VMheltinne Skrevet 25. mars 2011 #17261 Skrevet 25. mars 2011 Tjohei Siden jeg er så sjeldent innom, rekker jeg ikke lese igjennom alt som er skrevet siden sist, men ser at det har vært et tema dette med ulik størrelse på puppene etter operasjonen. Jeg opplevde også dette. La inn likt, 260 cc i hver. Venstre pupp var bittelitt mindre før operasjonen, men har vist seg å være noe større etter operasjonen. Skrev såvidt om det sist jeg var inne. Men nå kommer kanskje en liten gla´nyhet til dere som opplever det samme. NÅ ER DE LIKE!! :) Jeg ringte klinikken (Stokkan) og de kunne fortelle meg at dette hørtes helt normalt ut. De er jo som sagt tidligere her, to forskjellige "klumper". Hun sa at man kan ikke se et reelt resultat før etter ca 3 måneder. Først da har hevelsen gått ned. Så håper virkelig at det retter seg for dere også Stimorol og Sweetie
VMheltinne Skrevet 25. mars 2011 #17262 Skrevet 25. mars 2011 Et annet spørsmål...i starten etter opersajonen hadde jeg ingen kløft, fordi puppene var to harde baller som var litt langt i fra hverandre.. men nå etter de har falt ned, og blitt mykere så "kryper" de liksom nærmere, og jeg har fått kløft. men jeg kjenner innlegget så tydelig på sidene inn mot kløfta?! Det gjorde jeg ikke før. Ingen av sports bhene mine er todelt i hver sin cup, kan det ha noe med saken å gjøre? Min favoritt bh er den fra Pierre Roberre (Rema, haha) det er den desidert deiligste å ha på, uten noen sømmer som gnager på sår hud...men kan det være dumt å bruke den siden den ikke deler brystene? Bare noen tanker... Jeg kjenner også innleggene tydelig når jeg ligger på siden. Rådførte meg med de på linikken og fikk høre at dette var ganske vanlig - hvertfall i starten. Så nå har jeg slått meg til ro med det, og tar tiden til hjelp Grunnen til at vi ikke har kjent innleggene så godt tidligere er vel fordi brystene var såpass hovne. Hehe.. Jeg har også en type bh som deler brystene, og en type som ikke gjør det. Har egentlig lurt på det samme som deg?!
loxodonta Skrevet 25. mars 2011 #17263 Skrevet 25. mars 2011 (endret) Har et spørsmål... og det er sikkert litt teit, men jeg har ikke fått noen onfo om dette... finner ikke noe i papirene mine heller... men hvorfor er det sånn at man skal sove på rygg den første tiden (i følge forumet)? Og gjerne i "litt sittende" stilling? Jeg MÅ sove på siden, jeg havner uansett på siden dersom jeg legger meg på rygg, og har begynt å ligge litt på mage. Men hva er egenlig grunnen til at man ikke skal det? Hva kan skje med puppene? Et annet spørsmål...i starten etter opersajonen hadde jeg ingen kløft, fordi puppene var to harde baller som var litt langt i fra hverandre.. men nå etter de har falt ned, og blitt mykere så "kryper" de liksom nærmere, og jeg har fått kløft. men jeg kjenner innlegget så tydelig på sidene inn mot kløfta?! Det gjorde jeg ikke før. Ingen av sports bhene mine er todelt i hver sin cup, kan det ha noe med saken å gjøre? Min favoritt bh er den fra Pierre Roberre (Rema, haha) det er den desidert deiligste å ha på, uten noen sømmer som gnager på sår hud...men kan det være dumt å bruke den siden den ikke deler brystene? Bare noen tanker... Ellers så strever jeg fortsatt med snømåkking her i nord, gleder meg til søndag og mannen kommer hjem og kan ta i et tak...ikke godt for puppene med den store snøskufla i timesvis, men her er det inget valg når jeg kommer hjem til en meter snø etter jobb i en laaaang innkjørsel:) Blir veldig hoven av dette. Også et tredje spørsmål, kanskje litt personlig...men hvordan er sexlivene deres etter operasjonen? vi ventet ganske lenge før vi gjorde det. Først en uke, fordi han nektet og var livredd for at jeg skulle ha det vondt, og så en uke til siden jeg fikk mensen. Men nå har vi altså satt i gang igjen, og jeg må si det er spennende - men rart, siden følelsen ikke er som den var i 1 brystvorte og undersiden av begge brystene. Men jeg liker utseendet på puppene, og det tror jeg mannen jammen også gjør:9 Det jeg tenkte grunnen til at man gjerne sover i sittende stilling, er for å holde brystene over hjertehøyde, mindre blod til stedet og bedre heling (?). Etter noen dager/en uke er jo det verste overstått. Uannsett- jeg følte et voldsomt spreng i brystene viss jeg la meg ned, og det føltes bare ubehagelig. Så det ble naturlig å støtte opp med noen puter. Viss man ligger på magen, blir det kanskje et press på puppene. Og de kan lett "dyttes" hit og dit/pushe litt. Jeg vet ikke. Det tok lang tid før jeg syns det ble behagelig. Vi er nok litt forskjellige der, siden noen fort legger seg over på magen uten problemer. Jeg fikk ivertfall beskjed om å bruke sportsBH med avdelte cuper. Viss ikke, så støtter jo ikke BHn fullt ut, kanskje mer støtte innover mot brystbeinet enn å støtte puppene like mye ned på kroppen. Og støtter/viker/river de kanskje bort litt fra opprinnelig. Viktig ivertfall i begynnelsen ser jeg for meg, ikke minst så lenge man har hevelse. Jeg har også den Pierre Robert, og syns den lett kan gi litt pushup. Men sykt deilig å ha på! Jeg klarte ikke å få den over hodet da jeg var operert Endret 25. mars 2011 av loxodonta
Jazne Skrevet 26. mars 2011 #17264 Skrevet 26. mars 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
Gjest Kalia Skrevet 26. mars 2011 #17265 Skrevet 26. mars 2011 Jeg synes også at det er hærlig når du skriv på dialekt! Da kjenner æ dæ ekstra fort igjen her, siden vi e blidd så mange:) Hvis æ ska skrive på dialækt, så blir det sånn hær. Og det e slitsomt å skrive å læse, men di dialekt e bare sjarmeranes! ))Syns du ska fortsætte me det, men æ trur æ ska hoille mæ te bokmåle:) hehe så kjekt å hørra då :) eg syns og det er heilt greit at folk skrive dialekt, di dialekt er jo iaf sjarmerande, like alle æene :)tror ikkje alle di andre syns det er greit me mi dialekt, så ska fortsatt prøva skriva bokmål
sinne Skrevet 26. mars 2011 #17266 Skrevet 26. mars 2011 Jeg la også inn det samme i begge 290cc og venstre har vel alltid vært litt større, men nå er de blitt mere øike etter 9 dager er veldig fornøyd! Men klart er forskjellen veldig stor både på form og størrelse, så hadde jeg ringt med en gang! Greit å ringe en gang for mye eller en gang for lite.. Det koster jo litt penger Og man har jo gledet seg og på en måte bygget seg litt opp med forventninger etc...
ramp Skrevet 26. mars 2011 #17267 Skrevet 26. mars 2011 Hei! Litt av hvert som har foregått her i det siste, ser jeg. Først av alt vil jeg bare si at jeg synes ikke vi trenger bitching her inne. Her må det være lov å få panikk for forskjellige ting, selv om det ikke er lenge siden operasjonen. Da kan det faktisk være godt å komme her inne å høre at andre har opplevd det samme, og bli beroliget med at mye skjer med form og størrelse de første mnd. Og det bør VIRKELIG være lov å være misfornøyd med en operasjon man har hatt store forventninger til, når resultatet ikke er bra! Når det er sagt, her har mye skjedd de siste dagene. Mine 15 dager gamle pupper har blitt mye mykere de siste dagene, og jeg er i stand til å gjøre det meste. Ingen smerter, men litt press på tidligmorgenen :-) blir bare mer og mer fornøyd, og er kjempeglad for at jeg tok sjansen å gjorde dette!
ramp Skrevet 26. mars 2011 #17268 Skrevet 26. mars 2011 Har et spørsmål... og det er sikkert litt teit, men jeg har ikke fått noen onfo om dette... finner ikke noe i papirene mine heller... men hvorfor er det sånn at man skal sove på rygg den første tiden (i følge forumet)? Og gjerne i "litt sittende" stilling? Jeg MÅ sove på siden, jeg havner uansett på siden dersom jeg legger meg på rygg, og har begynt å ligge litt på mage. Men hva er egenlig grunnen til at man ikke skal det? Hva kan skje med puppene? Et annet spørsmål...i starten etter opersajonen hadde jeg ingen kløft, fordi puppene var to harde baller som var litt langt i fra hverandre.. men nå etter de har falt ned, og blitt mykere så "kryper" de liksom nærmere, og jeg har fått kløft. men jeg kjenner innlegget så tydelig på sidene inn mot kløfta?! Det gjorde jeg ikke før. Ingen av sports bhene mine er todelt i hver sin cup, kan det ha noe med saken å gjøre? Min favoritt bh er den fra Pierre Roberre (Rema, haha) det er den desidert deiligste å ha på, uten noen sømmer som gnager på sår hud...men kan det være dumt å bruke den siden den ikke deler brystene? Bare noen tanker... Ellers så strever jeg fortsatt med snømåkking her i nord, gleder meg til søndag og mannen kommer hjem og kan ta i et tak...ikke godt for puppene med den store snøskufla i timesvis, men her er det inget valg når jeg kommer hjem til en meter snø etter jobb i en laaaang innkjørsel:) Blir veldig hoven av dette. Også et tredje spørsmål, kanskje litt personlig...men hvordan er sexlivene deres etter operasjonen? vi ventet ganske lenge før vi gjorde det. Først en uke, fordi han nektet og var livredd for at jeg skulle ha det vondt, og så en uke til siden jeg fikk mensen. Men nå har vi altså satt i gang igjen, og jeg må si det er spennende - men rart, siden følelsen ikke er som den var i 1 brystvorte og undersiden av begge brystene. Men jeg liker utseendet på puppene, og det tror jeg mannen jammen også gjør:9 Jeg tror det er farer for blodpropp som er årsak til at man skal sove sittende etter op, men dette er noe jeg tror. Når det gjelder å kjenne implantatet, så gjør jeg ikke det... enda. Men det kan hende som en annen her skrev, at i starten er puppene så sprengte, så når de roer seg kjenner vi de bedre? Ikke vet jeg. Sex, ikke for personlig for meg :gjeiper: Jeg hadde sex 3 dager etter op, rett og slett fordi jeg har en mann som våknet av dvalen etter jeg fikk mer pupper. Haha, huff. Det var ikke en super opplevelse, da puppene selvflgelig var dritvonde. Men nå etter 2 uker synes jeg det går kjempebra, selv om jeg har litt redusert følelse. Nå er de ikke så ømme lengre, litt selvfølgelig men slettes ikke som det var. Og da synes jeg det blir myyye bedre! Og selv om det sitter laaaangt inn hos mannfolka, tror jeg rett og slett sex blir bedre for de også. Mannen min har faktisk innrømt at selv om han likte meg MER enn nok som det var, ble det ekstra pirrende nå Og det synes jeg han må få lov til å tenke, hadde vært verre om han avskydde de, hehe. Så bildene du hadde lagt ut Halebein, du ser skikkelig fresh ut nå! Jeg prøvde å legge inn bilder her om dagen, men fikk bare beskjed om at de var for store, så jeg skal prøve igjen litt senere 1
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17269 Skrevet 26. mars 2011 Hvordan går det med deg Sweeti?? Ble ikke å komme innom i går, hadde så mye på programmet Det går helt okei. Fortsatt veldig vondt men satser og håper på at det skal bli bedre viss jeg tar tiden til hjelp Hva med deg?
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17270 Skrevet 26. mars 2011 det tenkte jeg også på, har det ordnet seg litt ? Kanskje litt men de er fortsatt veldig ulike.. Skal bytte taip idag.. Gru gleder meg.. Håper arrene er fine!! Hvordan går det med deg?
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17271 Skrevet 26. mars 2011 Er veldig enig med loxodonta! Jeg opererte for 2 dager siden og er slett ikke fornøyd med utseende på puppene sånn som de er nå, men de kommer jo til å forrandres Venstre puppen min er også litt større enn den høyre enda jeg har lagt i like mye i begge. Regner med den ene er mer hoven enn den andre og at det kommer til å gå seg til. Ha tålmodighet jenter! Altså.. Viss det ikke hadde vært mer enn to dager siden jeg opererte da hadde jeg ikke vært fortvilt.. Å var ikke det i starten heller men nå er det over to uker siden å de er fortsatt VELDIG ulike :/ sååå .. Nå er jeg fortvilt var ikke det først.
sinne Skrevet 26. mars 2011 #17272 Skrevet 26. mars 2011 Kanskje litt men de er fortsatt veldig ulike.. Skal bytte taip idag.. Gru gleder meg.. Håper arrene er fine!! Hvordan går det med deg? Her er det bra, de har blitt like så jeg er lykkelig brukte en ganske ettersittende topp i går og følte det var akkurat passe med pupp til kroppen min byttet tape i går jeg, litt vanskelig å se arrene for er fortsatt litt sprittusj der, men mamma studerte de litt bedre enn meg og hun synes de så fine ut! de er iallefall helt i folden og ikke på selve brystet ser det ut som
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17273 Skrevet 26. mars 2011 (endret) ikke så mye, manglet liksom litt fyll i den ene, og la inn 25ml mer i den. I ettertid har den høyre vært mer kjegle/tuteformet mens den venstre har vært dråpeformet og fin med litt heng. Egentlig ganske naturlig utseende selv om det er den som har vært mest hoven. Min kirurg var veldig ops på å advare meg om at puppene ikke blir perfekte selv om man legger inn silikon, og at den differansen som jeg hadde også på en eller annen måte kom til å vise etter op også, og det ser jeg jo venstre pupp er fortsatt favorittpuppen min utseendemessig Føler på en måte at høyre pupp alltid har vært litt underutviklet. Hadde lite morsmelk når ungene var små, og da spessielt i høyre pupp. Så med andre ord så har heller ikke huden på den puppen vært strukket på samme måte som venstre, og det viser seg på enkelte ting etter op også. (har tatt lenger tid før den har sunket og er fortsatt hardere og mindre følelse). Tror nok som andre også skriver at vi må gi kroppen vår tid til å bli vandt med silikonen og tross alt få helberede seg etter inngrepet. Kanskje grunnen til at vi verker mer i den ene puppen i forhold til den andre kan være at vi bruker den ene armen mer? Ser hvertfall at det stemmer litt med meg.... Har bestemt meg for å vente med å bestemme meg om jeg er fornøyd eller ikke til jeg skal på kontroll (3 mnd etter op.), men foreløpig så ser det bra ut Håper virkelig det ordner seg for deg, virker jo egentlig som om kirurgen din har gitt deg en forhåpning som ikke blir innfridd, og da vil jeg tro at hvis det ikke ordner seg så er det noe du kan ta opp med h*n. Nå husker jeg ikke hvor lenge det er siden du opererte, men hvis det bekymrer kan du jo ta en telefon til klinikken og høre med dem hva de mener/synes? Fredagsklem fra meg Mye av det du skriver høres veldig logisk ut å jeg er ganske enig å jeg er kjempe glad på dine vegne for at det har gått så bra! Men med meg er det liksom sånn at jeg er høyre hendt.. Altså bruker alltid høyre.. Men det er venstre jeg har meg vondt i:( det er litt rart? Å den høyre var en god del større før operasjon men nå derimot nå er den venstre myyye større enn den høyre.. Han må jo ha feil beregna når han skulle prøve å få de like å lakt i for mye i den venstre? Er 15 dager siden operasjonen min.. Får vell bare smørre meg med tolmodighet.. Har bestemmt meg for å gi de noen uker til å jeg amma også over 1 år å hadde utroli mye melk i begge hele tiden! De var enorme! slutta ikke fordi jeg gikk tom for melk men fordi barnet mitt begynnte å bli litt lei God bedring videre! Endret 26. mars 2011 av Sweeti
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17274 Skrevet 26. mars 2011 (endret) har ikke opplevd at de blir større, jeg føler som mange andre at de har krympet litt... har ikke akkurat det samme som du beskriver ang brystvortene, men de er så såre og så VELDIG følsomme.. er igrunn veldig ubehagelig for hver gang jeg kommer borti, går ute og det blåser etc så kjennes det ut som om de skal dette av... noen av dere mamma'ne som har noe tips? hørt at de kan bli sånn av å amme... Jeg amma i ett år så jeg har kanskje noen Kan hjelpe å vaske brystvortene med farris. Eller anbefaler jeg lanolin krem og ammeinnlegg fås kjøpt på apoteket! De beskytter brystvortene masse det blir mykt og godt Endret 26. mars 2011 av Sweeti
sinne Skrevet 26. mars 2011 #17275 Skrevet 26. mars 2011 Jeg amma i ett år så jeg har kanskje noen Kan hjelpe å vaske brystvortene med farris. Eller anbefaler jeg lanolin krem og ammeinnlegg fås kjøpt på apoteket! De beskytter brystvortene masse det blir mykt og godt får prøve med litt farris og da har ikke amme innlegg så jeg har lagt inn bomullpads smørt brystvortene med purelan og lagt litt på padsen å lagt det i bhn... men føler i grunn ikke at det hjelper noe. har bare smurt to ganger enda da, men det er så vondt !
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17276 Skrevet 26. mars 2011 Det var godt å høre Jeg er jo ganske ny her så var derfor jeg trodde du mente meg og (pluss at jeg kanskje virka litt negativ til svaret jeg fikk ang hvor du ble operert), men prøver hvertfall å bidra positivt så mye jeg kan Håper virkelig at puppene dine forandrer seg til det bedre og at du blir mer fornøyd. Som du skrev litt lengre oppe her så tror du at du er 70% sikker på at det ikke retter seg igjen. Jeg føler akkurat det samme om mine også.. Gi gjerne en oppdatering hvis de skulle forandre seg etterhvert Ser at det er flere som lurer på hvordan det går med deg. Har tenkt på hvordan du har hatt det etter operasjonen og har det blitt noen forandring i forhold til samboeren din? Skal oppdatere deg på puppefronten det må du også, hehe Hmm.. Han er jo kanskje litt, bitte litt bedre men han er fortsatt veldig lik som han var. Han sitter bare med dataen sin og gjør ikke noe annet. Han går jo på jobb men liksom når han er hjemme.. Utrolig synd. Jaja. Prøver å holde meg possitiv og komme gjennom dette
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17277 Skrevet 26. mars 2011 Første gang jeg var på konsultasjon sa Dr Schistad at jeg kunne ta to forskjellige str. Men på operasjonsdagen fortalte han om at også bredden på brystene ville bli forskjellig og høyden. Mine var ikke veldig forskjellige og vi ble enige om å legge inn det samme i begge. Det er jeg veldig glad for, nå ser de nemlig helt like ut i str! Syns deg er kjedelig å høre at folk ikke er fornøyde, men vent noen mnd før dere freaker ut! Mine blir penere og penere for hver uke:) Har også litt ekstra følsomme brystvorter, men merker ikke så mye til det:) Stemningen har vært laber og mindre hyggelig her i det sisste, jeg har liksom latt være å skrive. Og når man legger ut får man sjelden respons. Særlig på bilder og slikt.. Vi må bli litt gladere og prøve å passe på at alle får svar:) Signerer det siste der!! Og synes det er rart at dere har fått beskjed om den med bredde å sånn men ikke jeg? Jeg fikk ikke velge å heller ingen informasjon :/ litt dumt.. Skal gi det noen uker til jeg åsså se
Sweeti Skrevet 26. mars 2011 #17278 Skrevet 26. mars 2011 heisann føler det er en stund siden sist nå, vært en del på skolen og slikt, så ikke fått mye tid I dag har jeg kjørt og gått i butikker for første gang alene syns det enda er vanskelig å gire, river litt enda i høyre siden men klare det iaf, mine er jo snart 3uker så burde jo gå fint, men eg er mye bedre nå, klare det meste selv nå, endelig Gratulere til alle ny opererte :) håper det går bra me deg sweeti eg hadde syyyyyke smerter i høyre side, har ennå litt men det er så lite at det er ingeting i forhold til før hehe :gjeiper: hvis det ikke kommer veske ut av brystvorten og såret osv så virke det som de meine at det ikke er noe farlig, iaf det de sa til meg og skjekka på meg når eg va på kontroll hvordan er smertene ? håper det går over og at det ikke er noe betennelse elle noe Åj, så bra at det går såpass bra med deg Fint å komme seg litt ut å føke seg uavhengig kan jeg tenke meg hehe Skal skifte på mine så idag å sjekke men kommer ikke veske ut av brystvortene.. Skal ta en grundig sjekk i kveld jeg må fortsatt spise masse smertestillende men får håpe det blit bedre det må det bli!!
Stimorol Skrevet 26. mars 2011 #17279 Skrevet 26. mars 2011 hehe :gjeiper: du er nok den einaste så har savna det :gjeiper: prøve virkelig å skriva bokmål, men føle det blir feil, ser rart ut hehe. kossen går det me deg då ? Jeg var visst ikke den eneste som hadde savna det :gjeiper: Hehe. Det går mye bedre med meg nå Klarer det meste selv, men får samboeren til å støvsuge, vaske badet og ting som er litt tungt. Må benytte sjansen når jeg har en unnskyldning for å ikke styre så mye selv Er ikke alltid like lett å få mannfolk i gang med husarbeid :gjeiper: Ellers så sliter jeg litt med det samme problemet som Sweeti. Veldig forskjell på puppene. Skal gi det litt tid å se om det blir bedre etterhvert Tviler på det, men skal prøve å være litt positiv selv om det er vanskelig
Stimorol Skrevet 26. mars 2011 #17280 Skrevet 26. mars 2011 når jeg ikke er hjemme så går jeg også bare med store gensere blir spennende å se hvordan det går på jobb, for det er det VARMT å gå med genser!! hehehe, jeg glemmer også at de er der av og til Veldig greit å bruke store gensere hjemme. Er jo veldig behagelig når man er nyoperert Hva jobber du med forresten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå