DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14941 Skrevet 26. januar 2011 Hei! Har et lite spørsmål. Jeg er 154 cm og veier 38 kg. Har hørt at man bør ta under brystmuskelen om man har lite underhudsfett (noe jeg har). Stemmer det? Og er det noe dere ville anbefalt med tanke på min størrelse? Altså, Cohesive gel, saltvann, silikon? Ru eller glatt? Høy, moderat eller lav profil? Skal så klart bestille en time for å prate, men jeg vil gjerne høre deres tanker om det osv. Er fremdeles usikker på hvilken klinikk jeg skal velge, så kom gjerne med innspill. Og en annen ting. Hvordan så puppene ut i ukene etter operasjonen? Under muskulaturen er det som gjøres på jenter med lite eget brystvev eller underhudsfett. Hva størrelse angår, må du nok forhøre deg litt med noen kirurger og si hva de ville anbefalt. Det er umulig å si uten å ha sett deg. Silikon er helt klart tingen, og det som brukes av de fleste kirurger i Norge i dag. Det gir penest kosmetisk resultat, samt at de ru cohesive gel-implantatene hindrer sjansen for kapseldannelse. Profilen avhenger av flere ting - hvor bred er du over brystkassen og hvor "utstikkende" bryster ønsker du. Jo lavere profil, jo bredere og mindre utstikkende implantat, og vice versa. Jeg er strålende fornøyd med Colosseumklinikken og Dr. Helge Einar Roald. Operasjonen gikk helt knirkefritt og jeg har ikke hatt noen nevneverdige smerter eller komplikasjoner. Og frontlyktene ser smashing ut, hahaha
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14942 Skrevet 26. januar 2011 nå er det 3 uker siden jeg opererte ,har begynt så smøtt og vende meg til dem,sover litt på siden og gleder meg til de "taller" helt på plass det eneste er at de er fremdeles litt harde men det ordner seg etterhvert regner jeg med :gjeiper: heromdagen stakk det litt i sårene men det har gått over Det er så fantastisk å sove på siden igjen! Hahaha :gjeiper: Det med hardhet ordner seg nok Det tar forskjellig med tid avhengig fra person til person, hvilket er grunnen til at de fleste har etterkontroll først etter 2-3 måneder
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14943 Skrevet 26. januar 2011 Det har gått litt ovet 3 uker siden operasjon, men det virker som om jeg har hatt disse puppene hele livet nå. Husker ikke hvordan ting var, haha. Har ikke vondt i det hele tatt, de har falt på plass, sårene har grodd og ser ut som det som kommer til å bli riktig så pene arr, hovenheten er borte og de har fått relativt myk konsistens - som små, faste pupper bare at de er store Fasongen er jeg knallfornøyd med, og det samme gjelder størrelsen. Så til dere son skal operere: Lykke til! Håper dere blir minst like fornøyde Skal se om jeg ikke får postet bilde etter hvert.
pink83 Skrevet 26. januar 2011 #14944 Skrevet 26. januar 2011 det ordner seg sikkert.tørr liksom ikke klemme så mye på dem ennå dessuten har jeg veldig aktiv jobb så kanskje dette har noe med saken å gjøre å. arrene ser veldig greie ut, på høyre side er det litt skorpe som ikke har løsnet helt ennå ,har veldig lyst til å pille når jeg skifter teip men skal ikke røre!!!!
Gjest halebein Skrevet 26. januar 2011 #14945 Skrevet 26. januar 2011 Det har gått litt ovet 3 uker siden operasjon, men det virker som om jeg har hatt disse puppene hele livet nå. Husker ikke hvordan ting var, haha. Har ikke vondt i det hele tatt, de har falt på plass, sårene har grodd og ser ut som det som kommer til å bli riktig så pene arr, hovenheten er borte og de har fått relativt myk konsistens - som små, faste pupper bare at de er store Fasongen er jeg knallfornøyd med, og det samme gjelder størrelsen. Så til dere son skal operere: Lykke til! Håper dere blir minst like fornøyde Skal se om jeg ikke får postet bilde etter hvert. så herlig å høre at det har gått så bra med deg! og at du er så fornøyd. -og så tidlig etter operasjonen! Det er jo det dette handler om, dette alle håper på. et nytt utseende, som man blir fortrolig med, og som du føler deg vel med.
Frk.L-M Skrevet 26. januar 2011 #14946 Skrevet 26. januar 2011 hehe, sitter å ser på pasientkortet jeg fikk med meg fra klinikken, å de har klart å skrevet heeeelt feil fødselsdato. Menneh de har krysset av på noe som heter inframammary på engelsk, hva betyr egentlig det?
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14947 Skrevet 26. januar 2011 (endret) hehe, sitter å ser på pasientkortet jeg fikk med meg fra klinikken, å de har klart å skrevet heeeelt feil fødselsdato. Menneh de har krysset av på noe som heter inframammary på engelsk, hva betyr egentlig det? Hahaha! Du får ringe og si i fra :gjeiper: Det betyr at snittet er plassert i brystfolden Mammary implants er det medisinske navnet på brystimplantater på engelsk. Endret 26. januar 2011 av DangerDame
tihjeso Skrevet 26. januar 2011 #14948 Skrevet 26. januar 2011 Jeg opererte på Fana Medisinske senter, hos Dr Bugge. For meg var det ingen tvil om at jeg ville gjøre det der, da han er anerkjent, og det var der jeg hørte mest positivt om. Takk for svar. Snakket med Fana Medisinske og de hadde ikke ledig time til konsultasjon da jeg skulle til Bergen, bor ikke der. Men det hadde klinikk Bergen, derfor jeg skal dit. Kanskje jeg skal få en konsultasjon hos Dr. Bugge også? Leser det er anbefalt å snakke med flere enn en lege her. Men ingen andre her som har erfaringer med klinikk Bergen?
Frk.L-M Skrevet 26. januar 2011 #14949 Skrevet 26. januar 2011 Det betyr at snittet er plassert i brystfolden Mammary implants er det medisinske navnet på brystimplantater på engelsk. okei. når jeg tenker meg om så vet jeg ikke profil greiern på mine pupper. kan jeg klare å se det på puppene mine? Fatter ikke at jeg ikke tenkte på å spørre om det på klinikken
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14950 Skrevet 26. januar 2011 okei. når jeg tenker meg om så vet jeg ikke profil greiern på mine pupper. kan jeg klare å se det på puppene mine? Fatter ikke at jeg ikke tenkte på å spørre om det på klinikken Ring og spør Det er nok det lureste.
Frk.L-M Skrevet 26. januar 2011 #14951 Skrevet 26. januar 2011 Ring og spør Det er nok det lureste. Ja, får gjøre det er ikke alt man husker på å spørre om når man er der
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14952 Skrevet 26. januar 2011 Ja, får gjøre det er ikke alt man husker på å spørre om når man er der Man har jo tross alt blitt dopet ned og skåret i, så er ikke så rart, haha.
DangerDame Skrevet 26. januar 2011 #14953 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Ja, får gjøre det er ikke alt man husker på å spørre om når man er der Ih, innlegget over ble dobbeltpostet. Sorry.. Endret 26. januar 2011 av DangerDame
Gjest halebein Skrevet 26. januar 2011 #14954 Skrevet 26. januar 2011 Har dere lest denne bloggen? http://mariasuperstarr.blogg.no/ Det er bloggen til en gutt som har blitt jente. Jeg tenker hun er glad nå
Gjest halebein Skrevet 26. januar 2011 #14955 Skrevet 26. januar 2011 haha! ... nå har jeg lekt meg med brødposer fulle av vann for å finne evt størrelse ... i følge brødposene så 350 gram helt supert ut! veldig fint fra siden/foran i bare bh- en, så litt smårart ut med t-skjorte kan ha en liten sammenheng med den alt for store bhen og at brødposene ble to klumper Ha haa! Nå sitter jeg her å skriver med mine 250 grams brødpose bryster i BHen! Og de er svære!!! Har prøvd med vanlig bh som jeg bruker til vanlig, og en stor i c-cup jeg brukte da jeg ammet, og nå har jeg sports Bh på meg, for å få de presset litt inn. Det ser bra ut! Kirurgen på kons. anbefalte meg jo å ta 280-300 gram, men jeg ser at i følge brødposene med vann i, så er 250 mer enn nok! Jeg vil jo ikke ha så dramatisk forskjell, og vil jo ikke at noen skal "se" det jeg har gjort. men herlighet - den som ikke ser dette er jo blind! Jeg gjorde en tabbe først, og fylte bare vann rett fra springen uten å tenke på det, og skulle prøve dem - og HOLI SHIT! det var iskaldt! Så da måtte jeg bare lage nye, med varmt vann inni. Haha! Men jeg synes det var veldig uvant å se i speilet og spankulere rundt med dem etterpå, jeg synes nesten jeg så litt "feit" ut! Ellers så er jeg ganske lita og tynn, men har en bred brystkasse, så når puppene ble større, så så liksom alt større ut. Jeg må gå i tettsittende klær, ser jeg, ellers ser jeg ut som et telt:) Man har det ikke mer moro enn man lager til selv! Ha ha!
PiaGundersen Skrevet 26. januar 2011 #14956 Skrevet 26. januar 2011 Ha haa! Nå sitter jeg her å skriver med mine 250 grams brødpose bryster i BHen! Og de er svære!!! Har prøvd med vanlig bh som jeg bruker til vanlig, og en stor i c-cup jeg brukte da jeg ammet, og nå har jeg sports Bh på meg, for å få de presset litt inn. Det ser bra ut! Kirurgen på kons. anbefalte meg jo å ta 280-300 gram, men jeg ser at i følge brødposene med vann i, så er 250 mer enn nok! Jeg vil jo ikke ha så dramatisk forskjell, og vil jo ikke at noen skal "se" det jeg har gjort. men herlighet - den som ikke ser dette er jo blind! Jeg gjorde en tabbe først, og fylte bare vann rett fra springen uten å tenke på det, og skulle prøve dem - og HOLI SHIT! det var iskaldt! Så da måtte jeg bare lage nye, med varmt vann inni. Haha! Men jeg synes det var veldig uvant å se i speilet og spankulere rundt med dem etterpå, jeg synes nesten jeg så litt "feit" ut! Ellers så er jeg ganske lita og tynn, men har en bred brystkasse, så når puppene ble større, så så liksom alt større ut. Jeg må gå i tettsittende klær, ser jeg, ellers ser jeg ut som et telt:) Man har det ikke mer moro enn man lager til selv! Ha ha! ser det for meg, hehe! jeg prøvde for en stund tilbake med ris i brødposer. mannen min veide opp 350 gram tror jeg det var. bortsett fra at det ikke så ut som pupper, men mer deformerte klumper, så var det ikke så verst størrelse. egentlig veldig stort, men det må jo bli noe annet når man faktisk får det operert inn husker jeg gikk rundt med et fårete glis hele kvelden, og synes jeg så smashing ut. haha.. nei, dette blir bra! gleder meg sånn til konsultasjonen på fredag nå! :D :D :D
Mirri Skrevet 27. januar 2011 #14957 Skrevet 27. januar 2011 Takk for svar! Var det vondt å legge under muskelen? Usikker på om jeg kan ha over pga. lite hud der. Har du opplevd noen plager i etterkant? Og hvordan fikk du råd? La du inn med snitt under brystet? Virker som om det er vanligst. Det jeg er redd for her er å ende opp med pupper som ser falske ut, eller verre, komplikasjoner som ødelegger kroppen min... Som sagt er jeg fornøyd med hvordan puppene ser ut mtp. brystvorter, fasong osv., det er bare størrelsen som plager meg. Kvier meg for å gå i trange topper på trening når jeg har sportsBH for det blir nesten helt flatt... Og har perioder der jeg ikke klarer å bruke vanlige BHer pga. de glipper når jeg slapper av. Har mange spørsmål :-P Håper det er i orden. Hehe, bare spør i vei Altså, smerter må man jo nesten forvente, og alle sier jo at det å legge under muskelen gjør såååå vondt og er mye værre enn over muskelen! For jeg er overrasket over hvor lite vondt det faktisk gjorde! Jeg gjør det gjerne flere ganger Men uansett, så får du jo lokalbedøvelse i puppene som jeg vil si funker ganske bra ut hele operasjonsdagen, og ellers tar du jo paracet regelmessig og så får du noen sterkere medisiner du skal ta om du får veldig ondt. (og de tabelettene funker ) Jeg hadde ikke råd, egentlig.. Etter jeg kom inn på det forumet her, så ble jeg så lei meg av å se at alle andre skulle operere om 2 dager, 1 uke, eller 1 måned, og jeg hadde ikke vært på konsultasjon engang. Så jeg ble nesten litt lei meg, for jeg hadde jo tenkt å spare opp penger først.. Så tenkte jeg; det koster jo fortsatt 30 000, om jeg opererer imorgen eller om 1 år. Så jeg tok opp forbrukslån Mange som syns det er dumt, men jeg har ingen lån utenom dette forbrukslånet nå, og har fast jobb med fast lønn, så er jo ingen stress for min del Om du sier til kirurgen at du ikke vil ha et falsk resultat, så klarer han nok å fikse det altså Jeg kan godt legge ut før og etterbilder om du ønsker? Jeg må bare komme meg hjem fra jobb først Om puppene dine allerede er litt fra hverandre, så blir det ikke bedre av å legge inn silikon. De kommer fortsatt til å være fra hverandre, den eneste forskjellen er jo at de blir større Men det er som sagt bare å ta en prat med kirurgen, han vet nok best
Belle89 Skrevet 27. januar 2011 #14958 Skrevet 27. januar 2011 Ha haa! Nå sitter jeg her å skriver med mine 250 grams brødpose bryster i BHen! Og de er svære!!! Har prøvd med vanlig bh som jeg bruker til vanlig, og en stor i c-cup jeg brukte da jeg ammet, og nå har jeg sports Bh på meg, for å få de presset litt inn. Det ser bra ut! Kirurgen på kons. anbefalte meg jo å ta 280-300 gram, men jeg ser at i følge brødposene med vann i, så er 250 mer enn nok! Jeg vil jo ikke ha så dramatisk forskjell, og vil jo ikke at noen skal "se" det jeg har gjort. men herlighet - den som ikke ser dette er jo blind! Jeg gjorde en tabbe først, og fylte bare vann rett fra springen uten å tenke på det, og skulle prøve dem - og HOLI SHIT! det var iskaldt! Så da måtte jeg bare lage nye, med varmt vann inni. Haha! Men jeg synes det var veldig uvant å se i speilet og spankulere rundt med dem etterpå, jeg synes nesten jeg så litt "feit" ut! Ellers så er jeg ganske lita og tynn, men har en bred brystkasse, så når puppene ble større, så så liksom alt større ut. Jeg må gå i tettsittende klær, ser jeg, ellers ser jeg ut som et telt:) Man har det ikke mer moro enn man lager til selv! Ha ha! haha! jeg tok også kaldt vann først! vet ikke hva jeg tenkte på siden jeg har både rumpe og hofter må jeg ha ca 300 tenker jeg, kroppen ser liksom ut som om det er 2 deler fra 2 forskjellige mennesker :S ja, det var VELDIG uvant å se seg sånn! jeg er også bekymra for å se "feit" ut... men må si at midjen faktisk så mindre ut tror nok det vil se litt annerledes ut med implantater enn med brødposer
Gjest halebein Skrevet 27. januar 2011 #14959 Skrevet 27. januar 2011 ja antageligvis:) det var veldig gøy å prøve i alle fall! Jeg gleder meg!!!! Synes brødpose puppene var fine jeg:) og det gikk ikke lang tid før jeg ikke syntes det så så stort ut likevel:) så han er kanskje ikke helt bak mål, den kirurgen:) Jeg måtte ta foran muskelen, til tross for at jeg selv trodde jeg hadde lite underhudsfett/brystvev. Men det ble jeg i grunnen veldig glad for... jeg går masse på ski, og jeg ser for meg at pupper under muskelen blir veldig i veien da:) -og by the way, så var jeg også nødt til å ta forbrukslån på mesteparten av beløpet. Hadde automatisk trekk fra kontoen min på 500,- i mnd, men det tok jo så hiiiimla lang tid! Så på dette lånet må jeg betale litt over 1000 kr i mnd i 2 år. synes det er verd det. Hvordan har dere ordnet med finansieringen? er for utålmodig til å spare... NÅ skal jeg ringe klinikken og avtale tid for operasjonen... håper jeg får den datoen jeg hadde tenkt meg i første uka i mars:)
Terine Skrevet 27. januar 2011 #14960 Skrevet 27. januar 2011 ja antageligvis:) det var veldig gøy å prøve i alle fall! Jeg gleder meg!!!! Synes brødpose puppene var fine jeg:) og det gikk ikke lang tid før jeg ikke syntes det så så stort ut likevel:) så han er kanskje ikke helt bak mål, den kirurgen:) Jeg måtte ta foran muskelen, til tross for at jeg selv trodde jeg hadde lite underhudsfett/brystvev. Men det ble jeg i grunnen veldig glad for... jeg går masse på ski, og jeg ser for meg at pupper under muskelen blir veldig i veien da:) -og by the way, så var jeg også nødt til å ta forbrukslån på mesteparten av beløpet. Hadde automatisk trekk fra kontoen min på 500,- i mnd, men det tok jo så hiiiimla lang tid! Så på dette lånet må jeg betale litt over 1000 kr i mnd i 2 år. synes det er verd det. Hvordan har dere ordnet med finansieringen? er for utålmodig til å spare... NÅ skal jeg ringe klinikken og avtale tid for operasjonen... håper jeg får den datoen jeg hadde tenkt meg i første uka i mars:) så spennende:) håper du får den timen du ønsker da:) jeg hadde spart en del tips fra jobb (da jer er servitør) men måtte ta ut 6000 fra feriepengene mine neste mnd for å ha nok! men det er nok verdt det når man endelig er ferdig opperert! har du forresten peiling på hvr stor forskjell størrelsen er om du legger under eller over? sånn hvis du legger inn 250 under eller 250 over? for de blir vist mindre under muskelen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå