loxodonta Skrevet 26. desember 2010 #14761 Skrevet 26. desember 2010 Er innom å kikker jeg Hehe.. Jeg begynte i desember men så opererte jeg i juni. Vil ikke tro det er noen fare nå. Og det er ikke pga kapsling man ikke skal bruke spile tror jeg. Det har noe med trykk fra protesen under huden og trykk fra spilen over huden å gjøre... Med andre ord, det påvirker arrene..?
Frk.L-M Skrevet 27. desember 2010 #14762 Skrevet 27. desember 2010 Ja, da har jeg faktisk fått op dato Skal under kniven den 6.januar klokken 8 De ringte meg nettopp. Hehe, låg sov, så fikk ikke sport om det jeg skulle. Kunne høres ut som om jeg ikke skulle møtes opp til konsultasjons timen min den 03.01, men er ikke sikker.. Kjenner det kribler i magen:) Prøvde å ringe kjæresten for å fortelle han det, men han sover nokk enda, så da måtte jeg bare komme inn hit å fortelle det
Kamikaze Skrevet 27. desember 2010 #14763 Skrevet 27. desember 2010 Ja, da har jeg faktisk fått op dato Skal under kniven den 6.januar klokken 8 De ringte meg nettopp. Hehe, låg sov, så fikk ikke sport om det jeg skulle. Kunne høres ut som om jeg ikke skulle møtes opp til konsultasjons timen min den 03.01, men er ikke sikker.. Kjenner det kribler i magen:) Prøvde å ringe kjæresten for å fortelle han det, men han sover nokk enda, så da måtte jeg bare komme inn hit å fortelle det Åh, så heldig du er!! Gratulerer Det er jo ikke lenge til! Skulle ønske det var meg
Frk.L-M Skrevet 27. desember 2010 #14764 Skrevet 27. desember 2010 Åh, så heldig du er!! Gratulerer Det er jo ikke lenge til! Skulle ønske det var meg Takk for det Nei, det er ikke lenge til. Det er ikke så mange dager siden jeg bestemte meg for å ta bf, å nå har jeg time den 6.januar Eneste problemet nå er at kjæresten min mest sannynlig ikke kan være med meg den dagen, så jeg må kare meg selv. Også skal jeg ta fly til nord-norge dagen etterpå, men det går vel sikkert bra
pink83 Skrevet 27. desember 2010 #14765 Skrevet 27. desember 2010 nå begynner jeg å bli litt irritert på posten...skulle ha fått resten av opplysningene ang op og reseptene på antibiotikaen. er en uke til op nå...
Kamikaze Skrevet 27. desember 2010 #14766 Skrevet 27. desember 2010 (endret) Takk for det Nei, det er ikke lenge til. Det er ikke så mange dager siden jeg bestemte meg for å ta bf, å nå har jeg time den 6.januar Eneste problemet nå er at kjæresten min mest sannynlig ikke kan være med meg den dagen, så jeg må kare meg selv. Også skal jeg ta fly til nord-norge dagen etterpå, men det går vel sikkert bra Åh, jeg blir grønn av misunnelse!! Nå som jeg har bestemt meg for å gjøre dette, så har jeg et par spørsmål til dere alle... Hvordan fikk dere nok penger? Det er mye penger å hoste opp, og jeg blir glad for hver 100-lapp jeg får kloa i Helt siden jeg bestemte meg har jeg ikke kjøpt noe som helst utenom det nødvendige, og spart alt som blir til overs. Begynt å gå til jobben for å slippe å kjøpe månedskort osv. Har ca halvparten nå. Men det går smertefullt sakte det her! Men jeg har aldri hatt så lyst på noe før, så jeg er helt sikker på at det er verdt det uansett hvor mange ekstra timer jeg må jobbe eller ekstra mil jeg må gå... Også leste jeg om en her som skulle operere i sommerferien, men klinikken var stengt i juli. Er dette vanlig? For det er i juli/august det passer best for meg.. jeg har forresten tenkt til å operere meg på fornebuklinikken, helst hos Pål Schistad. Har hørt så mye flott om han. Sjekket hjemmesiden, men det stod ikke noe der annet enn at de hadde stengt et par dager i jula. Og så var det en av de tingene jeg tenker mest på... er det realistisk å gå igjennom dette helt alene? Jeg kommer fra en familie som er sterkt imot plastisk kirurgi, og det går ikke an å stå frem mot dem. De er også veldig forsiktige med penger, og ville aldri støttet at jeg brukte såpass mye på noe sånt. I tillegg er det ingen andre jeg føler det ville blitt naturlig å ta med, selv om jeg vet at jeg kunne sagt ifra til hvem som helst av mine nærmeste venner om det skulle bli umulig å klare meg selv og jeg trengte at noen visste det og kunne hjelpe meg. Jeg har gode venner, MEN dette er likevel noe jeg helst vil gå igjennom alene fordi det er noe jeg gjør kun for meg selv. Tro meg, jeg er veldig forberedt på smerter og hjelpeløshet, men hvis jeg kan komme meg gjennom det med dårlige unnskyldninger, så vil jeg mye heller det... dette er nemlig veldig personlig for meg. Ingen vet at jeg har komplekser engang, fordi jeg har så store komplekser at jeg ikke snakker om det Endret 27. desember 2010 av Kamikaze
Kamikaze Skrevet 27. desember 2010 #14767 Skrevet 27. desember 2010 nå begynner jeg å bli litt irritert på posten...skulle ha fått resten av opplysningene ang op og reseptene på antibiotikaen. er en uke til op nå... Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere!! Vet du om det går an å hente antibiotikaen og det på klinikken, eller er man nødt til å få det sendt i posten? Må si det frister lite med et brev med navnet mitt på som er stemplet fra en klinikk for plastisk kirurgi... det kan fort komme i feil hender!
JaneDoe Skrevet 27. desember 2010 #14768 Skrevet 27. desember 2010 Med andre ord, det påvirker arrene..? Aner ikke. Kan hende det.. Fornebu sier i alle fall 6 måneder. Så jeg har holdt meg til det
loxodonta Skrevet 27. desember 2010 #14769 Skrevet 27. desember 2010 Åh, jeg blir grønn av misunnelse!! Nå som jeg har bestemt meg for å gjøre dette, så har jeg et par spørsmål til dere alle... Hvordan fikk dere nok penger? Det er mye penger å hoste opp, og jeg blir glad for hver 100-lapp jeg får kloa i Helt siden jeg bestemte meg har jeg ikke kjøpt noe som helst utenom det nødvendige, og spart alt som blir til overs. Begynt å gå til jobben for å slippe å kjøpe månedskort osv. Har ca halvparten nå. Men det går smertefullt sakte det her! Men jeg har aldri hatt så lyst på noe før, så jeg er helt sikker på at det er verdt det uansett hvor mange ekstra timer jeg må jobbe eller ekstra mil jeg må gå... Også leste jeg om en her som skulle operere i sommerferien, men klinikken var stengt i juli. Er dette vanlig? For det er i juli/august det passer best for meg.. jeg har forresten tenkt til å operere meg på fornebuklinikken, helst hos Pål Schistad. Har hørt så mye flott om han. Sjekket hjemmesiden, men det stod ikke noe der annet enn at de hadde stengt et par dager i jula. Og så var det en av de tingene jeg tenker mest på... er det realistisk å gå igjennom dette helt alene? Jeg kommer fra en familie som er sterkt imot plastisk kirurgi, og det går ikke an å stå frem mot dem. De er også veldig forsiktige med penger, og ville aldri støttet at jeg brukte såpass mye på noe sånt. I tillegg er det ingen andre jeg føler det ville blitt naturlig å ta med, selv om jeg vet at jeg kunne sagt ifra til hvem som helst av mine nærmeste venner om det skulle bli umulig å klare meg selv og jeg trengte at noen visste det og kunne hjelpe meg. Jeg har gode venner, MEN dette er likevel noe jeg helst vil gå igjennom alene fordi det er noe jeg gjør kun for meg selv. Tro meg, jeg er veldig forberedt på smerter og hjelpeløshet, men hvis jeg kan komme meg gjennom det med dårlige unnskyldninger, så vil jeg mye heller det... dette er nemlig veldig personlig for meg. Ingen vet at jeg har komplekser engang, fordi jeg har så store komplekser at jeg ikke snakker om det Hele sommerjobblønna mi gikk i nye pupper.. Det var det absolutt verdt. Jeg skjønner hva du mener med at du ikke vil at noen andre skal få vite noe. Jeg har en barndomsvenninne, som er som min egen søster, som er den eneste som vet at jeg har tatt op. Det var og er helt uaktuelt for meg å fortelle det til noen andre. Men jeg hadde nok ikke klart meg alene. Jeg fikk bo hos henne den første uka, så slapp å komme med teite unnskyldninger da... Ellers brukte jeg unnskyldninger om akutte ryggproblemer... jeg gikk litt stivt siden jeg ikke skulle bevege armene, og plutselig ballet det på seg en dårlig unnskyldning. De hjemme vet ingenting da. Bra er det, siden de er imot det meste og det som koster penger... Ellers er jeg veldig glad for at jeg hadde en person til å gjøre alt for meg, slik at jeg bare kunne slappe av. Viss du er alene, må du jo klare deg selv, med alt småting. Jeg fikk til og med hjelp til å gå på do den første dagen, til å reise meg opp fra senga, til å hente noe i skapet som jeg hadde glemt å ta ned i hånd-høyde, til å bære bagasjen min (selvfølgelig, det bør man ikke gjøre selv), for ikke å snakke om litt psykisk støtte da Jeg skjønte ikke helt hva jeg hadde gjort, fikk ikke sove, var rastløs, osv, og syns det var veldig godt å ha noen der da. Du vet jo ikke hvordan du kommer til å reagere. Det kan hende det går veldig fint, og det kan hende du blir sittende fast i sofan de første dagene. Ellers så står det vel i papirene at pga hva som kan skje etter op, så skal man oppgi og ha en person som hjelpende hånd. Og at det medisinske hensynet overgår ønsket om full anonymitet.
loxodonta Skrevet 27. desember 2010 #14770 Skrevet 27. desember 2010 Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere!! Vet du om det går an å hente antibiotikaen og det på klinikken, eller er man nødt til å få det sendt i posten? Må si det frister lite med et brev med navnet mitt på som er stemplet fra en klinikk for plastisk kirurgi... det kan fort komme i feil hender! Jeg fikk hentet alt på klinikken. Det var veldig viktig for meg at ingenting ble sendt i posten... Det kommer jo fort i veldig mange hender.
pink83 Skrevet 27. desember 2010 #14771 Skrevet 27. desember 2010 Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere!! Vet du om det går an å hente antibiotikaen og det på klinikken, eller er man nødt til å få det sendt i posten? Må si det frister lite med et brev med navnet mitt på som er stemplet fra en klinikk for plastisk kirurgi... det kan fort komme i feil hender! man kan få med seg reseptene fra klinikken etter konseltasjon men når jeg var ferdig med bestilling av op var Dr Barstad ine med en ny pasient så fikk ikke underskriften hans. får je det ikke i romjulen må jeg ned på mandag å hente... litt kjedelig hadde tenkt og ordne alt nå så det er klart til mange dager på sofaen.
Kamikaze Skrevet 27. desember 2010 #14772 Skrevet 27. desember 2010 Hele sommerjobblønna mi gikk i nye pupper.. Det var det absolutt verdt. Jeg skjønner hva du mener med at du ikke vil at noen andre skal få vite noe. Jeg har en barndomsvenninne, som er som min egen søster, som er den eneste som vet at jeg har tatt op. Det var og er helt uaktuelt for meg å fortelle det til noen andre. Men jeg hadde nok ikke klart meg alene. Jeg fikk bo hos henne den første uka, så slapp å komme med teite unnskyldninger da... Ellers brukte jeg unnskyldninger om akutte ryggproblemer... jeg gikk litt stivt siden jeg ikke skulle bevege armene, og plutselig ballet det på seg en dårlig unnskyldning. De hjemme vet ingenting da. Bra er det, siden de er imot det meste og det som koster penger... Ellers er jeg veldig glad for at jeg hadde en person til å gjøre alt for meg, slik at jeg bare kunne slappe av. Viss du er alene, må du jo klare deg selv, med alt småting. Jeg fikk til og med hjelp til å gå på do den første dagen, til å reise meg opp fra senga, til å hente noe i skapet som jeg hadde glemt å ta ned i hånd-høyde, til å bære bagasjen min (selvfølgelig, det bør man ikke gjøre selv), for ikke å snakke om litt psykisk støtte da Jeg skjønte ikke helt hva jeg hadde gjort, fikk ikke sove, var rastløs, osv, og syns det var veldig godt å ha noen der da. Du vet jo ikke hvordan du kommer til å reagere. Det kan hende det går veldig fint, og det kan hende du blir sittende fast i sofan de første dagene. Ellers så står det vel i papirene at pga hva som kan skje etter op, så skal man oppgi og ha en person som hjelpende hånd. Og at det medisinske hensynet overgår ønsket om full anonymitet. Tusen takk for fint svar Hehe, det ser jeg for meg at min også kommer til å gjøre hvert øre jeg kan få skuffet unna i puppekontoen er en seier Våget meg ut i butikkene i dag selv om jeg er på stramt budsjett.. halleluja, så vondt det gjorde for en shoppesjel som meg å si nei til de fine skoene på tilbud som jeg har ønsket meg så lenge! Men sånn må det bare bli for at det skal gå noen vei Det høres deilig ut å ha en sånn person. Det var jo en fantastisk løsning du fikk ordnet deg! Jeg for min del har flyttet hjem igjen etter flere år i utlandet. Så jeg bor hos foreldrene mine mens jeg jobber og liksom skal spare opp penger så det blir økonomisk stabilt igjen og jeg kan flytte ut igjen.. de hadde nok ikke likt tanken på at jeg brukte 30 000 av mitt strenge budsjett på nye pupper, nei Men jeg ser på det litt som en fordel at jeg i det minste har dem rundt meg fordi jeg kan skylde på menstruasjonssmerter (som jeg alltid får i så stor grad at jeg rett og slett blir sengeliggende, kaster opp og må få mat på senga).. jeg tviler på at det ville gått noe særlig bra hvis jeg var helt mutters alene. Gruer meg til sånne småting, som å låse opp døra, reise meg, kneppe knappen på buksa eller gud forby, å nyse, hoste eller strekke meg! Når jeg gjør helt hverdagslige ting så lurer jeg på hvordan det er å gjøre det etter operasjon.. Huff! Tror jeg må tenke langt og lenge på hvem jeg vil inkludere i dette, for jeg er enig i at det er lurt å ha noen. Men jeg vet bare ikke hvem det ville blitt naturlig å spørre. "Heldigvis" har jeg jo god tid på å finne ut av det da
eventyrjenta Skrevet 28. desember 2010 #14773 Skrevet 28. desember 2010 (endret) Da har jeg operert på oslo plastikkirurgi. Runde, medium profil, 275cc under muskel. Er fornøyd med oslo plastikkirurgi klinikken når det gjeder brystforstørrelse Ble tatt godt vare på der, og vil anbefale de vidre. Litt om mine første dager: Dag 0 Når jeg våknet fra opr kjente jeg ingenting, hadde fått mye lokalbedøvelse. Brukte omkring 3 timer fra jeg var operert til jeg kom meg på hotellet. Hadde pressende smerter, og var veldig trøtt hele den dagen, så jeg sov mye. Noe små kvalm rett etter opr, men det gikk fort over. Dag 1 Fortsatt en del smerter, var på klinikken til konsultasjon. Dag 2 og 3 Følte meg bedre, mye mindre smerter. Klarte å gjøre det meste jeg ville. Reiste hjem dag 3 også. Dag 4 --> Så og si ingen smerter, sluttet med smertestillene og klarer og ligge på sidene. Så dette har gått ganske enkelt for meg Skylder en stoooor takk til en dame jeg snakket med igjennom kvinneguiden på denne tråden, jeg møtte henne og hun hjalp meg første dagene etter opr Takket være henne jeg har hatt muligheten til og ha tatt brystforstørrelse! Endret 28. desember 2010 av eventyrjenta
pink83 Skrevet 28. desember 2010 #14774 Skrevet 28. desember 2010 så fint det går med deg eventyrjenta. håper jeg er like heldig,men...må få reseptene...hvor er postmannen???? begynner å stresse litt
kvinne88 Skrevet 28. desember 2010 #14775 Skrevet 28. desember 2010 Hei! Tok brystforstørrelse for 3 uker siden, har gått veldig fint å jeg er fornøyd med resultatet! La inn 260 i ene og 280 i andre. Det som plager meg er at jeg ikke har følelse på undersiden av puppene, samtidig som jeg er sår/overfølsom på brystvortene og området rundt... blir sårt og vondt når sportsbhen beveger seg mot huden. Noen som har det slik som meg? Når evt. kom følelsen tilbake, slik den var før opersjonen?
pink83 Skrevet 29. desember 2010 #14776 Skrevet 29. desember 2010 ikke noe i posten idag heller...hvor er postmannen følsen i puppene pleier på komme tilbake iløpet av 3 mnd har jeg hørt,men på noen kan det bli helt borte. det tar somregel litt tid for de avkuttede nervene å "finne veien tilbake "
Ready Skrevet 29. desember 2010 #14777 Skrevet 29. desember 2010 Hei hei.. Er nå en uke siden jeg opererte meg..300ml under muskelen. Det jeg lurer på: Ene brystet er litt tørre og lengre nede(sidere) enn det andre- slik var det ikke før op, og er det normalt?Det er mitt venstre bryst som er slik, og jeg er høyre hendt, om det skulle ha noen betydning. Når kan jeg ha inn piercingen min?Jeg har både navle og nippel, men tenkte da på navlen. På ene klinikken jeg var til nektet kirurgen meg å sette den inn igjen etter op, uansett lengd etter på.. men der jeg opererte meg var det en sykepleier jeg spurte etter op, og hun sa jeg kunne sette den inn med engang..Hun hadde ikke hørt at det skulle føre til hard kapsel - som han kirurgen sa, men tjaa...det er ikke henne folk henvender seg til om de får hard kapsel heller..Så er veldig i tvil..har hatt den i hvertfall 10 år.. Lykke til dere som skal i ilden!!det er ikke så gale!:)Går helt fint, verste er å være handicappet!
Frk.L-M Skrevet 29. desember 2010 #14778 Skrevet 29. desember 2010 Er det noen som vet om man får sykemelding når man har tatt bf? Har egentlig jobb dagen etter operasjon, og et par dager etter det igjen. Er ikke fast ansatt, så det er nokk ingen problem å få slippe å jobbe di dagene, men hadde vært greit å fått lønn for di dagene:)
cascas Skrevet 29. desember 2010 #14779 Skrevet 29. desember 2010 Hei! Tok brystforstørrelse for 3 uker siden, har gått veldig fint å jeg er fornøyd med resultatet! La inn 260 i ene og 280 i andre. Det som plager meg er at jeg ikke har følelse på undersiden av puppene, samtidig som jeg er sår/overfølsom på brystvortene og området rundt... blir sårt og vondt når sportsbhen beveger seg mot huden. Noen som har det slik som meg? Når evt. kom følelsen tilbake, slik den var før opersjonen? Hei=) Nå er det litt over 3mnd siden min BF og jeg har fortsatt ikke fått tilbake hele følelsen på undersiden av puppene. Helt siden etter operasjonen har jeg også manglet følelse på et lite område av oversiden på puppen. Men om dette blir det eneste negative ved påerasjonen er jeg veldig fornøyd=) Har ikke hatt noen problemer ellers=) Det at du er litt sår og overfølsom er nok bare normalt og vil sikkert gå seg til=) Bare smør deg med tålmodighet=)
cascas Skrevet 29. desember 2010 #14780 Skrevet 29. desember 2010 Hei hei.. Er nå en uke siden jeg opererte meg..300ml under muskelen. Det jeg lurer på: Ene brystet er litt tørre og lengre nede(sidere) enn det andre- slik var det ikke før op, og er det normalt?Det er mitt venstre bryst som er slik, og jeg er høyre hendt, om det skulle ha noen betydning. Når kan jeg ha inn piercingen min?Jeg har både navle og nippel, men tenkte da på navlen. På ene klinikken jeg var til nektet kirurgen meg å sette den inn igjen etter op, uansett lengd etter på.. men der jeg opererte meg var det en sykepleier jeg spurte etter op, og hun sa jeg kunne sette den inn med engang..Hun hadde ikke hørt at det skulle føre til hard kapsel - som han kirurgen sa, men tjaa...det er ikke henne folk henvender seg til om de får hard kapsel heller..Så er veldig i tvil..har hatt den i hvertfall 10 år.. Lykke til dere som skal i ilden!!det er ikke så gale!:)Går helt fint, verste er å være handicappet! Hmm. Jeg har piercing i navelen, og måtte ta ut denne før jeg tok siste dusjen hjemme før operasjonen. Men de sa ingenting om når jeg kunne sette den inn igjen=) Derfor satt jeg den i med en gang jeg hadde kommet hjem fra klinikken=) Jeg har heller ikke hørt noe om at det kan føre til hard kapsel. Men syns det høres veldig rart ut i tilfelle:p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå