Stimorol Skrevet 17. april 2011 #18041 Skrevet 17. april 2011 Jeg vet ikke om det er lov kanskje jeg burde spørre.. :/ Jeg var ute i går og gikk med vanlig bh ei stund. :D Gleder meg til jeg kan bruke det hele tiden!! :D Tenkte kanskje jeg skulle ta en telefon i morra å spørre. Hadde jo vært kjempegreit om det er lov Så gøy ;p Gleder meg jeg og Har ikke gått med vanlig bh enda, bare prøvd her hjemme mange ganger :gjeiper: Men det blir nok ikke lenge til Er det 75D du har i de fleste bhene?
Cecilie20 Skrevet 17. april 2011 #18042 Skrevet 17. april 2011 Jeg har et spørsmål ang. Finansiering av min brystoperasjon. Min operasjon vil koste 23.000 kroner, og har klart å spare mye på en måned(synes jeg da).. Jeg mangler 8.000 kroner og må skaffe det innen mai. Men jeg verken jobber eller vet hvordan jeg kan skaffe "så" mye på så kort tid.. :/ må man betale alt på en gang?
dingding Skrevet 17. april 2011 #18043 Skrevet 17. april 2011 Tenkte kanskje jeg skulle ta en telefon i morra å spørre. Hadde jo vært kjempegreit om det er lov Så gøy ;p Gleder meg jeg og Har ikke gått med vanlig bh enda, bare prøvd her hjemme mange ganger :gjeiper: Men det blir nok ikke lenge til Er det 75D du har i de fleste bhene? Hvis du spør så må du gjerne si i fra hva de svarte Ja jeg har det i alle.. eller har en i 80C men den er litt stor rundt..
Saasan Skrevet 17. april 2011 #18044 Skrevet 17. april 2011 Er det noen som vet hvorfor man ikke kan drikke alkohol før en uke etter operasjon? Er jo opplagt at det ikke er lurt å dra på stupfylla rett etter en operasjon, men tenker mer på et par glass øl/vin. Frister sånn å bare "feire" bittelitt (spesielt siden det er nikotinnekt også! hmfr). Har det noen med healingen det også, slik det er med nikotinet? Supertakknemlig for svar!! (Er forresten på dag 5, hvis man regner dagen etter operasjonsdagen som dag 1).
dingding Skrevet 17. april 2011 #18045 Skrevet 17. april 2011 Er det noen som vet hvorfor man ikke kan drikke alkohol før en uke etter operasjon? Er jo opplagt at det ikke er lurt å dra på stupfylla rett etter en operasjon, men tenker mer på et par glass øl/vin. Frister sånn å bare "feire" bittelitt (spesielt siden det er nikotinnekt også! hmfr). Har det noen med healingen det også, slik det er med nikotinet? Supertakknemlig for svar!! (Er forresten på dag 5, hvis man regner dagen etter operasjonsdagen som dag 1). Det har ikke jeg hørt noe om.. Jeg hadde meg ett par pils, 4 dager etter OP. Jeg venta bare til jeg ikke tok paralginforte lenger..
Xstrella Skrevet 17. april 2011 #18046 Skrevet 17. april 2011 Man kan bruke en annen sportsbh mens man vasker den man får på klinikken? Jeg kjøpte meg en her en dag og den sitter like greit på som den vasker nå. Greit å ha to og bytte på til man kan legge dem bort for godt. Jeg er frisk som en fisk jeg. Ingen vondter noe steder. Armene er blitt helt seg selv også. I dag har jeg vasket bilen utenpå og inni, 8 dager etter op
Gjest halebein Skrevet 17. april 2011 #18047 Skrevet 17. april 2011 Sorry at jeg dobbeltposter! Dette er et veldig merkelig spørsmål... men for dere som har operert og som ønsker eller har ønsket å holde det skjult, hvordan klarer dere å skjule sportsbhen? Det å gå i baggy gensere er jo selvfølgelig en løsning, men hva når en skal besøke venner og familie og får klem? Man kjenner jo stroppene bak? Er jeg helt paranoid her eller hva? :D Hvorfor vil du skjule sports bh'en? Ja utenom at den kanskje ikke er særlig pen/sexy da, men hvorfor er dette et problem? Jeg har ikke villet at noen skal vite om operasjonen, men har aldri tenkt på det med sports bh som et problem. Litt irriterende at noen er så høye foran at man ikke kan gå med noen utrigning, men det har jeg løst med at jeg har kjøpt pierre robbert sports bh-er i flere farger, så når de stikker litt fram over halsringningen, så ser de ut som en topp/singlett under. Eneste minus er at man lett ser stiff nipples igjennom sports bh, og det er ikke noe særlig når du er gymlærer på ungdomsskolen... og en del treningstøy er tettsittende...velger baggy gensre akkurat i den situasjonen. Har gått i både tighte og baggy og vanlige gensre ellers, men ingen har kommentert noe, siden jeg gradvis fylte på push up'en før operasjonen. Noene har sikkert sett at de er større, men ingen har i allefall kommentert det. Nei kos deg med pupper, og ikke tenk så mye på hva andre sier/merer/ser... Jeg har begynt å gå litt med spile bh nå, 6 uker etter operasjon, men det er en kveld innimellom, eller en jobbdag innimellom. men ofte synes jeg de blir så enormt store da, at jeg ikke "tør" å vise meg offentlig med dem. Da faller jeg ofte på å dra på meg sprots bh'en likevel. I mine papirer stod det at jeg skulle bruke sports bh de første 6 ukene, deretter var det fritt fram på dagtid, men sports bh på natten. Rart de sier så mye forskjellig...
Saasan Skrevet 17. april 2011 #18048 Skrevet 17. april 2011 Det har ikke jeg hørt noe om.. Jeg hadde meg ett par pils, 4 dager etter OP. Jeg venta bare til jeg ikke tok paralginforte lenger.. Hmmmm.. Først ble jeg veldig glad, og sprang nesten til kjøleskapet for å hente meg en øl, men så måtte jeg bare dobbeltsjekke. Mente jeg hadde lest det en plass skjønne du, men tenkte kanskje det bare var noe jeg hadde innbilt meg.. Så jeg leste i papirene mine pånytt, og der står det at man ikke må ta visse typer medikamenter fordi det gir økt blødning, OG at det samme gjelder alkohol som ikke bør nytes tre dager før og én uke etter operasjon. Men jeg har tatt brystløft i tillegg til innlegg, og der er jo "reglene" enda strengere mht nikotin, og kanskje alkhohol også da.
dingding Skrevet 17. april 2011 #18049 Skrevet 17. april 2011 Hmmmm.. Først ble jeg veldig glad, og sprang nesten til kjøleskapet for å hente meg en øl, men så måtte jeg bare dobbeltsjekke. Mente jeg hadde lest det en plass skjønne du, men tenkte kanskje det bare var noe jeg hadde innbilt meg.. Så jeg leste i papirene mine pånytt, og der står det at man ikke må ta visse typer medikamenter fordi det gir økt blødning, OG at det samme gjelder alkohol som ikke bør nytes tre dager før og én uke etter operasjon. Men jeg har tatt brystløft i tillegg til innlegg, og der er jo "reglene" enda strengere mht nikotin, og kanskje alkhohol også da. Aha ja, det er nok derfor! Står ingenting om det i mine papirer. bare at jeg ikke skulle drikke alkohol 24 timer før op..
Stimorol Skrevet 17. april 2011 #18050 Skrevet 17. april 2011 Hvis du spør så må du gjerne si i fra hva de svarte Ja jeg har det i alle.. eller har en i 80C men den er litt stor rundt.. Okei Jeg synes det er så forskjell i størrelse fra lindex, h&m osv. Passer en i 75A nå, en i 75B, en i 70C og 75C De er jo litt forskjellige i formen på cupen og sånn da Skal si ifra når jeg har prata med de
heipåådeg Skrevet 17. april 2011 #18051 Skrevet 17. april 2011 HJELP. Noen her? Jeg har verket igjennom sportsbhn min og tapen hvor stingene på det ene brystet går. Jeg skal ikke ta av tapen før torsdagen. Har dette skjedd noen av dere ? Hva gjorde dere ? Jeg har prøvd å ringe kirugen, men kom ikke igjennom..
dingding Skrevet 17. april 2011 #18052 Skrevet 17. april 2011 Okei Jeg synes det er så forskjell i størrelse fra lindex, h&m osv. Passer en i 75A nå, en i 75B, en i 70C og 75C De er jo litt forskjellige i formen på cupen og sånn da Skal si ifra når jeg har prata med de Jeg syntes det er veldig rart at det er så stor forskjell.. trodde de hadde størresler for å gjør det enklere for oss kunder.. men tydeligvis ikke
enne Skrevet 18. april 2011 #18053 Skrevet 18. april 2011 Hehe. Godt at du holdt deg på beina da Jeg måtte ha 3 forsøk for å komme meg opp av senga og gå litt uten å bli kvalm og svimmel. Så stjerner Fikk is for å få i meg litt sukker og da gikk det bedre ;p Jeg slet veldig med å komme meg opp. Måtte ha en dytt i ryggen de to-tre første ukene. Tror det er en fordel å være litt godt trent ja. Hadde ikke trent på et år jeg så kanskje det var derfor jeg hadde litt ekstra problemer med å komme meg opp Men så har vel du protesene under muskel, og det er verre en over muskel. Formen min er så bra allered nå, at jeg tror jeg hadde greid meg fint på jobb.
Gjest Kalia Skrevet 18. april 2011 #18054 Skrevet 18. april 2011 HJELP. Noen her? Jeg har verket igjennom sportsbhn min og tapen hvor stingene på det ene brystet går. Jeg skal ikke ta av tapen før torsdagen. Har dette skjedd noen av dere ? Hva gjorde dere ? Jeg har prøvd å ringe kirugen, men kom ikke igjennom.. eg verkte MYE, klarte ikkje gjør någenting skjøl før det hadde gått 1.5uka, og verkte mye ukå etter det og, va heilt goe etter 1mnd, så tror du kan slappa av :) keti du opererte ? over elle under ?
Gjest halebein Skrevet 18. april 2011 #18055 Skrevet 18. april 2011 Jeg har et spørsmål ang. Finansiering av min brystoperasjon. Min operasjon vil koste 23.000 kroner, og har klart å spare mye på en måned(synes jeg da).. Jeg mangler 8.000 kroner og må skaffe det innen mai. Men jeg verken jobber eller vet hvordan jeg kan skaffe "så" mye på så kort tid.. :/ må man betale alt på en gang? Du må undersøke med klinikken din, noen tar delbetalinger. Min gjorde ikke det. Tips: Ta ut fra kredittkort, og betale tilbake når du får penger, låne av familien, ta forskudd på feriepenger (du trenger ikke skatte av dette når du tar de ut nå i 2011). Dersom du har fått tilbake penger på skatten, så kan du jo kanskje låne hos foreldre el.l siden du vet penger kommer inn om litt. Lykke til!
heipåådeg Skrevet 18. april 2011 #18056 Skrevet 18. april 2011 eg verkte MYE, klarte ikkje gjør någenting skjøl før det hadde gått 1.5uka, og verkte mye ukå etter det og, va heilt goe etter 1mnd, så tror du kan slappa av :) keti du opererte ? over elle under ? Okei! skjønner. Jeg opererte 7 april, altså det er 14 dager siden på torsdag. Jeg dro hos legen idag, begynte på antibiotika. Stingen har ikke helt grodd, så det har kommet verk derfra. Den puppen som verker er også en del større fordi den er hoven. Det ser nesten ut som det manglet et sting eller noe, men krysser fingerene for at det her går bra. Skulle ta kontakt om jeg ikke sluttet å verke etter 3/4 dager, og det ser ut som jeg ikke har verket så mye siden imorrest nå. Skal iallefall ta 3 (!!) tabletter daglig i 10 dager (anbefalt dose er 1 - 2) så det kan også bli spennende! Måtte du begynne på antibiotika? Jeg har over muskel Bra å vite at etter 1 mnd er det bra kanskje :-)
Stimorol Skrevet 18. april 2011 #18057 Skrevet 18. april 2011 Men så har vel du protesene under muskel, og det er verre en over muskel. Formen min er så bra allered nå, at jeg tror jeg hadde greid meg fint på jobb. Ja har det. Så bra at du er bra i formen
Stimorol Skrevet 18. april 2011 #18058 Skrevet 18. april 2011 (endret) Jeg syntes det er veldig rart at det er så stor forskjell.. trodde de hadde størresler for å gjør det enklere for oss kunder.. men tydeligvis ikke Trodde jeg også Snakka med en på klinikken i dag. Fikk ikke det svaret jeg håpte på.. Spurte om det er "lov" å bruke vanlig bh hvis jeg tar ut spilene og da sa ho at man helst skulle bruke sportsbh i alle 6 mndene. Men det sa jeg at ikke funker for min del hvertfall. Ho sa at de hadde sett noen som brukte spilebh for tidlig som ikke fikk et fint resultat. Jeg prøvde liksom å si at jeg tar ut spilene i såfall, men ho snakka bare videre om at det var lurest å bruke sportsbh -.- Endret 18. april 2011 av Stimorol
enne Skrevet 19. april 2011 #18059 Skrevet 19. april 2011 Trodde jeg også Snakka med en på klinikken i dag. Fikk ikke det svaret jeg håpte på.. Spurte om det er "lov" å bruke vanlig bh hvis jeg tar ut spilene og da sa ho at man helst skulle bruke sportsbh i alle 6 mndene. Men det sa jeg at ikke funker for min del hvertfall. Ho sa at de hadde sett noen som brukte spilebh for tidlig som ikke fikk et fint resultat. Jeg prøvde liksom å si at jeg tar ut spilene i såfall, men ho snakka bare videre om at det var lurest å bruke sportsbh -.- I mine papirer står det følgende:Støtte-BH fra klinikken skal brukes hele døgnet de første 6 ukenene. Etter 6 uker, skal du bruke vanlig BH med god støtte, men som er uten spiller eller eventuelt spiler skal tas ut. Riktig cup-størrelse er viktig.
Gjest Kalia Skrevet 19. april 2011 #18060 Skrevet 19. april 2011 Okei! skjønner. Jeg opererte 7 april, altså det er 14 dager siden på torsdag. Jeg dro hos legen idag, begynte på antibiotika. Stingen har ikke helt grodd, så det har kommet verk derfra. Den puppen som verker er også en del større fordi den er hoven. Det ser nesten ut som det manglet et sting eller noe, men krysser fingerene for at det her går bra. Skulle ta kontakt om jeg ikke sluttet å verke etter 3/4 dager, og det ser ut som jeg ikke har verket så mye siden imorrest nå. Skal iallefall ta 3 (!!) tabletter daglig i 10 dager (anbefalt dose er 1 - 2) så det kan også bli spennende! Måtte du begynne på antibiotika? Jeg har over muskel Bra å vite at etter 1 mnd er det bra kanskje :-) 14dager er jo ei stond det og ja, føle alle er bra et par dager etter operasjonen :gjeiper: eg fekk ingenting, måtte bare la det ta den tiden det trengte... var ikke hos legen da, kun å skjekkte det på klinikken, følte ikkje de forsto meg så godt... så gadd ikkje ta kontakt mar ite det :gjeiper: håpe du blir goe raskt nå då ite du begynte me antibiotika eg begynte gi opp håpet om at eg någen gang sko bli bra hehe nå er alt som før, herligt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå