Mirri Skrevet 29. august 2010 #13001 Skrevet 29. august 2010 OK - så det er slik det henger sammen. Da klarte du faktisk å berolige meg en hel del Vet ikke hvor du skal operere, men jeg skal operere på Fornebuklinikken, og da må jeg fylle ut et helseskjema, og på det spør dem om jeg har reagert på tidligere narkose. Så da regner jeg med du krysset ut "nei", og da blir alt å gå fint Så nå kan du ta en pause fra tabelettene Hehe
loxodonta Skrevet 29. august 2010 #13002 Skrevet 29. august 2010 Til torsdag blir jeg lagt under kniven igjen, og jeg er dritnervøs. Så nervøs at jeg snart har tygd om alle paralgin fortene jeg fikk på resept i posten. Var så dum og hentet medisinene for en måneds tid siden. Håper han skriver ut en resept til. Har vært så nervøs for denne nye operasjonen, og paralgin gjør meg litt "susete" og mer rolig. Uff. Jeg som skal få meg hund om to uker - som jeg har mast leeeeeenge for å få. Har en fantastisk datter og en flott familie. Så gjør jeg altså dette IGJEN. Er så redd for å sovne under narksoen eller at det skal skje noe under operasjonen som gjør at jeg aldri våkner opp igjen. Lenge siden jeg har skrevet her nå, men jeg skal altså få lagt inn moderat profil istedenfor. Har høy nå. Regner også med at puppene blir litt mindre. Men jeg vil heller ha mindre og mer markerte pupper (under og på siden) istedenfor å ha så mye på toppen. De er flotte forfra, men alt for struttende fra siden. Jeg er 37 og ikke 16 liksom... Nåja... Noen som har beroligende ord vedrørende narkosen og operasjonen? Jeg opererte selv før helgen, og ja, jeg var nervøs! Jeg fikk bare i underkant av en ukes ventetid, noe mer hadde jeg ikke klart heller. Men å grue seg til selve operasjonen, det hadde jeg jo absolutt ingen grunn til! Var kanskje litt shaky i det jeg fikk beskjed om å gå inn på operasjonensstuen og legge meg ned på bordet. Syns de var flinke på det med å føle seg vel. Jeg la meg ned på bordet, fikk teppe over meg, satt veneflon (jeg syns vanligvis blod, stikk osv er veldig ekkelt når det gjelder meg selv, men måtte bare se på likevel! overrasket over at jeg kjente ingenting.) Prata lett med anestesisykepleieren, fikk vite blodtrykket mitt, som for øvrig var helt perfekt. Sykepleieren sa at det kunne svi litt i det narkosen ble satt inn, men da jeg så bort, var den allerede inne. Også husker jeg at jeg tenkte jeg like gjerne kunne lukke øynene med en gang og bare slappe av. Med andre ord- min første opplevelse med narkose var en grei opplevelse! Jeg visste forresten ikke om jeg ville reagere eller ei- siden jeg aldri hadde operert. Så våknet jeg opp i en god, varm seng. Husker det manglet klokke der, og jeg lurte så fælt på hva klokken var! Ellers så fikk jeg høre at alt var i orden, og operasjonen gikk fint. Etter å ha sittet en stund på sengekanten og så vandret litt rundt, fikk jeg reise hjem. Jeg hadde ingen direkte smerter, men følte meg litt trøtt og uopplagt. Og sånn har det vært i noen dager nå. Satser på hevelsen og den sprengte følelsen går ned etterhvert, og at jeg etterhvert tørr å se resultatet... For min del, så tenker jeg at det er nå det verste begynner. Å gå med støtteBH i nærmere 6 uker, og ingen trening på like lang tid... men det er jo i grunn ikke så ille...? Så slapp av, nyt dagene før operasjonen! Og husk at det er ikke hvem som helst som skal operere deg (det får vi da håpe!) De er flinke
JaneDoe Skrevet 29. august 2010 #13003 Skrevet 29. august 2010 Til torsdag blir jeg lagt under kniven igjen, og jeg er dritnervøs. Så nervøs at jeg snart har tygd om alle paralgin fortene jeg fikk på resept i posten. Var så dum og hentet medisinene for en måneds tid siden. Håper han skriver ut en resept til. Har vært så nervøs for denne nye operasjonen, og paralgin gjør meg litt "susete" og mer rolig. Uff. Jeg som skal få meg hund om to uker - som jeg har mast leeeeeenge for å få. Har en fantastisk datter og en flott familie. Så gjør jeg altså dette IGJEN. Er så redd for å sovne under narksoen eller at det skal skje noe under operasjonen som gjør at jeg aldri våkner opp igjen. Lenge siden jeg har skrevet her nå, men jeg skal altså få lagt inn moderat profil istedenfor. Har høy nå. Regner også med at puppene blir litt mindre. Men jeg vil heller ha mindre og mer markerte pupper (under og på siden) istedenfor å ha så mye på toppen. De er flotte forfra, men alt for struttende fra siden. Jeg er 37 og ikke 16 liksom... Nåja... Noen som har beroligende ord vedrørende narkosen og operasjonen? Det er vanskelig å komme med beroligende ord, siden jeg ikke var nervøs i det hele tatt verken første eller andre. DU veit jo hva som skjedde sist så det er jo ikke noe verre denne gangen Det går så bra skal du se. Blir spennende.. Lykke til snuppa Håper de blir som du vil denne gangen
Gjest Sobril Skrevet 29. august 2010 #13004 Skrevet 29. august 2010 Takk for lykkeønskninger Om jeg noensinne blir som jeg EGENTLIG vil er heller tvilsomt, men bedre kan de jo bli. Han skal forsøke og rette opp magen min litt i samme slengen, og skal be han om å fjerne litt av bulldogkinna mine mens han er i gang.
JaneDoe Skrevet 29. august 2010 #13005 Skrevet 29. august 2010 Takk for lykkeønskninger Om jeg noensinne blir som jeg EGENTLIG vil er heller tvilsomt, men bedre kan de jo bli. Han skal forsøke og rette opp magen min litt i samme slengen, og skal be han om å fjerne litt av bulldogkinna mine mens han er i gang. Namen da.. Bulldogkinn har du da ikke.. Er vanskelig å bli helt fornøyd.. hehe...
cascas Skrevet 29. august 2010 #13006 Skrevet 29. august 2010 Hei hei:) Om 18 dager er det min tur! Er litt uvirkelig at det faktisk skal skje, da jeg har tenkt på dette i mange mange år! Var på konsultasjon i midten av Juni, så har ventet en god stund. Men tiden har allikevel gått fort fram til nå. Så kan ikke tenke meg hvor fort 18 dager flyr av gårde:) Skal opereres på Nobel Clinic av Morten Haug. Men jeg lurer på om noen av dere vet om man må slutte på p-piller før operasjonen? Mener jeg har lest det et sted:p Klem fra meg:)
Avalon Skrevet 29. august 2010 #13007 Skrevet 29. august 2010 Hei hei:) Om 18 dager er det min tur! Er litt uvirkelig at det faktisk skal skje, da jeg har tenkt på dette i mange mange år! Var på konsultasjon i midten av Juni, så har ventet en god stund. Men tiden har allikevel gått fort fram til nå. Så kan ikke tenke meg hvor fort 18 dager flyr av gårde:) Skal opereres på Nobel Clinic av Morten Haug. Men jeg lurer på om noen av dere vet om man må slutte på p-piller før operasjonen? Mener jeg har lest det et sted:p Klem fra meg:) Skal du ha full narkose, må du slutte med hormon prevensjon. Jeg fikk beskjed om å slutte 2uker før op. På vanlig sykehus ber de deg slutte 1mnd før op. Skal du ha lokalbedøvelse så trenger du ikke å slutte. Men, siden alle klinikker har forskjellige prosedyrer bør du ringe klinikken og høre med dem, hva du skal. Slike ting som dette skal de jo informere om ved konsultasjon, pluss at det skal stå på papirene du får :klø:
cascas Skrevet 29. august 2010 #13008 Skrevet 29. august 2010 Skal du ha full narkose, må du slutte med hormon prevensjon. Jeg fikk beskjed om å slutte 2uker før op. På vanlig sykehus ber de deg slutte 1mnd før op. Skal du ha lokalbedøvelse så trenger du ikke å slutte. Men, siden alle klinikker har forskjellige prosedyrer bør du ringe klinikken og høre med dem, hva du skal. Slike ting som dette skal de jo informere om ved konsultasjon, pluss at det skal stå på papirene du får :klø: Jeg skal ha full narkose ja. hmm, kan ikke huske at han sa noe om det når jeg var på konsultasjon, og ikke står det noe i papirene jeg har fått heller. Måtte lese gjennom dem for tusende gang nå, for å dobbelt sjekke at jeg ikke har hoppet over noe:p hehe. Men da ringer jeg dem i morgen og hører tenker jeg:)
Vianne Skrevet 30. august 2010 #13009 Skrevet 30. august 2010 (endret) Nå er det bare ti dager til det er min tur. Gruer meg ikke så veldig mye, men mest til å reise ned dit alene, og ventetiden før jeg kommer inn. Vet av erfaring at jeg da kommer til å bli skitnervøs..., men så tenker jeg at om det er det verste, så er dette piece of cake. Gruer meg også til tiden etterpå, men ikke pga vondtene, mer det at alt blir så stress. Hehe, så dette går nok bra. Jeg kommer til å ta en tlf ned der en av de nærmeste dagene, og høre om det er mulighet for å legge inn ca. 240 istedenfor. Etter å ha trålet nettet etter bilder, så regner jeg med det vil gå fint, selv om jeg er tynn, og har lite spekk (som jeg fikk høre. Nice. ) Er redd for at det skal bli for stort for meg, vil bare ha passelig, men jeg kan ikke tro at 240 gjør det for stort. Bare litt mer enn 175 (som han sa ville bli litt mindre pga under muskel, og da synes jeg det begynner å høres veldig lite ut..) Endret 30. august 2010 av Vianne
Vianne Skrevet 30. august 2010 #13010 Skrevet 30. august 2010 Jeg skal ha full narkose ja. hmm, kan ikke huske at han sa noe om det når jeg var på konsultasjon, og ikke står det noe i papirene jeg har fått heller. Måtte lese gjennom dem for tusende gang nå, for å dobbelt sjekke at jeg ikke har hoppet over noe:p hehe. Men da ringer jeg dem i morgen og hører tenker jeg:) Jeg fikk heller ikke høre noe om dette, og venter fremdeles på papirene i posten, men har lest mange steder at man skal slutte. Derfor begynte jeg ikke på nytt brett denne gangen. Jeg tar ikke sånne sjanser. Verre er det med røyken, prøver hvertfall å kutte kraftig ned..
JaneDoe Skrevet 30. august 2010 #13011 Skrevet 30. august 2010 Jeg skal ha full narkose ja. hmm, kan ikke huske at han sa noe om det når jeg var på konsultasjon, og ikke står det noe i papirene jeg har fått heller. Måtte lese gjennom dem for tusende gang nå, for å dobbelt sjekke at jeg ikke har hoppet over noe:p hehe. Men da ringer jeg dem i morgen og hører tenker jeg:) Ring for sikkerhetsskyld du.. Jeg hadde ikke full narkose og måtte ikke slutte på p piller.
JaneDoe Skrevet 30. august 2010 #13012 Skrevet 30. august 2010 Nå er det bare ti dager til det er min tur. Gruer meg ikke så veldig mye, men mest til å reise ned dit alene, og ventetiden før jeg kommer inn. Vet av erfaring at jeg da kommer til å bli skitnervøs..., men så tenker jeg at om det er det verste, så er dette piece of cake. Gruer meg også til tiden etterpå, men ikke pga vondtene, mer det at alt blir så stress. Hehe, så dette går nok bra. Jeg kommer til å ta en tlf ned der en av de nærmeste dagene, og høre om det er mulighet for å legge inn ca. 240 istedenfor. Etter å ha trålet nettet etter bilder, så regner jeg med det vil gå fint, selv om jeg er tynn, og har lite spekk (som jeg fikk høre. Nice. ) Er redd for at det skal bli for stort for meg, vil bare ha passelig, men jeg kan ikke tro at 240 gjør det for stort. Bare litt mer enn 175 (som han sa ville bli litt mindre pga under muskel, og da synes jeg det begynner å høres veldig lite ut..) Nå har ikke jeg sett overkroppen din hehe men jeg hadde ikke noe "spekk" heller. men kirurgen anbefalte 260 ml runde under muskel med en gang. jeg ville gjerne ha mer, men det vakke plass. så derfor måtte jeg gjøre det i to omganger..
Madikken1 Skrevet 30. august 2010 #13013 Skrevet 30. august 2010 Heisann. Jeg er veldig glad jeg fant denne siden. Jeg skal opereres den 24 på Nobel av Mette. Hun er kjempehyggelig og sier at hun vil prøve både anatomiske og runde på meg mens jeg ligger i narkosen for å se hva som blir penest. Jeg er 1.80 høy og veier ca 64kg, bruker 75b nå. Jeg har tenkt at 320cl vil være passe, men er veldig usikker. Jeg skal ha under muskelen da hun mente det ville bli finest. Er ganske "Tom" oppe selv om jeg ikke har ammet, har bare alltid vårt sånn. Vil høyprofil være penest da tror dere? Er redd for å angre når det gjelder størrelse så jeg vil gjerne høre deres mening. Er veldig spent og gleder meg som en unge!
Mirri Skrevet 30. august 2010 #13014 Skrevet 30. august 2010 Heisann. Jeg er veldig glad jeg fant denne siden. Jeg skal opereres den 24 på Nobel av Mette. Hun er kjempehyggelig og sier at hun vil prøve både anatomiske og runde på meg mens jeg ligger i narkosen for å se hva som blir penest. Jeg er 1.80 høy og veier ca 64kg, bruker 75b nå. Jeg har tenkt at 320cl vil være passe, men er veldig usikker. Jeg skal ha under muskelen da hun mente det ville bli finest. Er ganske "Tom" oppe selv om jeg ikke har ammet, har bare alltid vårt sånn. Vil høyprofil være penest da tror dere? Er redd for å angre når det gjelder størrelse så jeg vil gjerne høre deres mening. Er veldig spent og gleder meg som en unge! Hei Jeg vet heller ikke om jeg vil ha høy eller moderat profil, men tenker jeg spør kirurgen når jeg kommer på klinikken på operasjonsdagen Han anbefalte 300 under muskel, moderat. Men jeg sa jeg gjerne ville ha litt mer, og da sa han at da måtte det bli høyprofil. Men vet ikke om det blir noe pent på meg :S Så jeg er kjempe usikker selv.
Mirri Skrevet 30. august 2010 #13015 Skrevet 30. august 2010 Da har jeg fått time :D mandag 20.september, den datoen jeg hadde håpet på Snakket med Hanne, og hun sa at Schistad går med en skinne på hånden for tiden, så det blir Barstad som skal operere meg Med mindre jeg ville vente et par uker ekstra, men det kommer ikke på tale!!! hehe Men likevel, Schistad eller Barstad, har ikke noe å si egentlig Nå gleder jeg meg VILT mye!! :D Må bare ha en bekreftelse fra sjefen min at det går greit med fri den uken, så skal jeg bestille billettene til Oslo Jeg spurte forresten om jeg måtte slutte med p-pillene før opereasjonen siden dere nevnte det lengre opp her, og det måtte jeg ikke Men dette gjelder jo for Fornebuklinikken.
cascas Skrevet 30. august 2010 #13016 Skrevet 30. august 2010 Jeg fikk heller ikke høre noe om dette, og venter fremdeles på papirene i posten, men har lest mange steder at man skal slutte. Derfor begynte jeg ikke på nytt brett denne gangen. Jeg tar ikke sånne sjanser. Verre er det med røyken, prøver hvertfall å kutte kraftig ned.. Jeg har heller ikke begynt på nytt brett, siden jeg mener å ha lest et sted at man skal slutte to uker før. Tar heller ikke den sjangsen. Bedre føre var, enn etter snar:) hehe:) Sliter med røyken jeg og. Har tenkt til å prøve å slutte med den om to dager, for å slippe å ha abstinenser OG smerter etter operasjonen:p
cascas Skrevet 30. august 2010 #13017 Skrevet 30. august 2010 Heisann. Jeg er veldig glad jeg fant denne siden. Jeg skal opereres den 24 på Nobel av Mette. Hun er kjempehyggelig og sier at hun vil prøve både anatomiske og runde på meg mens jeg ligger i narkosen for å se hva som blir penest. Jeg er 1.80 høy og veier ca 64kg, bruker 75b nå. Jeg har tenkt at 320cl vil være passe, men er veldig usikker. Jeg skal ha under muskelen da hun mente det ville bli finest. Er ganske "Tom" oppe selv om jeg ikke har ammet, har bare alltid vårt sånn. Vil høyprofil være penest da tror dere? Er redd for å angre når det gjelder størrelse så jeg vil gjerne høre deres mening. Er veldig spent og gleder meg som en unge! Hei:) Skal opereres en uke etter meg du da jo! Skal opereres på Nobel jeg og, men av Morten Haug. Du er ikke alene om å glede deg som en unge ihvertfall! Har ventet leenge på det her:D Jeg er og redd for å angre når det gjelder størrelse, men 260g var visst maks, siden jeg ikke har så veldig mye å ta av. Så skulle han se om det var plass til mer når jeg opereres. Så blir det under muskel på meg og, siden jeg er ganske tynn på overkroppen, og vil at det skal se så naturlig ut som mulig=)
Liinni Skrevet 30. august 2010 #13018 Skrevet 30. august 2010 I morgen er det "i overmorgen" til jeg skal opereres Kjenner ikke noe særlig til nervene enda, men jeg VET de kommer!! Angående p-piller står det ivertfall i mine papirer at jeg må slutte på p-pillene 2 uker før operasjonen
cascas Skrevet 30. august 2010 #13019 Skrevet 30. august 2010 I morgen er det "i overmorgen" til jeg skal opereres Kjenner ikke noe særlig til nervene enda, men jeg VET de kommer!! Angående p-piller står det ivertfall i mine papirer at jeg må slutte på p-pillene 2 uker før operasjonen Å, så morro:) Gleder meg til det er så få dager igjen for meg:) Hvor skal du opereres og hvor mye? Er ikke greit å huske på alle de forskjellige:) hehe. Nervene kommer nok ja, men det kommer sikkert til å bli veldig bra når du er ferdig, og da skjønner du sikker ikke hvorfor du grua deg i det hele tatt:) Hører at alle sier det ikke var noe å grue seg for, så vi får vel stole på dem:) hehe. Jeg sendte en mail til klinikken istad, så venter på svar:) Bedre å spørre en gang for mye, enn en gang for lite:) hehe.
cessi89 Skrevet 30. august 2010 #13020 Skrevet 30. august 2010 Nå er det bare ti dager til det er min tur. Gruer meg ikke så veldig mye, men mest til å reise ned dit alene, og ventetiden før jeg kommer inn. Vet av erfaring at jeg da kommer til å bli skitnervøs..., men så tenker jeg at om det er det verste, så er dette piece of cake. Gruer meg også til tiden etterpå, men ikke pga vondtene, mer det at alt blir så stress. Hehe, så dette går nok bra. Jeg kommer til å ta en tlf ned der en av de nærmeste dagene, og høre om det er mulighet for å legge inn ca. 240 istedenfor. Etter å ha trålet nettet etter bilder, så regner jeg med det vil gå fint, selv om jeg er tynn, og har lite spekk (som jeg fikk høre. Nice. ) Er redd for at det skal bli for stort for meg, vil bare ha passelig, men jeg kan ikke tro at 240 gjør det for stort. Bare litt mer enn 175 (som han sa ville bli litt mindre pga under muskel, og da synes jeg det begynner å høres veldig lite ut..) venninne av meg har 175 og ser knall bra ut på henne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå