Kada Skrevet 29. oktober 2010 #14461 Skrevet 29. oktober 2010 Åååå, jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Jeg også hadde noe blåmerker og var øm (og veldig opphovnet), særlig den ene siden. Og nedpressbåndet føltes liksom så i veien av og til, presset der jeg var så øm.. Skal du gå lenge med nedpressbåndet eller? Har du aktiv/stille jobb? Jeg skal gå med nedpressbånd i to uker... Jeg jobber på kontor, så jeg trenger ikke å bekymre meg for tunge løft og etc.. Måtte ta av nedpressbåndet på slutten av dagen på jobb i dag da, fikk en "stikkende" smerte på ene siden, som heldigvis forsvant med en gang jeg tok av båndet. Er så usikker på hvor stramt det skal være, føler at uansett hvor mye eller lite jeg strammer, så føles det "trangt" etter en stund.. Men kjenner at disse "blåmerkene" blir bedre for hver dag.. Jeg mistet også følelsen i brystvortene etter operasjonen. På venstre side kom følelsen tilbake ganske raskt, mens på høyre side har jeg fått følelsen tilbake gradvis de to siste dagene. Veldig glad for at jeg ikke mistet følelsen for godt da! :gjeiper: Er det foresten normalt å ikke føle berøring når jeg stryker hånden over forskjellige områder på brystene? Er (nesten) totalt lammet på undersiden og litt på sidene av brystene.. Kjenner at følelsen kommer tilbake litt etter litt etter som dagene går, men kan det ta veldig lang tid før alt er "normalt" igjen, eller kan man miste følelsen for godt på deler av brystet?
Avalon Skrevet 29. oktober 2010 #14462 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal gå med nedpressbånd i to uker... Jeg jobber på kontor, så jeg trenger ikke å bekymre meg for tunge løft og etc.. Måtte ta av nedpressbåndet på slutten av dagen på jobb i dag da, fikk en "stikkende" smerte på ene siden, som heldigvis forsvant med en gang jeg tok av båndet. Er så usikker på hvor stramt det skal være, føler at uansett hvor mye eller lite jeg strammer, så føles det "trangt" etter en stund.. Men kjenner at disse "blåmerkene" blir bedre for hver dag.. Jeg mistet også følelsen i brystvortene etter operasjonen. På venstre side kom følelsen tilbake ganske raskt, mens på høyre side har jeg fått følelsen tilbake gradvis de to siste dagene. Veldig glad for at jeg ikke mistet følelsen for godt da! :gjeiper: Er det foresten normalt å ikke føle berøring når jeg stryker hånden over forskjellige områder på brystene? Er (nesten) totalt lammet på undersiden og litt på sidene av brystene.. Kjenner at følelsen kommer tilbake litt etter litt etter som dagene går, men kan det ta veldig lang tid før alt er "normalt" igjen, eller kan man miste følelsen for godt på deler av brystet? Noen nerver fester seg igjen, men det kan ta opp til 6mnd. Noen får all følelse tilbake, noen delvis og andre ikke. Det gjelder både hele og deler av brystet. Slik er det med alle operasjoner, de skjærer jo av nerver. Jeg har delvis følelse i venstre brystvorte, full følelse i høyre. Hos meg var det først overfølsomt, og så forsvant all følelse i begge, og kom så gradvis tilbake
Kjubi Skrevet 30. oktober 2010 #14463 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Blir litt betrygget når jeg leser folk har vondt i sidene. Jeg er nå på dag 6 og har fortsatt kjempevondt, spesielt på høyre side. Må fortsatt ha hjelp til å sette opp overkroppen hvis den kommer for lavt osv, samt at det dunker litt i høyre bryst i tillegg til at jeg er kjempeøm langs siden på det brystet. Er dette normalt? Er jeg fortsatt like plaget kommer jeg meg virkelig ikke på jobb på mandag, selv om det er kontorjobb. For når jeg reiser meg og går bortover må jeg bevege meg i sneglefart med overkroppen godt krummet fordi det er så sårt. Er på randen til å freake litt ut, samtidig som jeg tvinger meg selv til å tro at dette er vanlig. Selv om det virker som at "alle andre" har det nada vondt etter noen dager... :gjeiper: Til informasjon så hadde jeg ikke like vondt på høyre side tidligere denne uken. I går opplevde jeg også en plagsom muskelverk over hele kroppen. Dere vet når man har feber og influensa, bortsett fra at jeg ikke har verken feber eller influensa - kun muskelverk. Virkelig beklager at jeg "syter", men er bekymret, og vil høre her før jeg ringe kirurgen? Har allerede ringt en gang tidligere, så vil unngå å "rope ulv" uten grunn... Endret 30. oktober 2010 av Kjubi
Kada Skrevet 30. oktober 2010 #14464 Skrevet 30. oktober 2010 :gjeiper: Blir litt betrygget når jeg leser folk har vondt i sidene. Jeg er nå på dag 6 og har fortsatt kjempevondt, spesielt på høyre side. Må fortsatt ha hjelp til å sette opp overkroppen hvis den kommer for lavt osv, samt at det dunker litt i høyre bryst i tillegg til at jeg er kjempeøm langs siden på det brystet. Er dette normalt? Er jeg fortsatt like plaget kommer jeg meg virkelig ikke på jobb på mandag, selv om det er kontorjobb. For når jeg reiser meg og går bortover må jeg bevege meg i sneglefart med overkroppen godt krummet fordi det er så sårt. Er på randen til å freake litt ut, samtidig som jeg tvinger meg selv til å tro at dette er vanlig. Selv om det virker som at "alle andre" har det nada vondt etter noen dager... Til informasjon så hadde jeg ikke like vondt på høyre side tidligere denne uken. I går opplevde jeg også en plagsom muskelverk over hele kroppen. Dere vet når man har feber og influensa, bortsett fra at jeg ikke har verken feber eller influensa - kun muskelverk. Virkelig beklager at jeg "syter", men er bekymret, og vil høre her før jeg ringe kirurgen? Har allerede ringt en gang tidligere, så vil unngå å "rope ulv" uten grunn... Jeg tror det er veldig individuelt hvordan man har det etter en slik operasjon.. Jeg føler at jeg har vært heldig, med tanke på smerter. Det betyr ikke at jeg ikke har hatt vondt, for det har jeg, men mindre vondt enn jeg hadde regnet med.. Nå, 8 dager etter operasjonen, var det veldig vondt på høyre side når jeg stod opp, men tok da av meg bh'n og gikk uten den ei stund, så ble det bedre. I mitt tilfelle er det at jeg er så øm nedover sidene som er mest plagsomt. Føler at bh'n presser på, og det kan variere fra dag til dag, altså at det kan føles værre igjen etter en "god dag"... Jeg gikk også litt krumbøyd de første dagene, turte liksom ikke å strekke meg helt ut... :gjeiper: Har også kjent stikkende og sviende smerter inni brystene, men det har forsvunnet straks jeg har tatt av nedpressbåndet.. Og slike muskelsmerter (eller "kroppklæn", som jeg kaller det) har jeg også i perioder. Man blir jo litt bekymret når man kjenner på ting man ikke vet hva er osv.. Men leser om mange her inne som har de samme "plagene" som meg, og blir litt mindre redd da..
JaneDoe Skrevet 30. oktober 2010 #14465 Skrevet 30. oktober 2010 Blir litt betrygget når jeg leser folk har vondt i sidene. Jeg er nå på dag 6 og har fortsatt kjempevondt, spesielt på høyre side. Må fortsatt ha hjelp til å sette opp overkroppen hvis den kommer for lavt osv, samt at det dunker litt i høyre bryst i tillegg til at jeg er kjempeøm langs siden på det brystet. Er dette normalt? Er jeg fortsatt like plaget kommer jeg meg virkelig ikke på jobb på mandag, selv om det er kontorjobb. For når jeg reiser meg og går bortover må jeg bevege meg i sneglefart med overkroppen godt krummet fordi det er så sårt. Er på randen til å freake litt ut, samtidig som jeg tvinger meg selv til å tro at dette er vanlig. Selv om det virker som at "alle andre" har det nada vondt etter noen dager... :gjeiper: Til informasjon så hadde jeg ikke like vondt på høyre side tidligere denne uken. I går opplevde jeg også en plagsom muskelverk over hele kroppen. Dere vet når man har feber og influensa, bortsett fra at jeg ikke har verken feber eller influensa - kun muskelverk. Virkelig beklager at jeg "syter", men er bekymret, og vil høre her før jeg ringe kirurgen? Har allerede ringt en gang tidligere, så vil unngå å "rope ulv" uten grunn... RETT DEG OPP hehe... Noe av det siste sykepleieren sa til meg da jeg skulle reise hjem var at jeg ikke måtte gå å krumme ryggen for det gjør vondt verre. Men jeg er veldig rett i ryggen til vanlig og jeg klarte aldri å gå med krumma rygg. Men prøv å rett deg opp. Tror det kan hjelpe mye..
cascas Skrevet 31. oktober 2010 #14466 Skrevet 31. oktober 2010 På fredag var det endelig tid for å ta av nedpressbåndet og Sportsbh! Og for en følelse!:D Etter seks uker var jeg rimelig lei kan man si:p Men som flere her inne sier, så er det ikke mange fine bh'er uten spiler, så jeg har endt opp med å kjøpe vanlige uten push up, og ta ut spilene. Størrelsen jeg bruker nå er 70c. Men det ser absolutt ikke ut som c når jeg har klær på. Innerst inne kunne jeg vel egentlig tenkt meg at de skulle vært litt større, men prøver å si til meg selv at det er bra nå Er rart hvor fort man blir vant til dem. Hehe. 1
JaneDoe Skrevet 31. oktober 2010 #14467 Skrevet 31. oktober 2010 På fredag var det endelig tid for å ta av nedpressbåndet og Sportsbh! Og for en følelse!:D Etter seks uker var jeg rimelig lei kan man si:p Men som flere her inne sier, så er det ikke mange fine bh'er uten spiler, så jeg har endt opp med å kjøpe vanlige uten push up, og ta ut spilene. Størrelsen jeg bruker nå er 70c. Men det ser absolutt ikke ut som c når jeg har klær på. Innerst inne kunne jeg vel egentlig tenkt meg at de skulle vært litt større, men prøver å si til meg selv at det er bra nå Er rart hvor fort man blir vant til dem. Hehe. Oi, har du hatt nedpressbånd sååå lenge.. Kan tenke meg det var godt å få det av ja.. Hehe. Jeg hadde ikke i det hele tatt jeg og syns det var dritdigg å få av sportsbhen etter 4 uker.. Det er rart hvor fort man blir vant til de ja.. hehe.. Har litt vondt ett sted på den ene puppen i dag. Hadde det i går å, men tror det er fordi jeg har liggi oppå den ene puppen med all vekta mi og vridd meg på en måte.. hehe Våkna i alle fall av det.. Regner med at det er borte snart ....
Kada Skrevet 1. november 2010 #14468 Skrevet 1. november 2010 nedpressbånd er noe herk.. Urk, føler ikke jeg får puste til tider, og det stikker langt inni brystene når jeg har brykt det lenge.. Jeg pleier å ta det av i små perioder.. I går, ni dager etter operasjonen, tok jeg av teipen for første gang, for den satt så løst etter at jeg hadde dusja. Arrene så fine ut, ikke noe sting å se, bare sånn sår-skorpe.. Det ble med litt av skorpa på den ene siden da jeg tok av teipen, det gjorde ikke vondt, men såret vesket litt blank veske etterpå.. Ikke mye, bare noen dråper, så tror ikke det er farlig da... Det så i hvertfall fint ut, ikke noe rødt i rundt. Det rare var at jeg begynte å kaldsvette, ble svimmel og likblek da jeg tok av teipen! Holdt på å besvime flere ganger, men hadde heldigvis mannen min der som hjalp meg ned i sofa'n.. Han tok på ny teip, og etter ca 5 minutter var jeg helt fin igjen.. Jeg har reagert slik på sår og blod før, men skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerte slik nå, det var virkelig ikke ille å se sårene/arrene, så fine som de egentlig var..
Mirri Skrevet 1. november 2010 #14469 Skrevet 1. november 2010 Jeg tror egentlig det virker greit å sende bilder, få konsultasjon og så komme til operasjon? Mirri her inne bl.a. gjorde jo det? Jeg var jo inne på konsultasjon selv da, og syns for min egen del det var veldig greitt. Som kirurg fikk han selvsagt målt og kjent, ikke bare sett på bilder. Viss jeg skulle sendt bilder osv, så ville jeg ivertfall valgt en klinikk jeg hadde hørt MASSE positivt om. Hun her som opererte seg på Oslo plastikkirurgi nettopp, kasnkje hun har noe å si som nettopp har vært der..? Ja, jeg sendte inn bilder siden jeg hadde bestemt meg for å operere på Fornbuklinikken i Oslo, og bodde i Stavanger. Orket ikke betale over 1000 kr for å dra på konsultasjon som varer i en halvtime, når jeg kunne sende bilder. Klinikken ringte meg etter ca 1 uke, og vi snakket om hva han mente passet best til meg, utifra det han så på bildene. Men når jeg kom til klinikken på operasjonsdagen, så fant vi ut at jeg kunne legge inn litt mer enn det han først hadde sagt. Så du er jo på en liten konsultasjon, på en måte, på selve operasjondagen, så du skal bare sende inn bilder ja Har ingenting negativt å si om den ordningen
Mirri Skrevet 1. november 2010 #14470 Skrevet 1. november 2010 Det er nok ikke bare deg! Syns også at mange av BHene jeg har ikke gir så mye støtte. Jeg har faktisk gått ofte med sportsBH, selv om jeg kan gå med vanlig BH... Litt fordi at tidligere gikk jeg jo aldri med sportsBH mens nå kan jeg! Også er de jo behagelige og støtter. De BHene jeg har tatt ut spilene av- ble jo litt for store plutselig Passet perfekt med spilene i... Motsatt hos meg.. føler de blir for små etter jeg har tatt ut spilene! Har nå en bh i str 65G og den er aaaalt for liten.. brystvortene titter ORDENTLIG frem altså, så jeg må nok ha en H eller I :O
Mirri Skrevet 1. november 2010 #14471 Skrevet 1. november 2010 Jeg velger Oslo plastikkirurgi fordi de kan kombinere de 2 operasjonene jeg skal ha, sånn at jeg får tatt de samtidig. Veldig få andre som kunne det, og valget gikk tilslutt på de. Hva negativt har dere lest om Oslo plastikkirurgi? Jeg har ei venninne som skal operere inn brystinnlegg på Fornebu, og hun får utført fettsuging på innsidene av armene samtidig!
Mirri Skrevet 1. november 2010 #14472 Skrevet 1. november 2010 En stund siden jeg var inne nå, så det blir mye svaring fra meg hehe Jeg vil nå si det, til dere alle ny-opererte, at jeg skjønner det godt at dere er "paranoide", har vondt her og der, "Er dette normalt, hjeeelp", osv. Jeg var helt lik selv. Men iløpet av den tiden jeg har vært her inne, så har jeg ikke fått høre fra noen at det var noe unormalt som "feilet" dem.. Så jeg vil tro det fleste som dukker opp her av smerter, fasonger, følelser o.l. er N O R M A L T. Selv om ingen andre har hatt samme smerte, følelse, osv, tidligere, betyr ikke det at det DU har er farlig. Jeg trodde jo også at nå var jeg på tur til å dø, for den smerten jeg hadde, hadde ingen andre hatt hehe Så det er veldig fort gjort å bli paranoid ja Vil si med nesten 100% sikkerhet at dere alle er normale, uansett smerter, og alt kommer til å bedre med tiden Lykke til til dere alle (Om noe virkelig er galt, så vil dere nok kjenne det )
Camilla7 Skrevet 1. november 2010 #14473 Skrevet 1. november 2010 Er det vanlig å få strekkmerker? Jeg har plutselig fått mange! spesielt på den ene puppen:( åh, det er virkelig ikke pent. Jeg og fikk strekkmerker helt plutselig. Men de forsvinner mer og mer. Nå er de nesten usynlige på meg(:
JaneDoe Skrevet 1. november 2010 #14474 Skrevet 1. november 2010 Motsatt hos meg.. føler de blir for små etter jeg har tatt ut spilene! Har nå en bh i str 65G og den er aaaalt for liten.. brystvortene titter ORDENTLIG frem altså, så jeg må nok ha en H eller I :O Syns det varierer fælt på hvilken størrelse man må ha jeg. Ingen merker er like i størrelsen og det er stor forskjell på balconette og vanlig skrå push up.. Dissa størrelsene er ikke til å bli klok på. GLad jeg har en god undertøysbutikk her jeg bor.
Mirri Skrevet 1. november 2010 #14475 Skrevet 1. november 2010 Syns det varierer fælt på hvilken størrelse man må ha jeg. Ingen merker er like i størrelsen og det er stor forskjell på balconette og vanlig skrå push up.. Dissa størrelsene er ikke til å bli klok på. GLad jeg har en god undertøysbutikk her jeg bor. Ja, men denne har jeg kjøpt på Change.. De sa jo at jeg skulle være mellom F og H. Ble nok H gitt hehe
JaneDoe Skrevet 1. november 2010 #14476 Skrevet 1. november 2010 Ja, men denne har jeg kjøpt på Change.. De sa jo at jeg skulle være mellom F og H. Ble nok H gitt hehe Jeg syns Change er veldig annerledes i størrelse en fek. Abecita og Marie Jo.. Skulle handle på torsdan jeg da, men de hadde hatt så stor etterspørsel etter 65 størrelsen så de var utsolgt for min størrelse.. haha.. Men men jeg kan komme innom en tur seinere..
loxodonta Skrevet 1. november 2010 #14477 Skrevet 1. november 2010 Jeg og fikk strekkmerker helt plutselig. Men de forsvinner mer og mer. Nå er de nesten usynlige på meg(: Så bra! jeg syns det så ut som jeg hadde flammer rundt puppene en stund, haha! Håper det bare er at de bruker litt tid på å forsvinne... har dine brukt lang tid eller?
loxodonta Skrevet 1. november 2010 #14478 Skrevet 1. november 2010 Motsatt hos meg.. føler de blir for små etter jeg har tatt ut spilene! Har nå en bh i str 65G og den er aaaalt for liten.. brystvortene titter ORDENTLIG frem altså, så jeg må nok ha en H eller I :O Hæ! Mine passer perfekt da jeg prøver de, med spilene i selvsagt. Og plutselig da spilene er tatt ut, synker jo BH`n helt sammen, lefse... og puppene har "god" plass til å henge Jeg har bare prøvd "billige" ala Lindex enda, og en Triumph. Har aldri brukt mer enn 220 kr på en BH enda... mulig det forandrer seg om 4 måneder.
Camilla7 Skrevet 1. november 2010 #14479 Skrevet 1. november 2010 Så bra! jeg syns det så ut som jeg hadde flammer rundt puppene en stund, haha! Håper det bare er at de bruker litt tid på å forsvinne... har dine brukt lang tid eller? Ja, slik så mine ut også. Fra jeg opererte til de begynnte å gå vekk tok det vell ca 3 mnd:) Nå er nesten alt borte..
loxodonta Skrevet 1. november 2010 #14480 Skrevet 1. november 2010 Ja, slik så mine ut også. Fra jeg opererte til de begynnte å gå vekk tok det vell ca 3 mnd:) Nå er nesten alt borte.. Lenge siden du opererte eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå