Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei=)Jeg opererte inn 335g i hvert bryst i går, og jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg kan bruke vanlige push- up bher? jeg vet man kan kjøpe nye bher etter 6 uker, men da uten "stenger, eller spjæler" og push- up

Heihei:)

Tror ikke dem anbefaler å bruke det før værtfall etter 6mnd. Mener jeg leste noe om det. Men fikk du ikke et skriv me deg fra klinikken når du dro, der det står om slike ting?

Jeg ble operert for en uke siden, å jeg skal risikere å bruke en bh med bøyler i morgen, men uten for:P Skal feire brusdagen min, å da vil jeg helst ikke bruke den fæle bhen jeg fikk på klinikken:P

Videoannonse
Annonse
Gjest halebein
Skrevet

Heisann!

Etter å ha vært snikleser her i lang tid, "melder" jeg meg også inn i samtalen:) Har brukt siden for å finne informasjon før jeg skal ta bf...masse nyttige opplysninger, men også tanker, funderinger og meninger om temaet. Jeg skal på konsultasjon om ca 2 uker, den 26.jan, og er veldig spent. Det føles godt å endelig ha tatt avgjørelsen, og endelig ha mage til å bruke så mye penger på dette.

Jeg er 31 år, og har 3 barn i alderen 1-7 år. Utgangspunktet har alltid vært magre greier (75 liiiten b), men etter amming av 3 barn, går jeg nok under betegnelsen teposer:D Er ganske lita, 1.58 høy - og rundt 45-46 kg.

Har tenkt på dette i mange år, men ikke realistisk før for ca 3 år siden. Har masse tanker om hvordan dette rent praktisk skal ordne seg... med en aktiv jobb, synlig jobb.. (er veldig redd for at andre skal se det/kommentere det...) og hvordan hverdagen generelt skal gå i tiden etter operasjonen, med små barn som vil kose, jobb der ingen vet hva som har skjedd, svigerfamilie...

Men man får ta utfordringene etterhvert som de kommer.

:)

Skrevet

Linaa: Hurra! Gleder meg til å høre hvordan resultatet blir! :)

Frk.L-M: Huff da! Håper det går lettere nå. Smerter er jo normalt, men ring klinikken just in case. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke har hatt nevneverdig vondt. Er du fornøyd med resultatet så langt da?

MarteMS: Det er forskjellig fra klinikk til klinikk - noen sier 6 uker, andre 6 måneder. Jeg ville gått for sistnevnte, sånn for å være på den sikre siden. Det du kan gjøre er å ta ut spilene på de BH'ene du kjøper, så slipper du hudfarget bomull og trekantformet cup :gjeiper:

halebein: Velkommen og lykke til på konsultasjon! :) Hva andres mening angår, skjønner jeg at du er nervøs, men husk at dette gjøres for din egen del og ikke andres. Om folk ikke kan respektere valget ditt, er det deres problem. Men plastisk kirurgi er blitt mindre uglesett gjennom årene altså. Her har ingen reagert noe annet enn positivt, eller så har de hold kjeft, haha :gjeiper:

Skrevet (endret)

Nå er det bare 3 uker til min op, og kjenner alt at nervene begynner å komme litt :sjenert: Men gleder meg så mye til op er gjennomført! Endelig skal jeg på pupper!!

Men til alle dere som har hatt op.... er dere fornøyde? Og hvor lenge etter op var dere på kontroll?

Og hvis noen her ute kun har hatt lokalbedøvelse under op, så del gjerne deres erfaring med dette :jepp:

Så moro! :) Gleder meg til å høre hvordan det går. Jeg er ikke noe annet enn knallfornøyd hittil. Har hatt en knirkefri operasjon og rekognevalesenstid - ikke nevneverdig vondt, og hovenheten har så og si gitt seg allerede. Puppene er struttende, runde, fast-myke (som små pupper, bare store) og symmetriske. Ting er med andre ord "falt ganske på plass", så nå vedlikeholder jeg bare med å ta det rolig, bruke sports-BH'en (kjøpte ny egen) og gjøre alt veldig symmetrisk :) Skal ha kontroll 3 måneder etter operasjonen, eventuelt før ved behov,

Jeg fikk en blanding av lokalbedøvelse og lett narkose (heavy sedation), pluss Voltaren (som jeg tok selv på morgenen) og Pinex Forte, og sov gjennom det hele. Null problem :)

Endret av DangerDame
Skrevet

Jeg opererte meg på nobel clinic, hos Morten Haug og er kjempe fornøyd med han. noen fler som har operert der?

Jeg fikk lagt inn 335 i hvert bryst, er ca 152 cm og veier rundt 57- 58kg. Noen som vet sånn ca hvilken str jeg kommer til å ende opp med?

Skrevet

Jeg opererte meg på nobel clinic, hos Morten Haug og er kjempe fornøyd med han. noen fler som har operert der?

Jeg fikk lagt inn 335 i hvert bryst, er ca 152 cm og veier rundt 57- 58kg. Noen som vet sånn ca hvilken str jeg kommer til å ende opp med?

spørs også hva du hadde fra før av.

jg er 155 - 48-50 kg bruker 70 a. skal sete inn 360 gr og han sa jeg evt kommer til å ende opp med full c cup, men,, i tilegg så fåran forskjellige str hos forskjellige butikker.. :)

Gjest halebein
Skrevet

Hvordan gjorde dere det i forhold til arbeidsplass i tiden etter operasjonen? Jeg har skjønt det slik at man ikke har krav på sykemelding? Man kan jo ta ut egenmelding 3 dager i etterkant, men etter det? Permisjon uten lønn?

Jeg håper på å kunne få operasjon i forkant av vinterferien eller påskeferien, så har man litt tid å komme seg på. Men vet ikke hvor lett det er å ønske seg dato, kommer vel an på når legen har tid. Det høres i alle fall ut som dere siste som har skrevet her er fornøyd med valget dere tok, og at det har gått bra med dere under og i etterkant av operasjonen. Gratulerer med nye puppestell! :)

Skrevet

JANEDOE??? er du her?

lurte på om du kunne svare meg på noen spørsmål?

Var ved fornebuklinikken og opererte i mars i fjor, fikk 300cc under muskel, moderat profil.

gikk fra a til c-d, å det ser ikke sånn ut!!

så nå har jeg snakket med dr marius og en runde til ;p og ut fra bildene jeg sendte han nettopp trodde han 450-500cc, høy profil, under muskel ville bli bra. hvordan størrelse har du nå etter op 2?

hvordan er formen etter op 2? som op 1? eller mindre smerter siden muskelen allerede er tøyd?

mange spm på deg her nå, håper du har tid til og svare :)

Skrevet

Hvordan gjorde dere det i forhold til arbeidsplass i tiden etter operasjonen? Jeg har skjønt det slik at man ikke har krav på sykemelding? Man kan jo ta ut egenmelding 3 dager i etterkant, men etter det? Permisjon uten lønn?

Jeg håper på å kunne få operasjon i forkant av vinterferien eller påskeferien, så har man litt tid å komme seg på. Men vet ikke hvor lett det er å ønske seg dato, kommer vel an på når legen har tid. Det høres i alle fall ut som dere siste som har skrevet her er fornøyd med valget dere tok, og at det har gått bra med dere under og i etterkant av operasjonen. Gratulerer med nye puppestell! :)

Jeg jobbet mye ekstra og sparte opp fridager på forhånd slik at jeg kunne ta ut i fridager (7 arbeidsdager) pluss 3 dagers egenmelding. Om man ikke kan ta ut oppsparte fridager, antar jeg at ulønnet permisjon er det lureste. Om man opererer på en fredag, gjelder jo egenmelding fra den neste mandagen av, og da behøver du bare å ta ulønnet permisjon torsdagen og fredagen. Eller ta det rett føre en ferie, hvis mulig :)

Jeg tror de fleste her stort sett er fornøyde :) Jeg er i hvert fall strålende fornøyd. Hvor skal du på konsultasjon?

Gjest halebein
Skrevet

Jeg jobbet mye ekstra og sparte opp fridager på forhånd slik at jeg kunne ta ut i fridager (7 arbeidsdager) pluss 3 dagers egenmelding. Om man ikke kan ta ut oppsparte fridager, antar jeg at ulønnet permisjon er det lureste. Om man opererer på en fredag, gjelder jo egenmelding fra den neste mandagen av, og da behøver du bare å ta ulønnet permisjon torsdagen og fredagen. Eller ta det rett føre en ferie, hvis mulig :)

Jeg tror de fleste her stort sett er fornøyde :) Jeg er i hvert fall strålende fornøyd. Hvor skal du på konsultasjon?

Tromsø private sykehus (tidligere klinikk stokkan)...dersom jeg får operasjon onsdag før høstferie, kan jeg ta ut 3 egenmeld. dager da, og så ha helga og hele uka etter å "kome meg på". Håper klinikken har ledig da. Jeg grugleder meg, for dette er noe jeg har tenkt på så lenge! Jeg gleder meg til endelig kunne se meg i speilet etter jeg har dusja, uten å føle jeg må trø på meg både bh og t-sjorte, før jeg legger meg. Gruer meg til tiden etterpå, unger som vil kose - og mamma og pappa som må forklare at mamma kan ikke løfte for hun er syk:)

Nå har jeg planer om å fylle gradvis opp i BH-en fram til operasjon, slik at forandringern ikke blir så drastisk:) Får heller skylde litt på "rygghall" første tid på jobb etter operasjonen, dersom jeg beverger meg litt stivt og ikke kan løfte.

Er spent på om kirurgen mener jeg må ha over eller under muskel. Har sett på hundrevis av bilder, og kan ikke si jeg synes jeg ser så mye forskjell. Men anatomiske ser litt merkeligere ut synes jeg...tror ikke jeg vil ha det.

Hva har dere?/Ønsker dere?

Til dere som har operert: Hva var det første klesplagget dere kjøpte etter operasjonen til ære for "det nye verket"? :)og da tenker jeg ikke på sports BH:) Jeg gleder meg til å shoppe etterpå, men gleder meg vel så mye til å prøve de gamle klærne mine, som da forhåpentligvis vil sitte mye bedre:)

Skrevet (endret)

Mine pupper er 1år i dag :sexy::skaal::bolledeig:

Hurra!!! :bursdag: Du er fortsatt fornøyd, kan jeg tenke meg? ;)

Endret av DangerDame
Skrevet (endret)

[ ... ]

Hva har dere?/Ønsker dere?

Til dere som har operert: Hva var det første klesplagget dere kjøpte etter operasjonen til ære for "det nye verket"? :)og da tenker jeg ikke på sports BH:) Jeg gleder meg til å shoppe etterpå, men gleder meg vel så mye til å prøve de gamle klærne mine, som da forhåpentligvis vil sitte mye bedre:)

Satser på at du blir knallfornøyd og får rask rekognevalesenstid :) Inntil da får pappa'n bare løfte for to ;)

Jeg har 400 gram runde, ru cohesive gel-implantater i ekstra høyprofil plassert over muskel :) Og har kjøpt to halterneck-topper og skal ut og kjøpe en BH til uken :) Fikk vite av damen på Change at jeg nå var en 60-65 G eller H, men det synes jeg høres drøyt ut :gjeiper: Så vi får se..

Endret av DangerDame
Skrevet

Jeg har tenkt på noe de siste dagene. La oss si at jeg skulle bli gravid ikke lenge etter operasjon, hva gjør dette med puppene? Mener jeg har lest at man burde vente vertfal 1 år før man blir gravid etter å ha tatt silikon, å kan tenke meg at det kan ha noe å gjøre med at huden har blitt strekt ut pga silikon, og den trenger å komme seg igjen.

Grunnen til at jeg spørr er at jeg og kjæresten var på fest på fredag, å når vi kom hjem glemte vi kondomen:P

Noen som har tanker om dette?

Skrevet

Jeg har tenkt på noe de siste dagene. La oss si at jeg skulle bli gravid ikke lenge etter operasjon, hva gjør dette med puppene? Mener jeg har lest at man burde vente vertfal 1 år før man blir gravid etter å ha tatt silikon, å kan tenke meg at det kan ha noe å gjøre med at huden har blitt strekt ut pga silikon, og den trenger å komme seg igjen.

Grunnen til at jeg spørr er at jeg og kjæresten var på fest på fredag, å når vi kom hjem glemte vi kondomen:P

Noen som har tanker om dette?

Jeg har jo generelt sett ikke lyst på barn, så jeg gjør jo mitt for å unngå graviditeter :gjeiper: Men du har jo operert nylig. Antar det er greit å vente til bindevev etc. er litt mer på plass før du blir gravid. Jeg fikk streng beskjed om å ikke være det under min operasjon. Du rekker fortstt å ta angrepille innen 72-timersfristen om du kjøper i morgen tidlig, men ring klinikk/kirurg først og spør i forhold til hormonforstyrrelser fra angrepillen om du fortsatt tar smertestillende medikamenter og/eller antibiotika.

Gjest halebein
Skrevet

Spørsmålet er jo om du vil ha barn nå eller ikke. Dersom du vil ha det, så betyr kanskje barnet mer enn brystene? - og dersom du ikke vil ha barn: angrepille. Håper det ordner seg for deg...uansett hva du vil.

Kanskje et litt personlig spm. til dere som har operert: hvor lang tid etter operasjonen hadde dere sex igjen? Nårtid er man såpass "recovered" at man klarer dette?

Skrevet

Jeg har jo generelt sett ikke lyst på barn, så jeg gjør jo mitt for å unngå graviditeter :gjeiper: Men du har jo operert nylig. Antar det er greit å vente til bindevev etc. er litt mer på plass før du blir gravid. Jeg fikk streng beskjed om å ikke være det under min operasjon. Du rekker fortstt å ta angrepille innen 72-timersfristen om du kjøper i morgen tidlig, men ring klinikk/kirurg først og spør i forhold til hormonforstyrrelser fra angrepillen om du fortsatt tar smertestillende medikamenter og/eller antibiotika.

Tar bare paracet nå, trenger ikke noe sterkere enn det. Har tenkt å ta angrepille, men tenker det er jo en sjangse å bli gravid fordet. Så derfor jeg har tenkt litt på det. Men får ringe klinikken hvis det skulle sje, men krysser fingrene for at det ikke skal sje :)

Skrevet

Spørsmålet er jo om du vil ha barn nå eller ikke. Dersom du vil ha det, så betyr kanskje barnet mer enn brystene? - og dersom du ikke vil ha barn: angrepille. Håper det ordner seg for deg...uansett hva du vil.

Kanskje et litt personlig spm. til dere som har operert: hvor lang tid etter operasjonen hadde dere sex igjen? Nårtid er man såpass "recovered" at man klarer dette?

Jeg hadde sex 3-4 dager etter operasjonen. Men det måtte ta det ganske forsiktig. Men etter ei uke kunne jeg ha sex uten å være like forsiktig :P

Skrevet

Hurra!!! :bursdag: Du er fortsatt fornøyd, kan jeg tenke meg? ;)

Kjempe fornøyd, det er kjæresten også ;)

Skrevet

JANEDOE??? er du her?

lurte på om du kunne svare meg på noen spørsmål?

Var ved fornebuklinikken og opererte i mars i fjor, fikk 300cc under muskel, moderat profil.

gikk fra a til c-d, å det ser ikke sånn ut!!

så nå har jeg snakket med dr marius og en runde til ;p og ut fra bildene jeg sendte han nettopp trodde han 450-500cc, høy profil, under muskel ville bli bra. hvordan størrelse har du nå etter op 2?

hvordan er formen etter op 2? som op 1? eller mindre smerter siden muskelen allerede er tøyd?

mange spm på deg her nå, håper du har tid til og svare :)

Jeg er her innimellom å kikker jeg.. hehe..

Jeg har en 65 f\g etter andre op.. 450 ekstra høyprofil under muskel. Formen etter andre op var mye bedre. Mne jeg hadde ikke plager etter første heller. Ikke mye i alle fall..

Barstad sa til meg at det er vanlig å ha mindre smerter etter andre op siden det allerede er tilrettelagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...