Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det 11 dager siden operasjon, og jeg lurer på om noen kan betryge meg på at jeg vil få følelsen igjen i brystvorta mi?? hjeeeeeelp :(

Det venstre brystet har alltid vært vondere en det høyre, og er enda litt hardere/hovnener enn det andre. Hun på klinikken sa at det var heeeelt normalt og at jeg kom til å få følelsen igjen... Men det hjelper ikke at hun sier det når jeg tror at hun bare sier det liksom..hehe :sukk:

Noen med erfaring rundt dette? :)

hos meg varierer det VELDIG! har nå gått med veldig følsomme å såre brystvorter i over en uke( har hatt mest lyst til å grine hvis jeg har kommet borti) og litt nummen under venstre pupp til å bli veldig nummen i venstre brystvorte og følsom under.. var også mer nummen på brystvortene i dag tidlig enn hva jeg er nå.

Jeg fikk beskjed av min kirurg på Nobel Clinic at hvis det var utrolig viktig for meg å ha mye følelser i vorten så anbefalte han meg å ikke operere siden dette var noe de ikke kunne garantere at ville bli som før.

kanskje ikke så mye svar, men det er sånn jeg har opplevd det , mine er 17 dager i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såpass ja... Jeg ble anbefalt å IKKE se på operasjon av en venninne. Hun mente det ikke var noe for slike tandre sjeler som meg. (går i gulvet bare av en blodprøve)

Men det var igrunn godt å høre at det ikke så så ufint ut ;)

Hehe, nei det er ikke akkurat deilig det de gjør da, men greit å vite hvordan de gjør det. Jeg lurer så innmari hvordan det blir etterpå. Nå var jo venninna mi i topp form fra dag en, så hvis jeg også blir det så blir jeg glad. Men jeg tror ikke jeg er så heldig. Jeg har grei smerteterskel, fødte barna uten smertestillende, men dette er jo noe annet. Fikk brystbetennelse ved hvert barn og DET svei og brant heftig i brystet mitt. Jeg ble helt sengeliggende, besvimte og var elendig. Huff, nei håper ikke det blir så vondt.

Skrevet

Hun på klinikken sa at aaaaaaaaaalle får følelsen igjen... jeg stussa over det, siden jeg mener å ha lest om noen som ikke gjør det :-/

Er også deler av begge brystene som er følelsesløse.

Hmm.. så rart..

For min del så har jeg fått myyye mer følelse nå (2,5uke etter OP)

Selv om det er lite i forhold til før...

Skrevet

Hmm.. så rart..

For min del så har jeg fått myyye mer følelse nå (2,5uke etter OP)

Selv om det er lite i forhold til før...

hvordan var dine 1-1.5 uker etter operasonen?? har det blitt mye bedre de siste dagen eller?

Skrevet

hvordan var dine 1-1.5 uker etter operasonen?? har det blitt mye bedre de siste dagen eller?

Den siste uka har det blitt mye bedre!!!! :)

Skrevet

Den siste uka har det blitt mye bedre!!!! :)

ÅÅÅ GUUUUUUUD det var godt å høre!! :danse:

Merker selv utrolig stor forskjell på formen fra dag til dag, og håper virkelig at følelsen kommer tilbake helt. Ellers blir jeg LITT skuffa...

Skrevet (endret)

Til dere som fikk ulik str på puppene etter op. Hvortid ble de like igjen (om de ble det). Jeg lurer veldig på om kanskje kirurgen har tatt for mye i høyre puppen iforhold til den venstre (siden den høyre var et hakk mindre enn den venstre..). Skal på oppfølgings time den 15, og da skal jeg selvfølgelig spørre han om det kommer til å bli sånn eller hva. Da skal jeg isåfall få skaffa meg en ny operasjon ASAP. Bekymret! Slik ser de ut nå:

post-42735-0-07108800-1301871358_thumb.j post-42735-0-08053900-1301871373_thumb.j

Lagt ut disse bildene før (er ikke fornøyd med str på venstre fordi den er så godt som like stor som den var før op). Og så er de veldig ulike i str nå!!

La inn 325cc i høyre, og vet ikke hvor mye som ble lagt i venstre.. 22.mars var op-dagen.

Endret av 9naah
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen som leser/skriver i denne tråden, har operert seg i Kristiansand el. sørlandet generelt?

Bor i Kristiansand og skal ta silikon, men vet ikke om jeg heller burde dra til Stavanger el Oslo. Dersom det er noen med erfaringer fra klinikk i Kristiansand/sørlandet (f.eks sørlandsparken spesialistsenter), hadde jeg satt STOR pris på å få høre om det :)

Skrevet

Til dere som fikk ulik str på puppene etter op. Hvortid ble de like igjen (om de ble det). Jeg lurer veldig på om kanskje kirurgen har tatt for mye i høyre puppen iforhold til den venstre (siden den høyre var et hakk mindre enn den venstre..). Skal på oppfølgings time den 15, og da skal jeg selvfølgelig spørre han om det kommer til å bli sånn eller hva. Da skal jeg isåfall få skaffa meg en ny operasjon ASAP. Bekymret! Slik ser de ut nå:

post-42735-0-07108800-1301871358_thumb.j post-42735-0-08053900-1301871373_thumb.j

Lagt ut disse bildene før (er ikke fornøyd med str på venstre fordi den er så godt som like stor som den var før op). Og så er de veldig ulike i str nå!!

La inn 325cc i høyre, og vet ikke hvor mye som ble lagt i venstre.. 22.mars var op-dagen.

ser at du er usikker på hvor mye du fikk i venstre pupp, ligger det ikke med et garanti kort på protesene hvor det står hvor store de er, om de ligger over/under muskel, profil etc? og kirurgens underskrift.

Skrevet

Hehe, nei det er ikke akkurat deilig det de gjør da, men greit å vite hvordan de gjør det. Jeg lurer så innmari hvordan det blir etterpå. Nå var jo venninna mi i topp form fra dag en, så hvis jeg også blir det så blir jeg glad. Men jeg tror ikke jeg er så heldig. Jeg har grei smerteterskel, fødte barna uten smertestillende, men dette er jo noe annet. Fikk brystbetennelse ved hvert barn og DET svei og brant heftig i brystet mitt. Jeg ble helt sengeliggende, besvimte og var elendig. Huff, nei håper ikke det blir så vondt.

Jeg har også født barna uten smertestillende, og har vært operert før. Men jeg er ikke så overbevist om at smerteterskelen min er så høy fordi. Mulig det er mer kombinasjon av smerter, blod, arr ,nåler og hele den pakka der jeg gruer meg for. Eller for å si det på en annen måte, Psyken min har nok fått seg noen "knekk" pga. tidligere operasjoner!

Min fysiske form er vel bedre en noen gang, så jeg satser på at jeg kommer meg raskt etter operasjonen :)

Skrevet

Jeg la inn 265cc over muskel på nobel på torsdag. Teller operasjonsdag som dag 1? I såfall er jeg på dag 5 i dag da etter op. Jeg må bare si at dette har gått over all forventning. Jeg har omtrent vært smertefri fra dag 1. Jeg har kun hatt litt spreng og øm i brystene. Jeg har ikke hatt behov for de ekstra smertestillende jeg fikk fra klinikken heller. Puppene har gått fra en str minus A til en stolid B. KJEMPE fornøyd!! Det vanskeligste for meg ifm op har vært barna mine. Har en på 1 1/2 og 5 år. Det har vært vanskelelig og ikke kunne sitte med de skikkelig på fanget, kose og bære dem som jeg pleier. Men nå kan jeg jo det snart også.. Noen som vet når man kan bevege armene mer? OVer hodet og sånt`? Skulle gjerne hatt en strikk i håret snart.. hehe..

Skrevet

Nå er det bare 5 dager siden op hos meg. Men her er også høyre pupp større. Og den var minst i utgangspunktet. Men iflg klinikken så var dette helt normalt, og kunne justere seg i månedsvis fremover. Men var hvis puppen kjentes betent,varm eller vond ut, så måtte jeg kontakte de med en gang. Jeg syns puppene dine ser kjempefine ut,men ser jo at den høyre er større. Krysser fingrene for at det går over av seg selv. :klemmer:

Skrevet (endret)

Hei og :velkommen: hit :) Jeg er ikke operert enda, så jeg kan nok ikke svare på spørsmålet ditt. Men siden jeg skal i ilden 14.april, vil jeg veldig gjerne høre vordan din operasjon gikk. :) Hvilken klinikk, kirug, og hvor mye fikk du lagt inn? Over eller under muskel??

Takk takk :):vinke:

Jeg opererte meg på Colusseumklinikken, kirurgen min var Tomm Bjærke. De var litt forsinket til min time, men ellers har jeg bare positive ting å si om både klinikken og kirurgen :)

Jeg la inn 310/335 under muskel. Jeg er slank og hadde vel en 75a/b fra før. Tipper det er c nå. Egentlig synes jeg de er litt store, og angrer litt på at jeg ikke tok litt mindre, men håper jeg venner meg til det. Skjønner jeg er en av de få som heller skulle hatt litt mindre enn litt større...

Det var litt vondere enn jeg hadde trodd, hadde fri hele forrige uke og nå ble det en uke til. Er ikke helt klar for jobb, men jeg var ikke helt frisk før operasjonen heller da.

Gleder meg veldig mye til jeg kan leve normalt igjen ;)

Er så redd for å gjøre mer enn jeg burde, har tre barn så det er fort gjort ;)

Endret av Me:-)
Skrevet

Nå er det bare 5 dager siden op hos meg. Men her er også høyre pupp større. Og den var minst i utgangspunktet. Men iflg klinikken så var dette helt normalt, og kunne justere seg i månedsvis fremover. Men var hvis puppen kjentes betent,varm eller vond ut, så måtte jeg kontakte de med en gang. Jeg syns puppene dine ser kjempefine ut,men ser jo at den høyre er større. Krysser fingrene for at det går over av seg selv. :klemmer:

Jeg fikk mer i venstre da den var litt mindre, synes den så større ut 4. dag da jeg skulle dusje, men nå tror jeg ikke den gjør det lenger. Men høyre som var størt peker litt mer ned med brystvorta... Kirurgen sa til meg rett før operasjonen at det er ikke sikkert de blir helt like selv om de justerer med str på innlegg... Men mye kan skje når man er såpass nyoperert som vi begge er :)

Skrevet

Har du sendt mail til klinikken og vist bildene?

Det ene brystet er litt større hos meg, men det var det før operasjonen også. Men det er også mye hardere og vondere, så regner med at det også gjør det større.

Hvordan føles det største brystet ditt i forhold til det minste? Kan det være at det ene er veldig hovent?

Skrevet

Takk takk :):vinke:

Jeg opererte meg på Colusseumklinikken, kirurgen min var Tomm Bjærke. De var litt forsinket til min time, men ellers har jeg bare positive ting å si om både klinikken og kirurgen :)

Jeg la inn 310/335 under muskel. Jeg er slank og hadde vel en 75a/b fra før. Tipper det er c nå. Egentlig synes jeg de er litt store, og angrer litt på at jeg ikke tok litt mindre, men håper jeg venner meg til det. Skjønner jeg er en av de få som heller skulle hatt litt mindre enn litt større...

Det var litt vondere enn jeg hadde trodd, hadde fri hele forrige uke og nå ble det en uke til. Er ikke helt klar for jobb, men jeg var ikke helt frisk før operasjonen heller da.

Gleder meg veldig mye til jeg kan leve normalt igjen ;)

Er så redd for å gjøre mer enn jeg burde, har tre barn så det er fort gjort ;)

Tror ikke det er så uvanlig å føle at de er store i begynnelsen...

Ei venninne av meg sa at hun syns de var konstant i veien!!! Hennes ser helt naturlig ut.. ikke noe overdreven størrelse på de.

Jeg er enig med deg, ønsker ikke på noen måte at det skal se store og unaturlig ut. Skal ikke ha et gram mer en det kirurgen mener jeg må ha. Du er nå sikker noe hoven enda, tror du ikke de vil "normalisere" seg på sikt??

Gjest baben
Skrevet

Hei. Jeg lurer på om det er noen av dere som har snakket med lege/gynekolog om hormonbehandling av brystene (altså tilskudd av hormoner/østrogen for at brystene skal vokse)?

Om noen av dere har fått det? :)

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen som leser/skriver i denne tråden, har operert seg i Kristiansand el. sørlandet generelt?

Bor i Kristiansand og skal ta silikon, men vet ikke om jeg heller burde dra til Stavanger el Oslo. Dersom det er noen med erfaringer fra klinikk i Kristiansand/sørlandet (f.eks sørlandsparken spesialistsenter), hadde jeg satt STOR pris på å få høre om det :)

Hei :) Jeg har OP i Arendal på Klinikk Arendal :)

Jeg er kjempefornøyd med de!!

Skrevet (endret)

Bilder etter operasjonen, i morgen er det 5 uker siden og jeg er så fornøyd.

Håper det er flere med meg som føler seg mye mer vel nå som de har fått pupper! :)

Lagt ut bilde av arrene på bloggen:)

Endret av sanssouci
Skrevet

Jeg fikk mer inn i venstre da den var minst hos meg og i starten synes jeg den så størst ut. Det har kanskje rettet seg litt nå, men brystvorten på den andre peker litt mer ned.

Jeg tror jeg har fått mer "juling" på venstre siden for der er jeg både gul og blå på siden og det er den som er mest vond nå. Tror faktisk den er litt mer hoven enn den andre.

Kan du merke noen slik forskjell?

Vet godt hvordan det er å ikke være fornøyd for jeg stresser veldig med at jeg synes mine er for store og at de står rett ut. Utrolig kjipt å ikke være fornøyd etter så mye smerte og penger. Jeg sendte mail med bilde til kirurgen min og da mente ha det var altfor tidlig å se hvordan det endelige resultatet blir enda, men det var jo og bare 4 dager etter OP. Kan du ikke sende kirurgen de samme bildene og høre hva de sier?

Ellers så synes jeg puppene din så veldig fine ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...