Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

ja det tror jeg på :) Jeg har hørt mest om Schistad, så derfor vil jeg ha han, men Barstad er sikkert like flink han :)

jeg ville også ha han ,mer er kjempefornøyd med Barstad ,dette bildet mitt er et work in progress. finner ikke noe usb kabel :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville også ha han ,mer er kjempefornøyd med Barstad ,dette bildet mitt er et work in progress. finner ikke noe usb kabel :P

Jeg tror nok de er like flinke :) Hehe

Du kan få låne kabelen min.. hehe.. Kommer det før og etter bilder etterhvert da eller?

Skrevet

Hmm..Virkelig ikke meningen å være en partypooper her,men jeg hadde blitt litt skeptisk hvis en kirurg hadde sagt det til meg..Eller generelt når kirurger bruker ordet "perfekt" :-/ Håper du ikke tar det ille opp altså,vil bare hjelpe :klemmer:

Skrevet

Hehe, helt iorden! :)

Det han mente var at jeg hadde et så bra utgangspunkt, at uansett hva han la inn kom det til å bli bra... Dr. Ørner har grunnlagt hele klinikk bergen og bergen kirurgiske sykehus, så jeg stoler på at han kan jobben sin :)

Skrevet

Da har jeg kasta teipen :goodbye:

Velkommen etter.. hehe..

Skrevet

Da er de vel forholdvis tynn vil jeg tro. Jeg er 170 og veier 59 - 60 kg nå. Er fortsatt ganske så slank. Vil opp til 65 - 70 i muskel masse. Men uansett... Jeg la inn 260 ml første gang, men vi er alle forskjellige i beinbygning o.l så det er vanskelig å foreslå noe. Kan du ikke fortelle kirurgen at du er "redd" de skal bli små. For det er vel kjipt å angre. Jeg visste jeg måtte igjennom to op for jeg hadde ikke nok plass første gangen.

Hvor skal du operere? regner med at du skal ha under muskel? To ballonger er ikke pent nei.. hehe.. Hadde vært "moro" å se før bilde, men er mange som ikke vil legge ut det :) hehe

Det blir under muskel og dråpeformede, hos Dr. Bugge på Fana Medisinske.

Jeg tror jeg skal slå meg til ro med den str, som sagt så såg det veldig riktig ut på meg. Kan uansett nevne det for han.

Blir nok ikke noe før bilde på meg, tror ikke jeg orker å se på et bilde av meg selv. :sukk:

Skrevet

Det blir under muskel og dråpeformede, hos Dr. Bugge på Fana Medisinske.

Jeg tror jeg skal slå meg til ro med den str, som sagt så såg det veldig riktig ut på meg. Kan uansett nevne det for han.

Blir nok ikke noe før bilde på meg, tror ikke jeg orker å se på et bilde av meg selv. :sukk:

Ok :) Ingen må legge ut bilde.. Syns ikke det er særlig fint å se av meg selv heller, men sånn ser jeg ikke ut lenger så det er jo greit :) Hehe..

Skrevet

Ok :) Ingen må legge ut bilde.. Syns ikke det er særlig fint å se av meg selv heller, men sånn ser jeg ikke ut lenger så det er jo greit :) Hehe..

Du ser kjempeflott ut! :)

Skrevet

Du ser kjempeflott ut! :)

Tusen takk. :) Jeg har jo vært inne to ganger da.. Er kjempefornøyd. Kunne kanskje ha tenkt meg litt til men veit ikke. Vil ikke ha altfor store heller.. Må se an til etter ettårskontrollen. Hehe og skal ha flatere mage og bredere rygg om ett års tid.. hehe

Skrevet

hvor lang tid tar det før man kkan trene ben med frivekter i hendene,typ utfall osv .er så lei av å bare gå tur :)

Skrevet

hvor lang tid tar det før man kkan trene ben med frivekter i hendene,typ utfall osv .er så lei av å bare gå tur :)

Jeg veit ikke jeg, men de anbefaler jo 6 - 8 uker.. Jeg begynte med tung styrketrening etter 7 - 8 uker, det er fordi jeg trener seriøs tung styrketrening. Bygger muskler.. Men begynte med ting som tåhev, beincurl o.l etter 3 - 4 uker.. Men det går ikke på brystet i det hele tatt.. Jeg var veldig forsiktig med brystet.

Men det er bare å prøve seg fram vil jeg tro. Du kjenner det om det ikke er noe særlig. Men som med meg selv så var jeg litt forsiktig siden det er snakk om en operasjon og man vil jo ha best mulig resultat.. Ring de i morra hvis du er veldig usikker da :)

Skrevet

Jeg veit ikke jeg, men de anbefaler jo 6 - 8 uker.. Jeg begynte med tung styrketrening etter 7 - 8 uker, det er fordi jeg trener seriøs tung styrketrening. Bygger muskler.. Men begynte med ting som tåhev, beincurl o.l etter 3 - 4 uker.. Men det går ikke på brystet i det hele tatt.. Jeg var veldig forsiktig med brystet.

Men det er bare å prøve seg fram vil jeg tro. Du kjenner det om det ikke er noe særlig. Men som med meg selv så var jeg litt forsiktig siden det er snakk om en operasjon og man vil jo ha best mulig resultat.. Ring de i morra hvis du er veldig usikker da :)

har bare gått tre uker nå så tror ikke jeg får positivt svar :P

Skrevet

har bare gått tre uker nå så tror ikke jeg får positivt svar :P

Hehe nei kanskje ikke med tanke på å holde manualer i hendene... :sjenert:

Skrevet

Hei dere!

Så fantastisk å finne denne siden, akkurat når jeg trenger det! Fint å høre andre som "sliter" med det samme som meg selv:) Ikke noe jeg deler med mine venninner engang... kjenner heller ingen som har tatt brystforstørrelse. Fint å høre masse positivt, og ikke bare skrekk:)

Jeg har en del spørsmål... har nettopp vært til konsultasjon hos en plastikkirurg i Oslo. Syns det gikk i grunn dårlig:( Kan være at jeg forventa å bli "holdt i hånden", og det skjedde ikke akkurat. Fikk følelsen av samlebånd- den ene etter den andre var fort inn, og fort ut. Men så har jeg vært der da, og kan få time om en uke... Jeg har så lyst!!!

Egentlig burde jeg kanskje sjekke flere klinikker... har også tenkt tanken om å søke å få det dekket, siden jeg har absolutt ingenting. Men så vil jeg at færrest mulig skal få vite noe, også er jeg veldig klar for å gjøre det nå, gjerne med en gang. Noen synspunkter?

Viss man får dekket operasjonen første gangen, må man selv betale eventuelle senere operasjoner selv, eller er det dekket livet ut? Kirurgen sa at jeg måtte rekne med å bytte ivertfall en gang, kanskje 2 ganger senere i livet. Hva tenker dere?

Jeg har tenkt masse på dette, helt siden ungdomsskolen da alle ble utviklet bortsett fra meg. Nå er jeg 23. Og kommet frem til at jeg er 100% sikker på at dette vil jeg! Hvor lang tid regner man med før man er tilbake til det normale? Jeg trener mye langrenn og da også barmark i forhold til det, mao jeg bruker brystmusklene en hel del. Viss jeg blir operert i september, har jeg jo to måneder på meg... det er litt lite er det ikke?

En annen viktig ting... er det noe særlig forskjell på klinikkene? Da tenker jeg særlig på Fornebu, Nobel Clinic og Colosseum i Oslo. Klinikkene, kirurgene, garantiene, las forskjellig om ulike taper?, osv. Fint om noen deler synspunkter!

Også angående sol- noen erfaringer? Skal trolig til varmere strøk eller noe i julen... regner med jeg kan tape godt over arrene da? Og når det gjelder arr- ser mange av dere har ganske fine arr! feks deg Jane. Jeg har sett for meg at de skulle lyse operert til omverdenen... fint å bli positivt overrasket. Håper det stemmer for min del også.

En ting til... noen andre som skjuler det helt for omverdenen? Det er bare en god venninne som vet om hva jeg tenker på, og jeg håper det kan bli slik livet ut... men hun maser så fælt om at folk kommer sikkert til å legge merke til det...? Og det kan jo hende. Hva sier dere da? Men det blir vanskelig å skulle "gjemme" seg over en uke...

Ellers så klarer jeg ikke å tenke på stort annet for tiden... jeg gleder meg sånn til å bli normal jeg også! Hyggelig å høre om dere andre som akkurat har operert eller går rundt og venter på:)

Skrevet (endret)

Hei dere!

Så fantastisk å finne denne siden, akkurat når jeg trenger det! Fint å høre andre som "sliter" med det samme som meg selv:) Ikke noe jeg deler med mine venninner engang... kjenner heller ingen som har tatt brystforstørrelse. Fint å høre masse positivt, og ikke bare skrekk:)

Jeg har en del spørsmål... har nettopp vært til konsultasjon hos en plastikkirurg i Oslo. Syns det gikk i grunn dårlig:( Kan være at jeg forventa å bli "holdt i hånden", og det skjedde ikke akkurat. Fikk følelsen av samlebånd- den ene etter den andre var fort inn, og fort ut. Men så har jeg vært der da, og kan få time om en uke... Jeg har så lyst!!!

Egentlig burde jeg kanskje sjekke flere klinikker... har også tenkt tanken om å søke å få det dekket, siden jeg har absolutt ingenting. Men så vil jeg at færrest mulig skal få vite noe, også er jeg veldig klar for å gjøre det nå, gjerne med en gang. Noen synspunkter?

Viss man får dekket operasjonen første gangen, må man selv betale eventuelle senere operasjoner selv, eller er det dekket livet ut? Kirurgen sa at jeg måtte rekne med å bytte ivertfall en gang, kanskje 2 ganger senere i livet. Hva tenker dere?

Jeg har tenkt masse på dette, helt siden ungdomsskolen da alle ble utviklet bortsett fra meg. Nå er jeg 23. Og kommet frem til at jeg er 100% sikker på at dette vil jeg! Hvor lang tid regner man med før man er tilbake til det normale? Jeg trener mye langrenn og da også barmark i forhold til det, mao jeg bruker brystmusklene en hel del. Viss jeg blir operert i september, har jeg jo to måneder på meg... det er litt lite er det ikke?

En annen viktig ting... er det noe særlig forskjell på klinikkene? Da tenker jeg særlig på Fornebu, Nobel Clinic og Colosseum i Oslo. Klinikkene, kirurgene, garantiene, las forskjellig om ulike taper?, osv. Fint om noen deler synspunkter!

Også angående sol- noen erfaringer? Skal trolig til varmere strøk eller noe i julen... regner med jeg kan tape godt over arrene da? Og når det gjelder arr- ser mange av dere har ganske fine arr! feks deg Jane. Jeg har sett for meg at de skulle lyse operert til omverdenen... fint å bli positivt overrasket. Håper det stemmer for min del også.

En ting til... noen andre som skjuler det helt for omverdenen? Det er bare en god venninne som vet om hva jeg tenker på, og jeg håper det kan bli slik livet ut... men hun maser så fælt om at folk kommer sikkert til å legge merke til det...? Og det kan jo hende. Hva sier dere da? Men det blir vanskelig å skulle "gjemme" seg over en uke...

Ellers så klarer jeg ikke å tenke på stort annet for tiden... jeg gleder meg sånn til å bli normal jeg også! Hyggelig å høre om dere andre som akkurat har operert eller går rundt og venter på:)

Hei hei :)

Jaa, dette er en faktastisk side, alle her er så hyggelig, og ingen dømmer hverandre :)

Jeg har en venninne som ikke hadde noe som helst, hun var helt flat. Hun søkte om å få det dekt, men det fikk hun ikke. Hvorfor, vet jeg ikke. Så jeg tror jeg ville ha tatt operasjonen om en uke om du virkelig har tenkt gjennom dette, og vil gjøre det helst NÅ. Da hadde jeg ikke hatt en tvil engang :)

Jeg hoppet også veldig mye frem og tilbake om hvilken klinikk jeg skulle velge. Skal jeg velge en av de som er i Stavanger, siden jeg bor her, skal jeg velge oppe i Tromsø siden alle mine venninner har tatt der, eller skal jeg se på klinikker i Oslo. Så kom jeg inn hit på forumet, og hørte sååå mye fantastisk om Fornebuklinikken!! Har lest på forskjellige blogger om bloggere som skryter av Fornebuklinikken, og jeg har lest hjemmesiden deres sikkert 7 ganger nå :P

Jeg syns de har best garanti, og virker veldig veldig flinke. Har ikke hørt et eneste negativt ord om den klinikken :) Så der skal jeg ta. Jeg venter på svar på bildene jeg har sendt dem, så jeg håper på operasjon i september.

Jeg har pratet ut om dette med både venninner, mamma, pappa og mine søstre, jeg er ikke flau over det. Men jeg er generelt sett en utadvent jente som ikke bryr seg så mye om det er flaut eller ikke :P

Men du tror vel ikke å snakke med noen i familien, eller noen av venninnene dine ville ha hjulpet litt? Så kan de komme med noen synspunkter. Det liker jeg at jeg får fra mine venninner, og ikke minst her inne på forumet :)

Ang trening, soling osv etter operasjon kan jeg ikke si noe om siden jeg fortsatt venter på operasjon, og har ikke hatt konsultasjon enda :)

Men du får ha lykke til, og så håper jeg det ordner seg for deg, og jeg tror du kommer til å bli kjempe fornøyd :)

:klemmer:

Endret av Mirri
Skrevet

Hei dere!

hei og velkommen :)

Jeg ville anbefalt deg å reise til i alle fall en hvis ikke to klinikker til på konsultasjon.. Jeg var på to. Colosseum i Oslo og Fornebu i Bærum. De kunne tilby omtrent det samme. Colosseum er noen tusenlapper billigere. Jeg følte meg veldig godt mottatt på Fornebu så jeg valgte dem.. De er veldig koselige og dyktige. Hvis du følte deg som om du var på samlebånd på klinikken du var så vil jeg anbefale deg å reise ett annet sted. For å si det sånn, jeg betaler heller noen tusenlapper ekstra for å føle meg vel på en klinikk å.

Jeg hadde heller ikke pupper i det hele tatt (70 aaaaaaaaa), men tenkte aldri på å få det dekket. Vil heller ikke tro de dekker det "bare" fordi man er flat.. Må mer til enn det vil jeg tro. Uansett så blei jeg i alle fall veldig godt mottatt og i varetatt på Fornebu. Hadde ikke smerte etter op heller bare ubehag og det må man regne med :) Noen blir veldig hemmet den førte uka og trenger hjelp til alt som å holde glass, åpne dører o.l. Aldre klarer seg helt fint selv.

Jeg la under muskel siden jeg er såpass slank og ikke hadde noe fra før. Men hvis man er avhengig av sterk brystmuskel så kan det lønne seg å legge over. man får da en mer synlig "kant" øverst om man han lite pupp\fett fra før.

De anbefaler også å vente 6 - 8 uker med styrketrening så det kan være litt lit med 2 mnd før skisesongen, men mye kommer ann på hvordan du tar operasjonen også.

Sol og solarium skal man vente 4 uker med tror jeg eller var det 8. Man skal heller ikke ha direkte sol på arrene det første året. Kan teipe godt da.Teipen de bruker på arrene heter Micropore og du får den på apoteket. Mine er arr er ikke mer enn 3 mnd gamle så jeg er veldig fornøyd. Man ser dem ikke, da må man på undersiden av puppen.. haha...

Jeg fortalte det egentlig ikke til noen. Bortsett fra mamma som skulle passa unga i 2 netter. Har en samboer som kunne ha hjulpet meg om jeg trengte det.. Du skal ha noen hos deg det første døgnet i tilfelle du blir svimmel kvalm o.l.

Selvfølgelig syns det på meg at jeg har operert, men det er vel bare de som kjenner meg som veit at jeg ikke hadde noe.. De fleste er missunnelige på mine nå.. :P

Jeg gleda meg som en unge på julaften når jeg skulle operere:)

Hva sa kirurgen om størrelse o.l da? Nysgjerrig vet du :)

Bare å spørre om du lurer på noe så skal jeg svare etter beste evne:)

Lykke til med valg..

Skrevet (endret)

Weee..., dette går unna. Når er finansieringen i orden, alt er fikset, og jeg har fått time kl 11, den 9. september. :hakeslepp:

Endret av Vianne
Skrevet

Weee..., dette går unna. Når er finansieringen i orden, alt er fikset, og jeg har fått time kl 11, den 9. september. :hakeslepp:

whii, så morsomt :D Hvor skal du operere?

Skrevet

Så hyggelig med svar!

Størrelse syns jeg også er vanskelig... fikk dårlig tid til å teste da jeg var inne syns jeg. Da hadde jeg en BH med ingen innlegg, og syns 300 virka lite. 350 syns jeg passet bedre. Nå har jeg testet litt med risposer og sånn. Og syns 300 virker så mye!! så jeg vet ikke. Men jeg vil ikke at det skal synes på meg (eller, jo!), og jeg vil at det skal være naturlig. Har kikket litt på bilder av andre på nettet, fant sånn før og etter bilder. Jeg syns mange av de var helt forferdelig! sprengt, kuleformet og alt for mye etter min smak. Etter som jeg aldri har hatt noe bryster, vet jeg ikke hva som er "normalt" og hvordan det skal være. Og de risposene ser ikke helt naturlig ut..! Men det tenker jeg at jeg tar operasjonsdagen. Det har de jo gjort før. Tror egentlig jeg blir fornøyd nesten uannsett, så lenge jeg har noe. Så forresten mange fine før/etter bilder også! Bare bittelitt fylde hos noen, ga et kjempeløft.

Angående over/under muskel, så husker jeg rett og slett ikke hva han anbefalte... Jeg var så nervøs :(

Har veldig lyst å baree ringe og bestille time, så slipper je g å måtte gå på nok en konsultasjon... De ser jo sånt hver eneste dag, og det kirurgiske er jo viktigere enn det personlige. De er sikkert dyktige... Jeg bor et stykke unna også nemlig, sør for Stavangerområdet. Men hva gjør man viss man ikke er fornøyd? Angående arrene, er vel mye av jobben opp til en selv? Å gå på stranda i bikini om noen måneder høres merkelig uvant ut, men fantastisk... Jeg har aldri før sett noe særlig på bikini, men nå derimot...hehe!

Jeg har ikke planer om å fortelle det til noen flere. Men jeg ser for meg at de etterhvert må da merke at det ser litt annerledes ut. Feks når venninneflokken reiser sørover i julen... Med sportsBH de første månedene, håper jeg ingen ser det da. Også får det bare komme etterhvert. Da er de jo kommet for å bli. Men jeg har ikke lyst å bli noe samtaleeemne i venneflokker, i familieselskap, på facebook osv...

Å være helt i ro i 8 uker blir nok min største utfordring... Jeg må nok gjøre det snart, viss jeg skal bli i fin form til ivertfall desember.. Når er dere 100% recovered igjen?

Egentlig syns jeg det er dumt at jeg ikke har tenkt seriøst på tanken om operasjon før nå... Det er jo klart at det har ført til en ubalanse i kroppen psykisk. Jeg gleder meg sånN!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...