*elia* Skrevet 5. februar 2010 #9321 Skrevet 5. februar 2010 Hei! Har lest ei stund i denne tråden før jeg meldte meg inn her...har vel stort sett bestemt meg for å fåmeg pupper, men det er jo så mye man lurer på. jeg er 170 høy og 59 kg, og kan på langt nær fylle en A-cup...er helt flat, tror jeg fikk to cm i forskjell da jeg målte under og midt på brystet. Er så lei av å aldri kunne handle fint undertøy, og at klærne aldri sitter ordentlig. Jeg avskyr å vise meg naken, og syns det er direkte pinlig at enkelte av elevene mine i 5 klasse har mer pupper enn meg....ja jeg vet det er teit å tenke sånn, men jeg greier ikke lenger å undervise i gym og svømming. Når det kommer til sex, har det alltid vært litt vanskelig i forbindelse med puppene. Jeg blir anspent når noen tar på dem ("puppene" er jo egentlig bare brystvortene), og det kan rett og slett bli en turn-off for meg. I tillegg plager det meg å ha sex når jeg føler at jeg ser ut som et barn oventil...jeg opplevde overgrep som barn og er derfor sikkert ekstra overfølsom på det punktet. Iallefall, summen av alt dette er at jeg tror jeg vil opereres... Jeg er litt bekymret for kapseldannelse siden jeg lett får arr, er det noen som har sett en sammenheng her? Er det noen som er operert i nord-norge, feks Bodø eller Tromsø? Jeg regner med jeg bør legge under muskel siden jeg er så flat, og tenker på å gjøre det til sommeren når ungene er på ferie hos pappan sin (har to små barn, og tviler på at jeg kommer til å få flere av helsemessige årsaker) Men det virker som det tar mye lengre tid å komme seg etterpå? Håper jeg greier å få dette til, er alene med to små, så det er ikke så lett om jeg ikke får operasjon når de er hos pappan sin.
chess85 Skrevet 6. februar 2010 #9322 Skrevet 6. februar 2010 Du har jo litt pupper fra før så det blir sikkert ikke stygt om du legger de over... Jeg er veldig glad jeg la under. Jeg er 170 cm og 55 kg... Lite kropssfett. Hadde ikke noe pupper fra før. Så hadde jeg lagt over muskel hadde de blitt trillrunde tror jeg.. Det er ikke pent syns jeg. Det er litt vanskelig å skulle velge størrelse.. Jeg tok det det var maks plass til hos meg, men skal inn igjen for å få det jeg vil. Jeg la inn 260 ml under muskel. var en 70 aaaaaaaaaaaa nå er jeg 70 D. Hvis de legges under muskel så tas noe av størrelsen bort. Huske rikke hvor mye men det er da litt.. Kirurgen veit hvor mye det er nødvendig med for å få det man ønsker.. De pleier å være flinke på det. Colosseumklinikken er jo en kjent klinikk og jeg kjenner ett par som har operert der. De er kjempefornøyde. Lykke til med valget ditt.. Takk for svar.. jeg vil ikke ha trill runde pupper så det "syns" tydelig at jeg har silikon.. men har jo hørt at det å legge under muskel er sinnsykt vondt... Men det er vel kanskje verdt det...? Dumt at det ikke står på alle bildene på nettet hva som er lagt under og hva som er lagt over... eller? noen som har funnet det? Lurer på om jeg skal dra innom en klinikk til (fornebu) for å høre hva dem sier.. har jo planer om å gå ned i vekt.. til 60kg...
Bozybird Skrevet 6. februar 2010 #9323 Skrevet 6. februar 2010 Hei! Har lest ei stund i denne tråden før jeg meldte meg inn her...har vel stort sett bestemt meg for å fåmeg pupper, men det er jo så mye man lurer på. jeg er 170 høy og 59 kg, og kan på langt nær fylle en A-cup...er helt flat, tror jeg fikk to cm i forskjell da jeg målte under og midt på brystet. Er så lei av å aldri kunne handle fint undertøy, og at klærne aldri sitter ordentlig. Jeg avskyr å vise meg naken, og syns det er direkte pinlig at enkelte av elevene mine i 5 klasse har mer pupper enn meg....ja jeg vet det er teit å tenke sånn, men jeg greier ikke lenger å undervise i gym og svømming. Når det kommer til sex, har det alltid vært litt vanskelig i forbindelse med puppene. Jeg blir anspent når noen tar på dem ("puppene" er jo egentlig bare brystvortene), og det kan rett og slett bli en turn-off for meg. I tillegg plager det meg å ha sex når jeg føler at jeg ser ut som et barn oventil...jeg opplevde overgrep som barn og er derfor sikkert ekstra overfølsom på det punktet. Iallefall, summen av alt dette er at jeg tror jeg vil opereres... Jeg er litt bekymret for kapseldannelse siden jeg lett får arr, er det noen som har sett en sammenheng her? Er det noen som er operert i nord-norge, feks Bodø eller Tromsø? Jeg regner med jeg bør legge under muskel siden jeg er så flat, og tenker på å gjøre det til sommeren når ungene er på ferie hos pappan sin (har to små barn, og tviler på at jeg kommer til å få flere av helsemessige årsaker) Men det virker som det tar mye lengre tid å komme seg etterpå? Håper jeg greier å få dette til, er alene med to små, så det er ikke så lett om jeg ikke får operasjon når de er hos pappan sin. Hei! Jeg er operert i Tromsø og er kjempe fornøyd med både klinikken, kirurgen og resultatet Når det gjelder de andre tingene du lurer på er jeg nok ikke rette person å svare for jeg har lagt over muskel og jeg aner ikke om dette med at du raskt får arr har noe å si for kapseldannelse. Men kanskje noen andre vet Lykke til ihvertfall!
Avalon Skrevet 6. februar 2010 #9324 Skrevet 6. februar 2010 Hvordan har de endret seg? Og en ting til. De er ikke mye friksjon i disse greiene. Betongklosser som er limt godt fast til brystkassa. Om jeg rister på overkroppen uten bh, er det ikke mye risting i puppene. De står bare der, stive og steinharde. Når endrer dette seg? For det må jeg med hånden på hjertet si at jeg for guds skyld håper skjer! De har "fallt" lenger ned og er blitt mye rundere. De begynner å se bra ut nå, til og med i profil Jeg har fått økt følelse i dem etter OP, så jeg har ikke testet ut om de hopper med hvis jeg hopper. Håper de blir mindre følsomme snart altså, det er på grensen til å være vondt. Nå har jeg fått tørr hud på puppene også, men jeg kliner på meg a-krem så godt jeg får til. Det er som sagt ikke noe godt å ta på puppene, når de skal være så forbanna overfølsomme. Diva pupper delux....
JaneDoe Skrevet 7. februar 2010 #9325 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar.. jeg vil ikke ha trill runde pupper så det "syns" tydelig at jeg har silikon.. men har jo hørt at det å legge under muskel er sinnsykt vondt... Men det er vel kanskje verdt det...? Dumt at det ikke står på alle bildene på nettet hva som er lagt under og hva som er lagt over... eller? noen som har funnet det? Lurer på om jeg skal dra innom en klinikk til (fornebu) for å høre hva dem sier.. har jo planer om å gå ned i vekt.. til 60kg... Personlig så følte jeg mer mer komfortabel på Forneu så jeg opererte der. Jeg syns ikke det var så vondt å legge under muskel men det varierer veldig fra person til person.
MissCupcake Skrevet 7. februar 2010 #9326 Skrevet 7. februar 2010 Tok i går av den inderste teipen, sånn liten tynn rett over stingene, og det var akkuratt som et lite hull på kanten av det ene stinget, ser ut som de har glemt å sy igjenn slutten på det? eeeew. Itillegg så vesker å loktet døøøødsekkelt!!! fekk heilt sjokk:O noen som har hatt samme ting? syns det va ekkelt. bare skifter teip litt oftere nå, å håpe det gror av seg selv? hullet er vell en halv cm.
Avalon Skrevet 7. februar 2010 #9327 Skrevet 7. februar 2010 Tok i går av den inderste teipen, sånn liten tynn rett over stingene, og det var akkuratt som et lite hull på kanten av det ene stinget, ser ut som de har glemt å sy igjenn slutten på det? eeeew. Itillegg så vesker å loktet døøøødsekkelt!!! fekk heilt sjokk:O noen som har hatt samme ting? syns det va ekkelt. bare skifter teip litt oftere nå, å håpe det gror av seg selv? hullet er vell en halv cm. Jeg hadde ringt klinikken ang snittene, hullet og at det væsker. Det er bedre å være helt sikker på at det bare er vanlig sårvæske og ikke betennelse! Klarte å ta av teipen alt for tidlig jeg...også den innerste teipen... håper at det ikke gjorde så mye. Hvordan går det ellers med deg? Puppene våre ble vel 3uker nå på fredag XD
MissCupcake Skrevet 7. februar 2010 #9328 Skrevet 7. februar 2010 Jeg hadde ringt klinikken ang snittene, hullet og at det væsker. Det er bedre å være helt sikker på at det bare er vanlig sårvæske og ikke betennelse! Klarte å ta av teipen alt for tidlig jeg...også den innerste teipen... håper at det ikke gjorde så mye. Hvordan går det ellers med deg? Puppene våre ble vel 3uker nå på fredag XD off ja, vil ikke ha noe betendelse. Men tror nok bare det er veske, for det er ikke vondt i det hele tatt. Men vet jo aldri.. haha, når tok du den av? hvordan så dine snitt uT? Å hvor ofte kan jeg skifte teip tror du? Det står jo i papirene at ved tegn til fuktighet skal man skifte... Joda det går fint:) Har hatt veldig lite vondt, kan gjøre alt, som vanlig:) Puppene begynner å bli myke, å hovenheten har forsvunnet helt.Litt synd, syns di virker bare mindre nå:/ Å den naturlige formen min (som jeg haaater!) har komt tilbake:( Så det er jeg litt skuffet over, siden de var så fine i begynnelsen... Menmen. Bedre er det ihvertfall...
Avalon Skrevet 7. februar 2010 #9329 Skrevet 7. februar 2010 off ja, vil ikke ha noe betendelse. Men tror nok bare det er veske, for det er ikke vondt i det hele tatt. Men vet jo aldri.. haha, når tok du den av? hvordan så dine snitt uT? Å hvor ofte kan jeg skifte teip tror du? Det står jo i papirene at ved tegn til fuktighet skal man skifte... Joda det går fint:) Har hatt veldig lite vondt, kan gjøre alt, som vanlig:) Puppene begynner å bli myke, å hovenheten har forsvunnet helt.Litt synd, syns di virker bare mindre nå:/ Å den naturlige formen min (som jeg haaater!) har komt tilbake:( Så det er jeg litt skuffet over, siden de var så fine i begynnelsen... Menmen. Bedre er det ihvertfall... Jeg tok dem av etter 2uker... reiste i fra papirene mine, og da jeg fikk nye stod det at de skulle skiftes etter 4uker..*hoste* Første gang jeg tok av teipen av det veldig vondt på venstre, og jeg ble kvalm og dårlig Har faktisk nettopp skiftet igjen, gikk mye bedre nå, og jeg kan ikke se hvor snittet var engang under høyre pupp, og under venstre ser jeg snittet såvidt. Så foreløpig har det grodd kjempe fint! Mine er også blitt mykere, men er overfølsomme... og de har fallt godt ned og blitt mye rundere. Jeg har også fått mer av min gamle form tilbake, men nå er de iallefall større
JaneDoe Skrevet 7. februar 2010 #9330 Skrevet 7. februar 2010 Tok i går av den inderste teipen, sånn liten tynn rett over stingene, og det var akkuratt som et lite hull på kanten av det ene stinget, ser ut som de har glemt å sy igjenn slutten på det? eeeew. Itillegg så vesker å loktet døøøødsekkelt!!! fekk heilt sjokk:O noen som har hatt samme ting? syns det va ekkelt. bare skifter teip litt oftere nå, å håpe det gror av seg selv? hullet er vell en halv cm. RING KIRURGEN... Kan være en liten infeksjon eller noe...
chess85 Skrevet 7. februar 2010 #9331 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Personlig så følte jeg mer mer komfortabel på Forneu så jeg opererte der. Jeg syns ikke det var så vondt å legge under muskel men det varierer veldig fra person til person. Sendte dem en e-mail nå, så kontakter dem meg i morgen.. ta å sjekke opp der også, syns han på coluseum var så brå.. vet du hvor lang ventetid de har på operasjoner? hvor lenge måtte du vente? vet du om de har tilbud om noe form for cresco nedbetaling? trur det blir under muskel, vil ha det så naturlig som mulig.. hvor mye betalte du? beklager hvis du syns det blir for "private" spørsmål. trenger ikke å svare, er bare nyskjerrig Endret 7. februar 2010 av chess85
JaneDoe Skrevet 7. februar 2010 #9332 Skrevet 7. februar 2010 Sendte dem en e-mail nå, så kontakter dem meg i morgen.. ta å sjekke opp der også, syns han på coluseum var så brå.. vet du hvor lang ventetid de har på operasjoner? hvor lenge måtte du vente? vet du om de har tilbud om noe form for cresco nedbetaling? trur det blir under muskel, vil ha det så naturlig som mulig.. hvor mye la du inn? åssen str hadde du og har nå? hvor mye kostet det? beklager hvis du syns det blir for "private" spørsmål. trenger ikke å svare, er bare nyskjerrig Jeg tror de kan hjelpe med nedbetaling hvis du spør de. Jeg var på konsultasjon den 7. oktober og opererte 27. oktober. Så var ikke lenge jeg venta. Jeg la inn 260 ml.. Skulle gentlig ha mer men det var ikke plass. Jeg hadde 70 aaaaaaaaaaa fra før.. haha... Nå har jeg 70 D. Skal inn seinere i år å legge inn mer.. Gleder meg:) Jeg betalte 30.800 kr for mine. Det er runde silikon moderat profil. Bare å spørre hvis du lurer på noe så skal je svare så godt jeg kan.
chess85 Skrevet 7. februar 2010 #9333 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tror de kan hjelpe med nedbetaling hvis du spør de. Jeg var på konsultasjon den 7. oktober og opererte 27. oktober. Så var ikke lenge jeg venta. Jeg la inn 260 ml.. Skulle gentlig ha mer men det var ikke plass. Jeg hadde 70 aaaaaaaaaaa fra før.. haha... Nå har jeg 70 D. Skal inn seinere i år å legge inn mer.. Gleder meg:) Jeg betalte 30.800 kr for mine. Det er runde silikon moderat profil. Bare å spørre hvis du lurer på noe så skal je svare så godt jeg kan. ja stemmer det, endret innlegget mitt i det du svarte.. hehe hvor lang tid bukte du før du var oppegående og kunne jobbe? og hvor lang tid tok det før du kunne gjøre "alt" igjen? har hest, så lurer på når jeg kan ri igjen...
JaneDoe Skrevet 7. februar 2010 #9334 Skrevet 7. februar 2010 ja stemmer det, endret innlegget mitt i det du svarte.. hehe hvor lang tid bukte du før du var oppegående og kunne jobbe? og hvor lang tid tok det før du kunne gjøre "alt" igjen? har hest, så lurer på når jeg kan ri igjen... Jeg kunne fint ha jobba etter 1 uke hvis jeg hadde hatt kontorjobb e.l. Men siden jeg har en veldig fysiskt tung jobb så blei jeg sjukemeldt av legen min i 4 uker.. Så jeg jobba ikke på 6 uker. Man skal jo ikke trene bryst muskler o.l på en 6 - 8 ukers tid. men etter 4 uker kunne jeg gjøre alt som helt normalt. men jeg klarte med kjempefint etter 1 uke også, Jeg har tross alt 2 ssmå på under 3 år.. Gikk fint det.. Aner ikke åssen det er med hest da. men du kan jo høre med kirurgen.
MissCupcake Skrevet 7. februar 2010 #9335 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tok dem av etter 2uker... reiste i fra papirene mine, og da jeg fikk nye stod det at de skulle skiftes etter 4uker..*hoste* Første gang jeg tok av teipen av det veldig vondt på venstre, og jeg ble kvalm og dårlig Har faktisk nettopp skiftet igjen, gikk mye bedre nå, og jeg kan ikke se hvor snittet var engang under høyre pupp, og under venstre ser jeg snittet såvidt. Så foreløpig har det grodd kjempe fint! Mine er også blitt mykere, men er overfølsomme... og de har fallt godt ned og blitt mye rundere. Jeg har også fått mer av min gamle form tilbake, men nå er de iallefall større Hehe, jeg og skiftet for tidlig, Tror jeg gjorde det når jeg dusjet første gang, tenkte heller en gang for mye enn for lite, syns jeg så fuktighet :S Så bra at de har grodd så fint da:) Mine sting er bare tynne streker ellers å ser fine ut. Bortsett fra Hullet... Ja større er bedre, men sjuler dem ennå for samboeren min pga. formen. Haha, han syns jeg er teit som gjør det. Men når man missliker den så mye så er det ikke lett å sprade rundt toppløs:P Men di er superfine med Kler å sikkert med bh og på Har ennå ikke følelse i mye av brystet.. er dette også normalt etter så lang tid etter operasjon? Jeg får ta en telefon i morgen..
mildri Skrevet 8. februar 2010 #9336 Skrevet 8. februar 2010 Guuuud, nippplene klør som F! til og med gjennom ytterjakka, bare det at jeg går gatelangs gjør at det kiler og er vondt-godt. Haha. Min tape har jeg ikke fått noe beskjed om enda. Sykepleieren som jeg har vært på sjekk hos to dager etter opr. og en uke etter opr. og i morgen, to uker etter opr. har byttet tape på meg hver gang. I går prøvde vi å ha sex, jeg kan bare ligge på ryggen, sidene gjør vondt og magn er uaktuelt. Jeg følte meg som en lam rullestolruker der jeg lå, ekstremt passiv deltaklse, mannen dro i beina mine til den ene og den andre siden, det ble ur-komisk, skikkelig " hvordan pule en lam person". haha. Ellers er det nå 12 dager siden operasjonen og jeg har i flere dager vært helt superfrisk, ikke en eneste smerte eller begrensning. Syns det er vanskelig å begrens aktivitetsnivået, fordi ingentin g gjør vondt. Jeg lever nøyaktig som før (foruten sex...) bortstt fra at jeg ikke kan trene. Vet dre noe om hva som forårsaker kapseldannelse? Er det noe vi kan gjøre for å unngå det? Og alkohol.... Når etter operasjonen er det helt ok, medisinsk, å ta seg en fest med mere nn en alkoholenhet?
MissCupcake Skrevet 9. februar 2010 #9337 Skrevet 9. februar 2010 Var nede hos klinikken i dag for å sjekke hullet mitt. De sa det var en reaksjon på tråden som er blitt sydd med. Noe som var veldig normalt:) Så jeg skulle bløte en sånn dott med "ikke bomull" bomull ting med klorhexidin og teipe den opppå, 2 ganger til dagen, helt til det forsvant. No stress:) Yay:D
MissCupcake Skrevet 9. februar 2010 #9338 Skrevet 9. februar 2010 Guuuud, nippplene klør som F! til og med gjennom ytterjakka, bare det at jeg går gatelangs gjør at det kiler og er vondt-godt. Haha. Min tape har jeg ikke fått noe beskjed om enda. Sykepleieren som jeg har vært på sjekk hos to dager etter opr. og en uke etter opr. og i morgen, to uker etter opr. har byttet tape på meg hver gang. I går prøvde vi å ha sex, jeg kan bare ligge på ryggen, sidene gjør vondt og magn er uaktuelt. Jeg følte meg som en lam rullestolruker der jeg lå, ekstremt passiv deltaklse, mannen dro i beina mine til den ene og den andre siden, det ble ur-komisk, skikkelig " hvordan pule en lam person". haha. Ellers er det nå 12 dager siden operasjonen og jeg har i flere dager vært helt superfrisk, ikke en eneste smerte eller begrensning. Syns det er vanskelig å begrens aktivitetsnivået, fordi ingentin g gjør vondt. Jeg lever nøyaktig som før (foruten sex...) bortstt fra at jeg ikke kan trene. Vet dre noe om hva som forårsaker kapseldannelse? Er det noe vi kan gjøre for å unngå det? Og alkohol.... Når etter operasjonen er det helt ok, medisinsk, å ta seg en fest med mere nn en alkoholenhet? hehe ja det klør som fy! bare smøre med lotion sånn at du ikke blir tørr:) Kapseldannelse er en reaksjon fra kroppen på det fremmede materialet, og det er ingen ting du selv kan gjøre for å minke sjangsen for å få det. Tror du kan drikke alkohol når du selv føler at du er klar til å vær klumsete å beruset med nyopererte pupper. Jeg er livredd for at noen skal komme å klemme meg hardt eller at jeg skal tryne eller noe, så jeg har ventet.
MissCupcake Skrevet 9. februar 2010 #9339 Skrevet 9. februar 2010 Guuuud, nippplene klør som F! til og med gjennom ytterjakka, bare det at jeg går gatelangs gjør at det kiler og er vondt-godt. Haha. Min tape har jeg ikke fått noe beskjed om enda. Sykepleieren som jeg har vært på sjekk hos to dager etter opr. og en uke etter opr. og i morgen, to uker etter opr. har byttet tape på meg hver gang. I går prøvde vi å ha sex, jeg kan bare ligge på ryggen, sidene gjør vondt og magn er uaktuelt. Jeg følte meg som en lam rullestolruker der jeg lå, ekstremt passiv deltaklse, mannen dro i beina mine til den ene og den andre siden, det ble ur-komisk, skikkelig " hvordan pule en lam person". haha. Ellers er det nå 12 dager siden operasjonen og jeg har i flere dager vært helt superfrisk, ikke en eneste smerte eller begrensning. Syns det er vanskelig å begrens aktivitetsnivået, fordi ingentin g gjør vondt. Jeg lever nøyaktig som før (foruten sex...) bortstt fra at jeg ikke kan trene. Vet dre noe om hva som forårsaker kapseldannelse? Er det noe vi kan gjøre for å unngå det? Og alkohol.... Når etter operasjonen er det helt ok, medisinsk, å ta seg en fest med mere nn en alkoholenhet? hehe ja det klør som fy! bare smøre med lotion sånn at du ikke blir tørr:) Kapseldannelse er en reaksjon fra kroppen på det fremmede materialet, og det er ingen ting du selv kan gjøre for å minke sjangsen for å få det. Tror du kan drikke alkohol når du selv føler at du er klar til å vær klumsete å beruset med nyopererte pupper. Jeg er livredd for at noen skal komme å klemme meg hardt eller at jeg skal tryne eller noe, så jeg har ventet.
Avalon Skrevet 9. februar 2010 #9340 Skrevet 9. februar 2010 Var nede hos klinikken i dag for å sjekke hullet mitt. De sa det var en reaksjon på tråden som er blitt sydd med. Noe som var veldig normalt:) Så jeg skulle bløte en sånn dott med "ikke bomull" bomull ting med klorhexidin og teipe den opppå, 2 ganger til dagen, helt til det forsvant. No stress:) Yay:D Ah, ja jeg tenkte at det kanskje kunne være det. Det skjedde med den ene katten min da hun ble sterelisert, hele snittet hennes åpnet seg igjen.. Jeg har fått super tørr hud på puppene. Bruker eucerin i dusjen og a-krem etterpå. Vil ikke bruke noe med parfyme mens snittene enda er litt ferske. Og heller ikkje babyolje, da løsner teipen fort. Ellers er det greit her.. blir fortsatt fort trøtt, og armene kan ikke brukes til alt enda. Teipen napper litt når jeg ligger, men brystmusklene flexer ikke like mye lenger. Det er fremdeles ubehagelig....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå