Cerasus Skrevet 26. mars 2010 #9841 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Mange flotte svar her. Fint å kunne lese seg opp litt på temaet... Jeg er 178, slank og bruker vanligvis 70C/B (formpressede og med push-up) nå. Når man hører bokstavene B og C virker det ikke så ille men... Cup-str. er villedende. Har liksom tenkt dithen at jeg ønsker noe som passer til meg, men tør ikke gå så langt som å be om konsultasjon ennå. Leker liksom bare med tanken, litt skummelt. Men har så lyst! Noen som har anatomiske innlegg? Eller som har ammet med silikon og kan fortelle om hvordan brystene føles etterpå? Endret 29. mars 2010 av Cressidea
Avalon Skrevet 26. mars 2010 #9842 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har lyst til å komme med noen tips til dere som skal opereres, itilfellet noen skulle få like vondt og bli like invalid som meg Jeg hadde store problemer med å legge meg ned og reise meg opp selv, og høyre arm var ikke brukbar, så jeg tenkte jeg skulle tipse om en fantastisk forflyttningsmetode! Når du trenger hjelp til å legge deg ned og å reise deg opp: 1. Hvordan reise seg opp fra liggende stilling i fra sofa eller seng; Personen som skal hjelpe deg bør stå støtt. Ta tak i håndleddet til vedkommende, han/ hun skal også holde i ditt håndledd. Personen smyger så den andre hånden sin bak ryggen din, sånn midt mellom skulderbladene. VIKTIG: han/ hun som hjelper skal IKKE dra og IKKE skubbe deg opp. Vedkommende skal bare HOLDE. Så drar du deg selv opp, bruk gjerne beina også. Spenn i fra på noe. 2. Samme greia når du skal legge deg ned, du gjør jobben selv. Denne metoden fungerte iallefall som smurt for meg, det var ikke smertefritt og jeg måtte ofte stoppe og ta noen pauser før jeg kom meg helt opp eller helt ned. Og et annet tips ang smertestillende de første dagene. Ta smertestillende før du legger deg, jeg hadde 6timers mellomrom for når jeg kunne ta nye. Så sett på vekkerklokke på natten og ta neste dose allerede da. Da blir det lettere å komme seg opp av sengen enn når virkningen er helt borte. Sånn, håper det kan hjelpe noen
pluske83 Skrevet 26. mars 2010 #9843 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har lyst til å komme med noen tips til dere som skal opereres, itilfellet noen skulle få like vondt og bli like invalid som meg Jeg hadde store problemer med å legge meg ned og reise meg opp selv, og høyre arm var ikke brukbar, så jeg tenkte jeg skulle tipse om en fantastisk forflyttningsmetode! Når du trenger hjelp til å legge deg ned og å reise deg opp: 1. Hvordan reise seg opp fra liggende stilling i fra sofa eller seng; Personen som skal hjelpe deg bør stå støtt. Ta tak i håndleddet til vedkommende, han/ hun skal også holde i ditt håndledd. Personen smyger så den andre hånden sin bak ryggen din, sånn midt mellom skulderbladene. VIKTIG: han/ hun som hjelper skal IKKE dra og IKKE skubbe deg opp. Vedkommende skal bare HOLDE. Så drar du deg selv opp, bruk gjerne beina også. Spenn i fra på noe. 2. Samme greia når du skal legge deg ned, du gjør jobben selv. Denne metoden fungerte iallefall som smurt for meg, det var ikke smertefritt og jeg måtte ofte stoppe og ta noen pauser før jeg kom meg helt opp eller helt ned. Og et annet tips ang smertestillende de første dagene. Ta smertestillende før du legger deg, jeg hadde 6timers mellomrom for når jeg kunne ta nye. Så sett på vekkerklokke på natten og ta neste dose allerede da. Da blir det lettere å komme seg opp av sengen enn når virkningen er helt borte. Sånn, håper det kan hjelpe noen Tusen for flotte tips
pluske83 Skrevet 26. mars 2010 #9844 Skrevet 26. mars 2010 Er det mindre sjangs for kapsling når du legger under muskelen?? Er livredd for kapsling,huff
JaneDoe Skrevet 26. mars 2010 #9845 Skrevet 26. mars 2010 Mine er to uker gamle nå, og de er falt ned ja:) jeg har under musklene. Og har et naturlig fall i de nå.. mine var også ganske høyt oppe i begynnelsen... Vær flink å bruke nedpressbåndet.. Jeg merket at det hjalp ganske godt måtte flytte litt på båndet etter en uke.. Tok det litt mer opp bare.. Mine ser ikke like store ut som avalon og jane doe sine bilder.. men er sikkert fordi de "henger" litt mer.. De bruker ikke nedpressbånd der jeg opererte. men mine var litt høyere i begynnelsen. Men så krøyp de litt ned.. Husk at jeg opererte i slutten av oktober i fjor da og det har skjedd mye med puppene siden den gang:)
chess85 Skrevet 26. mars 2010 #9846 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg begynner å bi så sår under tapen, skifta nå på onsdag og da blei jeg helt rød og hadde vondt i 1 dag... Skifter kun 1 gang i uka, gruer meg til å bytte igjen neste onsdag.. noen som har noen triks? Endret 26. mars 2010 av chess85
christelle Skrevet 26. mars 2010 #9847 Skrevet 26. mars 2010 Hei igjen alle sammen jeg har akkurat vært og tatt ut stingene:) jeg spurte sykesøsteren om når jeg kan gå med vanlig spile bh igjen.. Har vært og shoppet bher idag.. Hehe, ble så glad når jeg prøvde forskjellige og fant ut at jeg bruker nå 75C !! Hihi så gøy!! Kjøpte alle 5 bhene jeg prøvde.. De så jo så fine ut alle sammen! Og jeg som aldri har likt å kjøpe bher før:) men mitt spørsmål er; når kan jeg bruke de? Noen som vet? Jeg har helt glemt hva sykesøsteren sa... Ble masse spørsmål på en gang.. Hehe Hei! Høres helt fantastisk ut at det å gå på bh shopping faktisk er gøy!! Er såå lei av å bruke laang tid på å finne en som gir en sååvidt antydning til kløft hvor skulderstroppene må strammes helt sykt for å få pushet det som er! og ville merker på skuldrene etterpå! har lyst å være i din verden! Har jo gledet meg såå lenge til op som er 9 april, men nå når det nærmer seg med stormskritt engster jeg meg slik å begynner å lure på om jeg skal droppe hele greien. Men så vet jeg jo også at jeg har tenkt på dette i 4 år og alltid hatt lyst til dette. Er bare så redd for at det vil se unaturlig ut og at de ikke vil føles som en del av kroppen. MEN Virker som du er happy og fornøyd og det er oppmuntrene å høre:) Ps.har sendt deg mailen min som personlig melding her inne. Venter spent på bilde. Sjekker mailen ofte;)
chess85 Skrevet 26. mars 2010 #9848 Skrevet 26. mars 2010 ja synes både sykepleiere og kirurgen var skikelig hyggelige kunne ikke vært mer fornøyd med valget av klinikk! synes de er litt ut til siden, er det normalt?? kommer det til og bli sånn for bestandig?? er litt rusa på piller nå. og ler stadig av ting som kommer inn i hukommelsen min fra timene på klinikken.. sykepleieren sa jeg var våken på opstua etter op, og at jeg satte meg i en sånn rullestol og ble kjørt til senga.. husker INGENTING av det menmen, hun lo litt av meg og sa jeg vart veldig morsom Jeg også husker fint lite fra det, husker jeg ble vekt på operasjonsbordet og at dem reiste meg opp.. husker de henta rullestolen men etter det husker jeg ikke mer.. alt er sånn typpisk "dritafull og kun husker noen sorte hull" hehe
JaneDoe Skrevet 26. mars 2010 #9849 Skrevet 26. mars 2010 Jeg begynner å bi så sår under tapen, skifta nå på onsdag og da blei jeg helt rød og hadde vondt i 1 dag... Skifter kun 1 gang i uka, gruer meg til å bytte igjen neste onsdag.. noen som har noen triks? Mener at det sto i mine papirer at hvis man blei sår og huden rød så skulle man droppe hele teipen å heller smøre med aloevera.
chess85 Skrevet 26. mars 2010 #9850 Skrevet 26. mars 2010 Mener at det sto i mine papirer at hvis man blei sår og huden rød så skulle man droppe hele teipen å heller smøre med aloevera. ja, trur det jeg også, men er litt skeptisk, har sikkert mye å si i forhold til åssen arrene blir. Holder jo "såret" godt på plass... hmmm...
kensi Skrevet 26. mars 2010 #9851 Skrevet 26. mars 2010 Godt å høre at det er bra med dere penguina og eplekak1, og dere andre selvfølgelig : )) Selv er jeg ikke særlig høy i hatten. Jeg sovna nesten av, mamma hadde ringt meg 17 ganger, våkna av at hu ringte på døra da var en halvtime til jeg skulle være på klinikken. Men jeg rakk det. Ble tegna på av kirurgen, så fikk jeg et glass med vann og paracet (tror jeg), kledde av meg på overkroppen og la meg på senga. Fikk en sånn greie inn på oversiden av hånda, og så tømte de noe inni der. Bra beskrivelse. Har ikke helt peiling på de greiene der ; p Så sovna jeg. Våkna et par timer seinere. Hadde ganske vondt og fikk litt mer sånn greie gjennom greia på hånda, så sovna jeg igjen. Våkna omtrent en time seinere og fikk litt brus. Så løfta jeg på dyna å så ned på puppene mine. Der var det fortsatt ganske stor forskjell gitt. Var så sliten at jeg ikke gidda å gråte, men jeg var ganske langt nede. Kirurgen kom å snakka med meg etterhvert, og fortalte at de hadde lagt inn 280 og 300. Så de hadde værtfall lagt inn forskjellig str. Hu sa at grunnen til at den største fortsatt så veldig mye større ut, var at det var mest hovent der siden at det var der jeg hadde mest brystvev fra før. Det var jo litt beroligende, men jeg har ikke helt trua på at det venstre er såå mye mer hovent enn det høyre. Det høyre er jo hovent det og. Så. Jeg er egentlig veeeldig skuffa. Lå bare å gråt helt til jeg sovna i natt. Lå på sofan helt alene. Men jeg hadde visst vekt den supersnille kjæresten min, for han kom å la seg på den andre sofan, som er ca halvparten så lang som han. Da ble det litt bedre. Jeg får vel bare være tålmodig og vente til hevelsene har gått ned. Noe forbedring må det jo være i forhold til forskjellen, i og med at de la inn forskjellig str. Kirurgen sa jo også at hvis det fortsatt var så stor forskjell at det plaga med etter op, så skulle jeg få en ny gratis. Men helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg gidder å gå gjennom det her en gang til. Hadde ikke forventa meg at jeg skulle ha så vondt. Er ikke sånn helt forferdelig vondt. Men likevel. Dessuten er jeg veldig kvalm. Er sjeldent kvalm og dårlig, så når jeg først er det syns jeg veldig synd på meg selv ;p Menmen. Det var en oppdatering fra meg hvertfall. Puppene er forresten ganske spisse til meg også, men det er ikke akkurat det jeg bekymrer meg over nå. Håper så inderlig at de blir like.. : ( Håper alt er bra med alle! Og dere som ikke har operert enda, lykke til! Det kommer helt sikkert til å gå kjempebra : )
eplekak1 Skrevet 27. mars 2010 #9852 Skrevet 27. mars 2010 Jeg også husker fint lite fra det, husker jeg ble vekt på operasjonsbordet og at dem reiste meg opp.. husker de henta rullestolen men etter det husker jeg ikke mer.. alt er sånn typpisk "dritafull og kun husker noen sorte hull" hehe hehe, ja. også kom hun med noen ark som jeg skulle lese gjennom mens jeg spiste. det gjorde jeg, så spurte hun hva det sto, og huska ikke ett eneste ord av hva jeg nettopp hadde lest Hvor lang tid tar det før de blir myke og faller li mer ned?? Og følesen kommer mer tilbake?
Rødtoppen86 Skrevet 27. mars 2010 #9853 Skrevet 27. mars 2010 Hei Kensi Godt å høre at du lever etter operasjonen, men trist at du ikke er helt fornøyd. Vil bare råde deg til å ha god tålmodighet og la puppene hvile og komme seg på plass før du tar sorgene på forskudd Det er mange forandringer som skal skje i ukene fremover. Mine pupper så jo ut som pyramider ihvertfall den første uken, kjæresten min var litt redd til og med haha, men når hevelsen gikk ned og alt, så ble det så mye bedre. Bare husk å ta bilder nå og fremover så du kan sammenligne etterhvert som tiden går. Mye enklere å se forandringene på bilder enn i speilet hehe. Håper så inderlig at du blir fornøyd når puppene har fått den formen de skal få Bare vent noen mnd så skal du se.
chess85 Skrevet 27. mars 2010 #9854 Skrevet 27. mars 2010 hehe, ja. også kom hun med noen ark som jeg skulle lese gjennom mens jeg spiste. det gjorde jeg, så spurte hun hva det sto, og huska ikke ett eneste ord av hva jeg nettopp hadde lest Hvor lang tid tar det før de blir myke og faller li mer ned?? Og følesen kommer mer tilbake? Etter 1mnd var mine mer eller minder normale, muskelen hadde sluppet og de var ikke to harde klumper lenger.. er 6 uker siden min operasjon nå på onsdag venter bare på at de skal bli mykere :D
Tristhin Skrevet 28. mars 2010 #9855 Skrevet 28. mars 2010 Jeg begynner å bi så sår under tapen, skifta nå på onsdag og da blei jeg helt rød og hadde vondt i 1 dag... Skifter kun 1 gang i uka, gruer meg til å bytte igjen neste onsdag.. noen som har noen triks? Kirurgen på Christiania Park Klinikk mente at det ikke var nødvendig å teipe arrene i lang tid etterpå. han kunne anbefale en krem som skulle gjøre arrene pene, som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter. men skal skrive det her med en gang jeg vet det! Så om du blir sår av teipen ville jeg nok valgt å enten kutte ut teipen eller prøve å bytte. Jeg reagerer litt på noe teip, men man får kjøpt en med silke i som jeg syntes er bedre. Heller det enn at arrene ikke blir så pene som de kunne pga at de konstant er såre.
Tristhin Skrevet 28. mars 2010 #9856 Skrevet 28. mars 2010 Hei igjen dere! Tenkte jeg bare skulle si i fra at jeg mest sannsynlig kommer til å bytte kirurg. Svigerinna mi sa at Drammen Private Sykehus har en avd i Tønsberg et par dager i uken, så da skal jeg til konultasjon der den 6. april. Har hørt mye bra om de, så håper det stemmer! Fant ut at om det er mye enklere for meg rent praktisk å gjøre det i Tønsberg, da jeg ikke bor så langt unna. Men visste ikke at de hadde en bra kirurg her! Får operasjon på samme dag, altså den 20. april, så da blir det ikke noe tull siden jeg allerede har fårr sykemelding for 14 dager etterpå. Håper konsultasjonen går supert slik at jeg virkelig bestemmer meg for å gjøre det i tønsberg. skal bli deilig å slippe å farte så mye til oslo på kontroller etc! Noen som har erfaringer med dr Margit Hammerstad?
penguina Skrevet 28. mars 2010 #9857 Skrevet 28. mars 2010 I dag, dag fire etter operasjonen er jeg ganske selvstendig. Eller ikke i forhold til før operasjonen, men i forhold til operasjonsdagen! Klarer fint å reise meg selv og legge meg nedpå, selv om det går litt tregt og med litt smerter. Gleder meg så mye til tiden går og de bare blir bedre og bedre! Til de blir mykere, detter ned og jeg får kjøpt med masse fine, lekre bh-er! Føler at de ikke ser noe spesielt større ut med klær på, selv om jeg la inn 400/375. Men det er visst normalt å være størrelsesblind i begynnelsen? Samboeren min mener det er forskjell... Hvor lang tid tar det før man kan ligge på siden? Føler at det neeesten går! Og på magen? Selv om jeg skjønner at det er noe jeg kan drømme om i lange tider!
lenamadde Skrevet 28. mars 2010 #9858 Skrevet 28. mars 2010 Så spennende å høre om dere alle Nå er det snart 3 uker siden jeg OP. Og jeg blir bare mer og mer fornøyd for hver dag Først igår tok jeg av teipen og fikk se ordentlig hvordan puppene ser ut, formen og alt Og jeg er så glad! I starten, altså de første dagene etter OP var jo puppene litt spisse og "tårnete", men nå har hevelsen og alt virkelig begynt å gå ned, og de har fått mer rund og naturlig form og er ikke så stramme lenger. Hadde heller ikke noe følelse i brystene de første dagene, men fikk litt mer første uka. Men nå har jeg heldigvis fått tilbake all følelse i puppene og det kjennes så bra! Skifta teipen først igår, og arrene er kjempefine! Er bare tynne streker, ser de nesten ikke :)Og det er bare etter 3 uker lissom Men jeg vet fra før av at huden min har lett for å gro og danne "fine" arr. Så jeg er så glad for at alt har gått så bra, kunne ikke bedt om bedre Nå kan jeg ligge på siden og magen uten at det gjør vondt også. Men EN ting jeg gleder meg heeelt sinnsykt til er å prøve BH'er, for det har jeg ikke gjort enda! Jeg er så spent på størrelse og hvordan de blir seende ut i BH Men de fyller ut sportsBH'en hvertfall som er en C-cup Hmm, er det noe annet jeg skulle sagt? Kommer ikke på noe spes, men er sinnsykt fornøyd og håper dere alle har det kjempebra med nye pupper og til dere som fortsatt venter, GLED dere! GLAD PÅSK!
Cerasus Skrevet 29. mars 2010 #9859 Skrevet 29. mars 2010 Ser ut som mange velger forskjellige klinikker. Noen som kan fortelle om hvordan opplevelsen var? Sett det er så utrolig stor forskjell på pris (22-32 000) og garantien osv... Blir helt forvirret av.
mocky Skrevet 29. mars 2010 #9860 Skrevet 29. mars 2010 Jeg betalte faktisk 39.500, det var fordi det var dyrere med anatomiske og de ble laget spesielt til min kropp. Det var også veldige gode garantier der jeg er veldig fornøyd, og betaler gjerne litt ekstra for å være sikker på at de er seriøse og flinke:) den klinikken hadde mange gode referanser, de driver ikke bare med bryst da... Jeg synes ikke det var mye å betale når det er SÅ verdt det! :D Jeg ble operert på Fana medisinke senter i Bergen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå