tinkapus Skrevet 15. april 2010 #9961 Skrevet 15. april 2010 Hei! Da har jeg vært til konsultasjon og legen mener jeg kan få dekt opr av det offentlige pga assymmetri på brystene. Skal kontakte fastlegen min og få han til å henvise videre. Har noen erfaring med dette? hvor lang tid kan det evt ta før jeg kan opereres?og hvor stor vil sannsynligheten for å bli operert på privatsykehus? Redd jeg må stå på venteliste i årevis ved operasjon av det offentlige... Har bestemt meg for å opereres uansett om jeg får dekt det eller ikke da....
Lizz28 Skrevet 16. april 2010 #9962 Skrevet 16. april 2010 Hei alle sammen. Da er jeg endelig litt oppegående igjen. Tenkte at dere vil ha en liten status-rapport Jeg ble operert mandag kl 17.00. Var dritafull når jeg våknet og vingla rundt som ei ør høne. Og i så godt humør vettu. hihi. Operasjonen gikk kjempefint og legen fikk plass til 225 og 275. De første dagene var ikke noe særlig. Var vel egentlig ikke så veldig vondt, men man blir jo livredd for å bevege seg. Redd for at stingene skal gå opp osv. Det verste var egentlig smerten i ryggen. Det var den jeg måtte ta smertestillende for. Ellers hadde jeg nok ikke fått sovet noe særlig på nattaen. I natt, fjerde natten, kunne jeg ligge halveis på siden og da slapp smerten i ryggen umiddelbart. De første dagene var jeg ganske skuffet over resultatet. Tittet nedi sportsbh`en og syntes de var så små. Men så den 3. dagen når jeg fikk ta av bandasjen. Da hoppet det det frem to store glade boobies mot meg i speilet. Jeg ble så glad!!!! Det er kjempefine allerede. Litt harde og fulle av sprittusj, men kjempefine. Smerten har avtatt betraktelig og jeg håper å kunne reise på jobb på mandag (kontorjobb). Det eneste problemet er løfting av min 17 mnd gamle sønn. Håper jeg får lurt søstrene mine til å ta i et tak neste uke også Konklusjon: Det er verdt det Og jeg er superfornøyd enn så lenge. Håper alt går bra videre også
pluske83 Skrevet 16. april 2010 #9963 Skrevet 16. april 2010 Hei alle sammen. Da er jeg endelig litt oppegående igjen. Tenkte at dere vil ha en liten status-rapport Jeg ble operert mandag kl 17.00. Var dritafull når jeg våknet og vingla rundt som ei ør høne. Og i så godt humør vettu. hihi. Operasjonen gikk kjempefint og legen fikk plass til 225 og 275. De første dagene var ikke noe særlig. Var vel egentlig ikke så veldig vondt, men man blir jo livredd for å bevege seg. Redd for at stingene skal gå opp osv. Det verste var egentlig smerten i ryggen. Det var den jeg måtte ta smertestillende for. Ellers hadde jeg nok ikke fått sovet noe særlig på nattaen. I natt, fjerde natten, kunne jeg ligge halveis på siden og da slapp smerten i ryggen umiddelbart. De første dagene var jeg ganske skuffet over resultatet. Tittet nedi sportsbh`en og syntes de var så små. Men så den 3. dagen når jeg fikk ta av bandasjen. Da hoppet det det frem to store glade boobies mot meg i speilet. Jeg ble så glad!!!! Det er kjempefine allerede. Litt harde og fulle av sprittusj, men kjempefine. Smerten har avtatt betraktelig og jeg håper å kunne reise på jobb på mandag (kontorjobb). Det eneste problemet er løfting av min 17 mnd gamle sønn. Håper jeg får lurt søstrene mine til å ta i et tak neste uke også Konklusjon: Det er verdt det Og jeg er superfornøyd enn så lenge. Håper alt går bra videre også Såååå bra og høre at du er fornøyd og glad for fint resultat tenk nå er det endelig over for din del Min operasjon er om 12dager og eg gruuuuer meg for alt. Narkosen,resultatet osv Er og veldig redd dem skal bli for små. Har hatt smååååå pupper hele livet og vil ha store nå ikke middels liksom,thiihiii
Lizz28 Skrevet 16. april 2010 #9964 Skrevet 16. april 2010 Såååå bra og høre at du er fornøyd og glad for fint resultat tenk nå er det endelig over for din del Min operasjon er om 12dager og eg gruuuuer meg for alt. Narkosen,resultatet osv Er og veldig redd dem skal bli for små. Har hatt smååååå pupper hele livet og vil ha store nå ikke middels liksom,thiihiii Narkosen var bare digg. Sov så godt Ikke noe å grue seg for. Hvor mye skal du legge inn da?
linni.ng Skrevet 16. april 2010 #9965 Skrevet 16. april 2010 hei folkens jeg vurderer å ta silicon også. er høyprofil fin elr lav lavprofil? anatomisk elr runde? jeg er liten og tynn. så jeg vet at eg bør ta under muskel. vil ha mest mulig fin form. ikk ballong form. ikk for liten og ikk spreng store håper på svar :D
pluske83 Skrevet 16. april 2010 #9966 Skrevet 16. april 2010 Narkosen var bare digg. Sov så godt Ikke noe å grue seg for. Hvor mye skal du legge inn da? Åhr takk for det Trenger alle godord eg kan få nå frem mot operasjonen Skal legge inn 300cc. Han sa han trodde ikke det var plass til mer Ville hvertfall hatt mellom 350-380cc sånt eg blei en liten d hvertfall. Betaler såååå mye og går gjennom mye psykisk og fysisk så vil ha litt valuta for alt om du skjønner :rødme: Har både rumpe og gode lår så....
pluske83 Skrevet 16. april 2010 #9967 Skrevet 16. april 2010 hei folkens jeg vurderer å ta silicon også. er høyprofil fin elr lav lavprofil? anatomisk elr runde? jeg er liten og tynn. så jeg vet at eg bør ta under muskel. vil ha mest mulig fin form. ikk ballong form. ikk for liten og ikk spreng store håper på svar :D Du mmå nesten bestille tid til konsultasjon for og få bestemt det noe nærmere :gjeiper:
awaaa Skrevet 16. april 2010 #9968 Skrevet 16. april 2010 (endret) Off, kjenner jeg gruer meg litt nå altså. Skal opereres i morra kl 14.00 Vil bare si at alle dere her på forumet har vært en veldig hjelp og støtte for meg, har fått så utrolig mye info så jeg føler meg så trygg på det jeg skal gjøre :happy: så nå er det bare å vente og se, blir ivertfall utrolig digg med nye boobs ivertfall! awaaa Endret 16. april 2010 av awaaa
Djenni Skrevet 16. april 2010 #9969 Skrevet 16. april 2010 Hei alle sammen. Da er jeg endelig litt oppegående igjen. Tenkte at dere vil ha en liten status-rapport Operasjonen gikk kjempefint og legen fikk plass til 225 og 275. De første dagene var ikke noe særlig. Var vel egentlig ikke så veldig vondt, men man blir jo livredd for å bevege seg. Redd for at stingene skal gå opp osv. Det verste var egentlig smerten i ryggen. Det var den jeg måtte ta smertestillende for. Ellers hadde jeg nok ikke fått sovet noe særlig på nattaen. I Hei Lizz Gratulerer så mye med nye pupper! Jeg begynner å bli fornøyd, jeg og. :-) Ble ikke brystvorter forandret? Lurer på om det skjedde bare hos meg, men de blir bedre og bedre Forresten, i mine papirer står det at jeg må ta av teip etter ca. ei uke. Så fort??? Skal jeg virkelig gjøre det? Litt redd... Nå har det gått 9 dager... Og det står at jeg må skifte tapet hver uke.. Det var altfor ofte etter min mening. Hva anbefaler andre kliniker, jeg var operert på Nobel.
JaneDoe Skrevet 16. april 2010 #9970 Skrevet 16. april 2010 Hei Lizz Gratulerer så mye med nye pupper! Jeg begynner å bli fornøyd, jeg og. :-) Ble ikke brystvorter forandret? Lurer på om det skjedde bare hos meg, men de blir bedre og bedre Forresten, i mine papirer står det at jeg må ta av teip etter ca. ei uke. Så fort??? Skal jeg virkelig gjøre det? Litt redd... Nå har det gått 9 dager... Og det står at jeg må skifte tapet hver uke.. Det var altfor ofte etter min mening. Hva anbefaler andre kliniker, jeg var operert på Nobel. Jeg opererte på Fornebu og der skal man ha teipen på i 14 dager. Så bytte en gang i uka i 2 - 3 måneder... IKKE oftere med tanke på arrdannelse... Det sier de i alle fall..
kensi Skrevet 17. april 2010 #9971 Skrevet 17. april 2010 Så bra at det har godt fint med alle nyopererte! Jeg er visst en av dem det ikke har gått så bra med.. Da jeg skulle skifte teip første gang(skrev her etter det) trodde jeg arrene var åpne. Det viste seg at det bare var helt på sidene det var litt åpent, resten var begynt å gro fint. Jeg var kjempeletta! Så skulle jeg skifte teip for andre gang i går. Og jeg holdt på å gå i bakken. Det ene brystet har grodd fint, men det andre er helt åpent :o Det hadde jo grodd i midten og nesten helt ut til endene første gang jeg skifta teip. Noe har tydeligvis skjedd i mellomtiden. På det tykkeste er såret 1cm bredt!! Ser helt jævlig ut. Jeg begynte selvfølgelig å grine. Når jeg omsider hadde samla meg ringte jeg klinikken. Der fikk jeg beskjed om å ringe kirurgen på mobilen fordi hun ikke var på klinikken. Og hu tok jo ikke telefonen. Hu jeg snakka med på klinikken sa jeg bare skulle teipe over og vente til kirurgen ringte tilbake, hvis hu ikke tok telefonen. Makan! Må si jeg ble ganske paff. Så jeg ringte tilbake til klinikken og sa at jeg ville at noen skulle se på det med en gang. Da først fikk jeg komme til klinikken. En av sykesøstrene så på det, og sa at det var tråden, som egentlig skal løse seg opp, ikke hadde gjort det. Derfor prøvde kroppen å kvitte seg med restene på egen hånd, lager verk osv for å presse dem ut. Såret ble sripsa og fikk på en sånn liten bandasje/kompress greie. Fikk med noen sånne hjem, og kjøpte en bakteriedrepende krem for å smøre på. Måtte bytte denne greia en gang om dagen. Skifta i dag, og det ser fortsatt helt jævlig ut. Ser ikke ut som hu har festa stripsene godt nok heller. De skal jo liksom presse sammen såret, men stripsene var løse. Fikk time i morgen kl 13, sånn at kirurgen får se på det selv. Lurer på om det må syes på nytt.. Du merker ikke kvaliteten på servicen før du trenger det.. Så lenge alt går glatt er det ikke noe problem. Men jeg må si, de er elendige på oppfølging på stokkan. Når jeg ringer å sier at jet har et stort åpent sår, burde de etter min mening vært ganske ivrige på å få sjekka det. Ikke bare si at jeg skal teipe over å se det an, og håpe at kirurgen ringer tilbake. Måtte bare få ut litt frustrasjon her, er ikke meningen å skremme noen. Jeg har vel bare vært veldig uheldig.. Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som ikke bryr seg om at jeg får et 3cm langt og 1cm bredt arr på puppen.
linni.ng Skrevet 17. april 2010 #9972 Skrevet 17. april 2010 hvilken profil og form er finest syns dere?
kensi Skrevet 17. april 2010 #9973 Skrevet 17. april 2010 hvilken profil og form er finest syns dere? Hva som er finest kommer helt an på hvordan kroppen din er. Anatomiske kan se kjempefint ut på noen, mens det ser ikke fullt så fint ut på andre, samme med runde. Hvilken profil de bruker kommer an på hvor brei du er rundt brystet. Høyprofil har mindre diameter enn lavprofil, men står litt mer ut fra kroppen. Du vil få svar på dette når du er på konsultasjon, kirurgene vet hva som passer hver enkelt. Legger ved en link med forskjellige profiler; Min lenke
pluske83 Skrevet 17. april 2010 #9974 Skrevet 17. april 2010 Åhhhh jenter 11DAGER til min operasjon Trenger mange gode ord og tanker
awaaa Skrevet 17. april 2010 #9975 Skrevet 17. april 2010 Hei alle sammen ! Nå er jeg operert, yeeeeej hehe, er egentlig i veldig bra form i og med at jeg ble operert i dag kl 2, hehe... Det eneste er at jeh er litt svimmel av å til, og seff litt smerter og "press" på puppene. Men måtte jo se litt på de i stad, siden jeg har en sånn kjekk BH som har glidelås forann, og de så absolutt perfecte ut!!! De var altså helt utrolige, selv om de var litt hovene og ømme, så var de helt supre Så jeg tror de kommer til å bli utrolige når de begynner å bli mer normale igjen. Jeg OP på Klinikk Arendal, og må virkelig skryte av servicen HELE veien, de var altså sååå greie og forståelsesfulle, og kirurgen (Bo Cederquist) var utrolig flink til å informere meg om alt Når jeg kom dit kl 2 måtte jeg nesten ikke vente noen ting, tror jeg venta 5 min eller noe også var det rett inn å bli tegna på og tatt bilder av. Og før jeg viste ordet av det så lå jeg rett ut i en "T" og sov søtt Våkna opp etter ca 2 timer, og var i knallform. Er snart 19 år, 170 cm høy og veier 60 kg. Jeg fikk i dag runde proteser, høy profil, over muskelen og 400ml Først trodde jeg det ble veldig mye, men fant fort ut av at det var helt perfect! Sånn, det var min historie, tror jeg skal legge meg nedpå litt, kjenner jeg er litt svimmel nå Btw, lykke til dere andre som skal i ilden, ikke noe å grue seg for, alt kommer til å gå kjempe fint, bare vent å se! -Andrea;)
Djenni Skrevet 17. april 2010 #9976 Skrevet 17. april 2010 Hei alle sammen ! Nå er jeg operert, yeeeeej hehe, er egentlig i veldig bra form i og med at jeg ble operert i dag kl 2, hehe... Det eneste er at jeh er litt svimmel av å til, og seff litt smerter og "press" på puppene. -Andrea;) hei hei Andrea! Gratulerer så mye! Hadde du noen pupper fra før siden du fikk overmuskelen og så mye? Det ser helt sikkert kjempebra ut! Klem
creoline82 Skrevet 18. april 2010 #9977 Skrevet 18. april 2010 Hei alle! Etter å ha snoket i denne dagboken i noen år tenkte jeg det var på tide å fortelle min historie. Jeg er ei jente på 27 år, har hatt små bryster hele livet og tenkt på operasjon siden jeg var 16 år. Denne uken gjennomførte jeg noe som lenge har vært et stort ønske for meg og jeg er kjempefornøyd! Tenkteå fortelle dere hvordan det hele gikk til! Jeg var på min første konsultasjon på Colosseumklinikken på Majorstua i Februar. Fra før hadde jeg sett for meg at jeg skulle ha omkring 250ml, da jeg ikke ønsket meg spesielt store pupper. Jeg er 170 cm og veier ca 62 kg,slank og relativt godt trent. Brukte 75A fra før,som jeg ikke fylte helt ut. Jeg hadde konsultasjon hos dr Tomm Bjærke ved Colosseum ( som forøvrig har operert 4 bekjente av meg med glimrende resultater). Han var kjempetrivelig, men veldig bestemt. Han forklarte meg at mitt problem var at jeg nesten ikke hadde noe brystvev i underkant, dette innebærte at dersom jeg valgte en rund lavprofilprotese som jeg ønsket meg kunne jeg risikere få "double bubble", altså at brystet stikker ut i underkant av puppen fordi protesen blir større i omkrets enn brystet er fra før. Han sa jeg hadde to valg, høyprofilproteser eller anatomiske. For best mulig resultat anbefalte han høyprofilproteser 350g! Jeg holdt på å gå i bakken, 350g!! De så jo helt abnormt store ut på meg da jeg prøvde det! Jeg forsøkte å prute meg ned i størrelse, men Tomm forklarte at dersom jeg valgte mindre proteser i denne varianten ville det bli seende rart ut i og med at jeg har ganske bred rygg og skuldre. Kunne risikere å få to tennisballer på brystet. Tom var bestemt med meg og sa: du kan få velge akkurat det du vil,men dersom du gjør det på den måten jeg anbefaler deg kommer du til å få et veldig bra resultat. Velger du den andre protesetypen kan jeg ikke garantere deg at det blir like bra. Jeg gikk derfra med en liten klump i magen, 350 g og høyprofil.. noe helt annet enn hva jeg hadde tenkt på forhånd. Uansett, etter å ha snakket med venner som er operert av samme kirurg som var fulle av lovord og etter å ha googlet han en del og kun funnet masse positivt bestemte jeg meg for å kaste meg i det. Mandag 12/ 4 var dagen, jeg skulle under kniven 14.30. Jeg var ikke nervøs, gledet meg faktisk mest. Det hører vel også med til historien at jeg selv er utdannet sykepleier og har vært med på en rekke kirurgiske inngrep, i tilegg har jeg blitt operert to ganger før. Så sykehusskrekk har jeg ikke:) Jeg kan ikke annet enn å skryte av Colosseumklinikken. Kjempeprofft og hyggelig personale, følte meg så trygg og ivaretatt hele veien! Kirurgen hentet meg og jeg ble tegnet på og alt det der, han understreket at jeg var et litt vanskelig utgangspunkt siden brystene nesten ikke hadde noe fylde i underkant og faktisk nesten pekte litt nedover og mot hver sin retning. Men han skulle gjøre det han kunne for å få skape mer fylde i nederste del. Han forklarte at han skulle legge de delvis bak muskel, altså under muskel i øvre del av brystet og ovenfor muskelen i nedre del av brystet ( der hvor jeg trengte fylde). Jeg la meg så på bordet, fikk etterhvert noe å sove på og våknet på oppvåkningen av at en sykpleier kom bort og sa det hadde gått veldig bra og at resultatet var blitt veldig delikat. Jeg var svært omtåket og klarte ikke løfte på hodet for å se på resultatet. Sovnet igjen og våknet en time senere av at venninnen min satt ved siden av sengen. Tomm Bjærke ( kirurgen) kom bort og sa at han hadde fått det til akkurat slik han ville.Brystene var symmetriske, fått løftet nedre del av brystet og en flott størrelse han trodde jeg ville bli fornøyd med. De hadde lagt 350 i høyre og 325 høyprofil i venstre delvis under muskel( da det var litt forskjell i utgangspunktet) Etter ca 2 timer ville jeg hjem, og fikk hjelp til kle på meg å komme meg på beina. Ble kjørt ned i rullestol til bilen da jeg var litt shaky! Kom meg hjem og fikk gransket litt det som befant seg under hettejakken min, ble ganske skuffet.. var ikke stort større enn det jeg hadde fra før jo tenkte jeg. Jammen bra jeg ikke tok mindre innlegg var min første tanke! Det var ganske vondt første kvelden, men jeg vil ikke si smertefult. Mer ubehag.. sånn ubehag at man ikke helt klarer å slappe av. Jeg husker jeg gikk en del oppe, da jeg synes det var vondt å ligge stille. Jeg fikk ketorax (morfinpreparat og pinex forte samt voltaren), ketoraxen tålte jeg dårlig og kastet opp 3 ganger første kvelden. Dagen etterpå fungerte den helt fint,så var vel at kroppen var litt sliten etter operasjonen. Jeg husker brystene mine var ganske små og flatklemte frem til dagen etter operasjon,da skjedde det noe under bandasjen. Akkurat som de plutselig skjøt frem og jeg ble nesten litt engstelig for at de skulle bli for store:) Nå er det snart en uke siden jeg ble operert og det går veldig bra foreløpig. Jeg tok av bandasjen på fredag og fikk ta en skikkelig titt. De er så utrolig fine at det er helt sykt! Jeg er kjempeglad jeg gikk for 350, det er ikke for stort og nå er jeg fortsatt sikkert litt hoven også. De er nydelige og dr Bjærke har gjort en helt sinnsyk bra jobb. Utgangspunktet var jo litt vanskelig som sagt, men det ser ikke ut til at det har gjort noe som helst. De er naturlige og fine, sitter pent på brystet og har en flott overgang fra brystkassen.. ikke noe silikonpreg på de. Brystvortene som fra før pekte ned, har nå fått sin rettmessige plass midt på brystet og strutter som aldri før:) Jeg kan ikke få fullrost dr Bjærke nok! Jeg vil heller ikke si at jeg har hatt mye smerter,mer ubehag. Nå begrenser det seg til smerter om morgenen og da jeg gjør bevegelser som ikke er så bra. Feks forflytter meg i sengen, åpner tunge dører, strekker meg etter ting etc. Jeg har hatt en del stikninger de siste dagene, sånne små lyn gjennom puppen og også litt vondt bak brystvorta inni puppen på en måte. I går var høyre verst, i dag er det litt mer venstre igjen. Jeg synes det strammer seg en del enda, og det er ubehagelig å gå lange strekninger. Jeg har tatt det med ro i en uke nå, skulle egentlig ut å reise med jobb denne uka og hadde grudd meg en del til det. Takk lov for asken fra Island, turen er avlyst og det betyr at det blir rolige kontordager på meg i 3 dager til.. det trenger jeg så absolutt:) Brystene mine er fortsatt ganske faste, det venstre er litt mindre hovent enn det høyre og har fått en mer rund form,men skjønte at dette var ganske vanlig? HVor lang tid tar det før de mykner? Noen som vet? Til dere som lurer på kirurg og klinikk så kan jeg anbefale Colosseum og dr Bjærke på det varmeste. Ja, han er bestemt og sier hvordan han vil det skal være, men du er i fantastisk trygge hender. Han har vært kirurgen til 4 venner og alle er storfornøyde og ikke hatt noen plager! Jeg har også hatt noen spørsmål i etterkant og fikk mobilnummeret hans etter operasjonenen. Dette har jeg brukt 3 ganger med ulike spørsmål,og han har vært kjempetrivelig og hjelpsom hver gang. Hadde også behov for mer smertestillende i helga og sendte han en sms, fikk svar tilbake med en gang at han hadde ringt den inn til apoteket mitt samtidig som han ønsket meg god bedring! Det er service jeg setter pris på da jeg har betalt 27500:) Nå gleder jeg meg bare til det skal slutte å være ubehagelig, slik at jeg kan leve nesten som før igjen.. Dere som har lagt under muskel, hvor lang tid tok det før dere kunne leve nesten som før? Og hvor lang tid før de fleste av smertene er borte? Jeg angrer ikke på at jeg har gjort dette, er litt bekymret av og til for at ubehaget aldri skal gå vekk..men så må jeg minne meg på at det er bare en uke siden de har herjet i kroppen min og at det helt sikkert blir bedre. Har blitt ekstremt speilsyk da.. ser i speil hele tiden og er storfornøyd med det jeg ser:)
awaaa Skrevet 18. april 2010 #9978 Skrevet 18. april 2010 hei hei Andrea! Gratulerer så mye! Hadde du noen pupper fra før siden du fikk overmuskelen og så mye? Det ser helt sikkert kjempebra ut! Klem Hei Djenni Jeg hadde ikke store pupper i det hele tatt, hadde en stor 75A / liiiten 75B... Men kirurgen sa jeg hadde mye brystvev og at huden min var veldig elastisk, så han skulle prøve med enten 350ml eller max 400ml så jeg endte opp med 400 , noe jeg er veldig glad for! De er helt perfecte, selv om det bare har gått 1 dag. Har seff ganske mye vondt, særlig når jeg skal gå rundt, men det overlever jeg, for det var ABSOLUTT verdt det! hilsen puppeguri (andrea)
pluske83 Skrevet 18. april 2010 #9979 Skrevet 18. april 2010 Hvilke smertestillende er det lurt og hamstre inn?? :gjeiper: :gjeiper: Paracete?
pluske83 Skrevet 18. april 2010 #9980 Skrevet 18. april 2010 Hei alle! Etter å ha snoket i denne dagboken i noen år tenkte jeg det var på tide å fortelle min historie. Jeg er ei jente på 27 år, har hatt små bryster hele livet og tenkt på operasjon siden jeg var 16 år. Denne uken gjennomførte jeg noe som lenge har vært et stort ønske for meg og jeg er kjempefornøyd! Tenkteå fortelle dere hvordan det hele gikk til! Jeg var på min første konsultasjon på Colosseumklinikken på Majorstua i Februar. Fra før hadde jeg sett for meg at jeg skulle ha omkring 250ml, da jeg ikke ønsket meg spesielt store pupper. Jeg er 170 cm og veier ca 62 kg,slank og relativt godt trent. Brukte 75A fra før,som jeg ikke fylte helt ut. Jeg hadde konsultasjon hos dr Tomm Bjærke ved Colosseum ( som forøvrig har operert 4 bekjente av meg med glimrende resultater). Han var kjempetrivelig, men veldig bestemt. Han forklarte meg at mitt problem var at jeg nesten ikke hadde noe brystvev i underkant, dette innebærte at dersom jeg valgte en rund lavprofilprotese som jeg ønsket meg kunne jeg risikere få "double bubble", altså at brystet stikker ut i underkant av puppen fordi protesen blir større i omkrets enn brystet er fra før. Han sa jeg hadde to valg, høyprofilproteser eller anatomiske. For best mulig resultat anbefalte han høyprofilproteser 350g! Jeg holdt på å gå i bakken, 350g!! De så jo helt abnormt store ut på meg da jeg prøvde det! Jeg forsøkte å prute meg ned i størrelse, men Tomm forklarte at dersom jeg valgte mindre proteser i denne varianten ville det bli seende rart ut i og med at jeg har ganske bred rygg og skuldre. Kunne risikere å få to tennisballer på brystet. Tom var bestemt med meg og sa: du kan få velge akkurat det du vil,men dersom du gjør det på den måten jeg anbefaler deg kommer du til å få et veldig bra resultat. Velger du den andre protesetypen kan jeg ikke garantere deg at det blir like bra. Jeg gikk derfra med en liten klump i magen, 350 g og høyprofil.. noe helt annet enn hva jeg hadde tenkt på forhånd. Uansett, etter å ha snakket med venner som er operert av samme kirurg som var fulle av lovord og etter å ha googlet han en del og kun funnet masse positivt bestemte jeg meg for å kaste meg i det. Mandag 12/ 4 var dagen, jeg skulle under kniven 14.30. Jeg var ikke nervøs, gledet meg faktisk mest. Det hører vel også med til historien at jeg selv er utdannet sykepleier og har vært med på en rekke kirurgiske inngrep, i tilegg har jeg blitt operert to ganger før. Så sykehusskrekk har jeg ikke:) Jeg kan ikke annet enn å skryte av Colosseumklinikken. Kjempeprofft og hyggelig personale, følte meg så trygg og ivaretatt hele veien! Kirurgen hentet meg og jeg ble tegnet på og alt det der, han understreket at jeg var et litt vanskelig utgangspunkt siden brystene nesten ikke hadde noe fylde i underkant og faktisk nesten pekte litt nedover og mot hver sin retning. Men han skulle gjøre det han kunne for å få skape mer fylde i nederste del. Han forklarte at han skulle legge de delvis bak muskel, altså under muskel i øvre del av brystet og ovenfor muskelen i nedre del av brystet ( der hvor jeg trengte fylde). Jeg la meg så på bordet, fikk etterhvert noe å sove på og våknet på oppvåkningen av at en sykpleier kom bort og sa det hadde gått veldig bra og at resultatet var blitt veldig delikat. Jeg var svært omtåket og klarte ikke løfte på hodet for å se på resultatet. Sovnet igjen og våknet en time senere av at venninnen min satt ved siden av sengen. Tomm Bjærke ( kirurgen) kom bort og sa at han hadde fått det til akkurat slik han ville.Brystene var symmetriske, fått løftet nedre del av brystet og en flott størrelse han trodde jeg ville bli fornøyd med. De hadde lagt 350 i høyre og 325 høyprofil i venstre delvis under muskel( da det var litt forskjell i utgangspunktet) Etter ca 2 timer ville jeg hjem, og fikk hjelp til kle på meg å komme meg på beina. Ble kjørt ned i rullestol til bilen da jeg var litt shaky! Kom meg hjem og fikk gransket litt det som befant seg under hettejakken min, ble ganske skuffet.. var ikke stort større enn det jeg hadde fra før jo tenkte jeg. Jammen bra jeg ikke tok mindre innlegg var min første tanke! Det var ganske vondt første kvelden, men jeg vil ikke si smertefult. Mer ubehag.. sånn ubehag at man ikke helt klarer å slappe av. Jeg husker jeg gikk en del oppe, da jeg synes det var vondt å ligge stille. Jeg fikk ketorax (morfinpreparat og pinex forte samt voltaren), ketoraxen tålte jeg dårlig og kastet opp 3 ganger første kvelden. Dagen etterpå fungerte den helt fint,så var vel at kroppen var litt sliten etter operasjonen. Jeg husker brystene mine var ganske små og flatklemte frem til dagen etter operasjon,da skjedde det noe under bandasjen. Akkurat som de plutselig skjøt frem og jeg ble nesten litt engstelig for at de skulle bli for store:) Nå er det snart en uke siden jeg ble operert og det går veldig bra foreløpig. Jeg tok av bandasjen på fredag og fikk ta en skikkelig titt. De er så utrolig fine at det er helt sykt! Jeg er kjempeglad jeg gikk for 350, det er ikke for stort og nå er jeg fortsatt sikkert litt hoven også. De er nydelige og dr Bjærke har gjort en helt sinnsyk bra jobb. Utgangspunktet var jo litt vanskelig som sagt, men det ser ikke ut til at det har gjort noe som helst. De er naturlige og fine, sitter pent på brystet og har en flott overgang fra brystkassen.. ikke noe silikonpreg på de. Brystvortene som fra før pekte ned, har nå fått sin rettmessige plass midt på brystet og strutter som aldri før:) Jeg kan ikke få fullrost dr Bjærke nok! Jeg vil heller ikke si at jeg har hatt mye smerter,mer ubehag. Nå begrenser det seg til smerter om morgenen og da jeg gjør bevegelser som ikke er så bra. Feks forflytter meg i sengen, åpner tunge dører, strekker meg etter ting etc. Jeg har hatt en del stikninger de siste dagene, sånne små lyn gjennom puppen og også litt vondt bak brystvorta inni puppen på en måte. I går var høyre verst, i dag er det litt mer venstre igjen. Jeg synes det strammer seg en del enda, og det er ubehagelig å gå lange strekninger. Jeg har tatt det med ro i en uke nå, skulle egentlig ut å reise med jobb denne uka og hadde grudd meg en del til det. Takk lov for asken fra Island, turen er avlyst og det betyr at det blir rolige kontordager på meg i 3 dager til.. det trenger jeg så absolutt:) Brystene mine er fortsatt ganske faste, det venstre er litt mindre hovent enn det høyre og har fått en mer rund form,men skjønte at dette var ganske vanlig? HVor lang tid tar det før de mykner? Noen som vet? Til dere som lurer på kirurg og klinikk så kan jeg anbefale Colosseum og dr Bjærke på det varmeste. Ja, han er bestemt og sier hvordan han vil det skal være, men du er i fantastisk trygge hender. Han har vært kirurgen til 4 venner og alle er storfornøyde og ikke hatt noen plager! Jeg har også hatt noen spørsmål i etterkant og fikk mobilnummeret hans etter operasjonenen. Dette har jeg brukt 3 ganger med ulike spørsmål,og han har vært kjempetrivelig og hjelpsom hver gang. Hadde også behov for mer smertestillende i helga og sendte han en sms, fikk svar tilbake med en gang at han hadde ringt den inn til apoteket mitt samtidig som han ønsket meg god bedring! Det er service jeg setter pris på da jeg har betalt 27500:) Nå gleder jeg meg bare til det skal slutte å være ubehagelig, slik at jeg kan leve nesten som før igjen.. Dere som har lagt under muskel, hvor lang tid tok det før dere kunne leve nesten som før? Og hvor lang tid før de fleste av smertene er borte? Jeg angrer ikke på at jeg har gjort dette, er litt bekymret av og til for at ubehaget aldri skal gå vekk..men så må jeg minne meg på at det er bare en uke siden de har herjet i kroppen min og at det helt sikkert blir bedre. Har blitt ekstremt speilsyk da.. ser i speil hele tiden og er storfornøyd med det jeg ser:) Hei og til bobbieville Så bra at alt er fint med deg og at du har gjennomført Har selv tenkt på dette i 8år nå og har op om 10dager Grue gleder meg... Heldigen du som er ferdig nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå