JaneDoe Skrevet 1. november 2010 #14481 Skrevet 1. november 2010 (endret) Forresten så har jeg den spileløse bhen jeg fikk av Avalon liggende her. Den blir for liten til meg. Er det noen her inne som vil ha den? Den er 70 D, litt større i cupen enn en bh med spiler. Den er kremhvit og fra Change. Endret 1. november 2010 av JaneDoe
Gjest pepp Skrevet 2. november 2010 #14482 Skrevet 2. november 2010 Heisan:) Nå er det under 48 timer til jeg ligger under kniven......torsdagsmorgen skjer det endelig! Skal bli så utrolig deilig og bli ferdig med denne ventinga, føler livet står på vent akkurat nå. Har 1000 tanker rundt OP, men satser på at kirurgen vet hva som kommer til å passe til meg. Mamma har kommet på besøk for å hjelpe meg med mine søte små, medisiner hentet, fri fra jobb og alt er klart. tikk takk.... Trøst til alle dere andre som venter, plutselig er dagen der:) Ha en fin kveld alle sammen.
sommerjente Skrevet 3. november 2010 #14483 Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg endelig vært hos Change og sjekket størrelsen; 70DD Sjokk!! Men hun som jobbet der sa at deres størrelser generelt var mindre enn i andre butikker, så man måtte alltid gå opp en el to cup-størrelser i forhold til andre merker. Og det stemmer jo ganske bra på meg, ihvertfall. 70D er nok riktig å kjedebutikkene, ihvertfall. Moro da, å gå fra 75aa til 70D Men kan ikke si at jeg syns jeg ser ut som en "typisk D-cup" når jeg har på klær. Gleder meg til jeg kan teste spiler og push, jeg.
JaneDoe Skrevet 3. november 2010 #14484 Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg endelig vært hos Change og sjekket størrelsen; 70DD Sjokk!! Men hun som jobbet der sa at deres størrelser generelt var mindre enn i andre butikker, så man måtte alltid gå opp en el to cup-størrelser i forhold til andre merker. Og det stemmer jo ganske bra på meg, ihvertfall. 70D er nok riktig å kjedebutikkene, ihvertfall. Moro da, å gå fra 75aa til 70D Men kan ikke si at jeg syns jeg ser ut som en "typisk D-cup" når jeg har på klær. Gleder meg til jeg kan teste spiler og push, jeg. Ja Change har annerledes størrelser enn andre.. hehe Jeg finner sjeldent bh kjedebutikkene siden jeg bruker 65 rundt, men noe finner jeg på Lindex. Undertøysbutikken er min beste venn
Kada Skrevet 3. november 2010 #14485 Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg endelig vært hos Change og sjekket størrelsen; 70DD Sjokk!! Men hun som jobbet der sa at deres størrelser generelt var mindre enn i andre butikker, så man måtte alltid gå opp en el to cup-størrelser i forhold til andre merker. Og det stemmer jo ganske bra på meg, ihvertfall. 70D er nok riktig å kjedebutikkene, ihvertfall. Moro da, å gå fra 75aa til 70D Men kan ikke si at jeg syns jeg ser ut som en "typisk D-cup" når jeg har på klær. Gleder meg til jeg kan teste spiler og push, jeg. Så gøy da!! Jeg gleder meg også til jeg får begynne med push up.. Det er 12 dager siden jeg opererte, så det er en liten stund igjen for å si det sånn.. Når opererte du?
Kada Skrevet 3. november 2010 #14486 Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg endelig vært hos Change og sjekket størrelsen; 70DD Sjokk!! Men hun som jobbet der sa at deres størrelser generelt var mindre enn i andre butikker, så man måtte alltid gå opp en el to cup-størrelser i forhold til andre merker. Og det stemmer jo ganske bra på meg, ihvertfall. 70D er nok riktig å kjedebutikkene, ihvertfall. Moro da, å gå fra 75aa til 70D Men kan ikke si at jeg syns jeg ser ut som en "typisk D-cup" når jeg har på klær. Gleder meg til jeg kan teste spiler og push, jeg. Så gøy da!! Jeg gleder meg også til jeg får begynne med push up.. Det er 12 dager siden jeg opererte, så det er en liten stund igjen for å si det sånn.. Når opererte du?
Kjubi Skrevet 3. november 2010 #14487 Skrevet 3. november 2010 Forresten så har jeg den spileløse bhen jeg fikk av Avalon liggende her. Den blir for liten til meg. Er det noen her inne som vil ha den? Den er 70 D, litt større i cupen enn en bh med spiler. Den er kremhvit og fra Change. Den passer helt sikkert meg:)
JaneDoe Skrevet 3. november 2010 #14488 Skrevet 3. november 2010 Den passer helt sikkert meg:) Jeg fikk en pm av Cessi i stad så den er hennes hehe...
Mirri Skrevet 4. november 2010 #14489 Skrevet 4. november 2010 Jeg har et spørsmål til dere som opererte for en stund siden, eller som har opereret for andre gang... i mine papirer så kan jeg jo ikke bruke spilebh eller push-up på 6 måneder...men nå i jula skal jeg reise hjem til nord, og har jo selvfølgelig lyst til å bruke både push up og spilebh, hvertfall på nyttårsaften. Hva tror dere? Det er snakk om én kveld.. Kan vel også hjelpe litt på om jeg har bomull over arrene, så bhen ikke gnager så veldig? Da er det snakk om 3-4 måneder siden operasjon.
Avalon Skrevet 4. november 2010 #14490 Skrevet 4. november 2010 Jeg har et spørsmål til dere som opererte for en stund siden, eller som har opereret for andre gang... i mine papirer så kan jeg jo ikke bruke spilebh eller push-up på 6 måneder...men nå i jula skal jeg reise hjem til nord, og har jo selvfølgelig lyst til å bruke både push up og spilebh, hvertfall på nyttårsaften. Hva tror dere? Det er snakk om én kveld.. Kan vel også hjelpe litt på om jeg har bomull over arrene, så bhen ikke gnager så veldig? Da er det snakk om 3-4 måneder siden operasjon. En kveld vil sikkert gå bra, men i tilfelle du skulle kjenne ubehag eller vondt, så ta med en uten spiler også hvis du skal ut, slik at du kan bytte om det blir for ille
JaneDoe Skrevet 4. november 2010 #14491 Skrevet 4. november 2010 Jeg har et spørsmål til dere som opererte for en stund siden, eller som har opereret for andre gang... i mine papirer så kan jeg jo ikke bruke spilebh eller push-up på 6 måneder...men nå i jula skal jeg reise hjem til nord, og har jo selvfølgelig lyst til å bruke både push up og spilebh, hvertfall på nyttårsaften. Hva tror dere? Det er snakk om én kveld.. Kan vel også hjelpe litt på om jeg har bomull over arrene, så bhen ikke gnager så veldig? Da er det snakk om 3-4 måneder siden operasjon. Det går nok bra.. Men spilene har ikke så mye med gnaging på arrene å gjøre. De går ikke rett på arrene. ikke mine i alle fall. JEg spurte hvorfor man ikke kunne bruke spilebh. Og svaret jeg fikk var at man skulle ikke bruke det pga. trykk fra protetsen under huden og trykk fra bhen fra utsiden. Det KAN gi uheldige konsekvenser Jeg hadde på meg spile bh i noen timer ( jeg hadde fest) 1 måned etter op. Men måtte bytte for det blei ubehagelig etter en stund. Men siden det er snakk om 3 - 4 måneder så hadde jeg gjort det
Mirri Skrevet 4. november 2010 #14492 Skrevet 4. november 2010 Takk for svar :D Det var lurt å ta med en ekstra bh uten spiler ja.. GOODIE!! Da skal jeg kjøpe en awesome push-up bh neste uke når jeg får lønn :D *gleder seg*
JaneDoe Skrevet 4. november 2010 #14493 Skrevet 4. november 2010 Takk for svar :D Det var lurt å ta med en ekstra bh uten spiler ja.. GOODIE!! Da skal jeg kjøpe en awesome push-up bh neste uke når jeg får lønn :D *gleder seg* Gjør det SÅ håper jeg å få se bilde av de snart hehe
Mirri Skrevet 5. november 2010 #14494 Skrevet 5. november 2010 Gjør det SÅ håper jeg å få se bilde av de snart hehe Ja det var de bildene ja.. haha for en husk jeg har skal se om jeg får fiksa det i helga
Mirri Skrevet 5. november 2010 #14495 Skrevet 5. november 2010 Au au au au au, jeg har stikking i venstre-puppen. Intens, regelmessig stikking. Kjennes ut som det er rett innenfor brystvorta.. Det gjør såååå vondt!!! Ikke minst irriterende!!
JaneDoe Skrevet 5. november 2010 #14496 Skrevet 5. november 2010 Au au au au au, jeg har stikking i venstre-puppen. Intens, regelmessig stikking. Kjennes ut som det er rett innenfor brystvorta.. Det gjør såååå vondt!!! Ikke minst irriterende!! Nerver sikkert Ja du må få til bilde
Mirri Skrevet 5. november 2010 #14497 Skrevet 5. november 2010 Nerver sikkert Ja du må få til bilde Ja, merkelige pupp altså alltid noe rart med venstre-puppen Men mens jeg er igang med spørsmål, så lurer jeg litt på ang solarium.. Jeg ser ut som et spøkelse, og det er lite flott når jeg skal hjem til snø i nord, vil skille meg litt ut fra snøen haha Men hvordan vil du/dere foreslå at jeg skal gjøre det?? Jeg soler meg naken, men tenkte på arrene.. Hva kan jeg gjøre med dem? Teipe 300 lag med teip? Legge sort teip over der igjen? What to do :S
JaneDoe Skrevet 5. november 2010 #14498 Skrevet 5. november 2010 Ja, merkelige pupp altså alltid noe rart med venstre-puppen Men mens jeg er igang med spørsmål, så lurer jeg litt på ang solarium.. Jeg ser ut som et spøkelse, og det er lite flott når jeg skal hjem til snø i nord, vil skille meg litt ut fra snøen haha Men hvordan vil du/dere foreslå at jeg skal gjøre det?? Jeg soler meg naken, men tenkte på arrene.. Hva kan jeg gjøre med dem? Teipe 300 lag med teip? Legge sort teip over der igjen? What to do :S Jeg har hørt mange som bruker elektrikerteip over teipen ja. Den svarte eller røde e.l.. hehe
Mirri Skrevet 5. november 2010 #14499 Skrevet 5. november 2010 Jeg har hørt mange som bruker elektrikerteip over teipen ja. Den svarte eller røde e.l.. hehe hahaha, ja, da skal jeg finne en flott teip å bruke ;P
Kjubi Skrevet 5. november 2010 #14500 Skrevet 5. november 2010 KOMPLIKASJONER... For noen poster siden la jeg ut min lille gledesmelding om at jeg nå var en stolt "eier" av et nytt frontparti. Samt at jeg også postet at jeg hadde smerter utover det jeg oppfattet at andre hadde opplevd. Vel, jeg merket at venstre pupp begynte å roe seg på uke 2 etter operasjonen, denne hadde jeg nesten ikke smerter i første uka heller. Høyre pupp derimot, der ble jeg verre og verre, også inn i uke 2. Kontaktet kirurgen fordi jeg følte den holdt på å eksplodere. Det prikket og sprengte, spesielt rett under armen, og jeg følte jeg var mer hoven. Kirurgen så på det og betrygget med at alt var normalt, og at det bare var sårvæske som presset under huden og ga meg den sprengende følelsen, men at dette ville gi seg. Den naturlige forklaringen på dette var at dette brystet var bittelitt mindre før operasjonen, og derfor opplevdes det mer "dramatisk" ved innsetting av protesen på høyre pupp. Ok, tenkte jeg. Det føltes helt jævlig, men jeg må vel stole på det kirurgen sier. Har ennå ikke vært på jobb, fordi jeg følte det måtte roe seg for å ikke føle at puppen skulle eksplodere ved anstrengelse. Nå, i dag, 12 dager etter op, skulle jeg for første gang lage en enkel middag for å overraske min kjære da han kom hjem fra jobb. Da jeg skylte poteter og la de i kjelen kjente jeg at jeg ble litt våt på den hvite toppen jeg hadde på meg og tenkte "herregud som jeg søler vann nå". Jeg fortsatte med det jeg holdt på med. Gikk inn på stua for å sette på en cd, og i det jeg lente meg over cd-spilleren la jeg hånda mi der jeg hadde sølt vann da jeg skylte poteter. Kjente at jeg var søkkvåt, så jeg så ned. Jeg trodde jeg skulle dø. Jeg var lyserød over hele toppen, og det rant nedover buksa mi og dryppet ned på gulvet. Det fosset ut av det høyre brystet mitt - det som hadde vært plagsomt hovent og pulserende. Var alene og fikk panikk. Lyserødt sekret som føltes slimaktig over hele meg Sa høyt til meg selv: "Ok, IKKE freak ut". Så jeg tok en ting av gangen. Skrudde av komfyren med kokende mat. Røsket tak i posen med operasjonspapirer og slengte utover gulvet. Telefonnummer til kirurg - ikke noe svar. Ok, ring klinikk. Nei, de stengte 1500. Greit, kirurg - ikke svar. Ringte forloveden min. Da brøt jeg sammen. Men han var på vei hjem. Ringte kirurgen en tredje gang uten svar. Så jeg skrev en sms hvor jeg beskrev at jeg det fosset store mengder blod/væske ut av brystet mitt. Nå var buksa mi gjennomvåt nedover låret også. Men det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Det føltes nesten litt lettende at trykket i brystet nå var borte. Vi ringte legevakta, men kirurgen ringte tilbake nesten med en gang, så jeg fikk avtalt å dra nedover til klinikken. Der renset hun såret og klemte på brystet mitt som at det var en kvise. Dette for å få ut resten av seromet (sårvæsken). Nå sitter jeg her. Føler meg utrolig deprimert og bekymret. Jeg er tapet og stripset sammen der jeg revnet, og skal tilbake på mandag. Det er visst 50/50 på om dette går bra eller om det utvikler seg til en infeksjon. Går på en hestkur av antibiotika og må bare krysse fingra. Blir det infeksjon og kapsel må jeg ut med protesen, vente til det har grodd (3 måneder) og deretter legge inn ny. Hun har lovt meg at resultatet ikke er noe å bekymre seg for, for det blir bra til slutt uansett. Er bare tiden det tar og evt. helvetet man må gjennom på veien jeg har mistet helt motet av. Og i morgen reiser forloveden min bort i 2,5 døgn. Gruer meg. For jeg vet jeg kommer til å sitte og grine og synes synd på meg selv. Jeg har vært røykfri siden 24 timer før operasjonen som det stod i papirene, og har sluttet uten problem. Inntil nå i dag, jeg måtte ha en sigg for å feire elendigheten. Spurte kirurgen om det var min feil, hva jeg kunne gjort for å unngå det. Da var svaret: "Du har ikke gjort feil, det er heller jeg som har gjort noe. Dette er mest sannsynlig pga. noe som har skjedd under operasjonen"... Jeg føler av en eller annen grunn at noe kunne blitt gjort for å avverge situasjonen da jeg var på bekymringskontroll tidligere i uka, men...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå