig fine, så kunne tenke meg å slutte med tape nå. Hei:-) Hvis det står 6 uker i papirene dine, så er det 6 uker. Klinikkene bruker forskjellige på.metoder og derfor forskjellig behandling i ettertid:-) mine pupper var også ømme lenge, føler de til tider kan være det nå også.... I mine papirer står det ikke hvor lenge jeg skal bruke tape, men regner med å bruke det i 6-12måneder, alt for et bra resultat:-) Skal snart på 3måneders kontroll, det ser jeg veldig frem til:-) Håper du snart føler deg bedre:-)
Gjest cilie91 Skrevet 12. mai 2011 #18253 Skrevet 12. mai 2011 Puuuh, hardt å spare inn 30.000 på tre måneder. Men det går så vidt!! *proud*
Cecilie20 Skrevet 12. mai 2011 #18254 Skrevet 12. mai 2011 Puuuh, hardt å spare inn 30.000 på tre måneder. Men det går så vidt!! *proud* Hihi, jeg klarte det ikke Ble lån på meg, gitt.. Men jeg får det unnagjort! Jeg gleder meg! 12 dager igjen!!! :D Får jeg spørre hvilken cup du har nå før operasjonen? Ser du skal legge inn 450.. Jeg vil legge inn 400, men er en liten B, 162 cm og 55 kg, så jeg vet ikke om jeg får plass :/ Livredd for å havne under 350..
Xstrella Skrevet 12. mai 2011 #18255 Skrevet 12. mai 2011 Hei:-) Hvis det står 6 uker i papirene dine, så er det 6 uker. Klinikkene bruker forskjellige på.metoder og derfor forskjellig behandling i ettertid:-) mine pupper var også ømme lenge, føler de til tider kan være det nå også.... I mine papirer står det ikke hvor lenge jeg skal bruke tape, men regner med å bruke det i 6-12måneder, alt for et bra resultat:-) Skal snart på 3måneders kontroll, det ser jeg veldig frem til:-) Håper du snart føler deg bedre:-) 5 uker i morgen, så bare 8 dager igjen med klinikk bh. Hva bruker man etter 6 uker? BH uten spiler? Har vært og kikket etter det, men har ikke funnet. Får lete litt mer. Gleder meg til å kunne bruke fine bh`r igjen.
Vicy Skrevet 12. mai 2011 #18256 Skrevet 12. mai 2011 Vel blåst Det ble 265 i ene puppen og 290 i andre. Er kjempe fornøyd, Pål Schistad er kjempe flink! Og det er ingenting å grue seg til, de fantastisk hyggelige på fornebuklinikken, tihi.. Lykke til til alle andre som skal i fremtiden:)
Betty84 Skrevet 12. mai 2011 #18257 Skrevet 12. mai 2011 5 uker i morgen, så bare 8 dager igjen med klinikk bh. Hva bruker man etter 6 uker? BH uten spiler? Har vært og kikket etter det, men har ikke funnet. Får lete litt mer. Gleder meg til å kunne bruke fine bh`r igjen. Sjekk med klinikken din. Alle har forskjellige måter dem opererer på og derfor forskjellige rettningslinjer for hva du skal/kan gjøre etter operasjon:) Jeg trengte ikke å bruke spileløse etter sportsbh perioden.....
must Skrevet 12. mai 2011 #18258 Skrevet 12. mai 2011 Hei, hei alle sammen! Jeg har snoket her i noen dager og har funnet mye hjelp i å lese i denne dagboken! Fant nå ut at det var på tide å registrere meg som medlem slik at jeg selv også kan stille alle de spørsmålene jeg lurer på :D Litt om meg (som er relevant for denne tråden): Jeg er 26 år gammel, og har født og ammet to barn (det synes...) Jeg er 171cm høy og veier vel sånn ca 65-66kg og bruker pr nå bh størrelse 75b, men synes det er så utrolig vanskelig å finne bh-er som sitter pent fordi jeg fyller de så dårlig opp i toppen. Fylden er i bunnen av brystet, mens de er slunkne litt lenger opp slik at cupen ser for stor ut selv om størrelsen under blir for liten, så jeg er rimelig sikker på at b-cup er det rette. Jeg har vel egentlig alltid ønsket meg litt større pupper, men hadde ikke seriøst vurdert å gjøre noe med det før inntil ganske nylig. Jeg vant nemlig plutselig litt penger og skulle som følge av det naturlig nok ut på en aldri så liten shoppingrunde. Det ble ingen morsom opplevelse. Jeg begynte nesten å grine av synet som møtte meg i prøverommene pga de slunkne brystene og det var da jeg bestemte meg for å gjøre noe med saken. Etter noen dager med intens googling bestilte jeg meg en konsultasjonstime hos Aviva helse på Økern. På denne timen kom jeg og legen frem til at 300cc på den ene siden og 260 på den andre som størrelse kom til å bli bra på meg. Det er litt forskjell på brystene mine, men ikke mye. Videre mente legen høyprofil passet best fordi det ville fylle opp det som er tomt bedre og jeg har ganske smale bryst så bredden på disse passet best. Jeg har nok brystvev til runde proteser og til at den kan legges over muskelen. Jeg ble også rimelig lykkelig over å høre at jeg pr definisjon ikke har hengepupper :D Etter at jeg kom hjem fra konsultasjonen har jeg tenkt masse på saken og jeg er fortsatt ikke 100% sikker. Jeg er sikker på at jeg vil operere, men usikker på størrelse og profil. Livredd for å bli misfornøyd. Vil ha et naturlig resultat, for jeg synes det er så grusomt stygt med damer som ser ut som de har to baller i bh-en. Det er særlig profilen som gjør meg bekymret for det. Samtidig vil jeg gjerne ha litt størrelse på de når jeg først skal betale såpass mye penger for en endring av utseende. Når jeg ser på bilder er det stort sett stor c eller d-cup jeg synes ser finest ut, så jeg ønsker meg jo helst den størrelsen selv også. Så for å bli litt mer sikker har jeg nå bestilt meg enda en konsultasjonstime på Fornebuklinikken. Da får jeg en annen leges vurdering og jeg har to steder å sammenligne og velge mellom. De kronene jeg kan spare på Aviva betyr ingenting dersom Fornebu gir meg et bedre inntrykk Har heldigvis litt tid å tenke på, kan ikke operere før i midten av juli-tidlig august pga ferie osv, samtidig må jeg være i form igjen til midten av august da jeg skal begynne i ny jobb etter å ha hatt svangerskapspermisjon. Så til ting jeg lurer på: - Noen som har erfaringer med å legge ulike størrelser på innleggene? - Erfaringer med høyprofilproteser? - Erfaringer med Fornebuklinikken eller Aviva helse?
Rødtoppen86 Skrevet 12. mai 2011 #18259 Skrevet 12. mai 2011 Er det vanlig å reagere på narkosen? Har hørt så mange skrekkhistorier at det gjør meg veldig nervøs! Spesielt siden jeg har en lang historie med merkelige reaksjoner på alt fra piller til kremer.. Jeg ble operert på Fornebuklinikken hvor de bruker/brukte en slags sovemedisin som de kaller det. Altså ikke full narkose, men man får noe i armen og vips så er man borte og våkner plutselig når det hele er over. Da jeg våknet var jeg helt fin, men noen minutter senere kom kvalmen, og det endte med at jeg kastet opp resten av dagen. Fikk kvalmenedsettende, men det hjalp ikke. Sykesøsteren sa at hun ikke hadde sett noen som hadde reagert så dårlig som meg på en slik narkose hehe For de fleste bruker det ikke å være noe problem, men så er jeg jo litt uten om det vanlige siden jeg i en alder av 25 år fortsatt blir bilsyk. Det verste som kan skje er vel at man blir kvalm, og det går jo over etterhvert. Det er ihvertfall ikke noe å grue seg til, alt gikk så fort og greit
must Skrevet 12. mai 2011 #18260 Skrevet 12. mai 2011 Jeg ble operert på Fornebuklinikken hvor de bruker/brukte en slags sovemedisin som de kaller det. Altså ikke full narkose, men man får noe i armen og vips så er man borte og våkner plutselig når det hele er over. Da jeg våknet var jeg helt fin, men noen minutter senere kom kvalmen, og det endte med at jeg kastet opp resten av dagen. Fikk kvalmenedsettende, men det hjalp ikke. Sykesøsteren sa at hun ikke hadde sett noen som hadde reagert så dårlig som meg på en slik narkose hehe For de fleste bruker det ikke å være noe problem, men så er jeg jo litt uten om det vanlige siden jeg i en alder av 25 år fortsatt blir bilsyk. Det verste som kan skje er vel at man blir kvalm, og det går jo over etterhvert. Det er ihvertfall ikke noe å grue seg til, alt gikk så fort og greit Grøss, slik er jeg også... Blir fryktelig fort svimmel og kvalm. Og bilsyk, sjøsyk osv i en alder av 26 :S Håper ikke jeg reagerer på medisinene når det blir min tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå