JaneDoe Skrevet 19. august 2010 #12781 Skrevet 19. august 2010 akkurat 2 uker til op nå skal ringe klinikken neste torsdag for å avtale tidspunkt Så gøy. Tida går fort syns jeg..
Camilla7 Skrevet 19. august 2010 #12782 Skrevet 19. august 2010 Dere, jeg lurer på en ting. Etter operasjonen har jeg vært helt fin. Har ikke hatt vondt i det hele tatt. Men plutselig i dag tidlig fikk jeg veldig vondt i arrene:/ Hva kan årsaken til dette være? Er det normalt? Det føles som om det skal rakne når jeg løfrer armene bare litt, og Jeg kjenner såret veldig godt. Har også begynt å kjenne en del stikking inni brystene.. Jeg som trodde at jeg skulle slippe unna alt vondt'en siden jeg var så god i begynnelsen...
Camilla7 Skrevet 19. august 2010 #12783 Skrevet 19. august 2010 Forressten, i morgen er det en uke siden operasjonen!
JaneDoe Skrevet 19. august 2010 #12784 Skrevet 19. august 2010 Dere, jeg lurer på en ting. Etter operasjonen har jeg vært helt fin. Har ikke hatt vondt i det hele tatt. Men plutselig i dag tidlig fikk jeg veldig vondt i arrene:/ Hva kan årsaken til dette være? Er det normalt? Det føles som om det skal rakne når jeg løfrer armene bare litt, og Jeg kjenner såret veldig godt. Har også begynt å kjenne en del stikking inni brystene.. Jeg som trodde at jeg skulle slippe unna alt vondt'en siden jeg var så god i begynnelsen... Du har kanskje begynt å bruke armene litt mer? Og sårene gror jo ikke bare utvendig men innvendig også. Kan være derfor de føles mer såre nå.Stikkingen i brystene er nok bare nervene som finner tilbake til der de var.
Camilla7 Skrevet 19. august 2010 #12785 Skrevet 19. august 2010 Du har kanskje begynt å bruke armene litt mer? Og sårene gror jo ikke bare utvendig men innvendig også. Kan være derfor de føles mer såre nå.Stikkingen i brystene er nok bare nervene som finner tilbake til der de var. Ja, det er mye mulig.. Jeg var på jobb, men fant ut att det ikke gikk alikevell.. Får vell bare slappe av litt, og se hvordan det går:)
Tine86 Skrevet 19. august 2010 #12786 Skrevet 19. august 2010 Hei, nå opererte jeg på tirsdag! La over muskelen, men er ganske handikappa:( Må få hjelp hver gang jeg skal reise meg! Men smertene er ikke så gale så lenge jeg sitter stille, men er endel kvalm.. Imorgen skal jeg ta av bandasjen og det gleder/gruer jeg meg til.. Jeg er så teipa at jeg er redd på hvor vondt det blir å fjerne den! Fikk dere vondt når dere fjernet den? Jeg blei teipa så stramt at jeg ikke greier å være rett i ryggen! Men er jo spent på hvordan resultatet er! Håper Vanja gjorde en god jobb;)
Avalon Skrevet 19. august 2010 #12787 Skrevet 19. august 2010 Hei, nå opererte jeg på tirsdag! La over muskelen, men er ganske handikappa:( Må få hjelp hver gang jeg skal reise meg! Men smertene er ikke så gale så lenge jeg sitter stille, men er endel kvalm.. Imorgen skal jeg ta av bandasjen og det gleder/gruer jeg meg til.. Jeg er så teipa at jeg er redd på hvor vondt det blir å fjerne den! Fikk dere vondt når dere fjernet den? Jeg blei teipa så stramt at jeg ikke greier å være rett i ryggen! Men er jo spent på hvordan resultatet er! Håper Vanja gjorde en god jobb;) Hei! Vanja gjorde en flott jobb på meg Det er best å å kjøpe en flaske plasterfjerner hos apoteket, og bruke det når bandasjen skal av. Den sitter skikkelig godt fast. Men med litt plasterfjerner på en bomullsdott hjelper Tar også en stund før du får dusjet vekk restene etter limen.
Mirri Skrevet 20. august 2010 #12788 Skrevet 20. august 2010 Har noen spørsmål.. Snakket med en venninne som har tatt silikon, og hun sier jeg må ikke være alene et sekund engang, jeg får ikke lov til å åpne dører, jeg får ikke lov til noen ting den første uken.. Er det sant?? Må jeg virkelig leke invalid i en uke?
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12789 Skrevet 20. august 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor noe skal ha på disse plastergreiene så lenge.. Kan ikke være noe godt at det sitter fast og man må bruke plasterfjerne å greier for å få det av.. Uff. Og i tillegg så sitter limet på etterpå også.. Jeg skulle ta av mine dagen etter og de gikk av kjempelett. Sånne små plastersaker. Ikke svære.
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12790 Skrevet 20. august 2010 Har noen spørsmål.. Snakket med en venninne som har tatt silikon, og hun sier jeg må ikke være alene et sekund engang, jeg får ikke lov til å åpne dører, jeg får ikke lov til noen ting den første uken.. Er det sant?? Må jeg virkelig leke invalid i en uke? Du skal helst ikke være alene det første døgnet.. Samboern mn var på jobb dagen etter han. Eneste de sa til meg var at armene skal være så rolig som mulig... Ikke albuene over brysthøyde den første uka.. man skal da ikke være helt invalid om man ikke blir det etter op.. hehe Ikke alla klarer å åpne dører men de fleste har ikke veldig vondt. Du skal nok klare deg fint.. hehe. Jeg må si jeg lurer på hvor hun har operert... Har aldri hørt noe si at man ikke kan åpne dører o.l. Jeg hørte på kirurgen min og sykepleieren:)
Mirri Skrevet 20. august 2010 #12791 Skrevet 20. august 2010 Du skal helst ikke være alene det første døgnet.. Samboern mn var på jobb dagen etter han. Eneste de sa til meg var at armene skal være så rolig som mulig... Ikke albuene over brysthøyde den første uka.. man skal da ikke være helt invalid om man ikke blir det etter op.. hehe Ikke alla klarer å åpne dører men de fleste har ikke veldig vondt. Du skal nok klare deg fint.. hehe. Jeg må si jeg lurer på hvor hun har operert... Har aldri hørt noe si at man ikke kan åpne dører o.l. Jeg hørte på kirurgen min og sykepleieren:) Ja, hun fortalte at venninnen hennes igjen hadde ikke holdt seg så mye i ro, og puppene hennes blei skjeiv utav det.. ?? Jeg begynner nå virkelig å lure på hva jeg KAN gjøre den første uken! Og får man sykemelding egentlig? Jeg har hørt man ikke får det, men hun sa man fikk det.. Blir så forvirret! Hun tok på Tromsø PrivatKlinikk
Vianne Skrevet 20. august 2010 #12792 Skrevet 20. august 2010 Tenkte jeg skulle gi meg til kjenne her. Har lest mye i denne tråden, og endelig turde jeg å hoppe i det, og skal til konsultasjon i dag kl. 15. Uæææh! Gruer meg veldig, men er samtidig spent. Gruer meg faktisk mer til i dag enn en evt. operasjon, liker IKKE å vise meg frem, men trøster meg med at kirurgen ser slike som meg hver dag. :gjeiper: Skal på Fana Medisinske i Bergen, hos Dr. Bugge. Gi meg styrke!
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12793 Skrevet 20. august 2010 (endret) Ja, hun fortalte at venninnen hennes igjen hadde ikke holdt seg så mye i ro, og puppene hennes blei skjeiv utav det.. ?? Jeg begynner nå virkelig å lure på hva jeg KAN gjøre den første uken! Og får man sykemelding egentlig? Jeg har hørt man ikke får det, men hun sa man fikk det.. Blir så forvirret! Hun tok på Tromsø PrivatKlinikk Jeg fikk sjukmelding og legen min er ikke typen som skriver ut sjukmeldinger lett.. Siden jeg ikke kunne gjøre jobben min så hadde jeg krav på sjukmelding. Men jeg har en veldig krevende og tung jobb. Løfter 30 - 40 kg rett opp fra gulvet hele dagen. Så det fungerte jo dårlig rett etter op.. hehe og legen min sa at han syns jeg burde ta det med ro siden jeg hadde jo faktisk vært igjennom en op.. Det står en del på Fornebuklinikken sine sider da:) Endret 20. august 2010 av JaneDoe
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12794 Skrevet 20. august 2010 Tenkte jeg skulle gi meg til kjenne her. Har lest mye i denne tråden, og endelig turde jeg å hoppe i det, og skal til konsultasjon i dag kl. 15. Uæææh! Gruer meg veldig, men er samtidig spent. Gruer meg faktisk mer til i dag enn en evt. operasjon, liker IKKE å vise meg frem, men trøster meg med at kirurgen ser slike som meg hver dag. :gjeiper: Skal på Fana Medisinske i Bergen, hos Dr. Bugge. Gi meg styrke! Velkommen:) Så lenge kirurgen er seriøs og dyktig i jobben sin så vil han jo ikke se på deg som "rar" i forhold til andre.. Syns ikke det var så gøy å kle av meg foran kirurgen jeg heller, men man må jo det. Jeg var helt flat så jeg gikk jo vanligvis aldri uten bh.. Når jeg skulle inn til op så måtte jeg ta av meg den flotte skjorta jeg fikk der og legge meg på op bordet.. haha, følte meg passe teit. men Sånn er det bare.. Hvilken størrelse bruker du nå da? Har hørt Bugge er kjempeflink. Lykke til...
Mirri Skrevet 20. august 2010 #12795 Skrevet 20. august 2010 Jeg fikk sjukmelding og legen min er ikke typen som skriver ut sjukmeldinger lett.. Siden jeg ikke kunne gjøre jobben min så hadde jeg krav på sjukmelding. Men jeg har en veldig krevende og tung jobb. Løfter 30 - 40 kg rett opp fra gulvet hele dagen. Så det fungerte jo dårlig rett etter op.. hehe og legen min sa at han syns jeg burde ta det med ro siden jeg hadde jo faktisk vært igjennom en op.. Det står en del på Fornebuklinikken sine sider da:) Ja, fikk du sykemelding hos fastlegen din, eller kirurgen på klinikken? For venninnen min fikk det hos kirurgen på klinikken.. Ja, har leitet litt på sidene dems, men klarte ikke finne noe om sykemelding :S
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12796 Skrevet 20. august 2010 Ja, fikk du sykemelding hos fastlegen din, eller kirurgen på klinikken? For venninnen min fikk det hos kirurgen på klinikken.. Ja, har leitet litt på sidene dems, men klarte ikke finne noe om sykemelding :S Jeg tror ikke de har "lov" til å skrive ut sjukmeldinger lenger. Siden det er en kosmetisk op ikke en annen type op. Som å operere ut blindtarmen eller noe.. Dette er tross alt valgfritt.. Men du kan jo høre med de Jeg fikk hos fastlegen min.
Mirri Skrevet 20. august 2010 #12797 Skrevet 20. august 2010 Jeg tror ikke de har "lov" til å skrive ut sjukmeldinger lenger. Siden det er en kosmetisk op ikke en annen type op. Som å operere ut blindtarmen eller noe.. Dette er tross alt valgfritt.. Men du kan jo høre med de Jeg fikk hos fastlegen min. ja, får nesten bare snakke med dem å høre om det meste egentlig! Takk for svar hvertfall
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12798 Skrevet 20. august 2010 JIPPI... Ikke mer teip på meg.. Tok den av i stad da jeg dusja og arrene er helt hvite... Flotters.. :)De er omtrent usynlige..
Camilla7 Skrevet 20. august 2010 #12799 Skrevet 20. august 2010 JIPPI... Ikke mer teip på meg.. Tok den av i stad da jeg dusja og arrene er helt hvite... Flotters.. :)De er omtrent usynlige.. Åh, du er heldig:) Begynner å bli passe lei av de tapene allerede.. De skal jo byttes en gang i uka, men hvor lenge? Gleder meg til jeg kan slutte med teipinga
JaneDoe Skrevet 20. august 2010 #12800 Skrevet 20. august 2010 Åh, du er heldig:) Begynner å bli passe lei av de tapene allerede.. De skal jo byttes en gang i uka, men hvor lenge? Gleder meg til jeg kan slutte med teipinga Jeg bytta den når den begynte å bli løs jeg. Jeg skulle ikke bytte noe oftere enn 1 gang i uka.. Jeg skulle teipe i 2 - 3 måneder.. Du har sikkert fått med deg noen papirer hjem angående teiping å sånn. Noen skal teipe ett helt år, andre 6 mnd. Så det er stor forskjell fra klinikk til klinikk. Husker ikke hvor du opererte jeg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå