JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9141 Skrevet 15. januar 2010 Alt jeg orker å si nå er at DET GJØR SÅ JÆVLA VONDT!!!!!!!!!!! SKULLE ØNSKE JEG FIKK MORFIN MED HJEM!!!!!! <det blir bedre:) Noen har mer vondt enn andre-- Blir spennende å høre hva som blei lagt inn o.l når du kommer deg.. Dagen etter op skal være verst sies det..
JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9142 Skrevet 15. januar 2010 Da har jeg slutta og teipe... Litt rart er det, men det er godt å slippe den også.. Arrene er jo veldig pene... Bare 2 cm lange sånn ca og lillarosa... Man ser dem ikke med mindre jeg strekker meg etter noe.... Da ser man at det er noe der.. Men de blekner med tiden og da blir de ikke synes i det hele tatt... MIRA: Hvordan går det med deg?
Gjest Sobril Skrevet 15. januar 2010 #9143 Skrevet 15. januar 2010 Da har jeg slutta og teipe... Litt rart er det, men det er godt å slippe den også.. Arrene er jo veldig pene... Bare 2 cm lange sånn ca og lillarosa... Man ser dem ikke med mindre jeg strekker meg etter noe.... Da ser man at det er noe der.. Men de blekner med tiden og da blir de ikke synes i det hele tatt... MIRA: Hvordan går det med deg? Det går superdupert med meg, takk, på alle mulige måter Regner dog med at du siktet til puppene, og det står vel til med dem også Når det gjelder arrene mine så synes jeg de i begynnelse fremstod som tynne, hvite streker men at de har blitt tydeligere etterhvert. Det er forsåvidt bare en hvit strek der det er kuttet, men det er rosa der stingene har vært (selv om det var på innsiden). Men ingenting som skjemmer. Ser dem når jeg strekker armene opp. Forsvinner sikkert etterhvert
Gjest Sobril Skrevet 15. januar 2010 #9144 Skrevet 15. januar 2010 Alt jeg orker å si nå er at DET GJØR SÅ JÆVLA VONDT!!!!!!!!!!! SKULLE ØNSKE JEG FIKK MORFIN MED HJEM!!!!!! Jepp. Det gjør JÆVLIG vondt. Man må lide for skjønnheten
Rødtoppen86 Skrevet 15. januar 2010 #9145 Skrevet 15. januar 2010 Huff, ikke gøy å ha det vondt, men vi får håpe det er verdt det. Jeg hadde det verst dag to og tre, fordi bedøvelsen antakeligvis gikk bort. Det vondeste var rett og slett å ha på sportsbhen siden den strammet slik på den hovne overkroppen Så herlig å være kvitt teipen. Husker ikke når jeg tok den av hehe, men brukte den lenge. Har opplevd omtrent det samme som deg Mira angående arrene. De så veldig fine ut først (lillarøde tynne streker), men så ble de til hvite, litt tykkere streker som nå endelig ser ut til å bli mindre igjen Skulle kanskje tatt bilder av dem for å se hvordan de helt ser ut. Ikke så lett å se i speilet. Jeg er svært fornøyd med plasseringen av arret på høyre bryst. Det ligger midt i folden og vises ikke når jeg strekker meg, mens det på venstre side kommer frem hvis jeg strekker armene. Får bare være forsiktig på stranden hehe
JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9146 Skrevet 15. januar 2010 Det går superdupert med meg, takk, på alle mulige måter Regner dog med at du siktet til puppene, og det står vel til med dem også Når det gjelder arrene mine så synes jeg de i begynnelse fremstod som tynne, hvite streker men at de har blitt tydeligere etterhvert. Det er forsåvidt bare en hvit strek der det er kuttet, men det er rosa der stingene har vært (selv om det var på innsiden). Men ingenting som skjemmer. Ser dem når jeg strekker armene opp. Forsvinner sikkert etterhvert Tenkte på hvordan det gikk i helhet da.. Hehe.... Har hørt flere har hvite så "blusser" det litt opp igjen før de roer seg.. Det er helt vanlig.. Mine kommer nok alltid til å synes når jeg strekker armene over hodet siden jeg ikke hadde noe brystvev fra før, så blir mine litt mer runde og "falske" hehe.... Men de er fiiine da:)
JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9147 Skrevet 15. januar 2010 Jepp. Det gjør JÆVLIG vondt. Man må lide for skjønnheten Jeg må ha vært jævla heldig med tanke på smerte. SIden jeg bare hadde spreng.. Det verste var dag 2, men ikke nevneverdig vondt...
Gjest Sobril Skrevet 15. januar 2010 #9148 Skrevet 15. januar 2010 Huff, ikke gøy å ha det vondt, men vi får håpe det er verdt det. Jeg hadde det verst dag to og tre, fordi bedøvelsen antakeligvis gikk bort. Det vondeste var rett og slett å ha på sportsbhen siden den strammet slik på den hovne overkroppen Så herlig å være kvitt teipen. Husker ikke når jeg tok den av hehe, men brukte den lenge. Har opplevd omtrent det samme som deg Mira angående arrene. De så veldig fine ut først (lillarøde tynne streker), men så ble de til hvite, litt tykkere streker som nå endelig ser ut til å bli mindre igjen Skulle kanskje tatt bilder av dem for å se hvordan de helt ser ut. Ikke så lett å se i speilet. Jeg er svært fornøyd med plasseringen av arret på høyre bryst. Det ligger midt i folden og vises ikke når jeg strekker meg, mens det på venstre side kommer frem hvis jeg strekker armene. Får bare være forsiktig på stranden hehe Hvor lenge siden er det siden din operasjon? Husker ikke
MissCupcake Skrevet 15. januar 2010 #9149 Skrevet 15. januar 2010 Omfg. Nå har eg endelig fått det gjort:) Operasjonen gikk fint:) kom inn og var ganske avslappet. Leverte papir å sånt. Så jikk vi inn i "garderoben". Der fikk jeg 3 smertestillende, kledde av meg å så tok kirurgen bilder å tegnet:) såg ut so om jeg hadde et kunstverk på puppene:p Følte meg sååå lekker der eg sto i tanga , sexy lue på hode å plastik sko. Hahaha jeg å samboeren min så på hverandre å lo:p hahaha. Så måtte han gå fra meg:/ Så jikk jeg inn på operasjons stuen, der jeg ble møtt av suuuper søte sykepleiere:) La meg på bordet, så fikk jeg narkosen i armen. Dette var veldig ubehagelig, følte svie og et voldsomt trykk i hele armen. Men før jeg fikk tenkt Au! så sov jeg:)!! Fantastisk:) Våknet av at pulsmåleren peip å sykepleierne sto å sa at jeg måtte puste skikkelig. Dette kom av at jeg frøys sånnnn å skalv verre enn en død laks på bakken. Veldig vanlig bivirknng etter narkose. Ble bedre ettersom narkosen forsvant:) Så var kirurgen innom å sa at alt gikk fint, å at det ble 280ml i den ene og 300 i den andre. Det var ikke plass til mere, å di var kjempe fine:) veldig rolig å kjekk lege. Husker såvidt dette pga. Narkosen:p sykepleierne kom med en skive å vann saft å kakao, å var med meg til jeg klarnet til, å fortalte meg alt som trengtes å vite. Kjempe søt dame:) Så kom samboeren min<3 så utrolig godt å se han å få Kos:) så kjørte vi hjem! Har endel smerter, og trykk, kjennes ut som en elefant sitter der å har knekkt et par ribbein. Men tar paralgin forte å prøve å ikke tenke på det:/. Men hurraaaa!! PUPPER:D aiaiaiai gruer meg til de neste dagene... Xoxo misscupcake <3
Avalon Skrevet 15. januar 2010 #9150 Skrevet 15. januar 2010 håper det blir bedre til imorgen.. dette er skikkelig jævlig vondt. banner og steiker og hyler hver gang jeg bare leer meg. trenger hjelp til det meste. har sovet litt, er trøtt igjen men vil vente til jeg må på do... ellers må jeg hyle etter min mor for å få hjelp tl å komme meg opp av sengen. fikk 240cc i venstre, og 260cc i høyre. alle på klinikken var veldig hyggelige og det gikk ganskje kjapt. bandasjen er helt utrolig stram, den er limt fast til huden.skal skrive mer når jeg er i bedre form. tålte narkosen da, så jeg slipper å være dårlig i tillegg. men på toppen av d hele har jeg fått stress smerter i ryggen og det hjelper ikke. synes alle smertene og bevegligheten har blitt verre i løpet av dagen. har jo anspent meg også. gleder meg ikke til imorgen..... dere som hadde vooooondt, hvilken dag begynte smertene å lette? tror jeg hørte misscupcake der jeg lå idag også
Gjest Sobril Skrevet 15. januar 2010 #9151 Skrevet 15. januar 2010 håper det blir bedre til imorgen.. dette er skikkelig jævlig vondt. banner og steiker og hyler hver gang jeg bare leer meg. trenger hjelp til det meste. har sovet litt, er trøtt igjen men vil vente til jeg må på do... ellers må jeg hyle etter min mor for å få hjelp tl å komme meg opp av sengen. fikk 240cc i venstre, og 260cc i høyre. alle på klinikken var veldig hyggelige og det gikk ganskje kjapt. bandasjen er helt utrolig stram, den er limt fast til huden.skal skrive mer når jeg er i bedre form. tålte narkosen da, så jeg slipper å være dårlig i tillegg. men på toppen av d hele har jeg fått stress smerter i ryggen og det hjelper ikke. synes alle smertene og bevegligheten har blitt verre i løpet av dagen. har jo anspent meg også. gleder meg ikke til imorgen..... dere som hadde vooooondt, hvilken dag begynte smertene å lette? tror jeg hørte misscupcake der jeg lå idag også Skal vi se (*brainstorm*). Jeg opererte på en fredag. Var skikkelig høy i hatten de første par dagene. Ringte til og med kirurgen og lurte på om det var vanlig at det IKKE gjorde vondt. Deretter begynte helvete, og jeg angret som en hund at jeg dro på jobb 4 dager etterpå. Stappet i meg alt jeg hadde av piller på no-time og fikk sågar ny resept på paralgin forte. Eneste som hjalp. Etter 12 dager cirka så begynte smertene og lette betraktelig, men ALT gjorde vondt før dette. Åpne dører f.eks. var reneste smertehelvete.
JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9152 Skrevet 15. januar 2010 Omfg. Nå har eg endelig fått det gjort:) Operasjonen gikk fint:) kom inn og var ganske avslappet. Leverte papir å sånt. Så jikk vi inn i "garderoben". Der fikk jeg 3 smertestillende, kledde av meg å så tok kirurgen bilder å tegnet:) såg ut so om jeg hadde et kunstverk på puppene:p Følte meg sååå lekker der eg sto i tanga , sexy lue på hode å plastik sko. Hahaha jeg å samboeren min så på hverandre å lo:p hahaha. Så måtte han gå fra meg:/ Så jikk jeg inn på operasjons stuen, der jeg ble møtt av suuuper søte sykepleiere:) La meg på bordet, så fikk jeg narkosen i armen. Dette var veldig ubehagelig, følte svie og et voldsomt trykk i hele armen. Men før jeg fikk tenkt Au! så sov jeg:)!! Fantastisk:) Våknet av at pulsmåleren peip å sykepleierne sto å sa at jeg måtte puste skikkelig. Dette kom av at jeg frøys sånnnn å skalv verre enn en død laks på bakken. Veldig vanlig bivirknng etter narkose. Ble bedre ettersom narkosen forsvant:) Så var kirurgen innom å sa at alt gikk fint, å at det ble 280ml i den ene og 300 i den andre. Det var ikke plass til mere, å di var kjempe fine:) veldig rolig å kjekk lege. Husker såvidt dette pga. Narkosen:p sykepleierne kom med en skive å vann saft å kakao, å var med meg til jeg klarnet til, å fortalte meg alt som trengtes å vite. Kjempe søt dame:) Så kom samboeren min<3 så utrolig godt å se han å få Kos:) så kjørte vi hjem! Har endel smerter, og trykk, kjennes ut som en elefant sitter der å har knekkt et par ribbein. Men tar paralgin forte å prøve å ikke tenke på det:/. Men hurraaaa!! PUPPER:D aiaiaiai gruer meg til de neste dagene... Xoxo misscupcake <3 HØrtes ut som en flott opplevelse:) Gratulerer meg nye pupper.. La du under eller over muskel?
JaneDoe Skrevet 15. januar 2010 #9153 Skrevet 15. januar 2010 håper det blir bedre til imorgen.. dette er skikkelig jævlig vondt. banner og steiker og hyler hver gang jeg bare leer meg. trenger hjelp til det meste. har sovet litt, er trøtt igjen men vil vente til jeg må på do... ellers må jeg hyle etter min mor for å få hjelp tl å komme meg opp av sengen. fikk 240cc i venstre, og 260cc i høyre. alle på klinikken var veldig hyggelige og det gikk ganskje kjapt. bandasjen er helt utrolig stram, den er limt fast til huden.skal skrive mer når jeg er i bedre form. tålte narkosen da, så jeg slipper å være dårlig i tillegg. men på toppen av d hele har jeg fått stress smerter i ryggen og det hjelper ikke. synes alle smertene og bevegligheten har blitt verre i løpet av dagen. har jo anspent meg også. gleder meg ikke til imorgen..... dere som hadde vooooondt, hvilken dag begynte smertene å lette? tror jeg hørte misscupcake der jeg lå idag også Hmm jeg opererte på en tirsdaag. HAdde ikke mye smerte da.. Litt mer press under musklene på onsdag. Mne ikke noe spesielt vondt bare litt ugreit å komme seg opp av sofaen uten å bruke armene for mye. Torrdag var smertene litt bedre, jeg var på besøk hos ei venninne på kvelden.. Så blei det bare bedre og bedre.. Men som sagt må jeg ha vært veldig heldig. Jeg la under muskelen og det er den "slemmeeste" måten.. hehe.. Håper det går like bra neste gang. GOd bedring til deg i alle fall:)
Rødtoppen86 Skrevet 15. januar 2010 #9154 Skrevet 15. januar 2010 Åhh, må jo si gratulerer til dere begge med "nye" pupper :D Stakkars deg avalon, det høres ut som du har skikkelig vondt. Selv hadde jeg ikke sånn smerte, men mer lignende press/trykk/spreng. Den første uken var den verste med tanke på sovinga som skulle være i høy stilling. Enda morsommere var det å komme seg opp av senga og på do hehe.. Jeg dusjet vel 4. eller 5. dagen, og da var det ikke så ille lenger. Samboer måtte vaske håret siden armene ikke skulle løftes. Tror det var tungt å komme seg opp av sengen i to uker, men etter det så gikk det bare bedre og bedre Mira: Jeg opererte 18. desember i 2008, så nå er de over ett år gammel mine kjære pupper.
MissCupcake Skrevet 16. januar 2010 #9155 Skrevet 16. januar 2010 (endret) håper det blir bedre til imorgen.. dette er skikkelig jævlig vondt. banner og steiker og hyler hver gang jeg bare leer meg. trenger hjelp til det meste. har sovet litt, er trøtt igjen men vil vente til jeg må på do... ellers må jeg hyle etter min mor for å få hjelp tl å komme meg opp av sengen. fikk 240cc i venstre, og 260cc i høyre. alle på klinikken var veldig hyggelige og det gikk ganskje kjapt. bandasjen er helt utrolig stram, den er limt fast til huden.skal skrive mer når jeg er i bedre form. tålte narkosen da, så jeg slipper å være dårlig i tillegg. men på toppen av d hele har jeg fått stress smerter i ryggen og det hjelper ikke. synes alle smertene og bevegligheten har blitt verre i løpet av dagen. har jo anspent meg også. gleder meg ikke til imorgen..... dere som hadde vooooondt, hvilken dag begynte smertene å lette? tror jeg hørte misscupcake der jeg lå idag også hehe så morsomt asså:D Jeg så skoene dine i garderoben, smilte litt for meg selv da:P Fikk du så mye ml som du ville ha?? Jeg fikk 300 å 280 og vanja sa at de ikke hadde plass til mer. Noe som jeg egentlig syns var deilig å høre, for da kan jeg ikke tenke at "søren og, hvorfor tok jeg ikke mere..." Ja bandasjen er helt forferdelig, hver gang jeg puster føles det som om ryggen rakner bak! uffameg, lide for sjønnheten eller? Smertene mine har bare blitt verre, de toppet seg som faen i går kveld/natt når jeg skulle reise meg for å gå på do, begynte å bli svimmel å skikkelig kvalm hver gang. Siste toalettbesøk før sengen var helt jævlig. Jeg holdt på å besvime på vei ut, hadde heldigvis samboer bak meg hele tiden. Satt meg ned på doen med hodet mellom bena, å måtte vente til jeg fikk blod tilbake, så måtte jeg bare forte meg inn i senga før jeg datt om igjenn. Det var helt forferdelig. Det verste med alt er å reise seg opp av sofaen og senga. det river som et helvete. hver minste ting er vondt. Skulle ønske jeg kunne ta mer peralgin om dagen...:/ Endret 16. januar 2010 av MissCupcake
MissCupcake Skrevet 16. januar 2010 #9156 Skrevet 16. januar 2010 (endret) håper det blir bedre til imorgen.. dette er skikkelig jævlig vondt. banner og steiker og hyler hver gang jeg bare leer meg. trenger hjelp til det meste. har sovet litt, er trøtt igjen men vil vente til jeg må på do... ellers må jeg hyle etter min mor for å få hjelp tl å komme meg opp av sengen. fikk 240cc i venstre, og 260cc i høyre. alle på klinikken var veldig hyggelige og det gikk ganskje kjapt. bandasjen er helt utrolig stram, den er limt fast til huden.skal skrive mer når jeg er i bedre form. tålte narkosen da, så jeg slipper å være dårlig i tillegg. men på toppen av d hele har jeg fått stress smerter i ryggen og det hjelper ikke. synes alle smertene og bevegligheten har blitt verre i løpet av dagen. har jo anspent meg også. gleder meg ikke til imorgen..... dere som hadde vooooondt, hvilken dag begynte smertene å lette? tror jeg hørte misscupcake der jeg lå idag også hehe så morsomt asså:D Jeg så skoene dine i garderoben, smilte litt for meg selv da:P Fikk du så mye ml som du ville ha?? Jeg fikk 300 å 280 og vanja sa at de ikke hadde plass til mer. Noe som jeg egentlig syns var deilig å høre, for da kan jeg ikke tenke at "søren og, hvorfor tok jeg ikke mere..." Ja bandasjen er helt forferdelig, hver gang jeg puster føles det som om ryggen rakner bak! uffameg, lide for sjønnheten eller? Smertene mine har bare blitt verre, de toppet seg som faen i går kveld/natt når jeg skulle reise meg for å gå på do, begynte å bli svimmel å skikkelig kvalm hver gang. Siste toalettbesøk før sengen var helt jævlig. Jeg holdt på å besvime på vei ut, hadde heldigvis samboer bak meg hele tiden. Satt meg ned på doen med hodet mellom bena, å måtte vente til jeg fikk blod tilbake, så måtte jeg bare forte meg inn i senga før jeg datt om igjenn. Det var helt forferdelig. Det verste med alt er å reise seg opp av sofaen og senga. det river som et helvete. hver minste ting er vondt. Skulle ønske jeg kunne ta mer peralgin om dagen...:/ Endret 16. januar 2010 av MissCupcake
MissCupcake Skrevet 16. januar 2010 #9157 Skrevet 16. januar 2010 HØrtes ut som en flott opplevelse:) Gratulerer meg nye pupper.. La du under eller over muskel? Var veldig fornøyd med plassen ja:) La over muskelen.
Avalon Skrevet 16. januar 2010 #9158 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Hehehehehehe!!!! D gjør veldig vondt i dag også, verre faktisk. må bare beklage om d kommer skrivefeil og noen forkortelser her, klarer ikke å flytte på armene slik at jeg treffer alle knappene Rundt klokka halv 9-10 igår kveld ble d jævlig. Jeg har store problemer med å komme meg opp av sengen og sofan, jeg må bruke den ene armen ellers går d bare ikke. Mamma prøver å godt hun kan å hjelpe meg opp og ned. Er bare veldig glad for at med intens konsentrasjon klarer jeg faktisk å ta på meg trusa igjen etter do besøk........ den krøller seg nedover og inn under rompa.. føler jeg er litt for voksen til at mamma skal hjelpe meg med å ta på trusa også...hehe. til og med det å holde et glass med vann er vondt. håper bare at jeg ikke ødlegger de nye puppene når jeg må bruke armen og overkroppen til å komme meg opp på beina.... den høyre armen er helt frosset fast. Det er hakket lettere å reise seg og sånn når jeg har tatt paralgin, men fortsatt sinnsykt vondt. så d verste var å komme meg opp av sengen idagmorges og etter blunden min tidligere, da var virkningen av pillene borte. Jeg fikk inn det jeg ville ha ja, vanja spurte meg om hvis det var plass til 260 om jeg da vill ha d. Og han sa etter op at han hadde prøvd 260 i begge men da hadde størrelses forskjellen på dem blitt tydligere, så da ble det 240 i venstre og 260 i høyre. hadde samme opplevelse som deg ellers, alle var veldig hyggelige. Jeg fikk ikke kakao da... jeg fikk bare saft og brød med gulost, egentlig liker jeg ikkje gulost men spiste d allikevel, var ganske sulten d jeg likte spesiellet var at jeg fikk saft og mat med en gang, jeg slapp å vente i 2timer slik da jeg ble operert på sykehuset. den der dingsen på fingeren min, der gikk alarmen 2 ganger. jeg skalv jo jeg også av narkosen, men jeg lå og kavet lenge i sengen, fordi jeg lå helt flatt i sengen og d var ikke noe godt. den ene damen kom og løftet opp ryggen på sengen men jeg skle bare nedover i sengen og så kom vanja innom og prøvde å hjelpe meg opp. den 2 gangen alaramen gikk hadde jeg så sykelig vondt så damen kom løpende med d jeg antar var morfin. ble litt svimmel i noen sekunder, så klarte jeg å sette meg helt opp i sittende stilling!!!! gikk å kledde på meg etterpå og fikk gå hjem. Jeg håper jeg blir bedre til mandag for da må jeg reise sammen med mamma i bil og båt. kan ikke være her alene og mamma må på jobb. hun bor ikke i stavanger. skal jo ta av bandasjen på mandag og da kan d hende d ikke er like vondt, den er jo enormt stram! har puste problemer enda jeg. også klør jeg heeeeele tiden på ryggen under bandasjen... har jo ikke sjans til å nå der selv... "maaaammmmaaaaaa kan du klø meg på ryggen?" Jeg la under muskel forresten. Endret 16. januar 2010 av Avalon
Avalon Skrevet 16. januar 2010 #9159 Skrevet 16. januar 2010 glemte en ting, til dere som tidligere lurte på hvorfor man skal ha den teipen på snittene!!! fikk svar på det igår. det er fordi når den teipen ligger over snittene så "lurer" men huden til å tro at det er en sårskorpe, slik at huden lager ny og fin hun under!
JaneDoe Skrevet 16. januar 2010 #9160 Skrevet 16. januar 2010 hehe så morsomt asså:D Jeg så skoene dine i garderoben, smilte litt for meg selv da:P Fikk du så mye ml som du ville ha?? Jeg fikk 300 å 280 og vanja sa at de ikke hadde plass til mer. Noe som jeg egentlig syns var deilig å høre, for da kan jeg ikke tenke at "søren og, hvorfor tok jeg ikke mere..." Ja bandasjen er helt forferdelig, hver gang jeg puster føles det som om ryggen rakner bak! uffameg, lide for sjønnheten eller? Smertene mine har bare blitt verre, de toppet seg som faen i går kveld/natt når jeg skulle reise meg for å gå på do, begynte å bli svimmel å skikkelig kvalm hver gang. Siste toalettbesøk før sengen var helt jævlig. Jeg holdt på å besvime på vei ut, hadde heldigvis samboer bak meg hele tiden. Satt meg ned på doen med hodet mellom bena, å måtte vente til jeg fikk blod tilbake, så måtte jeg bare forte meg inn i senga før jeg datt om igjenn. Det var helt forferdelig. Det verste med alt er å reise seg opp av sofaen og senga. det river som et helvete. hver minste ting er vondt. Skulle ønske jeg kunne ta mer peralgin om dagen...:/ Uff da kjipt å være i dårlig form å ha så vondt... Er glad jeg ikke hadde badasje jeg.. De bruker ikke det jeg opererte... Sportsbhen var stram noko da.. Haha hadde den klemt rundt ribbeina hele tida.. Beli nesten støl av det.. :S
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå