Camilla7 Skrevet 14. august 2010 #12721 Skrevet 14. august 2010 En ting til; var det micropore, eller scanpore tapen som var best? fikk med meg micropore hjem fra klinikken!
JaneDoe Skrevet 14. august 2010 #12722 Skrevet 14. august 2010 (endret) Nå er det endelig overstått :rødme: Det gikk overraskende bra! Det ble 400cc over muskel.. opererte i går, og kjenner så og si ingenting i dag. eneste jeg merker, er at jeg er "utslitt" i ryggen. Synes dette er veldi rart, ettersom jeg har sittet i ro nesten hele tiden.. Vet noen hva jeg bør gjøre? Gratulerer med nye pupper:) Jeg syns det var godt å bevege seg litt rundt. blei fort stiv i ryggen av å sitte så mye rolig.. Micropore er den beste... Den puster bedre:) Endret 14. august 2010 av JaneDoe
Camilla7 Skrevet 15. august 2010 #12723 Skrevet 15. august 2010 Gratulerer med nye pupper:) Jeg syns det var godt å bevege seg litt rundt. blei fort stiv i ryggen av å sitte så mye rolig.. Micropore er den beste... Den puster bedre:) Oki:) Tusen takk for svar..
Caty Skrevet 15. august 2010 #12724 Skrevet 15. august 2010 (endret) Hei jenter! Først av alt; Har lest side opp og side ned i dagboken din CeeCee. Flott dagbok dette! Svært nyttig informasjon man finner her Jeg er ny på forumet, og derfor en kort presentasjon; Har så vidt rundet 30 år. Mange år har gått med til å overveie brystforstørring. Man vil helst gjøre en god del research , overveie om man er villig til å utsette seg for mulige risikofaktorer osv. Valget vil også gjelde for resten av livet og man vil sansynligvis trenge flere operasjoner, noe man må ta med i vurderingen. Til sist hoppet jeg i det, å opererte meg i juni i år. Var opprinnelig en a-cup, med synlig usymmetriske bryster. Er nå en middels c-cup. Jeg valgte anatomiske proteser. Ønsket et naturlig og proposjonalt uttrykk, som sto i passende forhold til resten av kroppen min. Jeg endte opp med 280 cc i det ene brystet, og 330 i det andre. Ble forespeilet at kirurgen skulle operere inn under muskel, men våknet opp med over. Legen vurderte visst det som penest alternativ på meg, under operasjonen. Tida etter operasjonen har gått svært bra. Ingen særlige smerter, bare litt ømme/verkende byster de første dagene etter operasjonen. Brystene mine har rukket å bli 2 mn, og nå kjenner jeg bare tidvise stikkninger/ litt verking i brystene ved for høyt aktivitetsnivå. Regner med at dette også bedrer seg etterhvert. I forhold til rekovalisensen skal det sies at jeg har vært meget nøye med å følge anbefalingene om å unngå tunge løft(har heller ikke barn som jeg har måttet løfte på), avstå fra trening og harde fysiske anstrengelser i inntil 8 uker. Har klart å styre meg, selv om jeg er "treningsnarkoman" Samtidig har jeg vært nøye med å bruke støtte-Bh døgnet rundt i perioden. Kommer også til å være nøye med å bruke det under trening fremover. Videre har jeg bare skiftet tape på operasjonssårene(under bryst) når de har falt av , uten å pelle på ruver og skorper, slik at arrene ser ut til å bli veldig-veldig fine. At man følger anbefalingene fra klinikkene/kirurgen er helt klart en investring i flottest mulig resultat, og gir en best mulig forebygging i forhold til eventuelle komplikasjoner. Så langt er jeg godt fornøyd med mine to nye "venninner"! Mitt spørsmål til andre brystopererte på forumet gjelder TRENING; Syntes jeg finner lite utveksling av erfaringer omkring ideell trening på de ulike brystforumene. Visse aktiviteter blir man selvfølgelig anbefalt å avstå fra den første tiden av klinikkene. Men; Med brystproteser får man visse hensyn å ta med tanke på fremtidig trening også. Man bør jo f.eks prøve å forebygge "tyngdekraftens påvirkning" på protesene over tid, som best man kan. Unngå unødig slitasje på dem osv. Bør man være forsiktig med aktiviteter som innebærer mye hopp og sprett + armstrekk(f.eks hyppig trening av aerobics, corebar osv - & hva med klatresport??) + vektløfting(middels nivå) for fremtiden også? Fint om noen kunne tenke seg å drøfte/utveksle erfaringer omkring dette med "trening med brystproteser" på forumet her! Sommerhilsen fra Caty Endret 15. august 2010 av Caty
Darialle Skrevet 15. august 2010 #12725 Skrevet 15. august 2010 Hei! Jeg har vert på konsultasjon hos klinikk Bergen, og er svært fornøyd fikk time hos dr. Ørner, og han var en veldig hyggelig og profesjonell fyr. Har litt pupper fra før, men de er blitt litt tomme etter jeg tok av 15-20 kg. Han sa han kunne lage perfekte pupper til meg, uansett hvilken str. jeg ville ha... Ble jo svært fornøyd med dette svaret! Lurer på om noen har erfaring med dr. Ørner fra Klinikk Bergen?? Hmm..Virkelig ikke meningen å være en partypooper her,men jeg hadde blitt litt skeptisk hvis en kirurg hadde sagt det til meg..Eller generelt når kirurger bruker ordet "perfekt" :-/ Håper du ikke tar det ille opp altså,vil bare hjelpe
Darialle Skrevet 15. august 2010 #12726 Skrevet 15. august 2010 hihi, man blir litt sånn Boobie greed. Jeg hadde jo ikke noe å har alltid likt eller syntes at store pupper er fint. SÅ får se hva jeg gjør etterhvert.. LOL.. Skal se ann ett år i alle fall.. Jeg kan få mer hvis jeg vil. Jeg har en dialog med kirurgen, og han har sagt klart i fra at han ikke kommer til å legge inn noe som blir stygt og altfor stort.. Det er bra syns jeg. I LOVE BARSTAD.. Hehe... Hehe.Skal du under kniven igjen? Det er nettopp sånn jeg er redd for å bli;at jeg ikke skal slå meg til ro med det jeg har(får,haha).Må bare påpeke at jeg ikke hinter til at du ikke er fornøyd etc.,men at jeg er redd jeg aldri skal bli fornøyd.hehe.Dine er jo kjempefine nå jo Jeg syns det er fint med pupper som passer til kroppen man har.Tine Valle er dødsnydelig,men det blir faktisk litt too much.Kan fort se tacky ut.Og jeg vil jo helst at folk skal se meg inn i øynene når jeg snakker med dem,hihi:-)For ikke å snakke om at mamma nå har begynt å tiltale meg som "puppejenta",og jeg vil for all del ikke at noen andre skal referere til som som det,grøss
Darialle Skrevet 15. august 2010 #12727 Skrevet 15. august 2010 Nå er det endelig overstått :rødme: Det gikk overraskende bra! Det ble 400cc over muskel.. opererte i går, og kjenner så og si ingenting i dag. eneste jeg merker, er at jeg er "utslitt" i ryggen. Synes dette er veldi rart, ettersom jeg har sittet i ro nesten hele tiden.. Vet noen hva jeg bør gjøre? Gratulerer med nye fordeler,Camilla7:-) Det er helt normalt at det blir ekstra påkjenning for ryggen,ikke noe å bekymre seg over
JaneDoe Skrevet 15. august 2010 #12728 Skrevet 15. august 2010 Hei jenter! Først av alt; Har lest side opp og side ned i dagboken din CeeCee. Flott dagbok dette! Svært nyttig informasjon man finner her Jeg er ny på forumet, og derfor en kort presentasjon; Har så vidt rundet 30 år. Mange år har gått med til å overveie brystforstørring. Man vil helst gjøre en god del research , overveie om man er villig til å utsette seg for mulige risikofaktorer osv. Valget vil også gjelde for resten av livet og man vil sansynligvis trenge flere operasjoner, noe man må ta med i vurderingen. Til sist hoppet jeg i det, å opererte meg i juni i år. Var opprinnelig en a-cup, med synlig usymmetriske bryster. Er nå en middels c-cup. Jeg valgte anatomiske proteser. Ønsket et naturlig og proposjonalt uttrykk, som sto i passende forhold til resten av kroppen min. Jeg endte opp med 280 cc i det ene brystet, og 330 i det andre. Ble forespeilet at kirurgen skulle operere inn under muskel, men våknet opp med over. Legen vurderte visst det som penest alternativ på meg, under operasjonen. Tida etter operasjonen har gått svært bra. Ingen særlige smerter, bare litt ømme/verkende byster de første dagene etter operasjonen. Brystene mine har rukket å bli 2 mn, og nå kjenner jeg bare tidvise stikkninger/ litt verking i brystene ved for høyt aktivitetsnivå. Regner med at dette også bedrer seg etterhvert. I forhold til rekovalisensen skal det sies at jeg har vært meget nøye med å følge anbefalingene om å unngå tunge løft(har heller ikke barn som jeg har måttet løfte på), avstå fra trening og harde fysiske anstrengelser i inntil 8 uker. Har klart å styre meg, selv om jeg er "treningsnarkoman" Samtidig har jeg vært nøye med å bruke støtte-Bh døgnet rundt i perioden. Kommer også til å være nøye med å bruke det under trening fremover. Videre har jeg bare skiftet tape på operasjonssårene(under bryst) når de har falt av , uten å pelle på ruver og skorper, slik at arrene ser ut til å bli veldig-veldig fine. At man følger anbefalingene fra klinikkene/kirurgen er helt klart en investring i flottest mulig resultat, og gir en best mulig forebygging i forhold til eventuelle komplikasjoner. Så langt er jeg godt fornøyd med mine to nye "venninner"! Mitt spørsmål til andre brystopererte på forumet gjelder TRENING; Syntes jeg finner lite utveksling av erfaringer omkring ideell trening på de ulike brystforumene. Visse aktiviteter blir man selvfølgelig anbefalt å avstå fra den første tiden av klinikkene. Men; Med brystproteser får man visse hensyn å ta med tanke på fremtidig trening også. Man bør jo f.eks prøve å forebygge "tyngdekraftens påvirkning" på protesene over tid, som best man kan. Unngå unødig slitasje på dem osv. Bør man være forsiktig med aktiviteter som innebærer mye hopp og sprett + armstrekk(f.eks hyppig trening av aerobics, corebar osv - & hva med klatresport??) + vektløfting(middels nivå) for fremtiden også? Fint om noen kunne tenke seg å drøfte/utveksle erfaringer omkring dette med "trening med brystproteser" på forumet her! Sommerhilsen fra Caty hei og velkommen:) Jeg blei selv operert i juni.. 3. juni... Hvor opererte du hen da? Jeg hadde ingen skorper på sårene og jeg har vært nøye med å ta hensyn til hva man kan gjøre og ikke gjøre.. Nå trener jeg som normalt.. Jeg trener med tunge vekter for å bygge muskler. Fikk bekjed av kirurgen at det ikke ville være noe problem. Jeg har selv under muskel. Siden Jeg har under muskel er det eneste som kan være negativt er at brystmuskelen blir litt svekket. Men jeg er ikke avhengig av en veldig sterk brystmuskel uansett. Er ikke håndballspiller Hvis jeg flexer musklene så "dyttes" protesene litt utover på en måte.. hehe.. Ser ikke så veldig rart ut egentlig. Men jeg har på klær når jeg trener så ingen ser det alikevel.. hehe.. Jeg har hørt at hvis man bygger mye brystmuskel når man han under så kan protesene for skyve seg litt, men jeg veit ikke jeg.. Jeg skal ikke ha svære brystmuskler uansett.. Men det trenger ikke du å bekymre deg om uansett Høres ut som om alt har gått fint og du er fornøyd Alltid koselig med nye folk her inne:) :klemmer:
JaneDoe Skrevet 15. august 2010 #12729 Skrevet 15. august 2010 Hehe.Skal du under kniven igjen? Det er nettopp sånn jeg er redd for å bli;at jeg ikke skal slå meg til ro med det jeg har(får,haha).Må bare påpeke at jeg ikke hinter til at du ikke er fornøyd etc.,men at jeg er redd jeg aldri skal bli fornøyd.hehe.Dine er jo kjempefine nå jo Jeg syns det er fint med pupper som passer til kroppen man har.Tine Valle er dødsnydelig,men det blir faktisk litt too much.Kan fort se tacky ut.Og jeg vil jo helst at folk skal se meg inn i øynene når jeg snakker med dem,hihi:-)For ikke å snakke om at mamma nå har begynt å tiltale meg som "puppejenta",og jeg vil for all del ikke at noen andre skal referere til som som det,grøss Tror ikke det blir noe mer enda. Men man vet aldri. men som Tine Valle vil jeg ikke enda opp. men 600 ml vil jo ikke se likt ut på alle uansett. hehe...Hun er jo drit tynn da og gigapupper i forhold liksom.. Syns ikke det er pent assa LOL.. Jeg er superfornøyd jeg, men vurderer litt å legge inn mer, men tror jeg slår det fra meg.. Skal uansett se ann til 1 årskontrollen. Nei puppejenta vil jeg ikke være.. hahahaha..
JaneDoe Skrevet 15. august 2010 #12730 Skrevet 15. august 2010 Hmm..Virkelig ikke meningen å være en partypooper her,men jeg hadde blitt litt skeptisk hvis en kirurg hadde sagt det til meg..Eller generelt når kirurger bruker ordet "perfekt" :-/ Håper du ikke tar det ille opp altså,vil bare hjelpe Er litt enig med deg der.. Tenkte på å skrive det selv, men gjorde det ikke.. haha.. Feig Kirurgen tar jo det man har fra før og gjør det større. Eventuelt løfter de litt.
christelle Skrevet 16. august 2010 #12731 Skrevet 16. august 2010 Hei igjen :-) Nå er jeg i uke 2 etter op. Vet dere om jeg kan begynne å leve litt mer normalt nå? Som f.eks kan jeg løfte armene over hodet, ta meg for med armene i det hele tatt litt mer bevegelig uten å være redd for implantatene? Vet at jeg ikke enda kan løfte noe over 2 kg mn lurer på det ovennevnte:) Lurer på hvordan dere andre har opplevd dette:)
JaneDoe Skrevet 16. august 2010 #12732 Skrevet 16. august 2010 Hei igjen :-) Nå er jeg i uke 2 etter op. Vet dere om jeg kan begynne å leve litt mer normalt nå? Som f.eks kan jeg løfte armene over hodet, ta meg for med armene i det hele tatt litt mer bevegelig uten å være redd for implantatene? Vet at jeg ikke enda kan løfte noe over 2 kg mn lurer på det ovennevnte:) Lurer på hvordan dere andre har opplevd dette:) Jeg fikk beskjed om at jeg kunne leve som normalt etter en uke.. Bortsett fra trening og veldig tunge løft. Armene kan man løfte over hodet så lenge det ikke gjør vondt og strekker. Det sa de til meg i alle fall. Hvorfor kan du ikke løfte mer enn 2 kg? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gjøre det som ikke gjorde vondt.. Jeg la under muskel.
christelle Skrevet 16. august 2010 #12733 Skrevet 16. august 2010 Jeg fikk beskjed om at jeg kunne leve som normalt etter en uke.. Bortsett fra trening og veldig tunge løft. Armene kan man løfte over hodet så lenge det ikke gjør vondt og strekker. Det sa de til meg i alle fall. Hvorfor kan du ikke løfte mer enn 2 kg? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gjøre det som ikke gjorde vondt.. Jeg la under muskel. oki takk for svar. De anbefaler på Nobel å ikke løfte noe tyngre enn 2 kg første og andre uken etter op, tror d er for å unngå a bruke brystmuskel for mye i starten, i hht fine arr og at protesene ikke skal forskyve seg.. I mine papirer står d også at jeg skal unngå trening på 6 uker. Lurer på hvorfor så lang tid.. Og innebærer trening også å gå sakte på tredemølle eller sykle seint på spinningsykkel sittende? Noen som vet? Er nå gått 2 uker.. Og forstår ikke hvorfor vi ikke får lov til å trene underkropp i d minste? Som utfall uten stang? Hmm
christelle Skrevet 16. august 2010 #12734 Skrevet 16. august 2010 (endret) . Endret 16. august 2010 av christelle
JaneDoe Skrevet 16. august 2010 #12735 Skrevet 16. august 2010 oki takk for svar. De anbefaler på Nobel å ikke løfte noe tyngre enn 2 kg første og andre uken etter op, tror d er for å unngå a bruke brystmuskel for mye i starten, i hht fine arr og at protesene ikke skal forskyve seg.. I mine papirer står d også at jeg skal unngå trening på 6 uker. Lurer på hvorfor så lang tid.. Og innebærer trening også å gå sakte på tredemølle eller sykle seint på spinningsykkel sittende? Noen som vet? Er nå gått 2 uker.. Og forstår ikke hvorfor vi ikke får lov til å trene underkropp i d minste? Som utfall uten stang? Hmm Har vel noe med å anstrengelse eller noe. Kirurgen min sa lytt til kroppen. Jeg begynte å trene bein o.l etter 3 uker.. Kunne nok ha trent etter 2 å men valgte å vente litt..
cessi89 Skrevet 16. august 2010 #12736 Skrevet 16. august 2010 hahaha nå har jeg en myk og en hard pupp .håper dette går seg til
JaneDoe Skrevet 17. august 2010 #12737 Skrevet 17. august 2010 hahaha nå har jeg en myk og en hard pupp .håper dette går seg til Har hørt det er mange som har det sånn. Det går seg nok til
Avalon Skrevet 17. august 2010 #12738 Skrevet 17. august 2010 I natt sov jeg uten teip. Og arrene mine er finere enn hva jeg først trodde. Venstre arr ser hvitere ut enn det høyre, så kommer til å teipe litt til. Selv om jeg var uten teip leeenge, var jeg fremdeles rød rundt arret. Huden er virkelig lei av den teipen!
JaneDoe Skrevet 17. august 2010 #12739 Skrevet 17. august 2010 I natt sov jeg uten teip. Og arrene mine er finere enn hva jeg først trodde. Venstre arr ser hvitere ut enn det høyre, så kommer til å teipe litt til. Selv om jeg var uten teip leeenge, var jeg fremdeles rød rundt arret. Huden er virkelig lei av den teipen! Irritert hud da LOL Min er sånn den å. I alle fall på kantene. Når teipen min begynner å løsne nå så gidder jeg ikke å teipe mer så lenge de ser bra ut.. Det har snart gått 3 mnd og de anbefalte å teipe 2 - 3 mnd. Huden under teipen blir jo beskytta hele tida, så er ikke rart den blir rød når man tar av teipen:)
JaneDoe Skrevet 17. august 2010 #12740 Skrevet 17. august 2010 Er det ingen her inne som har noen bildeupdates da? Før og etter bilder å sånn Moro å se:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå