Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Gjest ElCaramba

Tusen takk alle, for omtanken :klem:

Unner ingen å gå slik å være nummen.

Skal skrive imorgen, hva de sier, så vet man iallefall en gang for alle hva det går ut på, itilfelle noen andre her også skulle oppleve litt ekstra bagasje i en pupp ;) *bank i bordet*

Gonattaklem til alle :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ElCaramba

Hei alle! :)

Gode nyheter! :hoppe:

Verdens hyggeligste kirurg sier som følger:

Det er helt normalt, og kan ta lang tid før kroppen klarer å absorbere all væske og koaguert blod. Dette gjør at protesen ikke får festet seg, og i noen (ekstreme) tilfeller kan det ta opptil et helt år.

De tiltakene de snakket om på den danske nettsiden er noe en gjør som siste innstans i slike ekstreme tilfeller, men aldri før det har gått lang tid, ellers fare for infeksjon. Så de kom ikke til å "åpne" meg. Phui.

Så det danskene skrev var riktig, men de skulle skrevet at det var først etter lang tid (ca ett år) Dette var også vanligst på eks kreftpasienter eller mer opererte, der vevet var mer perforert og blødende/væskende.

Men også normalt hos oss andre. Så husk dette hvis noen får en flytepupp.

Så jeg skulle ikke bekymre meg mer, det kom til å gå over av seg selv, men det tok enda noen uker.

Det var svært viktig å bruke sportsbhen lenge,jo protesen holdtes stabil og fikk festet seg skikkelig.

Tror dere jeg er glad igjen nå? :legrine:

Himmel! Man kan få megafnatt av mindre!! Åh, jeg var REDD noen lange timer jeg!! Huttetu!

:danse::danse::danse::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElCaramba: Veldig glad at alt er som det skal være :klem: Kan godt tenke meg du hadde mange vonde tanker før du fikk vite dette ja...

Endret av Løvinne70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ElCaramba

Hei Løvinne :klem:

Uff ja, var jo så trygg etter kontrollen 3 januar. Og datt jo fullstendig ned i kjelleren etter å ha lest dette på nettet nå på mandagen, men nå er alt bare bra igjen! :ler:

Lurer på hvordan det går med Melinda? Kansje hun sover..? Håper det går bra med henne og at hun ikke har det vondt.... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Beklager, dette blev langt...)

Halloooooooooooooo jenter!!! Tuuuusen takk for alle lykkønskinger før operasjonen. Det føles veldig godt at dere tenker på lille meg! :sjenert:

Idag er jeg en av dere - med nye pupper! :sexy: Litt om operasjonen:

Jeg var på klinikken kl 10. Begynte med å betale og så fikk jeg snakke med en sykepleier. Vi gikk gjennom en liste med spørsmål, type "har du spist idag", "noen sykdommer vi bør kjenne til" etc.. Så var det inn i garderoben, tok av meg klær og satte på meg en operasjonsskorte. Såg meg i speilet og sa "bye bye" til mine pupper. Jeg kommer IKKE til å savne de! Deretter fikk jeg to paracet og en seng å ligge i. Lå der i ca 45 minutter og koste meg med Se&Hør og annet viktig lesestoff... Jeg var egentlig ikke så nervøs men koste meg heller med tanken på det som skulle skje.

Deretter fikk jeg treffe operasjonslegen igjen (Dillerud). Vi snakket igjen om hvor mye han skulle legge in, så på mine puppebilder og så tegnet han på meg. Vi blev igjen enige om ca 260 ml, anatomiske, over muskeln. Så fikk jeg ligge i sengen enda noen minutter. Så kom en operasjonssykepleier og hentet meg. Jeg fikk ta av meg den lekre blå "skjorten" og blev lagt på en operasjonsseng. De satte in en sånn der dings på handen min og spente fast armene mine så at jeg låg som i ett kors. Deretter ropte de på legen, han kom inn og snakket litt med meg og så fikk jeg sovemedisin inn via handen. Jeg tror jeg må ha sovnet med en gang for jeg husker ingenting etter det.

Jeg våknet av noen stemmer. Hørte at det låg en jente i en annen seng. Hun fikk mat og snakket med sykepleieren. Jeg klarte ikke å åpne øyene mine uten låg en lang stund og bare lyttet. Så husket jeg: Jeg har jo fått pupper!!!! Jeg klarte ikke å løfte hodet mitt for å se men hendene mine fant puppene. Ti-hi!! Der var de minsann. Ikke noen store pupper i det hele tatt, men: pupper!! Jeg hadde ikke vont noen steder men var litt ør i hodet og kroppen. Jeg låg og våknet til, fikk mat, slappet litt og så fikk jeg en medisin mot kvalme. Jeg har ikke noe forhold til tid men jeg fikk mine klær som jeg skulle ta på meg og så sa de at nå er mannen din her... Litt svimmel når jeg reiste meg opp men ellers i veldig fin form.

Bilturen hjem var ikke så veldig morsom. Fra Bærum, gjennom Oslo mitt i "alle kjører hjem fra jobbet" trafikken. Jag var nokså kvalm i bilen, men det gikk likevel veldig bra. Stoooor suss, men ingen kos, på mine barn når jeg kom hjem. Dyttet i meg en brødskive og så opp i sengen. Der låg jeg i flere timer, slappet litt, sov litt og leste litt.

Jeg sov egentlig helt ok på natten. Tog medisiner før jeg skulle sove og hadde ikke veldig vont. Følte det litt som kraftig brystspreng (før man begynner å amme), men ikke mer. Deilig!! Jeg var vel opp rundt 10 ganger og så meg i speilet. Ja, med sports bh på da, men likevel. Der var det pupper!! Tror det er en helt normal B-cup. De ser nok veldig ut som dine, Rosa Mirabella, og jeg tror jeg blir veldig fornøyd!!

Idag er jeg i veldig god form, syns jeg! Ligger litt på sofaen og ser på TV, leser litt, går rundt og prøver å la være å rydde (ja, det er en utfordring for en "ryddejente" som meg... :husarbeid: ). Vont? Nei egentlig ikke. Litt "press" på puppene og litt små stikk noen plasser men ellers helt fint. Jeg føler jo at jeg ikke kan bruke armene mine så veldig og jeg er litt stiv i skuldrer og rygge. Men - der er så absolutt verdt det!!!!!

Jeg har pupper, jeg har pupper, jeg har pupper!!!!

:enig::hoppe::danse: :enig_anim: :sexy:

Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan de ser ut, men jeg regner med at jeg ikke får ta av bh'n før jeg har vært på kontroll om en uke.. Eller...??? :klø:

Nei, her jeg jeg jo ikke sitte! Må jo gå og se meg i speilet nå!! :rodme:

Kos dere jenter!

Hilsen fra en meget glad og fornøyd Melinda! :klem:

ElCaramba: Det var VELDIG GODT å høre at allt blir bra med deg! Blir jo fryktelig bekymret når en av "oss" ikke har det bra... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si: Det blev 275 ml i hver pupp. Litt mer enn vi hadde snakket om, men det var fordi jeg visstnok har litt bred brystkasse. Jeg regner med å ta bilder når jeg får ta av bh'n. Jeg skriker ut så kan dere som vill få tilsendt bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg Melinda :klem: Skjønner godt du ble glad da du så puppene dine om du ikke hadde noe fra før av. B-cup er nok helt perfekt for deg som er tynn og liten, skal jo stå i forhold til kroppen. Gleder meg til å se bilder av deg om en uke kanskje :sjenert:.

Selv er jeg så forventningsfull nå, klarer knapt tenke på annet enn pupper :legrine:. Veldig spent på mandag da jeg skal ringe legen min å høre om jeg kan få lagt inn litt mer. Det er jo ikke sikkert det er mulig, for de lager jo proteser som skal passe inn med høyde og bredde, men håper volumet kan økes litt så de titter litt mer fremover enn slik det så ut som da jeg var der :icon_razz: Har og hørt med sambo om han kan ta fri noen dager, for han har jo skjønt dette kan gjøre vondt da han har sett sånne programmer på TV, og godt er det så han ikke tror jeg bare tuller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nye fordeler Melinda!

greit at du ikke ble skremt av at de ble for store i hvertfall.. det ble jeg da jeg så mine første gang, men nå har jeg vent meg til de ;)

Løvinne 70, hvor store var det at dere ble enige om da, var ikke det neste 400? du skulle ha under muskel? jeg har 400 under muskel, og de er kjempe store (eller, det er ingne som merker det uten på klærne, så de er jo normale sånn sett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha 410 i den minste puppen og 375 i den største. Har i dag 80 A, nesten 75 A nå. Da jeg så meg i speilet synes jeg ikke de så så veldig mye større ut enn når jeg har brukt BH med oljeinnlegg i, og de skal jo øke med en cup :sjenert: Tipper du er tynnere og mindre enn meg da om du fikk store... Jeg fikk vite jeg har brede pupper så da går det vel vekk noen mm der og. Nå er jeg 78 under brystene. Hvor mye var og er du da?

Hvorfor må dette være så vanskelig :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere silikonberter klart å bestemme der for hvor mye dere skal legge inn? :klø: Det er jo så vanskelig :forvirret: Gikk jo her hjemme med to poser med gele i, men de var nok for små i diameter og derfor stakk de for mye ut i forhold til protesen, er ikke så lett å finne ut av det da... Og jeg skal jo ha anatomiske, hvordan lage det hjemme :ler: Nei, jeg blir tussete :legrine: Skulle fått lånt med meg hjem noen proteser... Hvor kan jeg få tak i en dråpeformet form som jeg kan lage gele i tro :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stolte 100% på legen. var han som tok det valget! jeg er nok en del tynnere enn rundt brytet, bruker 65, før D, nå F. det tisvarer en 75 D, så jeg er kjempe fornøyd! men de ser veldig naturlig ut på meg, siden jeg er 179, så da er de liksom helt riktig til kroppen! tror jeg ville stolt på det legen sier hvis jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jeg stolte 100% på legen. var han som tok det valget! jeg er nok en del tynnere enn rundt brytet, bruker 65, før D, nå F. det tisvarer en 75 D, så jeg er kjempe fornøyd! men de ser veldig naturlig ut på meg, siden jeg er 179, så da er de liksom helt riktig til kroppen! tror jeg ville stolt på det legen sier hvis jeg var deg!

Jo klart jeg stoler på han ang bredde og høyde og slikt, men håper å få litt mer volum fremme da :sjenert: Du er jo ganske tynn og har fått store pupper, jeg er jo en del tyngre og kommer til å få mindre, merkelig at det skal være sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Melinda! :)

Så godt å høre at det er bra med deg og at op gikk fint! I'm sooo happy for you :klem:

Fint å lese alt du skrev, virker som du er i ganske så god form.

Jeg tittet på mine nye pupper dag 2, dro ned bh-stroppene og bare stirret glad og fornøyd, og det ganske så ofte :ler: Ikke noe farlig det tror jeg. Hva sier dere andre?

Ønsker det fortsatt "god bedring"! Gleder meg til å se bilder av resultatet :hoppe:

Du får kose deg der i sofan med dine nye pupper, og glede deg til sommer'n når den virkelige visningen blir i de lekreste topper :sexy: :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere silikonberter klart å bestemme der for hvor mye dere skal legge inn? :klø: Det er jo så vanskelig  :forvirret: Gikk jo her hjemme med to poser med gele i, men de var nok for små i diameter og derfor stakk de for mye ut i forhold til protesen, er ikke så lett å finne ut av det da... Og jeg skal jo ha anatomiske, hvordan lage det hjemme  :ler: Nei, jeg blir tussete  :legrine: Skulle fått lånt med meg hjem noen proteser... Hvor kan jeg få tak i en dråpeformet form som jeg kan lage gele i tro  :Hehe:

Ikke bare bare med dette valget nei...

Jeg valgte ut ifra hvilken cup jeg ønsket. Villa ha en C, og en C ble det (75c). Er veldig fornøyd med det! Fantastisk å ha pupper uten at det er en masse innlegg.

Har lest om andre som har tatt denne op, og anbefalt å ta litt mer enn man egentlig vil ha. Så som alt annet, mye delte meninger om dette og.

Så du må jo bare prøve deg frem med størrelser til du er helt sikker. Og mye blir jo opp til kirurgen under op, når han ser hvordan det virkelig ser ut med den størrelsen dere har kommet frem til, og evt justere.

Ikke akkurat et svar dette her, men et innspill ihvertfall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Melinda! :)

Så godt å høre at det er bra med deg og at op gikk fint! I'm sooo happy for you :klem:

Fint å lese alt du skrev, virker som du er i ganske så god form.

Jeg tittet på mine nye pupper dag 2, dro ned bh-stroppene og bare stirret glad og fornøyd, og det ganske så ofte  :ler: Ikke noe farlig det tror jeg. Hva sier dere andre?

Ønsker det fortsatt "god bedring"! Gleder meg til å se bilder av resultatet :hoppe:

Du får kose deg der i sofan med dine nye pupper, og glede deg til sommer'n når den virkelige visningen blir i de lekreste topper  :sexy: :kgblunk:

Takk, Kristina! Jeg er fortsatt i forholdsvis god form. Har egentlig veldig lite vont i puppene, men nå begynner jeg å få vont i magen og ribbeina.. Tror at det er grunnet at jeg prøver å ikke bruke armene eller brystmusklene og derfor bruker magen når jeg skal legge meg eller sette meg opp... Føles som et skikkelig hardt treningspass... Er veldig trøtt og sover en del, men vont? Nei! :danse:

Hvordan forandret puppene deres seg de første dagene/ukene? Blir de ca sånn som de er nå eller blir de annerledes? Jeg tog av bh'n tidligere idag og såg på mine nye fordeler men syns det er vanskelig å se hvordan de "egentlig" ser ut, hvis dere skjønner... :klø: De er jo litt stramme og harde akkurat nå og jeg lurer på om de kommer til å forandre seg underveis? Hvilken erfaringer har dere?? Uansett så var det veldig morsomt å fascinerende å se på de! :sjenert: Jeg har liksom pupper nå og klarer ikke helt å venne meg til det... :sexy:

Må nok gå til speilet igjen å se..!! :enig_anim:

Ha en fin kveld, jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...