Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg snakka med ganske mange kirurger rundt omkring, og det ser ut til at det blir enten 3.juli på Fornebuklinikken eller mellom 5. og 7. juli på colosseum... Er usikker på om ungene drar til pappan fredag eller mandag, så jeg heller vel dermed mest mot colosseum.

Men må sannsynligvis reise alene, og blir alene på hotell den første natta, noen som har erfaring med det? Greier jeg å kle av og på selv? Må nok legge under muskel...

Får litt panikk her siden d går så fort, men om jeg ikke gjør det nå, må jeg sannsynligvis vente til neste sommer for å løse det rent praktisk.

Jeg ville heller ikke tatt sjansen på å være alene. Jeg trang hjelp til alt i flere uker, måtte ha hjelp til å spise og drikke i 2uker. Kunne ikke bruke armene til noe, kunne heller ikke reise meg opp selv eller sette meg ned selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vist veldig forskjellig fra person til person.. Jeg tok jo under musklen på mandag og har vært alene hele tiden, har ikke fortalt til noen at jeg har operert. Har tatt en ukes fri fra jobben da. Men gå på do eller reise seg opp har ikke vært noe problem for meg i det hele tatt. Det eneste er kanskje litt at det hadde vært fint å hatt noen til å hjulpet med drikk og mat de første dagene, men det har gått helt fint, tok taxi alene fra klinikken.

Skrevet

Jeg la under muskelen for 2 uker siden, og har klart meg selv hele tiden. Klarte også å ta meg av ungene alene dagen etter operasjonen.

Bare husk å legge litt til rette før operajonen. Det vanskeligste var faktisk å komme seg ut av sengen første morgenen, så hvis du f.eks. bygger opp litt under hodet og overkroppen så går det bra og komme seg opp. Er også greit å tenke på å bruke jakke istedet for genser de første dagene. Legge tannbørste og slike ting du skal bruke ned i riktig høyde,så du slipper å strekke armene over hodet for å få tak i det.. osv..

Tenk litt logisk før operajonen og legg tilrette, så går nok dette veldig bra... :enig: Ceecee har jo mange tips på en av de første sidene her, hvor hun kommer med noen gode tips som er verdt å ta med seg :)

Nå har jeg snakka med ganske mange kirurger rundt omkring, og det ser ut til at det blir enten 3.juli på Fornebuklinikken eller mellom 5. og 7. juli på colosseum... Er usikker på om ungene drar til pappan fredag eller mandag, så jeg heller vel dermed mest mot colosseum.

Men må sannsynligvis reise alene, og blir alene på hotell den første natta, noen som har erfaring med det? Greier jeg å kle av og på selv? Må nok legge under muskel...

Får litt panikk her siden d går så fort, men om jeg ikke gjør det nå, må jeg sannsynligvis vente til neste sommer for å løse det rent praktisk.

Skrevet

hei alle sammen. jeg ermer enn invalid. klarer ikke en dritt selv uten smerte .. å skrive gjøer vvondt nå. men jeg lever.. hvis det blir verre enn dette i mårren, så tar jeg livet mitt :b har tatt 3 av de sterkeste tablettene, har fortsatt uutholdelig smerte...

Uff da. Ikke gøy å ha så vondt. Fokuser på sluttresultatet. :) Godt å høre at du lever ihvertfall. ;) Gratulerer med nye pupper!!!

Skrevet

hei alle sammen. jeg ermer enn invalid. klarer ikke en dritt selv uten smerte .. å skrive gjøer vvondt nå. men jeg lever.. hvis det blir verre enn dette i mårren, så tar jeg livet mitt :b har tatt 3 av de sterkeste tablettene, har fortsatt uutholdelig smerte...

Huff, hørtes ikke noe særlig ut, håper du blir bedre fort! Men gratulerer med puppene :)

Skrevet

Høres ut som om det er svært varierende erfaringer med hvordan formen er etter operasjon...

Lurer på om det er noen form for sammenheng med hvor mye som legges inn? (særlig under muskel) Jeg ser liksom for meg at det må være mer vondt, blir mer "sprengt" når man legger inn masse... Tenker feks på de som går fra AA til D cup og sånn... Jeg har ikke planer om store proteser, er godt fornøyd med en full B...og er AAAAAAAAAA fra før.. Eller er det bare ønsketenkning, og umulig å si noe om på forhånd?

Skrevet

Uff da.. Men tenk på at du nå har pupper :) Har vært "uheldig" du da. For min kirurg sa at de fleste har ikke så veldig vondt...

Grattis med nye pupper og lykke til. Det er nok vel verdet det :)

Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

Da kaster jeg meg utti her etter å ha lest og lest på innleggene deres. Så mye nyttig informasjon til meg som endelig tør å gjøre det jeg har tenkt på lenge. Jeg skal opereres av dr. amstad på nobel klinikk nå på mandag-jippigrueglede! er 170cm høy, 58 kg og har str. myggstikk fra før. Noen som har blitt operert av Amstad?skal legge inn 260ml under brystmuskelen..har lyst på så naturlige som mulig. Har vinglet mye frem og tilbake på 240_260ml.. Noen synspunkter på str.? Vil gjerne bli en full b-cup da det vil passe meg..tror jeg;)

Endret av lmh
Skrevet

Hei alle sammen!

Da kaster jeg meg utti her etter å ha lest og lest på innleggene deres. Så mye nyttig informasjon til meg som endelig tør å gjøre det jeg har tenkt på lenge. Jeg skal opereres av dr. amstad på nobel klinikk nå på mandag-jippigrueglede! er 170cm høy, 58 kg og har str. myggstikk fra før. Noen som har blitt operert av Amstad?skal legge inn 260ml under brystmuskelen..har lyst på så naturlige som mulig. Har vinglet mye frem og tilbake på 240_260ml.. Noen synspunkter på str.? Vil gjerne bli en full b-cup da det vil passe meg..tror jeg;)

Vi er like høye og tunge.. hehe.. Du vil ikke se noen forskjell på 240 og 260 så jeg hadde nok gått for 260..

Jeg hadde også myggstikk fra før av:P

Størrelsen variere fælt fra person til person. KOmmer mye ann på hvordanm puppene er i form o.l før op tror jeg.

Skrevet

Til *elia*:

Jeg opererte meg for en og en halv uke siden. La inn 450 cc i hvert bryst, over muskel, var en liten 80 B og er nå 80 D. Er ca 163,5 cm høy og 62,5 kg.

Jeg har ikke hatt mye vondt. Ikke mer enn forventet. Det som har vært "værst" for meg var at jeg ble så kvalm og trøtt av medisinene og fikk fullstendig forstoppelse (av pinex forte).

Jeg kunne nok klart meg fint selv, men hadde hjelp de første dagene til å reise meg opp fra sengen slik at jeg ikke skulle bruke armene til å reise meg.

Ellers har jeg mest bare vært øm, ikke direkte vondt. Har hatt vondt i arret i høyre pupp de siste 3 dagene, men ikke så vondt at det er mer enn ubehagelig.

Så det er tydeligvis veldig forskjell fra person til person hvordan man reagerer og om man trenger hjelp :)

Min søster hadde "myggstikk" og la inn 300 under muskel, hun kunne ikke bevege hodet sitt på en uke og måtte ha hjelp i to uker. (men så er hun litt pingle ellers og da, hehehe!)

Så lav eller høy, mye eller lite, tror det er individuelt uansett :)

Men èn ting er sikkert: Det ENESTE jeg angrer på, er at jeg ikke gjorde dette før. Så det er verdt smertene ;)

Skrevet

Jeg har skifte teip for første gang i dag og alle stingene er borte.. Arrene var hvite... Hmm... Merkelig.. Men sånn var det da. Også littegrann "klumoete" hehe..Trodde ikke de blei hvite med en gang. Var digg å skifte teip, puppene er jo sååå mye finere uten teipen å da.

Skrevet

JaneDoe:

Oi! Allerede? Trodde ikke man skulle skifte før etter 3-4 uker. Du må jo være immun da siden arrene allerede er lyse :ler:

Stingene skulle vel forsvinne når det hadde gått 1-2 uker? Eller?

Kanskje derfor jeg har hatt vondt i arret på høyrepuppen de siste dagene, fordi stingene forsvinner?

Skrevet

Høres ut som om det er svært varierende erfaringer med hvordan formen er etter operasjon...

Lurer på om det er noen form for sammenheng med hvor mye som legges inn? (særlig under muskel) Jeg ser liksom for meg at det må være mer vondt, blir mer "sprengt" når man legger inn masse... Tenker feks på de som går fra AA til D cup og sånn... Jeg har ikke planer om store proteser, er godt fornøyd med en full B...og er AAAAAAAAAA fra før.. Eller er det bare ønsketenkning, og umulig å si noe om på forhånd?

Jeg la inn 240 og 260, synes ikke det er mye, og jeg hadde en B fra før.

Jeg tror ikke det har noen sammenheng med hvor mye man legger inn, det er bare veldig individuellt hvordan kroppen reagerer, altså hvor vondt man får

Skrevet (endret)

JaneDoe:

Oi! Allerede? Trodde ikke man skulle skifte før etter 3-4 uker. Du må jo være immun da siden arrene allerede er lyse :ler:

Stingene skulle vel forsvinne når det hadde gått 1-2 uker? Eller?

Kanskje derfor jeg har hatt vondt i arret på høyrepuppen de siste dagene, fordi stingene forsvinner?

Ja stingene skal vel være borte etter 14 dager.. Jeg skulle skifte etter 14 dager.. Andre skal ikke skifte før den detter av og noen skifter før 14 dager. Hehe, de har litt forskjellige regler.. SYns det er godt å få skifta teipen jeg, Da forsvinner jo den stygge svarte tråden også. hehe, den sitter jo fast på teipen..

Jeg gror veldig fort og pent :P har jeg blitt fortalt.. haha.. Hadde 2. til 3. gradsforbrenning på knærne som 12 åring og legen sa til meg at jeg var utrolig heldig hvis jeg ikke fikk arr.. Man kan ikke se at jeg har hatt forbrenning på knærne.. :P

Om det er vondt\ømt fordi stingene forsvinner veit ikke jeg assa :)

Endret av JaneDoe
Gjest Sobril
Skrevet

Ja stingene skal vel være borte etter 14 dager.. Jeg skulle skifte etter 14 dager.. Andre skal ikke skifte før den detter av og noen skifter før 14 dager. Hehe, de har litt forskjellige regler.. SYns det er godt å få skifta teipen jeg, Da forsvinner jo den stygge svarte tråden også. hehe, den sitter jo fast på teipen..

Jeg gror veldig fort og pent :P har jeg blitt fortalt.. haha.. Hadde 2. til 3. gradsforbrenning på knærne som 12 åring og legen sa til meg at jeg var utrolig heldig hvis jeg ikke fikk arr.. Man kan ikke se at jeg har hatt forbrenning på knærne.. :P

Om det er vondt\ømt fordi stingene forsvinner veit ikke jeg assa :)

Snittet de bare opp "gamle" arret v ny operasjon? Ei venninne av meg tok via brystvorten, men det torde jeg ikke spørre om engang (synes det høres så skummelt ut).

Skrevet (endret)

Snittet de bare opp "gamle" arret v ny operasjon? Ei venninne av meg tok via brystvorten, men det torde jeg ikke spørre om engang (synes det høres så skummelt ut).

Veit ikke jeg, men det andre arret er jo ikke der. Har jo bare ett.. Så de gjorde sikkert det.. Via brystvorta høres skummelt ut. men mine er for små de da.. :P hehe Man må ha en viss størrelse på de å..

Vurderer du å fikse dine igjen?

Endret av JaneDoe
Skrevet

De gjør nok slik som med keisersnitt, er det arr fra før skjæres det gamle arrvevet bort.

Skrevet

Jeg har skifte teip for første gang i dag og alle stingene er borte.. Arrene var hvite... Hmm... Merkelig.. Men sånn var det da. Også littegrann "klumoete" hehe..Trodde ikke de blei hvite med en gang. Var digg å skifte teip, puppene er jo sååå mye finere uten teipen å da.

Jeg byttet også teip på ene puppen i går, og alle stingene var borte. Så kjempe fint ut :)

Hadde ikke tenkt til å bytte riktig ennå, men den begynte å dette av og satt ikke godt så det var lett å bytte.

Skrevet

Hvordan er det med soling forresten?

Kan man sole seg toppløs i solarium nå så lenge man har teipen på? Eller bør jeg vente litt? Puppene er 2 uker og 3 dager :) Tenkte at det kanskje ble litt varmt og at det ikke var bra for hevelser og slikt men jeg vet ikke.

Skrevet

Hvordan er det med soling forresten?

Kan man sole seg toppløs i solarium nå så lenge man har teipen på? Eller bør jeg vente litt? Puppene er 2 uker og 3 dager :) Tenkte at det kanskje ble litt varmt og at det ikke var bra for hevelser og slikt men jeg vet ikke.

Jeg fikk beskjed om å ikke sole meg på 2 uker... Men da er jo stingene borte og såret er lukket utvendig i alle fall. Man skal bruke "sunblock" eller teip i ett år etter op.

Men i mine papirer står det at arrene ikke skal soles verken i solarium eller ute på 4 uker. Kan hende dine papirer sier noe annet. Jeg kommer til å vente i ale fall. Da får jeg heller leve med noen skiller i noen uker.. hehe. Bedre å vente litt enn å risikere stygge arr, men nå er jo mine hvite allerede da.. Hvordan er arrene dine nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...