Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er individuelt hvor store brystene blir pg.a. omkrets under bryste, avstand mellom brystene, brystvev etc etc.

Selv har jeg 260ml i hvert bryst, høy profil, under muskel. Før operasjon var jeg en 75A eller 70B. Nå, 11 uker etter, er jeg en 70D (prøvde bh'er i går og da var 70D plutselig for lite og måtte gå opp til 70DD). Kan bruke 75C også, men synes ikke disse har like god passform som 70D.

Jeg er forøvrig 163 cm høy og veier 53 kilo. Litt lavere enn deg med andre ord, men o.a. side er du ganske så tynn og jeg ville kanskje ikke hatt større enn 300ml dersom målet er en liten D.

Lykke til! :)

Takk for svar! :)

Ja, jeg er veldig usikker selv. Leste også at det er flere her som mente de fikk for lite, og råder oss som ikke har tatt enda, til å ta enda mer, enn først tenkt. Det er der jeg har det fra, at jeg vil legge inn mellom 300-400, alt avhengig av.. Men er veldig skeptisk på om noen kirurger vil legge inn såppas mye? Og er det plass når man har en såppas liten cup som jeg har nå? Bruker nå mellom 70AA eller 70B .. Fyller ikke ut hele B-cupen. Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, er det flere som har snakka med Kirurgen over telefon? Hva snakker man om? Og hvordan foregår en slik samtale? Fikk mail fra klinikken der de skreiv at en kirurg skulle ringe å snakke med meg. Det er 2 dager siden, tar det lang tid før dem tar kontakt? Dette er på Fornebu, noen som har erfaringer derfra?

Ble mange spørsmål det her, men håper på svar :)

Skrevet

Nå er det 6 dager siden min operasjon og jeg la inn 350, og nesten komisk men i stad prøvde jeg mine gamle bh`r, og de passer. Er jo helt snodig. Men jeg vet jo att jeg ikke fyllte de helt ut før da, men måtte ha større str grunnet de var breie. Er ihvertfall praktisk da. Og må si att jeg er veldig fornøyd med str, kunne ikke tenkt meg de større. Men de ser mye større ut da jeg er naken enn med klær på. For med klær på ser de ikke større ut enn da jeg brukte push up bh med silikon innlegg i. Men det er jo egentlig greit, da synes det ikke så godt att jeg har fått de forstørra.

Skrevet (endret)
Nå er det 6 dager siden min operasjon og jeg la inn 350, og nesten komisk men i stad prøvde jeg mine gamle bh`r, og de passer. Er jo helt snodig. Men jeg vet jo att jeg ikke fyllte de helt ut før da, men måtte ha større str grunnet de var breie. Er ihvertfall praktisk da. Og må si att jeg er veldig fornøyd med str, kunne ikke tenkt meg de større. Men de ser mye større ut da jeg er naken enn med klær på. For med klær på ser de ikke større ut enn da jeg brukte push up bh med silikon innlegg i. Men det er jo egentlig greit, da synes det ikke så godt att jeg har fått de forstørra.

Gratulerer så mye med nye pupper! :D Jeg prøvde også mine gamle Bh'er like etter operasjonen, og jeg fikk de på, men passformen var ikke så bra. 70/75A er litt mindre enn 70D/DD ;) Jeg fikk målt meg hos en undertøysbutikk for å få perfekt passform - det er så absolutt å anbefale!

Det beste med store pupper er å kunne ha bh uten innlegg og likevel ha pupper som synes! Ikke minst ha pupper uten bh på:P Hurra for det! :)

Endret av frkleo
Skrevet
Forresten, er det flere som har snakka med Kirurgen over telefon? Hva snakker man om? Og hvordan foregår en slik samtale? Fikk mail fra klinikken der de skreiv at en kirurg skulle ringe å snakke med meg. Det er 2 dager siden, tar det lang tid før dem tar kontakt? Dette er på Fornebu, noen som har erfaringer derfra?

Ble mange spørsmål det her, men håper på svar :)

Jeg snakka ikke over telefon, så aner ikke hvor lang tid det tar før de ringer deg opp. Men de spørsmålene jeg hadde, som jeg husker:

- Risiko for at komplikasjoner oppstår og hvilke komplikasjoner?

- Størrelse - så klart! Viktig at du forteller hva DU vil ha og at kirurgen kan gi deg det du vil ha. Hvis ikke bør h*n forklare hvorfor ikke, sånn at du ikke blir skuffet:)

- Type innlegg: Ru/ikke ru overflate. Silikon/saltvann. Runde/anatomiske.

- Over/under muskel.

- Lenge borte fra studier/jobb.

- Tape, støttebh - det du trenger før og like etter operasjonen.

- Hvordan det vil være å ha innlegg med tanke på trening - om du holder på med noe spesielt. Jeg trener Taekwon-Do, så spurte angående det.

- Garanti.

- Pris på operasjonen, evt redusert pris med tanke på operasjoner i etterkant?

- Narkose/lokalbedøvelse

- Hvordan alt foregår på op-dagen

Det jeg kommer på. Lag deg en liste og ikke vær redd for å spørre om alt! Det er viktig at du føler deg 100% trygg:)

Skrevet
bh, uten spile som ikke er direkte sportsbh

Hei!

Jeg bruker 70 og har funnet en del på Cubus, Kappahl, Lindex og Reimers. 70D/DD er ikke den vanligste størrelsen så jeg slet litt med å finne gode bh'er etter operasjonen - som ikke koster alt for mye. På Reimers var de så snille å fikk sendt en bh fra Orkanger (bor i Trondheim), så det er bare å spørre de rette folkene:)

Skrevet

Jeg finner ikke noe sted i inforskrivet jeg fikk etter operasjonen om hvor lenge jeg skal ha tape på. Så jeg spør her:

Hvor lenge har dere fått beskjed om å tape?

Jeg har arr rundt brystvorten om det skulle ha noe å si:)

Skrevet
Gratulerer så mye med nye pupper! :D Jeg prøvde også mine gamle Bh'er like etter operasjonen, og jeg fikk de på, men passformen var ikke så bra. 70/75A er litt mindre enn 70D/DD ;) Jeg fikk målt meg hos en undertøysbutikk for å få perfekt passform - det er så absolutt å anbefale!

Det beste med store pupper er å kunne ha bh uten innlegg og likevel ha pupper som synes! Ikke minst ha pupper uten bh på:P Hurra for det! :)

Tusen takk! Ja, tenkte jeg skulle komme meg til en skikkelig undertøysbutikk å få målt str min om en måneds tid. For regner med att jeg må opp en str, selv om jeg får på bh`n ser det nok bedre ut med større.

Ja, er så deilig å endelig ha fått pupper, slippe det styret med å finne bh`r med mest push og innlegg i, og gjerne legge i ekstra innlegg. Nei, godt å kunne bare bruke vanlig bh. Og ikke minst gleder jeg meg utrolig til sommeren da jeg kan bruke alt av bikini og jeg ikke ser ut som en 8 åring.

Skrevet
Jeg finner ikke noe sted i inforskrivet jeg fikk etter operasjonen om hvor lenge jeg skal ha tape på. Så jeg spør her:

Hvor lenge har dere fått beskjed om å tape?

Jeg har arr rundt brystvorten om det skulle ha noe å si:)

Kan ikke svare sikkert. Men jeg tok bukplastikk i fjor og skulle da bruke tape på arrene i 6 uker. Vet ikke om det er samme på bryst da. Står faktisk ikke noe i mitt infoskriv heller.

Skrevet
Hei!

Jeg bruker 70 og har funnet en del på Cubus, Kappahl, Lindex og Reimers. 70D/DD er ikke den vanligste størrelsen så jeg slet litt med å finne gode bh'er etter operasjonen - som ikke koster alt for mye. På Reimers var de så snille å fikk sendt en bh fra Orkanger (bor i Trondheim), så det er bare å spørre de rette folkene:)

Takker!

Ja, det er ikke en vanlig størrelse, så renger med at jeg også skal ha 70D eller noe etterpå.

Har vært å målt meg hos en undertøysbutikk, men de har helt andre str enn hva du finner hos f.eks triumph osv.

På den butikken jeg var, fikk jeg str 65C, og 65C finner man ikke på cubus og slikt :P

Skrevet

HeiHei..

Har noen spørsmål som jeg håper noen har svar på :lur:

Er det noen som kan fortelle litt om de forskjellige protesene?

(Soft-Gel, Silikon Rund, Silikon Anatomisk, Saltvannsprotese og Polyuretan PU)

Og hva er best?

Rue/Glatte?

Håper på svar :)

Skrevet
operert på nobel clinic for 2,5uker siden.er skikkelig lei av nedpressbåndet,det gjør jo at puppene får en skikkelig stygg fasong,så kan bare gå i posete gensere. :kjefte: jeg skal ikke på etterkontroll,da jeg bor 55mil unna klinikken.fikk bare med et brev hvor det sto at jeg skulle bruke det konstant i 6 uker.

men å bruke spile til fest må vel gå an?synes jeg ser meg i tubekjole med stor sportsbh under. :fnise:

Ok, ikke samme sted da. Jeg er operert i Bergen hos FMS. Første dag uten nedpressbåndet i dag. Dessverre ser jeg at jeg er blitt litt hoven på toppen av brystene så mulig jeg må bruke båndet en stund til:-(

Tror kanskje jeg skal be om en ny konsultasjon for å høre. Spile til fest må gå an. Jeg planlegger ihvertfall det ;-)

Skrevet

Nå er det min andre dag etter operasjonen. Har ikke mye vondt. Bare klør der det er sydd igjen. Blir spennende å se hvilken størrelse jeg ender opp på. Størrelse på puppene virker veldig fin i alle fall.

Jeg er veldig lite hoven også. Gleder meg til å kunne ta en dusj snart.

Er det noen som akkurat har vært inne til operasjon eller snart skal inn?

Skrevet
Nå er det min andre dag etter operasjonen. Har ikke mye vondt. Bare klør der det er sydd igjen. Blir spennende å se hvilken størrelse jeg ender opp på. Størrelse på puppene virker veldig fin i alle fall.

Jeg er veldig lite hoven også. Gleder meg til å kunne ta en dusj snart.

Er det noen som akkurat har vært inne til operasjon eller snart skal inn?

Jeg ble operert for 7 dager siden. Bra du har lite vondt, jeg hadde det sånn jeg og, nå gjør det ikke vondt lenger. Så føler jeg att jeg kan gjøre mye mer. Første dagene turte jeg ikke noe.

Er skikkelig deilig med den første dusjen ja, bare følte jeg måtte holde på puppene, føltes nesten ut som de skulle dette av.

I går var jeg ute og gikk tur i en time, skal gjøre samme i dag. Og sex har jeg hatt i dag og, det gikk mye bedre enn jeg trodde.

Nå bare gleder jeg meg til jeg kan gå på trening igjen.

Skrevet
Jeg ble operert for 7 dager siden. Bra du har lite vondt, jeg hadde det sånn jeg og, nå gjør det ikke vondt lenger. Så føler jeg att jeg kan gjøre mye mer. Første dagene turte jeg ikke noe.

Er skikkelig deilig med den første dusjen ja, bare følte jeg måtte holde på puppene, føltes nesten ut som de skulle dette av.

I går var jeg ute og gikk tur i en time, skal gjøre samme i dag. Og sex har jeg hatt i dag og, det gikk mye bedre enn jeg trodde.

Nå bare gleder jeg meg til jeg kan gå på trening igjen.

Så bra. Gleder meg til å kunne gjøre litt mer jeg å. Jeg blir så rastløs av å sitte stille hele tida.. hehe. Er vant til å være på farta hele tida.

Eneste smertestillende jeg har tatt er Paracet også en annen type som skulle tas en gang om dagen.. Husker ikke hva de heter...

Det er i alle fall virkelig verdt det. Hadde gjort det igjen og igjen og igjen:)

Skrevet
Så bra. Gleder meg til å kunne gjøre litt mer jeg å. Jeg blir så rastløs av å sitte stille hele tida.. hehe. Er vant til å være på farta hele tida.

Eneste smertestillende jeg har tatt er Paracet også en annen type som skulle tas en gang om dagen.. Husker ikke hva de heter...

Det er i alle fall virkelig verdt det. Hadde gjort det igjen og igjen og igjen:)

Tok du under muskel? Har relativt høy smerteterskel, men etter operasjonen hadde jeg utrolig mye vondt. Helt vanvittig faktisk. De 3 første dagene var ok for da var det sikkert bedøvelse igjen i kroppen.

Dag 4-14; fy f...!!

Skrevet
Tok du under muskel? Har relativt høy smerteterskel, men etter operasjonen hadde jeg utrolig mye vondt. Helt vanvittig faktisk. De 3 første dagene var ok for da var det sikkert bedøvelse igjen i kroppen.

Dag 4-14; fy f...!!

Under muskelen ja... I går var den vondeste dagen men ikke veeeeldig vondt. De ringte meg fra klinikken i går også for å høre hvordan formen var.

Jeg spurte da angående hvor lenge bedøvelsen o.l var i kroppen og den gikk ut ganske så fort sa hun. SÅ er ikke noe igjen nå. Fikk lokalbedøvelse og sovemedisin.

Så tar jeg paracet og en annen type pille nå (en gang og dagen).

Skrevet

Jeg tok bare smertestillende den dagen jeg ble operert. Men jeg tok over muskel da, så det er jo ikke så vondt som under.

Skjønner den med å være rastløs ja. Nå går jeg tur, besøker venner og får besøk. Ellers har jeg eksamen om 3 uker da, så må uansett lese en del

Er virkelig verdt det ja, så deilig å ha pupper.

Skrevet

Så godt å lese at dere er fornøyde=)

Jeg prøver igjen med et par spørsmål:

Har fått operasjonstime på fana medisinske 27.januar! ÅÅÅ! Jobbe som en gal i jula, avhengig av å tjene minst ti tusen etter skatt i desember, er student. Men det skal gå!

Jeg er 180 høy, 62-65kg, har hofter og mer rumpe enn gjennomsnittsdama men ikke en pupp å skimte:( Er veldig spe i overkroppen. Må legge under muskel. Bruker 70aa nå. (/0b med masse innlegg;)). Skal ta dråpeformede. Vil gjerne ha et naturlig inntrykk, samtidig som jeg ikke vil risikere på å ta for lite. Ønsker meg en stor b-cup, liten c maks. 260 ml? For lite? 280? er det for mye? Kanske bare 250?? ÅÅÅ! Skal på en siste konstulasjon 9.desember å velge. Men aner ikke hva jeg skal velge! Noen innspill?

Er det noen som har erfaringer med dr. bugge på FMS? Hvorfor er det så mye dyrere der enn f.eks ved fornebuklinikken?

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...