NoMilkToday Skrevet 30. april 2011 #18161 Skrevet 30. april 2011 Heisann!! Liten oppdatering fra meg her. Jeg ble operert i går litt over ni. Våknet rundt halv elleve tiden og følte jeg helt elendig. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å ta vannglasset som stod på nattbordet ved siden av meg, i tillegg til at jeg var helt i svime av narkosen og smertestillende. Mannen hadde fått trøbbel med barnevakten, så fikk ikke levert minstegutten der før halv ett og derfra hadde han en time å kjøre før han var i oslo.... Jeg ville bare hjem, så jeg sa jeg skulle ta taxi for å møte han. Men det syntes ikke sykepleieren var noe god idé.... Jeg var så svime at jeg klarte jo nesten ikke snakke engang. Men tok ikke lange tiden før jeg skjønte det selv heller. Måtte ha mere smertestillende også. Men de var så snille mot meg der, fikk mat (som jeg nesten ikke klarte å spise...) og de passet på meg. Sov stort sett hele tiden, og ble så glad når mannen dukket opp!! Etter at jeg kom hjem ble formen bedre, tok de smertestillende jeg hadde fått beskjed om, Men i dag har jeg gått litt ned på dosen. Har sovet kjempe godt i natt, og t.o.m fått pussla litt rundt i huset i dag. Umulig å se hvordan resultatet har blitt, for har jo et nedpress bånd som ødelegger litt. Men størrelsen ser kjempe fin ut, jeg var jo så redd de skulle bli for store. Og formen er helt upåklagelig, over all forventning Nå skal jeg legge meg litt i solen og slappe av. Får ikke solet brystpartiet så mye, for det er jo inntullet i diverse... men bena, magen, armene og fjeset er klar for litt solstråler!! Ha en fin dag alle sammen! Gratulerer med nye pupper, kos deg i solen! Ja, de sa det var normaltc hvis det er koagulert blod og ikke ferskt blod. Det er litt begge.. Noen med erfaringer om det? Har allergi, så har hostet litt i dag Gratulerer med nye pupper! Hvordan går det med deg Jazne? Har det blitt bedre?
Jazne Skrevet 30. april 2011 #18162 Skrevet 30. april 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
heipåådeg Skrevet 30. april 2011 #18163 Skrevet 30. april 2011 Mine er er fortsatt ikke helt myke og det er litt ubehagelig når jeg sover, men det virker som det blir bedre og bedre! Dine da, bortsett fra gnagingen? Kanskje du kan tape eller polstre den delen som gnager, hvis du har Tri Action så er jo den ganske grov der det er "blonder" Kjempefine bilder forresten! Det er bra! Det går bra med mine ja. Jeg har gått på antibiotika da, fordi ene stingen har "revnet" litt i kanten. Så det er fremdeles en liten åpning der. Har sluttet å verke og har sluttet på antibiotikaen. Snakket med klinikken, men fikk bare høre at jeg skulle fortsette å teipe, så satser på at det lukker seg snart siden de ikke gjør noe mer med det. Ellers var det digg å ha på en bh igår, fantastisk :D
Kamikaze Skrevet 30. april 2011 #18164 Skrevet 30. april 2011 Puppeeksperter, jeg trenger råd blir så beskymret for alt mulig. For ca to uker siden fikk jeg noe eksemlignende på brystet. Det ser ut som kviser, bare at de klør veldig og har spredd seg en del. Gikk til legen og fikk resept på antibiotika og krem, men det har ikke hjulpet i det hele tatt. Spørsmålet mitt er om eksemen kan ha noe å si for operasjonen?? Spør fordi jeg vet at man ikke skal ha noen infeksjoner i kroppen når man blir operert, så jeg er veldig redd for at det ikke skal gå vekk før den tid. Håper noen vet! Forresten, for den som spurte om noen har betalt kontant... jeg planlegger å betale ca 1/3 kontant og resten med kort.
Stitzh Skrevet 30. april 2011 #18165 Skrevet 30. april 2011 Hvor lenge har dere andre måttet gå med nedpress-bånd? Og sportsbh dag og natt? Synes jeg har lest at så mange har sovet med sportsbh i seks uker, men jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte sove med den i to uker. Er det så forskjell i anbefalingene? Nedpressbåndet skal jeg bruke i to dager til, altså fire dager etter OP. Men på mandag kan jeg ta av bandasjen og dusje, gjett om jeg gleder meg!! Er så spent på å se hvordan de faktisk ser ut, for er vanskelig å si når man har på sportsbh og nedpressbånd!
Jazne Skrevet 30. april 2011 #18166 Skrevet 30. april 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
Xstrella Skrevet 30. april 2011 #18167 Skrevet 30. april 2011 Hvor lenge er dere ømme og litt såre i puppene? Jeg er over 3 uker nå, men kan nesten ikke ta på dem uten at de er ømme. Og får mennene/samboerene deres ta på dem etter kort tid? Han min er meget fornøyd, men de er jo så ømme enda...
Stitzh Skrevet 1. mai 2011 #18168 Skrevet 1. mai 2011 Info fra nobel clinic er sportsbh hele døgnet i 6 uker, og nedpressbånd i 6 uker. Det er det jeg må følge Må du ha nedpressbånd i seks uker? Må si jeg er glad jeg slipper det, for det gnager under armene etter bare tre dager... Må du sove med det også?
Stitzh Skrevet 1. mai 2011 #18170 Skrevet 1. mai 2011 I 6 uker, dag og natt. Har slakket litt på båndet når jeg føler det blir for stramt. Blir dem naturlige og fine av det så følger jeg det :-) dette er min 3 dag, foreløbig er keisersnitt verre enn dette.(bank i bordet) Ja, man må jo selvsagt følge de anbefalinger man får fra klikken. Jeg følger de slavisk til punkt og prikke.... Og har også tenkt til å sove lengre med sportsbh enn jeg må, siden de sa jeg godt kunne gjøre det! Synes faktisk dette går over all forventning. Må tvinge meg til å ta det mer med ro enn jeg vil, blir så rastløs... Men har nesten ikke smerter lengre (bank i bordet). Har faktisk latet som jeg har hatt litt mere vondt enn jeg har ovenfor mannen, så i dag tok han med seg barna og dro til svigermor. Deilig å ha huset for seg selv, og jeg har gjort absolutt ingenting!! Godt å høre at det går fint med deg også. Og kan tenke meg keisersnitt er verre ja, det er jo et mye lengre og dypere snitt enn det er snakk om her!
Stitzh Skrevet 1. mai 2011 #18172 Skrevet 1. mai 2011 Klarer du å reise deg opp selv? Trenger litt hjelp, men går greit. La han hjelpe deg så mye han kan med barna :-) nå er det vi kvinner som skal ta det med ro. Har tatt en titt på dem igår jeg , da jeg hadde sjekk på telefonen, de er fine :-) venstre er mer hoven men de blir flotte når hevelsen går ned :-) Ja, har faktisk reist meg opp selv hele tiden. Gjorde det første gangen på klinikken. Bare ruller meg litt over på siden, og bruker magemuskelene til å komme meg opp!! Går så fint atte. I morgen begynner hverdagen igjen her i huset, så da må jeg på jobb eller være hjemme alene med 1-åringen vår. Men har forbredt meg godt ved å legge tingene til rette her i huset, og har en jobb hvor jeg kan ta ting ganske rolig så det skal nok gå fint. Kan nesten ikke vente til å se på de i morgen. Bra du er fornøyd!!! Har du hjelp til barnet ditt?
NoMilkToday Skrevet 1. mai 2011 #18174 Skrevet 1. mai 2011 Det går bedre med meg :-) sett på dem i dag, bra str :-) blør ikke mer. Det var godt å høre, hørtes litt skummelt ut! Det er bra! Det går bra med mine ja. Jeg har gått på antibiotika da, fordi ene stingen har "revnet" litt i kanten. Så det er fremdeles en liten åpning der. Har sluttet å verke og har sluttet på antibiotikaen. Snakket med klinikken, men fikk bare høre at jeg skulle fortsette å teipe, så satser på at det lukker seg snart siden de ikke gjør noe mer med det. Ellers var det digg å ha på en bh igår, fantastisk :D Så fint da! Da gror det nok snart siden betennelsen er borte. Jeg kan tenke meg at det var deilig med ordentlig BH, jeg gleder meg vilt til de 6 ukene er over! Info fra nobel clinic er sportsbh hele døgnet i 6 uker, og nedpressbånd i 6 uker. Det er det jeg må følge Hvordan fungerer nedpressbåndet? Jeg fikk under muskel og har ikke fått noe annet enn sports-BH. Hvor lenge er dere ømme og litt såre i puppene? Jeg er over 3 uker nå, men kan nesten ikke ta på dem uten at de er ømme. Og får mennene/samboerene deres ta på dem etter kort tid? Han min er meget fornøyd, men de er jo så ømme enda... Mine er vel like gamle som dine og jeg er også ganske øm enda, særlig i området under brystvorta. I tillegg har jeg hatt stive nippels 24/7 siden operasjon, det er like før det går hull i BHèn
Xstrella Skrevet 1. mai 2011 #18175 Skrevet 1. mai 2011 Mine er vel like gamle som dine og jeg er også ganske øm enda, særlig i området under brystvorta. I tillegg har jeg hatt stive nippels 24/7 siden operasjon, det er like før det går hull i BHèn Ja kjenner til den, slik er mine og. Litt flaut når de fryser til hele dagen.
Cecilie20 Skrevet 1. mai 2011 #18177 Skrevet 1. mai 2011 Hei venner! Jeg har operasjon den 23 mai hos Nobel clinic i Oslo er en b cup nå, håper på å legge inn 375 cc:) er 20 år, 53 kg og 161 cm:) flere som har operert hos Nobel? har hatt kontulasjon hos pilestredet i Oslo for litt siden, de sa at jeg hadde plass til 350-400cc håper på det meste, selvfølgelig :D jeg har ventet på dette sååå lenge? spørsmål: hvor ligger klinikken iforhold til Oslo S?
Puppa Skrevet 2. mai 2011 #18178 Skrevet 2. mai 2011 Hei jenter! Gratulerer til alle dere med nye boobs!! Jeg lurer på en ting. Puppene min er nå 4 uker, og de har blitt forskjellige. Den ene puppen min har fått et naturlig heng, mens den andre står der den har gjort hele tiden. Dette ser ganske teit ut. Spesielt i bikini eller utringning. Har noen av dere opplevd det samme? Opererte over muskel, så de "faller" nok ikke ned slik som de gjør.. Skjønner ingenting jeg og blir litt lei meg.. Kan det være at jeg har en grad av kapsel på den som ikke henger? Jeg som hadde gledet meg til å gå i bikini og utrigninger i sommer, så blir det sånn her så kan jeg bare glemme det..
Xstrella Skrevet 2. mai 2011 #18179 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Henger meg på spm til puppa, har ikke forskjellige men lurer på hvordan kapsel oppstår? Jeg tror jeg bruker armene for mye, jeg løfter for mye og klipper plen, tar lite hensyn til puppene fordi de er kun såre og ømme ved berøring. Endret 2. mai 2011 av Xstrella
Stitzh Skrevet 2. mai 2011 #18180 Skrevet 2. mai 2011 Hei jenter! Gratulerer til alle dere med nye boobs!! Jeg lurer på en ting. Puppene min er nå 4 uker, og de har blitt forskjellige. Den ene puppen min har fått et naturlig heng, mens den andre står der den har gjort hele tiden. Dette ser ganske teit ut. Spesielt i bikini eller utringning. Har noen av dere opplevd det samme? Opererte over muskel, så de "faller" nok ikke ned slik som de gjør.. Skjønner ingenting jeg og blir litt lei meg.. Kan det være at jeg har en grad av kapsel på den som ikke henger? Jeg som hadde gledet meg til å gå i bikini og utrigninger i sommer, så blir det sånn her så kan jeg bare glemme det.. Kan desverre ikke svare deg på dette. Men så utrolig kijpt, virkelig leit å høre. Ettersom jeg har hørt kan det ta flere mnd, mulig opp til et år før puppene får sin virkelige form. Men vet ikke om det er anderledes hvis man tar over muskelen. Har du snakket med klinikken? VIlle jeg gjort. Du kan vel få en oppfølgingstime? I mine papirer står det at jeg skal ha oppfølging etter 1-3 mnd, men at jeg kan få det før hvis jeg ønsker. Henger meg på spm til puppa, har ikke forskjellige men lurer på hvordan kapsel oppstår? Jeg tror jeg bruker armene for mye, jeg løfter for mye og klipper plen, tar lite hensyn til puppene fordi de er kun såre og ømme ved berøring. Etter hva jeg har lest, så vet man ikke sikkert hva som gjør at noen får kapsling. Men man tror at det kan være fordi man ikke tar det tilstrekkelig med ro den første tiden etter OP eller amming. Det er liten sjanse for å få det, men veldig kjedelig hvis det skulle skje. Jeg har heller ikke så mange plager. Var på jobb i dag, 4. dagen etter OP. Har ikke mulighet til å sette meg på rumpa og ikke gjøre noe, da vi driver butikk og har to barn( hvor minstemann ikke har begynt i bhg enda). Men mannen står på alt han kan, men kan jo ikke forlange at han skal gjøre alt. Prøver å ikke løfte armene noe særlig, så har en krakk jeg flytter rundt på kjøkkenet når jeg skal opp i hyllene. Løfter heller ikke tungt, som unga. Men må jo kunne løfte juice kartonger osv. På klinikken sa de at man ikke skulle slutte å leve, man kunne gjøre alt det dagligdagse. Men man trenkte ikke akkurat sette igang med noen nye prosjekter, som å vaske vinduer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå