Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Victoria7
Skrevet
Hei Victoria7:)

Var på Fornebuklinikken, kjempe fornøyd med valget! Mhm, veldig greit å være student i disse operasjonsdager altså, skriver selv på en stor oppgave, så da kan jeg sitte i sofaen å jobbe uten at noen tenker noe mer over det... I natt skal jeg prøve å sove på hemsen hvor vi egentlig sover, er så lei av sofaen.. Så håper det går greit å komme seg opp stigen/trappen uten å bruke hendene noe spesielt... Tvi tvi...

Har drøyet dusjingen til i dag jeg, så så fort kjæresten kommer hjem skal han hjelpe meg:) Syntes det er litt skummelt å måtte gjøre det alene nemlig... Så det blir først i ettermiddag at bandasjen går av, gru/gleder meg veldig jeg å! Har ventet i spenning siden torsdag nå!

Har heldigvis sluppet å ta de sterkeste pillene jeg fikk på klinikken, ikke hatt så veldig vondt. Så føler meg heldig der!:):)

Nå har jeg akkurat traktet kaffe selv, måtte bare ha. Også blir jeg jo motivert til å gjøre litt når jeg hører at andre får det til :):)

Et spørsmål til alle opererte: Når turte dere å klemme folk igjen etter OP? Har nemlig en vennegjeng og en familie som er veldig glad i å klemme... He he... Har jeg ikke lyst å si til alle at jeg har operert, også vil jeg ikke gjøre noe skade på mine nye pupper heller.... Hmmm...

Skjønner! Jeg har hørt mye bra om Fornebuklinikken av venner og kjente som har tatt brystforstørring der! -Var selv både på Fornebu og Colosseum på konsultasjon. Det var vel til syvende og sist kirurgen/legen som gjorde at jeg tok det valget jeg gjorde.

Selv tok jeg en pinex forte den første dagen. Reagerte kraftig på den, så har holdt meg til paracet de to andre dagene!

Skjønner deg veldig godt ang. dusjingen. Kommer til å drøye dusjingen selv til samboeren min kommer hjem i ettermiddag..eller kanskje jeg til og med drøyer til i morgen..hehe:) Nei, jeg får vel gjøre det i dag :Nikke:

Mm..kaffe hørtes ikke dumt ut. Har selv blitt inspirert av Cathy30 her da og vært mer i bevegelse i dag enn de tidligere dagene. Har fikset mat og brettet litt klær. Tror det bare er bra med litt lett bevegelse!

Lykke til med dusjingen og hems-klatringen i kveld ;) Du får skrive en liten melding da du har fått av bandasje og tatt en titt da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjønner! Jeg har hørt mye bra om Fornebuklinikken av venner og kjente som har tatt brystforstørring der! -Var selv både på Fornebu og Colosseum på konsultasjon. Det var vel til syvende og sist kirurgen/legen som gjorde at jeg tok det valget jeg gjorde.

Selv tok jeg en pinex forte den første dagen. Reagerte kraftig på den, så har holdt meg til paracet de to andre dagene!

Skjønner deg veldig godt ang. dusjingen. Kommer til å drøye dusjingen selv til samboeren min kommer hjem i ettermiddag..eller kanskje jeg til og med drøyer til i morgen..hehe:) Nei, jeg får vel gjøre det i dag :Nikke:

Mm..kaffe hørtes ikke dumt ut. Har selv blitt inspirert av Cathy30 her da og vært mer i bevegelse i dag enn de tidligere dagene. Har fikset mat og brettet litt klær. Tror det bare er bra med litt lett bevegelse!

Lykke til med dusjingen og hems-klatringen i kveld ;) Du får skrive en liten melding da du har fått av bandasje og tatt en titt da :)

Ja, kirurgen er det avgjørende ved en slik operasjon, skal føle at man går overens og slik:) Kjedelig å reagere på de sterkeste tablettene, men godt man har vanlige tabletter å som ikke er så sterke på magen og sånn! Godt å få litt hjelp, spesielt ved første dusj :):)

Hjulepet en del med motivasjonsord fra Cathy30 ja :)

Takk for det, lykke til du å :):) Skal gi et pip her inne om åssen det har gått, spennende:)

Skrevet

JANEDOE er du her :klemmer: ?? Har du lyst og sende bilder som er nye og som er tatt fremme? :klemmer: Dem du sendet var fra siden så fikk ikke det riktige inntrykket føler eg :natti: Hadde vert kjempe snillt :rødme:

Skrevet
Hei hei alle sammen! Da var jeg tilbake igjen etter op på torsdag på Coloseumklinikken i Stavanger. Sånn gikk det:

Torsdag:

Inn til operasjon kl 11.30 Ble først tatt inn på et omkledningsrom hvor jeg måtte ta av alt utenom trusa. Så kom legen og tegnet meg opp. Så tol jeg på meg en sykehusskjorte og ble hentet av sykepleier. Fikk så veneflon i hånda og oksygenmaske. Etter det var jeg borte vekk.

Våknet kl. 13.30, og frøs som en galning. Men fikk beskjed om at det var typisk etter narkose å fryse. Det gikk vel over etter 1 time. Fikk gå hjem etter å ha spist og drukket litt. Kjente ikke så mye til puppene. bare at bandasjen stammet.

Var hjemme klokken 14.30.

Etter å ha kommet hjem gikk jeg rett å la meg, og sov ca 1,5 timer. Etter det holdt jeg meg mye i bevegelse (for å holde blodsirkulasjonen i gang) Hadde ikke vondt bare ubehagelig stramming av bandasjen.

Fredag:

Det verste med hele fredagen var å komme meg opp av senga etter å ha sovet på ryggen hele natta. Men etter å ha kommet meg opp var det helt greit. Var ganske stolt av meg selv når mannen min kom hjem fra jobb. For jeg hadde klart å brette 2 store kurver med klær og laget middag uten problemer. (Brukte vel og merke lang tid på klærene da men) Ellers gikk dagen i å hvile når jeg kjente for det, og ellers holde meg i bevegelse.

Lørdag:

Etter å ha hatt en GOD natt søvn på ryggen, var formen kjempebra. Fortsatt irriterende med bandasjen, men holder ut til den skal av søndag. Holdt meg i bevegelse, ryddet, hjulpet ungene, slappet av

Søndag: Endelig kunne bandasjen tas av. Spennende å endelig se resultatet. Det var ganske ubehagelig når jeg tok den av. Og der var de! Wææ, ganske store synes jeg. Endelig kunne jeg ta meg en skikkelig dusj! Etterpå var det føning av tapene, og observering av pupper! Etter jeg fikk på meg sports BH er det ikke noe ubehag lenger. FANTASTISK!

I dag er det mandag, og jeg sitter på jobb og har det helt fint!

Lykke til til dere som skal ha op! Det er ikke skummelt!

GRATULERE MASSE :klemmer::klemmer: Sååå bra at alt har vert så pass greit :rødme: Var det Vanja som opererte deg?? Var på konsultasjon hos han eg,virket grei nok :)

Skrevet
Ellers dere som har tatt operasjon- hvilke klær er best å ha med til etter operasjonen? badekåpe og joggebukse?? :romeo:

:):)

Hei Christelle! Ser i et tidligere innlegg at du spør om hvilke klær du bør ha med til etter operasjon. Selv hadde jeg joggebukse, vid singlet og en college genser med glidelås :) Lett å dra på seg etter OP :) Så det kan jeg virkelig anbefale!

Skrevet

En siste oppdatering: da har jeg dusjet og tatt av bandasjen :) Kjempe herlig altså! Så herlig å dusje altså! Og ikke minst var det spennende å se hvordan resultat var nå etter 4 dager. Litt hoven, og musklene har nok ikke sluppet så veldig enda (det kan vel ta dager/uker osv har jeg hørt), men ser bra ut, er fornøyd jeg! :):) En lettelse å ha gjort det! Er litt mer hoven i venstre bryst for øyeblikket, men det hjelper nok snart.

Så nå har den flotte kjæresten min både dusjet og hulpet meg og deretter lagd middag atter en gang til meg/oss :) Herlig!

Skrevet

Når kan ma svømme igjen ettr operasjonen? Hvor mange uker? Mine papirer oppgir ikke dette=/

Skrevet
Når kan ma svømme igjen ettr operasjonen? Hvor mange uker? Mine papirer oppgir ikke dette=/

I mine papirer står det at man kan kan starte med sykling og svømming forsiktig etter 4 uker :):) Det er fra Fornebuklinikken...

Skrevet
Hvor lang tid har det tatt for dere før puppene her mer eller mindre vært normale?

sluppet muskel, blitt mykere og ikke øme?

:sjenert: :sjenert:

Skrevet
:sjenert: :sjenert:

Mine begynte å bli mykere etter en ukes tid. Har mine under muskel.. Muskelen begynte å slippe når de var omtrent 2 uker vil jeg tro. Mine har bare blitt finere og få de er ikke så gamle enda.. hehe.. Ømme var de vel en 3 ukers tid tror jeg. I alle fall som jeg mener å huske. Ikke vledig ømme, men sånn at man kjente det ved enkelte bevegelser..

Var det det du tenkte på eller? Mine var nesten ikke hovne heller bare veldig rare i fasongen den første tida.

Hvordan går det med deg da?

Skrevet
Mine begynte å bli mykere etter en ukes tid. Har mine under muskel.. Muskelen begynte å slippe når de var omtrent 2 uker vil jeg tro. Mine har bare blitt finere og få de er ikke så gamle enda.. hehe.. Ømme var de vel en 3 ukers tid tror jeg. I alle fall som jeg mener å huske. Ikke vledig ømme, men sånn at man kjente det ved enkelte bevegelser..

Var det det du tenkte på eller? Mine var nesten ikke hovne heller bare veldig rare i fasongen den første tida.

Hvordan går det med deg da?

jo det går veldig bra, men har så vondt i ryggen av å ligge rett på ryggen.. så spenner jeg meg mye så begynner å bli velidig sliten i kroppen.. Går litt krokbøyd også.

men syns de har blitt litt mykere, ser ut som hevelsene har gått ned litt også.. men de ser ikke "rare" ut egentlig, bare at ser litt stive og sprengte ut..

men hadde vært så godt å klare å ligge litt på siden, prøvde i natt, men lå stiv som en stokk og ikke klarte å slappe av, var vondt...

er jo blå enda på begge sider så er vel ikke så rart de er ømme...

Første dag på jobb i dag, har bare kontor jobb, men merker jeg er sliten, sitter hele tiden litt i spenn...

kjenner muskelen strammer seg litt mer av og til i den ene og virker som den blir stein hard, men kjenner ikke noe forskell.. er vel sånn når man har under muskel.. :)

Skrevet
jo det går veldig bra, men har så vondt i ryggen av å ligge rett på ryggen.. så spenner jeg meg mye så begynner å bli velidig sliten i kroppen.. Går litt krokbøyd også.

men syns de har blitt litt mykere, ser ut som hevelsene har gått ned litt også.. men de ser ikke "rare" ut egentlig, bare at ser litt stive og sprengte ut..

men hadde vært så godt å klare å ligge litt på siden, prøvde i natt, men lå stiv som en stokk og ikke klarte å slappe av, var vondt...

er jo blå enda på begge sider så er vel ikke så rart de er ømme...

Første dag på jobb i dag, har bare kontor jobb, men merker jeg er sliten, sitter hele tiden litt i spenn...

kjenner muskelen strammer seg litt mer av og til i den ene og virker som den blir stein hard, men kjenner ikke noe forskell.. er vel sånn når man har under muskel.. :)

Ja den muskelen lever sin egen verden tror jeg.. hehe.. Men plutselig så slipper den:) Det er godt:) Sykepleiere sa til meg etter op at det var veldig viktig å gå rett hele tiden.. Gå som vanlig da.. hehe.. FOr hvis ikke kunne man få mye vomndt i ryggen. Jeg gikk strak i ryggen hele tida og hadde ikke vondt. Veit det er stor individuell forskjell da..

Har du prøvd å ligge sånn halvveis på sida? Med dyne eller pute under sida på puppen liksom..? hehe.. Det redda meg, jeg hater å sove på ryggen og 2. natta sov jeg sånn. På klinikken sa de at jeg kunne sove på sida hvis jeg ville. Kroppen flytter seg vhsidet blir ubehagelig uansett..

Du får prøve å rette deg opp og slappe av etter beste evne.. Du prøver sikkert vi jeg tro:)

Skrevet
Ja den muskelen lever sin egen verden tror jeg.. hehe.. Men plutselig så slipper den:) Det er godt:) Sykepleiere sa til meg etter op at det var veldig viktig å gå rett hele tiden.. Gå som vanlig da.. hehe.. FOr hvis ikke kunne man få mye vomndt i ryggen. Jeg gikk strak i ryggen hele tida og hadde ikke vondt. Veit det er stor individuell forskjell da..

Har du prøvd å ligge sånn halvveis på sida? Med dyne eller pute under sida på puppen liksom..? hehe.. Det redda meg, jeg hater å sove på ryggen og 2. natta sov jeg sånn. På klinikken sa de at jeg kunne sove på sida hvis jeg ville. Kroppen flytter seg vhsidet blir ubehagelig uansett..

Du får prøve å rette deg opp og slappe av etter beste evne.. Du prøver sikkert vi jeg tro:)

jepp jeg får prøve på det, pleier aldri å gå helt rett i ryggen. har lett for å synke litt sammen, men får prøve å tenke litt på det :)

Prøvde det på siden med dyne under, men var så ømt pga blåmerkene.. på onsdag er dem 1 uke gammle så da er de kansje litt bedre :jepp:

Gleder meg til å nyte dem fult ut uten at de er ømme, stive og hovene :rødme:

så skal jeg på middag til han jeg driver på med til lørdag også, hadde vært deilig å slappet fult av der uten å gå å tenke på dem eller ligge helt stivt i senga.. :gjeiper: :fnise: :fnise:

GLEDER MEG GLEDER MEG! :ler: :ler:

Skrevet
GRATULERE MASSE :klemmer::klemmer: Sååå bra at alt har vert så pass greit :rødme: Var det Vanja som opererte deg?? Var på konsultasjon hos han eg,virket grei nok :)

Nei det var Amran eller hva han nå heter som opererte meg. Virker som han har full kontroll. Jeg sa at det var opp til han hvor mye så ble lagt inn, og etter operasjonen kom han og sa at han hadde lagt inn 280 istedet for 300 for han mente 300 ble for mye for meg. Og det er jeg veldi glad for. Har du fått time til op?

Skrevet

Jeg sto å skulle prøve å vaske vekk stekene som ble tegnet i forb. med OP i går, og da begynte den ene puppen å "skvulpe" som om at det var vann over implantatet. Er det noen andre som har merket dette? Ble litt skremt. :goodbye:

Skrevet

Vanja opererte meg for snart 6uker siden :)

Skrevet
Vanja opererte meg for snart 6uker siden :)

Var du og på Coloseum klinikken altså? Hvordan går det nå etter 6 uker? Er du fornøyd?

Skrevet
Jeg sto å skulle prøve å vaske vekk stekene som ble tegnet i forb. med OP i går, og da begynte den ene puppen å "skvulpe" som om at det var vann over implantatet. Er det noen andre som har merket dette? Ble litt skremt. :goodbye:

Tror ikke det er noe farlig, føles litt sånn på oversiden av den venstre puppen min å.. Tenkte det kunne være pga av at man kanskje er litt hoven eller slik jeg.. Kan jo evt ringe klinikken å høre da :)

Gjest Victoria7
Skrevet (endret)

Det er nok ikke å bekymre seg over. Snakket med kirurgen under konsultasjonen som forklarte at "skvulpe-lyder" er normalt første ukene. Det er sannsynligvis bare luft som fører til dette. Har også ei venninne som var "plaget" av det første tiden etter OP, men det har gitt seg! :)

Endret av Victoria7
Skrevet
Nei det var Amran eller hva han nå heter som opererte meg. Virker som han har full kontroll. Jeg sa at det var opp til han hvor mye så ble lagt inn, og etter operasjonen kom han og sa at han hadde lagt inn 280 istedet for 300 for han mente 300 ble for mye for meg. Og det er jeg veldi glad for. Har du fått time til op?

Hmm akkurat,så bra da :) Skal på en til konsultasjon om en god uke før eg bestiller tid til op :) :rødme: Men det blir uansett i slutten av April :) Eg er litt opptoken av at eg vil ha det eg vil ha ikke det kirurgen mener da :ler: Spurte på colleseum om litt av implantatet forsvant og str liksom minket litt etter hevelser og hvertfall når du legger under muskel. Da fikk eg et blankt NEI :nei::nei: Litt merkelig siden mange her inne skriver at det er lurt og ta litt større en det en hadde tenkt!! Den andre plassen eg skal var dem veldig oppriktige og sa at det vart lurt og ta litt ekstra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...