pluske83 Skrevet 25. mai 2010 #10641 Skrevet 25. mai 2010 Hva med å ringe klinikken å høre? Jeg har jo ikke operert enda, så jeg aner ikke... Men det hørtes ikke godt ut. Ja vett eg kan ringe og høre men er så mange sm har operert her inne så vil bare høre med andre først om erfaringer rundt det og sånt før eg ringer til di Er det mange som sier di har liknende eller har hatt liknende vett eg at eg trenger ikke uroe meg. Har ringt så mange ganger og mast på dem
JaneDoe Skrevet 25. mai 2010 #10642 Skrevet 25. mai 2010 Ja vett eg kan ringe og høre men er så mange sm har operert her inne så vil bare høre med andre først om erfaringer rundt det og sånt før eg ringer til di Er det mange som sier di har liknende eller har hatt liknende vett eg at eg trenger ikke uroe meg. Har ringt så mange ganger og mast på dem Jeg hadde det ikke sånn så jeg hadde nok ringt klinikken. De er der for å hjelpe...
Merete M Skrevet 25. mai 2010 #10643 Skrevet 25. mai 2010 Jeg hadde det ikke sånn så jeg hadde nok ringt klinikken. De er der for å hjelpe... Du hadde jo nesten ikke vondt i det heletatt du, heldigen.. Håper jeg blir blessed med samme greia når jeg skal operere
JaneDoe Skrevet 25. mai 2010 #10644 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Du hadde jo nesten ikke vondt i det heletatt du, heldigen.. Håper jeg blir blessed med samme greia når jeg skal operere Håper det blir det samma nå hehe så blir jeg ikke så plaga.. Arrene grodde fort også.. Det verste var å komme seg opp de første dagene hvis man hadde sklidd litt langt ned.. haha.. Også sportsbhstrikken som var så stram å pressa på de samme stedene hele tida. Hjalp å bytte på litt ja.. Endret 25. mai 2010 av JaneDoe
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10645 Skrevet 26. mai 2010 Håper det blir det samma nå hehe så blir jeg ikke så plaga.. Arrene grodde fort også.. Det verste var å komme seg opp de første dagene hvis man hadde sklidd litt langt ned.. haha.. Også sportsbhstrikken som var så stram å pressa på de samme stedene hele tida. Hjalp å bytte på litt ja.. Håper jeg også for din del, åsså må du lære meg hemmeligheten! hihi.. Jeg fikk et kutt på hånda, for noen uker siden, og det tok ikke så lang tid før det grodde, tror du det vil si at kanskje arrene under puppene også kommer til å gro fort? Skal kjøpe meg litt forskjellige typer sportsbher, sånn at jeg finner en som er komfirtabel
christelle Skrevet 26. mai 2010 #10646 Skrevet 26. mai 2010 Lurer på en ting: alle snakker om hvor fryktelig det er å dusje dagene etter operasjonen. Men trenger en engentlig å dusje overkroppen i det hele da dagene etter? jeg mener hvis det er så vondt å ta av sportsbhn så må d vel gå an å bare ha den på en hel uke hvis sårene å alt ser rene og fine ut? Bare vaske seg under armene o.l med klut liksom.. Og er det en salve dere vet som vi kan smøre på arrene slik at de blir finest mulig? mener jeg har hørt om en slik. aloe vera krem kan det stemme?
elinpelin Skrevet 26. mai 2010 #10647 Skrevet 26. mai 2010 Det er sikkert litt vondt å vaske håret. (Mitt må vaskes daglig).Men man får jo ikke dusje før 4 dager etterpå. Tenker det blir godt med en dusj da, selv om man kan vaske seg med klut så blir det ikke helt det samme.
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10648 Skrevet 26. mai 2010 Mine pupper er 4UKER idag Har ikke skiftet teipen enda og tror det er rekord her inne!!!
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10649 Skrevet 26. mai 2010 Lurer på en ting: alle snakker om hvor fryktelig det er å dusje dagene etter operasjonen. Men trenger en engentlig å dusje overkroppen i det hele da dagene etter? jeg mener hvis det er så vondt å ta av sportsbhn så må d vel gå an å bare ha den på en hel uke hvis sårene å alt ser rene og fine ut? Bare vaske seg under armene o.l med klut liksom.. Og er det en salve dere vet som vi kan smøre på arrene slik at de blir finest mulig? mener jeg har hørt om en slik. aloe vera krem kan det stemme? På 4uker har eg dusja ordentlig 5ganger :gjeiper: :gjeiper: Vil gi arrene mest mulig fred uten fuktighet... Har dusja fra navelen og ned og ellers vasket meg med et bløt håndklede... Litt ekkelt kanskje men det driter eg i... Står enda over badekar når eg vasker håret... Er vondt og strekke armene såå mye.. strekker liksom så grusomt og det er jo fy fy..
Godemine Skrevet 26. mai 2010 #10650 Skrevet 26. mai 2010 Under en uke til jeg skal i "ilden" nå. Kjenner jeg har fått litt kalde føtter, men tror det bare er fordi det nærmer seg (det er nå godt gjennomtenkt så). Hva må jeg tenke på, og er det noe som må kjøpes inn i forkant? har fått resept fra klinikken, så skal hente tabletter og hiroscrub (eller hvordan det skrives) før helga. Sportsbh kjøpes på klinikken, ser jeg også skal betale 200 kr for teip. Men må jeg ha noe mer da? *grugleder meg*
JaneDoe Skrevet 26. mai 2010 #10651 Skrevet 26. mai 2010 Lurer på en ting: alle snakker om hvor fryktelig det er å dusje dagene etter operasjonen. Men trenger en engentlig å dusje overkroppen i det hele da dagene etter? jeg mener hvis det er så vondt å ta av sportsbhn så må d vel gå an å bare ha den på en hel uke hvis sårene å alt ser rene og fine ut? Bare vaske seg under armene o.l med klut liksom.. Og er det en salve dere vet som vi kan smøre på arrene slik at de blir finest mulig? mener jeg har hørt om en slik. aloe vera krem kan det stemme? Syns det var digg å dusje jeg.. hehe.. Deili å få av sportsbhen litt.. Eneste var jo at man ikke skal løfte armene noe særlig, men fikk vaska håret alikevel jeg.. Greit å få vekk litt tusjrester også
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10652 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er nå operert!! Det ble 325 og 350 gram, det tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med! Puppene ser absolutt store nok ut nå, litt hovne og med bandasjen på da... Gleder meg til å ta av og se på dem! Angående info om min operasjon tenkte jeg å skrive litt for dem som er interesserte: I går kveld tok jeg de to tablettene som fungerer som antibiotika for kroppen og som skal minske faren for infeksjon. Det er ganske sterke saker tydeligvis, for etter 1 time var jeg så kvalm som jeg aldri før har vært. Hadde ingen annen utvei enn å kaste opp... I tillegg ble magen min ganske ømfintlig, så jeg anbefaler INGEN å spise bali-gryte dagen før Måtte vel på do ca 4 ganger, ikke noe stort problem, men litt irriterende. På morgen i dag (hadde operasjon halv ti), tok jeg samme tablett som i går og ble ikke spesiell uvel av det. I tillegg tok jeg de to smertelindrende tablettene. Så dro jeg til klinikken, med mamma som følge, og all personale som tok i mot meg var utrolig hyggelige. Var på Colosseum klinikken. Sykepleierne som tok hånd om meg var koselige og plutselig var jeg helt borte av narkosen. Da jeg våknet opp lå jeg i en seng med mamma ved siden av. Følte meg relativt pigg!! Småskalv og hakket tenner i fem minutter, litt ukontrollert. Men så gikk det seg veldig til, og smertene var mindre enn forventet. Nå er det gått seks timer siden operasjonen og smertene er MYE verre. Men jeg holder ut. Dette går fint :-) Har spist blåbær og ristet loff med banan og føler meg egentlig bra. Håper det ikke forverrer seg så mye mer. Føler meg ganske SPRENGT, litt vondt å puste, og det verste er å reise seg opp fra sengen. Men tenk, NÅ ER DET GJORT!! :D
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10653 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er nå operert!! Det ble 325 og 350 gram, det tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med! Puppene ser absolutt store nok ut nå, litt hovne og med bandasjen på da... Gleder meg til å ta av og se på dem! Angående info om min operasjon tenkte jeg å skrive litt for dem som er interesserte: I går kveld tok jeg de to tablettene som fungerer som antibiotika for kroppen og som skal minske faren for infeksjon. Det er ganske sterke saker tydeligvis, for etter 1 time var jeg så kvalm som jeg aldri før har vært. Hadde ingen annen utvei enn å kaste opp... I tillegg ble magen min ganske ømfintlig, så jeg anbefaler INGEN å spise bali-gryte dagen før Måtte vel på do ca 4 ganger, ikke noe stort problem, men litt irriterende. På morgen i dag (hadde operasjon halv ti), tok jeg samme tablett som i går og ble ikke spesiell uvel av det. I tillegg tok jeg de to smertelindrende tablettene. Så dro jeg til klinikken, med mamma som følge, og all personale som tok i mot meg var utrolig hyggelige. Var på Colosseum klinikken. Sykepleierne som tok hånd om meg var koselige og plutselig var jeg helt borte av narkosen. Da jeg våknet opp lå jeg i en seng med mamma ved siden av. Følte meg relativt pigg!! Småskalv og hakket tenner i fem minutter, litt ukontrollert. Men så gikk det seg veldig til, og smertene var mindre enn forventet. Nå er det gått seks timer siden operasjonen og smertene er MYE verre. Men jeg holder ut. Dette går fint :-) Har spist blåbær og ristet loff med banan og føler meg egentlig bra. Håper det ikke forverrer seg så mye mer. Føler meg ganske SPRENGT, litt vondt å puste, og det verste er å reise seg opp fra sengen. Men tenk, NÅ ER DET GJORT!! :D Gratulerer sååå mye med nye pupper Ja tenk nå er det gjort. Det tenkte eg og,hehe... Hørest ut som en fin str for deg. Husker du sa du ville bli en c. Jepp tok paragin forte eg og spydde hele natten. Var helt j.... Di verste smertene forsvant relativt fort.... Mine er akkurat 4uker idag :rødme: :rødme: Høyre pupp har sunket fint ned men venter fortsatt på venstre...
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10654 Skrevet 26. mai 2010 Under en uke til jeg skal i "ilden" nå. Kjenner jeg har fått litt kalde føtter, men tror det bare er fordi det nærmer seg (det er nå godt gjennomtenkt så). Hva må jeg tenke på, og er det noe som må kjøpes inn i forkant? har fått resept fra klinikken, så skal hente tabletter og hiroscrub (eller hvordan det skrives) før helga. Sportsbh kjøpes på klinikken, ser jeg også skal betale 200 kr for teip. Men må jeg ha noe mer da? *grugleder meg* Hmmm hørest ut for meg som du har det meste. Kanskje en teipfjerner også. Kjøpte det på apoteket eg.. MEEEENNNN ser du skriver 200kr for teip.. Det er helt SINNSYKT.. Kjøpte Micropore på apoteket eg og en rull kostet 35kr tror eg. Så du må ikke betale 200kr for en!!!!! Du må bare spør på apoteket for den Microporen ligger bak skranken...
Merete M Skrevet 26. mai 2010 #10655 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er nå operert!! Det ble 325 og 350 gram, det tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med! Puppene ser absolutt store nok ut nå, litt hovne og med bandasjen på da... Gleder meg til å ta av og se på dem! Angående info om min operasjon tenkte jeg å skrive litt for dem som er interesserte: I går kveld tok jeg de to tablettene som fungerer som antibiotika for kroppen og som skal minske faren for infeksjon. Det er ganske sterke saker tydeligvis, for etter 1 time var jeg så kvalm som jeg aldri før har vært. Hadde ingen annen utvei enn å kaste opp... I tillegg ble magen min ganske ømfintlig, så jeg anbefaler INGEN å spise bali-gryte dagen før Måtte vel på do ca 4 ganger, ikke noe stort problem, men litt irriterende. På morgen i dag (hadde operasjon halv ti), tok jeg samme tablett som i går og ble ikke spesiell uvel av det. I tillegg tok jeg de to smertelindrende tablettene. Så dro jeg til klinikken, med mamma som følge, og all personale som tok i mot meg var utrolig hyggelige. Var på Colosseum klinikken. Sykepleierne som tok hånd om meg var koselige og plutselig var jeg helt borte av narkosen. Da jeg våknet opp lå jeg i en seng med mamma ved siden av. Følte meg relativt pigg!! Småskalv og hakket tenner i fem minutter, litt ukontrollert. Men så gikk det seg veldig til, og smertene var mindre enn forventet. Nå er det gått seks timer siden operasjonen og smertene er MYE verre. Men jeg holder ut. Dette går fint :-) Har spist blåbær og ristet loff med banan og føler meg egentlig bra. Håper det ikke forverrer seg så mye mer. Føler meg ganske SPRENGT, litt vondt å puste, og det verste er å reise seg opp fra sengen. Men tenk, NÅ ER DET GJORT!! :D GRATULERER SÅ MYE!! Du er så heldig, endelig er du ferdig ja.. Men er det virkelig så mange som tar smertestillende osv dagen før operasjonen? Jeg skal ikke ta noe som helst jeg.. Har ikke fått resepter eller noe.. Spurte jo kirurgen om jeg måtte bruke Hibiscrub til når jeg skal vaske meg, men det sa han ikke var nødvendig, og at vanlig såpe holdt...? Han sier jeg får med meg smertestillende i en pose hjem etter operasjonen da.. Gleder meg som en unge, "snart" er det min tur, 22 dager, hee hee Du må holde oss oppdatert Venetia!
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10656 Skrevet 26. mai 2010 Tusen takk Til deg Merete, jeg tror det er forebyggende og kanskje ikke helt nødvendig. Hibiscrub dusjet jeg med både i går kveld og i dag tidlig, i tillegg til at sykepleieren penslet meg med enda mer væske rett før operasjonen. Før jeg gikk inn fikk jeg også 3 tabletter ekstra, vet ikke helt hva slags, men de skal visst gjøre at man blir litt omtåket. Syns ikke jeg merket noe særlig til det jeg da, men. Glad for at det ikke var kjempevondt da jeg våknet i alle fall! Var forberedt på mye verre, men håpet selvfølgelig på at jeg skulle være heldig og ikke få så mange smerter. Det er så innmari individuelt... 22 dager går FORT! Nå blir vi fine til sommeren :D
Gjest Venetia Skrevet 26. mai 2010 #10657 Skrevet 26. mai 2010 Gratulerer sååå mye med nye pupper Ja tenk nå er det gjort. Det tenkte eg og,hehe... Hørest ut som en fin str for deg. Husker du sa du ville bli en c. Jepp tok paragin forte eg og spydde hele natten. Var helt j.... Di verste smertene forsvant relativt fort.... Mine er akkurat 4uker idag :rødme: :rødme: Høyre pupp har sunket fint ned men venter fortsatt på venstre... Takk!! Det verste jeg vet er å være kvalm altså... ligger heller og har vondt enn å være svimmel og alt som følger med! Spurte hun ene sykepleieren i dag om hvor lang tid det tar før resultatet på puppene blir ORDENTLIG som det skal være. da sa hun 3 mnd til ett år... Må bare prøve å være tålmodige, hehe
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10658 Skrevet 26. mai 2010 GRATULERER SÅ MYE!! Du er så heldig, endelig er du ferdig ja.. Men er det virkelig så mange som tar smertestillende osv dagen før operasjonen? Jeg skal ikke ta noe som helst jeg.. Har ikke fått resepter eller noe.. Spurte jo kirurgen om jeg måtte bruke Hibiscrub til når jeg skal vaske meg, men det sa han ikke var nødvendig, og at vanlig såpe holdt...? Han sier jeg får med meg smertestillende i en pose hjem etter operasjonen da.. Gleder meg som en unge, "snart" er det min tur, 22 dager, hee hee Du må holde oss oppdatert Venetia! Er så forskjellig fra klinikk til klinikk akkurat det der. Eg fikk bare 2-3 Pandodil 20min før eg skulle inn på opbordet. Tok ingenting dagen før bare vasket meg da Fikk med meg en resept på di sterke Paragin forte og har bare tatt 1tab. Var sååå sterke at eg bare spydde av dem så for min del var paracette bra nok...
pluske83 Skrevet 26. mai 2010 #10659 Skrevet 26. mai 2010 Takk!! Det verste jeg vet er å være kvalm altså... ligger heller og har vondt enn å være svimmel og alt som følger med! Spurte hun ene sykepleieren i dag om hvor lang tid det tar før resultatet på puppene blir ORDENTLIG som det skal være. da sa hun 3 mnd til ett år... Må bare prøve å være tålmodige, hehe Ja vi får bare vere tålmodige selv om det ikke alltid er like lett :gjeiper:
Theri86 Skrevet 26. mai 2010 #10660 Skrevet 26. mai 2010 GRATULERER SÅ MYE!! Du er så heldig, endelig er du ferdig ja.. Men er det virkelig så mange som tar smertestillende osv dagen før operasjonen? Jeg skal ikke ta noe som helst jeg.. Har ikke fått resepter eller noe.. Spurte jo kirurgen om jeg måtte bruke Hibiscrub til når jeg skal vaske meg, men det sa han ikke var nødvendig, og at vanlig såpe holdt...? Han sier jeg får med meg smertestillende i en pose hjem etter operasjonen da.. Gleder meg som en unge, "snart" er det min tur, 22 dager, hee hee Du må holde oss oppdatert Venetia! jeg skal ta infeksjonsforebyggende og kvalmestillende dagen før op. En type smertestillende + 4 paracet 1 time før op. Og jeg skal vaske med hibiscrub to ganger før op.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå