Vianne Skrevet 31. august 2010 #13061 Skrevet 31. august 2010 Husk at hver klinikk har sine "regler" da.. hehe.. Alt jeg skreiv ned der til Mirra var rett fra papirene til Fornebuklinikken. Det sto ingenting om c vitaminer. Men kan hende det er noe annet i appelsinjuice å? Hmm, jeg lager bare selv jeg.. Hmm.., ja jeg gikk bare ut fra at det var pga c-vitaminet, men det er jo ikke sikkert.
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13062 Skrevet 31. august 2010 Jeg har fått svar fra klinikken nå P-piller trengte jeg visst ikke å slutte med:p Men spiller ingen rolle, for nå har jeg slutta på dem uansett:p Og angående røyking, så står det i mine papirer at jeg ikke skal røyke to timer før operasjonen, og to uker etter:) Men det er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk:) Selv skal jeg prøve å slutte to uker før, sånn at det er litt ute av systemet til jeg skal opereres:) For meg er det vane å røyke, så det vanskeligste blir å kutte ut de "faste" røykene jeg pleier å ta:p Men jeg skal nok klare det! Operasjonen er en fullstendig motivasjon for meg, pluss at jeg har et nydelig tantebarn på ett år, som jeg vil være et godt forbilde for=) Ja disse klinikkene har forskjellig på det meste.. hehe... Men vil tro Fornebu har 2 uker for at det skal være ute av systemet som du sier Det er jo bare for pasienten sin skyld. Så alt skal gå fint for seg og gro som det skal:)
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13064 Skrevet 31. august 2010 Fremdeles bare den ene røyken i dag. Så flink du er Du får finne noe annet å henge fingra i så du ikke røyker.. hehe.. Strikke eller noe
Vianne Skrevet 31. august 2010 #13065 Skrevet 31. august 2010 Så flink du er Du får finne noe annet å henge fingra i så du ikke røyker.. hehe.. Strikke eller noe Jeg strikker litt, og hekler, men er liksom ikke komt i høstmodus enda, og for meg er det en sånn typisk høstgreie. Er altfor mye på nett, da..
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13066 Skrevet 31. august 2010 Jeg strikker litt, og hekler, men er liksom ikke komt i høstmodus enda, og for meg er det en sånn typisk høstgreie. Er altfor mye på nett, da.. Ja er litt sånn høstgreie ja, men har ått dilla jeg så her strikkes og hekles det året rundt.. Nå høres jeg ut som ei gammal kjerring... haha... er du på facebook å da eller? hehe
Mirri Skrevet 31. august 2010 #13067 Skrevet 31. august 2010 Så flink du er Du får finne noe annet å henge fingra i så du ikke røyker.. hehe.. Strikke eller noe Det var ikke dumt Kanskje jeg kan begynne å male bildet av alle unga til mamma, som hun ønsket seg i julegave
Mirri Skrevet 31. august 2010 #13068 Skrevet 31. august 2010 "Hei, Takk for mail! Ja det gjelder også snus. Fordi brystforstørrelse medfører stram lukking avsåret, må man ikke røyke, bruke snus eller plaster/tyggegummi med nikotin, to uker før og en uke etter inngrepet. Nikotin reduserer blodtilførselen i vevet og kan resultere i manglende sårtilhelingen. Håper at dette var svar på ditt spørsmål. Lykke til! Mvh Hanne"
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13069 Skrevet 31. august 2010 "Hei, Takk for mail! Ja det gjelder også snus. Fordi brystforstørrelse medfører stram lukking avsåret, må man ikke røyke, bruke snus eller plaster/tyggegummi med nikotin, to uker før og en uke etter inngrepet. Nikotin reduserer blodtilførselen i vevet og kan resultere i manglende sårtilhelingen. Håper at dette var svar på ditt spørsmål. Lykke til! Mvh Hanne" Men da har du en god grunn til å slutte da
Mirri Skrevet 31. august 2010 #13070 Skrevet 31. august 2010 Men da har du en god grunn til å slutte da ja, jeg håper jo at etter de tre ukene har gått, så har jeg ikke lyst på snus mer Men det jeg gruer meg til nå, av alt, er faktisk å slutte å snuse gruer meg ikke til selve operasjonen. Sykt hvor avhengig man kan bli av noe..
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13071 Skrevet 31. august 2010 ja, jeg håper jo at etter de tre ukene har gått, så har jeg ikke lyst på snus mer Men det jeg gruer meg til nå, av alt, er faktisk å slutte å snuse gruer meg ikke til selve operasjonen. Sykt hvor avhengig man kan bli av noe.. Ja kjenner til den avhengigheten men det var røyk.. Operasjonen er ikke noe å grue seg til.. Hehe... Går så fint vettu
Mirri Skrevet 31. august 2010 #13072 Skrevet 31. august 2010 Ja kjenner til den avhengigheten men det var røyk.. Operasjonen er ikke noe å grue seg til.. Hehe... Går så fint vettu ja, operasjonen gleder jeg meg til :D
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13073 Skrevet 31. august 2010 ja, operasjonen gleder jeg meg til :D Det skjønner jeg godt Det gjorde jeg å. Og alt gikk over forventning:)
cascas Skrevet 31. august 2010 #13074 Skrevet 31. august 2010 Det finnes mange gode tips rundt på nettet, når det kommer til å slutte å røyke=) Det gjelder nok bare å finne den måten som er best for en selv:) Ikveld kommer jeg til å rydde bort askebeger og resten av røyken som er her i huset. Fra og med i morgen skal jeg ikke røyke mer. Må vel bare skru på vijestyrken på full guffe, og være et ordentlig stabeist:D Har klart meg uten røyk i 11 dager for noen år siden, fordi jeg fjernet mandlene, og skjønner ikke hvorfor jeg i det hele tatt begynte igjen:p Dette SKAL jeg klare!:D
JaneDoe Skrevet 31. august 2010 #13075 Skrevet 31. august 2010 Det finnes mange gode tips rundt på nettet, når det kommer til å slutte å røyke=) Det gjelder nok bare å finne den måten som er best for en selv:) Ikveld kommer jeg til å rydde bort askebeger og resten av røyken som er her i huset. Fra og med i morgen skal jeg ikke røyke mer. Må vel bare skru på vijestyrken på full guffe, og være et ordentlig stabeist:D Har klart meg uten røyk i 11 dager for noen år siden, fordi jeg fjernet mandlene, og skjønner ikke hvorfor jeg i det hele tatt begynte igjen:p Dette SKAL jeg klare!:D Du klarer det hvis du vil Lykke til
Vianne Skrevet 31. august 2010 #13076 Skrevet 31. august 2010 Ja er litt sånn høstgreie ja, men har ått dilla jeg så her strikkes og hekles det året rundt.. Nå høres jeg ut som ei gammal kjerring... haha... er du på facebook å da eller? hehe Jepp, det er jeg. Sender deg en pm.
Avalon Skrevet 1. september 2010 #13077 Skrevet 1. september 2010 (endret) "Hei, Takk for mail! Ja det gjelder også snus. Fordi brystforstørrelse medfører stram lukking avsåret, må man ikke røyke, bruke snus eller plaster/tyggegummi med nikotin, to uker før og en uke etter inngrepet. Nikotin reduserer blodtilførselen i vevet og kan resultere i manglende sårtilhelingen. Håper at dette var svar på ditt spørsmål. Lykke til! Mvh Hanne" Jeg snuser også, fikk samme beskjed.... jeg bare snusa mindre... De første dagene snusa jeg ikke i det hele tatt, fordi jeg hadde så vondt. Så klart anbefales det å slutte... men, jeg fikk ikke problemer av det.. heller ikke da jeg ble operert på sykehuset.. Attpåtil så vet jeg bedre enn å fortsette å snuse når jeg skal under kniven og sånn, da jeg utdanner med til å jobbe i helsesektoren selv.. menne jah Du klarer det nok, selv om jeg ikke har viljestyrke nok.. tiltross for all kunnskapen om helseskade osv jeg får og har fått innprinta i skallen gjennom skolen Når det gjelder vitaminer så er også disse kosttilskudd. Og kan derfor være blodfortynnende Endret 1. september 2010 av Avalon
Mirri Skrevet 1. september 2010 #13078 Skrevet 1. september 2010 Jeg snuser også, fikk samme beskjed.... jeg bare snusa mindre... De første dagene snusa jeg ikke i det hele tatt, fordi jeg hadde så vondt. Så klart anbefales det å slutte... men, jeg fikk ikke problemer av det.. heller ikke da jeg ble operert på sykehuset.. Attpåtil så vet jeg bedre enn å fortsette å snuse når jeg skal under kniven og sånn, da jeg utdanner med til å jobbe i helsesektoren selv.. menne jah Du klarer det nok, selv om jeg ikke har viljestyrke nok.. tiltross for all kunnskapen om helseskade osv jeg får og har fått innprinta i skallen gjennom skolen Når det gjelder vitaminer så er også disse kosttilskudd. Og kan derfor være blodfortynnende Jeg tror jeg skal prøve å slutte helt. Jeg får ty til nikotinfri snus med det første. Men jeg tror ikke jeg tør å snuse når de sier jeg ikke skal det :S Samt med appelsinjuice og vitaminer. Skal være flink jeg
JaneDoe Skrevet 1. september 2010 #13079 Skrevet 1. september 2010 Jeg tror jeg skal prøve å slutte helt. Jeg får ty til nikotinfri snus med det første. Men jeg tror ikke jeg tør å snuse når de sier jeg ikke skal det :S Samt med appelsinjuice og vitaminer. Skal være flink jeg It`s better to be safe than sorry hehe...
Mirri Skrevet 1. september 2010 #13080 Skrevet 1. september 2010 It`s better to be safe than sorry hehe... Jupp Må bare prøve å innse at det er til det beste for helsen min også. Ikke minst økonomien min. Bruker 200 kr i uken på snus. Det blir 800 kr i måneden det. Ødelegger tannkjøttet mitt, det svekker visst musklene også, har jeg lest for ikke så lenge siden. I værste fall så får jeg holder meg til "fest-snusing" Heller slutte å snuse, enn å tulle og rote det til med puppene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå