pluske83 Skrevet 13. mai 2010 #10381 Skrevet 13. mai 2010 Er stinga dine fortsatt der? Mine var borte etter 12 til 14 dager de... Ikke noe riving i sting eller noe den første dagen jeg kjørte heller.. Alle er forskjellige gitt... Syns det var godt å få lov til å bruke armene litt mer.. hehe Har ikke sett arrene enda pga teipen sitter på og den skulle bare sitte til det hadde gått 4uker om den ikke hadde fallt av selv.. Men er jo sting inni og om du skjønner og det skal ingen ting til for at det kan sprekke opp når det er så ferskt.. At arrene er lukket er jo greit men prossesen er langt fra ferdig for det om... Ja vi er forskjellige.. Satt i bilen og bannet hver gang eg måtte gire ned for en traktor eller noe hehe..
pluske83 Skrevet 13. mai 2010 #10382 Skrevet 13. mai 2010 Jeg skal mest sannsynlig ta tog fra Oslo til Trondheim en ukes tid etter operasjonen, tror du det går det greit...? Og jeg skal som sagt legge under muskel selv så.. For min del hadde eg ikke orket det tror eg.. men du kan ha det helt annerledes en meg.. Har vert inne på tv og data i 3uker snart eg pga operasjonen. Mannen støvsuger,tar ut av oppvaskmaskinen osv enda.. Føler eg har sitte så mye stille i det siste at eg finner ikke rompa når eg kikker i speilet,hehheee.. Blitt helt paddeflat.. Men eg tar det med ro for eg tror det er viktig at kroppen får konsentrere seg helt om di nye puppene:)
pluske83 Skrevet 13. mai 2010 #10383 Skrevet 13. mai 2010 Sorry for at jeg spammer men. Jeg var som sagt på konsultasjon igår, og vi ble enig om 350 i hver pupp.. Men, når jeg så det med genser oppå, og klemte på, så virka det litt for lite.. Er litt beskymra for at jeg syns de blir for små. Men samtidig, hvis jeg tar enda mer, er samboeren min redd for at jeg skal få for store, haha. Det er jeg også men.. Jeg vil jo ikke ha sånne mega store melon-aktige greier heller.. Når jeg ser på sånne før og etter bilder, så er der mange med fyldig B som ser veldig stort ut på noen, mens samme størrelsen på noen andre ser veldig lite ut. Det er så vanskelig det her... Vil jo ikke betale såppas mye og gå igjennom den type smerte, uten å bli fornøyd.. Fyller ut en vanlig A-cup, men ikke en B, da må jeg ha mye innlegg.. Det er så vanskelig det her Forstår deg godt men prøv og ikke tenk sååå mye:) Det blir fint uansett og 350ml er jo en nydelig str. Hadde blitt kjempe glad hadde eg fått det.. Ser mange som har tatt det og puppene er jo utrolig fine.. Du skal ha rygg til og bære dem og og med 350ml får du IKKE små pupper..
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10384 Skrevet 13. mai 2010 Har ikke sett arrene enda pga teipen sitter på og den skulle bare sitte til det hadde gått 4uker om den ikke hadde fallt av selv.. Men er jo sting inni og om du skjønner og det skal ingen ting til for at det kan sprekke opp når det er så ferskt.. At arrene er lukket er jo greit men prossesen er langt fra ferdig for det om... Ja vi er forskjellige.. Satt i bilen og bannet hver gang eg måtte gire ned for en traktor eller noe hehe.. Ja jeg veit det ikke er grodd på innsiden.. hehe... Men jeg skulle skifte teip etter 14 dager å da var de synlige stingene borte... Og såret godt lukka.. Håper det går bedre med deg nå da:)
elinpelin Skrevet 13. mai 2010 #10385 Skrevet 13. mai 2010 Oki! 350 er mye, Merete, det blir sikkert nok Tror jeg skal slå meg til ro med at jeg skal høre med kirurgen om han syntes det blir greit med 260 og 280, hvis ikke får det bli med 240 og 260. JaneDoe: det er sikkert mye som spiller inn på resultatet, ja. Får stole på kirurgen De har jo sett mye og har bra efaring. Det siste jeg ønsker er iallefall to runde kopper høyt oppe på brystet. Har sett bilde av det også, det er ikke bra.
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10386 Skrevet 13. mai 2010 Oki! 350 er mye, Merete, det blir sikkert nok Tror jeg skal slå meg til ro med at jeg skal høre med kirurgen om han syntes det blir greit med 260 og 280, hvis ikke får det bli med 240 og 260. JaneDoe: det er sikkert mye som spiller inn på resultatet, ja. Får stole på kirurgen De har jo sett mye og har bra efaring. Det siste jeg ønsker er iallefall to runde kopper høyt oppe på brystet. Har sett bilde av det også, det er ikke bra. Det er tragisk med de derre runde oppi halsen.. haha. HAr runde innlegg jeg assa, men de er under muskel... Er veldig glad for at kirurgen min er veldig opptatt av det estetiske:)
@nnemor Skrevet 13. mai 2010 #10387 Skrevet 13. mai 2010 Sportsbhen fikk eg kjøpt på klinikken:) Synest det var greit for da sa kirurgen akkurat hvilke str eg måtte ha. Hadde og kjøpt en i 75b men kirurgen sa 75c så fikk det med hjem. Kostet 400kr men brydde meg ikke om det... Hvor stor er du? Vekt og høyde? Har selv lagt inn 300cc under muskelen.. Fikk anbefalt en type på klinikken (Triump eller noe), de solgte ikke der. Jeg er 169cm og veier rundt 65 kg...
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10388 Skrevet 13. mai 2010 Fikk anbefalt en type på klinikken (Triump eller noe), de solgte ikke der. Jeg er 169cm og veier rundt 65 kg... Jeg "fikk" min på klinikken.. Fiks ferdig på da jeg våkna etter op.. hehe... Det var Triumph... Kjempegod bh syns jeg.. Og jeg hadde aldri hatt på meg en sportsbh før..
Merete M Skrevet 13. mai 2010 #10389 Skrevet 13. mai 2010 Janei, jeg fikk tenkt meg litt om, og tror nok 350 er mer enn nok egentlig Men har sett at dere snakker om å bytte teip osv, det står det ingenting om med papiret jeg fikk fra klinikken? Får man flere papir etter operasjonen, eller er det bare det du får, når du sier at du skal operere der? Det sto bare: "Ved proteseplassering under muskel bruker man ofte stramt brystbånd i overkatn av brystene. Hvis BH skal den brukes minimum 3 mnd og helst 6 mnd natt og dag fra operasjonen. Ikke strekke armene over hodet første 14 dagene" Åsså står der ikke mer.. :S Sto bare litt om hvordan før operasjonen osv.. Syns det var litt lite informasjon. Han sa at det er sånne sting som forsvinner av seg selv.. Men der står ingenting om teiping, eller slikt.. Hmm..
Godemine Skrevet 13. mai 2010 #10390 Skrevet 13. mai 2010 Nå har jeg snakket med en kirurg til (kun telefonkunsultasjon), og han mente akkurat det samme som han andre kirugen. Eneste han var usikker på var om de skulle legge under eller over muskel, men det var vanskelig å se på bildene jeg sendte - måtte måle/kjenne. Heller fortsatt mot operasjon på colosseum klinikken. Fikk egentlig et godt inntrykk av begge stedene, så tenker at da må jeg bare velge et Er også litt frem og tilbake om jeg skal bestille operasjon så fort som mulig eller vente litt. Har barn på 11 mnd som krever sitt (i tillegg til ei som er eldre), men samtidig passer det også å ta det mens jeg har permisjon og slipper å ta fri fra jobb. Er det noen som har tatt operasjon med små barn hjemme? Han ene kirurgen mente jeg kunne løfte henne etter noen dager, mens hans andre mente man burde vente en uke så jeg tror det stemmer best.
C-opi Skrevet 13. mai 2010 #10391 Skrevet 13. mai 2010 Jeg skal også operers 17. juni, kl 09.30! Var veldig fornøyd med konsultasjonstimen på colosseumklinikken, prøvde masse forskjellige størrelser, fikk svar på alt jeg lurte på og kunne snakke med kirugen uten å føle det var noe hast om å bli ferdig. De kunne de legge inn så mye jeg ønsket, snakket om til og med om 400, men jeg er ganske liten og smal 164 cm høy og 50kg, helt uten heng og 70 a nå. Merkelig det at kiruger sier så forskjellige ting, da mange får beskjed om maks plass til, men her kunne jeg få 400 i første oprasjon og jeg har små og fast bryst nå. Men vi endte hvertfall tilslutt opp med 260 i hver under musklen, da jeg ønsker et naturlig resultat, skal også senke folden, noe jeg ikke viste var mulig. Noen her som har gjort det? Nå er jeg bare super spent!
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10392 Skrevet 13. mai 2010 Nå har jeg snakket med en kirurg til (kun telefonkunsultasjon), og han mente akkurat det samme som han andre kirugen. Eneste han var usikker på var om de skulle legge under eller over muskel, men det var vanskelig å se på bildene jeg sendte - måtte måle/kjenne. Heller fortsatt mot operasjon på colosseum klinikken. Fikk egentlig et godt inntrykk av begge stedene, så tenker at da må jeg bare velge et Er også litt frem og tilbake om jeg skal bestille operasjon så fort som mulig eller vente litt. Har barn på 11 mnd som krever sitt (i tillegg til ei som er eldre), men samtidig passer det også å ta det mens jeg har permisjon og slipper å ta fri fra jobb. Er det noen som har tatt operasjon med små barn hjemme? Han ene kirurgen mente jeg kunne løfte henne etter noen dager, mens hans andre mente man burde vente en uke så jeg tror det stemmer best. Da jeg opererte i fjor så hadde jeg ei på 13 mnd og ei på 2,5 år.. Kirurgen min sa at må man så må man løfte, men helst vente en uke. Måtte man løfte så løft henne tett inntil deg sa han.
Godemine Skrevet 13. mai 2010 #10393 Skrevet 13. mai 2010 Dere som har tatt silikon over muskel ?? Hvordan kjennes puppene ut? harde - som ekte? Kan man se at det er silikon?
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10394 Skrevet 13. mai 2010 Janei, jeg fikk tenkt meg litt om, og tror nok 350 er mer enn nok egentlig Men har sett at dere snakker om å bytte teip osv, det står det ingenting om med papiret jeg fikk fra klinikken? Får man flere papir etter operasjonen, eller er det bare det du får, når du sier at du skal operere der? Det sto bare: "Ved proteseplassering under muskel bruker man ofte stramt brystbånd i overkatn av brystene. Hvis BH skal den brukes minimum 3 mnd og helst 6 mnd natt og dag fra operasjonen. Ikke strekke armene over hodet første 14 dagene" Åsså står der ikke mer.. :S Sto bare litt om hvordan før operasjonen osv.. Syns det var litt lite informasjon. Han sa at det er sånne sting som forsvinner av seg selv.. Men der står ingenting om teiping, eller slikt.. Hmm.. Jeg fikk med meg papirer hjem etter op også og der sto det hvordan jeg skulle forholde meg til trening o.l etter op. Også teiping av såret o.l Der jeg opererte bruker de ikke brystbånd, så jeg er rimelig glad jeg slapp det.
Godemine Skrevet 13. mai 2010 #10395 Skrevet 13. mai 2010 Da jeg opererte i fjor så hadde jeg ei på 13 mnd og ei på 2,5 år.. Kirurgen min sa at må man så må man løfte, men helst vente en uke. Måtte man løfte så løft henne tett inntil deg sa han. Aha Omtrent det samme som her da, har ei på 11 mnd og ei på 3 år. Men da vet jeg det - da er det bare å bestille operasjon da
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10396 Skrevet 13. mai 2010 Dere som har tatt silikon over muskel ?? Hvordan kjennes puppene ut? harde - som ekte? Kan man se at det er silikon? jeg har under selv, men har ett par venninner som har over.. de ser ikke uekte ut, men det kommer mye ann på hvordan man ser ut fra før. Jeg har liten underhudsfett derfor la jeg under. Hun ene venninna mi har tatt nye operasjon i år å la da under muskel og de ser enda bedre ut selv om de så bra ut fra før å.. de kjennes myke og faste ut.
Merete M Skrevet 13. mai 2010 #10397 Skrevet 13. mai 2010 Jeg skal også operers 17. juni, kl 09.30! Var veldig fornøyd med konsultasjonstimen på colosseumklinikken, prøvde masse forskjellige størrelser, fikk svar på alt jeg lurte på og kunne snakke med kirugen uten å føle det var noe hast om å bli ferdig. De kunne de legge inn så mye jeg ønsket, snakket om til og med om 400, men jeg er ganske liten og smal 164 cm høy og 50kg, helt uten heng og 70 a nå. Merkelig det at kiruger sier så forskjellige ting, da mange får beskjed om maks plass til, men her kunne jeg få 400 i første oprasjon og jeg har små og fast bryst nå. Men vi endte hvertfall tilslutt opp med 260 i hver under musklen, da jeg ønsker et naturlig resultat, skal også senke folden, noe jeg ikke viste var mulig. Noen her som har gjort det? Nå er jeg bare super spent! Haha, så gøy! Da har vi samme dag, og du bare 15 minutter senere enn meg! Da kan vi glede oss ilag, hehe Jeg er også ganske så spent, er helt ufattelig at det faktisk skal skje nå også! Vi har ganske likt utgangspunkt også ser jeg.. Jeg er 166cm og 49kg for øyeblikket. Jeg skal da legge inn 350 i hvert bryst.. Gleder meg! :rødme:
Godemine Skrevet 13. mai 2010 #10398 Skrevet 13. mai 2010 jeg har under selv, men har ett par venninner som har over.. de ser ikke uekte ut, men det kommer mye ann på hvordan man ser ut fra før. Jeg har liten underhudsfett derfor la jeg under. Hun ene venninna mi har tatt nye operasjon i år å la da under muskel og de ser enda bedre ut selv om de så bra ut fra før å.. de kjennes myke og faste ut. Jeg vil tro jeg har greit med underhudsfett siden kirugen anbefalte over muskel. Han snakket om at hvis man var veldig tynn eller ikke hadde pupper fra før ble det penest under muskelen for at ikke protesen skulle synes. Blir bare litt usikker på om det ville vært finere under muskel, og litt redd for at de vil bli harde og kanskje litt "uekte" hvis man tar over - men kirurgen bør vel ha rett !?
Merete M Skrevet 13. mai 2010 #10399 Skrevet 13. mai 2010 Jeg fikk med meg papirer hjem etter op også og der sto det hvordan jeg skulle forholde meg til trening o.l etter op. Også teiping av såret o.l Der jeg opererte bruker de ikke brystbånd, så jeg er rimelig glad jeg slapp det. Okei. Nei, han sa at det var ikke sikkert jeg skulle ha nedpress-bånd, det fant han ut etterhvert. Ja, håper jeg får med meg noe mer informasjon. For her står det bare om tabletter osv.
JaneDoe Skrevet 13. mai 2010 #10400 Skrevet 13. mai 2010 Jeg vil tro jeg har greit med underhudsfett siden kirugen anbefalte over muskel. Han snakket om at hvis man var veldig tynn eller ikke hadde pupper fra før ble det penest under muskelen for at ikke protesen skulle synes. Blir bare litt usikker på om det ville vært finere under muskel, og litt redd for at de vil bli harde og kanskje litt "uekte" hvis man tar over - men kirurgen bør vel ha rett !? Ville nok ha hørt på kirurgen ja De veit jo hva de driver med.. Men min kirurg sa at å ta under muskel gir bedre resultat i lengden..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå