Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

SoHappy Tusen takk for svar! KJempe morro og hore om historien din og at alt var sa velykka :)

Ja en D cup hores jo skremmende ut men er jo faktisk ikke saa mye! Valgte du runde eller anatomiske? De bildene jeg har sett av anatomiske er kjempefine! Men er jo sa klart smak og behag ;)

Selv om jeg har fatt time pa nobel, syntes jeg ikke jeg fikk noe godt intrykk pa tlf samtalen. Sa jeg har en avtale med Sorlandsparken spesialsenter i krsand. Er det noen som har erfaring fra denne klinikken? Det star ikke sa mye om den pa nett

godt nyttar !

Jeg spurte på nobel ang anatomiske proteser, å der sa dem at anatomiske protese blir for det meste brukt på litt eldre damer med mye brystvev. eller noe sånt :P

Hvem pratet du med på nobel? Jeg har pratet med to forkjellige der, hun jeg har pratet mest med var kjempehyggelig, men var ei annen som ringte en gang å hun virka nesten litt sur. Men jeg vil anbefale å dra dit på en konsultasjon, da får du jo prate med legen, å det er jo det du mener om legen som virkelig teller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg spurte på nobel ang anatomiske proteser, å der sa dem at anatomiske protese blir for det meste brukt på litt eldre damer med mye brystvev. eller noe sånt :P

Hvem pratet du med på nobel? Jeg har pratet med to forkjellige der, hun jeg har pratet mest med var kjempehyggelig, men var ei annen som ringte en gang å hun virka nesten litt sur. Men jeg vil anbefale å dra dit på en konsultasjon, da får du jo prate med legen, å det er jo det du mener om legen som virkelig teller.

Anatomiske proteser brukes gjerne også om man har lite brystvev, siden det gir en naturlig og myk overgang. De kalles jo også dråpeformede. Triana Iglesias har anatomiske, f.eks., og hun har jo riktig så pene bryster :) Runde proteser kan gi et like naturlig resultat (også må vi tenke på hva slags profil - ekstra høy, høy, middels eller lav), for geleen/væsken faller jo nederst i protesen, men det kommer da an på brystets fasong og vevsmengde hva som anbefales, og selvsagt pasientens preferanser. Mange kreftpasienter foretrekker anatomiske. En ulempe er at anatomiske i noen tilfeller kan "snu på seg", men dette skjer ikke på langt nær med alle.

Jeg har hørt mye bra om Nobel, så er enig i at det er verdt å sjekke ut konsultasjonen, Dimple, men sjekk sykehuset du pratet om også, også vil jeg igjen anbefale Colosseumklinikken :) Det er lurt å sjekke ut flere klinikker og se hvem du er mest fortrolig med (hvilke størrelser de anbefaler, kjemi mellom deg og kirurg, personell etc.). Det viktigste er jo at du er fornøyd :)

Endret av DangerDame
Skrevet

Anatomiske proteser brukes gjerne også om man har lite brystvev, siden det gir en naturlig og myk overgang. De kalles jo også dråpeformede. Triana Iglesias har anatomiske, f.eks., og hun har jo riktig så pene bryster :) Runde proteser kan gi et like naturlig resultat (også må vi tenke på hva slags profil - ekstra høy, høy, middels eller lav), for geleen/væsken faller jo nederst i protesen, men det kommer da an på brystets fasong og vevsmengde hva som anbefales, og selvsagt pasientens preferanser. Mange kreftpasienter foretrekker anatomiske. En ulempe er at anatomiske i noen tilfeller kan "snu på seg", men dette skjer ikke på langt nær med alle.

Jeg har hørt mye bra om Nobel, så er enig i at det er verdt å sjekke ut konsultasjonen, Dimple, men sjekk sykehuset du pratet om også, også vil jeg igjen anbefale Colosseumklinikken :) Det er lurt å sjekke ut flere klinikker og se hvem du er mest fortrolig med (hvilke størrelser de anbefaler, kjemi mellom deg og kirurg, personell etc.). Det viktigste er jo at du er fornøyd :)

Åjah. jeg har jo ikke akkurat så mye brystvev, så er rart at de ikke nevnte det for meg. De mente at det ble å se mer naturlig ut med runde proteser. Men jeg er jo ganske tynn så kan ha noe med det å gjøre.

Skrevet

Ja, kanskje best a mote opp i egen person en en tlf samtale gitt. Bilder kan jo vare litt misvisende.. Jeg skal bruke disse dagene til a sjekke mer opp i andre klinikker, desverre bor jeg out of town sa derfor har det blitt over tlf med klinikken. Jeg haper egentlig at jeg far et bedre intrykk av Nobel nar jeg kommer meg bort til en time -siden alle sier sa mye bra om dem og mange bra resultater derifra :)

og ja, Trianas pupper tar jeg gjerne! Vet noen hvor hun har tatt sine?

Skrevet

SoHappy Tusen takk for svar! KJempe morro og hore om historien din og at alt var sa velykka :)

Ja en D cup hores jo skremmende ut men er jo faktisk ikke saa mye! Valgte du runde eller anatomiske? De bildene jeg har sett av anatomiske er kjempefine! Men er jo sa klart smak og behag ;)

Selv om jeg har fatt time pa nobel, syntes jeg ikke jeg fikk noe godt intrykk pa tlf samtalen. Sa jeg har en avtale med Sorlandsparken spesialsenter i krsand. Er det noen som har erfaring fra denne klinikken? Det star ikke sa mye om den pa nett

godt nyttar !

Jeg har runde proteser, medium profil. det har jo litt betydning hvordan de legger inn protesen også. FOr kirurgen min var opptat av om jeg ville ha skygge kant osv. Dette med silikon pupper kan jo aldri bli naturlig, men jeg sa jeg ville ha det så naturlig som mulig :-og er glad for det. Jeg fikk jo egnetlig min 75c, men den blir altså for slakk rundt og liten i skålene. 70 d er greit. Det er ikke så enkelt å legge til puppene om du skjønner. FØr var det bare hud og fett, de er jo fastere nå:-)) Nice:-)) gleder meg til sommerens bikini sesong. Nå er puppene ok....så var et resten :-D jaja

Masse lykke til med din oprasjon. Vurder, grav og spørr. Husk det er din kropp. Du betaler for en tjeneste. Da skal virkelig føle deg trygg, ivaretatt og komfortabel. Første inntrykket får man jo også på tlf...:-)

Ha en fin dag

Skrevet

Heihei.

I dag skjer det :) I gårkveld angret jeg sjikkelig på at jeg har bestemt meg for å gjøre dette, men tror det hadde noe å gjøre med at jeg ble litt dårlig av den der antibiotikan:P For i dag angrer jeg ikke, hehe men det er mye mulig jeg gjør det når jeg kommer dit. Håper på at jeg får noe beroligende :P

Ha en fin dag alle sammen:)

Skrevet

Heihei.

I dag skjer det :) I gårkveld angret jeg sjikkelig på at jeg har bestemt meg for å gjøre dette, men tror det hadde noe å gjøre med at jeg ble litt dårlig av den der antibiotikan:P For i dag angrer jeg ikke, hehe men det er mye mulig jeg gjør det når jeg kommer dit. Håper på at jeg får noe beroligende :P

Haha, huff. Jeg ble også dårlig av antibiotikaen, men selve dagen var jeg så pigg og klar at det må ha vært irriterende :P Du får nok både smertestillende og beroligende. Lykke til! Håper du blir tipp topp fornøyd! :)

Skrevet

Hei! Sitter og freaker litt ut nå.. i arret som er på undersiden av det ene brystet mitt, har det kommet et fælt sår! Det er akkurat som en liten grop, som går innover i huden.. det var også litt veske der. Samboeren min tror det er pga skorpe som har gått av, og at jeg tok vann på teipen før jeg skiftet den. (var da jeg oppdaget dette).

Er veldig redd her nå.. har nemmlig hatt infeksjon i det ene brystet mitt for noen år siden.. og er derfor jeg tok op igjen for å rette opp i alt.

Har drevet å ringt og sendt melding til legen.. uff.. håper jeg ikke forstyrra han i middagen eller noe :sjenert:

Litt flau over å virke så hysterisk. Men siden jeg har vært gjennom hele den "infeksjons tingen" før.. vet jeg at jeg ikke vil gjennom det helvete igjen..

Er 8 uker siden opperasjone min nå til mandag.. noen her som har opplevd noe av det samme?

REDD!

Skrevet

Heihei.

Hei hei:)

Jeg også angret skikkelig kvelden før operasjonen. Fikk nesten litt panikk og lurte på hvorfor jeg hadde bestemt meg for å gjøre dette. Ikke noe deilig følelse. Tror det hadde noe med antibiotikaen å gjøre:p Men på operasjonsdagen var alt helt fint, og jeg var overraskende oppegående=) Gruet meg ikke noe særlig før jeg lå på operasjonsbordet. Hehe, men deretter var det jo fort gjort:p

Håper alt har gått bra idag!=)

Skrevet

Halloen:D

Da va operasjon unnagjort, fikk lagt inn det som var planlagt, 265cc rund protese:)

Vet ikke så mye mer enn det. Var ikke noen som fortalte meg noe om operasjonen, men var en sykepleier som sa at hun tror jeg kommer til å bli fornøyd, å at jeg ikke kommer til å angre :)

Også fortalte legen kjæresten min at han var veldig fornøyd med resultatet og at det gikk over all forventning:)

Nå ligger jeg på hotelrommet. Gikk veldig bra i begynnelsen med å røyse seg opp i sengen å slikt, men nå må jeg ha hjelp til det. MEN jeg klarer i allefal å gå på do alene :P

Har nettop tatt en ekstra smertestillende, tror jeg er litt hysterisk for å få kjempevondt, såe da blir det sånn.

Men ellers er det ikke så ille som forventet. Strammer ikke noe eller noe sånnt, har ikke "melkespreng" for å si det sånn :)

Skrevet

Her sitter jeg å venter på nye innlegg hver dag, sitter å gruer meg som bare det til det er min tur! vet heller ikke om det blir 26 jan eller 23 feb! håper januar men får se om pengene rekker etter betalte regninger osv! :):) vl bare blir fort fort ferdig med det! men dere som opererte på nobel.. de resepten dere fikk med alle tablettene osv, hvor mye blir det på ca? (kr) så jeg får en liten oversikt over hvordan jeg ligger ann med pengene :) det vil si da alle tabettene + shampoo + teip og alt annet.. om det er no mer.. takk for svar!

:hallo:

Skrevet

Det koster rundt 400 kroner, men da er ikke teip med.

Skrevet

Bare? ojaa! hhe trodde det var oppimot hvertfsll 1000-2000 kr,, nå har jeg ikke heller sett så veldig nøye på resepten men ja :) takk for svar! men har du veldig vondt nå? jeg gruuer meg til smertene.. hvor OP du å hvem var kirurgen din? :)

Skrevet

Bare? ojaa! hhe trodde det var oppimot hvertfsll 1000-2000 kr,, nå har jeg ikke heller sett så veldig nøye på resepten men ja :) takk for svar! men har du veldig vondt nå? jeg gruuer meg til smertene.. hvor OP du å hvem var kirurgen din? :)

Har ikke så veldig vondt, kjennes mest ømt ut. men det blir litt værre når jeg skal opp av senga. Men jeg hadde trodd det kom til å bli enda mer smerter enn det her. Håper bare det går like greit i morgen, for har jo hadd smerestillende fra operasjoner store deler av dagen i dag.

Jeg var hos nobel clinic, å det var Morten H. Haug som opererte meg.

Skrevet

håper det ja! huff,, nei skal også bli op av morten.. håper det går bra med meg å nå som det har gått bra med deg !

Skrevet

håper det ja! huff,, nei skal også bli op av morten.. håper det går bra med meg å nå som det har gått bra med deg !

Det går sikkert kjempefint. Bare les det skrivet du får med deg når du dra, og følger det det står om smertestillende, avslapping osv.

Også er det veldig vikig at du har noen til å hjelpe deg etter operasjon! Jeg hadde ikke klart meg uten kjæresten min.

Skrevet

Ja den informasjonspermen man fikk i posten har jeg sittet å gulet det viktigste hehe så jeg er med til nå, og kjæresten min skal være slaven min! Hvorfor ikke når det er mulighet til det! Hehe.. :)

Skrevet (endret)

Ja den informasjonspermen man fikk i posten har jeg sittet å gulet det viktigste hehe så jeg er med til nå, og kjæresten min skal være slaven min! Hvorfor ikke når det er mulighet til det! Hehe.. :)

hehe:P

Må ærlig innrømme at jeg syns litt synd i han av og til, blir litt mye mas :sjenert:

Endret av Frk.L-M
Skrevet

da var jeg å ferdig for ettpar dager siden

klarer meg veldig bra,haddr regnet med større smerter men nå la jeg over muskel da så det er hvist litt bedre.

eneste jeg har litt problemer med er det å passe på å ikke bruke armene for mye og det å sove på ryggen ligger vanligvis på magen sa...

har fått litt blod på bh men litt må man vel regne med etter å blitt stappa...bare to dråper da, på hver side.

var ikke noe nervøs før jeg la meg på opbordet.

har ikke snakket med legen etter op heller men den ene sykepleieren ringte meg dagen etter å lurte på hvordan det gikk...regner med at alt gikk som det skulle siden ingen har sagt noe annet til meg.

gleder meg til de har falt litt mer på plass

Skrevet

hørte nettopp denne mystiske knitrelyden som jeg har hørt om....litt ekkelt alså.

kom når jeg klemte litt øverst på brystet,nesten ved kragebenet.

noen som har noen betryggende ord om dette og om det er noe å gjøre med det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...