Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, bare spør i vei :)

Altså, smerter må man jo nesten forvente, og alle sier jo at det å legge under muskelen gjør såååå vondt og er mye værre enn over muskelen! For jeg er overrasket over hvor lite vondt det faktisk gjorde! Jeg gjør det gjerne flere ganger :P Men uansett, så får du jo lokalbedøvelse i puppene som jeg vil si funker ganske bra ut hele operasjonsdagen, og ellers tar du jo paracet regelmessig og så får du noen sterkere medisiner du skal ta om du får veldig ondt. (og de tabelettene funker :P )

Jeg hadde ikke råd, egentlig.. Etter jeg kom inn på det forumet her, så ble jeg så lei meg av å se at alle andre skulle operere om 2 dager, 1 uke, eller 1 måned, og jeg hadde ikke vært på konsultasjon engang. Så jeg ble nesten litt lei meg, for jeg hadde jo tenkt å spare opp penger først.. Så tenkte jeg; det koster jo fortsatt 30 000, om jeg opererer imorgen eller om 1 år. Så jeg tok opp forbrukslån :P Mange som syns det er dumt, men jeg har ingen lån utenom dette forbrukslånet nå, og har fast jobb med fast lønn, så er jo ingen stress for min del :)

Om du sier til kirurgen at du ikke vil ha et falsk resultat, så klarer han nok å fikse det altså :) Jeg kan godt legge ut før og etterbilder om du ønsker? Jeg må bare komme meg hjem fra jobb først :P

Om puppene dine allerede er litt fra hverandre, så blir det ikke bedre av å legge inn silikon. De kommer fortsatt til å være fra hverandre, den eneste forskjellen er jo at de blir større :P Men det er som sagt bare å ta en prat med kirurgen, han vet nok best :)

Takk igjen for svar :-)

Hadde vært morsomt å se før og etter bilder siden vi har litt samme kroppsbygning.

Forbrukslån er ikke aktuelt for min del siden jeg er student og ikke jobber, men samtidig er ikke dette noe jeg har bestemt meg for å gjøre nå med det første heller. Vil bare undersøke litt før jeg tar et valg!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja antageligvis:) det var veldig gøy å prøve i alle fall! :) Jeg gleder meg!!!! Synes brødpose puppene var fine jeg:) og det gikk ikke lang tid før jeg ikke syntes det så så stort ut likevel:) så han er kanskje ikke helt bak mål, den kirurgen:)

Jeg måtte ta foran muskelen, til tross for at jeg selv trodde jeg hadde lite underhudsfett/brystvev. Men det ble jeg i grunnen veldig glad for... jeg går masse på ski, og jeg ser for meg at pupper under muskelen blir veldig i veien da:)

-og by the way, så var jeg også nødt til å ta forbrukslån på mesteparten av beløpet. Hadde automatisk trekk fra kontoen min på 500,- i mnd, men det tok jo så hiiiimla lang tid! Så på dette lånet må jeg betale litt over 1000 kr i mnd i 2 år. synes det er verd det. Hvordan har dere ordnet med finansieringen? er for utålmodig til å spare...

NÅ skal jeg ringe klinikken og avtale tid for operasjonen... håper jeg får den datoen jeg hadde tenkt meg i første uka i mars:)

... mastercard :) jeg GIDDA ikke spare mer! ser ikke for meg at det er så krise; jeg går skole og jobber + samboeren er i full jobb - tar vel ikke så lang tid å nedbetale, tenker jeg :)

Gjest halebein
Skrevet

så spennende:) håper du får den timen du ønsker da:) jeg hadde spart en del tips fra jobb (da jer er servitør) men måtte ta ut 6000 fra feriepengene mine neste mnd for å ha nok!:) men det er nok verdt det når man endelig er ferdig opperert! har du forresten peiling på hvr stor forskjell størrelsen er om du legger under eller over? sånn hvis du legger inn 250 under eller 250 over? for de blir vist mindre under muskelen?

Det vet jeg ikke.. :( men mener å ha lest et sted i denne tråden at det kan vises mindre dersom du legger under muskelen, men mulig jeg tar feil.

Skrevet

Dere som har tatt silikon-

Hvordan var formen etterpå? Jeg er rimelig slank, så sjansen er stor for at jeg må ta under muskel. Hvor mye klarer man selv de første dagene etterpå? Greier man å løfte armene?

Skrevet

Dere som har tatt silikon-

Hvordan var formen etterpå? Jeg er rimelig slank, så sjansen er stor for at jeg må ta under muskel. Hvor mye klarer man selv de første dagene etterpå? Greier man å løfte armene?

Jeg har under muskel. Synes ikke det var så vondt, men mye ubehag og ømhet. Kunne ikke kle på eller av t-skjorte de første dagene, og vondt og løfte armene over hodet. Eller bra, men muskelen er svak en god stund etter operasjon. Etter en uke kunne jeg løfte sønnen min som da var ett år, bare jeg holdte han tett inntil kroppen :)

Skrevet

ja antageligvis:) det var veldig gøy å prøve i alle fall! :) Jeg gleder meg!!!! Synes brødpose puppene var fine jeg:) og det gikk ikke lang tid før jeg ikke syntes det så så stort ut likevel:) så han er kanskje ikke helt bak mål, den kirurgen:)

Jeg måtte ta foran muskelen, til tross for at jeg selv trodde jeg hadde lite underhudsfett/brystvev. Men det ble jeg i grunnen veldig glad for... jeg går masse på ski, og jeg ser for meg at pupper under muskelen blir veldig i veien da:)

-og by the way, så var jeg også nødt til å ta forbrukslån på mesteparten av beløpet. Hadde automatisk trekk fra kontoen min på 500,- i mnd, men det tok jo så hiiiimla lang tid! Så på dette lånet må jeg betale litt over 1000 kr i mnd i 2 år. synes det er verd det. Hvordan har dere ordnet med finansieringen? er for utålmodig til å spare...

NÅ skal jeg ringe klinikken og avtale tid for operasjonen... håper jeg får den datoen jeg hadde tenkt meg i første uka i mars:)

Jeg har fått utbetalt feriepengene mine på forskudd, og det skal holde :) Med mindre jeg trenger løft, noe jeg tror. Da må jeg finne på noe annet, enten forbrukslån eller låne av pappa.. Jeg klarer ikke å vente til jeg får spart det inn ihvertfall! Jeg håper også på operasjon første uka i mars ;) hvorfor fikk du ikke dato til operasjon på konsultasjonen?

Skrevet

I dag har jeg gått til innkjøp av en BH jeg skal ha med på konsultasjonen. 80 C, jeg tror det er det jeg vil ha. En full C. Tok den på istad, og stappa den full med sokker. Hehe.. Så greit ut det. Bekymrer meg litt for at jeg skal angre i etterkant for at jeg ikke tok større.. :S Leser jo til stadighet her inne at flere tenker slik..

Skal også ha med meg noen bilder for å vise kirurgen.

Setter meg på første fly til Trondheim i morgen! :fnise:

Bør vel strengt tatt finne senga, men det er jo så mye mer interessant å google pupper. :P

fant en kjempefin side i går, dere har kanskje sett den?

www.qvinne.info/

Gjest halebein
Skrevet

Det vet jeg ikke.. :( men mener å ha lest et sted i denne tråden at det kan vises mindre dersom du legger under muskelen, men mulig jeg tar feil.

Ceecee skriver på første side i denne tråden at man må rege med at protesen ser 15-20% mindre ut om du legger under muskel som over. Så man bør beregne 1-2 cup str mer om man legger under.

Gjest halebein
Skrevet

Jeg har fått utbetalt feriepengene mine på forskudd, og det skal holde :) Med mindre jeg trenger løft, noe jeg tror. Da må jeg finne på noe annet, enten forbrukslån eller låne av pappa.. Jeg klarer ikke å vente til jeg får spart det inn ihvertfall! Jeg håper også på operasjon første uka i mars ;) hvorfor fikk du ikke dato til operasjon på konsultasjonen?

Jeg synes også det var rart! Kirurgen sa at jeg bare skulle gå ut å ordne med time i skranken etterpå, men da jeg kom dit så nektet de! De ville helst at kundene skulle gå hjem, tenke litt og fordøye det vi hadde snakket om, og så ringe å ordne time for op. men det var stor valgfrihet for dato, og de opererte også på ettermiddag/kveldstid. Skulle ringe i går, men må avklare helt nøyaktig med samboer tidspunkt først, og han er på Ski NM i Steinkjær nå, så han fikk jeg ikke tak i i går før seint på kvelden. Han reiser så mye i jobben, at jeg må ha helt klart svar på om han er hjemme den uken jeg skal operere. Vi har 3 barn i alderen 1-7 år,så er helt avhengig av at han er hjemme da:)

Skrevet

Takk igjen for svar :-)

Hadde vært morsomt å se før og etter bilder siden vi har litt samme kroppsbygning.

Forbrukslån er ikke aktuelt for min del siden jeg er student og ikke jobber, men samtidig er ikke dette noe jeg har bestemt meg for å gjøre nå med det første heller. Vil bare undersøke litt før jeg tar et valg!

:-)

Ja, når man er student så er det kanskje ikke så lurt å ta opp forbrukslån.

Det er bra du undersøker og tenker deg godt om før du hopper ut i det :) Jeg har undersøkt i ganske mange år, men trodde aldri jeg skulle gjøre "noe så stort". Så ble jeg medlem her inne, og fikk høre alle sine erfaringer med brystoperasjon, og da klarte jeg ikke vente mere. Ringte klinikken, og 3 uker etterpå var jeg operert :) Angrer ikke 1 sekund engang :)

Ja, jeg skal se om jeg får lagt ut før- og etterbilder nå i helgen :)

Skrevet

Ceecee skriver på første side i denne tråden at man må rege med at protesen ser 15-20% mindre ut om du legger under muskel som over. Så man bør beregne 1-2 cup str mer om man legger under.

Holy shit! det er faktisk ganske mye forskjell altså! må være flink å huske på å si hvor store jeg ønsker da:O sånn i tilfelle.. vil jo ikke sitte der etter opperasjoenen å føle at de ble for små!:/ det er den største frykten jeg har! har også vært å kjøpt sportsbh nå:) i 80c! er vel 3 uker igjen til operasjonen nå å jeg føler ikke det går fort nok!!! wiii!

Skrevet

iiih!

nå har jeg fått operasjonsdato: 23. februar! :D

Skrevet

Jeg har nylig operert, og det stemmer ikke at 15-20% av protesen "forsvinner" om den plasseres under muskel. Hvor skulle det bli av?? Jeg var tilbake på jobb etter fem dager, så det er fullt mulig! Men min jobb innebærer ikke løfting eller annet fysisk arbeid, så det gikk helt fin. Heller inge pillerus, tok bare paracet den første dagen på jobb. Litt stiv i overkroppen og jeg tror det så ut som om jeg hadde kink i nakken :-)

Skrevet

Jeg har nylig operert, og det stemmer ikke at 15-20% av protesen "forsvinner" om den plasseres under muskel. Hvor skulle det bli av?? Jeg var tilbake på jobb etter fem dager, så det er fullt mulig! Men min jobb innebærer ikke løfting eller annet fysisk arbeid, så det gikk helt fin. Heller inge pillerus, tok bare paracet den første dagen på jobb. Litt stiv i overkroppen og jeg tror det så ut som om jeg hadde kink i nakken :-)

Hvor de 15-20% blir av har jeg egentlig ikke tenkt på:P kansje fordi de blir liggende under muskelen å muskelen presser dem litt ned?? men godt å høre at det ikke var helt for jævlig! er liksom det jeg gruer mest til. tiden etterpå! men heldigvis har jeg kjæresten som passer på, til det værste er over! hvor mye la du inn å hvorstort ble resultatet?

=)

Skrevet (endret)

Jeg hadde nesten ikke pupper, men ville ikke ha så store pupper siden jeg er relativt slank og sporty. Målet var å få akkurat de samme, fine puppene som jeg hadde, bare litt større :-) Jeg har lagt inn 260, og har nå en 70C. Jeg spurte legen om det ville være en forskjell i størrelse om innlegget blir lagt under muskel vs over muskel, og han sa at det var ingen forskjell, men hvis man legger over muskel og har lite overhudsfett vil innlegget kunne SE noe større ut siden det blir mer definert.

Det viktigste å tenke på før operasjonen er at du har fått gjort unna alle sånne ting som du vanligvis ville ha gjort. Jeg vasket godt i leiligheten, og særlig badet/ dusjen, pantet flasker osv, så jeg ikke "skal bare" fordi man plutselig føler at det burde man ha gjort. Noen får mark av å være så i ro, og jeg ble advart mot å strekke meg etter noe som er plassert over skulderhøyde eller "bare" henge opp klesvasken på dag fire, fordi slike ting kan forårsake blødninger.

Sett også ting som du bruker ofte ned på benken både på kjøkken og bad, og skal du være alene noen timer i løpet av de første tre dagene kan det være greit å planlegge. Sånne enkle ting som å drikke saft av 0,6liters glass (som jeg vanligvis gjør) føltes plutselig veldig klønete når jeg skulle strekke meg frem og sette det fra meg på bordet. Men det går veldig fort over, og med løstsittende klær behøver du ikke hjelp på do og sånt fra dag to :gjeiper:

Endret av Cixi
Skrevet

Jeg hadde nesten ikke pupper, men ville ikke ha så store pupper siden jeg er relativt slank og sporty. Målet var å få akkurat de samme, fine puppene som jeg hadde, bare litt større :-) Jeg har lagt inn 260, og har nå en 70C. Jeg spurte legen om det ville være en forskjell i størrelse om innlegget blir lagt under muskel vs over muskel, og han sa at det var ingen forskjell, men hvis man legger over muskel og har lite overhudsfett vil kunne innlegget SE noe større ut siden det blir mer definert.

Det viktigste å tenke på før operasjonen er at du har fått gjort unna alle sånne ting som du vanligvis ville ha gjort. Jeg vasket godt i leiligheten, og særlig badet/ dusjen, pantet flasker osv, så jeg ikke "skal bare" fordi man plutselig føler at det burde man ha gjort. Noen får mark av å være så i ro, og jeg ble advart mot å strekke meg etter noe som er plassert over skulderhøyde eller "bare" henge opp klesvasken på dag fire, fordi slike ting kan forårsake blødninger.

Sett også ting som du bruker ofte ned på benken både på kjøkken og bad, og skal du være alene noen timer i løpet av de første tre dagene kan det være greit å planlegge. Sånne enkle ting som å drikke saft av 0,6liters glass (som jeg vanligvis gjør) føltes plutselig veldig klønete når jeg skulle strekke meg frem og sette det fra meg på bordet. Men det går veldig fort over, og med løstsittende klær behøver du ikke hjelp på do og sånt fra dag to :gjeiper:

wææ så merkelig! grugleder meg virkelig:p er 3 uker fra i dag faktisk og tia går jo bare så sakte....:( kommer til å ha forstoppelse de første dagene hører jeg:P men du syns ikke de ble små i ettertid? for min største frykt er jo egentlig det at jeg ikke skal syns de er store nok! du sier jo du ikke ville ha noe spesielt digre, å det vil jo ikke jeg heller. vil jo det skal se sånn nogen lunde naturlig ut:) men man må jo tross ut med en del penger for dette! takk for mange gode tips! får vel planlegge litt i forkans slik at jeg er mest mulig beredt! kjæresten min er jo på jobb om dagene også, så er vel greit å ha alt på stell!:)

Gjest halebein
Skrevet

iiih!

nå har jeg fått operasjonsdato: 23. februar! :D

Jeij!!!

:danse:

Skrevet

Jeg synes også det var rart! Kirurgen sa at jeg bare skulle gå ut å ordne med time i skranken etterpå, men da jeg kom dit så nektet de! De ville helst at kundene skulle gå hjem, tenke litt og fordøye det vi hadde snakket om, og så ringe å ordne time for op. men det var stor valgfrihet for dato, og de opererte også på ettermiddag/kveldstid. Skulle ringe i går, men må avklare helt nøyaktig med samboer tidspunkt først, og han er på Ski NM i Steinkjær nå, så han fikk jeg ikke tak i i går før seint på kvelden. Han reiser så mye i jobben, at jeg må ha helt klart svar på om han er hjemme den uken jeg skal operere. Vi har 3 barn i alderen 1-7 år,så er helt avhengig av at han er hjemme da:)

Synes det hørtes veldig snodig ut.. Det var ikke slik da jeg var der i dag nei. Du får ringe å bestille så fort du har avklart :) Tror de har en del ledig ja.

Da har jeg vært på konsultasjon, og er kjempefornøyd! Vi var vel ganske enige hele veien - full C, over muskelen, rundt silikon implantat. Snakket ikke noe om størrelsen på implantatene, men at de skulle utgjøre en fyldig C, for å få fylt opp puppene igjen. SÅ hun skal prøve seg fram for å se hva som ser best ut under operasjonen. Og det aller beste: ingen brystløft! wee ;) den venstre puppen er hele 2 cm lenger ned enn den høyre, men dette skulle hun klare å korrigere med plassering av lommen og muligens forskjellig størrelse på implantatene. Hvis det skulle vise seg i etterkant at den ene puppen trenger et løft alikevel, får jeg komme inn igjen etter 1 år og kun betale mellomlegget. Men hun virket sikker på at det ikke var nødvendig :) Jeg gikk rett ned i skranken etterpå og sa at jeg ville bestille time til operasjon. Da spurte hun bare når jeg ville ha. Så jeg fikk like gjerne time mandag 7. feb allerede! Bare en uke til jo.. Det ble plutselig veldig virkelig ;)

Fikk resept på sånn vask og smertestillende. Måtte kjøpe ny sportsbh, for hun sa det var best med knepping foran. Kjøpte FILA bh på Reimers til 549,-.

Så da leverer jeg ungene til mamma neste helg, og bosetter meg hos pappa (som er bortreist) for en uke. Skal ha ei venninne her det første døgnet.

GLEDINGS :D

Skrevet

wææ så merkelig! grugleder meg virkelig:p er 3 uker fra i dag faktisk og tia går jo bare så sakte....:( kommer til å ha forstoppelse de første dagene hører jeg:P men du syns ikke de ble små i ettertid? for min største frykt er jo egentlig det at jeg ikke skal syns de er store nok! du sier jo du ikke ville ha noe spesielt digre, å det vil jo ikke jeg heller. vil jo det skal se sånn nogen lunde naturlig ut:) men man må jo tross ut med en del penger for dette! takk for mange gode tips! får vel planlegge litt i forkans slik at jeg er mest mulig beredt! kjæresten min er jo på jobb om dagene også, så er vel greit å ha alt på stell!:)

Vel, man venner seg utrolig fort til størrelsen. Men jeg har fått akkurat det jeg ønsket meg, og er fornøyd med det! De ser store ut når jeg har på en god BH, uten at det ser unaturlig ut. Men jeg bruker fremdeles sportsBH eller en helt myk BH fra Lindex, og foreløpig er det ingen som har sett forskjell :-) Nå var det litt av pointet også - for meg føles det rart å være hjemme med tredagers på grunn av "forkjølelse" og så dukke opp på mandag med STORE pupper :roll:

Lykke til!

Skrevet

Hei!!

Helt ny på forumet, så vi får se om jeg skjønner noe av det ;P

Har igrunn holdt meg til å lese mange av innlegga her, men nå får jeg babble litt også!

Var fra naturens side utstyrt med et greit sett pupper, en c-cup, under graviditeten for nå 8 år siden en dobbel D, og nå....en slapp, stor A/ liten B!! Regnet med liksom å legge inn rundt 200ml, og sa under konsultasjonen -fyll opp det som mangler, så naturlig som mulig, ikke for stort. Hadde også bestemt meg for at legens anbefalinger ville jeg følge, og at jeg ikke ville ha operasjonen hvis det måtte innebære brystløft også (jeg klarer ikke tanken på at brystvorta mi skal ligge på et sterilt fat ved siden av meg hehe). Gikk heldigvis min vei, og til fredag ligger jeg på operasjons bordet. Anbefalingen fra legen var 325ml, moderat+, over muskelen. Mer enn jeg trodde, men regner med de har peiling! Gleder meg så mye og gruer meg litt, men endelig er det MIN tur!! Men noe jeg lurer på...er hvilken str jeg kommer til å ende opp med. Spurte igrunn aldri om det, var litt mere sånn -fiks meg.... Har noen av dere litt snøring kansje??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...