Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det sånn ca. før stingene blir borte?? Jeg veit det er individuelt , men sånn ca...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lang tid tar det sånn ca. før stingene blir borte?? Jeg veit det er individuelt , men sånn ca...

Kirurgen min sa det ville ta ca 2 uker.

Skrevet

Hei hei :)

Nå er det 17 dager siden jeg opererte :) Alt er flott flott, har fortsatt litt blåmerker på puppene, men ellers ok. Klarer helt fint å ligge på siden, og litt på magen. Er litt ubehagelig å ligge på magen, kjennes som jeg moser puppene, samt de er litt harde enda, så føles som jeg ligger på to tennis baller :P Uansett er det en fryd å ikke BARE kunne ligge på ryggen :)

Jeg har ganske høy smerte terskel. Men syns det ble vondere og vondere for hver dag. Etter 4-5 dager, når jeg ikke hadde mere smertestillende igjen. Var veldig ubehagelig. Jeg hadde ordnet med 1 uke fri fra jobb. Men skjønte fort at jeg trengte mere. Fikk 1 uke sykemelding av legen min og resept på sterke smertestillende. Det var gull verdt :) Har vært på jobb i 4 dager, 5 med i dag. Å det har gått kjempe fint. Jeg jobber som kokk, å det er en del tunge løft og mye strekking med armene. Men har ikke merket noe til det ang puppene. Løfter ikke så alt for tungt da, prøver å unngå kassene med poteter på 20kg bla :P Sier jeg har vond rygg hehe.

Har skiftet teipen på sårene, å de ser veldig bra ut. Eneste er at jeg fikk ikke tak i den micropore teipen. Sa den var gått ut av prod? Så kjøpte en annen en, den syns jeg ikke var så grei, så får se om jeg finner en annen. Den er så stiv, å klistrer seg ikke onklig til. Detter av/ruller av liksom. Så har byttet teipen 2 ganger.

Ser det er noen som lurer på hvor lenge de skal teipe sårene. I mitt skriv fra fornebuklinikken, står det at en skal teipe sårene i 3 mnd etter operasjonen. Kun skifte teipen 1 gang i uka.

I helgen skal jeg i bryllup. Å jeg har store planer om å ha på meg en utringet kjole :D Eneste som er skuffende, er at jeg har ikke fått noe kløft enda. Håååååper det kommer seg, når hevelsen kommer ned. Men puppene mine er ganske langt i fra hverandre :( Har testet med bh, OG med de løse silikoninleggene fra Lindex jeg brukte før :P Å da får jeg en grei kløft, når jeg ordner og presser litt :P Spørs om jeg ikke tar ut spilene av bh`n, trenger jo ikke noe push-up :) For å ikke gnisse å gjøre arrene stygge.

Det var en liten opdattering fra meg :)

Skrevet (endret)

Nå er det 17 dager siden jeg opererte :) Alt er flott flott, har fortsatt litt blåmerker på puppene, men ellers ok. Klarer helt fint å ligge på siden, og litt på magen. Er litt ubehagelig å ligge på magen, kjennes som jeg moser puppene, samt de er litt harde enda, så føles som jeg ligger på to tennis baller :P Uansett er det en fryd å ikke BARE kunne ligge på ryggen :)

Jeg har ganske høy smerte terskel. Men syns det ble vondere og vondere for hver dag. Etter 4-5 dager, når jeg ikke hadde mere smertestillende igjen. Var veldig ubehagelig. Jeg hadde ordnet med 1 uke fri fra jobb. Men skjønte fort at jeg trengte mere. Fikk 1 uke sykemelding av legen min og resept på sterke smertestillende. Det var gull verdt :) Har vært på jobb i 4 dager, 5 med i dag. Å det har gått kjempe fint. Jeg jobber som kokk, å det er en del tunge løft og mye strekking med armene. Men har ikke merket noe til det ang puppene. Løfter ikke så alt for tungt da, prøver å unngå kassene med poteter på 20kg bla :P Sier jeg har vond rygg hehe.

Har skiftet teipen på sårene, å de ser veldig bra ut. Eneste er at jeg fikk ikke tak i den micropore teipen. Sa den var gått ut av prod? Så kjøpte en annen en, den syns jeg ikke var så grei, så får se om jeg finner en annen. Den er så stiv, å klistrer seg ikke onklig til. Detter av/ruller av liksom. Så har byttet teipen 2 ganger.

Ser det er noen som lurer på hvor lenge de skal teipe sårene. I mitt skriv fra fornebuklinikken, står det at en skal teipe sårene i 3 mnd etter operasjonen. Kun skifte teipen 1 gang i uka.

I helgen skal jeg i bryllup. Å jeg har store planer om å ha på meg en utringet kjole :D Eneste som er skuffende, er at jeg har ikke fått noe kløft enda. Håååååper det kommer seg, når hevelsen kommer ned. Men puppene mine er ganske langt i fra hverandre :( Har testet med bh, OG med de løse silikoninleggene fra Lindex jeg brukte før :P Å da får jeg en grei kløft, når jeg ordner og presser litt :P Spørs om jeg ikke tar ut spilene av bh`n, trenger jo ikke noe push-up :) For å ikke gnisse å gjøre arrene stygge.

Så bra alt er fint:) Er min 3. dag etter operasjon nå... HAr bare tatt 2 paracet i dag. Skal ikke ta noe mer enda...

Jeg kjøpte forresten Micropore teipen i dag så ute av produksjon kan den ikke være. Det er den teipen de selger mest av på apotekene rundt her.

Er litt blåmerka under den ene puppen men ellers ikke noe. Litt sår i ribbeina mest på den ene siden. Men ikke noe fæle greier.. Gleder meg til å få tatt en dusj i morra :)

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ligge på siden fra dag 1 jeg, eller på ryggen...

Kommer med flere oppdateringer seinere:)

I mitt skrov fra fornebu står det det samme... Teipe i 3 mnd. skifte 1 gang i uka ja...

Endret av JaneDoe
Skrevet

Tror det er noen få apoteker som ikke selger micropore, så da får du nok bare prøve ett annet apotek. Eller ringe rundt og høre hvem som har den inne.

Jeg synes også puppene er langt fra hverandre nå, men regner med att det er noe som vil se bedre ut jo mykere de blir, for nå er de jo veldig harde. Men med sports bh`n fra klinikken så har jeg kløft, men det er nok fordi den er litt for liten, så der blir de pressa sammen.

Tror jeg har vært heldig med smartene jeg, som har hatt så lite.

Skrevet (endret)

Tenkte jeg allerede skulle kjøpe inn micropore tape, så har jeg det klart.

Men, ser de har forskjellig "størrelse" på dem, hvilken er det dere bruker?

Ser de har:

2,5cm i bredden

1,25cm i bredden

eller er det akkurat det samme?

Og et tips til dere som kanskje leter etter Micropore tape!!!

www.bootsapotek.no

bare søk på micropore så kommer det masse opp :)

Endret av Avalon
Skrevet
Tenkte jeg allerede skulle kjøpe inn micropore tape, så har jeg det klart.

Men, ser de har forskjellig "størrelse" på dem, hvilken er det dere bruker?

Ser de har:

2,5cm i bredden

1,25cm i bredden

eller er det akkurat det samme?

Og et tips til dere som kanskje leter etter Micropore tape!!!

www.bootsapotek.no

bare søk på micropore så kommer det masse opp :)

I mine papirer så står det at de bruker 2,5 cm.. Jeg kjøpte den. Den andre er veldig smal syns jeg...

Skrevet
I mine papirer så står det at de bruker 2,5 cm.. Jeg kjøpte den. Den andre er veldig smal syns jeg...

Ok, flott!

Da skal jeg kjøpe det, selv om jeg ikke skal til pers før januar :D

Skrevet
Ok, flott!

Da skal jeg kjøpe det, selv om jeg ikke skal til pers før januar :D

Er greit å ha det klart.. Jeg blei operert på Fornebuklinikken. Og står at de anbefaler Micropore 2,5 cm hvit eller brun.. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt micropore 2,5 cm. Er nok den som er best skal man være sikker på att det dekker arret.

Nå er det 9 dager siden min opperasjon og jeg er så fornøyd, jeg er så fornøyd med utseende på de, og veldig fornøyd med str, de ble store nok, men ikke for store. Jeg begynner allerede og synes att de er mer myke og ser litt mer naturlige ut. Venninna mi som har silikon, syntes også de var utrolig bra og så allerede naturlige ut.

Så gleder meg til å se hvordan de da ser ut om 3 mnd. Men dette er jeg så glad for att jeg gjorde.

Skrevet

Hei hei alle sammen :)

Jeg er helt ny her på forumet, og prøver meg litt frem, og satser på at mld min blir vist.. hehe

Vet ikke om det er "svar" jeg skulle skrive under, men ellers popper den vel opp andre steder i forumet.... ?

Jeg er 22, snart 23 år og er fra Bergen. Jeg har vurdert lenge (siden den gangen alle sine pupper ble plutselig så store) å få brystforstørrelse.

Jeg vet veldig lite om dette, har ingen jeg kjenner som har gjort dette heller, gjerne fordi det ikke er noen venninner av meg som egentlig trenger det heller... hehe

Er få som forstår hvorfor jeg vurderer det, og få som vet om at jeg STERKT vurderer det.

Jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min og har gitt opp håp om at puppene mine vil vokse noe mer :P

Har nå str. 75b, men det kan jeg KUN bruke om det er innlegg i bh-en. Med en vanlig bh (noe jeg aldri bruker) kan jeg tenke meg at jeg må ha 80a.

Jeg lurer vel egentlig bare litt på hva jeg byr meg ut på ved å ta en operasjon, er veldig redd for alt som kan skje gale selvfølgelig, man hører jo alltid masse historier om ting som kan/har gått galr med noen. Man hører aldri om de fine og vellykkede historiene selvfølgelig da...

Jeg har legeskrekk, og det å legge meg "under kniven" synes jeg er utrolig skremmende i seg selv, men det vil absolutt være verdt det om alt hadde gått som ønsket.

Jeg er kjempe redd for å ende opp med misformede pupper, noe som ser falskt ut, skeive pupper, eller å ende opp med å ødelegge kroppen min på noen måte...

Jeg lurer også på hvordan det er med amming etter en slik operasjon, vet at det kan bli mindre plass til melk, men hva vil det si? kan man ikke amme? ødelegger man puppene?

Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å få unge (så det å vente med dette til etter jeg har fått barn, kan være å vente i evigheter) hehe...

Men vil jo ikke ødelegge noe for at det kanskje skulle skje en dag.

Ble gjerne en del spørsmål og mas på en gang her, men blir kjempe glad for alt av svar :)

Hilsen en nybegynner

Skrevet (endret)

Må si det var deilig å få tatt en dusj i dag... Puppene er jo såå fine... Litt rare på toppen enda siden de er lagt under muskelen.. hehe.. Men kjempefine i størrelse er de.... Har ikke gått mange dagene enda. Blei operert på tirsdag. Men de er jo mye mykere enn jeg trodde de skulle være.. Endelig var det moro å vise seg fram uten bh med fyll.. hehe.... Samboern syns de var kjempefine også. Han var glad de ikke blei giga svære. men det vil jeg heller ikke ha.. De passer kroppen min perfekt..

Litt gul er jeg på 3 steder men det er snart borte.. Er glad jeg er ferdig med smertestillende også.. Tok bare en gang i går (paracet) og ikke noe i dag.. Deilig...

Ser ut som det blir 70\75 C på meg noe jeg ønska meg. Hadde 70 aa :( fra før.. Aldri mer.

Jeg var også redd for å legge meg under kniven. Hadde aldri blitt skjært i før eller hatt noen form for bedøvelse eller narkose.. Men herregud.. Detta hadde jeg gjort igjen og igjen...

Tusen takk til Fornebuklinikken og Dr.Barstad :) og alle de andre snille hjelperne der da:)

Endret av JaneDoe
Skrevet

I morgen er det en uke siden jeg opererte... Skal kjøre unga i barnhagen for første gang siden operasjonen. Det går sikkert fint. Er ikke lange strekningen. Ikke mye smerter, bare at musklene strammer... Hehe.. Men det går over..

Venninna mi lurer på noe.. Hun opererte seg for 6 mnd siden men syns de er for små. Hun ønsket de større..

Er det noen som veit hvor lenge man eventuelt må vente før man kan operere igjen? Hun har Eurosilikon. Er det sånn at man "bare" betaler for operasjons kostnadene da? Eller er det bare hvis man får noen komplikasjoner?

Skrevet

Går sikkert bra og kjøre til barnehagen ja. Må du bære barnet? Bare lurer siden jeg får mine barn igjen på torsdag, er to uker etter, minste er 2,5 år. Så jeg må jo ikke bære han, men han kan jo plutselig slå seg vrang.

Tror nok venninna di må betale for alt igjen. Men hvis det er sånn att kirurgen la inn mindre enn avtalt og det hadde vært plass til mer, så burde hun jo kunne klage. Men ellers tror jeg nok det blir full pris, kanskje en liten rabatt.

Jeg målte meg i dag og la inn på sånn kalkulator på nett og jeg ble en 70D, var faktisk det jeg ønsket meg, så er utrolig fornøyd. Føler de er helt perfekte til meg.

Skrevet
Går sikkert bra og kjøre til barnehagen ja. Må du bære barnet? Bare lurer siden jeg får mine barn igjen på torsdag, er to uker etter, minste er 2,5 år. Så jeg må jo ikke bære han, men han kan jo plutselig slå seg vrang.

Tror nok venninna di må betale for alt igjen. Men hvis det er sånn att kirurgen la inn mindre enn avtalt og det hadde vært plass til mer, så burde hun jo kunne klage. Men ellers tror jeg nok det blir full pris, kanskje en liten rabatt.

Jeg målte meg i dag og la inn på sånn kalkulator på nett og jeg ble en 70D, var faktisk det jeg ønsket meg, så er utrolig fornøyd. Føler de er helt perfekte til meg.

Jeg må nok bære hu minste på 1 år ja.. Hun går litt men ikke så fælt enda.. Hun andre på 2,5 år går jo inn aleine... Inn og ut av bilen o.l også.. Hun fikser alt selv.. hehe,,

Bare husk og bær tett inntil kroppen...

Skrevet

Kalkulator på nett?

Hvor fant du den?

=)

Skrevet
Kalkulator på nett?

Hvor fant du den?

=)

Er en her men aner ikke om den er riktig da.. hehe..

Skrevet
Jeg må nok bære hu minste på 1 år ja.. Hun går litt men ikke så fælt enda.. Hun andre på 2,5 år går jo inn aleine... Inn og ut av bilen o.l også.. Hun fikser alt selv.. hehe,,

Bare husk og bær tett inntil kroppen...

Ja, skjønner du må bære henne på 1 år, men så veier vel ikke hun så mye heller. Jeg satser jo på att jeg slipper å bære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...