Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #12661 Skrevet 10. august 2010 Er nok med i Fornebuklinikkgjengen jeg også Er vel ca 160cm høy, og veier for øyeblikket 58kg (mye rumpe, så det trengtes pupper til å jevne ut haha) Brukte 75b før jeg opererte og la inn 280 i høyre bryst og 325 i venstre. Hadde litt forskjellig størrelse, og nå er de så like som de kan bli. Dette er da runde høyprofilsproteser, og jeg bruker nå 70E/F. Skulle hatt en mellomting, men det finnes vel ikke.
Liinni Skrevet 10. august 2010 #12662 Skrevet 10. august 2010 Er nok med i Fornebuklinikkgjengen jeg også Er vel ca 160cm høy, og veier for øyeblikket 58kg (mye rumpe, så det trengtes pupper til å jevne ut haha) Brukte 75b før jeg opererte og la inn 280 i høyre bryst og 325 i venstre. Hadde litt forskjellig størrelse, og nå er de så like som de kan bli. Dette er da runde høyprofilsproteser, og jeg bruker nå 70E/F. Skulle hatt en mellomting, men det finnes vel ikke. Er du fornøyd med å ha protesen over muskelen da? Selv er jeg 168 cm høy og veier 56 kg, har en A cup nå, ønsker å legge inn 280-300, rundt der tror jeg... Må høre orntli med legen på operasjonsdagen Klinikk Stokkan i Trondheim, 2. september.
Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #12663 Skrevet 10. august 2010 Jeg er superfornøyd ja De oppfører seg som om de skulle vært helt naturlige. Eneste jeg har å klage på som ikke bryr meg egentlig, er at jeg ikke har følelse på undersiden av begge brystene. HAdde jeg visst det på forhånd, hadde jeg fortsatt operert Du må høre hva kirurgen din tror vil se best ut på din kropp. Har du ikke nok brystvev fra før, så kan det hende det er penere med under.
Camilla7 Skrevet 10. august 2010 #12664 Skrevet 10. august 2010 Hei. Håper det er greit jeg joiner.. Har lest en hel del her inne i Ceecee's dagbok, og ser at alle får så gode tips og råd :rødme: Jeg skal operere på fredag (fredan den 13.) Har begynt å grue meg litt nå.. Var på konsultasjon i juni, og har ikke grudd meg noe før idag. Skal operere på Nobel Clinic i Oslo. Noen som har operert der? Kirurgen sa at 400 gram var max. Jeg er 1,73 og ca 53 kg, så er forholdsvis tynn. Har sett på mye "puppebilder" de sisste månedene, så er mulig jeg har blitt litt blind for størrelser Men etter å ha sett bilde av Ida Gran, føler jeg 400 gram er litt lite? Er det det? Vil helst ha 450 eller mer, men kommer jo ann på hvor mye det er plass til.. Noen som vet hva evt. en 2. operasjon vil koste, eller om dette er gratis om jeg ikke blir fornøyd? Skal operere under muskel, husker ikke hvorfor. Vil også ha runde proteser, ettersom jeg vil at det skal vise litt.. Og høyprofil.. Han sa også at det ble silikon proteser, og ikke saltvann.. Hva er forskjellen på dette? Og så står det på arket jeg fikk med meg etter konsultasjonen, noe om formstabil? Hva betyr dette? Setter utrolig stor pris på svar :)
Mirri Skrevet 11. august 2010 #12665 Skrevet 11. august 2010 Hei. Håper det er greit jeg joiner.. Har lest en hel del her inne i Ceecee's dagbok, og ser at alle får så gode tips og råd :rødme: Jeg skal operere på fredag (fredan den 13.) Har begynt å grue meg litt nå.. Var på konsultasjon i juni, og har ikke grudd meg noe før idag. Skal operere på Nobel Clinic i Oslo. Noen som har operert der? Kirurgen sa at 400 gram var max. Jeg er 1,73 og ca 53 kg, så er forholdsvis tynn. Har sett på mye "puppebilder" de sisste månedene, så er mulig jeg har blitt litt blind for størrelser Men etter å ha sett bilde av Ida Gran, føler jeg 400 gram er litt lite? Er det det? Vil helst ha 450 eller mer, men kommer jo ann på hvor mye det er plass til.. Noen som vet hva evt. en 2. operasjon vil koste, eller om dette er gratis om jeg ikke blir fornøyd? Skal operere under muskel, husker ikke hvorfor. Vil også ha runde proteser, ettersom jeg vil at det skal vise litt.. Og høyprofil.. Han sa også at det ble silikon proteser, og ikke saltvann.. Hva er forskjellen på dette? Og så står det på arket jeg fikk med meg etter konsultasjonen, noe om formstabil? Hva betyr dette? Setter utrolig stor pris på svar :) Hei Christelle her inne har operert på Nobel Klinikken, så hun kan sikkert svare deg på litt spørsmål der Vil tro du får protesene under muskelen pga høyden din og at du sikkert ikke har så mye å gå på fra før av? Har selv ikke hatt op enda, så jeg er ikke en ekspert på dette helt enda Men JaneDoe er eksperten Så du får nok garantert svar
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12666 Skrevet 11. august 2010 Hei. Håper det er greit jeg joiner.. Har lest en hel del her inne i Ceecee's dagbok, og ser at alle får så gode tips og råd :rødme: Jeg skal operere på fredag (fredan den 13.) Har begynt å grue meg litt nå.. Var på konsultasjon i juni, og har ikke grudd meg noe før idag. Skal operere på Nobel Clinic i Oslo. Noen som har operert der? Kirurgen sa at 400 gram var max. Jeg er 1,73 og ca 53 kg, så er forholdsvis tynn. Har sett på mye "puppebilder" de sisste månedene, så er mulig jeg har blitt litt blind for størrelser Men etter å ha sett bilde av Ida Gran, føler jeg 400 gram er litt lite? Er det det? Vil helst ha 450 eller mer, men kommer jo ann på hvor mye det er plass til.. Noen som vet hva evt. en 2. operasjon vil koste, eller om dette er gratis om jeg ikke blir fornøyd? Skal operere under muskel, husker ikke hvorfor. Vil også ha runde proteser, ettersom jeg vil at det skal vise litt.. Og høyprofil.. Han sa også at det ble silikon proteser, og ikke saltvann.. Hva er forskjellen på dette? Og så står det på arket jeg fikk med meg etter konsultasjonen, noe om formstabil? Hva betyr dette? Setter utrolig stor pris på svar :) Hei og velkommen. jeg er ingen ekspert men har selv operert 2 ganger. Er 170 og veide 54 kg ved første op.. La inn maks som da var 260 ml i oktober i fjor. Var inne for ny op (veide da 58) siden jeg ville ha større omkrets i juni i år. La da inn 450 ml. Har under muskel runde rue proteser. Runde fordi jeg ikke hadde noe fyll øverst var heeeeelt flat. Fylte ikke en 70 aa engang. Nå er jeg vel en 70 DD eller E tror jeg. Har ikke målt enda. Under muskel fordi jeg ikke hadde noe pupper fra før og ikke ønska den veldig tydelige runde kanten øverst. Blir penest om man legger under muskel om man han lite pupp fra før syns jeg. Med formstabil mener han at silikonen inni kjernen er så fast at den ikke kan presse ut hvis det blir hull eller den revner. Det flyter ikke ut i kroppen. Man kan faktisk skjære over hele protesen uten at noe renner ut Silikon føles mye mer ut som ett vanlig bryst. Er mykere. jeg kjente på saltvannsproteser å, men det kunne jeg aldri ha tenkt meg å lagt inn. De er veldig harde i forhold til silikon. Og silikon er vel det som er mest brukt her til lands. Hvor mye en eventuelt ny op vil koste må du snakke med kirurgen din om. Du kan heller ikke sammenligne 400 ml på Ida med deg selv. For det er umulig å si hvor stort det vil bli på deg i forhold til henne. Du er jo ganske tynn (i forhold til hva jeg leser om vekt og høyde hehe) og det er ikke så pent om de blir som to kuler på brystet om du skjønner, Jeg en slank men ikke veldig tynn. Hvilke størrelse har puppene dine nå da? Planen er å legge inn 400 ml eller så mye det er plass til? Håper du fikk svar på noe.. Bare å spørre så skal jeg svare på det jeg kan.
eplekak1 Skrevet 11. august 2010 #12667 Skrevet 11. august 2010 hehe ,hvor lenge siden du tok? mine er ikke myke hahaha ,6 dager gamle tok for 5 mnd siden er fornøyd med form og mykhet, men kunne vært større, kanskje 350 eller 375. men da ville de nok ikke sett like naturlige ut
Camilla7 Skrevet 11. august 2010 #12668 Skrevet 11. august 2010 Hei og velkommen. jeg er ingen ekspert men har selv operert 2 ganger. Er 170 og veide 54 kg ved første op.. La inn maks som da var 260 ml i oktober i fjor. Var inne for ny op (veide da 58) siden jeg ville ha større omkrets i juni i år. La da inn 450 ml. Har under muskel runde rue proteser. Runde fordi jeg ikke hadde noe fyll øverst var heeeeelt flat. Fylte ikke en 70 aa engang. Nå er jeg vel en 70 DD eller E tror jeg. Har ikke målt enda. Under muskel fordi jeg ikke hadde noe pupper fra før og ikke ønska den veldig tydelige runde kanten øverst. Blir penest om man legger under muskel om man han lite pupp fra før syns jeg. Med formstabil mener han at silikonen inni kjernen er så fast at den ikke kan presse ut hvis det blir hull eller den revner. Det flyter ikke ut i kroppen. Man kan faktisk skjære over hele protesen uten at noe renner ut Silikon føles mye mer ut som ett vanlig bryst. Er mykere. jeg kjente på saltvannsproteser å, men det kunne jeg aldri ha tenkt meg å lagt inn. De er veldig harde i forhold til silikon. Og silikon er vel det som er mest brukt her til lands. Hvor mye en eventuelt ny op vil koste må du snakke med kirurgen din om. Du kan heller ikke sammenligne 400 ml på Ida med deg selv. For det er umulig å si hvor stort det vil bli på deg i forhold til henne. Du er jo ganske tynn (i forhold til hva jeg leser om vekt og høyde hehe) og det er ikke så pent om de blir som to kuler på brystet om du skjønner, Jeg en slank men ikke veldig tynn. Hvilke størrelse har puppene dine nå da? Planen er å legge inn 400 ml eller så mye det er plass til? Håper du fikk svar på noe.. Bare å spørre så skal jeg svare på det jeg kan. Tusen takk for svar:) Etter som jeg har gått en del ned i vekt, så har jeg "nok hud" til å få plass til 400. Vi ble enige om 400 i den ene, og 360 i den andre, siden de er litt forskjellige.. Jeg bruker størrelse 75B nå, og har egentli god plass i en bh i denne størrelsen. Men vet jo ikke om jeg bruker riktig da. Er ikke "veldig tynn" jeg heller. Men har allri trent, så det har kanskje noe å gjøre med at jeg ikke har muskler? Vet ikke.. Men hvordan føles 450 gram ut på deg? Er det mye? Tror du at det ville blitt for mye på meg? :rødme:
Camilla7 Skrevet 11. august 2010 #12669 Skrevet 11. august 2010 Og forressten. Du har jo operert 2 ganger. Gikk de inn i samme arret som du hadde fra før, eller ble det ett nytt? :gjeiper:
christelle Skrevet 11. august 2010 #12670 Skrevet 11. august 2010 Sukk i dag er det dag 3 etter op og jeg verker enda!! reagerte på alt smertestillende i går slik at magen min ble sur og jeg hadde magesmerter og halsbrann i hele natt! Har derfor kuttet ut smertestillende, mn var på sjekk i dag, kirurgen sa de så fine ut, og jeg fikk med paracet stikkpiller siden de da ikke går på magen.. Kirurgen sa d var uvanlig å være så dårlig på 3 dagen men igjen at vi har våre smerteterskler, jeg tåler generelt lite smerte og syntes alt er skikkelig mørkt da jeg verker viilt i ryggen og har masse spreng! Har noen tips for å avlaste ryggmuskulaturen??? Håper det!! Sitter å sover i sengen for å holde overkroppen høy og for at jeg skal greie å reise meg igjen. Kan jeg spørre deg janeDoe om dette? Tips til bra sovestilling?? håper på svar! Ryggen verker. Sukk
Camilla7 Skrevet 11. august 2010 #12671 Skrevet 11. august 2010 Sukk i dag er det dag 3 etter op og jeg verker enda!! reagerte på alt smertestillende i går slik at magen min ble sur og jeg hadde magesmerter og halsbrann i hele natt! Har derfor kuttet ut smertestillende, mn var på sjekk i dag, kirurgen sa de så fine ut, og jeg fikk med paracet stikkpiller siden de da ikke går på magen.. Kirurgen sa d var uvanlig å være så dårlig på 3 dagen men igjen at vi har våre smerteterskler, jeg tåler generelt lite smerte og syntes alt er skikkelig mørkt da jeg verker viilt i ryggen og har masse spreng! Har noen tips for å avlaste ryggmuskulaturen??? Håper det!! Sitter å sover i sengen for å holde overkroppen høy og for at jeg skal greie å reise meg igjen. Kan jeg spørre deg janeDoe om dette? Tips til bra sovestilling?? håper på svar! Ryggen verker. Sukk Uff, hørtes ikke bra ut Opererte du over eller under muskel? Om du har operert under muskel, har jeg lest om at det kan ta opptil 1,5 uke før smerten går over.. Håper for all del dette ikke stemmer, for jeg har ikke fått sykemelding. Skal opereres på fredag, og på jobb igjen på tirsdag:P
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12672 Skrevet 11. august 2010 (endret) Og forressten. Du har jo operert 2 ganger. Gikk de inn i samme arret som du hadde fra før, eller ble det ett nytt? :gjeiper: Jeg syns 450 er passe på meg. Men jeg hadde ikke noe fra før. Når man opererer den andre gangen så skjæres det gamle arrvevet bort og de lager ett helt nytt arr. Endret 11. august 2010 av JaneDoe
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12673 Skrevet 11. august 2010 Sukk i dag er det dag 3 etter op og jeg verker enda!! reagerte på alt smertestillende i går slik at magen min ble sur og jeg hadde magesmerter og halsbrann i hele natt! Har derfor kuttet ut smertestillende, mn var på sjekk i dag, kirurgen sa de så fine ut, og jeg fikk med paracet stikkpiller siden de da ikke går på magen.. Kirurgen sa d var uvanlig å være så dårlig på 3 dagen men igjen at vi har våre smerteterskler, jeg tåler generelt lite smerte og syntes alt er skikkelig mørkt da jeg verker viilt i ryggen og har masse spreng! Har noen tips for å avlaste ryggmuskulaturen??? Håper det!! Sitter å sover i sengen for å holde overkroppen høy og for at jeg skal greie å reise meg igjen. Kan jeg spørre deg janeDoe om dette? Tips til bra sovestilling?? håper på svar! Ryggen verker. Sukk Uff da kjipt med smerter, men snart er de over tenker jeg. Jeg har høy smerteterskel selv. Jeg lå sånn halvveis på siden, men myk på siden av puppen... hehe.. Jeg hater å sove på ryggen selv. og syns faktisk det blei bedre når jeg ikke satt halvveis oppe lenger. Har ikke noe bedre tips enn det jeg. Skjønner at det er kjipt med så mye smerter og vondter. Hadde bare ubehag og litt spreng og det er mest vanlig å ha det sånn sa kirurgen min i alle fall for de som blir operert på Fornebu. Alle klinikker har jo hver sin måte å behandle angående smertelindring o.l. Dagen etter op skal jo liksom være den verste sies det.. Har det blitt bedre enn det var da? eller er det like vondt? Håper noen andre her inne har bedre tips til avlastning på ryggen.. Hvor mye la du inn da? La du over muskel var det sånn? Hmm.. :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12674 Skrevet 11. august 2010 Uff, hørtes ikke bra ut Opererte du over eller under muskel? Om du har operert under muskel, har jeg lest om at det kan ta opptil 1,5 uke før smerten går over.. Håper for all del dette ikke stemmer, for jeg har ikke fått sykemelding. Skal opereres på fredag, og på jobb igjen på tirsdag:P Jeg hadde ferie i 2 uker etter min første op... Men siden jeg hadde en veldig fysisk og tung jobb så blei jeg sjukemeldt i 3 uker i tillegg.. Etter andre op var det omtrent ikke ubehag
Camilla7 Skrevet 11. august 2010 #12675 Skrevet 11. august 2010 Jeg hadde ferie i 2 uker etter min første op... Men siden jeg hadde en veldig fysisk og tung jobb så blei jeg sjukemeldt i 3 uker i tillegg.. Etter andre op var det omtrent ikke ubehag Oi:S Da må jeg vel sykemeldes jeg også. Eller tror du jeg er i stand til å i værtfall møte på jobb? Er kanskje ikke så lurt det heller, med tanke på at jeg jobber som frisør, og ikke vil at noen skal vite at jeg har gjort det!
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12676 Skrevet 11. august 2010 Oi:S Da må jeg vel sykemeldes jeg også. Eller tror du jeg er i stand til å i værtfall møte på jobb? Er kanskje ikke så lurt det heller, med tanke på at jeg jobber som frisør, og ikke vil at noen skal vite at jeg har gjort det! Jeg prøvde å jobbe men det funka ikke.. LOL. Så jeg reiste til legen å han anbefalte med å bli hjemme i 3 uker.. Jeg fortalte han jo hva jeg hadde gjort.. hehe Hvis du er frisør så syns jeg du kan komme hit å sveise på extensions på meg.. hehe... Hvor gammel er du forresten?
Camilla7 Skrevet 11. august 2010 #12677 Skrevet 11. august 2010 Jeg prøvde å jobbe men det funka ikke.. LOL. Så jeg reiste til legen å han anbefalte med å bli hjemme i 3 uker.. Jeg fortalte han jo hva jeg hadde gjort.. hehe Hvis du er frisør så syns jeg du kan komme hit å sveise på extensions på meg.. hehe... Hvor gammel er du forresten? Huff, jeg får vell prøve uansett! Så får jeg sykemelde meg jeg også hvis det ikke går. Hehe , ja Er 19
cessi89 Skrevet 11. august 2010 #12678 Skrevet 11. august 2010 Huff, jeg får vell prøve uansett! Så får jeg sykemelde meg jeg også hvis det ikke går. Hehe , ja Er 19 jeg ville trodd at du kan jobbbe ca en uke etter opp. du kan vel stille inn stolen hva jobber du med JaneDoe? jeg får heller ikke jobbe siden jeg også har mye tunge løft.. omg jeg klør meg ihjel
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12679 Skrevet 11. august 2010 jeg ville trodd at du kan jobbbe ca en uke etter opp. du kan vel stille inn stolen hva jobber du med JaneDoe? jeg får heller ikke jobbe siden jeg også har mye tunge løft.. omg jeg klør meg ihjel Bra du klør.. Da gror det.. LOL Jeg jobber ikk der lenger men jobba som ekspeditør.. Mye sjauing og løfting av 30 - 40 kg tunge ting o.l. Rett opp fra gulvet og bære de bortover.. haha... Joda, skikkelig mannfolkjobb.. Så det sier seg selv st det ikke gikk for man bruker brystmusklene å. Kjente det
JaneDoe Skrevet 11. august 2010 #12680 Skrevet 11. august 2010 Huff, jeg får vell prøve uansett! Så får jeg sykemelde meg jeg også hvis det ikke går. Hehe , ja Er 19 Er vel en del lette forefallende arbeid i en frisørsalong å hehe jeg prøvde å bli omplassert der jeg jobba men det var ikke muligheter for det så da måtte jeg sjukmelde meg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå