Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10661 Skrevet 26. mai 2010 Tusen takk Til deg Merete, jeg tror det er forebyggende og kanskje ikke helt nødvendig. Hibiscrub dusjet jeg med både i går kveld og i dag tidlig, i tillegg til at sykepleieren penslet meg med enda mer væske rett før operasjonen. Før jeg gikk inn fikk jeg også 3 tabletter ekstra, vet ikke helt hva slags, men de skal visst gjøre at man blir litt omtåket. Syns ikke jeg merket noe særlig til det jeg da, men. Glad for at det ikke var kjempevondt da jeg våknet i alle fall! Var forberedt på mye verre, men håpet selvfølgelig på at jeg skulle være heldig og ikke få så mange smerter. Det er så innmari individuelt... 22 dager går FORT! Nå blir vi fine til sommeren :D Nei, jeg blir jo nesten litt redd for om jeg kan vente meg helt sinnsyke smerter nå liksom ikke kult.. Jeg er veldig forberedt på smerter når jeg våkner, men håper nesten jeg er litt for "sliten" i kroppen til å merke noe særlig med det.. Hvordan gikk hjemturen da? 22 dager går egentlig fort, men akkurat NÅ føles det som en evighet til, og jeg får skikkelig adrenalin når dere alle går inn tur for tur, blir jo nesten litt utålmodig, haha
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10662 Skrevet 26. mai 2010 GRATULERER SÅ MYE!! Du er så heldig, endelig er du ferdig ja.. Men er det virkelig så mange som tar smertestillende osv dagen før operasjonen? Jeg skal ikke ta noe som helst jeg.. Har ikke fått resepter eller noe.. Spurte jo kirurgen om jeg måtte bruke Hibiscrub til når jeg skal vaske meg, men det sa han ikke var nødvendig, og at vanlig såpe holdt...? Han sier jeg får med meg smertestillende i en pose hjem etter operasjonen da.. Gleder meg som en unge, "snart" er det min tur, 22 dager, hee hee Du må holde oss oppdatert Venetia! Jeg skal også ta smertestillende og infeksjonsorebyggende dagen før op. Smertestillende er for å forebygge smerter etter op.
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10663 Skrevet 26. mai 2010 Nei, jeg blir jo nesten litt redd for om jeg kan vente meg helt sinnsyke smerter nå liksom ikke kult.. Jeg er veldig forberedt på smerter når jeg våkner, men håper nesten jeg er litt for "sliten" i kroppen til å merke noe særlig med det.. Hvordan gikk hjemturen da? 22 dager går egentlig fort, men akkurat NÅ føles det som en evighet til, og jeg får skikkelig adrenalin når dere alle går inn tur for tur, blir jo nesten litt utålmodig, haha Hadde ikke særlige smerter før ca to timer etterpå, så hjemturen gikk veldig veldig bra. Nå derimot er det et helvete å skulle reise seg opp fra sengen. Men appetitten er bra og jeg er i fin form bortsett fra at hele brystet føles veldig banket opp. Hvis du har mulighet syns jeg du bør prøve å sove ganske lite natten før operasjonen, det gjorde jeg og det er jeg glad for. har jo masse tid til å hvile nå og når man sover har man jo ikke vondt
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10664 Skrevet 26. mai 2010 Hadde ikke særlige smerter før ca to timer etterpå, så hjemturen gikk veldig veldig bra. Nå derimot er det et helvete å skulle reise seg opp fra sengen. Men appetitten er bra og jeg er i fin form bortsett fra at hele brystet føles veldig banket opp. Hvis du har mulighet syns jeg du bør prøve å sove ganske lite natten før operasjonen, det gjorde jeg og det er jeg glad for. har jo masse tid til å hvile nå og når man sover har man jo ikke vondt Det sies at man skal komme uthvilt til op dagen.. hehe.. Jeg sov som vanlig natta før op, og var ikke trøtt eller noe i ettertid.. Hadde ikke vondt heller.
Godemine Skrevet 26. mai 2010 #10665 Skrevet 26. mai 2010 Hmmm hørest ut for meg som du har det meste. Kanskje en teipfjerner også. Kjøpte det på apoteket eg.. MEEEENNNN ser du skriver 200kr for teip.. Det er helt SINNSYKT.. Kjøpte Micropore på apoteket eg og en rull kostet 35kr tror eg. Så du må ikke betale 200kr for en!!!!! Du må bare spør på apoteket for den Microporen ligger bak skranken... Var visst jeg som leste litt fort på papirene. Stodc 200 kr for brystbånd, men hva i alle dager er det? Trodde alt var inkludert i prisen jeg, uten sportsbh såklart.
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10666 Skrevet 26. mai 2010 Var visst jeg som leste litt fort på papirene. Stodc 200 kr for brystbånd, men hva i alle dager er det? Trodde alt var inkludert i prisen jeg, uten sportsbh såklart. Er ikke det sånn bånd de bruker for å presse de nedover eller er det noe annet? Jeg hadde ikke noe sånt. Bare bhen. Alt inkludert i prisen.. SYns det er rart ikke flere klinikker opererer med "pakkepris" hehe..
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10667 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Brystbåndet har jeg på nå, det er et hvitt stykke i strech-stoff som man strammer over puppene for å presse de litt ned. Enda viktigere enn sports-bh sa kirurgen min. Skal ha det på i minst 10 dager eller noe. edit: har selvfølgelig båndet over bandasjen og bh'en Endret 26. mai 2010 av Venetia
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10668 Skrevet 26. mai 2010 Brystbåndet har jeg på nå, det er et hvitt stykke i strech-stoff som man strammer over puppene for å presse de litt ned. Enda viktigere enn sports-bh sa kirurgen min. Skal ha det på i minst 10 dager eller noe. edit: har selvfølgelig båndet over bandasjen og bh'en Så da kan du ikke dusje på 10 dager? Kirurgen min sa noe om at jeg kanskje måtte ha sånn nedpressbånd, og da lurer jeg veldig. Kan man ta den av å dusje, eller kan man ikke ta den av før det er gått så og så mange dager? :S
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10669 Skrevet 26. mai 2010 Så da kan du ikke dusje på 10 dager? Kirurgen min sa noe om at jeg kanskje måtte ha sånn nedpressbånd, og da lurer jeg veldig. Kan man ta den av å dusje, eller kan man ikke ta den av før det er gått så og så mange dager? :S Jo! Det glemte jeg å si, man justerer den helt selv, den sitter fast ved hjelp av en slags borrelås. Så det er bare å ta av og på til dusj. I tillegg kan man gå litt uten, men helst ikke for mye! Skal gå et lite moteshow i begynnelsen av juni og det var ikke noe problem å ta det av i to timer... skal dusje om fire dager tenkte jeg. gleder meg allerede:) da får jeg endelig sett puppene også! ohmygod:)
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10670 Skrevet 26. mai 2010 Jo! Det glemte jeg å si, man justerer den helt selv, den sitter fast ved hjelp av en slags borrelås. Så det er bare å ta av og på til dusj. I tillegg kan man gå litt uten, men helst ikke for mye! Skal gå et lite moteshow i begynnelsen av juni og det var ikke noe problem å ta det av i to timer... skal dusje om fire dager tenkte jeg. gleder meg allerede:) da får jeg endelig sett puppene også! ohmygod:) Okei, da kan jeg puste letta ut! Ååh, du er så heldig! Jeg tenker sånn nesten hvergang jeg dusjer "Gleder meg til å dusje, å faktisk ha noe å vaske på overkroppen også", jeg er litt rar
elinpelin Skrevet 26. mai 2010 #10671 Skrevet 26. mai 2010 jeg trodde bare man brukte nedpressbånd ved anatomiske implantater? stemmer ikke det? sa han noe om hvorfor du kanskje måtte ha det, merete?
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10672 Skrevet 26. mai 2010 Okei, da kan jeg puste letta ut! Ååh, du er så heldig! Jeg tenker sånn nesten hvergang jeg dusjer "Gleder meg til å dusje, å faktisk ha noe å vaske på overkroppen også", jeg er litt rar Det er litt rart å faktisk ha noe der ja..I alle fall de første gangene.. hehe..
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10673 Skrevet 26. mai 2010 jeg trodde bare man brukte nedpressbånd ved anatomiske implantater? stemmer ikke det? sa han noe om hvorfor du kanskje måtte ha det, merete? Jeg veit bare at noen klinikker bruker det og andre ikke. Der jeg har operert bruker de ikke...
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10674 Skrevet 26. mai 2010 jeg trodde bare man brukte nedpressbånd ved anatomiske implantater? stemmer ikke det? sa han noe om hvorfor du kanskje måtte ha det, merete? For at dem ikke skulle feste seg eller gro fast "oppe" om du skjønner.. jeg skal ta ganske "store" implantat også, så kan jo være derfor? jeg vet ikke.. Han sa det var ikke sikkert.. jeg skal ihvertfall ikke ha anatomiske såå .. Vet egentlig ikke helt..
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10675 Skrevet 26. mai 2010 Det er litt rart å faktisk ha noe der ja..I alle fall de første gangene.. hehe.. Haha, ja det kan jeg tenke meg! Men jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe imot den følelsen, selv om det kommer til å føles litt rart! Er det lenge igjen til du skal inn nå eller?
Darialle Skrevet 26. mai 2010 #10676 Skrevet 26. mai 2010 Hei,hei Jeg er helt ny her,så vet ikke helt om jeg skriver på riktig sted nå*testing Testing* Hehe Håper dere har plass til en til? Jeg er også på vei til det såkalte "BoobieVille" Hehe. Dvs,bare jeg klarer å bite tenna sammen! Skal på konsultasjon på Fornebuklinikken v/Dr.Pål Schistad torsdag 3/6! Er forferdelig spent og liv redd :-/ Skalv som et aspeløv da jeg ringte og bestilte kons.timen Innbiller meg selv at jeg tåler en del smerte,men man vet jo aldri hvordan en reagerer på sånne ting.Har aldri operert,og narkose er jo den store skrekken min etter å ha hørt så mange skrekk-historier
Darialle Skrevet 26. mai 2010 #10677 Skrevet 26. mai 2010 Ooops,glemte helt å presentere meg selv her. Er ei jente på 23(blir 24 i høst),er 1,72 høy og veier ca.65 kg.Spent på hvor mye Dr.Schistad vil legge inn Vil jo ikke ha "meloner" heller Også håper jeg virkelig at jeg kan få implantatene over muskel,for det skal visst ikke være sååå smertefullt..Eller?
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10678 Skrevet 26. mai 2010 Hei,hei Jeg er helt ny her,så vet ikke helt om jeg skriver på riktig sted nå*testing Testing* Hehe Håper dere har plass til en til? Jeg er også på vei til det såkalte "BoobieVille" Hehe. Dvs,bare jeg klarer å bite tenna sammen! Skal på konsultasjon på Fornebuklinikken v/Dr.Pål Schistad torsdag 3/6! Er forferdelig spent og liv redd :-/ Skalv som et aspeløv da jeg ringte og bestilte kons.timen Innbiller meg selv at jeg tåler en del smerte,men man vet jo aldri hvordan en reagerer på sånne ting.Har aldri operert,og narkose er jo den store skrekken min etter å ha hørt så mange skrekk-historier Velkommen hit til oss! Har hørt bare fint om Fornebuklinikken, så tror ikke du skal ha noe problemer der, JaneDoe som er veldig aktiv her inne har jo operert der, så hun kan sikkert fortelle deg litt Jeg var også kjempenervøs når jeg skulle inn å snakke med kirurgen, klarte nesten ikke puste, tror heller ikke det blir bedre nå når jeg skal inn og operere, huff.. Men tror nok kirurgene vet at mange er veldig nervøse, det er jo tross alt en operasjon.. Dessuten tror jeg ikke det er så mange som bruker Full narkose? Jeg skal ihvertfall ikke ha det, bare sånn mild, med blanding av lokalbedøvelse
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10679 Skrevet 26. mai 2010 Hei,hei Jeg er helt ny her,så vet ikke helt om jeg skriver på riktig sted nå*testing Testing* Hehe Håper dere har plass til en til? Jeg er også på vei til det såkalte "BoobieVille" Hehe. Dvs,bare jeg klarer å bite tenna sammen! Skal på konsultasjon på Fornebuklinikken v/Dr.Pål Schistad torsdag 3/6! Er forferdelig spent og liv redd :-/ Skalv som et aspeløv da jeg ringte og bestilte kons.timen Innbiller meg selv at jeg tåler en del smerte,men man vet jo aldri hvordan en reagerer på sånne ting.Har aldri operert,og narkose er jo den store skrekken min etter å ha hørt så mange skrekk-historier Hei på deg!! Hadde aldri operert eller vært borti narkose før jeg heller, det gruet jeg meg ganske mye til. Var ekkelt å gå inn i operasjonsrommet og se på alt utstyret og operasjonsbordet som stod midt på. Merket ikke at jeg forsvant av narkosen, plutselig bare våknet jeg opp i seng, med bh på og alt mulig Ikke var det særlig vondt i begynnelsen heller, det er mye verre etter at man kommer hjem. Men man holder ut Det er jo veldig individuelt. Jeg tok under muskel, så det er jo litt verre. Men herregud, angrer ikke et sekund! Og jeg var på konsultasjon for 1 uke siden, så dette har gått fort! Masse lykke til, bare spør om du lurer på noe
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10680 Skrevet 26. mai 2010 Et lite spm til alle som har operert. Hvordan går det for seg, når du drar til klinikken for å operere, hva skjer der?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå