pluske83 Skrevet 13. mars 2010 #9701 Skrevet 13. mars 2010 takk takk mye klaging på meg.. Hehe om jeg kan ta av det brystbindet etter noen dager, er det en good trøst! Trodde jeg måtte ha det på like lenge som sportsbhen... Er forresten veldig feit i huden i ansiktet, kommer det kanskje av paralgin forte tabelettene? Litt ekkelt hehe Ja etter som eg har hørt med det brystbindet så virker det ikke særlig godt å ha på seg Gruer meg litt til eg må gå med det der strammmmeeee dritten Hmmm ja det kan jo veldig godt vere at det er all medisinen sin feil at huden styrer litt Kroppen har jo og er jo igjennom sykt mye akkurat nå stakker Synest nesten litt synd i selve kroppen og eg alt den må venne seg til nå Bare vent det av en uke eller to og se du
pluske83 Skrevet 13. mars 2010 #9702 Skrevet 13. mars 2010 Og du har LOV og klage nå Mocky Kommer til og klage eg og,thihii
mocky Skrevet 13. mars 2010 #9703 Skrevet 13. mars 2010 Hehe, takk for det pluske83 leste nå at siden jeg har lagt under brystmuskelen skal brystbindet være på i minst 2 uker... Blæhrk! Jaja, er no verdt det når alt dette er over trodde du hadde "vært under kniven" alt... Når skulle du? Huff, mener ikke skremme deg her... Hehe, det går faktisk mye bedre nå, de to verste dagene er nok over.. Jeg har heldigvis fri fra jobb i to uker, er glad for at jeg fikk det til;) hehe
pluske83 Skrevet 13. mars 2010 #9704 Skrevet 13. mars 2010 Hehe, takk for det pluske83 leste nå at siden jeg har lagt under brystmuskelen skal brystbindet være på i minst 2 uker... Blæhrk! Jaja, er no verdt det når alt dette er over trodde du hadde "vært under kniven" alt... Når skulle du? Huff, mener ikke skremme deg her... Hehe, det går faktisk mye bedre nå, de to verste dagene er nok over.. Jeg har heldigvis fri fra jobb i to uker, er glad for at jeg fikk det til;) hehe Åjaa 2 uker ja Hmm i mine papir står det: Den ytre bandasjen skal sitte i 3dager. Denne fjerner du selv. Etter det skal du bruke en bh som gir god støtte. Denne bhen skal brukest dag og natt i 14dager og deretter på dagtid bare i 4uker så det er jo ikke så gale. Men alle får jo så ulike besjeder Nei skal operere meg 28April.. Skal og ha under muskelen pga eg er såå tynn i overkroppen
Avalon Skrevet 13. mars 2010 #9705 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Åjaa 2 uker ja Hmm i mine papir står det: Den ytre bandasjen skal sitte i 3dager. Denne fjerner du selv. Etter det skal du bruke en bh som gir god støtte. Denne bhen skal brukest dag og natt i 14dager og deretter på dagtid bare i 4uker så det er jo ikke så gale. Men alle får jo så ulike besjeder Nei skal operere meg 28April.. Skal og ha under muskelen pga eg er såå tynn i overkroppen Mocky skal nok ha et slikt nedpressbånd, ikke alle klinikker som bruker det. Colosseum bruker bare vanlig bandasje som de limer fast til huden. Et tips pluske83, kjøp en flaske plasterfjerner på apoteket når bandasjen skal av. Den sitter godt limt. Jeg hadde så vondt og var så ubevegelig at jeg måtte få søsteren min til hjelpe meg. Men, bandasjen de bruker på Colosseum er stram nok.. kunne ikke trekke pusten skikkeig så lenge den satt på. Endret 13. mars 2010 av Avalon
mocky Skrevet 13. mars 2010 #9706 Skrevet 13. mars 2010 Mocky skal nok ha et slikt nedpressbånd, ikke alle klinikker som bruker det. Colosseum bruker bare vanlig bandasje som de limer fast til huden. Et tips pluske83, kjøp en flaske plasterfjerner på apoteket når bandasjen skal av. Den sitter godt limt. Jeg hadde så vondt og var så ubevegelig at jeg måtte få søsteren min til hjelpe meg. Men, bandasjen de bruker på Colosseum er stram nok.. kunne ikke trekke pusten skikkeig så lenge den satt på. nedpressbånd høres riktig ut ja, presser ordentlig på, puppene får nesten et "banan" uttrykk.. Hehe, kommer til å se helt merkelig ut under klærene... og kan heller ikke trekke pusten ordentlig.. Har nok litt med det at jeg nå kjenner bedre stingene under brystene, bh-en strammer der også man må lide for skjønnheten.. Haha !
pluske83 Skrevet 13. mars 2010 #9707 Skrevet 13. mars 2010 Mocky skal nok ha et slikt nedpressbånd, ikke alle klinikker som bruker det. Colosseum bruker bare vanlig bandasje som de limer fast til huden. Et tips pluske83, kjøp en flaske plasterfjerner på apoteket når bandasjen skal av. Den sitter godt limt. Jeg hadde så vondt og var så ubevegelig at jeg måtte få søsteren min til hjelpe meg. Men, bandasjen de bruker på Colosseum er stram nok.. kunne ikke trekke pusten skikkeig så lenge den satt på. Okey Avalon Tusen takk for veldig bra tips Bra du har operert der så du vett eg ikke trenger engste meg noe Skal på apotek i netse uke og kjøpe det Men lurer på hvorfor vi ikke må gå med det mer en 3dager?!
Avalon Skrevet 13. mars 2010 #9708 Skrevet 13. mars 2010 Okey Avalon Tusen takk for veldig bra tips Bra du har operert der så du vett eg ikke trenger engste meg noe Skal på apotek i netse uke og kjøpe det Men lurer på hvorfor vi ikke må gå med det mer en 3dager?! Forskjellige klinikker har forskjellige rutiner
JaneDoe Skrevet 13. mars 2010 #9709 Skrevet 13. mars 2010 Forskjellige klinikker har forskjellige rutiner Jepp, Fornebu bruker ikke noe i det hele tatt. Bare teip og liten bandasje på selv snittene.. Og sportsbh da..
christelle Skrevet 14. mars 2010 #9710 Skrevet 14. mars 2010 nedpressbånd høres riktig ut ja, presser ordentlig på, puppene får nesten et "banan" uttrykk.. Hehe, kommer til å se helt merkelig ut under klærene... og kan heller ikke trekke pusten ordentlig.. Har nok litt med det at jeg nå kjenner bedre stingene under brystene, bh-en strammer der også man må lide for skjønnheten.. Haha ! Hei Mocky, hvordan er formen din om dagen, går det bedre med deg? Jeg skal selv ta op snart, 9 april og gleder meg masse! leste at du også var ganske flat og at du også skulle ha anatomiske. Endte du opp med anatomiske ? Du ser, jeg ønsker å gå for så naturlig preg som mulig og har valgt å gå for anatomiske. Men føler det er så få som har tatt det og derfor vanskelig vite hva som ser best ut.. Jeg er også ung, 23 år, og har fryktet at anatomiske vil ha for mye "dråpe" form til en ung kropp, siden det er så få en hører om som tar anatomiske og som er på vår alder føler jeg..men bildene kirurgen viste meg var jo kjempebra resultat og såg bra ut da!! Hvordan ser dine ut nå? Og hvor mye la du inn? Tipper du er ganske fornøyd og happy kan jeg tenke meg!! gleder meg også til det er min tur!! God bedring videre:)
mocky Skrevet 14. mars 2010 #9711 Skrevet 14. mars 2010 Hei Mocky, hvordan er formen din om dagen, går det bedre med deg? Jeg skal selv ta op snart, 9 april og gleder meg masse! leste at du også var ganske flat og at du også skulle ha anatomiske. Endte du opp med anatomiske ? Du ser, jeg ønsker å gå for så naturlig preg som mulig og har valgt å gå for anatomiske. Men føler det er så få som har tatt det og derfor vanskelig vite hva som ser best ut.. Jeg er også ung, 23 år, og har fryktet at anatomiske vil ha for mye "dråpe" form til en ung kropp, siden det er så få en hører om som tar anatomiske og som er på vår alder føler jeg..men bildene kirurgen viste meg var jo kjempebra resultat og såg bra ut da!! Hvordan ser dine ut nå? Og hvor mye la du inn? Tipper du er ganske fornøyd og happy kan jeg tenke meg!! gleder meg også til det er min tur!! God bedring videre:) heisann christelle formen min er mye bedre nå, det er forsatt veldig hovent og stramt med bryst "nedbressbåndet" (eller hva jeg skal kalle det), så føler ikke helt jeg kan se formen på de ordentlig.. Når jeg tar alt av (som jeg bare har gjort 1 gang alene forløpig, ser det bra ut, ikke noe heng, men sikkert fordi det forsatt er hovent. Ser veldig ut som mine vanlige former, bare mye større.. Hehe jeg la inn 315ml og er glad for at jeg ikke tok større! Legen min og meg stod først mellom 315ml og 350ml, men når jeg var til konsultasjon nr 2 som var 4 mnd etter den første ca, så sa han at han ville ille tatt mer enn 315, og det ble jeg ganske lettet av å høre, da jeg leeeenge hadde gått å tenkt på str jeg opererte på Fana medisinske i bergen, og der er de (slik jeg har forstått det) kjent for å få naturlige resultater, og de tar som regel alltid under muskelaturen.. Det gir mindre sjanse for kapsrldannelse og du får en mindre synlig "kant" på toppen av puppen.. Og dermed ser mer naturlig ut. Jeg fikk se masse bilder jeg også av jenter som hadde fått anatomiske, og jeg synes ikke det så ut som om det var for mye heng i de, det så veldig fint og naturlig ut, og det var det resultatet jeg ville ha. Jeg er jo redd for alt som kan skje gale da, man må jo gå med dette irriterende "nedpress bindet", det er ganske ubehagelig, men veldig viktig å ha på. Det holder implantatene på plass, slik at de ikke skal vei seg.. Det vil man jo kunne se med anatomiske om de gjør, ikke med vanlige runde.. Det skjer heldigvis sjeldent, men jeg forstod plutselig hvor viktig det var å gå med det brystbindet i 2 uker hehe heller ha "banan" pupper i to uker enn skeive... Jeg kan gi en lyd når jeg ser mer til formen på de senere, forløpig er de bare store.. Hehe, veldig uvant og håper jeg snart blir vant til det, for tar meg selv i å tenke "hva om jeg ikke blir vant til str og til å ha noe ukjent i kroppen min" er jo noe å bli vant til det også..,
lenamadde Skrevet 14. mars 2010 #9712 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye mocky med boobies! Nå er jeg på den 6 dagen min etter OP, og jeg må bare si dette: Jeg eeeeeersåå fornøøyyd !!! Til dere som enda ikken har fått det gjort, GLED DERE !! Jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde dette. Angrer ikke ett sekund engang Går bare rundt å smiiler om dagene med min "store" hemmelighet
mocky Skrevet 14. mars 2010 #9713 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye mocky med boobies! Nå er jeg på den 6 dagen min etter OP, og jeg må bare si dette: Jeg eeeeeersåå fornøøyyd !!! Til dere som enda ikken har fått det gjort, GLED DERE !! Jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde dette. Angrer ikke ett sekund engang Går bare rundt å smiiler om dagene med min "store" hemmelighet takk gleder meg veldig til det har gått noen dager, så jeg kan se bedre resultatet:) ville bare si at jeg skriver via mobilen og derfor blir det en del skrivefeil underveis, den lager egne ord om jeg ikke ser det sorry for det, men dere får gjette dere litt til hva jeg prøver å skrive innimellom.... Hehe nå kan jeg forresten bevege mye lettere på meg, ikke noe problem å reise meg fra lenestolen alene lengre, bare stramt seff, men ikke så vondt lengre... Det hender på natten jeg våkner av smerter, men der er nok fordi jeg ligger litt vondt.. Er hvertfall en lettelse å kjenne at ting begynner å bli mye bedre
pluske83 Skrevet 14. mars 2010 #9714 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye mocky med boobies! Nå er jeg på den 6 dagen min etter OP, og jeg må bare si dette: Jeg eeeeeersåå fornøøyyd !!! Til dere som enda ikken har fått det gjort, GLED DERE !! Jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde dette. Angrer ikke ett sekund engang Går bare rundt å smiiler om dagene med min "store" hemmelighet Åhrr Lenamadden det hørest veldig flott ut Nå gleder eg meg bare enda mer en eg gjorde når du skriver sånt Blir så gøy og endelig få PUPPER :rødme:
kensi Skrevet 14. mars 2010 #9715 Skrevet 14. mars 2010 Lenge siden jeg har vært innom her gitt. Morsomt å se at så mange nye har funnet forumet : ) Jeg skulle egentlig under kniven 17.feb, men fikk kalde føtter, og utsatte op.dagen til 25.mars. Da jeg først bestemte meg for å ta silikon ( det var i september) var jeg supergira og syntes tida gikk aaaltfor sakte. Men da det nærmet seg ble jeg skikkelig usikker, og feiga ut. Syns ikke tida har gått sakte frem til nå heller, og jeg er enda ikke helt sikker. grunnen til det er nok at det koster så mye. Og alle komplikasjonene. Og ikke minst at jeg ikke følte at kirurgen forstod hva jeg ville. Jeg har litt forskjellig str på puppene, og dette har plaget meg veldig, og det er kun det som er grunnen til at jeg vil operere meg. Men det virka nesten som at kirurgen trodde jeg bare brukte det som unskyldning for å få større pupper. Men det hjelper meg svært lite å få større pupper hvis jeg fortsatt har samme problem. Så jeg skal høre om jeg får en kons til før op dagen, sånn at jeg får det som jeg vil. Jeg er 165 høy, 52 kg, 19 år, og skal operere på klinikk stokkan i trondheim. På kons snakket vi om å legge inn 280 ca, er en liten b fra før, ender vel opp med en c. Et annet "problem" er hvordan jeg skal få sagt dette til familien. Jeg bor med kjæresten min, så de trenger jo ikke finne ut av det, men jeg føler det blir feil av meg å ikke si det. Vi er egentlig ganske åpne og snakker om alt. Gruer meg virkelig til å si det. Er dere åpne om det, eller er det hemmelig? Hvordan fortalte/skal dere fortelle det til familie og evt venner? Og en ting til, flere som skal operere i slutten av mars/tidlig i april, og hvor? : - )
pluske83 Skrevet 14. mars 2010 #9716 Skrevet 14. mars 2010 Lenge siden jeg har vært innom her gitt. Morsomt å se at så mange nye har funnet forumet : ) Jeg skulle egentlig under kniven 17.feb, men fikk kalde føtter, og utsatte op.dagen til 25.mars. Da jeg først bestemte meg for å ta silikon ( det var i september) var jeg supergira og syntes tida gikk aaaltfor sakte. Men da det nærmet seg ble jeg skikkelig usikker, og feiga ut. Syns ikke tida har gått sakte frem til nå heller, og jeg er enda ikke helt sikker. grunnen til det er nok at det koster så mye. Og alle komplikasjonene. Og ikke minst at jeg ikke følte at kirurgen forstod hva jeg ville. Jeg har litt forskjellig str på puppene, og dette har plaget meg veldig, og det er kun det som er grunnen til at jeg vil operere meg. Men det virka nesten som at kirurgen trodde jeg bare brukte det som unskyldning for å få større pupper. Men det hjelper meg svært lite å få større pupper hvis jeg fortsatt har samme problem. Så jeg skal høre om jeg får en kons til før op dagen, sånn at jeg får det som jeg vil. Jeg er 165 høy, 52 kg, 19 år, og skal operere på klinikk stokkan i trondheim. På kons snakket vi om å legge inn 280 ca, er en liten b fra før, ender vel opp med en c. Et annet "problem" er hvordan jeg skal få sagt dette til familien. Jeg bor med kjæresten min, så de trenger jo ikke finne ut av det, men jeg føler det blir feil av meg å ikke si det. Vi er egentlig ganske åpne og snakker om alt. Gruer meg virkelig til å si det. Er dere åpne om det, eller er det hemmelig? Hvordan fortalte/skal dere fortelle det til familie og evt venner? Og en ting til, flere som skal operere i slutten av mars/tidlig i april, og hvor? : - ) Her er det super hemmelig Den eneste som vett om det er mannen min og slik skal det vere Er en privat sak synest eg og er litt tabu belagt der eg kommer fra dessverre Bra du endelig har bestemmt deg Skal under kniven selv 28april og gruuueeee gleeeder meg Forstår deg at du kan bli litt itvil og
christelle Skrevet 14. mars 2010 #9717 Skrevet 14. mars 2010 Lenge siden jeg har vært innom her gitt. Morsomt å se at så mange nye har funnet forumet : ) Jeg skulle egentlig under kniven 17.feb, men fikk kalde føtter, og utsatte op.dagen til 25.mars. Da jeg først bestemte meg for å ta silikon ( det var i september) var jeg supergira og syntes tida gikk aaaltfor sakte. Men da det nærmet seg ble jeg skikkelig usikker, og feiga ut. Syns ikke tida har gått sakte frem til nå heller, og jeg er enda ikke helt sikker. grunnen til det er nok at det koster så mye. Og alle komplikasjonene. Og ikke minst at jeg ikke følte at kirurgen forstod hva jeg ville. Jeg har litt forskjellig str på puppene, og dette har plaget meg veldig, og det er kun det som er grunnen til at jeg vil operere meg. Men det virka nesten som at kirurgen trodde jeg bare brukte det som unskyldning for å få større pupper. Men det hjelper meg svært lite å få større pupper hvis jeg fortsatt har samme problem. Så jeg skal høre om jeg får en kons til før op dagen, sånn at jeg får det som jeg vil. Jeg er 165 høy, 52 kg, 19 år, og skal operere på klinikk stokkan i trondheim. På kons snakket vi om å legge inn 280 ca, er en liten b fra før, ender vel opp med en c. Et annet "problem" er hvordan jeg skal få sagt dette til familien. Jeg bor med kjæresten min, så de trenger jo ikke finne ut av det, men jeg føler det blir feil av meg å ikke si det. Vi er egentlig ganske åpne og snakker om alt. Gruer meg virkelig til å si det. Er dere åpne om det, eller er det hemmelig? Hvordan fortalte/skal dere fortelle det til familie og evt venner? Og en ting til, flere som skal operere i slutten av mars/tidlig i april, og hvor? : - ) Heihei! Jeg skal opereres 9 april på nobel jeg, litt etter deg blir det, så det blir kjekt å dele erfaringer:) Jeg er 1.73, 60 kg og er 70a, og skal ta 325 g i hver, under muskel og anatomiske. Håper på et naturlig resultat og det blir ca en c-cup så gleder meg veldig nå!! Jeg har også tenkt litt på det du nevnte om familie og venner. Har valgt å ikke si noe til min familie, mens jeg har sagt det til mine nærmeste venner og seff kjæresten som skal være med å passe på meg..jeg bor i en annen by enn min familie derfor lett å få det gjort uten de merker) Grunnen til at jeg velger å holde det hemmelig for min familie, er at når jeg har nevnt at dette er noe jeg tenker på å ha lyst til å gjøre en dag så har de alltid vært negative og begynt å diskutere heftig i hht kroppsideal og at vi bør være fornøyd med det vi har ..i det hele tatt. Så siden dette er noe jeg velger å gjøre for meg selv så kommer jeg til å holde det hemmelig, og oppdager de en forandring(som de sikkert kommer til mot sommeren o.l) så føler jeg det er bedre å ta diskusjonen der og da, når alt allerede er unnagjort og jeg (forhåpentligvis)er storfornøyd med å ha pupper:) Heldigen du som snart skal opereres! ikke lenge igjen nå! Skal du ha under muskel? runde el anatomiske? Lykke til :-)
christelle Skrevet 14. mars 2010 #9718 Skrevet 14. mars 2010 heisann christelle formen min er mye bedre nå, det er forsatt veldig hovent og stramt med bryst "nedbressbåndet" (eller hva jeg skal kalle det), så føler ikke helt jeg kan se formen på de ordentlig.. Når jeg tar alt av (som jeg bare har gjort 1 gang alene forløpig, ser det bra ut, ikke noe heng, men sikkert fordi det forsatt er hovent. Ser veldig ut som mine vanlige former, bare mye større.. Hehe jeg la inn 315ml og er glad for at jeg ikke tok større! Legen min og meg stod først mellom 315ml og 350ml, men når jeg var til konsultasjon nr 2 som var 4 mnd etter den første ca, så sa han at han ville ille tatt mer enn 315, og det ble jeg ganske lettet av å høre, da jeg leeeenge hadde gått å tenkt på str jeg opererte på Fana medisinske i bergen, og der er de (slik jeg har forstått det) kjent for å få naturlige resultater, og de tar som regel alltid under muskelaturen.. Det gir mindre sjanse for kapsrldannelse og du får en mindre synlig "kant" på toppen av puppen.. Og dermed ser mer naturlig ut. Jeg fikk se masse bilder jeg også av jenter som hadde fått anatomiske, og jeg synes ikke det så ut som om det var for mye heng i de, det så veldig fint og naturlig ut, og det var det resultatet jeg ville ha. Jeg er jo redd for alt som kan skje gale da, man må jo gå med dette irriterende "nedpress bindet", det er ganske ubehagelig, men veldig viktig å ha på. Det holder implantatene på plass, slik at de ikke skal vei seg.. Det vil man jo kunne se med anatomiske om de gjør, ikke med vanlige runde.. Det skjer heldigvis sjeldent, men jeg forstod plutselig hvor viktig det var å gå med det brystbindet i 2 uker hehe heller ha "banan" pupper i to uker enn skeive... Jeg kan gi en lyd når jeg ser mer til formen på de senere, forløpig er de bare store.. Hehe, veldig uvant og håper jeg snart blir vant til det, for tar meg selv i å tenke "hva om jeg ikke blir vant til str og til å ha noe ukjent i kroppen min" er jo noe å bli vant til det også.., Bra å høre at det går bedre, og takk for fint svar! Hørtes ikke bra ut med det nedpressbåndet gitt, har ikke hørt noe om noe slikt, men får nok på meg et slikt jeg også! du sier du er fornøyd med 315g, hvilken cup str tilsvarer det på deg?? Syntes det er ganske vanskelig å vite akkurat det der for jeg føler det varierer så mye.. jeg er 1.73 høy, 60kg, og veldig smal og tynn overkropp. Har ingenting så og si fra før der. Og legen sier det er max plass til 325, men at han min vil legge inn 300g. Kommer nok til å velge max og han sier at d er str c i cup str...men du mener du er glad for du ikke tok mer enn 315 altså? er du også smal i overkroppen? Jeg er såå spent og gleder meg så ufattelig mye til å få pupper som jeg alltid har savnet , og håper på mest mulig naturlig resultat jeg også!! tror d er smart og ta anatomiske og under muskel, tror vi har gjort det vi kan i silikonverden for å få det mest naturlig da bra du syntes det ser bra ut. Kunne jeg spurt om å fått et bilde før og etter av deg på mail ([email protected]) når du er ferdig med recovery fasen? Hadde vært betryggende å se hvordan de ser ut som anatomiske, hvor fint resultatet blir Hadde vært utrolig snilt, fordi det som sagt så få som har tatt anatomiske slik som bl.a du har tatt:) Takk for svar
eplekak1 Skrevet 14. mars 2010 #9719 Skrevet 14. mars 2010 Århhh hvorfor får ikke vi som skal eller har operert på Colleseum betennelsesdempende?? Hørest jo veldig viktig ut og få noe sånt Ja, de pillene skulle forebygge betennelse. Trodde det var vanlig at alle fikk utskrevet nesten det sammen hvertfall.. hmm
eplekak1 Skrevet 14. mars 2010 #9720 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye mocky med boobies! Nå er jeg på den 6 dagen min etter OP, og jeg må bare si dette: Jeg eeeeeersåå fornøøyyd !!! Til dere som enda ikken har fått det gjort, GLED DERE !! Jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde dette. Angrer ikke ett sekund engang Går bare rundt å smiiler om dagene med min "store" hemmelighet Takk for oppmuntring :D Gleder meg også sykt mye til jeg kan gå rundt me mine hemmelige nye flickor, og smile Grugleder meg til den store dagen!! bare 11 dager igjen :D :D :D :D :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå