Cixi Skrevet 30. november 2010 #14641 Skrevet 30. november 2010 Jeg bruker en sports-BH fra Triumph med lukking bak, og det funker helt fint. Lukker den foran og snurrer den rundt. Hadde behov for hjelp med å ta den på igjen dag 4, etter å ha tatt den av for første gang. Deretter var det ikkeno problem. Det har blitt linket til denne tidligere: Triumph Triaction Lykke til!
hanidala Skrevet 30. november 2010 #14642 Skrevet 30. november 2010 Ahh, har hørt dr. Evjen er flink, er jo han som er "sjef" på klinikken også. Skulle nesten ønske jeg også hadde han, men da hadde jeg nok ikke fått valgt mellom å ha arret under puppen eller rundt brystvorta. Vet at han kun går via brystvorten, i alle fall etter det ryktene tilsier. Men hos dr. Sneve fikk jeg beskjed om at dette var helt opp til meg selv. Men jeg hadde også komplikasjoner i etterkant. Vet ikke om du leste det innlegget? Og jeg vet jo fortsatt ikke om jeg får kapsel i etterkant av dette eller trenger en arrkorreksjon, men alt skal jeg få fikset i en fei om det skulle skje Ja, åpning foran er kun viktig fordi at man ikke har sjangs til å åpne bak selv i ganske lang tid etter op. Men så lenge du får hjelp spiller det ingen rolle, det sa kirurgen på op-dagen også, da jeg viste den fram. Kirurgen min har ikke gjort annet enn å snakke om hvor flott sportsbh jeg hadde, hver eneste gang jeg var innom for en sjekk Det viktigste er støtten den gir. Og "Shock Absorber" er jo laget for støtte til store bryst, så den ser ut som Lara Croft-utstyr Skulderstroppene er tjukke seler som er ekstremt regulerbare, samt at den har to hemper som må lukkes. Det er til og med refleksmønster på den, som tidvis lyser gjennom enkelte klær om man tar bilde med blits Mtp. hvordan du skal få på deg bhen er det null stress, for denne våkner du med. Så den tar de på for deg, mens du ligger i narkose og "koser deg" Eneste du trenger å gjøre er evt. å rette på den/regulere stropper når du kommer hjem. Fant bilde og info om den her: http://sportbras.timarco.no/Product33377a47-c54f-4463-9a04-4c04e46ea350.aspx Det kan vel stemme at de er litt små i str. som det står, men dette finner du ut om du drar innom She dameundertøy og prøver selv Hurra! Takk for tipset, fant den i en butikk idag. GRIIIIISEDYR, 749 kr, men tenker at det er verdt det. Ble en i størrelse 75 E, de hadde ikke større cup. Ganske stram rundt, var små i str sa hun i butikken, ihvertfall under puppen. Så det tilsvarte en 70 F. Ang jobbing, når var dere tilbake i jobb? Jeg sliter litt med å ta meg lenge nok fri, er delvis selvstendig næringsdrivende så en evt sykemelding(hvis man overhodet får det)vil ikke hjelpe. Er jo forskjellig fra person til person og hvilket yrke man har. Men jeg ser fram til 16.desember for da kan jeg ta HELT fri. Fra 8.des til 16.des må jeg jobbe, håper formen er fin slik at det går greit. Gruer litt til narkose, hvordan var formen din da du våknet?
SummerGirl Skrevet 30. november 2010 #14643 Skrevet 30. november 2010 SummerGirl: Jeg har også operert på FMS, for snart 3 mnd. siden. Er veldig fornøyd. Men, jeg bruker fremdeles spileløs bh, og det er det jeg har fått beskjed om...(sniker meg til en vanlig en når jeg skal ut eller noe) Var på kontroll hos en lyshåret, pen sykepleier. Var på kontroll hos en dame med mørkt hår.. Kan jeg spør hvem som oppererte deg? jeg hadde Dr. Rosenberg. Tror nok jeg kommer til å bruke sportsbh, eller spileløs bh en god stund etter de 6 ukene.. så heller bruke push up når jeg skal ut eller noe. Gleder meg bare utrolig til å få av dette båndet! Nedpressbånd tror jeg det heter.. må du bruke det? Skal ha det på meg i 4 uker.. helt forferdelig! Nå fikk jeg et tips sist jeg var på kontroll.. høres litt rart ut, men har singlet under, så båndet, så bhen over der igjen.. Ser jo helt forferdelig ut! men får ikke like vondt av det
lilleville85 Skrevet 1. desember 2010 #14644 Skrevet 1. desember 2010 Da er time for op bestillt! Skal operere torsdag 13. januar. Da er det bare til å begynne å gruglede seg. Har til og me valg å gjennomføre dette med kun lokalbedøvelse :dåne:
Kjubi Skrevet 1. desember 2010 #14645 Skrevet 1. desember 2010 Hurra! Takk for tipset, fant den i en butikk idag. GRIIIIISEDYR, 749 kr, men tenker at det er verdt det. Ble en i størrelse 75 E, de hadde ikke større cup. Ganske stram rundt, var små i str sa hun i butikken, ihvertfall under puppen. Så det tilsvarte en 70 F. Ang jobbing, når var dere tilbake i jobb? Jeg sliter litt med å ta meg lenge nok fri, er delvis selvstendig næringsdrivende så en evt sykemelding(hvis man overhodet får det)vil ikke hjelpe. Er jo forskjellig fra person til person og hvilket yrke man har. Men jeg ser fram til 16.desember for da kan jeg ta HELT fri. Fra 8.des til 16.des må jeg jobbe, håper formen er fin slik at det går greit. Gruer litt til narkose, hvordan var formen din da du våknet? Jeg er jo litt spesialtilfelle, da jeg hadde litt komplikasjoner i ettertid, så jeg var ikke tilbake før 3 uker. Men de fleste er vel tilbake etter 1-2 uke. Man klarer ikke å jobbe før etter en uke minst, vil jeg påstå... Har du kontorjobb? For man er jo rimelig mørbanka, så noen annen jobb er ikke bra for resultatet eller kroppen. Husk operasjonen er ganske omfattende, så det siste man skal tenke på er å stresse tilbake på jobb. Stress de første dagene øker blodtrykket også, som igjen øker risikoen for etterblødning (det stod i mine papirer, hehe). Narkose derimot, den skal du ikke tenke på. Jeg skrev i et tidligere innlegg her at det jeg gledet meg mest til med hele op var narkosen (Nesten). Du legger deg ned oppå operasjonsbordet, buksen du har på er på, og overkroppen er bar, men tildekt av operasjonsduk. De setter en nål/intravenøs inn i armhulen din. I det de sender et stoff inn i kroppen din via armen, legger sykepleieren en maske med oksygen over ansiktet ditt og sier at du er helt trygg og skal slappe av. Du sovner på ca. 15 sekunder, selv om du ikke tror det selv. Når du våkner ligger du i et annet rom, kanskje med noen andre ved siden av deg, men med skillevegg mellom. Du føler du har vært borte i 10 minutter. Formen du er i nå er varierende, men jeg var svimmel, følte meg full. Samtidig som det kjentes ut som at jeg hadde mistet kontroll over brystmusklene mine og at de var i konstant spenn og hadde krampe, derfor fikk jeg med en gang noen veldig kraftige smertestillende, og jeg følte meg brått enda fullere, men veeeldig avslappet Så måtte jeg tisse, og fikk hjelp til å reise meg, men gikk på do alene. Det gikk fint. Jeg hadde vært i narkose en gang før denne operasjonen, så jeg visste hva jeg gikk til. Jeg syns som sagt denne innsovingsrusen er beroligende jeg da, så jeg liker alt rundt det. Jeg blir ikke dårlig av det etterpå heller, kun brisen, sulten og utslitt, men maks avslappet. Eneste jeg anså som et minus var at jeg ble vekt, for jeg sov som et lite barn etter operasjonen. Og i stedet for å la meg hvile, vekte de meg en time etter op. Så fikk jeg ligge en time-halvannen time til, drikke litt Pepsi, og sendt hjem. Var jo fortsatt helt i ørska, men forloveden min satt i venterommet og vi tok taxi hjem Vet noen klinikker bruker å ta seg bedre tid med dette, og evt. gi folk litt mat. Men Stokkan praktiserer ikke slik, ikke mente de det var nødvendig med etterkontroll heller, selv om det står at man avtaler dette etter operasjonen. De mente jeg skulle ta kontakt om jeg mente noe nevnverdig skulle skje, om ikke var det greit... Dette er som sagt min erfaring, men mange andre her har sikkert et helt annet forhold til narkose. Men, mitt råd er: Slapp av, prøv å nyt det i stedet
Kjubi Skrevet 1. desember 2010 #14646 Skrevet 1. desember 2010 Hurra! Takk for tipset, fant den i en butikk idag. GRIIIIISEDYR, 749 kr, men tenker at det er verdt det. Ble en i størrelse 75 E, de hadde ikke større cup. Ganske stram rundt, var små i str sa hun i butikken, ihvertfall under puppen. Så det tilsvarte en 70 F. Ang jobbing, når var dere tilbake i jobb? Jeg sliter litt med å ta meg lenge nok fri, er delvis selvstendig næringsdrivende så en evt sykemelding(hvis man overhodet får det)vil ikke hjelpe. Er jo forskjellig fra person til person og hvilket yrke man har. Men jeg ser fram til 16.desember for da kan jeg ta HELT fri. Fra 8.des til 16.des må jeg jobbe, håper formen er fin slik at det går greit. Gruer litt til narkose, hvordan var formen din da du våknet? En ting til, betalte du 749,- for sportsbhen? Samme modell? Det er jo hårreisende. Jeg betalte jo 599,-. Var du på She? Eventuelt så leverer jo siden jeg sendte link til fraktfritt, og der kostet den 599,- også. Hmm... merkelig at noen kan overprise så mye, håper det ikke var på She, da må de ha rotet til Vel, vel:) Det er nå verdt det læll
loxodonta Skrevet 1. desember 2010 #14647 Skrevet 1. desember 2010 Hurra! Takk for tipset, fant den i en butikk idag. GRIIIIISEDYR, 749 kr, men tenker at det er verdt det. Ble en i størrelse 75 E, de hadde ikke større cup. Ganske stram rundt, var små i str sa hun i butikken, ihvertfall under puppen. Så det tilsvarte en 70 F. Ang jobbing, når var dere tilbake i jobb? Jeg sliter litt med å ta meg lenge nok fri, er delvis selvstendig næringsdrivende så en evt sykemelding(hvis man overhodet får det)vil ikke hjelpe. Er jo forskjellig fra person til person og hvilket yrke man har. Men jeg ser fram til 16.desember for da kan jeg ta HELT fri. Fra 8.des til 16.des må jeg jobbe, håper formen er fin slik at det går greit. Gruer litt til narkose, hvordan var formen din da du våknet? Jeg hadde absolutt ingen erfaringer med å være "pasient" før brystforstørrelsen. Så visste ikke helt hva jeg gikk til. Narkoseen gikk veldig fint! Husker jeg la meg på operasjonsbordet, og fikk pledd over meg. Så ble det satt intravenøst, og målt blodtrykk. Jeg tror jeg sovna før han rakk å sette noe medikamenter Da jeg våkna, frøs jeg noe grusomt og var ganske trøtt. Husker jeg var ikke spesielt svimmel, men kunne fort bli det, så tok det veldig med ro. Følte meg litt full ja, sjangla liksom avgårde. Jeg husker jeg gikk som en skilpadde ut av klinikken og inn i taxien. Måtte ta pause her og der da, for ble fort svimmel. Og var livredd for å plutselig måtte kaste opp Men det gikk fint altså. Ellers er jeg veldig glad for at jeg hadde folk rundt meg, særlig de første dagene . Jeg anstrengte meg så absolutt ikke. Jeg var knapt ut av døra den første uka. Den andre uka var noe bedre. Tredje uka begynte jeg å fungere noenlunde som normalt, og den fjerde uka begynte jeg så smått med trening, siden jeg følte meg i knallform. Hvor lenge har du fri etter op? Du skal jo op snart eller? Jeg hadde "fri" de første to ukene, og var på forelesninger tredje uka. Hadde nok klart å karre meg på forelesninger også andre uka, men var deilig å bare være hjemme. Var liksom ikke helt tipp topp. Ellers har jeg kikka på den sportsBH`n jeg og. Har ikke funnet den i noen butikker her, så kanskje jeg bestiller. Siden det var gratis frakt og alt. Men vanskelig med størrelser... Den var mindre under? Hva med cupene? Er de som vanlig eller?
loxodonta Skrevet 1. desember 2010 #14648 Skrevet 1. desember 2010 Da er time for op bestillt! Skal operere torsdag 13. januar. Da er det bare til å begynne å gruglede seg. Har til og me valg å gjennomføre dette med kun lokalbedøvelse :dåne: Blir spennende å høre hvordan det går! Kan jeg spørre hvor mye op da kostet? Husker det var ei her inne som hadde hatt kun lokalbedøvelse, som sa hun hadde prata med kirurgen under op :gjeiper:
lilleville85 Skrevet 1. desember 2010 #14649 Skrevet 1. desember 2010 Blir spennende å høre hvordan det går! Kan jeg spørre hvor mye op da kostet? Husker det var ei her inne som hadde hatt kun lokalbedøvelse, som sa hun hadde prata med kirurgen under op :gjeiper: Jeg betaler 30.000 for op. Det er for proteser med livtidsgaranti =) Hvis jeg ville ha narkose så kostet det 5000 ekstra og lengre ventetid. De sa faktisk at 99% av operasjonen de utførte var under lokalbedøvelse!
loxodonta Skrevet 1. desember 2010 #14650 Skrevet 1. desember 2010 Jeg betaler 30.000 for op. Det er for proteser med livtidsgaranti =) Hvis jeg ville ha narkose så kostet det 5000 ekstra og lengre ventetid. De sa faktisk at 99% av operasjonen de utførte var under lokalbedøvelse! Hvor du skal operere?
lilleville85 Skrevet 1. desember 2010 #14651 Skrevet 1. desember 2010 Hvor du skal operere? Jeg skal opereres ved Klinikk Stavanger. Er veldig spent på om jeg klarer å holde meg rolig under operasjonen, eller om jeg kommer til å ligge å gråte...
loxodonta Skrevet 1. desember 2010 #14652 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg skal opereres ved Klinikk Stavanger. Er veldig spent på om jeg klarer å holde meg rolig under operasjonen, eller om jeg kommer til å ligge å gråte... Hvorfor skulle du ligge å gråte..? Jeg tror det kommer til å gå veldig bra jeg! Kan jo hende du blir veldig overrasket over hvor fint det gikk! Tipper det kommer til å gå noenlunde fort også. Kan jo hende du er så trøtt at du sovner å Dessuten gjør du jo dette fordi det er noe du vil! Pupper er fint Jeg digger mine, angrer ikke i det hele tatt Endret 1. desember 2010 av loxodonta
Kjubi Skrevet 1. desember 2010 #14653 Skrevet 1. desember 2010 Jeg hadde absolutt ingen erfaringer med å være "pasient" før brystforstørrelsen. Så visste ikke helt hva jeg gikk til. Narkoseen gikk veldig fint! Husker jeg la meg på operasjonsbordet, og fikk pledd over meg. Så ble det satt intravenøst, og målt blodtrykk. Jeg tror jeg sovna før han rakk å sette noe medikamenter Da jeg våkna, frøs jeg noe grusomt og var ganske trøtt. Husker jeg var ikke spesielt svimmel, men kunne fort bli det, så tok det veldig med ro. Følte meg litt full ja, sjangla liksom avgårde. Jeg husker jeg gikk som en skilpadde ut av klinikken og inn i taxien. Måtte ta pause her og der da, for ble fort svimmel. Og var livredd for å plutselig måtte kaste opp Men det gikk fint altså. Ellers er jeg veldig glad for at jeg hadde folk rundt meg, særlig de første dagene . Jeg anstrengte meg så absolutt ikke. Jeg var knapt ut av døra den første uka. Den andre uka var noe bedre. Tredje uka begynte jeg å fungere noenlunde som normalt, og den fjerde uka begynte jeg så smått med trening, siden jeg følte meg i knallform. Hvor lenge har du fri etter op? Du skal jo op snart eller? Jeg hadde "fri" de første to ukene, og var på forelesninger tredje uka. Hadde nok klart å karre meg på forelesninger også andre uka, men var deilig å bare være hjemme. Var liksom ikke helt tipp topp. Ellers har jeg kikka på den sportsBH`n jeg og. Har ikke funnet den i noen butikker her, så kanskje jeg bestiller. Siden det var gratis frakt og alt. Men vanskelig med størrelser... Den var mindre under? Hva med cupene? Er de som vanlig eller? Jeg føler cupene er som normalt, men at de er stramme i omrektsen. Jeg er jo 67 rundt, men måtte bruke bra extension på 70-omkrets for at jeg ikke skulle få kvelningsfornemmelser på enkelte dager, hehe Så det holder nok å justere opp en str. i omkrets, og følge cupen deretter, altså et hakk ned på cup, slik at du får nabostørrelse!
lilleville85 Skrevet 1. desember 2010 #14654 Skrevet 1. desember 2010 Hvorfor skulle du ligge å gråte..? Jeg tror det kommer til å gå veldig bra jeg! Kan jo hende du blir veldig overrasket over hvor fint det gikk! Tipper det kommer til å gå noenlunde fort også. Kan jo hende du er så trøtt at du sovner å Dessuten gjør du jo dette fordi det er noe du vil! Pupper er fint Jeg digger mine, angrer ikke i det hele tatt Jeg skulle fjerne en føflekk på ryggen for mange år siden og då gråt jeg meg gjennom hele greia, og besvimte etterpå... Men de lovet meg 2 valium med mulighet for mer hvis jeg trengte det. He he, kan jo hende jeg sovner ja, kommer sikkert ikke til å sove noe særlig natta i forveien Gleder meg til å få pupper!!
Cixi Skrevet 1. desember 2010 #14655 Skrevet 1. desember 2010 Jeg var på jobb dag 5 etter operasjonen (OP dag 0), stillesittende kontorjobb men det hikk heeeelt fint!
steinbukkjenta Skrevet 1. desember 2010 #14656 Skrevet 1. desember 2010 Jeg betaler 30.000 for op. Det er for proteser med livtidsgaranti =) Hvis jeg ville ha narkose så kostet det 5000 ekstra og lengre ventetid. De sa faktisk at 99% av operasjonen de utførte var under lokalbedøvelse! Livstidgaranti er det på alle proteser fra eurosilicone - http://www.eurosilicone.com/warranty.html. Vet ikke om det er de som er de vanligste, men vet en del bruker disse. Den type garanti er ikke noe man betaler ekstra for. Mulig jeg misforstår, men hørtes ut om livstidsgarantien var noe du fikk i tillegg. Kapsel-garanti derimot er det ikke så mange klinikker som har.
Avalon Skrevet 1. desember 2010 #14657 Skrevet 1. desember 2010 Livstidgaranti er det på alle proteser fra eurosilicone - http://www.eurosilicone.com/warranty.html. Vet ikke om det er de som er de vanligste, men vet en del bruker disse. Den type garanti er ikke noe man betaler ekstra for. Mulig jeg misforstår, men hørtes ut om livstidsgarantien var noe du fikk i tillegg. Kapsel-garanti derimot er det ikke så mange klinikker som har. Jeg betalte ikke noe ekstra fordi jeg skulle ha eurosilicone... det var den typen proteser klinikken hadde, og det er samme pris der uansett. Bortsett fra anatomiske da, de pleier å være litt dyrere.
hanidala Skrevet 1. desember 2010 #14658 Skrevet 1. desember 2010 Shit! Da er det bare 9 timer til jeg er under kniven..... Er det vanlig at man får litt nerver? Type "hva er det jeg har begitt meg ut på nå da?" ? Har gledet meg lenge til dette og vært bestemt på at jeg ville det i mange år. Men likevel, litt skummelt nå som jeg kan telle timer istedenfor måneder
Avalon Skrevet 1. desember 2010 #14659 Skrevet 1. desember 2010 Shit! Da er det bare 9 timer til jeg er under kniven..... Er det vanlig at man får litt nerver? Type "hva er det jeg har begitt meg ut på nå da?" ? Har gledet meg lenge til dette og vært bestemt på at jeg ville det i mange år. Men likevel, litt skummelt nå som jeg kan telle timer istedenfor måneder Helt normalt! Da jeg stod der i bare tusa og kirurgen tegnet streker på meg tenkte jeg "å herregud, kan ikke tro at jeg faktisk gjør dette her" Det går så bra så :D
lilleville85 Skrevet 2. desember 2010 #14660 Skrevet 2. desember 2010 Livstidgaranti er det på alle proteser fra eurosilicone - http://www.eurosilicone.com/warranty.html. Vet ikke om det er de som er de vanligste, men vet en del bruker disse. Den type garanti er ikke noe man betaler ekstra for. Mulig jeg misforstår, men hørtes ut om livstidsgarantien var noe du fikk i tillegg. Kapsel-garanti derimot er det ikke så mange klinikker som har. Dette fikk jeg i mail fra Klinikk Stavanger når jeg spurte om pris: "Vi har jo to typer proteser som jeg fortalte deg. Den ene koster 25 000,- Denne er det 10 års garanti på. den andre koster 30 000,-: Denne er det skriflig livstidsgaranti på." Den med 10 års garanti må man som oftes bytte er 10-15 år pga slitasje. Den andre trenger man aldri å bytte, hvis man da ikke får hard kapselering eller andre komplikasjoner. Aner ikke noe om hva slags "merke" de er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå