Gjest Fruktfat Skrevet 17. desember 2006 #881 Del Skrevet 17. desember 2006 jeg ble også sydd i tre lag, av sting som forsvinner av seg selv (det var også et kriterie da jeg valgte klinikk: jeg ville ikke tilbake og ta sting...). jeg dusjet også etter tre dager, det var godt... men vanskelig! klarte på et vis å få vaska håret uten å løfte armene så mye, men det var ikke særlig behagelig å få dusjstrålen på brystvortene, nei... jeg tørket tapen med føner på laveste varme og kaldluft, var ikke vondt (jeg hadde ikke følelese under i det hele tatt da, hehehe). tapen min skulle sitte på til den falt av av seg selv (det tok en uke), etter det skulle jeg bytte tape en gang i uka. men ha noen hos dere når dere skal ta av bandasjen! jeg hold på å svime av... min bandasje var en slags tape, så jeg måtte rive av den, og det luktet litt "innestengt" under (jeg er ganske var for lukter), og ikke hadde jeg følelse i puppene så det var litt ekkelt. du ser at du driver på deg sjøl, men du kjenner det ikke... under den bandasjen hadde jeg kompresser som gikk fra såret, undersiden av puppen og over brystvorta, og en tykk orange stoffaktig tape som gikk fra ene siden av kroppen, mellom puppene og til andre siden. denne skulle jeg også ta av før jeg dusjet, men jeg var ikke sikker så jeg hadde den på. ikke gjør det. da er den nemlig veldig vanskelig å få av! så jeg dro ned på klinikken og fikk hjelp der, og var veldig redd for at stingene skulle gå opp og at jeg måtte sy (det kunne nemlig skje), men det gikk fint. og jeg følte jeg måtte holde fast puppene når jeg ikke hadde bh på meg! det føltes som om de skulle falle av, derfor det var vanskelig å dusje. det er også derfor jeg brukte sportsbh så lenge som jeg gjorde, det føltes "tryggere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crianza Skrevet 17. desember 2006 #882 Del Skrevet 17. desember 2006 Oi, skal kjøpe meg lynavleder før operasjonen jeg Høres ikke godt ut de smertene der nei... Jeg planlegger også forøvrig en skikkelig "influensa" i begynnelsen av januar. Greit å ha en unnskyldning for mange dagers sykefravær - og heldigvis er jobben min medlem av IA - så jeg kan skrive hele 8 dager egenmelding. Det kommer nok godt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ElCaramba Skrevet 17. desember 2006 #883 Del Skrevet 17. desember 2006 Ja noen fridager kommer godt med Jeg er student og har heldigvis juleferie nå etter alle eksamner, men er "kjempesyk" nå rett før jul, alle synes så synd på meg. Uff Men hva skal man gjøre, jeg er ikke den som setter dette i avisen. Holder kortene tett til brystet,hehe Står foran speilet hele tida,er SÅÅÅ fin!!! Det blir du å! Husk lynavledern ja! Aotch, det gjør litt vondt,hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LostS0ul Skrevet 18. desember 2006 #884 Del Skrevet 18. desember 2006 Gleda meg til å dusje ja:( men kjæresten hjelper meg når han kommer hjem heldigvis... tør ikke ta av bh'en når jeg er alene, ender vel med at jeg går rett i bakken.. Kjæresten har satt frem mat og drikke og slikt så jeg har alt jeg trenger i morgen tidlig.. han er såå snill mot meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LostS0ul Skrevet 18. desember 2006 #885 Del Skrevet 18. desember 2006 Jau, da er jeg alene, og selvfølgelig, av alle dager måtte jeg våkne tidlig idag! hehe.. får jo helt angst av å bli etterlatt alene, og spesielt siden jeg blir ganske så rusa av smertestillende... Tok en i stad, og kjente jeg ble litt svimmel og rar, men det ga seg litt nå heldigvis. Noen som vet hvor lenge man kan gå på de smertestillende? står i papirene mine at man skal ta de om man får vondt og det er jo fortsåelig, men burde jo stå hvor lenge man kan ta dem før det blir "farlig"! Er vel en viss tidsramme på hvor mange dager man kan ta de? står det noe på papirene deres eller? Den ene puppen min var kald og rar når jeg våknet, fikk helt panikk, men kjennes varmere nå.. hvorfor skjer dette? er det fordi det er så trangt og det blir lite blodgjennomstrømning når jeg sover eller? var skikklig ekkel hvertfall.. trodde jeg hadde fått en komplikasjon eller noe *banke i bordet* Hvordan går det med puppene Caramba? føler du deg bedre eller? Klar for en biltur? tihi... Var ute å besøkte min søster i går jeg, det var koselig :D Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crianza Skrevet 18. desember 2006 #886 Del Skrevet 18. desember 2006 Heisann. Skjønner at det er lite trøst, men har hørt at det er ganske vanlig at puppene blir litt kaldere etter at man tar proteser. Men dette er heldigvis helt ufarlig - bare ubehagelig. Håper det går fremover med deg, og at smertene snart er borte så du slipper smertestillende :-) Tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 18. desember 2006 #887 Del Skrevet 18. desember 2006 Noen som vet hvor lenge man kan gå på de smertestillende? står i papirene mine at man skal ta de om man får vondt og det er jo fortsåelig, men burde jo stå hvor lenge man kan ta dem før det blir "farlig"! Er vel en viss tidsramme på hvor mange dager man kan ta de? står det noe på papirene deres eller? ← Disse smertestillende du bruker vil du bare bruke over en forholdsvis kort tidsramme. Og da er det heller ingen fare med å bruke de. Faren med bruk av smertestillende, er dersom man bruker det over lang tid. Da kan man få endel bivirkninger. Men sånn som nå, så må du bare bruke de så lenge du har smerter. Men du kan prøve å ta vanlig pinex eller paracet. Prøv å ta to av de i stedenfor pinex forte neste gang du får vondt. Det to smertene mine, men jeg tok 2 pinex forte 4 ganger om dagen de 4 første dagene. Så gikk jeg over til å ta en pinex forte og en vanlig pinex. Og så brukte jeg bare pinex til slutt. Men siden du tar en pinex forte, så kan du prøve å ta to vanlige pinex til å begynne med. Prøv det! Men du skal i hvert fall ta smertestillende så lenge du har vondt, for du skal ikke gå rundt og ha vondt. Går du rundt og har vondt, spenner du deg, og da kan du få vondt andre steder også. Og du kan ende opp med at brystene gjør mer vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 18. desember 2006 #888 Del Skrevet 18. desember 2006 Den ene puppen min var kald og rar når jeg våknet, fikk helt panikk, men kjennes varmere nå.. hvorfor skjer dette? er det fordi det er så trangt og det blir lite blodgjennomstrømning når jeg sover eller? var skikklig ekkel hvertfall.. trodde jeg hadde fått en komplikasjon eller noe *banke i bordet* ← Mine har ikke vært kalde. De er kjempe varme hele tiden! Jeg har min egen lille ovn jeg!! Men ring til legen for sikkerhets skyld. Det hadde jeg gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 18. desember 2006 #889 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei ElCaramba! Nå har jeg vært hos legen. Og da tok han av teipen min, og satte på en ny. (Men jeg skal skifte mye oftere enn det jeg har lest andre skal.) Jeg skal skifte hver gang etter at jeg har dusjet. Så da er det slutt på hårføningen. Wihi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crianza Skrevet 18. desember 2006 #890 Del Skrevet 18. desember 2006 Heisann. Idag kunne jeg bare ikke dy meg. Jeg har kjøpt min aller første bh uten innlegg - ever... Det er jo ennå 2 uker til min operasjon, men var skikkelig deilig å kjøpe meg lekker bh i str. 70 C. Rosa gjennomsiktig he he. Tror nok ikke det blir den siste bh'en jeg kjøper før operasjonen heller - selv om jeg skal prøve å holde igjen kjøpetrangen. Vet jo ikke helt sikkert hvilken str jeg får etter op tross alt, selv om legen sier det blir C. Sukk, det finnes så mye lekkert undertøy. Jeg kommer til å gå amok når puppene mine er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ElCaramba Skrevet 18. desember 2006 #891 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei ElCaramba! Nå har jeg vært hos legen. Og da tok han av teipen min, og satte på en ny. (Men jeg skal skifte mye oftere enn det jeg har lest andre skal.) Jeg skal skifte hver gang etter at jeg har dusjet. Så da er det slutt på hårføningen. Wihi!! ← Hei Fergie! Takk for det Jeg fikk beskjed om å skifte en gang i uka, for å la arrene være mest mulig ifred,men er så spent på om jeg har teip under kompresset eller ikke, hun i tlf nede på klinikken sa at det ikke var, vi får se:) Mine pupper har foressten også vært supervarme, sikkert pga hevelsen, men de er skikkelig bakeovn! Fryser ikke her nei ( LostSOul,kansje du må ringe ned å høre, for sikkerhets skyld,hvis den plutselig ble kald, men kansje du bare har ligget uten dyne på den?) Ellers går det veldig bra med meg, bruker ikke smertestillende lenger og fungerer veldig bra. Tar det med ro, går jo som en krok (vanskelig å rette opp ryggen, kjennes ut som puppene og navelen er sydd fast,hehe) og får "lynnedsalg" med jevne mellomrom. Men har det superbra, deilig å føle seg bedre! Nå skal jeg kose meg med en kopp kakao og Oprah på tv!! Jeg og mine nye boobs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 18. desember 2006 #892 Del Skrevet 18. desember 2006 Nå skal jeg kose meg med en kopp kakao og Oprah på tv!! Jeg og mine nye boobs! ← Å, det hørtes deilig ut! Jeg er på jobb, har lyst å være hjemme mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LostS0ul Skrevet 18. desember 2006 #893 Del Skrevet 18. desember 2006 Prøvde å ringe kirurgen, men han var ikke tilgjengelig... Regner med at det ikke er noe farlig for nå er den varm igjen Grunnen til at jeg kun tok 1 pinex forte 4 ganger daglig er fordi jeg er så liten at klinikken ikke turte å la meg ta 2 av gangen.. så jeg har bare prøvd å trappe ned fra 4 ganger til 2, ettersom jeg har noen andre smertestillende også... men føler liksom ikke at noe av det hjelper på smertene, bare gjør meg sløv... Nå er det snart i dusjen gruer meg.. hihi... Kjennes ut som om teipen under puppene lugger litt når jeg beveger meg, så får se om det blir bedre uten bandasjen på! Hvor lang tid tok det for dere at teipen datt av etter operasjon? de på klinikken mente 4 uker, men jeg vil nå tro den detter av før det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 18. desember 2006 #894 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvor lang tid tok det for dere at teipen datt av etter operasjon? de på klinikken mente 4 uker, men jeg vil nå tro den detter av før det? ← Legen min tok den av idag. Og satte på en papir teip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LostS0ul Skrevet 18. desember 2006 #895 Del Skrevet 18. desember 2006 Legen min tok den av idag. Og satte på en papir teip. ← Hvor lenge har du hatt de nå da? Hvorfor tok legen den av? kunne du ikke ta den av selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 19. desember 2006 #896 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvor lenge har du hatt de nå da? Hvorfor tok legen den av? kunne du ikke ta den av selv? ← Jeg har hatt den på i 2 uker. Jeg var på etterkontroll igår, og da tok han den av. Men nå må jeg klare meg selv, nå skal jeg ikke på neste time før 6 august! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 19. desember 2006 #897 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Jeg er ny her Veldig bra forum! Jeg skal opereres på fornebuklinikken 9 jan 07. Var på konsultasjon hos Schistad forrige uke og vi fant ut at 280g vil passe meg. Jeg er 75A nå og er 174cm og veier 64 kg. Tenkt litt på at det kanskje blir for lite, men samtidig så må jeg ta hensyn til det legen sa at det kanskje ikke er plass til mer. Er ganske tynn og spinkel i overkroppen. Men uansett, tror det blir bra å i det hele tatt få antydning til pupper jeg da. Gleder meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 19. desember 2006 #898 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Jeg er ny her Veldig bra forum! Jeg skal opereres på fornebuklinikken 9 jan 07. Var på konsultasjon hos Schistad forrige uke og vi fant ut at 280g vil passe meg. Jeg er 75A nå og er 174cm og veier 64 kg. Tenkt litt på at det kanskje blir for lite, men samtidig så må jeg ta hensyn til det legen sa at det kanskje ikke er plass til mer. Er ganske tynn og spinkel i overkroppen. Men uansett, tror det blir bra å i det hele tatt få antydning til pupper jeg da. Gleder meg:) ← Gratulerer så mye med operasjonsdagen! Du har all grunn til å glede deg, men det blir da litt smerter også da en stund. Skal du ha over eller under muskelen? Hva slags protese skal du ha? Fergie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 19. desember 2006 #899 Del Skrevet 19. desember 2006 Takk Vet ikke om jeg skal ha over eller under muskelen enda,legen sa at det måtte han se på der og da. Jeg skal ha runde og ru proteser:) Blir litt skummelt, men gleder meg så sinnsykt til det er over:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 19. desember 2006 #900 Del Skrevet 19. desember 2006 Takk Vet ikke om jeg skal ha over eller under muskelen enda,legen sa at det måtte han se på der og da. Jeg skal ha runde og ru proteser:) Blir litt skummelt, men gleder meg så sinnsykt til det er over:) ← Okey, så du fikk ikke bestemme selv hva du ville ha. Eller spiller det ikke noen rolle? Det er litt skummelt, jeg fikk helt panikk ca en uke (nå fikk jeg operasjonsdagen 2 uker etter at jeg var på konsultasjon da ) før operasjonen. Da satt jeg bare og gråt og gråt. Det var helt grusomt, men etter den episoden så var alt bra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå