Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oppdatering fra meg:

Da er det fire dager siden op (300 under muskel), og jeg har nettopp dusjet for første gang! Må ut og handle en ekstra sportsBH da... så jeg ivertfall har to å bytte på. Var forresten null stress å få på igjen sportsBH alene, har Triumph triaction.

Også fikk jeg "endelig" sett meg skikkelig i speilet... jeg torde ikke skikkelig dagen etter op, for det så bare fælt ut syns jeg... tipper det er normalt at de føles meget ømme, harde, sprengte osv? Egentlig kjenner jeg lite på nedsiden av brystene, de føles helt bedøvd. Er også sprengt på sidene, og kjennes fortsatt ut som litt "treningsverk" (som jeg egentlig syns er en god følelse, hehe!). Har sluttet med smertestillende, og har heldigvis ikke vondt. Er fortsatt litt trøtt og sånn, og er innstilt på å holde sengen mest mulig noen dager til. Kanksje litt dårlig planlagt å få mensen akkurat nå... dagen etter jeg sluttet på smertestillende liksom.

Jo... også har jeg litt blåmerker, det er vanlig? arrene ser ut som en blå (blodig) strek enn så lenge, og jeg klarer egentlig ikke se på de... prøver å forberede meg på stygge arr jeg, og håper likevel på det beste. En annen ting... de er så sinnsykt kjegleformet! det ser ikke så pent ut nå.

Det verste syns jeg har vært lukten. ALT har luktet helt forferdelig. Bare jeg ser på sportsBH`en kjenner jeg en forferdelig stank. Huden i området var klisset til med noe illeluktende, tablettene stinker og jeg går rundt og må holde nesa tett... er det bare meg kanskje?

Noen andre med sånn nedpressbånd? Hva klær går dere i? Litt kjedelig å bare gå med store t-skjorter og rund hals...

Rart å ikke fortelle til en sjel rundt meg hva jeg driver med og har gjennomgått. I grunn er jeg ganske stolt for at jeg har gjort det :) At jeg virkelig turte! Jeg tenker ikke så mye på resultatet nå, for jeg håper og tror at de kommer til å forandre seg veldig mye i ukene framover :) Gleder meg så sinnsykt til å teste bikinier, slikke sol og bade "med god samvittighet":)

Blåmerker og ømhet og alt det er er vanlig. Mine arr hadde to prikker av blod bare under teipen, men det varierer veldig. Mange får kjegleforma pupper, mine var litt firkanta i fasongen.. haha,,

Vondt lukt har jeg ikke kjent i det hele tatt. Syns det var litt rart... Klissete? Hmm... Hvordan klissete da? Av hva liksom? :S

Kjipt å få mensen ja, men jeg fikk mensen 2 dager før op jeg.. haha.. Kjedelig det å, men det gikk fint det :)

Jeg hadde ikke nedpressbånd så jeg gikk bare i vanlige topper.

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man slutte å ta vitaminer før operasjonen? Jeg har hørt at man må slutte å ta omega 3, kosttilskuddstabeletter o.l. 2 uker før operasjonen, siden blodet blir tynnere og det er fare for å blø mere under operasjonen. Fikk du beskjed om dette på Fornebu, Jane?

Skrevet

Må man slutte å ta vitaminer før operasjonen? Jeg har hørt at man må slutte å ta omega 3, kosttilskuddstabeletter o.l. 2 uker før operasjonen, siden blodet blir tynnere og det er fare for å blø mere under operasjonen. Fikk du beskjed om dette på Fornebu, Jane?

Alt sto i papirene jeg fikk. Aner ikke hvor de er nå.. Hehe.. Men det var omega 3 og vitamin c hvis det var over så så mye i dagsdose. Husker ikke hvor mye.. Ibux og andre blodtynnende medisiner skal ikke brukes. Men du får sikkert papirene dine snart. ;)

Skrevet

Alt sto i papirene jeg fikk. Aner ikke hvor de er nå.. Hehe.. Men det var omega 3 og vitamin c hvis det var over så så mye i dagsdose. Husker ikke hvor mye.. Ibux og andre blodtynnende medisiner skal ikke brukes. Men du får sikkert papirene dine snart. ;)

hun skulle sende dem når det var to uker igjen til operasjoen, så da får jeg dem vel på onsdag i neste uke. Men da er det jo under to uker til operasjonen :S

Skrevet

hun skulle sende dem når det var to uker igjen til operasjoen, så da får jeg dem vel på onsdag i neste uke. Men da er det jo under to uker til operasjonen :S

Jeg fant papirene mine :)

Medikamenter som inneholder acetyl salisylsyre (feks. Dispril, Albyl, Paraflex Comp, Globoid Magnyl, Novid, Acetyl-Kinin og COdacetyl) eller antiflogistika (Naprosyn, Ibux, Napren E, Voltaren, Brexidol) må du ikke ta minst to uker før og en uke etter inngrepet. Detter gjelder også alle homeopat medisiner, E vitaminer i doser over 50 mg daglig, samt tran og omega 3 holdige preparater. Slike medikamenter gir økt bllødning. Det samme gjelder alkohol som ikke bør nytes 3 dager før og 1 uker etterpå.

Og ikke røyke, men du gjør vel ikke det ?

Så der er lista i alle fall. jeg tok feil når det gjaldt c vitaminer.. haha det var visst e. Men nå veit du hva du må hilde meg unna.. hehe

Skrevet (endret)

Jeg fant papirene mine :)

Medikamenter som inneholder acetyl salisylsyre (feks. Dispril, Albyl, Paraflex Comp, Globoid Magnyl, Novid, Acetyl-Kinin og COdacetyl) eller antiflogistika (Naprosyn, Ibux, Napren E, Voltaren, Brexidol) må du ikke ta minst to uker før og en uke etter inngrepet. Detter gjelder også alle homeopat medisiner, E vitaminer i doser over 50 mg daglig, samt tran og omega 3 holdige preparater. Slike medikamenter gir økt bllødning. Det samme gjelder alkohol som ikke bør nytes 3 dager før og 1 uker etterpå.

Og ikke røyke, men du gjør vel ikke det ?

Så der er lista i alle fall. jeg tok feil når det gjaldt c vitaminer.. haha det var visst e. Men nå veit du hva du må hilde meg unna.. hehe

Flott, takk :D Faken å, ikke alkohol 3 dager før.. Jeg hadde tenkt å ta meg en fest lørdagen, så skal jeg operere mandagen.. det må jeg vel bare glemme :P hehe

Ja, da skal jeg kutte ut vitaminene osv på mandag :) Takk :)

Røyker ikke nei, men jeg snuser. Det går vel for det samme, siden det er nikotin.

Endret av Mirri
Skrevet

Flott, takk :D Faken å, ikke alkohol 3 dager før.. Jeg hadde tenkt å ta meg en fest lørdagen, så skal jeg operere mandagen.. det må jeg vel bare glemme :P hehe

Ja, da skal jeg kutte ut vitaminene osv på mandag :) Takk :)

Røyker ikke nei, men jeg snuser. Det går vel for det samme, siden det er nikotin.

Ja vil nok tro snusen er like ille.. hehe..

Skrevet

Ja vil nok tro snusen er like ille.. hehe..

Hvor lenge måtte jeg holde meg unna nikotin da? Bare under fasteperioden, eller i 2 uker før op? :S

Skrevet

Hvor lenge måtte jeg holde meg unna nikotin da? Bare under fasteperioden, eller i 2 uker før op? :S

2 uker før op og 1 uke etter :) hehe.. Siden det kan påvirke sårhelingen og blodtilførsel..

Skrevet

2 uker før op og 1 uke etter :) hehe.. Siden det kan påvirke sårhelingen og blodtilførsel..

du tuller nå?

Skrevet

du tuller nå?

Det står det i papirene... Hehe... Du får prøve så godt du kan :)

Men det er jo sånn at man får dårligere blodtilførsel da :( Jeg veit hvor vanskelig det kan være. Jeg røyka før .....

Skrevet

Det står det i papirene... Hehe... Du får prøve så godt du kan :)

Men det er jo sånn at man får dårligere blodtilførsel da :( Jeg veit hvor vanskelig det kan være. Jeg røyka før .....

å neeei :( Jeg kjenner jeg begynner å grine snart

Skrevet

Vi klarer det, Mirri! Jeg har røyka en i dag, og synes det er bra til meg å være. Røyka ikke så mye før, men etter en tøff periode før samlivsbrudd (og nå etterpå), så har det blitt veldig mye. Er alene, uten barn annenhver uke, og da er det ikke lettest å skulle slutte...

Skrevet

Ingen sier du må men det lønner seg :)

Vil du ha nye fine pupper så klarer du det.. Du klarer det hvis du virkelig vil. Jeg klarte å slutte å røyke... Ikke før op da.. hehe men før det.. Hadde røyka i noen år da gitt..

Du trenger ikke snusen vettu. Tenk så mye bedre du føler deg uten da. Å så mye penger du sparer... Penger til nytt undertøy.. haha...

Veit det er noen som ikke har slutta før like før op liksom, men vil ikke tro det er anbefalt :P

Det går så bra atte... :klemmer: :klemmer:

Skrevet

Vi klarer det, Mirri! Jeg har røyka en i dag, og synes det er bra til meg å være. Røyka ikke så mye før, men etter en tøff periode før samlivsbrudd (og nå etterpå), så har det blitt veldig mye. Er alene, uten barn annenhver uke, og da er det ikke lettest å skulle slutte...

uff :( Ja, da må jeg jo klare det, når du klarer det.

dem selger jo nikotinfri snus, kanskje jeg skal prøve meg på det i tre uker..

Skrevet

Og forresten, det står i mine papir at man ikke skal drikke appelsinjuice, så da gjelder det c-vitamin også.

Jeg tar ikke mye medisiner, men har nå slutta på p-pillen, og omega-3 krillolje. Litt dumt akkurat det, siden jeg tror jeg endelig begynte å merke effekten av dem..

Skrevet

Ingen sier du må men det lønner seg :)

Vil du ha nye fine pupper så klarer du det.. Du klarer det hvis du virkelig vil. Jeg klarte å slutte å røyke... Ikke før op da.. hehe men før det.. Hadde røyka i noen år da gitt..

Du trenger ikke snusen vettu. Tenk så mye bedre du føler deg uten da. Å så mye penger du sparer... Penger til nytt undertøy.. haha...

Veit det er noen som ikke har slutta før like før op liksom, men vil ikke tro det er anbefalt :P

Det går så bra atte... :klemmer: :klemmer:

ja, om det står at jeg ikke kan snuse på tre uker, så snuser jeg ikke heller. Det blir bare kjipt :P hehe

Skrevet

Og forresten, det står i mine papir at man ikke skal drikke appelsinjuice, så da gjelder det c-vitamin også.

Jeg tar ikke mye medisiner, men har nå slutta på p-pillen, og omega-3 krillolje. Litt dumt akkurat det, siden jeg tror jeg endelig begynte å merke effekten av dem..

appelsinjuice også? herregud da :P hehe

Skrevet

Husk at hver klinikk har sine "regler" da.. hehe.. Alt jeg skreiv ned der til Mirra var rett fra papirene til Fornebuklinikken. Det sto ingenting om c vitaminer. Men kan hende det er noe annet i appelsinjuice å? Hmm, jeg lager bare selv jeg.. :P

Skrevet

Jeg har fått svar fra klinikken nå:) P-piller trengte jeg visst ikke å slutte med:p Men spiller ingen rolle, for nå har jeg slutta på dem uansett:p

Og angående røyking, så står det i mine papirer at jeg ikke skal røyke to timer før operasjonen, og to uker etter:) Men det er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk:) Selv skal jeg prøve å slutte to uker før, sånn at det er litt ute av systemet til jeg skal opereres:) For meg er det vane å røyke, så det vanskeligste blir å kutte ut de "faste" røykene jeg pleier å ta:p Men jeg skal nok klare det! Operasjonen er en fullstendig motivasjon for meg, pluss at jeg har et nydelig tantebarn på ett år, som jeg vil være et godt forbilde for=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...