Avalon Skrevet 30. april 2010 #10141 Skrevet 30. april 2010 eg føler mg bedre og bedre for hverdag, men sliter fært md ryggproblemer..har aldri sovet på rett rygg før...har ikk sovet godt i 5 dager nå pga ryggplager...dritt!!!! gjør vondt å sove på side så, når e dt man kan sove på side igjen???????? liker å sove i fosterstilling.....har ik mye smerter nå heldigvis.. kordan kan eg unngå å få vondt i ryggen??? hjellppp Hvordan unngå er ikke så lett å svare på, men tigerbalsam kan lindre.
elinpelin Skrevet 30. april 2010 #10142 Skrevet 30. april 2010 Huff, så kjedelig pluske. Håper det snart snur seg så det blir bedre for deg. Angående ryggen vet ikke jeg heller, men har du brukt masse puter under ryggen som andre har nevnt her? Jeg var til konsultasjon idag Dr. Simensen var en koselig mann. Så vi kom frem til 240 i venstre bryst og 260 i høyre (er bittelitt mindre). Moderat profil over muskel. Operasjon 30/6. Det tror jeg blir veldig bra Gutta (3 og 6) er hos pappan sin den uka og neste, det er jo fint. Det er litt uvirkelig, herregud, tør liksom ikke glede meg ennå.
Tristhin Skrevet 30. april 2010 #10143 Skrevet 30. april 2010 Hvordan er det å sove på magen etter op?? Det er nå 10 dager siden min op, og jeg har våknet på magen et par ganger allerede. Er det sånn at man ikke skal ligge på magen, eller er det greit så lenge det ikke er vondt?
JaneDoe Skrevet 30. april 2010 #10144 Skrevet 30. april 2010 Hvordan er det å sove på magen etter op?? Det er nå 10 dager siden min op, og jeg har våknet på magen et par ganger allerede. Er det sånn at man ikke skal ligge på magen, eller er det greit så lenge det ikke er vondt? Kirurgen sa til meeg at man kan ligge på siden eller ryggen den første natta. Alt ettersom hva som er best.. Han sa at kroppen våkner eller flytter på sseg hvis man ligger vondt. Så jeg kunne egentlig sove sånn jeg ville. mend et var jo ikke noe godt å ligge på magen med en gang.. hehe
elinpelin Skrevet 30. april 2010 #10145 Skrevet 30. april 2010 Oi! Var inne og tittet på Victorias secret. Der var det mye fint!!! Noen som vet hva 75 c blir der?
linni.ng Skrevet 30. april 2010 #10146 Skrevet 30. april 2010 men kan vel ikk ligge på mage elr på side når man har vondt vel? eg har prøvd...dt gjør vondt.. eg har prøvd puter ja..men hjelper så lite..e så uvant å sove sånn...dt e så irriterende :S hmm tigerbalsamn ja...kan jo prøve
Merete M Skrevet 1. mai 2010 #10148 Skrevet 1. mai 2010 (endret) HERREGUD.. Jeg har lengtet etter større pupper kjempelenge, og endelig er konsultasjonen satt. 12 denne måneden er det, og operasjon blir rundt 12 Juni.. Saken er bare den at, etter at jeg har satt konsultasjons-dagen har jeg hatt mye mareritt. Jeg er livredd for nåler og gruer meg ufattelig mye til operasjonen. Det er 1 og en halv måned til selve operasjonen, men jeg kjenner det allerede i magen. Er så redd for å få veldig med smerter.. Eller begynne å kaste opp. Hadde satt veldig stor pris på om dere som har operert kunne fortalt litt hvordan det er de første dagene, og ikke vær "fin" når dere skriver, vil gjærne vite hvordan det kan være, på godt og vondt, så jeg er forberedt.. Gleder meg så ufattelig mye, men gruer meg veldig til smertene etterpå.. Jeg lurer også på, siden det er i sommertiden jeg skal operere, om det er umulig å ta solarium, evt. sole seg? Vil jo ikke ha skille av hele støtte-bhen.. Hehe. Og jeg skal sikkert feste litt også, er det mulig å bytte ut støtte-bhn med en vanlig bh uten spiler etter ca 1 måned? Bare for 1 kveld? Nevner igjen, at det hadde vært fint om at dere som har hatt op. kunne fortalt litt om hvordan det var etter operasjonen osv. Eventuelle tips om hvordan sove uten smerter (minst mulig) osv. Har noen andre småspørsmål. 1. Hvordan er det å gå fra "hvilebordet" og inn i Taxi, bil. Må du holde på puppene dine, gjør det sinnsykt vondt? 2. Bilturen min varer ca 1 og en halv time.. Kommer det til å være vondt? 3. Jeg bor ganske langt unna der jeg skal operere, så hvor mange dager burde jeg vente med å bestille fly billett hjem,for å være sikker på at jeg ikke har smerter på hjemturen? 4. Hvilken sittestilling og sovestilling er best de første dagene? Takker på forhånd. Hilsen kjempenervøs jente! Endret 1. mai 2010 av Merete M
elinpelin Skrevet 1. mai 2010 #10149 Skrevet 1. mai 2010 Heihei! Jeg har ikke operert selv ennå, men jeg har en annen innstilling, og jeg tror det hjelper litt også Under operasjonen sover vi (iallefall de som får narkose som vel er mest vanlig) Etter operasjonen er man rimelig sløv etter narkosen ennå og før den er helt borte får man andre smertestillende tabletter. Og så får man med seg smertestillede tabletter. Hvis man passer på å ta de før virkningen av den forrige er helt borte holder man vel smertene på et minimum. Å sette seg og reise seg opp igjen er sikkert noe av det værste derfor mange bruker masse puter bak ryggen og man kan/skal? ligge litt høyere med overkroppen de første nettene. Nå kommer vel smertene litt an på om man opererer over eller under brystmusklene så hvis ikke du er veldig tynn ville jeg tatt over musklene siden du er så redd for smerter. Jeg er veldig positivt innstilt (som jeg var før første fødsel som forøvrig endte i keisersnitt men det er en annen historie) så er det veldig vondt får jeg meg et slag i trynet igjen.
pluske83 Skrevet 1. mai 2010 #10150 Skrevet 1. mai 2010 Var dere fornøyd med str og sånt når dere hadde fått av bandasjen??
linni.ng Skrevet 1. mai 2010 #10151 Skrevet 1. mai 2010 Var dere fornøyd med str og sånt når dere hadde fått av bandasjen?? var du ikk`? syns 300cc e litt store i forhold til kroppen min. men men..bedre litt for stor enn for liten :D e du fornøyd da? åssen går dt md smerten?
pluske83 Skrevet 1. mai 2010 #10152 Skrevet 1. mai 2010 var du ikk`? syns 300cc e litt store i forhold til kroppen min. men men..bedre litt for stor enn for liten :D e du fornøyd da? åssen går dt md smerten? Skal ta av bandasjen imorgen så blir merkelig og se om eg bli glad... har snikktittet litt og det ser absolutt ikke for stort ut. er sengeliggende enda og må ha hjelp til dogåing,ut og inn av sengen osv. kjedelig... gruer meg veldig til og ta av bandasjen imorgen. redd eg skal rive opp snitta.. har begynt og bli veldig sår i dem og. ikke så mye spreng lenger og første natt uten spying.
linni.ng Skrevet 1. mai 2010 #10153 Skrevet 1. mai 2010 Skal ta av bandasjen imorgen så blir merkelig og se om eg bli glad... har snikktittet litt og det ser absolutt ikke for stort ut. er sengeliggende enda og må ha hjelp til dogåing,ut og inn av sengen osv. kjedelig... gruer meg veldig til og ta av bandasjen imorgen. redd eg skal rive opp snitta.. har begynt og bli veldig sår i dem og. ikke så mye spreng lenger og første natt uten spying. dt går bedre og bedre for hverdag skal du se stå på! fortell åssen form på brystene dine ser ut imorra :D
pluske83 Skrevet 1. mai 2010 #10154 Skrevet 1. mai 2010 dt går bedre og bedre for hverdag skal du se stå på! fortell åssen form på brystene dine ser ut imorra :D ja skal gjøre det deilig og ha noen og prate med siden ingen vett om det her. har og begynt og merke en sydende følelse i høyre pupp. hva er det tro? som noen bobler eller noe..
pluske83 Skrevet 1. mai 2010 #10155 Skrevet 1. mai 2010 SNAPS???? har du tatt av bandasjen? tror eg venter til imorgen...
linni.ng Skrevet 1. mai 2010 #10156 Skrevet 1. mai 2010 ja skal gjøre det deilig og ha noen og prate med siden ingen vett om det her. har og begynt og merke en sydende følelse i høyre pupp. hva er det tro? som noen bobler eller noe.. ehh.. eg hadde dt og..boblende lyd på høyre pupp :S men dt e normal som eg vet.. får du vondt når du beveger dg på sidene når du legger dg? dt får eg..så må sove rett i disse nettene..noe eg misliker mest..får du vondt når du reiser opp av sengen?
elinpelin Skrevet 1. mai 2010 #10157 Skrevet 1. mai 2010 Er visst helt vanlig med bobling i brystet ja.
pluske83 Skrevet 1. mai 2010 #10158 Skrevet 1. mai 2010 ehh.. eg hadde dt og..boblende lyd på høyre pupp :S men dt e normal som eg vet.. får du vondt når du beveger dg på sidene når du legger dg? dt får eg..så må sove rett i disse nettene..noe eg misliker mest..får du vondt når du reiser opp av sengen? ja har vondt samme hva eg gjør Har sove på ryggen med en ekstra dyne og pute bak. Ja må ha hjelp til og komme meg ut av sengen. bare det og skrive på pcen er meget ubehag.
Gjest Snaps Skrevet 1. mai 2010 #10159 Skrevet 1. mai 2010 SNAPS???? har du tatt av bandasjen? tror eg venter til imorgen... Ja jeg har tatt av bandasjen :D kjempe fornøyd med resultatet, selvom puppene er ganske hovne og sprengte, og brystvorten er ganske hoven også så det så ikke så pent ut. Størrelsen også er jeg kjempe fornøyd med :D Har endelig fått dusjet idag og, å det var deilig å føle seg litt fresh igjen. Følte meg så utrolig skitten i slutten ;P Har litt smerter nederst der med stinga, å trenger litt hjelp med tunge ting, å et lite dytt når jeg skal opp av sofaen etc, men går egentlig kjempefint:) har hatt mye mindre vondt enn forventa, og går mye bedre også enn det jeg hadde trodd Var skikkelig deilig å få av seg bandasjen også, å få på seg sportsbhen. Fikk mye mindre vondt med engang den var borte, tror den pressa og trykkte veldig hardt over brystene og stinga og ryggen, så kjente stor forskjell med engang den var av så kansje du også får det bedre om du tar den av? men var inni helsikens vondt og ta av bandasjen da, hadde ikke sånn middel på det heller, så jeg måtte dra forsiktig.. Men anbefaler deg å ta av bandasjen
Gjest Snaps Skrevet 1. mai 2010 #10160 Skrevet 1. mai 2010 men jeg har ikke kjent noen bobblende følelse i noen av brystene, men jeg har mest vondt i det høyre brystet. Men syns jeg snappet opp en plass at en ofte får vondere i det brystet hvis en er høyrehendt, og omvendt om man er venstrehendt siden man bruker den armen mest og det går litt ut over brystet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå