Augustbrud -06 Skrevet 31. januar 2011 #15001 Skrevet 31. januar 2011 Hei alle sammen For et fantastisk forum Jeg har lest tråden og vært inne daglig siden før jul..men først nå har jeg første innlegg. Jeg opererte inn silikon for 4 uker siden og er dessverre veldig utålmodig når det gjelder resultatet.. Jeg har fått inntrykk av at de fleste får et bra resultat med en gang, mens jeg derimot er ikke helt der enda.. Jeg hadde en liten forskjell på brystene før operasjonen, som føge av stoooor produksjon på den ene siden da jeg ammet. Jeg fikk ikke gitt beskjed om dette på konsultasjonen, men på operasjonsdagen ble vi enige om at han skulle legge inn litt mer i det minste brystet. Etter operasjonen la jeg merke til at det brystet som i utgangspunktet var størst fremdeles var større, selv om innlegget i dette brystet var ørlite mindre. Det er akkurat som om det er bredere, det går litt mer "under" eller ut ved armen om dere forstår Jeg skal på etterkontroll etter 3 måneder, men hører jo allerede kirurgen si at forskjellen er for liten, eller at jeg ikke kan forvente at de skal bli helt like.. Noen erfaringer med dette, må jeg kanskje være litt tålmodig og håpe at det kan endre seg? Brystet på denne siden er noe hardere enn det andre og har nok vært litt vondere. Tror ikke jeg har vært særlig hoven. La under muskel, men har hatt lite smerter og ingen blåmerker etter operasjonen. Tusen takk for alle svar
Terine Skrevet 31. januar 2011 #15002 Skrevet 31. januar 2011 Kompresjonsbhen kostet 800! Men så er jo den sydd etter mål så den skal sitte perfekt rundt brystet...Knepping forran og bak, ekstra brede stropper med borrelås. Var å kikket på sportsbher istad, men den virket så mye mer "skjør" enn den jeg har....så går for den som er laget til det jeg Di burde jo ha peiling på det, så det stemmer nok De har nok peiling ja:) googla kompresjonsbh nå nettopp, å ser jo at det ikke er noen grunn til at du ikke skal bruke den:) kansje jeg skal gå for en slik en selv:D men så lenge bh'n gir skikkelig godt med støtte så er det nok det samme:)
Jazne Skrevet 31. januar 2011 #15003 Skrevet 31. januar 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne 1
Frk.L-M Skrevet 31. januar 2011 #15004 Skrevet 31. januar 2011 Noen av dere operert på Colosseum eller Nobel clinic? erfaringer? Ser Colosseum har noe rimeligere. Takker for svar Jeg ble operert på nobel clinic, og er veldig fornøyd med dem Jeg valgte Nobel pga at de er ledende innen plastisk kirurgi i norge. Tenkte litt på å ta op i Tromsø pga at dem var billigere, men valgte den beste klinikken Så jeg vil si det at du burde kansje ikke se på prisen når du tenker på å ta en op, tenk heller på hvem av de klinikkene du føler deg tryggest hos. Jeg vil anbefale å dra på konsultasjon hos begge klinikkene før du bestemmer deg for noe.
DangerDame Skrevet 31. januar 2011 #15005 Skrevet 31. januar 2011 Noen av dere operert på Colosseum eller Nobel clinic? erfaringer? Ser Colosseum har noe rimeligere. Takker for svar Jeg ble operert på Colosseumklinikken i Oslo av Dr. Helge Einar Roald. Jeg er superfornøyd med alt, både resultatet, selve operasjonen og omstendighetene rundt. Jeg lurer på å legge inn litt til etterhvert, og kommer definitivt til å velge samme sted og samme kirurg om jeg i så fall gjør det Men ikke ennå, som sagt, for jeg ER utrolig fornøyd
Jazne Skrevet 31. januar 2011 #15006 Skrevet 31. januar 2011 (endret) poff Endret 4. november 2013 av Jazne
DangerDame Skrevet 31. januar 2011 #15007 Skrevet 31. januar 2011 Hei alle sammen For et fantastisk forum Jeg har lest tråden og vært inne daglig siden før jul..men først nå har jeg første innlegg. Jeg opererte inn silikon for 4 uker siden og er dessverre veldig utålmodig når det gjelder resultatet.. Jeg har fått inntrykk av at de fleste får et bra resultat med en gang, mens jeg derimot er ikke helt der enda.. Jeg hadde en liten forskjell på brystene før operasjonen, som føge av stoooor produksjon på den ene siden da jeg ammet. Jeg fikk ikke gitt beskjed om dette på konsultasjonen, men på operasjonsdagen ble vi enige om at han skulle legge inn litt mer i det minste brystet. Etter operasjonen la jeg merke til at det brystet som i utgangspunktet var størst fremdeles var større, selv om innlegget i dette brystet var ørlite mindre. Det er akkurat som om det er bredere, det går litt mer "under" eller ut ved armen om dere forstår Jeg skal på etterkontroll etter 3 måneder, men hører jo allerede kirurgen si at forskjellen er for liten, eller at jeg ikke kan forvente at de skal bli helt like.. Noen erfaringer med dette, må jeg kanskje være litt tålmodig og håpe at det kan endre seg? Brystet på denne siden er noe hardere enn det andre og har nok vært litt vondere. Tror ikke jeg har vært særlig hoven. La under muskel, men har hatt lite smerter og ingen blåmerker etter operasjonen. Tusen takk for alle svar Hvor opererte du? Ting faller ikke helt på plass før etter 3 måneder. Om du hadde en større "lomme" på det ene brystet, antar jeg at innlegget faller fortere på plass der enn på det andre brystet. Jeg ville gitt det til etterkontrollen, og om det er en betraktelig asymmetri fortsatt, synes jeg du skal stå på krava og få en ny operasjon
DangerDame Skrevet 31. januar 2011 #15008 Skrevet 31. januar 2011 Det er nesten det verste, hun vet at jeg har litt komplekser for størrelsen på puppene mine... Selv er hun vel en c-cup. Og etter kanskje tre øl synes jeg det var helt uakseptabel oppførsel, hun visste godt hva hun sa. Men men, da er vel det vennskapet over, orker ikke å bruke mer tid på folk som oppfører seg så idiotisk... Makan altså! Ja, du trenger ikke sånne folk. Litt som da eksen min sa litt uti forholdet at han hadde sett for seg meg med større pupper på grunn av hvordan jeg så ut med BH. Fyll er INGEN unnskyldning! Lykke til, snart får du fantastiske frontlykter som garantert kommer til å danke ut hennes! 1
DangerDame Skrevet 31. januar 2011 #15009 Skrevet 31. januar 2011 Takk Jaa, jeg måtte prøve en bikinitopp igår for å se Så bra ut Det tror jeg på! Du har fått riktig så flotte fordeler! Wow! Må se til å legge ut et bilde selv snart :gjeiper:
boobjob Skrevet 31. januar 2011 #15010 Skrevet 31. januar 2011 Hei alle sammen Nå har jeg lest dette forumet i maaaaaaange uker. Begynte på siste side, leste meg helt frem til år 2007. Da hoppet jeg frem til 2010, og har lest helt til nå! Så nå var det på tide å lage meg en bruker å bli med i puppegjengen tenkte jeg My story: Jeg har tenkt på denne operasjonen siden jeg var 16 år. Men tenkte " min mor og alle søstrene hennes har jo såå fine pupper.. Jeg må vel arve litt av dette?" Viste seg for ca 1 mnd siden at de alle har silikon Så blir vel ikke noen fine naturlige bryst på meg heller.. Etter disse årene har ikke puppene mine forandret seg særlig fra jeg var 15år til nå må jeg si. Noen sier jeg er dum, teit, idiotisk, utolmodig osv, og at jeg burde vente flere år, men jeg er utålmodig, jeg vet hva jeg vil.. Jeg har vel så å si lest ALT jeg har kommet over om slike sider, alt info, før etter bilder, klinikker, kirurger. you name it.. Jeg har lest det meste di siste to årene. I sommer fant jeg ut at dette skal skje. Uansett. Jeg leste litt mer om kirurger og klinikker, og i oktober begynte jeg å spare penger. Jeg jobber utenfor skolen og har så å si spart ALT av ALLE pengene jeg har fått. Jeg betaler også alt selv.. Ikke noe lån, eller får av foreldre eller whatsoever.. Nå, 3 måneder etterpå har jeg klart å spare sammen ca 30.000kr. Jeg var på konsultasjon på Klinikk Bergen den 27.desember. Ble så å si veldig fornøyd og ja, følte meg velkommen der veldig fort. Jeg har nå operasjonsdag den 15.februar. Fikk vite operasjonsdagen min for ca 6 uker side. Tiden har gått SEINT. Men nå ENDELIG nermer det seg Gleder meg så utrolig mye at jeg får ikke sagt det, gruer meg ikke noenting! Jeg skal legge inn 300g i høyre, 320g i venstre pupp. Ettersom den er litt mindre. Over brystmuskel. Jeg tenkte jeg måtte ha under, men kirurgen sa jeg kunne ha det over, ettersom jeg hadde veldig mye kjertler og brystvev mente han, så det kom til å dekke den typisk "runde silikon formen". Noe jeg ble glad for å høre Etter jeg har lest dette forumet opp å ned, å så å si ALLE angrer på at de tar for lite, så begynner jeg å bli skeptisk selv. Men jeg stoler på kirurgen. Skal ta med bilde om hvordan jeg vil resultatet skal bli, fortelle han det er slik jeg vil ha det. Må han legge inn 400g får å få det sånn, I dont care. Det er det resultatet jeg vil ha, og satser på han vet hva han gjør Ellers er jeg 1.73 høy, og veier ca 63 kilo. Bruker 75B nå. Noe jeg er ganske sikker på er feil. Tror det egentelig er 65 rundt, og cup vet jeg ikke. Er også fra Stavanger, så gleder meg til å gå på Change som jeg ser stavanger folk har snakt bra om her Håper det er greit jeg er medlem her med dere ?
Belle89 Skrevet 1. februar 2011 #15011 Skrevet 1. februar 2011 Hei alle sammen Nå har jeg lest dette forumet i maaaaaaange uker. Begynte på siste side, leste meg helt frem til år 2007. Da hoppet jeg frem til 2010, og har lest helt til nå! Så nå var det på tide å lage meg en bruker å bli med i puppegjengen tenkte jeg My story: Jeg har tenkt på denne operasjonen siden jeg var 16 år. Men tenkte " min mor og alle søstrene hennes har jo såå fine pupper.. Jeg må vel arve litt av dette?" Viste seg for ca 1 mnd siden at de alle har silikon Så blir vel ikke noen fine naturlige bryst på meg heller.. Etter disse årene har ikke puppene mine forandret seg særlig fra jeg var 15år til nå må jeg si. Noen sier jeg er dum, teit, idiotisk, utolmodig osv, og at jeg burde vente flere år, men jeg er utålmodig, jeg vet hva jeg vil.. Jeg har vel så å si lest ALT jeg har kommet over om slike sider, alt info, før etter bilder, klinikker, kirurger. you name it.. Jeg har lest det meste di siste to årene. I sommer fant jeg ut at dette skal skje. Uansett. Jeg leste litt mer om kirurger og klinikker, og i oktober begynte jeg å spare penger. Jeg jobber utenfor skolen og har så å si spart ALT av ALLE pengene jeg har fått. Jeg betaler også alt selv.. Ikke noe lån, eller får av foreldre eller whatsoever.. Nå, 3 måneder etterpå har jeg klart å spare sammen ca 30.000kr. Jeg var på konsultasjon på Klinikk Bergen den 27.desember. Ble så å si veldig fornøyd og ja, følte meg velkommen der veldig fort. Jeg har nå operasjonsdag den 15.februar. Fikk vite operasjonsdagen min for ca 6 uker side. Tiden har gått SEINT. Men nå ENDELIG nermer det seg Gleder meg så utrolig mye at jeg får ikke sagt det, gruer meg ikke noenting! Jeg skal legge inn 300g i høyre, 320g i venstre pupp. Ettersom den er litt mindre. Over brystmuskel. Jeg tenkte jeg måtte ha under, men kirurgen sa jeg kunne ha det over, ettersom jeg hadde veldig mye kjertler og brystvev mente han, så det kom til å dekke den typisk "runde silikon formen". Noe jeg ble glad for å høre Etter jeg har lest dette forumet opp å ned, å så å si ALLE angrer på at de tar for lite, så begynner jeg å bli skeptisk selv. Men jeg stoler på kirurgen. Skal ta med bilde om hvordan jeg vil resultatet skal bli, fortelle han det er slik jeg vil ha det. Må han legge inn 400g får å få det sånn, I dont care. Det er det resultatet jeg vil ha, og satser på han vet hva han gjør Ellers er jeg 1.73 høy, og veier ca 63 kilo. Bruker 75B nå. Noe jeg er ganske sikker på er feil. Tror det egentelig er 65 rundt, og cup vet jeg ikke. Er også fra Stavanger, så gleder meg til å gå på Change som jeg ser stavanger folk har snakt bra om her Håper det er greit jeg er medlem her med dere ? Hei og velkommen! Ja, her er det bare å slenge seg med ser at jeg har samme historie som deg - begynte å tenke på dette i en alder av 16 år (fikk heller ikke noe pupper ) i min familie har faktisk lillesøsteren min (!) større pupper enn meg - hun er 17 (jeg blir 22 i år) og hun er smal i fasongen..... Jeg har operasjonsdato 23. februar, skal faktisk på konsultasjon om litt under en time! ... så jeg må stikke; men velkommen i gjengen!
Betty84 Skrevet 1. februar 2011 #15012 Skrevet 1. februar 2011 De har nok peiling ja:) googla kompresjonsbh nå nettopp, å ser jo at det ikke er noen grunn til at du ikke skal bruke den:) kansje jeg skal gå for en slik en selv:D men så lenge bh'n gir skikkelig godt med støtte så er det nok det samme:) Sjekket litt rundt og fant ut at PK hadde sammarbeidet med produsenten for å lage denne kompresjonsbhen. Så en av grunnene til at han anbefalte den var nok mer penger hehe ) Men den sitter ihvertfall som støpt på, bortsett fra rundt puppene selvfølgelig... Begynner å grue meg litt mer nå. Er så dum at når jeg kommer over et program på tv om mislykka opr klarer jeg ikke la være å se Vet jo at det er minimalt med risikoer osv, er ikke det som jeg får grøssninger av. Er heller å se på den måten di behandler puppene på! Er så redd for å våkne fra sedasjonen!!
boobjob Skrevet 1. februar 2011 #15013 Skrevet 1. februar 2011 Hei og velkommen! Ja, her er det bare å slenge seg med ser at jeg har samme historie som deg - begynte å tenke på dette i en alder av 16 år (fikk heller ikke noe pupper ) i min familie har faktisk lillesøsteren min (!) større pupper enn meg - hun er 17 (jeg blir 22 i år) og hun er smal i fasongen..... Jeg har operasjonsdato 23. februar, skal faktisk på konsultasjon om litt under en time! ... så jeg må stikke; men velkommen i gjengen! takktakk! Ja det er det som er problemet mitt også.13åringer har jo større pupper Men nå har jeg blitt litt skeptisk på om Bergen er det rette valget mitt. Likte klinikken, kirurgene og ALT veldig bra. Men det er så langt borte. Tenker på hvis ting går feil vei etter en stund. Er ikke bare bare å komme meg fort til bergen heller. Noen som har fått noen problemer med klinikken langt borte? HVordan gjør dere det med alle sjekkene i ettertid? Jeg har kommet litt i kontakt med colosseum-stavanger nå i dag. Vurderer å gå på konsultasjon der også, men er litt usikker. Er jo liksom her jeg bor, har ikke hørt dårlig om det heller. Men det må være rundt samme dato jeg hadde fra før. Altså 15.februar. Ettersom jeg har fikset med skole og jobb. Hvis ikke blir det uansett Klinikk Bergen. Ikke alltid like lett
CeeCee Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #15014 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Sjekket litt rundt og fant ut at PK hadde sammarbeidet med produsenten for å lage denne kompresjonsbhen. Så en av grunnene til at han anbefalte den var nok mer penger hehe ) Men den sitter ihvertfall som støpt på, bortsett fra rundt puppene selvfølgelig... Begynner å grue meg litt mer nå. Er så dum at når jeg kommer over et program på tv om mislykka opr klarer jeg ikke la være å se Vet jo at det er minimalt med risikoer osv, er ikke det som jeg får grøssninger av. Er heller å se på den måten di behandler puppene på! Er så redd for å våkne fra sedasjonen!! Punkt 1: Det er ikke minimalt med risikoer. Det finnes mange komplikasjoner man kan utsette seg for. Derfor er det VIKTIG å lese ALT man kommer over, og vite NØYAKTIG hva man går til. Man MÅ vite hvilke symptomer man kan få for å vite nøyaktig hva som skjer, slik at man kan få hjelp i tide, altså FØR det utvikler seg til å bli en stor infeksjon, eller blødning eller lignende. Selv leste jeg alt jeg kom over i flere år før jeg bestemte meg for å gjennomføre operasjonen. Til høyre på denne siden kan du lese om alle risikoene/ komplikasjonene: http://www.justbreastimplants.com/risks/ Punkt 2: Det som er felles for (men ikke snakkes om) disse skrekkhistoriene fra TV er at personene som hyler og skriker om feilbehandling og hvor farlig det er å operere inn implantater og diverse har nettopp ikke hatt denne KUNNSKAPEN, eller NOK kunnskap, om hva de har gått til. De har ikke vært klar over hva kroppen har prøvd å fortelle dem gjennom symptomer for de har ikke visst hva det betydde. Ergo; de har ikke oppsøkt hjelp og fått hjelp i tide, altså FØR det utviklet seg. Dette med kunnskap tar jeg ikke lett på, og MÅ nevne det hele tiden. Man har ansvar for egen helse, og da må man også ta en operasjon seriøst og tilegne seg den nødvendige kunnskapen. Hvis ikke nytter det iallefall ikke å komme grinende etterpå fordi man fikk blødning og ikke skjønte hvor alvorlig det var før man måtte ta ut implantatene.... F.eks.. Endret 1. februar 2011 av CeeCee
Augustbrud -06 Skrevet 1. februar 2011 #15015 Skrevet 1. februar 2011 Hvor opererte du? Ting faller ikke helt på plass før etter 3 måneder. Om du hadde en større "lomme" på det ene brystet, antar jeg at innlegget faller fortere på plass der enn på det andre brystet. Jeg ville gitt det til etterkontrollen, og om det er en betraktelig asymmetri fortsatt, synes jeg du skal stå på krava og få en ny operasjon
Augustbrud -06 Skrevet 1. februar 2011 #15016 Skrevet 1. februar 2011 Hvor opererte du? Ting faller ikke helt på plass før etter 3 måneder. Om du hadde en større "lomme" på det ene brystet, antar jeg at innlegget faller fortere på plass der enn på det andre brystet. Jeg ville gitt det til etterkontrollen, og om det er en betraktelig asymmetri fortsatt, synes jeg du skal stå på krava og få en ny operasjon Jeg håper jo at det ordner seg, men det virker som protesen ligger lenger ute på den siden hvor brystet er noe større..selve brystet er også litt større og rundere. En stund lurte jeg på om den største protesen er lagt i det største brystet Jeg er jo noe perfeksjonist, men dette irriterer meg såpass mye at jeg ønsker å gjøre noe med det hvis det ikke endrer seg. Jeg opererte på colosseum i Stavanger. Jeg er veldig fornøyd med servicen så langt, så jeg vil ikke si noe dårlig om plassen. Jeg bare lurer på om andre har opplevd det samme og hva jeg eventuelt kan kreve av etterkorreksjon uten at jeg må betale for det. I kontrakten står det noe som at "hvis resultatet er forventet å bli vesentlig bedre, dekkes etterkorreksjoner innen et år" Da blir det vel opp til kirurgen å vurdere..
Betty84 Skrevet 1. februar 2011 #15017 Skrevet 1. februar 2011 (endret) . Endret 4. februar 2011 av Betty84
Belle89 Skrevet 1. februar 2011 #15018 Skrevet 1. februar 2011 da har jeg vært på konsultasjon nr 2 var på min første konsultasjon for 2 år siden, da mest for å sjekke ut mulighetene og snakke med en profesjonell. Fikk da beskjed om at silikon over muskelen var det beste for meg. I dag fortalte kirurgen som skal operere meg (Tyge Tindholt) at jeg bør ha under muskelen,moderat profil og 300 cc. (han fortalte meg også at den første kirurgen jeg var hos kun legger implantatet over - det var derfor han anbefalte det!) Nå begynner jeg å lure... Jeg fikk prøve proteser på 260 når jeg var der i dag, og mente det så fint ut. Men stemmer det egentlig at størrelsen blir mindre når man tar under muskelen...? er litt bekymra for at 300cc blir for lite... i følge kirurgen har en "flott brystvev" med mye plass - er jeg grådig om jeg ringer klinikken i morgen og spør om større impantater...? Jeg vil ha naturlige pupper, men STORE naturlige pupper. Viste han bilder av pupper jeg mente var skikkelig fine - han mente de så unaturlige ut :S Hjelp!
DangerDame Skrevet 1. februar 2011 #15019 Skrevet 1. februar 2011 da har jeg vært på konsultasjon nr 2 var på min første konsultasjon for 2 år siden, da mest for å sjekke ut mulighetene og snakke med en profesjonell. Fikk da beskjed om at silikon over muskelen var det beste for meg. I dag fortalte kirurgen som skal operere meg (Tyge Tindholt) at jeg bør ha under muskelen,moderat profil og 300 cc. (han fortalte meg også at den første kirurgen jeg var hos kun legger implantatet over - det var derfor han anbefalte det!) Nå begynner jeg å lure... Jeg fikk prøve proteser på 260 når jeg var der i dag, og mente det så fint ut. Men stemmer det egentlig at størrelsen blir mindre når man tar under muskelen...? er litt bekymra for at 300cc blir for lite... i følge kirurgen har en "flott brystvev" med mye plass - er jeg grådig om jeg ringer klinikken i morgen og spør om større impantater...? Jeg vil ha naturlige pupper, men STORE naturlige pupper. Viste han bilder av pupper jeg mente var skikkelig fine - han mente de så unaturlige ut :S Hjelp! Implantatet virker mindre når du opererer under muskelen, ja. Derfor blir nok 300cc bra om du prøvde 260cc i BH. Men om du vil ha større, er det jo bare å si at du vil ha så store som mulig? Hva som er naturlig og unaturlig er relativt :gjeiper: Om du synes det ser bra ut - det er det som er viktig Under muskelen med moderat profil vil uansett ikke gi så mye av den "skyggen" som høyprofilerte gjør.
DangerDame Skrevet 1. februar 2011 #15020 Skrevet 1. februar 2011 Jeg håper jo at det ordner seg, men det virker som protesen ligger lenger ute på den siden hvor brystet er noe større..selve brystet er også litt større og rundere. En stund lurte jeg på om den største protesen er lagt i det største brystet Jeg er jo noe perfeksjonist, men dette irriterer meg såpass mye at jeg ønsker å gjøre noe med det hvis det ikke endrer seg. Jeg opererte på colosseum i Stavanger. Jeg er veldig fornøyd med servicen så langt, så jeg vil ikke si noe dårlig om plassen. Jeg bare lurer på om andre har opplevd det samme og hva jeg eventuelt kan kreve av etterkorreksjon uten at jeg må betale for det. I kontrakten står det noe som at "hvis resultatet er forventet å bli vesentlig bedre, dekkes etterkorreksjoner innen et år" Da blir det vel opp til kirurgen å vurdere.. Samme kontrakt som meg da Det må dere vurdere sammen. Om du synes det er langt fra det du forventet og kirurgen synes noe annet, får du bare stå på krava og eventuelt innkalle pasientklagenemnda. Krysser fingrene for at dette ordner seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå