Gjest halebein Skrevet 19. januar 2011 #14861 Skrevet 19. januar 2011 er bare litt nysgjerrig, frk.LM, hvordan gikk det? gravid? Kom på en ting: når jeg har sittet å sett på hundrevis av før og etterbilder på nett, så er det noen amerikanske sider som har før og etterbilder og videre bilder ettersom dama ble gravid, og bilder etter fødselen av brystene. jeg synes ikke brystene ble så veldig forandret på bildene, litt større naturligvis under graviditeten, men etterpå så va det ikke så veldig forandret. men så stod det jo ingenting om hvor lang tid etter operasjonen de var blitt gravide, da...
Frk.L-M Skrevet 19. januar 2011 #14862 Skrevet 19. januar 2011 er bare litt nysgjerrig, frk.LM, hvordan gikk det? gravid? Kom på en ting: når jeg har sittet å sett på hundrevis av før og etterbilder på nett, så er det noen amerikanske sider som har før og etterbilder og videre bilder ettersom dama ble gravid, og bilder etter fødselen av brystene. jeg synes ikke brystene ble så veldig forandret på bildene, litt større naturligvis under graviditeten, men etterpå så va det ikke så veldig forandret. men så stod det jo ingenting om hvor lang tid etter operasjonen de var blitt gravide, da... Tror nokk ikke det. har heldigvis fått tante rød på besøk:P Men vet ikke helt hva som hadde skjedd hvis jeg ble gravid, er jo bare 13 dager siden jeg ble operert, såe. Skal være mye mer forsiktig fremover Men skal jo ha barn om noen år, så er spent på hvordan puppene blir etter det:P skulle det bli alt for ille så får jeg bare ta en ny operajon:P Over til noe annet, jeg har di siste dagen vært plaget med at jeg lett får vondt i det ene såret, men det er vel helt normalt? andre som har vært plaget med de samme?
Mirri Skrevet 20. januar 2011 #14863 Skrevet 20. januar 2011 Frk.L-M: Jeg kjenner av og til at det brenner og stikker litt i den ene arret, men jeg tror nok det er helt normalt.. Jeg blir ikke redd hvertfall Og så lurer jeg på en ting.. Nå har jeg teipet arrene i over 4 måneder, selv om det sto 2 måneder..er det noen andre som har teipet så her lenge? For arrene mine er ikke hvite enda, så tenkte at jeg bare fortsetter da.. Men vet ikke om det går greit, at jeg teiper så lenge?
Frk.L-M Skrevet 20. januar 2011 #14864 Skrevet 20. januar 2011 Frk.L-M: Jeg kjenner av og til at det brenner og stikker litt i den ene arret, men jeg tror nok det er helt normalt.. Jeg blir ikke redd hvertfall Og så lurer jeg på en ting.. Nå har jeg teipet arrene i over 4 måneder, selv om det sto 2 måneder..er det noen andre som har teipet så her lenge? For arrene mine er ikke hvite enda, så tenkte at jeg bare fortsetter da.. Men vet ikke om det går greit, at jeg teiper så lenge? I mine papirer sto det at man skulle teipe i 2-3mnder eller til arrene er blitt hvite. Men du kan jo kansje gå over til å smøre aloevera gel på arrene. For det er jo det man skal bruke hvis man reagerer på teipen.
DangerDame Skrevet 20. januar 2011 #14865 Skrevet 20. januar 2011 Frk.L-M: Jeg kjenner av og til at det brenner og stikker litt i den ene arret, men jeg tror nok det er helt normalt.. Jeg blir ikke redd hvertfall Og så lurer jeg på en ting.. Nå har jeg teipet arrene i over 4 måneder, selv om det sto 2 måneder..er det noen andre som har teipet så her lenge? For arrene mine er ikke hvite enda, så tenkte at jeg bare fortsetter da.. Men vet ikke om det går greit, at jeg teiper så lenge? Jeg fikk silketeip i stedet fordi jeg reagerer på vanlig teip. Kanskje huden din og limet ikke er helt kompatible? Prøv å bytte til silketeip, eller smør på aloe vera
DangerDame Skrevet 20. januar 2011 #14866 Skrevet 20. januar 2011 Over til noe annet, jeg har di siste dagen vært plaget med at jeg lett får vondt i det ene såret, men det er vel helt normalt? andre som har vært plaget med de samme? Det er litt ømt av og til når jeg er nær, men det er vanlig at ting er litt ømme når man tross alt er blitt skåret i :gjeiper: Hadde litt skikkelig vondt en dag, though, og da ringte jeg klinikken og fikk beskjed om at dette var helt normalt. Med mindre det væsker og er rødt rundt hele såret, tror jeg ikke du trenger å uroe deg
cascas Skrevet 20. januar 2011 #14867 Skrevet 20. januar 2011 Frk.L-M: Jeg kjenner av og til at det brenner og stikker litt i den ene arret, men jeg tror nok det er helt normalt.. Jeg blir ikke redd hvertfall Og så lurer jeg på en ting.. Nå har jeg teipet arrene i over 4 måneder, selv om det sto 2 måneder..er det noen andre som har teipet så her lenge? For arrene mine er ikke hvite enda, så tenkte at jeg bare fortsetter da.. Men vet ikke om det går greit, at jeg teiper så lenge? Hei=) Vi opererte ganske nærme hverandre gjorde vi ikke? Uansett, mine pupper var 4 måneder for tre dager siden, og jeg teiper fortsatt jeg også. Siden man skulle teipe enten i tre måneder, eller til arrene var hvite så har jeg ikke turt å gjøre annet:p Så jeg teiper nok enda jeg også. Jeg prøvde silketeip, men dem satt såå bom fast, at jeg slet skikkelig med å få dem av igjen. Derfor gikk jeg tilbake til Micropore:)
Frk.L-M Skrevet 21. januar 2011 #14868 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har et spm til dere som har operert. Tok det lang tid før såret grodde?
lilleville85 Skrevet 21. januar 2011 #14869 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Lurer litt på hvordan formen deres var en uke etter op? Jeg har fått tilbud med jobben om å reise inn til Oslo til varemesse en uke etter op. Har veldig lyst å være med, men er jo litt usikker på om jeg kan. Hvis jeg reiser blir det sansynligvis en overnatting også. Kan jeg klare å dusje å kle meg selv etter en uke? Og kan jeg bære en lett bag over skuldren på kanskje 3-4 kg? Må melde meg på turen innen mandag, så hadde vært fint med noen svar iløpet av helgen =)
Frk.L-M Skrevet 21. januar 2011 #14870 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Lurer litt på hvordan formen deres var en uke etter op? Jeg har fått tilbud med jobben om å reise inn til Oslo til varemesse en uke etter op. Har veldig lyst å være med, men er jo litt usikker på om jeg kan. Hvis jeg reiser blir det sansynligvis en overnatting også. Kan jeg klare å dusje å kle meg selv etter en uke? Og kan jeg bære en lett bag over skuldren på kanskje 3-4 kg? Må melde meg på turen innen mandag, så hadde vært fint med noen svar iløpet av helgen =) hei. Etter en uke måtte jeg enda ha hjelp til å få på meg enkelte klesplagg, å først etter 8 dager klarte jeg å vaske håret mitt selv. Men så fikk jo jeg silikon under muskelen, så kan hende ting gikk litt saktere med meg enn det har gjort med andre. Vet ikke helt om jeg vil anbefale å bære en bag over skulderen. Det er nå 14dager siden jeg ble operert, å jeg kjenner det godt hvis jeg bærer ting som er over 1kg.
lilleville85 Skrevet 21. januar 2011 #14871 Skrevet 21. januar 2011 hei. Etter en uke måtte jeg enda ha hjelp til å få på meg enkelte klesplagg, å først etter 8 dager klarte jeg å vaske håret mitt selv. Men så fikk jo jeg silikon under muskelen, så kan hende ting gikk litt saktere med meg enn det har gjort med andre. Vet ikke helt om jeg vil anbefale å bære en bag over skulderen. Det er nå 14dager siden jeg ble operert, å jeg kjenner det godt hvis jeg bærer ting som er over 1kg. Tusen takk for svar! Jeg skal ta over muskelen, så håper jeg kommer meg litt raskere Jeg har også muligheten til å reise hjem samme kveld, så kanskje det hadde vært det beste... Hvor lenge tok du smertestillende?
DangerDame Skrevet 21. januar 2011 #14872 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Hei! Lurer litt på hvordan formen deres var en uke etter op? Jeg har fått tilbud med jobben om å reise inn til Oslo til varemesse en uke etter op. Har veldig lyst å være med, men er jo litt usikker på om jeg kan. Hvis jeg reiser blir det sansynligvis en overnatting også. Kan jeg klare å dusje å kle meg selv etter en uke? Og kan jeg bære en lett bag over skuldren på kanskje 3-4 kg? Må melde meg på turen innen mandag, så hadde vært fint med noen svar iløpet av helgen =) Jeg var overraskende pigg fra første stund, og etter 1 uke dusjet jeg selv, skiftet selv osv. Eneste grunnen til at jeg har tatt og fortsatt tar ting med ro og gjør ting symmetrisk, er av kosmetiske årsaker. Jeg hadde nok fint taklet å reise lett på egen hånd, men bruk ryggsekk - ikke bag/skulderveske. Prøv å begrense vekten du bærer rundt på. Jeg opererte også over muskelen. Smertestillende var jeg avhengig av de første to dagene (altså operasjonsdagen og dagen etter). Så tok jeg bare Voltaren som anvist for å unngå betennelse. Jeg har vært veldig heldig med tanke på smerter etc. da. Endret 21. januar 2011 av DangerDame
DangerDame Skrevet 21. januar 2011 #14873 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Har et spørsmål jeg håper på å få svar på i løpet av dagen eller morgendagen Det er 2 1/2 uke etter operasjonen min og i morgen skal jeg ut en tur, og det hadde vært fint å kunne "lufte" fordelene litt. Hvis jeg tar ut spilene på en BH som sitter godt, kan jeg bruke den i stedet for sports-BH'en? Selvsagt ikke push-up. Jeg har ingen smerter, hovenheten har gått helt ned og sårene er kun lett ømme når jeg tar på teipen.
lilleville85 Skrevet 21. januar 2011 #14874 Skrevet 21. januar 2011 Jeg var overraskende pigg fra første stund, og etter 1 uke dusjet jeg selv, skiftet selv osv. Eneste grunnen til at jeg har tatt og fortsatt tar ting med ro og gjør ting symmetrisk, er av kosmetiske årsaker. Jeg hadde nok fint taklet å reise lett på egen hånd, men bruk ryggsekk - ikke bag/skulderveske. Jeg opererte også over muskelen. Smertestillende var jeg avhengig av de første to dagene (altså operasjonsdagen og dagen etter). Så tok jeg bare Voltaren som anvist for å unngå betennelse. Jeg har vært veldig heldig med tanke på smerter etc. da. Takker for svar! Nå skal jeg heldigvis ikke reise aleine heller, så hvis jeg trenger hjelp med bæring av sekk/bag kan jeg bare spørre noen på jobb =) Slik som det ser ut nå, kommer jeg mest sansynlig til å reise, men hjem igjen samme kveld. Resten av gruppen har tenkt seg ut på byen på kvelden, og tror ikke det er så smart for min del å ut å feste så tidlig.
Frk.L-M Skrevet 21. januar 2011 #14875 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Har et spørsmål jeg håper på å få svar på i løpet av dagen eller morgendagen Det er 2 1/2 uke etter operasjonen min og i morgen skal jeg ut en tur, og det hadde vært fint å kunne "lufte" fordelene litt. Hvis jeg tar ut spilene på en BH som sitter godt, kan jeg bruke den i stedet for sports-BH'en? Selvsagt ikke push-up. Jeg har ingen smerter, hovenheten har gått helt ned og sårene er kun lett ømme når jeg tar på teipen. Hei. Jeg brukte bh med spiler 8 dager etter op. Så da droppet jeg rett og slett nedpresser båndet og spors bh. Dagen etterpå var sårene ømme pga spilene. Men går nokk sikkert bra å ta en kveld med en bh uten spiler og push-up. Er bare at du husker å ta på deg sports bhen når du kommer hjem igjen:)
Terine Skrevet 21. januar 2011 #14876 Skrevet 21. januar 2011 Hei Hei alle sammen:) Du har en fantastisk dagbok CeeCee:D har lest så mange sider nå at øynene er helt firkanta:) har fått med meg MYE nyttig informasjon! Var på Konsultasjoner for en ukes tid siden, å kom fram til at Stokkan Klinikken i Trondheim er den Utvalgte! de var superhyggelige å jeg følte meg skikkelig vell. mamma har også vært der tidligere med en ryggoperasjon å hun sa de var utrolig profesjonelle å flinke:) 18 Februar er datoen jeg skal under kniven!! jeg Grugleder meg skikkelig! drømmer om det om natta å har vanskeligheter med å holde det for meg selv, selv om jeg hittil har vært utrolig flink! har n en liten B cup. av og til A faktisk, men spørs mye på hvor jeg kjøper undertøyet. tenkte meg 80C. noe jeg tror kommer til å se bra ut på meg.. jeg er 164cm/52kg ca. og siden jeg er ganske Petit anbefalte de meg å ta under muskelen. å den eneste protesen de hadde var den som er rund å med ru overflate. er skikkelig godt å kunne sette seg ned i sofaen å lese i dagboka di:) er så mange positive sjeler der ute! i forhold til andre forum å in real life der de fleste ikke skjønner poenget! men alt handler om å føle seg vell. noe jeg IKKE gjør nå... tror jeg hadde på bikinien en gang i fjord sommer. å det var i hagen til foreldrene mine, godt skjult ! har lest en god del å er ganske godt informert allerede, men om noen har tis/råd eller om det er noen som skal oppereres nogen lunde samtidig hadde det vært gøy å få kontakt å høre utfall osv:) Terine
Lillefy Skrevet 22. januar 2011 #14877 Skrevet 22. januar 2011 Slenger meg på jeg også, har lest MANGE sider her nå og fått masse nyttig info Har planer om å opereres til sommeren/høsten, må spare litt penger først. Synd man er så utålmodig Ville helst ha operert meg i går! Er nå en liten 75B (H&M) etter å ammet to barn, bare skinn igjen Klinikk Stokkan er den som er nærmest her jeg bor, men får se om jeg ikke tar turen til Oslo.
Avalon Skrevet 22. januar 2011 #14878 Skrevet 22. januar 2011 Frk.L-M: Jeg kjenner av og til at det brenner og stikker litt i den ene arret, men jeg tror nok det er helt normalt.. Jeg blir ikke redd hvertfall Og så lurer jeg på en ting.. Nå har jeg teipet arrene i over 4 måneder, selv om det sto 2 måneder..er det noen andre som har teipet så her lenge? For arrene mine er ikke hvite enda, så tenkte at jeg bare fortsetter da.. Men vet ikke om det går greit, at jeg teiper så lenge? Jeg fikk beskjed av min kirurg at jeg skulle teipe i 6mnd-1år. Det er ikke farlig i det hele tatt å ha teip på.
CeeCee Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #14879 Skrevet 22. januar 2011 Fint å se at dagboken fortsatt er til hjelp og et fristed for dere! (...selv om jeg ikke er innom noe særlig)
Terine Skrevet 23. januar 2011 #14880 Skrevet 23. januar 2011 Er det foresten noen her som har opperert inn innlegg under muskelen? isåfall kan dere fortelle litt om dagene etter operasjonen? når smertene minsket osv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå