Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal man ikke ha antibiotika i 10 dager etterpå? Jeg skulle bare dagen før og dagen for operasjon, 4 piller bare.

Jeg fikk antibiotika som skulle tas kvelden før OP, 2 tab. De var veldig sterke, så hadde virkning av de x dager etter OP. pluss en annen type smertestillende som varer i 24 t sammen med 2g paracet som skulle tas ca 2 og 1 timer før OP.

Beklager skrive feil, skriver fra iphone

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har lest en del på denne siden og det har vært ganske spennende lesning nå som det bare er ni dager siden jeg selv opererte.

Tenkte jeg måtte lage meg en bruker nå så jeg får spurt omg det som bekymrer meg mest akkurat nå. Skal begynne å jobbe igjen i morgen, føler meg ikke helt klar, men blir vanskelig å ta mer fri nå. Hva kan man egentlig gjøre av kjøring og husarbeid etter første uke? Har tre barn og en samboer som jobber mye... Redd det blir en litt for brå overgang til det virkelige liv nå og at jeg skal få komplikasjoner... :unsure:

Hva gjør eller har dere andre gjort?

Føler jeg er ganske øm og kjip enda ;)

Gjest Mynona83
Skrevet

ja eg vett, men ikkje så lett, og kjekt, kan jo ikkje bare sitta i ro heile veien lengre :( må til skolen, levere sønnen i bhg osv, gjør ikkje mye aent enn det eg må egentli, har gått greit i dag heldigvis :) vært ute i 3timer i det fina veret :) hadde ikkje klart det før :gjeiper: men var vond etter det då, men ikkje super gale

Skjønner at det ikke er lett. Det er jo både kjedelig og upraktisk, men pass i hvertfall på at du ikke løfter for tungt. Man kan nok få litt vondt av at man blir sliten i mukulaturen og, og det tror jeg ikke det er noe galt i, det er vel heller disse stikkende smertene som kommer når man overbelaster som er uheldige.

Så heldig du er som har vært ute i det fine været. Her er det så tett tåke at jeg så vidt ser bort til naboen, så her går det i sofa, pledd, te og sjokoladeis mens jeg hører på tåkelurene til skipene som seiler forbi.

Skrevet

Når løsnet tapen fra sårene deres? Jeg fikk beskjed om å bytte den når den ramla av.. det kunne ta 1-2uker.. nå er det 2,5uke siden og den har ikke løsnet enda..

Jeg fikk samme beskjed som deg, og tapen jeg hadde etter op hadde jeg på i ca 2 uker. Så begynte den å løsne i kantene, og da varte det ikke lenge før det måtte byttes. Nå varer tapen ca 1 uke om gangen, og jeg prøver å skifte minst mulig. Etter som jeg har forstått så blir arrdannelsen finere jo lenger tapen sitter på mellom hver bytting....???? :forvirret::)

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed som deg, og tapen jeg hadde etter op hadde jeg på i ca 2 uker. Så begynte den å løsne i kantene, og da varte det ikke lenge før det måtte byttes. Nå varer tapen ca 1 uke om gangen, og jeg prøver å skifte minst mulig. Etter som jeg har forstått så blir arrdannelsen finere jo lenger tapen sitter på mellom hver bytting....???? :forvirret::)

JEg prøver å pirke på kantene av tapen for å få den til å løsne, men den henger sannelig godt :P

Gjør det noe om den henger på så lenge?

Skrevet

JEg prøver å pirke på kantene av tapen for å få den til å løsne, men den henger sannelig godt :P

Gjør det noe om den henger på så lenge?

Nei det tror jeg ikke :) Så lenge den ikke er fuktig så tror jeg bare det er bra. Kroppen tror tapen er hud (fikk jeg beskjed om) og bygger videre på nye hudceller uten at arret blir strukket og tykkt :)

Skrevet

Nei det tror jeg ikke :) Så lenge den ikke er fuktig så tror jeg bare det er bra. Kroppen tror tapen er hud (fikk jeg beskjed om) og bygger videre på nye hudceller uten at arret blir strukket og tykkt :)

Den er jo fuktig etter jeg har dusja.. skal jeg la den tørke før jeg tar på bhen?

Gjest Kalia
Skrevet

Skjønner at det ikke er lett. Det er jo både kjedelig og upraktisk, men pass i hvertfall på at du ikke løfter for tungt. Man kan nok få litt vondt av at man blir sliten i mukulaturen og, og det tror jeg ikke det er noe galt i, det er vel heller disse stikkende smertene som kommer når man overbelaster som er uheldige.

Så heldig du er som har vært ute i det fine været. Her er det så tett tåke at jeg så vidt ser bort til naboen, så her går det i sofa, pledd, te og sjokoladeis mens jeg hører på tåkelurene til skipene som seiler forbi.

ja veldig kjedeligt og iaf ikkje praktisk :gjeiper: men sambo gjør det mesta, han er veldig overbeskyttande, han skifte så sei alle bleiene :O bade ann osv, så gjør lite anstrengande ting, og lufter iaf ikkje tungt, veldig forsiktig med det :) smertene eg får er konstant svie, sviiiir og sviiiir, skjøl om eg sitte... men begynt bli vandt me det, begynt å gi opp at det skal bli heilt bra :gjeiper:

ja det var herligt, var så glad når det gikk så fint og :) her var det herligt ver, sol, lite vind, så kun jakke og singlet hadde eg på :) du bor nærme havet, så kjekt, det er nok kanon kjekt om sommeren =) :)

Skrevet

Hvordan så arrene deres ut 1-2 uker etter operasjonen, altså med tape? Er de flate liksom? Mine er slike hovne tykke pølser. Kirurgen mente det var normalt, men jeg føler det ikke er det :gjeiper:

Sendte bilde til ham på mms, men synes ikke like godt der som i rl :roll:

Skrevet

Hvordan så arrene deres ut 1-2 uker etter operasjonen, altså med tape? Er de flate liksom? Mine er slike hovne tykke pølser. Kirurgen mente det var normalt, men jeg føler det ikke er det :gjeiper:

Sendte bilde til ham på mms, men synes ikke like godt der som i rl :roll:

mine arr er 2,5 uke.. tapen har ikke løsnet enda, så jeg vet ikke hvordan de ser ut uten tape, men kjenner en tynn "pølse" under tapen.. går ikke ann å se den på tapen tror jeg :P

Skrevet

Nå har jeg sett på operasjoner på youtube. Jeg så når de la silikonen over og under muskel. Under muskel så ikke så følt ut, de brettet opp muskelen, så ut som en tykkere flik og dyttet den under der. Heldigvis var det ikke noe blod eller blødninger så det så greit ut. Så sydde de såret fint igjen. Over muskel er jo bare rett inn i brysthulen, så syr de igjen. Var kjekt å se det.

Skrevet

Til dingding:-) ja tørk dem godt md håndle/ hårføner etter fisking:-)

Skrevet

Dusjing ikke fisking:-) hihihihi skal ikke være lett med mobil:-)

Skrevet

Nå har jeg sett på operasjoner på youtube. Jeg så når de la silikonen over og under muskel. Under muskel så ikke så følt ut, de brettet opp muskelen, så ut som en tykkere flik og dyttet den under der. Heldigvis var det ikke noe blod eller blødninger så det så greit ut. Så sydde de såret fint igjen. Over muskel er jo bare rett inn i brysthulen, så syr de igjen. Var kjekt å se det.

såpass ja... Jeg ble anbefalt å IKKE se på operasjon av en venninne. Hun mente det ikke var noe for slike tandre sjeler som meg. (går i gulvet bare av en blodprøve)

Men det var igrunn godt å høre at det ikke så så ufint ut ;)

Skrevet

Dusjing ikke fisking:-) hihihihi skal ikke være lett med mobil:-)

Haha!! stussa litt når jeg leste det :P

Pleier å tørke de godt, men de er enda fuktige... Kanskje jeg skal føne de litt ja..

Skrevet

Hei, har lest en del på denne siden og det har vært ganske spennende lesning nå som det bare er ni dager siden jeg selv opererte.

Tenkte jeg måtte lage meg en bruker nå så jeg får spurt omg det som bekymrer meg mest akkurat nå. Skal begynne å jobbe igjen i morgen, føler meg ikke helt klar, men blir vanskelig å ta mer fri nå. Hva kan man egentlig gjøre av kjøring og husarbeid etter første uke? Har tre barn og en samboer som jobber mye... Redd det blir en litt for brå overgang til det virkelige liv nå og at jeg skal få komplikasjoner... :unsure:

Hva gjør eller har dere andre gjort?

Føler jeg er ganske øm og kjip enda ;)

Hei og :velkommen: hit :) Jeg er ikke operert enda, så jeg kan nok ikke svare på spørsmålet ditt. Men siden jeg skal i ilden 14.april, vil jeg veldig gjerne høre vordan din operasjon gikk. :) Hvilken klinikk, kirug, og hvor mye fikk du lagt inn? Over eller under muskel??

Skrevet

7 April:

20 år, ingen barn (men skal ha senere). 170 cm høy, 62 kg aca. 75A, skal iallefall opp til en C. Skal legge inn ca 300 (gjerne mer om vi får plass) Opereres ved Klinikk stokkan. Moderat profil over muskel

14 april:enne 34år 173cm. og 62kg. Skal fylle opp tomme ammepupper. Har ikke vært til konsultasjonstime enda, aner ikke hvor mye jeg skal ha. Hadde en gang d-cup.

Morten Haug Nobel clinic

14.april: Teenmom18. 18 år, 161 høy, ca 43 kg. 1 barn, ammet 1 år og skal fylle opp tomme ammepupper. Var ca 70/75 C for noen mnd siden, men er nå en liten 65 AA. Skal legge 240-300 cc under muskelen i moderat profil. Håper på ca samme størrelsen som jeg var mens jeg ammet. Skal opereres av Dr. Schistad, Fornebuklinikken.

18. april: Judge Judy. Avlyst!

29.april: Jazne 23 år gammel,158 cm høy,47 kg. 75A nå,fyller ikke ut bh'n engang,vil ha B elle liten C. Kommer til å få lagt inn 265 cc eller max 280 cc , under muskel moderat profil på Nobel Clinic i Oslo. Har ammet 1 barn, ingen planer om flere barn på en god stund!

20.juni: Chikki 18 år. 172 høy og 60 kg. Er nå en "stor" A/liten B. Og trives IKKE med det, hater å vise de til kjæresten og gå i bikini. Skal legge inn rundt 360 under muskel, synes dette høres enormt ut i forhold til andre her. Men velger å stole på kirurgen. Han mente det ble en stor C, liten D. Tor jeg skal ha høyprofil og rund protese. Snittet er under brystet for de som lurer.

Skal operere på fornebuklinikken av Pål Schistad.

30. september: Jenny A

30 år, 2 barn (skal ikke ha flere), 170cm høy og ca 61,5 kg. Har bh i 75B vattert,men er egentlig en 75A. Vært på konsultasjon hos Schistad på Fornebuklinikken. Han mente jeg ville få en c-cup ved å legge inn mellom 350 og 375ml. Skal da legge under muskel og moderat profil.

Sånn, oppdatert :) hvis det er noen som ikke står på listen, så er det bare å skrive seg på :)

Savner denne jeg så jeg dytter litt på den... Syns det var en kjempe ide å legge inn på signaturen vår. Men greit med denne i tillegg :)

Skrevet

Nå er det 11 dager siden operasjon, og jeg lurer på om noen kan betryge meg på at jeg vil få følelsen igjen i brystvorta mi?? hjeeeeeelp :(

Det venstre brystet har alltid vært vondere en det høyre, og er enda litt hardere/hovnener enn det andre. Hun på klinikken sa at det var heeeelt normalt og at jeg kom til å få følelsen igjen... Men det hjelper ikke at hun sier det når jeg tror at hun bare sier det liksom..hehe :sukk:

Noen med erfaring rundt dette? :)

Skrevet

Nå er det 11 dager siden operasjon, og jeg lurer på om noen kan betryge meg på at jeg vil få følelsen igjen i brystvorta mi?? hjeeeeeelp :(

Det venstre brystet har alltid vært vondere en det høyre, og er enda litt hardere/hovnener enn det andre. Hun på klinikken sa at det var heeeelt normalt og at jeg kom til å få følelsen igjen... Men det hjelper ikke at hun sier det når jeg tror at hun bare sier det liksom..hehe :sukk:

Noen med erfaring rundt dette? :)

På meg er set faktisk litt opp og ned. jeg har litt følelse i begge. mer i høyre..

Jeg får mer og mer følelse i de etterhvert som dagene går. Har lest at noen får delvis følelse tilbake og noen ikke får.. Får håpe du får det :)

Skrevet

På meg er set faktisk litt opp og ned. jeg har litt følelse i begge. mer i høyre..

Jeg får mer og mer følelse i de etterhvert som dagene går. Har lest at noen får delvis følelse tilbake og noen ikke får.. Får håpe du får det :)

Hun på klinikken sa at aaaaaaaaaalle får følelsen igjen... jeg stussa over det, siden jeg mener å ha lest om noen som ikke gjør det :-/

Er også deler av begge brystene som er følelsesløse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...