Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest cilie91
Skrevet

Ser du skal operere på colosseum klinikken, og legge inn akkurat det samme som meg!! Blir spennende.

Hvem skal operere deg?

Brystbånd tror jeg er for å passe på at protesene blir presset ned så de ikke blir kapslet inn for høyt oppe. Bare si fra hvis jeg tar feil....

De presser hvertfall puppene ned, altså det strammes på oversiden rundt brystet ditt.

Jeg måtte bruke det konstant i 4 dager etter operasjonen. På colosseum hørte jeg det ble sagt at det var forskjellig fra hvilken kirurg som hadde operert deg, for hvor lenge man måtte gå med deg. Varierer kanksje noe fra person til person også...

Jøss, artig at det er flere her :D Er du fornøyd med klinikken? Ble du godt ivaretatt av personalet? Det jeg gruer meg mest til er å få den sprøytespissen i armen før narkosen.

Dr. Knut Chr. Skolleborg skal operere meg, føler at jeg er i gode, trygge hender som har utført samme operasjon tusenvis av ganger ^^ Hvem hadde du? Min gode venninne var til Tomm Bjærke.

Hmm, det høres logisk ut med brystbåndet, ubehagelig også. Men hvis det er snakk om rundt 4 dager, og ikke over 1 mnd slik jeg har (mis)forstått det, så er det vel ikke så ille :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Micropore som jeg bestilte på nett fra Boots apoteket. Den er hvit :)

Takk for svar. Men var mange micropore å velge i der gitt... hvilken kjøpte du?

Skrevet (endret)

Jøss, artig at det er flere her :D Er du fornøyd med klinikken? Ble du godt ivaretatt av personalet? Det jeg gruer meg mest til er å få den sprøytespissen i armen før narkosen.

Dr. Knut Chr. Skolleborg skal operere meg, føler at jeg er i gode, trygge hender som har utført samme operasjon tusenvis av ganger ^^ Hvem hadde du? Min gode venninne var til Tomm Bjærke.

Hmm, det høres logisk ut med brystbåndet, ubehagelig også. Men hvis det er snakk om rundt 4 dager, og ikke over 1 mnd slik jeg har (mis)forstått det, så er det vel ikke så ille :)

Jeg var hos Tomm Bjærke. Er super fornøyd. Bjærke var super proff både på konsultasjon og på operasjonsdagen. Ikke noe som føltes kleint, og jeg tror han virkelig vet hva han snakker om. Han visste akkurat hva jeg burde ha, og forklarte meg hvorfor. Tror alle kirurgene der er flinke, så du er nok i trygge hender.

Pleierne, de ansatte og anestesi legen var også veldig flinke, de tok så godt vare på meg. Jeg grudde meg ganske mye på OP- dagen, men de var så beroligende. Og den sprøytespissen før narkosen er ikke noe å grue seg til. Du kjenner den nesten ikke, også får du sprøytet inn beroligende ganske så fort og da blir jo alt helt supert!! Og før du vet ordet av det, våkner du og alt er over!!! Går nok så fint atte!!

Er venninnen din fornøyd med Bjærke?

Det brystbåndet er ganske ubehagelig ja, det presser noe vanvittig. Men ganske sikker på at du ikke trenger å bruke det i en mnd nei. Har hørt om de som må bruke det i 6 uker også. Aner ikke hvorfor det er så forskjellig på hvor lenge en må bruke det....

Noen spesiell grunn til at du ikke skal opereres før i juni?

Endret av Stitzh
Gjest cilie91
Skrevet

Jeg var hos Tomm Bjærke. Er super fornøyd. Bjærke var super proff både på konsultasjon og på operasjonsdagen. Ikke noe som føltes kleint, og jeg tror han virkelig vet hva han snakker om. Han visste akkurat hva jeg burde ha, og forklarte meg hvorfor. Tror alle kirurgene der er flinke, så du er nok i trygge hender.

Pleierne, de ansatte og anestesi legen var også veldig flinke, de tok så godt vare på meg. Jeg grudde meg ganske mye på OP- dagen, men de var så beroligende. Og den sprøytespissen før narkosen er ikke noe å grue seg til. Du kjenner den nesten ikke, også får du sprøytet inn beroligende ganske så fort og da blir jo alt helt supert!! Og før du vet ordet av det, våkner du og alt er over!!! Går nok så fint atte!!

Er venninnen din fornøyd med Bjærke?

Det brystbåndet er ganske ubehagelig ja, det presser noe vanvittig. Men ganske sikker på at du ikke trenger å bruke det i en mnd nei. Har hørt om de som må bruke det i 6 uker også. Aner ikke hvorfor det er så forskjellig på hvor lenge en må bruke det....

Noen spesiell grunn til at du ikke skal opereres før i juni?

Hele klinikken virker troverdig, følte meg beroliget allerede da jeg satt og ventet på å komme inn til konsultasjon og så på de presentasjonene de hadde på skjermen :-) Nei håper virkelig ikke jeg kjenner den, da besvimer jeg før narkosen rekker å virke. Rart det, jeg setter fragmin og insulin og tar CRP på pasienter hver dag, men skal noen stikke i meg så får jeg hetta!

Venninnen er superfornøyd med Bjærke, resultatet hennes ble sååå bra!

Men ja, det er vel forskjell fra person til person.

Jeg har ferie i juni, og har en veldig fysisk krevende jobb med mange tunge løft hver eneste dag. Så føler det er best å ta det første feriedag, ikke risikere noe tull :-)

Skrevet

Så spennende. 24. mai er jo ikke lenge til. Skal du på konsultasjon samtidig, eller har du vært?

Jeg vet ikke hvorfor noen har plass til mere enn andre. Var aldri snakk om hvor mye jeg hadde plass til når jeg var på kontrol, bare hvor mye jeg ville ha... La inn 450 cc, så var tydeligvis plass til en del hos meg... Har jo hørt om de som ikke har plass til mer enn 300 cc.

Får håpe du får lagt inn så mye som du vil hvertfall.

Hvor høy er du og hvor mye veier du? Jeg er 174 cm og 62 kg. Er ganske bred i bryskassen, så kan hende det er derfor jeg hadde plass til så mye. Jeg hadde ikke pupper før, men litt heng etter amming. Synes ikek puppene ser noe store ut med klær, og heller ikke så store ut i bikini/bh. Men uten noenting ser de ganske så store ut....

Jeg er egentlig litt liten, bare 1.62, og 55 kg, så det er nok begrenset hvor mye jeg får legge inn. Men virker som Nobel er mer forsvarlig, den forrige kirurgen sa at jeg skulle få så stort som mulig de fikk presset inn. (Nobel fortalte at de skulle legge inn så mye som er forsvarlig.)

Jeg hadde en telefonkonsulasjon og sendte inn bilder. Kanskje vanskelig å sette fingeren på hvor mye man kan legge inn gjennom et par bilder, men jeg håper virkelig at jeg ikke er en av de som bare får plass til 280 eller noe. Naturlige bryster er meget pent, men jeg har alltid hatt så små, derfor vil jeg legge inn så mye som mulig når jeg først skal utføre inngrepet.

Har lest og snakket med altfor mange som har angret på at de ikke tok mer, 30.000 kroner er altfor mye for en student, så jeg håper jeg får det jeg ønsker meg! Men om jeg får 350 skal jeg være kjempefornøyd, er jo bare en liten B cup, så man kan ikke forlange så mye. Pluss at siden jeg er så "liten" i kroppen så vil kanskje 350 se kjempestort ut, og på andre mye mindre. Det er som du sier, noen er bredere over brystkassa og resultatet blir veldig individuelt. Linni Meister har jo 400, og Aylar hadde 410. Begge er jo små skapninger, så kanskje 350 er nok for meg. :) *krysse fingrer* :D

Skrevet

Dere som har operert for en stund siden:

Hvor lang tid tok det før dere følte at puppene var en del av kroppen? Og når ble de myke og sank litt?

Føler at mine er helt numne, har ingen følelse i de. Vet ikke om de er hovne, ser ikke hovne ut og er forsåvidt ganske myke og ta på . Men de står rett ut, er vanskelige å flytte på og er litt ekle rett og slett. Ekkelt å ikke ha følelse i de...

Er så utålmodig, vil at de skal bli en del av meg NÅ!!!

Jeg opererte for 9 uker siden og kjenner fortsatt at det noen ganger er annerledes. Hvertfall når jeg trener. Men ellers føles de som en del av meg, er vel egentlig de siste 3 ukene at jeg virkelig har følt det sånn. De forandrer seg litt hele tiden og de som har sett de sier at de syns de både kjennes og ser mer naturlige ut enn de hadde trodd at silikon skulle gjøre. Jeg har jo lagt inn en del også, men de er ikke for store fordet.

De ble bevegelige etter en fire ukers tid vil jeg si og nummenheten kommer og går litt i nedre del av brystet. Går jeg med bher med lite støtte eller uten bh over for lang tid kjenner jeg at det blir ømmere. Men sånn alt i alt har jeg godt med følelse og de tåler mye!

Skrevet

Jeg opererte for 9 uker siden og kjenner fortsatt at det noen ganger er annerledes. Hvertfall når jeg trener. Men ellers føles de som en del av meg, er vel egentlig de siste 3 ukene at jeg virkelig har følt det sånn. De forandrer seg litt hele tiden og de som har sett de sier at de syns de både kjennes og ser mer naturlige ut enn de hadde trodd at silikon skulle gjøre. Jeg har jo lagt inn en del også, men de er ikke for store fordet.

De ble bevegelige etter en fire ukers tid vil jeg si og nummenheten kommer og går litt i nedre del av brystet. Går jeg med bher med lite støtte eller uten bh over for lang tid kjenner jeg at det blir ømmere. Men sånn alt i alt har jeg godt med følelse og de tåler mye!

Jeg kikket litt på bloggen din -flott blogg forresten :D Om du har hatt litt vondt under trening så er ikke det noe rart. Rystelser som oppstår ved jogging og hopping skal man unngå i 3 mnd fordi "lommene ikke er ferdige" før rundt den tiden.... Mine er 3 mnd idag og nå skal jeg ut på min første joggetur - Kondisen er ræva og jeg gleder meg max!

Skrevet (endret)

poff

Endret av Jazne
Skrevet

Hei:)

hiver meg med her.

Har lest alt av blogger å forum nå i en uke.

Jeg har vært på konsultasjon og har fått dato for operasjonen den 20 juni ! gruver meg kjempe mye. Men gleder meg også. Dette er noe jeg har sagt i mange år jeg skal gjøre, men har vært litt usikker i og med at alle sier "ikke gjør det, du har perfekte pupper" osv.

Legen sa også at han ikke helt skjønnte hvorfor siden dem allerede var litt store for kroppen min. Jeg er 163 og bare 49 kg. så er ganske tynn.

Bruker en liten b ca. er veldig forskjellig.

Grunnen til at jeg vil gjøre dette er fordi jeg er så tynn eier ikke rompe eller lår. å vil da ha pupper som er kvinnelige åå jeg er fornøyd med.

Puppene mine er også litt forskjellige den ene er større enn den andre. noe som plager meg veldig !! men andre sier dem ikke ser det men.

Legen ville ikke legge inn mer i den andre da dette ville kanskje gjøre forskjellen værre siden den ikke var så stor. Noen som har erfaring med dette?

En ting til jeg spekulerer mye på er dette med størrelse. Jeg sa til legen at jeg ikke ville ha unaturlige store for min kropp, men ville også se forskjell etterpå.

Han mente 180 over muskelen, siden jeg hadde mye brystvev trengte jeg ikke legge under muskelen.. men 180:O hallo ! jeg leser bare om andre som tar 250 eller 300. så 180 høres veeldig lite ut !

Er det noen av dere andre som har tatt det på sommeren? tenkte på bading og soling?

Skrevet

Sanssouci: Ok, det var godt å høre. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, selvom det ikke er så lett... Vil så gjerne leve som vanlig NÅ, ikke måtte ta det med ro eller hele tiden være redd for å overanstrenge meg!! Er en uke siden jeg opererte i dag, og jeg synes tiden har gått kjempe sakte. Men innbiller meg at det kommer til å gå litt fortere nå fremover!

Føler meg egentlig i helt tipp topp form, har ikke noe vondt lengre. Men det gjør meg bare mer rastløs, må tvinge meg selv til å ta det med ro!

Cecilie20: har ikke de mer enn 400 og 410 nei... Det sier jo litt. For jeg har 450, og mine ser absolutt ikke ut som dems!! Så ja, er nok veldig individuelt hvordan det blir.

Men da legger de jo inn så mye som er forsvarlig på deg, og da får du nok en god størrelse i forhold til din kropp. Blir sikkert kjempe bra. Godt du er fornøyd med valg av klinikk, har hørt mye god omtale om de her inne.

Hvem kirurg var du hos tidligere, som sa han skulle presse inn så mye som mulig?

cilie91; Haha, ja du burde jo være vant med stikk du da. Men blir vel noe annet når noen skal sette på deg, da mister du kontrollen!! Hun som satte på meg var hvertfall kjempe flink, jeg merket nesten ikke noe.

For det finns personer som ikke er så flinke til det også. Husker jeg så mannen min skulle få satt sånn intravenøs i hånda, og han sykepleieren kunne det absolutt ikke. Stakkars mannen min vrei seg av smerte, og han er ikke noe pingle.

Men det slipper du, de er flinke på colosseum;-)

Lurt å legge det til første dag i ferien, så har litt tid til å komme deg på. Jeg er i kjempe fin form nå, en uke etter OP. Har ikke smerter. Men er kjempe forsiktig med løfting og med å løfte armene. Gjør alt det dagligdagse, men ikke noe mer. Begynte på jobb igjen 4. dagen etter OP og det gikk helt fint, men jeg har ikke en fysisk krevende jobb. Drivr butikk, så da trenger jeg ikke løfte noe som helst, men kan heller ikke være borte fra jobb...

Skrevet

Stitzh: Jeg skulle egentlig opereres hos Plastikkirurgene, Pilestredet i Oslo, nesten titusen Kr billigere. Men jeg valgte Nobel istedet:) Med en gang jeg hørte stemmen til kvinnen i den andre enden ble jeg mye mer trygg! Jeg gruver meg ikke like mye som jeg gjorde da jeg tenkte på at jeg skulle til Dr. Tammy. Men jeg er sikker på at han er kjempeflink, han er tross alt godkjent plastiskkirurg i Norge og utfører sikkert titalls operasjoner pr år. Men jeg ble veldig smeltet over den hyggelige trønderdama i telefonen fra Nobel, morsomt å ringe til Oslo å møte på en bred trønderdialekt!:) er trønder selv. Haha:)

Skrevet

Takk for svar. Men var mange micropore å velge i der gitt... hvilken kjøpte du?

i mine papirer anbefales det å bruke micropore med 2,5cm bredde...

Skrevet (endret)

Hei:)

hiver meg med her.

Har lest alt av blogger å forum nå i en uke.

Jeg har vært på konsultasjon og har fått dato for operasjonen den 20 juni ! gruver meg kjempe mye. Men gleder meg også. Dette er noe jeg har sagt i mange år jeg skal gjøre, men har vært litt usikker i og med at alle sier "ikke gjør det, du har perfekte pupper" osv.

Legen sa også at han ikke helt skjønnte hvorfor siden dem allerede var litt store for kroppen min. Jeg er 163 og bare 49 kg. så er ganske tynn.

Bruker en liten b ca. er veldig forskjellig.

Grunnen til at jeg vil gjøre dette er fordi jeg er så tynn eier ikke rompe eller lår. å vil da ha pupper som er kvinnelige åå jeg er fornøyd med.

Puppene mine er også litt forskjellige den ene er større enn den andre. noe som plager meg veldig !! men andre sier dem ikke ser det men.

Legen ville ikke legge inn mer i den andre da dette ville kanskje gjøre forskjellen værre siden den ikke var så stor. Noen som har erfaring med dette?

En ting til jeg spekulerer mye på er dette med størrelse. Jeg sa til legen at jeg ikke ville ha unaturlige store for min kropp, men ville også se forskjell etterpå.

Han mente 180 over muskelen, siden jeg hadde mye brystvev trengte jeg ikke legge under muskelen.. men 180:O hallo ! jeg leser bare om andre som tar 250 eller 300. så 180 høres veeldig lite ut !

Er det noen av dere andre som har tatt det på sommeren? tenkte på bading og soling?

Jeg har 215, og jeg ser stor forskjell på de :gjeiper: Jeg ønsket ikke store pupper, bare å fylle opp tomme ammepupper. Kirugen sa at jeg kunne velge mellom 195 og 215. Jeg mente at han fikk velge det som ble best, og våknet da opp med 215.

Endret av enne
Skrevet

Jeg har 215, og jeg ser stor forskjell på de :gjeiper: Jeg ønsket ikke store pupper, bare å fylle opp tomme ammepupper. Kirugen sa at jeg kunne velge mellom 195 og 215. Jeg mente at han fikk velge det som ble best, og våknet da opp med 215.

Skrevet

Hei :)

Tok du over muskelen? hvilken størrelse hadde du fra før ?

Skrevet

Hei :)

Tok du over muskelen? hvilken størrelse hadde du fra før ?

Ja, jeg tok over muskel. Jeg var en gang D-cup... men det er mange år siden. hva jeg egentilg var før operasjon er ikke godt å si. Det var masse løs/overflødig hud etter amming, og for at puppene skulle holdes på plass måtte jeg fremdeles bruke c/d cup. Jeg har prøvd gamle bher som er d-cup, de sitter mye finere nå :) :)
Skrevet

Noen her som har handlet spileløse, ikke push up bher? Hvor får man kjøpt det, som ikke er sportsbh??

Skrevet (endret)

poff

Endret av Jazne
Skrevet

Det venstre arret har begynt å væske litt :-( ytters. Så må dusje det 3 gamger hver dag til det blir vekk.

Mitt gjorde også det. Jeg måtte begynne på antibiotika :)

Skrevet (endret)

poff

Endret av Jazne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...