boobjob Skrevet 4. februar 2011 #15081 Skrevet 4. februar 2011 Jeg skal under kniven 17! skulle egentlig den 26 Jan. Men men, får bare håpe jeg ikke må bytte dato igjen! Så kjekt vi gjør det nesten på likt Hvor mye skal du ha? Hvordan proteser? under eller over? Hvilken klinikk? Kjekt å følge med når vi har bare 2 dager forskjell
Gjest Kalia Skrevet 4. februar 2011 #15082 Skrevet 4. februar 2011 colosseum klinikken i stavanger ja bare ein mnd igjen ska snakka litt me legen min om det på mandag :gjeiper: er dokk andre redde for brystkreft ? det er det einaste så beskymre meg hehe
PiaGundersen Skrevet 4. februar 2011 #15083 Skrevet 4. februar 2011 colosseum klinikken i stavanger ja bare ein mnd igjen ska snakka litt me legen min om det på mandag :gjeiper: er dokk andre redde for brystkreft ? det er det einaste så beskymre meg hehe nei det tenker jeg ikke noe på, tror ikke det har noen sammenheng med proteser. ganske sikker på å ha lest det. det eneste jeg tenker på er hvor lenge jeg blir "hemmet" i dagligdagse ting, siden jeg har to barn som trenger meg men det er uansett ikke såå lenge, så det er nok verdt det! kopiert fra http://www.polytechhealth.info/cms/front_content.php?idcat=28&changelang=7 : "Hvilken innvirkning har brystimplantater på kreftbehandling? I omfattende studier er det vist at kvinner med brystimplantater ikke lider av brystkreft oftere enn sammenlignbare kvinner uten brystimplantater. Et brystimplantat har ingen påvirkning på forekomsten av brystkreft. Forekomst av brystkreft som skyldes glatte implantater, implantater med silikontekstur eller MPS-implantater er ikke blitt observert hos mennesker eller i dyreforsøk. I vitenskapen diskuteres imidlertid teoretiske risikoer."
Linaa Skrevet 4. februar 2011 #15084 Skrevet 4. februar 2011 Så kjekt vi gjør det nesten på likt Hvor mye skal du ha? Hvordan proteser? under eller over? Hvilken klinikk? Kjekt å følge med når vi har bare 2 dager forskjell mm! 360 vil jeg ha, over brystmuskelen, skal ikke ha anatomiske. det blir på nobel klinikk med Morten Haug.
Belle89 Skrevet 4. februar 2011 #15085 Skrevet 4. februar 2011 I går var jeg hos Change i Stavanger og sjekket størrelsen min nå. Har brukt 75B helt til nå. Skal tydligvis bruke 65D. Høres så stooort ut. Men føler faktisk cupen var mye mindre enn den jeg har brukt til nå. Men bhen var litt liten i størrelsen også da sa hun. Nå er det bare 1 uke og 4 dager igjen! Gleder meg så utolig mye at jeg holder nesten ikke ut Noen andre som skal opereres ca på likt med meg? Jeg skal den 15.februar ... jeg har 23. februar; Klinikk stokkan i Trondheim det skal vel du også??
boobjob Skrevet 4. februar 2011 #15086 Skrevet 4. februar 2011 ... jeg har 23. februar; Klinikk stokkan i Trondheim det skal vel du også?? Sweet :D Jeg skal på Klinikk Bergen jeg! Hvor mye osv skal du ha ? Selv skal jeg ha runde, 300g Du må oppdatere hvordan operasjonen går, og hvordan du føler deg etterpå da
Belle89 Skrevet 4. februar 2011 #15087 Skrevet 4. februar 2011 colosseum klinikken i stavanger ja bare ein mnd igjen ska snakka litt me legen min om det på mandag :gjeiper: er dokk andre redde for brystkreft ? det er det einaste så beskymre meg hehe ... jeg snakket med kirurgen om brystkreft da jeg var på konsultasjon 1. feb - han sa det faktisk ser ut til å være lavere risiko for brystkreft om man har silikon (ikke vet jeg hvorfor) det er heller ikke vanskelig å oppdage evt brystkreft på mammografi-undersøkelse (så lenge det gjøres av radiograf)
hippos Skrevet 4. februar 2011 #15088 Skrevet 4. februar 2011 Følte jeg måtte melde meg inn etter å ha lest her dag og natt i flere dager. Må si dette er veldig interessant og nyttig lesing, og jeg er kjempe glad jeg kom over denne siden. Jeg lurte på om hvordan det er med risikoene og komplikasjonene? Er dessverre redd for at det skal skje noe "fælt", som at jeg ikke våkner opp eller at brystene min kommer til å bli helt ødelagt. Er det noen som vet hvor stor sjansene er for at det oppstår komplikasjoner?
Belle89 Skrevet 4. februar 2011 #15089 Skrevet 4. februar 2011 Sweet :D Jeg skal på Klinikk Bergen jeg! Hvor mye osv skal du ha ? Selv skal jeg ha runde, 300g Du må oppdatere hvordan operasjonen går, og hvordan du føler deg etterpå da .. jeg skal ha moderat profil, 300 - 350g under muskel er litt spent på hvordan tiden etterpå blir; jeg er ei pyse med tidenes laveste smerteterskel Ja, vi må fortelle hvordan det går, begge to gleder meeeg!!
Belle89 Skrevet 4. februar 2011 #15090 Skrevet 4. februar 2011 Følte jeg måtte melde meg inn etter å ha lest her dag og natt i flere dager. Må si dette er veldig interessant og nyttig lesing, og jeg er kjempe glad jeg kom over denne siden. Jeg lurte på om hvordan det er med risikoene og komplikasjonene? Er dessverre redd for at det skal skje noe "fælt", som at jeg ikke våkner opp eller at brystene min kommer til å bli helt ødelagt. Er det noen som vet hvor stor sjansene er for at det oppstår komplikasjoner? kirurgen min opplyste meg om at i underkant av ca 2% opplever komplikasjoner i større eller mindre grad (dette inkluderer kapseldannelse) så lenge man er sunn og frisk og har gitt alle helseopplysinger til kirurgen OG følger rådene h*n gir deg OG har lest seg opp på symptomer slik at du selv vet om ting ikke er helt som det skal, er sannsynligheten for at noe går galt svært liten ... om du ser på hjemmesidene hos div klinikker vil de liste opp risikoer
PiaGundersen Skrevet 4. februar 2011 #15091 Skrevet 4. februar 2011 Følte jeg måtte melde meg inn etter å ha lest her dag og natt i flere dager. Må si dette er veldig interessant og nyttig lesing, og jeg er kjempe glad jeg kom over denne siden. Jeg lurte på om hvordan det er med risikoene og komplikasjonene? Er dessverre redd for at det skal skje noe "fælt", som at jeg ikke våkner opp eller at brystene min kommer til å bli helt ødelagt. Er det noen som vet hvor stor sjansene er for at det oppstår komplikasjoner? Heihei Risiko for komplikasjoner er det alltid ved en operasjon. Siden jeg ikke er lege, men kun har lest meg fram, vil jeg gjerne dele noen nyttige linker med deg http://www.fornebuklinikken.no/brystforstacrrelse.20890.no.html http://www.qvinne.info/ http://www.justbreastimplants.com/ http://www.plastikkirurgi.nu/risikoer-brystforstoerrelse Det er disse sidene jeg har brukt mest i det siste. Den amerikanske har også en hel drøss med før/etter bilder
hippos Skrevet 4. februar 2011 #15092 Skrevet 4. februar 2011 kirurgen min opplyste meg om at i underkant av ca 2% opplever komplikasjoner i større eller mindre grad (dette inkluderer kapseldannelse) så lenge man er sunn og frisk og har gitt alle helseopplysinger til kirurgen OG følger rådene h*n gir deg OG har lest seg opp på symptomer slik at du selv vet om ting ikke er helt som det skal, er sannsynligheten for at noe går galt svært liten ... om du ser på hjemmesidene hos div klinikker vil de liste opp risikoer Takk for svar, og positivt svar! Hvis det ikke er fler så skal jeg nok klare meg. Har allerede laget meg et dokument på dataen som handler om brystforstørrelse, og med hovedvekt på risikoer og komplikasjoner så jeg er forbredt! Men jeg har flere spørsmål jeg; Hvordan er det med trening? Er det en fordel å være godt trent før operasjon, eller spiller ikke dette noe rolle? Og hvordan er et med å operere over muskel, kan man velge? Jeg rir og vil derfor ikke ha silikon under, men vet ikke om jeg har nok underhudsfett til å ha den over. Skal jo selvfølgelig spørre på konsultasjonstime, men vil være godt forbredt På forhånd takk
boobjob Skrevet 4. februar 2011 #15093 Skrevet 4. februar 2011 .. jeg skal ha moderat profil, 300 - 350g under muskel er litt spent på hvordan tiden etterpå blir; jeg er ei pyse med tidenes laveste smerteterskel Ja, vi må fortelle hvordan det går, begge to gleder meeeg!! Lav smerteterskel jeg også. haha ja skal skrive om hvordan alt går! Gleder meg SUPER masse :D
hippos Skrevet 4. februar 2011 #15094 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Heihei Risiko for komplikasjoner er det alltid ved en operasjon. Siden jeg ikke er lege, men kun har lest meg fram, vil jeg gjerne dele noen nyttige linker med deg http://www.fornebuklinikken.no/brystforstacrrelse.20890.no.html http://www.qvinne.info/ http://www.justbreastimplants.com/ http://www.plastikkirurgi.nu/risikoer-brystforstoerrelse Det er disse sidene jeg har brukt mest i det siste. Den amerikanske har også en hel drøss med før/etter bilder Takk! Ja ser jo nå at dette dokumentet jeg skal lage meg kommer til å bli veldig langt, hehe. Men bedre å "ta sorgene på forskudd" og stille veldig godt forbredt. Er som du sier tross alt en operasjon og det kommer alltid til å være risiko for kompliskasjoner. Endret 4. februar 2011 av hippos
boobjob Skrevet 4. februar 2011 #15095 Skrevet 4. februar 2011 Har forresten en anonym blogg hvor jeg skriver om tiden før og etter operasjonen Har vel skrevet det meste jeg kan før nå da, så blir vel mer skriving etterpå. Hvis noen vil lese litt! www.mybreastsurgery.blogg.no
Belle89 Skrevet 4. februar 2011 #15096 Skrevet 4. februar 2011 Takk for svar, og positivt svar! Hvis det ikke er fler så skal jeg nok klare meg. Har allerede laget meg et dokument på dataen som handler om brystforstørrelse, og med hovedvekt på risikoer og komplikasjoner så jeg er forbredt! Men jeg har flere spørsmål jeg; Hvordan er det med trening? Er det en fordel å være godt trent før operasjon, eller spiller ikke dette noe rolle? Og hvordan er et med å operere over muskel, kan man velge? Jeg rir og vil derfor ikke ha silikon under, men vet ikke om jeg har nok underhudsfett til å ha den over. Skal jo selvfølgelig spørre på konsultasjonstime, men vil være godt forbredt På forhånd takk jeg prøver å svare litt mer jeg altså, å være i god form er en fordel- da vil kroppen "hente seg inn" kjappere. Jeg har op om 3 uker, og prøver å trene litt og spise litt sunnere i forkant (ikke manisk, altså). Man kan trene normalt etter ca 6 uker. Jeg skal selv ha under muskel, selv om jeg har ok med underhudsfett. Dette er fordi man ofte mister en del underhudsfett etter å ha fått barn/amming, og puppene vil visstnok "holde seg bedre" etter et svangerskap. Har man lite underhudsfett risikerer man "Victoria Beckham- effekten" - altså at innlegget får tydelige kanter. Fikk høre at å ha under muskel ikke vil påvirke trening - puppen vil bare "flytte seg litt" om man strammer brystmuskelen kraftig. Dersom man er avhening av svært sterke brystmuskler er det best å ha over. Jeg syns du nesten må kontakte en klinikk for å høre om dette; kost på deg en konsultasjon og spør hva en kirurg mener er best for deg :)Anbefaler deg i tillegg å undersøke hva som er kirurgens prosedyre: noen kirurger legger for eks. KUN over muskel!
Gjest Kalia Skrevet 5. februar 2011 #15097 Skrevet 5. februar 2011 nei det tenker jeg ikke noe på, tror ikke det har noen sammenheng med proteser. ganske sikker på å ha lest det. det eneste jeg tenker på er hvor lenge jeg blir "hemmet" i dagligdagse ting, siden jeg har to barn som trenger meg men det er uansett ikke såå lenge, så det er nok verdt det! kopiert fra http://www.polytechhealth.info/cms/front_content.php?idcat=28&changelang=7 : "Hvilken innvirkning har brystimplantater på kreftbehandling? I omfattende studier er det vist at kvinner med brystimplantater ikke lider av brystkreft oftere enn sammenlignbare kvinner uten brystimplantater. Et brystimplantat har ingen påvirkning på forekomsten av brystkreft. Forekomst av brystkreft som skyldes glatte implantater, implantater med silikontekstur eller MPS-implantater er ikke blitt observert hos mennesker eller i dyreforsøk. I vitenskapen diskuteres imidlertid teoretiske risikoer." Tusen takk for svar men det eg er beskymra for er at det er vasnkeligare å oppdaga det, eg er veldig utsatt for det, har det på begge sider men ska spør legen om eg kan gå på ultralyd ein gang i året istedenfor mamografi... håpe og det er ein fordel eg ska ha undermuskel hvis ikkje kan eg jo bare fjerna de to rosinene mine og laga nye :gjeiper: eg og håpe eg ikkje blir for hemma ite operasjonene har ein gutt og ta meg av men ser ut t at de fleste er i normal form ganske sjapt så det er jo bra
Gjest Kalia Skrevet 5. februar 2011 #15098 Skrevet 5. februar 2011 ... jeg snakket med kirurgen om brystkreft da jeg var på konsultasjon 1. feb - han sa det faktisk ser ut til å være lavere risiko for brystkreft om man har silikon (ikke vet jeg hvorfor) det er heller ikke vanskelig å oppdage evt brystkreft på mammografi-undersøkelse (så lenge det gjøres av radiograf) ååååå nå blei eg letta vett ikkje ka radiograf er då :gjeiper: er det ultralyd lignanes greier ?
Sweeti Skrevet 5. februar 2011 #15099 Skrevet 5. februar 2011 Hei! Har lest i dette forumet (som flere andre) siden november Begynnte på side 1 å leste kanskje 200 sider helt til jeg fant ut at forumet fortsatt er i bruk! :D Jeg er en jente i 20årene, har et barn (ammet i 1år) og har egentlig aldri hatt spessielt store pupper, sett bort i fra når jeg hadde melkespreng da! er kjempe fornøyd med utseende på puppene vil bare ha større skal ta bf i Mars har fått time til operasjon så nå går jeg bare her å venter på den stoore dagen Skal ha samboeren og datteren min med meg til Oslo nå gjenstår det bare å bestille flybilett Skal bli koselig å bli kjennt med dere
Sweeti Skrevet 5. februar 2011 #15100 Skrevet 5. februar 2011 ååååå nå blei eg letta vett ikkje ka radiograf er då :gjeiper: er det ultralyd lignanes greier ? Radiograf et de som foretar røngten undersøkelser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå