Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken annen operasjon du vil ta?

Neseplastikk i tillegg til brystforstørrelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neseplastikk i tillegg til brystforstørrelse.

Jeg vet ingenting om nesteplastikk, men når det gjelder "dobbeltoperasjon" var det endel i media om det for en tid tilbake. Da mener jeg å huske at kirkurger fra nobel og Colosseum (ihvertfall) ble intervjuet, og sa at de sjelden gjorde det med tanke på risikoen og belastningen på kroppen. Men at det ihvertfall var et must å ha et døgn på klinikken etter så lang tid i narkose.

Mulig neseplastikk er en enkel og grei op, men uansett virker det som veldig risikabelt å satse på å reise noe sted alene samme dag, etter operasjonen, syns jeg. Hvis det er viktig for deg å ta begge op samme dag, tror jeg at jeg ville satset på et hotellrom i nærheten av klinikken. Samt at du får med deg en som kan være sammen med deg der (venninne, kjæreste, mamma, søster.....). I mine papirer stod det ihvertfall at man ikke skulle være alene det første døgnet etter op, og det v ar jo bare 1 op....

Skrevet

Hei alle her inne!

Jeg er en ung dame på 24 år fra Trondheim som utførte brystforstørrelse nå på søndag. Jeg har faktisk vært helt besatt av tanken siden jeg var 16 år, men den gangen klarte jeg faktisk å tenke klart nok til at jeg sa til meg selv at jeg hvert fall måtte vente til jeg var over 20.

Så, nå, etter mye fram og tilbake sitter jeg her med nye bryster. Det føles helt utrolig! Den siste uka før operasjonen bodde jeg på internett og google, leste alt som leses kan og ble helt oppslukt i pupper, pupper og mer pupper.

Og nå, dagene etter operasjonen, er jeg ennå mer puppegæren. Hehe, leser like mye på nett nå som før op, så tenkte å dele min opplevelse med dere.

I 2007 var jeg på min første konsultasjon. Jeg var skeptisk til klinikkene i Trondheim, så jeg valgte å reise til Oslo, Colosseumklinikken, for å ha konsultasjon. Der møtte jeg Dr. Helge Einar Roald, som jobber der fortsatt.

Prøvde forskjellige innlegg, og fikk bestemme det meste selv. Endte opp med 300 ml, lavprofil. Ville egentlig ha mindre, men kirurgen kunne garantere at jeg kom til å angre hvis jeg tok mindre. Så da stolte jeg på det. Dessverre avlyste jeg op denne gangen, da jeg valgte å bruke pengene på en større reise i stedet. Fornuftig jente:)

Men, i oktober 2010, var jeg klar igjen. Nå er det såpass mange år siden jeg var i Oslo, og jeg har hørt ekstremt mye bra om Klinikk Stokkan de siste årene. Bestilte derfor konsultasjonstime her. Da ble jeg møtt av dr. Katrin Sneve. En fantastisk trivelig dame, som virket som hun hadde ekstremt mye peiling. Da jeg fortalte om 300 ml-planene mine for noen år siden holdt hun på å falle av krakken, dette var jo ekstremt mye for en så liten jente som meg. Jeg er 165,5 cm høy, og ca. 50 kg. Så er rimelig spedbygd, men har former fra før. Hun så for seg alt fra 200 ml-275 ml. Men sånt ser man ikke før under selve operasjonen. Jeg stolte på henne, selvfølgelig.

Fra før har jeg brukt str. 75B, men jeg vet dette er feil str. for meg. For å få avklart dette en gang for alle gikk jeg innom Reimers for å få målt. Jeg var en 65D før operasjonen. Greit å vite dette, etter alle disse årene med H&M bh-er i feil str :skratte:

Mtp at de ikke hadde mindre sportsbh-er enn 75C på klinikken måtte jeg ut på jakt. Ville jo ikke ende opp med å ligge i 6 uker med en som var altfor løs. Dette tok kjempelang tid å finne, for det er tydeligvis ikke vanlig for sportsbh-produsenter at noen vil ha sportsbh smalere enn 75 rundt...? Fant til slutt en butikk som hadde alt jeg kunne drømt om, She Dameundertøy. Der fant jeg den perfekte. 70E. Den var veldig trang rundt, så 65 holdt på å kvele meg, derfor 70. Og jeg hadde ca. 2 cupstr å gå på i forhold til op. Perfekt! 599,- kostet den, men har ekstremt god støtte. To hemper som må lukkes, samt skikkelig Lara Croft-regulering i ryggen :ler:

På operasjonsdagen var jeg kjempeivrig. Nesten ikke noe nervøs, bare spent. Vært i narkose før, og det er jo bare stas. Husker såvidt jeg ble vekt. Eller nei, jeg husker de prata noe om 300... Så jeg hadde tydeligvis en samtale med de, jeg bare visste det ikke selv ennå. Hehe. Jeg sov visst så godt og fredelig at de måtte vekke meg en time etter at operasjonen var ferdig. Jeg var blid som ei sol, og fikk et glass Pepsi. Etter noen minutter kjente jeg at det egentlig kjentes ut som at jeg hadde muskelkrampe i hele brystpartiet, og at det faktisk gjorde ganske vondt. Haha, var litt fjern kan man si. Så fikk en haug med tabletter, og brått ble jeg kjempelykkelig. Fikk noe sterkere enn Pinex Forte for å si det sånn :ler:

Fikk vite at jeg hadde fått lagt inn 300 ml i hver, og at de hadde prøvd masse forskjellig på meg, men dette var definitivt det fineste. Resultatet hadde blitt kjempebra mente alle som hadde vært tilstede under op. Jeg var i ekstase, og prøvde konstant å se på puppene mine, men jeg klarte ikke helt å fokusere.

Ble sendt hjem sammen med forloveden min like etterpå, og har ligget på sofaen siden. Dette var søndag. Nå er det onsdag. Jeg har fortsatt kjempevondt, og sliter med å reise meg og gå noen plass. Klarer fint å sitte i ro, da kjenner jeg bare en slags plagsom muskelverk i overkroppen. Skjønner ikke de som sier de kan shoppe og kjøre bil, for jeg blir skjelven bare jeg går noen skritt. Da dundrer det i jura! Hehe.

Hadde faktisk så vondt i går at jeg ringte kirurgen. Hun sa alt var normalt, og at jeg bare måtte slappe av hvert fall ut uka før jeg ble bekymra. Det var også null stress hvis jeg ville ta av sportsbhen og se på resultatet. Så da gjorde vi det i går. Pga. smertene var jeg overbevist om at jeg var både gul og blå, så jeg måtte sitte da forloveden min tok av sportsbhen, i frykt for å svime av hvis ting var skjevt/så jævlig ut. Han måtte lukke øya, for han hadde noia selv :ler:

*Trommevirvel* De så HEEELT fantastiske ut! Jeg ble helt målløs og holdt på å begynne å grine. Hadde to hvite, store plaster på nedre del på begge, men utenom dette kunne vi se alt. Ingen skjevhet, ingen blåmerker. De var perfekte. Helt utrolig. Fineste puppene jeg har sett, så for min del trenger de ikke forandre seg. Synes ikke de så verken hovne eller for høye ut. Forloveden min ble helt satt ut selv, han sa det så helt fantastisk og naturlig ut, og at det var de fineste silikonpuppene han noensinne hadde sett - til tross for at det var bare et par dager siden operasjonen. Var redd de var altfor store, for de ser jo enorme ut under klærne, men uten klær var de bare lekre. Fine og faste, absolutt ikke vulgære.

Vil bare si til alle som vurderer dette, at det er en enorm påkjenning for kroppen. Men hvis man har tenkt på dette hver dag i 8 år, som jeg har, så er det faktisk ikke noe ille. Det er verdt det. Jeg har vondt bare jeg tenker på å røre meg nå, men jeg smiler som ei sol uansett. Det viktigste er at man gjør det for seg selv, og sin egen selvfølelse. Og selvfølgelig at man er forberedt på at det kan bli mislykket. Jeg var jo overbevist om at alt var skjevt og malplassert pga. smertene og hvordan det så ut med sportsbh på, men så feil kunne jeg ta.

Skrevet

Tilleggsinfo: Dr. Sneve sa like før op at hun så for seg høyprofil på meg, siden jeg har så smal overkropp. Men når jeg ser på brosjyren med info om mine proteser og jeg sammenligner med nummeret som står i katalogen på nett ser det ut som at jeg endte opp med medium profil. 801 er tallet, noen som kan bekrefte/avkrefte?

http://www.eurosilicone.com/BAT4_eurosilicone.pdf

Er ei utrolig fornøyd trønderjente hvert fall! Håper de ikke forandrer seg for mye fra sånn de er nå. Og håper jeg slutter å ha vondt snart, så jeg kan prøve litt andre klær, dusje og :skratte::yvonne::sengekos:

For øvrig kan jeg også fortelle at jeg sluttet å røyke dagen før op. Trappet veldig ned hele uka før, og tok min siste røyk et døgn før. Da jeg var 18 lovte jeg bestevenninnen min at den dagen jeg tok silikon skulle jeg slutte å røyke, vi var nemlig mors beste barn, så hun taklet ikke tanken på at jeg skulle gjør to ting som var så "bad". Haha. Grei ordning det:)

Eneste som er utrolig kjipt nå er at fordøyelsen min ikke funker heeelt som den skal. Knasker jo en haug med Pinex Forte, pluss null nikotin. 4 kg mer veier jeg nå, enn morgenen før op. Er jo helt sykt hvordan kroppen klarer å tviholde på alt. Har ei flaske lakserende stående her, men tør ikke. Noen som har bedre forslag? :ler:

Regner med det er en del vann også? Pga. narkose/medisiner osv? Eller er jeg helt på bærtur. Spiser jo ikke noe annet enn litt frokost og en liten middag. Er jo ikke som at jeg trenger mye energi for å sitte på sofaen HEILE DA'AN! ;)

Skrevet

Tilleggsinfo: Dr. Sneve sa like før op at hun så for seg høyprofil på meg, siden jeg har så smal overkropp. Men når jeg ser på brosjyren med info om mine proteser og jeg sammenligner med nummeret som står i katalogen på nett ser det ut som at jeg endte opp med medium profil. 801 er tallet, noen som kan bekrefte/avkrefte?

Er ei utrolig fornøyd trønderjente hvert fall! Håper de ikke forandrer seg for mye fra sånn de er nå. Og håper jeg slutter å ha vondt snart, så jeg kan prøve litt andre klær, dusje og :skratte::yvonne::sengekos:

For øvrig kan jeg også fortelle at jeg sluttet å røyke dagen før op. Trappet veldig ned hele uka før, og tok min siste røyk et døgn før. Da jeg var 18 lovte jeg bestevenninnen min at den dagen jeg tok silikon skulle jeg slutte å røyke, vi var nemlig mors beste barn, så hun taklet ikke tanken på at jeg skulle gjør to ting som var så "bad". Haha. Grei ordning det:)

Eneste som er utrolig kjipt nå er at fordøyelsen min ikke funker heeelt som den skal. Knasker jo en haug med Pinex Forte, pluss null nikotin. 4 kg mer veier jeg nå, enn morgenen før op. Er jo helt sykt hvordan kroppen klarer å tviholde på alt. Har ei flaske lakserende stående her, men tør ikke. Noen som har bedre forslag? :ler:

Regner med det er en del vann også? Pga. narkose/medisiner osv? Eller er jeg helt på bærtur. Spiser jo ikke noe annet enn litt frokost og en liten middag. Er jo ikke som at jeg trenger mye energi for å sitte på sofaen HEILE DA'AN! ;)

Gratulerer!! Endelig ble det nye pupper :skratte:

Tror ikke "slanking" er det du skal tenke på rett etter op. Kg som kommer på i løpet av noen dager, forsvinner nok like fort som de kom (det er jo ikke snakk om fett). Og husk på at kroppen trenger tid og energi til å komme og bygge seg opp igjen. Sår skal gro, og uten tilstrekkelig næring, får kroppen vansker og det tar unødvendig lengre tid. Derfor er det jo heller lurt å spise bra :jepp:

Skrevet

Grattis med større pupper.. De blir nok ganske store vil jeg tro siden du hadde litt fra før :)

Jeg veit ikke hva som står i papirene dine angående innleggene men 801 er medium ja.

Skrevet

Du må huske å trekke gram på innleggene fra de fire ekstra kiloene da... ;) Foksuer på å slappe av å bli frisk, så du kan ut å nyte de nye boobsa! ;) Jeg opererte sist fredag, snart en uke siden.. Var i kjempeform de to første dagene, mens på dag tre og fire hadde jeg stikkende/sviende smerter, var skikkelig øm og støl. Men i dag er jeg bedre igjen.. :) Du la vel over muskel i og med at du opererte på Stokkan Klinikken?

Kirurgen du var hos på første konsultasjon var vel ikke helt på bærtur alikevel da, med tanke på at du endte opp med 300 gram som han foreslo... :)

God bedring! :klemmer:

Skrevet (endret)

Ja, jeg tenker absolutt ikke på slanking her jeg sitter. Gir kroppen det den trenger, og koser meg så godt jeg kan mens kroppen restituerer seg. Bare skjønner ikke hvor mye kroppen klarer å samle opp over så kort tid, derfor jeg ville nevne det. Av ren fascinasjon :popcorn:

Glemte å skrive det i innlegget, men som du sier så var det veldig gøy å få bekrefta at kirurgen i Oslo for noen år tilbake ikke var ute på bærtur likevel. Er faktisk ganske imponert, og er glad kirurgen min i Trondheim også kom fram til at dette ble finest på meg. Ble liksom betrygget når to kirurger med forskjellig meninger på forhånd ender opp med å mene det samme:) Da er det liksom ikke så mye mer jeg kan bekymre meg for. Hadde jeg fått mindre enn 300 ml vet jeg en liten del av meg alltid hadde kommet til å lurt på hvordan det ville blitt med så mye, fordi jeg alltid kommer til å huske at dr. Helge Einar Roald sa det... :sjenert:

Tok nok over muskelen ja. Mistenkte et lite øyeblikk i går at jeg kanskje hadde tatt under uten å få vite det, fordi det var uutholdelige smerter en stund, og Pinex Forte hjelper ikke i det hele tatt. Jeg blir bare trøtt og svimmel av de, så får sove en liten time av pillerusen de gir meg... Det beste er faktisk å sitte i 90 grader med overkroppen. Da gjør det minst vondt.

I natt hadde jeg ikke sjans til å sove. Lå med ryggen litt høyt, prøver å ligge lenger og lenger ned om natte for å få sove bedre. Men da svei det og kjentes ut som at puppene skulle sprekke. Tror nesten sportsbhen er for stram til tider, men det er sikkert bare operasjonssårene som er ømme og gjør meg paranoid.

Hvis jeg prøver å legge meg på siden eller vri litt på meg selv kjenner det ut som at overkroppen revner, så er ikke helt klar for så mye annet enn å sitte i ro ennå. Heia meg. Dette ordner seg! :enig:

Vil hvert fall ikke klage! Synes dette er så stas, og kunne ikke vært mer positivt innstilt til alt som hører med denne operasjonen. Og utrolig godt å finne et forum som dette hvor man kan les om alle andre, få svar på spørsmål og lufte sitt eget hode. Lille puppebobla hvor alle svever på rosa skyer :ler:

Endret av Kjubi
Skrevet

Ja, jeg tenker absolutt ikke på slanking her jeg sitter. Gir kroppen det den trenger, og koser meg så godt jeg kan mens kroppen restituerer seg. Bare skjønner ikke hvor mye kroppen klarer å samle opp over så kort tid, derfor jeg ville nevne det. Av ren fascinasjon :popcorn:

Glemte å skrive det i innlegget, men som du sier så var det veldig gøy å få bekrefta at kirurgen i Oslo for noen år tilbake ikke var ute på bærtur likevel. Er faktisk ganske imponert, og er glad kirurgen min i Trondheim også kom fram til at dette ble finest på meg. Ble liksom betrygget når to kirurger med forskjellig meninger på forhånd ender opp med å mene det samme:) Da er det liksom ikke så mye mer jeg kan bekymre meg for. Hadde jeg fått mindre enn 300 ml vet jeg en liten del av meg alltid hadde kommet til å lurt på hvordan det ville blitt med så mye, fordi jeg alltid kommer til å huske at dr. Helge Einar Roald sa det... :sjenert:

Tok nok over muskelen ja. Mistenkte et lite øyeblikk i går at jeg kanskje hadde tatt under uten å få vite det, fordi det var uutholdelige smerter en stund, og Pinex Forte hjelper ikke i det hele tatt. Jeg blir bare trøtt og svimmel av de, så får sove en liten time av pillerusen de gir meg... Det beste er faktisk å sitte i 90 grader med overkroppen. Da gjør det minst vondt.

I natt hadde jeg ikke sjans til å sove. Lå med ryggen litt høyt, prøver å ligge lenger og lenger ned om natte for å få sove bedre. Men da svei det og kjentes ut som at puppene skulle sprekke. Tror nesten sportsbhen er for stram til tider, men det er sikkert bare operasjonssårene som er ømme og gjør meg paranoid.

Hvis jeg prøver å legge meg på siden eller vri litt på meg selv kjenner det ut som at overkroppen revner, så er ikke helt klar for så mye annet enn å sitte i ro ennå. Heia meg. Dette ordner seg! :enig:

Uff, er ikke noe gøy når man har vondt hele tiden og samtidig er bekymret for at ting ikke er som de skal være. Når jeg først finner ei god liggestilling sover jeg faktisk godt, men er veldig stiv og øm når jeg våkner igjen. I natt drømte jeg at stingene gikk opp, og var livredd da jeg våknet.. :skratte: Det er nok det "verste" med hele denne prosessen, at jeg blir paranoid med en gang jeg kjenner det "river" eller stikker litt, redd for at noe skal gå galt.. Men tror det skal en del til for at men revner, selv om det føles sånn av og til, hihi!! :fnise:

Skrevet

og morsomt at hun kirurgen holdt på å falle av stolen over 300, men så endte opp med å legge inn, nettopp 300 :gjeiper:

Ikke rart det er vanskelig å bestemme str på forhånd :skratte:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gratulerer så mye med nye bryster! :) Helge Einar Roald er han som skal operere meg, og jeg gleder meg masse. Fint å høre at han ikke er helt borti natten når det kommer til det med størrelser ;)

Endret av DangerDame
Skrevet

Titt, titt! Jeg vil gjerne være med i klubben! Er fremdeles den beryktede Ceecee her? Denne dagboken har jo tross alt holdt det gående i noen år! Uansett, jeg fikk nye pupper i går:D 310 cc under muskelen. Nå er jeg jo bandasjert inn etter alle kunstens regler, men med sportsbh, bandasjer og brystbånd så ser ikke mine nye fordeles så store ut som jeg håpet at de skulle bli! Så derfor spør jeg dere, som forhåpentligvis har svaret, puppene blir vel klemt en del inn av alt stasjet jeg har på meg? *Håpe håpe* Får ikke titte på puppene før på lørdag, og det er så leeeeeeenge til!

Setter veldig pris på svar:)

Skrevet (endret)

Titt, titt! Jeg vil gjerne være med i klubben! Er fremdeles den beryktede Ceecee her? Denne dagboken har jo tross alt holdt det gående i noen år! Uansett, jeg fikk nye pupper i går:D 310 cc under muskelen. Nå er jeg jo bandasjert inn etter alle kunstens regler, men med sportsbh, bandasjer og brystbånd så ser ikke mine nye fordeles så store ut som jeg håpet at de skulle bli! Så derfor spør jeg dere, som forhåpentligvis har svaret, puppene blir vel klemt en del inn av alt stasjet jeg har på meg? *Håpe håpe* Får ikke titte på puppene før på lørdag, og det er så leeeeeeenge til!

Velkommen og gratulerer med større pupper :) Hadde du mye pupp fra før eller :P hehe

Mine var ikke badasjert eller noe. hadde bare bhen og den klemte de litt inn ja men ikke mye.. Men uansett så er det vanskelig å se hvordan de blir før man får putta di inn i en ordentlig bh syns jeg :)

Cece er her innimellom hun, men ikke så ofte. Men vi andre holder litt liv her for det. Jeg har vært her inne ett år nå jeg.. Det har gått fort :)

Hvor opererte du?

Endret av JaneDoe
Skrevet

CeeCee titter innom en gang i blandt ;)

Skrevet

Dere. Jeg var på pilates for noen dager siden. Greitt nok det. Men så skulle vi gjøre en øvelse hvor vi lå på gulvet, og armene, hver etter tur, skulle roteres rundt kroppen. Samme som å stå oppreist og varme opp/rotere armene rundt. Det var en øvelse jeg klarte utrolig dårlig! Jeg klarte ikke strekke armene helt rundt, sånn som jeg gjorde før, og jeg syns armene kjennes stive ut. Enda det har gått over 2 måneder siden operasjon. Noen som føler noe det samme?

Så har jeg begynt med styrketreninga igjen! Rart å flekse brystmuskelen nå altså... puppene forskyvde seg veldig før da jeg fleksa, og det gjør dem nå også, bare i en noe større form :gjeiper: Også blir dem fort harde, viss muskelen strammes lett... :sjenert:

Skrevet

I dag er det en uke siden operasjonen, og første dag på jobbe igjen. Det går kjempebra, heldigvis, også første dag uten noe smertestillende.. :) Er veldig positivt overrasket over hvor bra dette har gått, med tanke på smerter. Har kun tatt paracet de siste dagene, da jeg har vært veldig stiv og støl når jeg har våknet om morningen. Flere som har vært øm (som i "blåflekk-øm") langt nedover sidene?? Må av og til ta av nedpressbåndet og bh'n pga av at jeg er så øm der.. :P

Skrevet

I dag er det en uke siden operasjonen, og første dag på jobbe igjen. Det går kjempebra, heldigvis, også første dag uten noe smertestillende.. :) Er veldig positivt overrasket over hvor bra dette har gått, med tanke på smerter. Har kun tatt paracet de siste dagene, da jeg har vært veldig stiv og støl når jeg har våknet om morningen. Flere som har vært øm (som i "blåflekk-øm") langt nedover sidene?? Må av og til ta av nedpressbåndet og bh'n pga av at jeg er så øm der.. :P

Åååå, jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Jeg også hadde noe blåmerker og var øm (og veldig opphovnet), særlig den ene siden. Og nedpressbåndet føltes liksom så i veien av og til, presset der jeg var så øm.. Skal du gå lenge med nedpressbåndet eller? Har du aktiv/stille jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...