Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei igjen, har et par spm som jeg håper noen tar seg tid til å svare på.

-Når operasjonen er ferdig, er det da slik at man blir sendt hjem med en gang eller får du lov til å ligge litt å komme deg?

Det jeg har hørt og erfaring fra bukplastikk så får man ligge til man kommer seg. Da jeg ble opperert var det jo noen som la inn silikon og, de dro hjem etter meg da jeg følte meg i veldig god form.

-Hvor snart etter operasjonen er det vanlig å gå til kontroll, og ca hvor mange ganger og ofte?

-Disse sportsbh´ene som blir anbefalt å bruke, hva heter de og hva koster de?

-Og denne tapen, hvilken var det som var best?

Micropore

-Finnes det noe statistikk eller noe på hvor ofte, eller sjelden det går galt?

De på klinikken kan vel de tallene, husker kirurgen fortale hva som kunne gå galt og hvor mange prosent sjanse det var for det. Men det var så lite att det har jeg glemt nå.

-Ca pris på slik konsultasjontime man går på før op?

Jeg betalte 500, disse trekker de fra på opperasjonsprisen.

-Vet dette kommer litt an på hvor mange pasienter en klinikk har, men kan det være mulig å få OP på en dato en velger selv, og slippe å vente i 1år på å få op?

Jeg kunne få opperasjon allerede to uker etter konsultasjon. Men siden jeg var avhengig av å ha det på kun en dag i løpet av uka, så ble det ca en måned. Men synes det var veldig raskt da. Jeg oppereres ved collosseumklinikken i Oslo. Bare 8 dager igjen.

Har svart på det jeg kunne svare på.

Tror det er viktig å velge den klinikken man føler seg trygg på. Etter mitt møte med kirurgen så følte jeg meg så trygg og godt ivaretatt att jeg var ikke i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei momo :)

Ja, jeg håper jeg blir fornøyd, blir sikkert det :) Men sånn som jeg føler nå, så tror jeg at det blir en operasjon til :P Men, det får heller bli etter at jeg er ferdig med å få barn :) Litt pupper er bedre enn ingen pupper :)

Jeg har ingen betydelige smerter i dag heller, sitter liksom å venter på at de skal komme. Er jo veldig støl og mørbanket. Men ikke noe vodsomt plagsomt.

Fikk ikke sove så veldig godt i natt. Er vandt med å sove på magen, å det går jo ikke nå :P Fikk sovet litt på siden, men kunne jo ikke strekke armen inn under puta, over hodet, om du skjønner, for da strekker en armen for høyt opp, så armen ble jo klemt under kroppen, å sovnet. Ubehagelig :P Så, da ble det med ryggen :) Skulle egentlig ønske en fikk noen sovepiller også. Ikke bare smertestillende, men men.

Om du har tatt bukplastikk, så blir dette blåbær for deg tenker jeg ;)

Ja, du blir sikkert fornøyd etterhvert ja.

Og sikkert greit og vente med en opperasjon til etter du er ferdig med barn ja, for vet jo ikke hva som skjer med puppene da, noen får jo store pupper, noen får heng og noen får mindre og noen er det ikke endring på.

Bra du ikke har store smerter da. Men kjedelig med søvnen, er mage sover selv så gruer meg til all ryggsovinga framover. Lurer på når vi kan sove på magen igjen jeg. Jeg fikk til det ganske raskt etter bukplastikken, selv om de fleste trodde jeg ikke ville klare det.

Men håper det blir bedre for deg og sove da.

Skrevet
Ja, du blir sikkert fornøyd etterhvert ja.

Og sikkert greit og vente med en opperasjon til etter du er ferdig med barn ja, for vet jo ikke hva som skjer med puppene da, noen får jo store pupper, noen får heng og noen får mindre og noen er det ikke endring på.

Bra du ikke har store smerter da. Men kjedelig med søvnen, er mage sover selv så gruer meg til all ryggsovinga framover. Lurer på når vi kan sove på magen igjen jeg. Jeg fikk til det ganske raskt etter bukplastikken, selv om de fleste trodde jeg ikke ville klare det.

Men håper det blir bedre for deg og sove da.

I dag har jeg tatt av bh`n for å fjærne plaster på såret, ikke teipen da :)

Ble litt uvel og svimmel da jeg gjorde det, å svettet litt. Vet ikke hvorfor, men noe av presset ble borte. Måtte jo ta en titt på puppene, å de sitter jo veeeldig høyt, så får bare vente på at de siger ned. Blir nok så bra atte :)

I morgen skal jeg på kontroll, så får spørre litt da.

Har fortsatt ikke noen døende smerter, eneste er at jeg er utrolig støl i puppene. Støl i musklene. Men det går vel over snart. Peiser på med smertestillende, så er nok det som redder meg :)

Gruer meg til leggetid nå, men det går sikkert bra. Fikk jo litt søvn i natt, men drømmer om når jeg kan sove på magen igjen :D

Fikk tlf fra klinikken i dag, spurte åssen det gikk. Å da spurte jeg om en absolutt måtte sove sittende. Men nei, skulle bare lytte til kroppen, om det var behagelig for meg, var det bare å gjøre det. Så da regner jeg med det er det samme ang magen, kan sove på den når det føles ok :)

Skrevet
Er visst micropore jeg har brukt. Går helt greit. Jeg har dog kanskje skiftet tape litt oftere enn jeg burde. Jeg synes puppene ser så fine ut UTEN tapen, og derfor må jeg innom og "sjekke" i ny og ne. Vel... Skal være flink nå. Vente til jeg har hatt den på en uke denne gang. Arrene er "så som så". Vet ikke om det er fordi jeg har vært uvøren med tapen? I USA har jeg skjønt at det er vanlig å smøre arrene med et eller annet, og de blir jo fine der.

Jeg er forøvrig i min 9. uke. Har et par flotte pupper i det minste :gjeiper:

Hei du,

Jeg skrev feil, det er micropore jeg er fornøyd med, ikke scanpore!! haha. Beklager!

Skrevet

Jeg har fått konsultasjonstime på TIRSDAG!!!! :dåne:

Skrevet
Jeg har fått konsultasjonstime på TIRSDAG!!!! :dåne:

Så spennende da, det går sikkert veldig bra. Jeg ble ihvertfall ganske rolig av å ha vært på konsultasjon og fått så mye bra info av kirurgen. Men så ble jeg mer stressa igjen da jeg fikk time raskere enn hva jeg hadde trodd. Nå er det bare 7 dager til min opperasjon.

Skrevet

Har sett gjennom den linken der hvor du får tips om hva du skal spørre kirurgen om. Men jeg lurer på, dere som har vært på konsultasjon, har dere også noen tips om hva det er lurt å spørre om?

Jeg har selvfølgelig mange spmørsmål selv, men lurer sånn generellt, skal skrive meg en huskeliste på spm sånn at jeg ikke glemmer noe.

Og så, hvor mye heng skal til før man bør ha et løft itillegg? Jeg er faktisk redd for at kirurgen skal si at for å få et pent resultat så må jeg også ha et løft..

Selv om jeg bare er 23 så henger det godt etter mye opp og ned i vekt (synes jeg selv da), og jeg synes også selv at det er en god del brystvev inni der men veldig lite fett under og rundt.

Skrevet

Hei igjen :)

I dag var jeg på kontroll, å det gikk veldig bra. Ikke noe blødninger eller betennelse :)

Snakket litt med kirurgen, å han sa at han kunne godt legge inn 600g, 800g, 1000g, osv men a like vel ville det bli som det ble, bare de ville flyte mere ut til siden. Kløft kom til å komme, å jo mer jeg gikk ned i vekt, jo mer kom puppene til å komme til syne :) Når den værste hevelsen var over, ville jeg se resultater :) Å formen på puppene gjorde at de ble som de ble, men jeg skulle bare slappe av, å se at det ble bra. Det var betryggende :) Begynner å like de mer og mer nå :)

Føler meg i topp form, ingen veldige smerter. Er veldig støl i musklene, men det er det eneste. Har vært å trasket litt på IKEA i dag samt vært ute å gått tur i skogen med min kjære i 1t. Skulle ikke tro det er 2 dager siden jeg opererte :)

• Liker 1
Skrevet
Hei igjen :)

I dag var jeg på kontroll, å det gikk veldig bra. Ikke noe blødninger eller betennelse :)

Snakket litt med kirurgen, å han sa at han kunne godt legge inn 600g, 800g, 1000g, osv men a like vel ville det bli som det ble, bare de ville flyte mere ut til siden. Kløft kom til å komme, å jo mer jeg gikk ned i vekt, jo mer kom puppene til å komme til syne :) Når den værste hevelsen var over, ville jeg se resultater :) Å formen på puppene gjorde at de ble som de ble, men jeg skulle bare slappe av, å se at det ble bra. Det var betryggende :) Begynner å like de mer og mer nå :)

Føler meg i topp form, ingen veldige smerter. Er veldig støl i musklene, men det er det eneste. Har vært å trasket litt på IKEA i dag samt vært ute å gått tur i skogen med min kjære i 1t. Skulle ikke tro det er 2 dager siden jeg opererte :)

Så bra du ble fornøyd, og godt kirurgen beroliga deg. Sikker på att du får ett flott resultat.

Bra du er i så god form og, håper jeg blir i så god form etterpå og.

Skrevet

Det med åssen form man er i etter operasjonen, tror jeg kommer veldig mye ann på hvor godt en tåler narkosen, og hvordan form en er i før en slik narkose. Å ligge i narkose er en veldig stor påkjenning på kroppen.

Jeg var jo ikke uvel eller noen ting når jeg våknet. Var som å våkne fra en liten cowboy strekk :)

Kanskje det også har noe å si at jeg er ute å går turer hver dag på 1-2t. Kroppen kanskje da er litt mer motagelig for narkose.

Vet ikke, men jeg innbilder meg det ;)

Går nok så bra med deg og momo :D Tenker du gleeeder deg ;)

Skrevet
Har sett gjennom den linken der hvor du får tips om hva du skal spørre kirurgen om. Men jeg lurer på, dere som har vært på konsultasjon, har dere også noen tips om hva det er lurt å spørre om?

Jeg har selvfølgelig mange spmørsmål selv, men lurer sånn generellt, skal skrive meg en huskeliste på spm sånn at jeg ikke glemmer noe.

Og så, hvor mye heng skal til før man bør ha et løft itillegg? Jeg er faktisk redd for at kirurgen skal si at for å få et pent resultat så må jeg også ha et løft..

Selv om jeg bare er 23 så henger det godt etter mye opp og ned i vekt (synes jeg selv da), og jeg synes også selv at det er en god del brystvev inni der men veldig lite fett under og rundt.

Har ikke tips til spørsmål da, der var jeg for dårlig selv, hadde sefølgelig noen, men kirurgen min forklarte alt og mer enn jeg lurte på, så fikk ingen nye spørsmål i ettertid.

Jeg ville ihvertfall krevd og få prøve forskjellige innlegg i bh og gjerne få ta på deg genser etterpå, ta gjerne på deg en litt etterrsittende t-shirt eller genser sånn så du ser bedre hvordan de forskjellige str blir.

Jeg har selv heng på mine bryst og var redd for det samme som du var redd for, synes ikke jeg har så mye heng, men noe er det jo, han mente jeg ville få veldig fint resultat, men må da legge inn minst 350. Så skal du fylle opp bryst som henger litt så må du ofte ta litt mer silikon.

Men han sa og til meg att da de henger litt nå, så må jeg jo ta brystløft en gang i framtiden. Men regna med att det ble fort 10 år til.

Alternativet var og ta brystløft nå, så vente 3 mnd og så legge inn silikon, da kunne jeg lagt inn mindre.

Men han mente jeg ikke trengte det, att jeg ville fylle de fint ut med 350 og det ville se naturlig ut.

Regner vel med att du ikke har så mye heng, selv om du føler det, de henger vel ikke langt ned på magen, for da må du nok løfte de først.

Mine bryst er helt flate øverst, så er det litt pupp nederst i de.

Skrevet
Det med åssen form man er i etter operasjonen, tror jeg kommer veldig mye ann på hvor godt en tåler narkosen, og hvordan form en er i før en slik narkose. Å ligge i narkose er en veldig stor påkjenning på kroppen.

Jeg var jo ikke uvel eller noen ting når jeg våknet. Var som å våkne fra en liten cowboy strekk :)

Kanskje det også har noe å si at jeg er ute å går turer hver dag på 1-2t. Kroppen kanskje da er litt mer motagelig for narkose.

Vet ikke, men jeg innbilder meg det ;)

Går nok så bra med deg og momo :D Tenker du gleeeder deg ;)

Har hatt narkose 2 ganger før, følt meg i fin form etterpå. Nå er man vel ikke så lenge i narkose heller, og legge inn silikon er jo ikke noe som tar lang tid. Så regner med att det går bra.

Jeg trener 10 timer i uka og, så kroppen er i fin form og.

Så egentlig har jeg lite bekymringer rundt opperasjonen.

Nå gleder jeg meg utrolig mye ja, bare 6 dager igjen.

Skrevet
Har ikke tips til spørsmål da, der var jeg for dårlig selv, hadde sefølgelig noen, men kirurgen min forklarte alt og mer enn jeg lurte på, så fikk ingen nye spørsmål i ettertid.

Jeg ville ihvertfall krevd og få prøve forskjellige innlegg i bh og gjerne få ta på deg genser etterpå, ta gjerne på deg en litt etterrsittende t-shirt eller genser sånn så du ser bedre hvordan de forskjellige str blir.

Jeg har selv heng på mine bryst og var redd for det samme som du var redd for, synes ikke jeg har så mye heng, men noe er det jo, han mente jeg ville få veldig fint resultat, men må da legge inn minst 350. Så skal du fylle opp bryst som henger litt så må du ofte ta litt mer silikon.

Men han sa og til meg att da de henger litt nå, så må jeg jo ta brystløft en gang i framtiden. Men regna med att det ble fort 10 år til.

Alternativet var og ta brystløft nå, så vente 3 mnd og så legge inn silikon, da kunne jeg lagt inn mindre.

Men han mente jeg ikke trengte det, att jeg ville fylle de fint ut med 350 og det ville se naturlig ut.

Regner vel med att du ikke har så mye heng, selv om du føler det, de henger vel ikke langt ned på magen, for da må du nok løfte de først.

Mine bryst er helt flate øverst, så er det litt pupp nederst i de.

Mine henger ikke neden for brystkassen for å si det sånn, så da slipper kanskje jeg også å ta et løft. *krysse fingre*

Ellers er det også mest pupp nederst i mine også, velig flate øverst.

Håper at de kan bli mer fyldige med silikon, med mer pupp øverst og på sidene. Vet jo at formen vil være nokså den samme, men mer fylde er absolutt ikke å forakte!

Herregud, nå nærmer det seg gitt!

Selv om det bare er en konsultasjonstime så er jeg veldig spennt, gruer meg også litt.

Skrevet

hei!

la inn 240/260 under muskel forrige fredag.altså er jeg på 8 dagen nå.har følt meg helt fin siden dag 3,slutta me smertestillende og har vært oppegående. har ikke løftet tungt eller hatt armene over hodet selvfølgelig.imorgen MÅ jeg løfte sønnnen min på 10kg..for da reiser mannen min på arbeid. han er 6mnd gammel,og kirurgen mente at det skulle gå bra. men en annen ting..hvor lenge ventet dere med sex? vi hadde oss igår,prøvde og være forsiktige så puppene ikke kom i klem,men mannen vart litt ivrig,og masserte de.(ikke hardt!) samt at det ble litt for mye støt bevegelse i puppene hvis dere skjønner,så jeg måtte stoppe han.er selvfølgelig livredd idag for at jeg skal få kapsel eller noe pga av dette! er ikke vondt eller noe,men de "disset/hoppet" skikkelig heftig i ca 5sek før jeg stoppet han... *nervøs*... hvor lenge ventet dere med sex?og når kan man egentlig behandle de som vanlige pupper igejn?

Skrevet
hei!

la inn 240/260 under muskel forrige fredag.altså er jeg på 8 dagen nå.har følt meg helt fin siden dag 3,slutta me smertestillende og har vært oppegående. har ikke løftet tungt eller hatt armene over hodet selvfølgelig.imorgen MÅ jeg løfte sønnnen min på 10kg..for da reiser mannen min på arbeid. han er 6mnd gammel,og kirurgen mente at det skulle gå bra. men en annen ting..hvor lenge ventet dere med sex? vi hadde oss igår,prøvde og være forsiktige så puppene ikke kom i klem,men mannen vart litt ivrig,og masserte de.(ikke hardt!) samt at det ble litt for mye støt bevegelse i puppene hvis dere skjønner,så jeg måtte stoppe han.er selvfølgelig livredd idag for at jeg skal få kapsel eller noe pga av dette! er ikke vondt eller noe,men de "disset/hoppet" skikkelig heftig i ca 5sek før jeg stoppet han... *nervøs*... hvor lenge ventet dere med sex?og når kan man egentlig behandle de som vanlige pupper igejn?

Du har nok ikke noe å være nervøs for :) Husker ikke nøyaktig hvor lang tid før vi hadde sex etter operasjonen, men går ut ifra at det var rimelig umiddelbart. Hadde dog VELDIG mye smerter de første par ukene, men han tok aldri på dem før jeg følte det var OK (nå tar han på dem hele tiden :fnise: ).

Flere amerikanske plastikkirurger fronter jo massasje, så kapsel får du nok ikke av at han tok et "grepa tak".

Jeg er så lei av tapen jeg da. Jeg vil bare ha den bort. Over 2 måneder nå, og jeg "ser" liksom ikke puppene ordentlig med tapen på (ser ikke overgangen skikkelig på en måte). Blir arrene virkelig så mye styggere dersom man dropper tapen??

Skrevet
Mine henger ikke neden for brystkassen for å si det sånn, så da slipper kanskje jeg også å ta et løft. *krysse fingre*

Ellers er det også mest pupp nederst i mine også, velig flate øverst.

Håper at de kan bli mer fyldige med silikon, med mer pupp øverst og på sidene. Vet jo at formen vil være nokså den samme, men mer fylde er absolutt ikke å forakte!

Herregud, nå nærmer det seg gitt!

Selv om det bare er en konsultasjonstime så er jeg veldig spennt, gruer meg også litt.

Høres ut som du ikke trenger å ta løft da. Blir spennende å høre hva kirurgen sier på konsultasjonen din. Jeg får lagt inn høyprofil innlegg, de gjør så det blir mer fyll øverst hvor det ikke er noe.

Skrevet
Høres ut som du ikke trenger å ta løft da. Blir spennende å høre hva kirurgen sier på konsultasjonen din. Jeg får lagt inn høyprofil innlegg, de gjør så det blir mer fyll øverst hvor det ikke er noe.

Ja, jeg vil også ha høyprofil.

Er ganske spent, ikke så lenge til nå :)

Skrevet

Maser en del om dette, men er altså drittlei denne tapen... Og jeg lurer på; arret under venstre bryst er fremdeles rosa og synlig. Under høyre, derimot, er det nesten borte. Hvorfor er det så forskjell på hvor fort arret leges under hvert bryst??

Skrevet
En dag igjen til konsultasjon! :danse:

Masse lykke til i morgen!

Her er det bare 3 dager igjen til opperasjon og jeg gleder meg bare mer og mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...